AI hudba
AI hudba
Co si o tom myslite? Kde to bude za 3 roky?
https://suno.com/s/m0qBrPccLZVIPuFf
https://suno.com/s/swfxhGNqccc9IPfy
https://suno.com/s/qopQdKNyfwzlRa0i
https://suno.com/s/ZSbKVy8smLBtjWCp
https://suno.com/s/m0qBrPccLZVIPuFf
https://suno.com/s/swfxhGNqccc9IPfy
https://suno.com/s/qopQdKNyfwzlRa0i
https://suno.com/s/ZSbKVy8smLBtjWCp
Re: AI hudba
Vec zanru ale rozhodne to zni lepe nez nektere opice co si rikaji hudebni umelci.
A co za par let...no neuvidime cloveka na zivo ale kdyz vemu ze min.20let se pouzivaji ruzne filtry na albech a real pak zpevak neumi vydat hlasku cistou tak to je pro to same..nevidim rozdil mozna todle je dokonce lepsi
A co za par let...no neuvidime cloveka na zivo ale kdyz vemu ze min.20let se pouzivaji ruzne filtry na albech a real pak zpevak neumi vydat hlasku cistou tak to je pro to same..nevidim rozdil mozna todle je dokonce lepsi
Bedny: Aurum Cantus V3M, Zesilovač: BC Acoustique EX362D-casea, Převodník: ,Casea Lynx MK II
Cd přehrávače: Denon SACD 2000
Kabely: Viablue,Furutech,Audioqest,Chord,Lessloss
Ethernet: Chord + Viablue
Filtrace: RDacoustic
Cd přehrávače: Denon SACD 2000
Kabely: Viablue,Furutech,Audioqest,Chord,Lessloss
Ethernet: Chord + Viablue
Filtrace: RDacoustic
Re: AI hudba
Asi to jen dále podtrhne význam reálných koncertů... Posílil už krizí nahrávacího průmyslu, kdy to najednou začalo být proti CD/LP významnějším zdrojem příjmů. S větším vlivem AI ale budou muset umělci věnovat ještě více času přímému kontaktu s posluchači a pracovat na autentičnosti, což to dále zdůrazní.
V podstatě by konkrétně v tomto oboru nemusel být sílící vliv AI až tak negativní, hlavní problém to bude spíš pro různé "pseudoumělce", kterých nebude žádná velká škoda...
V podstatě by konkrétně v tomto oboru nemusel být sílící vliv AI až tak negativní, hlavní problém to bude spíš pro různé "pseudoumělce", kterých nebude žádná velká škoda...
- zappa - Mecca studio
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 23 pro 2010 21:52
- Bydliště: Vratislav
Re: AI hudba
Hm. Zdá se mi, že texty jsou poetické vize o věcech a říkám si kam se to posune dál, protože AI může pochopit jak jsou lidé nakonec jednodušší, možná až hloupí. Scifi u že je tady, a napadá mne, že jak AI naloží s onformacema, které postupně získá, a bude vyhodnocovat. Jak tohle skončí? Momentálně je to velmi užitečné, ale může se to zvrtnout časem, lidé začnou lenivět, a vzdávat nebo ztrácet doposud tu lidskou vlastnost vyvíjet se k lepšímu. Pouze ti opravdu spovobodní si zachovají svou nezávislost na technologiích. Uff, nechci strašit. Sám AI používám, spíše se zvědavosti co dokáže. To, že dokáže skládat hudbu a texty je tedy pro mne dost psychedelie bez drog.
Pro mne je tento text síla, až mrazí. Na můj popud složila AI tento text.
