Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Vše o kvalitě vydavatelství, nahrávek i nosičů (CD,SACD,DVD,Bluray,Vinyl).
Uživatelský avatar
MANA
Příspěvky: 326
Registrován: 30 zář 2021 22:17

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od MANA »

Ahoj Dasto,
Díky za typ. Hned zítra si Coltrane Quartet pustím. Fotky jsou opravdu super věc, člověk se hned líp orientuje :thumbup:
Kdyby to bylo pouze psanou formou, tak mě asi ani nenapadne, že tohle album také vlastním. Osobně jsem pořídil v Černé Růži :smile:
IMG_2778.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S)+A400(S)+D1(S), STRANKA GT2
ROON Nucleus,Parasound JC3+/ProJect RPM10 (own edition)
Ortofon SPU Royal N, Audio-Technica AT33MONO
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA SILVER (power+RCA),Roth Orfeo,PSaudio AC-12
akustika M.Vitvar
STRANKA RBS
PGH
Příspěvky: 3514
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od PGH »

IMG_3937.jpeg
IMG_3938.jpeg
IMG_3939.jpeg
Toto LP mám moc rad a hraje úžasně
Myslím ze to je první anglické vydání z 1968
Jakou to má asi cenu? Je ve vynikajícím stavu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

1.US pressing VG+ skoro NM je za 103E z německa https://www.discogs.com/sell/item/2898703543, 1.UK presy od 60USD v Evropě ve VG+,
Tvoje vypadá opravdu výborně, možná NM a to je zhruba stejná cena jako US pres...
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Hned jsem si pustil alespoň z YT, bože to je skvělá věc a v hvězdném obsazení :Wayne Shorter,Herbie Hancock,Ron Carter,Tony Williams.
Toto je poslední plně akustické album tohoto kvintetu a musím říct, že mi zní velmi nadčasově - moderně. V honbě za všemi těmi v žebříčcích profláklými věhlasnými alby, bych toto určitě přehlédl a to by bylo opravdu škoda, zajímavé je ještě to, že kompozičně velmi aktivní MD na tomto albu není autorem ani jedné skladby ......většinu má na svědomí můj oblíbený W.Shorter i proto některé skladby možná trochu připomínají Weather Report,
Každopádně skvělý tip od PGH :thumbup:
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
PGH
Příspěvky: 3514
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od PGH »

Díky za rychlou odpověd, ano je to vynikající a poslední album Davisova druhého kvintetu dál už se začínalo přidávat elektrické nastroje.
Davise zbožnuju a mám teměř vše z řadových alb ale většinu na CD a SACD.
Janik
Příspěvky: 1748
Registrován: 14 pro 2020 15:35

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Janik »

Chlapi odporucam. Nadherne!

https://www.discogs.com/release/2572101 ... rd-Rodgers
IMG_1855.jpeg
IMG_1856.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Dnes jedna zajímavost pro milovníky Sonnyho Rolinsse a Johna Coltrana a sice Tenor Madness PRLP 7047, nahrané a vydané v r.1956
Ceny 1.US pressingu dnes samozřejmě díky této dvojici tenorů začínají někde u 500Eur za VG, je to ale opět jeden z titulů Prestige, který lze pořídit jako UK, France, Italy nebo v tomto případě Dutch pressing kde byly použity originální stampery , nebo spíše poskytnuty matky z prvního laku RVG. Matriční čísla jsou tedy identická jako 1.US pres a jsou doplněna o identifikační značky lisovny která v evropě v dané zemi výrobu zajistila. Mám několik těchto evropských Prestige výlisků obvykle vydaných s ročním zpožděním po US originálu a jsou naprosto identické i zvukově. V oblibě mám zejména italský Music depossitato s nádherným černým labelem. Jediný problém pro sběratele vidím v obalech, dobové evropské obaly jsou naprosto tragické ve srovnání s US, gramáž papíru, ale i technologie výroby je strašidelná.Levné z potištěného výseku lepené obaly podobně jako v SUPRAPHONU budí dojem, že v Evropě neuměli kašírovat, nebo neměli těžký karton, nevím, ale rozdíl je naprosto propastný o čemž svědčí i fakt, že některé labely prodávali evropské výlisky v originálních US obalech. Pokud se tedy smíříte s tím že evropské obaly jsou kvalitativně jiný level a často mají i jinou grafiku jako i v případě Tenor Madness, tak můžete vytěžit z faktu, že ne všichni vědí o původu stamperů a originálním RVG masteringu. Holandský pres je uveden pod katalogovým číslem PPR-084 takže podle něj nepříjdete na to, že se jedná o RVG mastering a stampery z 1. laku, stejně tak je tomu i u Musik nebo Esquire a Barclay, pouze Dánský METRONOME uváděl stejná katalogová čísla jako Prestige.
Tuto kopii jsem koupil za vstřícných 45E z Německa takže žádné daně a pro mě poštovné v rámci Německa 5Eur, ale i doprava do čech v takovém případě nikoho nezrujnuje. Zvolil jsem holandskou verzi i proto, že byla ve stavu NM a skutečně tak i skoro je.Zvukově vynikající, silný brilantní zvuk s dokonalou separací a nádherně čitelnými texturami, lehkost a samozřejmost všech tónů vytváří automaticky dokonalou iluzi skutečné hudby bez potřeby cokoli analyzovat, prostě tak jak to má být,,,,, samozřejmě dokud člověk neprovede přímé srovnání s originálem nelze tvrdit že se jedná o 100% shodu.Jak jsem ale řekl u těch titulů které jsem měl možnost porovnat s US presem byl vždy zvuk shodný a rozdíl mohl být tak maximálně daný počtem vylisovaných kopií popřípadě dokonalostí lisování což se nedá předvídat, v tomto případě ale vycházíme z předpokladu že holanďani měli jednu z nejlepších kvalit lisování v Evropě a to se myslím i potvrdilo. Takže holandský pres z roku 1966! je to samozřejmě jejich 1.pressing byla dobrá volba.Ještě zmíním, že se jedná o kolekci Prestige Modern Jazz Giants a toto je číslo 15 a je třeba říci, že i předchozí tituly rozhodně stojí za pozornost, doporučuji tedy prostudovat.
IMG_0564.jpeg
IMG_0566.jpeg
Zde jsou ostatní tituly vydané v této edici z prvních RVG laků
IMG_0567.jpeg
Zde je vidět ručně ryté RVG v deadwaxu, takto R.v.Gelder podepisoval své laky do března - dubna 1967, od dubna začal používat ražené razidly, ta vypadala takto
IMG_0571.jpeg
IMG_0573.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