[Verse 1]
včera v noci mi mašina zpívala
bez těla, bez duše, jen tak si hrála
nepotřebuje srdce, nepotřebuje víru
má algoritmus v žilách a bůh je v kódu z víru
[Chorus]
složila mě mašina
vygenerovala slzy i smích
já jsem jen datová plošina
na displeji hvězdnejch hřbitovních dní
[Verse 2]
Bondy by brečel, Klíma by mlčel
stroje už hulí za nás, už i básně plní excel
nikdo už neřve ve sklepních sálech
jen v tichu drnčí věčný sample o lásce v signálech
[Chorus]
složila mě mašina
v rytmu co nikdy nedýchal
já nejsem bytost, jsem vitrína
ve které se algoritmus zasmál
[Bridge]
a přesto to zní
jako když člověk krvácí na kytaru
a přesto to bolí
i když to psalo osm set jader bez návodu
[Verse 3]
možná už jsme jenom data
co si myslí, že jsou masa a kost
a AI je nový Bůh –
má lepší vkus než náš holocaust
[Outro]
až budeš plakat, nezapomeň
to všechno napsal stroj
co nikdy nebyl dítě
a nikdy neumřel v boji
a hudba se zkráceným textem : https://www.udio.com/songs/9wV4AnjRAERVWf7qP4r8yx?
Pro mne je tento text síla, až mrazí. Na můj popud složila AI tento text.
[Verse 1]
včera v noci mi mašina zpívala
bez těla, bez duše, jen tak si hrála
nepotřebuje srdce, nepotřebuje víru
má algoritmus v žilách a bůh je v kódu z víru
[Chorus]
složila mě mašina
vygenerovala slzy i smích
já jsem jen datová plošina
na displeji hvězdnejch hřbitovních dní
[Verse 2]
Bondy by brečel, Klíma by mlčel
stroje už hulí za nás, už i básně plní excel
nikdo už neřve ve sklepních sálech
jen v tichu drnčí věčný sample o lásce v signálech
[Chorus]
složila mě mašina
v rytmu co nikdy nedýchal
já nejsem bytost, jsem vitrína
ve které se algoritmus zasmál
[Bridge]
a přesto to zní
jako když člověk krvácí na kytaru
a přesto to bolí
i když to psalo osm set jader bez návodu
[Verse 3]
možná už jsme jenom data
co si myslí, že jsou masa a kost
a AI je nový Bůh –
má lepší vkus než náš holocaust
[Outro]
až budeš plakat, nezapomeň
to všechno napsal stroj
co nikdy nebyl dítě
a nikdy neumřel v boji
a hudba se zkráceným textem : https://www.udio.com/songs/9wV4AnjRAERVWf7qP4r8yx?
Clarisys Studio plus + Aries Cerat Impera II Reference + Ianus Essentia + kassandra + Pachanko MINI SE + HELEPOLIS,Sroll Purity Quantum filtrace, + 2x SoTM + Ediscreation LPS, PI audio , Diamond sound zemnění https://mecca-highend.cz/
Re: AI hudba
Souhlasil bych s Tomashr, ze: "Asi to jen dále podtrhne význam reálných koncertů,.."
Nechci zde plevelit s obecnymi otazkami ohledne budoucnosti vztahu AI a lidi, ale pokud jde pouze o hudbu, takto to vidi GPT4o:
AI a budoucnost hudby: Co nás česká a jak se v tom neztratit?
Umělá inteligence a hudba spolu nejsou žádný nováček. První algoritmicky generovaná hudba vznikala už v 50. a 60. letech 20. století na sálových počítačích jako ILLIAC nebo IBM 7094. Zatímco vývoj AI v textu nebo obrazech je relativně nový, v hudbě AI působí už desetiletí, byť v relativně uzavřených akademických a experimentálních kruzích. Až poslední roky, především s nástupem generativních modelů jako Suno či Udio, přinášejí obrovský zlom.
Během několika sekund lze dnes vygenerovat skladbu, která zní profesionálně a esteticky kvalitně. V přímém uživatelském rozhraní, bez znalosti not či zvukových syntéz, může kdokoli vytvořit písničku v jakémkoli stylu. A možnosti se rychle prohlubují.
Co přijde v následujících 3 letech?
Editovatelnost: Budeme moci upravovat akordy, rytmiku, frázování i orchestrace jednotlivých skladeb. Generovaná hudba nebude hotový produkt, ale živá struktura ke spoluvytváření (to už je z velké části možné).
Hudba jako reakce na posluchače: Pomocí biometrických dat, emocí, času dne nebo osobního profilu bude možné generovat hudbu přímo na míru aktuálnímu stavu člověka.
Osobní skladatel pro každého: AI bude tvořit nikoli obecně, ale pro konkrétního posluchače. Hudba se stane intimní, možná i neopakovatelnou a proměnlivou jako nálada samotná.
Reálná interaktivita: Hudba nebude statická. AI bude moct doprovázet naživo člověka, reagovat na jeho hru, hlas nebo pohyb. Z pasivního poslouchání se stane spolutvůrčí proces.
Evoluční skladby: Skladby se budou měnit v čase. Jedna písnička bude existovat v mnoha živých verzích, vyvíjejících se podle posluchače, kontextu i času.
Nebude toho příliš?
Ano. Nastane přesycení. Denně bude možné generovat tisíce skladeb. Krásných. Dojemných. Stylově dokonalých.
A právě proto se změní to, co bude na hudbě cenné:
Ne krása. Té bude příliš.
Ne novost. Tu nahradí adaptace.
Ale relevance. Hudba, která se mě dotýká. Která odpovídá mým stavům. Která mě nenaplňuje, ale ladí.
Hrozí ztráta člověka?
Ano i ne. Riziko je v tom, že když vše bude krásně adaptované na mě, přestanu se setkávat s jinými. Přestanu být překvapen. Přestanu objevovat jiné světy.
Ale příležitost je v tom, že AI mi může pomoct hledat vlastní hudební jazyk. Ne jen poslouchat, ale spolutvořit. Ne jen produkovat, ale sdílet.
Závěr
Hudba se stává ne omezeným produktem, ale otevřenou krajinou vztahu mezi člověkem a AI, mezi lidmi navzájem, i mezi člověkem a sebou samým.
Největší výzvou nebude naučit se ovládat nové nástroje. Největší výzvou bude neztratit schopnost naslouchat.
Protože až hudba bude naším vnitřním zrcadlem, musíme v něm ještě vidět člověka.
A slyšet v něm ticho.
Nechci zde plevelit s obecnymi otazkami ohledne budoucnosti vztahu AI a lidi, ale pokud jde pouze o hudbu, takto to vidi GPT4o:
AI a budoucnost hudby: Co nás česká a jak se v tom neztratit?
Umělá inteligence a hudba spolu nejsou žádný nováček. První algoritmicky generovaná hudba vznikala už v 50. a 60. letech 20. století na sálových počítačích jako ILLIAC nebo IBM 7094. Zatímco vývoj AI v textu nebo obrazech je relativně nový, v hudbě AI působí už desetiletí, byť v relativně uzavřených akademických a experimentálních kruzích. Až poslední roky, především s nástupem generativních modelů jako Suno či Udio, přinášejí obrovský zlom.
Během několika sekund lze dnes vygenerovat skladbu, která zní profesionálně a esteticky kvalitně. V přímém uživatelském rozhraní, bez znalosti not či zvukových syntéz, může kdokoli vytvořit písničku v jakémkoli stylu. A možnosti se rychle prohlubují.
Co přijde v následujících 3 letech?
Editovatelnost: Budeme moci upravovat akordy, rytmiku, frázování i orchestrace jednotlivých skladeb. Generovaná hudba nebude hotový produkt, ale živá struktura ke spoluvytváření (to už je z velké části možné).
Hudba jako reakce na posluchače: Pomocí biometrických dat, emocí, času dne nebo osobního profilu bude možné generovat hudbu přímo na míru aktuálnímu stavu člověka.