IMG_0570.jpeg
Zde identifikace lisovny Abbey Record Manufacturing Co., Inc. a dodatečně dorytá identifikace Artone Gramofoonplaten
IMG_0565.jpeg
bohužel obal je v tomto případě spíše parodie, ale v top stavu........
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
tm.watch
Příspěvky: 200
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

Ahoj Honzo, nemám v tomto směru čím přispět, ale moc rád čtu tvé (ale i ostatních) zkušenosti a snažím se dovzdělat. Díky ti za toto téma, jedno z nejhodnotnějších za poslední dobu :thumbup:
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 01 črc 2024 21:41 to Dasta:
jsem rád že jsi dal toto album na etapy nahrané v letech 1961 a 1962 v Englewood Cliffs, já ho totiž zatím nemám......je to možná poslední Coltrane na Impulsu kterého bych ještě rád pořídil, několikrát už jsem to i zkusil ale vždy tam byl nějaký problém. Tady je zajímavá a celkem nezvyklá věc a sice, že i mezi prvními presy v USA nebyl pouze RVG mastering. Nahrál to sice RVG ale něco se mástrovalo v Bell Sound Studios a samozřejmě si řízli i laky,to co řezal RVG má v dead waxu A-32 A(B) VAN GELDER ale něco mastrovali ještě u Longwear Plating, takže v dead waxu je A-32 A(B) LW VAN GELDER což asi s největší pravděpodobností řezal rovněž RVG takže i toto je to co chcem.....další zajímavost je to, že proma se lisovaly z Bell Sound masteringu tedy laky pro promo neřezal RVG! Samozřejmě se snažíme pořídit labely Product of AM-PAR a to je prostě fuška, takže možná nakonec nezbude než se spokojit s represem 1964 ABC Paramonunt .
subumra mas to moc hezke, obcas jsem nakouknu a jelikoz nejsem zadny hifi freak tak temata okolo tich aparatu, dratu etc mne neoslovuje, mam jen rad ty stare gramodesky bohuzel jazz /bop co si tady o nich pisete take neni moje paluba parnika ale velice se mi libi , ze delas osvetu co se "vydani/vylisku" tyce a drzim ti palce a preji hodne original blue note albums z 4tisicove serie
PS longwear nebylo mastering studio ale vyrobce tech kovovych stampers , fathers, mothers ci co vsechno delaly a proto je na tich dead wax LW pripadne LWP (plating) tak me to alespon naucily pametnici co s tim v 60s pracovali.
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

to: tm.watch, DRÄCK
chlapi díky za milá slova , moc hezky se to čte.......