Osobní skladatel pro každého: AI bude tvořit nikoli obecně, ale pro konkrétního posluchače. Hudba se stane intimní, možná i neopakovatelnou a proměnlivou jako nálada samotná.
Reálná interaktivita: Hudba nebude statická. AI bude moct doprovázet naživo člověka, reagovat na jeho hru, hlas nebo pohyb. Z pasivního poslouchání se stane spolutvůrčí proces.
Evoluční skladby: Skladby se budou měnit v čase. Jedna písnička bude existovat v mnoha živých verzích, vyvíjejících se podle posluchače, kontextu i času.
Nebude toho příliš?
Ano. Nastane přesycení. Denně bude možné generovat tisíce skladeb. Krásných. Dojemných. Stylově dokonalých.
A právě proto se změní to, co bude na hudbě cenné:
Ne krása. Té bude příliš.
Ne novost. Tu nahradí adaptace.
Ale relevance. Hudba, která se mě dotýká. Která odpovídá mým stavům. Která mě nenaplňuje, ale ladí.
Hrozí ztráta člověka?
Ano i ne. Riziko je v tom, že když vše bude krásně adaptované na mě, přestanu se setkávat s jinými. Přestanu být překvapen. Přestanu objevovat jiné světy.
Ale příležitost je v tom, že AI mi může pomoct hledat vlastní hudební jazyk. Ne jen poslouchat, ale spolutvořit. Ne jen produkovat, ale sdílet.
Závěr
Hudba se stává ne omezeným produktem, ale otevřenou krajinou vztahu mezi člověkem a AI, mezi lidmi navzájem, i mezi člověkem a sebou samým.
Největší výzvou nebude naučit se ovládat nové nástroje. Největší výzvou bude neztratit schopnost naslouchat.
Protože až hudba bude naším vnitřním zrcadlem, musíme v něm ještě vidět člověka.
A slyšet v něm ticho.
Re: AI hudba
Ona je hlavně otázka, jak moc to budou zejména mladí baštit…
Je tu vžitá představa mladých jako ryze digitální generace, ale je to složitější. Třeba ve focení se docela vrací jak vyloženě klasický film, tak ale v poslední době i dřívější “digikompakty”, které byl zdánlivě zcela zválcované od mobilů a téměř zapomenuté. A světe div se, ale v nadpoloviční většině to táhnou právě mladí, pro které to je “cool”, ani náhodou to není primárně o lidech mého věku či ještě starších (nad 50).
O dění v audiu se nemusíme na tomto serveru bavit - růst zájmu o LP a i znovuoživení CD je na tom podobně a opět to minimálně z půlky táhnou mladí. A mimochodem současné vlny kolem kazetových “walkmanů” jsou o mládeži zcela dominantně… A příkladů je ještě více, společné mají to, že (snad až na ty kazetové walkmany) to není tak docela pouze “retrovlna”, je to i o rozladěnosti některými negativy moderních digitálních služeb a o jistém rebelství proti nim. Ve výsledku bych si celkem vsadil na to, že to může být dlouhodobější a objemově rostoucí trend. A upřímně si moc neumím představit, že by někdo z jeho vyznavačů začal preferovat AI generovanou hudbu…
Zrovna na koncerty mladí chodí rádi pořád. Holt třeba moje dcera nejde na skupiny jako Iron Maiden, ale na cosi, co ani neumím napsat (např. nějaký “Weknd”), ale nadšení z koncertu bylo s mým mládím úplně totožné, zrovna v tomto nebyl rozdíl vůbec žádný…
Je tu vžitá představa mladých jako ryze digitální generace, ale je to složitější. Třeba ve focení se docela vrací jak vyloženě klasický film, tak ale v poslední době i dřívější “digikompakty”, které byl zdánlivě zcela zválcované od mobilů a téměř zapomenuté. A světe div se, ale v nadpoloviční většině to táhnou právě mladí, pro které to je “cool”, ani náhodou to není primárně o lidech mého věku či ještě starších (nad 50).