DRÄCK
díky za postřeh a uvedení věci na správnou míru.Je to samozřejmě tak jak píšeš, Longwear Plating nebo Long Wear Stamper Corp. 36-41 36th St. Long Island City, N.Y. 11106 byla specializovaná společnost vyrábějící z laků stampery, takže celá galvanoplastika a mechanické zpracování galvanoplastických dílů přesně jak píše DRÄCK fathers mothers a stampers :thumbup: . Přiznám že informaci o masteringu u LW jsem převzal z Discogs a bylo mi trochu divné, že je v dead waxu i RVG tedy známka toho, že řezal lak Van Gelder, ale tím že něco dělali u Bell Sound a některé kopie zase nemají LW vůbec pouze RVG, tak jsem tu informaci dál nezkoumal. Long Wear Stamper Corp musela být v té době ale velmi významnou společností protože dělali kovové díly pro vícero lisoven včetně těch kde lisovala třeba COLUMBIA.
Škoda je jazzik není Tvá paluba, ale pokud píšeš o 4tisícové serii tak Ti to zas tak cizí není :-), bylo by prima mít tu Tvé postřehy častěji !
p.s.Momentálně se snažím ukořistit něco z ranné 1500 serie , nemám zatím žádný 767 Lexington :-((
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 07:18 to: tm.watch, DRÄCK
chlapi díky za milá slova , moc hezky se to čte.......

DRÄCK
díky za postřeh a uvedení věci na správnou míru.Je to samozřejmě tak jak píšeš, Longwear Plating nebo Long Wear Stamper Corp. 36-41 36th St. Long Island City, N.Y. 11106 byla specializovaná společnost vyrábějící z laků stampery, takže celá galvanoplastika a mechanické zpracování galvanoplastických dílů přesně jak píše DRÄCK fathers mothers a stampers :thumbup: . Přiznám že informaci o masteringu u LW jsem převzal z Discogs a bylo mi trochu divné, že je v dead waxu i RVG tedy známka toho, že řezal lak Van Gelder, ale tím že něco dělali u Bell Sound a některé kopie zase nemají LW vůbec pouze RVG, tak jsem tu informaci dál nezkoumal. Long Wear Stamper Corp musela být v té době ale velmi významnou společností protože dělali kovové díly pro vícero lisoven včetně těch kde lisovala třeba COLUMBIA.
Škoda je jazzik není Tvá paluba, ale pokud píšeš o 4tisícové serii tak Ti to zas tak cizí není :-), bylo by prima mít tu Tvé postřehy častěji !
p.s.Momentálně se snažím ukořistit něco z ranné 1500 serie , nemám zatím žádný 767 Lexington :-((
my jsme v 80s dealovali professionalne "desky z druhy ruky" tak se jeden ledacos naucil/pochytil. 4000series to kazdy zna co se v tom pohybuje, to neni tajemsvi.
ja uz desky ve velkem od roku 88 nelovim, jen rekreacne a jazz kdyz vidim u profi handlire tak se ani nezastavim , pro sebe mne to nerajcuje a profit tam necitim, nicmene udelej si vylet, jestli tem nejezdis, na Hertogenbosch (ex Utrecht) record show tam je ledacos a je tam dost handliru s jazz deskami
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Jasně chápu a díky za tip
Hned jak si vysvětlil LW tak jsem se šel podívat na všechny Coltrany na Impulse! co mají v dead waxu, všechny mají LW, úplně jsem tuto identifikační značku ignoroval , budem se učit do konce života :-)
IMG_0577.jpeg
LW vyryté vypadá nějak takto
IMG_0574.jpeg
mají ho všechny tyto tituly
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 12:14 Jasně chápu a díky za tip
Hned jak si vysvětlil LW tak jsem se šel podívat na všechny Coltrany na Impulse! co mají v dead waxu, všechny mají LW, úplně jsem tuto identifikační značku ignoroval , budem se učit do konce života :-)
IMG_0577.jpeg
LW vyryté vypadá nějak takto

IMG_0574.jpeg
mají ho všechny tyto tituly
jo toho je silene moc to je do nekonecna, ja mam prevazne zkusenosti jen z US produkci protoze jak jsem psal v 80s jsme importovaly desky z US do evropy a 85% desek co jsem kdy drzel v ruce bylo z US ale i tak zdaleka nemam /neznam vse , drtiva vetsina desek bylo ciste komercni zalezitost a to nejde casove a tecnicky vyndat kazdou desku z obalu natoz se koukat na kazdou desku co je tam nacmaranyho, to jsem delal jen tam kde bylo citit ze je to neco zajimaveho nebo kdyz mne to osobne bralo, nicmene ta impuls label to je z ty abc paramount particky a ti brali od longwear tak by ty US pod 1970 meli mit LW , nevim presne do kdy od nich brali ale typuji ze to bude obdobne jako u atlantic party, v kazdem pripade si nevzpominam ze bych se setkal s deskama po +/-1970 co maji LW, to hodne pohltil philips , lovit ty opravdove puvodni desky to je dobrodruzstvi
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

jj to bude tak odpovídat, protože se ABC Paramount nějak na začátku 70s přestěhovali do LA , takže by nedávalo smysl dělat stampery na Long Islandu,
ono se to i shoduje s přerušením spolupráce s RVG to bylo taky nějak do 70 tého, dost se toho změnilo v této době .....čím dál intenzivněji vnímám tu výjimečnost jazzového období na konci 50s a začátku 60s.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Dnes dorazily mikroskopy, takže je možné koupit ,kdo má zájem tak prosím SZ nebo přímo na našich stránkách, zítra budou v nabízeném sortimentu.Máme celkem asi 15ks
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
MANA
Příspěvky: 326
Registrován: 30 zář 2021 22:17

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od MANA »

Zdravím chlapi,
dnes jsem si poslechl níže uvedené album od seskupení The Oscar Peterson Trio, kterému vévodí můj oblíbený pianista Oscar Peterson.
Jedná se o album Canadiana Suite, které vyšlo v roce 1964. Osobně mám japonské vydání z roku 1965, které vydalo Mercury: https://www.discogs.com/release/1112483 ... iana-Suite.
Druhé album které vlastním a patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších jak obsahem tak i kvalitou zvuku je We Get Requests, které bylo vydáno již později v roce 1973. Skladba You Look Good To Me z tohoto alba mě vždy hooodně bavila a rád si ji pouštím. Kvalita záznamu zejména druhého uvedeného alba je za mě slušně řečeno velice povedená.
Za mě Oscar Peterson jednoznačně patří do jazzové síně slávy, vedle zde uvedených jazzových velikánů padesátých let :thumbup:
IMG_2902.jpeg
IMG_2903.jpeg
IMG_2905.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S)+A400(S)+D1(S), STRANKA GT2
ROON Nucleus,Parasound JC3+/ProJect RPM10 (own edition)
Ortofon SPU Royal N, Audio-Technica AT33MONO
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA SILVER (power+RCA),Roth Orfeo,PSaudio AC-12
akustika M.Vitvar
STRANKA RBS
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 18:03 jj to bude tak odpovídat, protože se ABC Paramount nějak na začátku 70s přestěhovali do LA , takže by nedávalo smysl dělat stampery na Long Islandu,
ono se to i shoduje s přerušením spolupráce s RVG to bylo taky nějak do 70 tého, dost se toho změnilo v této době .....čím dál intenzivněji vnímám tu výjimečnost jazzového období na konci 50s a začátku 60s.
oni delali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna , pro mne to pouze pomocnik pri identifikaci urciteho obdobi, stampers se bezne posilali po cele zemekouli plno israelskych lps je presovanych z US stampers jizni africa lisovala z britskych stampers etc etc , muj osobni pocit mi rika , ze v tom hraje nejvetsi roli philips
ono do toho obdobi okolo 70 byly gramofonove desky svym zpusobem luxusni artikl v relaci k okolnimu zbozi, to se po olejove krizi hodne zmenilo a desky se staly cenove dostupnejsi, v evrope predevsim , ano to se to zacalo dost menit , ale automobily mely take masivni niklovane kovove narazniky a dnes.... To je to kouzlo pro nektere
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Bohužel jsme dnes nestihli dát mikroskopy na firemní web, ladila se výhybka nové reprosoustavy T1 a prostě se to nestihlo, nicméně udělal jsem alespoň pár fotek a dám nyní malý popis k jednotlivým typům.
1. býlý "menší" na foto zcela vlevo, zvětšení 80-120X jedna baterie AAA je z nich nejmenší a asi má i nejmenší tuhost celé sestavy ale po nastavení zvětšení a zaostření ho lze už jen přemístovat na požadovaná místa na LP má vynikající stabilitu a i se z něj výborně fotí (120,-)
2. černý "velký" uprostřed , zvětšení 60-100X to je jednoznačně nejlepší verze, opět velmi stabilní a mechanika je o poznání tužší, má navíc ten minipodstaveček takže se dá ještě použít i třeba na sklíčka, zvětšení 100X je pro drážku dostatečné, 2 baterie AA(275.-)
3. šedý "střední" vpravo, to je to co já používám roky, zvětšení 100X pevné, 2baterieAA bohužel sám nestojí takže práce s ním je o trochu méně komfortní zejména při focení, ale je dokonale tuhý(180,-)
4. malý na jehly je v druhé zásilce :-( čekáme každým dnem)
Vyfotil jsem to i s obaly tak jak to přišlo z Číny, pokud by někdo chtěl v opravdové krabičce jako máme třeba na RBS podložky, bude třeba k ceně připočíst cenu krabičky a ta je vyrobená u nás v Čechách, takže se vyrovná ceně mikroskopu, ale to asi každý pochopí.
Garantuji, že s každou z těchto hraček pro Vás bude pohled do drážky fascinující a významně Vám pomůže s údržbou oblíbených LPs.
IMG_0017.jpeg
IMG_0016.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