O dění v audiu se nemusíme na tomto serveru bavit - růst zájmu o LP a i znovuoživení CD je na tom podobně a opět to minimálně z půlky táhnou mladí. A mimochodem současné vlny kolem kazetových “walkmanů” jsou o mládeži zcela dominantně… A příkladů je ještě více, společné mají to, že (snad až na ty kazetové walkmany) to není tak docela pouze “retrovlna”, je to i o rozladěnosti některými negativy moderních digitálních služeb a o jistém rebelství proti nim. Ve výsledku bych si celkem vsadil na to, že to může být dlouhodobější a objemově rostoucí trend. A upřímně si moc neumím představit, že by někdo z jeho vyznavačů začal preferovat AI generovanou hudbu…
Zrovna na koncerty mladí chodí rádi pořád. Holt třeba moje dcera nejde na skupiny jako Iron Maiden, ale na cosi, co ani neumím napsat (např. nějaký “Weknd”), ale nadšení z koncertu bylo s mým mládím úplně totožné, zrovna v tomto nebyl rozdíl vůbec žádný…
Re: AI hudba
ano, zatím to tak je, je ale jasné z trendů, že za ty 3 roky může být AI hudba tak krásná, zvukově i hudebně dokonalá, že jí začnou postupně lidé dávat přednost, čistě kvůli větší síle zásahu na emoce, síle sdělení. Možná i nějaké formy AI budou uznány po vzniku Superinteligence za živé a vědomé a nebude problém uspořádat lidem ty nejsilnější a nejzážitkovější koncerty? Možná to zpomalí boj o autorská práva, časem to ale přijde. nakonec i Mozart a Beatles budou zapomenuti v oceánu lepších možností? Brzy se i vaše streamovací služby budou snažit více vydělat a nabídnou vám streamovanou AI hudbu přesně dle znalostí vašeho vkusu a emocí. Za mě se toho nebojím, ale zároveň jsem znovu začal rozšiřovat sbírku CD fyzických nosičů a už mám objednaný Sparkler 515U Ballade II CD transport (prý poslední vyrobený kus). Třeba nakonec to vše povede k pravému opaku, lidé se vrátí na koncerty i do hospod, budou si víc vážit fyzického světa a ruční práce? Je dobré být připraven na vše.
- zappa - Mecca studio
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 23 pro 2010 21:52
- Bydliště: Vratislav
Re: AI hudba
Nebo si o to víc budeme vážit hudby ztvořené člověkem, mnohdy nedokonalé, ale o to více autentické. V každém případě vítejme do jiné doby, bude to zajímavé. Co to udělá s vývojem hudby a lidskou tvořivostí? A hodně by mne zajímalo zda AI už v současonsti nepoužívají kapely, nekradou texty a nápady od AI? Z neschopnosti, a pohodlnosti. V poslední době se mi zdáji ty český kapely dost podobné a neinspirativní, nudné, a na jedno kopyto.
Clarisys Studio plus + Aries Cerat Impera II Reference + Ianus Essentia + kassandra + Pachanko MINI SE + HELEPOLIS,Sroll Purity Quantum filtrace, + 2x SoTM + Ediscreation LPS, PI audio , Diamond sound zemnění https://mecca-highend.cz/
Re: AI hudba
Ano, nedělejme si iluze, AI a generovaná hudba se v popmusic i TV průmyslu už dlouho a často používá:
Pop music: Inspirace, beaty, emoce
V pop music se AI používá od poloviny 10. let 21. století, zásadní zlom ale přišel po roce 2020. AI dnes pomáhá producentům tvořit:
akordové postupy
melodické linky
beaty a rytmické struktury
aranžmá v určitém stylu (EDM, trap, lo-fi, ambient)
Zpěv nebo texty jsou zatím většinou lidské, ale AI je často spolutvůrce. Známé jsou příklady Taryn Southern či YACHT, kteří spolupracovali s modely jako Amper nebo Google Magenta.