PMA píše: 29 čer 2024 21:18 Ahoj Honzo, díky za odpověď a postřehy, třeba ta vydání, která bude dělit skoro 60 let, jednou spolu porovnáme.
Ahoj Pavle tak už jsou doma, nebylo to opět bez komplikace ,Ella i Ellington zakoupeny v NM stavu na Discogs, Ella OK, Ellington pár škrábanců neskutečně bordelu, několik míst s poškozením při manipulacích, prodejce arogantní , žádal jsem po zaplacení kontrolu před odesláním, odpověď po odeslání " nemáme na to čas" , tímto varuji před nákupy u zweischeiben.de , nebo springair.de desku jsem vypral zkorigoval škrábance a je to docela OK. Deska byla evidentně málo hraná, takže je úplně tichá v drážce a ty defekty jsou po korekci velmi slabě slyšitelné.
Ellington je zvukově vynikající, Ella není špatná, ale víc mě baví Ellington.Než jsem desku vypral zkusil jsem jí přehrát alespoň na sestavě mé dcery v pokojíčku viz autentické foto :-((( a v tu chvíli jsem si uvědomil jak zásadní je pro maximální požitek z vinylu kvalita celé sestavy, musím přiznat, že poslech na této sestavě by mě neoslovil, tím chci jen říct, že jsem v tu chvíli trochu pochopil i ty, kteří na vinylu nevidí nic zázračného. K extrakci té rozdílové ingredience je opravdu třeba velmi dobré zařízení.
IMG_0029.jpeg
IMG_0028.jpeg
IMG_0031.jpeg
IMG_0030.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
tm.watch
Příspěvky: 200
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

subumbra píše: 10 črc 2024 21:00 … a ty defekty jsou po korekci velmi slabě slyšitelné.
Možná na to tady v tomto vlákně není úplně prostor, ale mohl bys nastínit, klidně jinde, jak takové korekce provádíš? Mám pár LP, kde by se mi to hodilo, ale nějak jsem k tomu nenašel odvahu. Resp. zkoušel jsem to kdysi dávno na nějaké poškozené laciné LP a následně ji “vyhodil”. Korektor byl větší než korigovaná drážka, tož jsem jich zkorigoval několik najednou. :oops:
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Možná na to tady v tomto vlákně není úplně prostor, ale mohl bys nastínit, klidně jinde, jak takové korekce provádíš? Mám pár LP, kde by se mi to hodilo, ale nějak jsem k tomu nenašel odvahu. Resp. zkoušel jsem to kdysi dávno na nějaké poškozené laciné LP a následně ji “vyhodil”. Korektor byl větší než korigovaná drážka, tož jsem jich zkorigoval několik najednou. :oops:
[/quote]
Naopak, myslím, že to je možná to nejlepší místo kde se o tom pobavit, protože čištění a drobné korekce defektů jsou neodmyslitelnou součástí pořizování a vlastnictví 60-70 let starých desek, pokud tedy někdo nekupuje pouze NM :-)
Používám dnes výhradně bambusové špejle nebo párátka z bambusu, bambus je dostatečně homogenní na to aby se dal vybrousit do velmi ostré hrany a jeho pevnost a tvrdost je asi tak akorát aby udělal svou práci v drážce ale nepoškodil její povrch. Pro broušení používám papír pod vodu zrnitost 600-800
ale na sucho, je třeba odstranit tu "vyškráblou" hmotu vinylu která se dostává na dno drážky při vzniku škrábance, po ní "poskakuje" jehla jako po hroudě v brázdě.Často je ten vyhrnutý materiál ne zcela "odřízlý" od povrchu a tvoří jakýsi otřep který se trochu hůře odstraňuje a je třeba v podstatě takovým to dřevěným nástrojem odříznout od hrany drážky. Nabroušenou špejli většinou používám "na plocho" jako dláto, ten tenký břit na konci je schopen se vytvarovat podle drážky a vznikne tak skoro "hřebínek" který v drážce drží stopu a vybere většinu otřepů, pokud je nutné dostat se hlouběji do drážky, použiji špejli jako nůž tedy břitem dodrážky v její podélné ose, chce to vždy jemně dobrušovat aby se špejle dostala dostatečně hluboko.Po té samozřejmě mokrou cestou na pračce odstraním všechno "vyhrabané" z drážek jako při běžném mytí a odsaji.
Průběžně kontroluji mikroskopem stejne tak po umytí a odsátí.
Přikládám pár fotek, samozřejmě se neváhejte na cokoli zeptat a asi zde veřejně ať to poslouží všem.
IMG_0037.jpeg
IMG_0036.jpeg
IMG_0049.jpeg
IMG_0053.jpeg
IMG_0034.jpeg
IMG_0009.jpeg
Stejné místo na desco před a po korekci
IMG_0054.jpeg
IMG_0013.jpeg
A stejný škrábanec před a po
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
efičák
Příspěvky: 699
Registrován: 15 říj 2012 16:32
Bydliště: Ostrava Jih

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od efičák »

Výborně subumbra, děkuju.
Vysvětluješ náročné vědomosti lehkým dostupným stylem. Doteď mi byl nejvíc užitečný Rowing - Nastavení gramofonu a kniha p. Pešáta - Gramofon .... z roku 1981.
Úplně se vidím v prodejně desek s mikroskopem kontrolujícím drážky, k velké nelibosti překupníků z pozůstalostí. :thumbup:
Zvuk dobrý - všechno dobré
tm.watch
Příspěvky: 200
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

Díky za sdílení, to se mi bude hodit a až mi přijde mikroskop, tak to vyzkouším. Tím "klidně jinde" jsem myslel spíš na to, jestli pro údržbu LP nezaložit samostatné vlákno ať se to tady netluče s tvým původním záměrem.

Nasdílím jednu svou zkušenost, byť asi bude vypadat trochu šíleně, ale funguje a za sebe za ni mohu dát "ruku do ohně". Dovezl jsem si z jednoho bazaru LP, které jsem pečlivě vypral na Okki Noki, ale po přehrání mi zůstal na hrotu přenosky takový lepkavý nános, který šel blbě vyčistit. Deska vypadala naprosto čistě. Pral jsem ji opakovaně, používal různé roztoky, Jar a hadru nevyjímaje a po pořízení UZ pračky vypral opakovaně i v ní. Stále stejný problém. Vyhodnotil jsem to jako LP z pařeb, kde se kouřilo, možná se občas i něčím polila, před prodejem ji někdo vypral a na pohled vypadala O.K. Věřím, že pohled mikroskopem na drážky by problém odhalil. Rozhodnut, že LP je prostě nepoužitelná, jsem zkusil poslední (zoufalý) pokus o očistu a byl smířen s tím, že když to nevyjde desku případně vyhodím. Máme doma takový ruční přístroj - vyvíječ páry od Ety, používaný na čištění oken, různých spár apod. Zprvu opatrně, ale pak i docela brutálně jsem zkusil LP položenou na hadru na stole profoukávat tou párou a pak ji zase klasicky vypral. Světe div se, LP se nic nestalo a byla perfektně čistá - na hrotu od té doby už nic neulpělo. Tento postup jsem už uplatnil vícekrát a vždy bez problémů. Já už bych si to dnes troufl použít i na raritnější LP, kdyby nebylo zbytí, ale chápu, že pro někoho to může být docela hard core postup.
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

tm.watch píše: 12 črc 2024 13:21 Díky za sdílení, to se mi bude hodit a až mi přijde mikroskop, tak to vyzkouším. Tím "klidně jinde" jsem myslel spíš na to, jestli pro údržbu LP nezaložit samostatné vlákno ať se to tady netluče s tvým původním záměrem.

Nasdílím jednu svou zkušenost, byť asi bude vypadat trochu šíleně, ale funguje a za sebe za ni mohu dát "ruku do ohně". Dovezl jsem si z jednoho bazaru LP, které jsem pečlivě vypral na Okki Noki, ale po přehrání mi zůstal na hrotu přenosky takový lepkavý nános, který šel blbě vyčistit. Deska vypadala naprosto čistě. Pral jsem ji opakovaně, používal různé roztoky, Jar a hadru nevyjímaje a po pořízení UZ pračky vypral opakovaně i v ní. Stále stejný problém. Vyhodnotil jsem to jako LP z pařeb, kde se kouřilo, možná se občas i něčím polila, před prodejem ji někdo vypral a na pohled vypadala O.K. Věřím, že pohled mikroskopem na drážky by problém odhalil. Rozhodnut, že LP je prostě nepoužitelná, jsem zkusil poslední (zoufalý) pokus o očistu a byl smířen s tím, že když to nevyjde desku případně vyhodím. Máme doma takový ruční přístroj - vyvíječ páry od Ety, používaný na čištění oken, různých spár apod. Zprvu opatrně, ale pak i docela brutálně jsem zkusil LP položenou na hadru na stole profoukávat tou párou a pak ji zase klasicky vypral. Světe div se, LP se nic nestalo a byla perfektně čistá - na hrotu od té doby už nic neulpělo. Tento postup jsem už uplatnil vícekrát a vždy bez problémů. Já už bych si to dnes troufl použít i na raritnější LP, kdyby nebylo zbytí, ale chápu, že pro někoho to může být docela hard core postup.
to neni hard core a je to stara osvedcena metoda, ale je moc levna a tak to ti vyrobci pracek neradi vidi
jinak pro Vas milovniky tich jazz desek 16teho je omega aukce je tam par lotu s jazz deskami treba tam neco ojevite viz https://www.omegaauctions.co.uk/
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