Televize a online videa: Neviditelná AI továrna
Zde je dopad AI obrovský. Reality show, dokumenty, vzdělávací videa, firemní prezentace – všude tam, kde je potřeba:
rychlá produkce podkresové hudby
bez nutnosti autorských licencí
přizpůsobení emocí a stylu na klíč
Nástroje jako Soundraw, Mubert, Loudly či AudioJungle s AI funkcemi generují tisíce tracků denně. Běžný divák netuší, že část podkresu v jeho oblíbeném pořadu vždy "vymyslela" AI.
Filmy a AAA produkce: Pomocník, zatím ne náhradník
Ve velkém filmu je zatím AI v pozadí. Používá se na:
testovací demo verze soundtracku
prototypy atmosfér
aranžmá ke storyboardům
Skladatelé jako Hans Zimmer si zatím drží ruční tvorbu, ale AI jim pomáhá jako zvukový asistent.
Reklama a mikroobsah: AI dominuje
Zde AI hudba kraluje. Proč?
Krátký formát (15–30 s)
Potřeba rychlé adaptace na měnící se briefy
Možnost vygenerovat tracky podle barvy značky, emocí, rytmu
Reklamní agentury i freelance tvůrci se k AI obracejí masově.
Co autorská práva?
Hudba vytvořená AI bývá "royalty-free", ale někdy se tréninková data opírají o existující skladby. To může být právně problematické. Zatím ale panuje tichá dohoda: AI se používá, pokud ji nenápadně integrujeme.
Právně AI tracky dosud neměly šanci na Grammy – není-li lidský spolutvůrce, nejsou chráněny autorským zákonem.
Pop music: Inspirace, beaty, emoce
V pop music se AI používá od poloviny 10. let 21. století, zásadní zlom ale přišel po roce 2020. AI dnes pomáhá producentům tvořit:
akordové postupy
melodické linky
beaty a rytmické struktury
aranžmá v určitém stylu (EDM, trap, lo-fi, ambient)
Zpěv nebo texty jsou zatím většinou lidské, ale AI je často spolutvůrce. Známé jsou příklady Taryn Southern či YACHT, kteří spolupracovali s modely jako Amper nebo Google Magenta.
Televize a online videa: Neviditelná AI továrna
Zde je dopad AI obrovský. Reality show, dokumenty, vzdělávací videa, firemní prezentace – všude tam, kde je potřeba:
rychlá produkce podkresové hudby
bez nutnosti autorských licencí
přizpůsobení emocí a stylu na klíč
Nástroje jako Soundraw, Mubert, Loudly či AudioJungle s AI funkcemi generují tisíce tracků denně. Běžný divák netuší, že část podkresu v jeho oblíbeném pořadu vždy "vymyslela" AI.
Filmy a AAA produkce: Pomocník, zatím ne náhradník
Ve velkém filmu je zatím AI v pozadí. Používá se na:
testovací demo verze soundtracku
prototypy atmosfér
aranžmá ke storyboardům
Skladatelé jako Hans Zimmer si zatím drží ruční tvorbu, ale AI jim pomáhá jako zvukový asistent.
Reklama a mikroobsah: AI dominuje
Zde AI hudba kraluje. Proč?
Krátký formát (15–30 s)
Potřeba rychlé adaptace na měnící se briefy
Možnost vygenerovat tracky podle barvy značky, emocí, rytmu
Reklamní agentury i freelance tvůrci se k AI obracejí masově.
Co autorská práva?
Hudba vytvořená AI bývá "royalty-free", ale někdy se tréninková data opírají o existující skladby. To může být právně problematické. Zatím ale panuje tichá dohoda: AI se používá, pokud ji nenápadně integrujeme.
Právně AI tracky dosud neměly šanci na Grammy – není-li lidský spolutvůrce, nejsou chráněny autorským zákonem.