"16teho je omega AUKCE"
díky DRÄCKu,
Koukal jsem na aukční katalog a je tam krom jiných zajímavostí i pár nabídek BlueNote titulů a některé z toho velmi oblíbené a žádané, jen to jsou bohužel represy většinou 70.a 80. takže je to spíš pro toho kdo chce obsah a není posedlý prvními presy nebo mono verzemi. Nejzajímavější je asi Lot124 to je lot of 22LPs, potom Lot125 to je lot of 32LPs všechno uváděno stavy VG+-EX takže to může pro někoho znamenat slušný nákup.

U mě byla včera milá návštěva a strávili jsme tak odpoledne analýzou jazzových ale i klasických nahrávek. Jednou z nich bylo i LP
This Is How I Feel About Jazz - Quincy Jones, ABC -19 ABC- PARAMOUNT 1957,
47838357-a8ad-45ea-ac63-f3cfb51791d2.jpeg
33b9bd02-8082-4c17-b1d9-b6ec7c77541d.jpeg
tehdy 24-letý budoucí slavný producent se zhostil tohoto alba jako aranžér a měl k tomu plejádu skvělých jazzových hudebníků, mimo jiné Charlese Minguse, Paula Chamberse, Herbieho Manna, Arta Farmera, nebo za vibrafonem Milta Jacksona....měli jsme 1.US pres mono, nebylo to vůbec špatné, ale kdosi ihned poznamenal "no RVG to není "....a shodli jsme se na tom všichni a tím se dostávám k jádru věci a v podstatě navážu na předchozí diskusi s DRÄCKem o Longwear Plating. DRÄCK tam poznamenal "oni dělali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna" . Já jsem to hned dohledával a už jsem to asi minule psal ale ještě jednou, ano byla to nezávislá ale v té době renomovaná velká úspěšná galvanovna nebo spíš raději výrobce " metalwork" kompletního lisovacího náčiní z dodaných laků, což zahrnuje galvanoplastiku a přesné obrobení a tvarování vzniklých niklových "plechů", tak aby z nich nakonec vyrobili samotný stamper.
Dělali tedy stampery krom jiných pro Impulse!, pro COLUMBIA, Speciality Records Corporation, Presswell Records což byla lisovna která lisovala pro Atlantic, takže to byla fabrika která spolupracovala s největšími hráči na trhu tehdy.
Ale zmíněné album ABC-19 vyryté značky LW nemá. ABC-PARAMOUNT měl vlastní proces výroby nahrávali asi hlavně v Beltone Studios kde se dělal i mastering.Ale, ten samý ABC-PARAMOUNT v roce 1960 založil dceřinnou společnost zaměřenou výhradně na jazz. Ano a byl to Creedem Taylorem stvořený Impulse!. C.Taylor o mnoho let později prohlásil, "RVG dělal ty nejlépe znějící desky v té době co jsem si mohl představit " Taylor chtěl pro svůj nový label jen to nejlepší a přesto že PARAMOUNT měl zaběhlý celý proces výroby , tak sáhl po RVG a Longwear Plating. K tomu přinesl ikonický rozkládací obal, který žádný z konkurenčních labelů v té době neměl no a samozřejmě Johna Coltrana, který se stal jakýmsi základním kamenem Impulsu.Tento příběh zrodu Impulsu ukazuje na opravdu výjimečné postavení RVG mezi nahrávacími inženýry a jeho zvládnutí celého procesu od samotné nahrávky v jeho vlastním studiu, až po řez laku bylo v té době zřejmě nedostižné.Stejně tak si C.Taylor vybral nejspíš i Longwear Plating pro špičkovou kvalitu. Právě zmiňovaná obrovská produkce a tím nepřetržitý provoz je v galvě jednou z podmínek dokonalého procesu, k čemuž se ještě vrátím, protože zde vznikají první rozdíly ve zvuku budoucího výlisku i v případě špičkového laku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 13 črc 2024 20:43 "16teho je omega AUKCE"
díky DRÄCKu,
Koukal jsem na aukční katalog a je tam krom jiných zajímavostí i pár nabídek BlueNote titulů a některé z toho velmi oblíbené a žádané, jen to jsou bohužel represy většinou 70.a 80. takže je to spíš pro toho kdo chce obsah a není posedlý prvními presy nebo mono verzemi. Nejzajímavější je asi Lot124 to je lot of 22LPs, potom Lot125 to je lot of 32LPs všechno uváděno stavy VG+-EX takže to může pro někoho znamenat slušný nákup.

U mě byla včera milá návštěva a strávili jsme tak odpoledne analýzou jazzových ale i klasických nahrávek. Jednou z nich bylo i LP
This Is How I Feel About Jazz - Quincy Jones, ABC -19 ABC- PARAMOUNT 1957,
47838357-a8ad-45ea-ac63-f3cfb51791d2.jpeg33b9bd02-8082-4c17-b1d9-b6ec7c77541d.jpeg
tehdy 24-letý budoucí slavný producent se zhostil tohoto alba jako aranžér a měl k tomu plejádu skvělých jazzových hudebníků, mimo jiné Charlese Minguse, Paula Chamberse, Herbieho Manna, Arta Farmera, nebo za vibrafonem Milta Jacksona....měli jsme 1.US pres mono, nebylo to vůbec špatné, ale kdosi ihned poznamenal "no RVG to není "....a shodli jsme se na tom všichni a tím se dostávám k jádru věci a v podstatě navážu na předchozí diskusi s DRÄCKem o Longwear Plating. DRÄCK tam poznamenal "oni dělali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna" . Já jsem to hned dohledával a už jsem to asi minule psal ale ještě jednou, ano byla to nezávislá ale v té době renomovaná velká úspěšná galvanovna nebo spíš raději výrobce " metalwork" kompletního lisovacího náčiní z dodaných laků, což zahrnuje galvanoplastiku a přesné obrobení a tvarování vzniklých niklových "plechů", tak aby z nich nakonec vyrobili samotný stamper.
Dělali tedy stampery krom jiných pro Impulse!, pro COLUMBIA, Speciality Records Corporation, Presswell Records což byla lisovna která lisovala pro Atlantic, takže to byla fabrika která spolupracovala s největšími hráči na trhu tehdy.
Ale zmíněné album ABC-19 vyryté značky LW nemá. ABC-PARAMOUNT měl vlastní proces výroby nahrávali asi hlavně v Beltone Studios kde se dělal i mastering.Ale, ten samý ABC-PARAMOUNT v roce 1960 založil dceřinnou společnost zaměřenou výhradně na jazz. Ano a byl to Creedem Taylorem stvořený Impulse!. C.Taylor o mnoho let později prohlásil, "RVG dělal ty nejlépe znějící desky v té době co jsem si mohl představit " Taylor chtěl pro svůj nový label jen to nejlepší a přesto že PARAMOUNT měl zaběhlý celý proces výroby , tak sáhl po RVG a Longwear Plating. K tomu přinesl ikonický rozkládací obal, který žádný z konkurenčních labelů v té době neměl no a samozřejmě Johna Coltrana, který se stal jakýmsi základním kamenem Impulsu.Tento příběh zrodu Impulsu ukazuje na opravdu výjimečné postavení RVG mezi nahrávacími inženýry a jeho zvládnutí celého procesu od samotné nahrávky v jeho vlastním studiu, až po řez laku bylo v té době zřejmě nedostižné.Stejně tak si C.Taylor vybral nejspíš i Longwear Plating pro špičkovou kvalitu. Právě zmiňovaná obrovská produkce a tím nepřetržitý provoz je v galvě jednou z podmínek dokonalého procesu, k čemuž se ještě vrátím, protože zde vznikají první rozdíly ve zvuku budoucího výlisku i v případě špičkového laku.
to je spis takova nahoda mne stale chodi plno posty od ruznych poradetelu tech akci okolo desek a jelikoz tam bylo akorat zitrejsi datum tak jsem to uvedl,
hele kdyz mate radi takove desky jako ten quincy jones tak na to je hertogenbosh show idealni to se tam da nalovit doslova za par kulatejch.
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Blue Note
label, který je v názvu vlákna jako první, zatím zůstal ve stínu ostatních, asi jsem trochu počítal s tím, že Blue Note někdo určitě vytáhne a otevře tak toto nevyčerpatelné téma, nejen kvůli ikonickým nahrávkám, špičkové kvalitě výlisků zejména z éry Plastylite, ale i pro samotný příběh Alfreda Liona,Reida Milese,Francise Wolffa a Rudyho van Geldera.
Jako první bych rád uvedl BLP 1595 Cannonball Adderley - Somethin' Else, toto album je dosti výjimečné hned z několika důvodů. Na jeho nátáčení se sešla výjimečná společnost muzikantů, kteří měli většinou svá vlastní angažmá, je to jediná 12" deska, kterou Miles Davis natočil pro Blue Note, tři předchozí tituly z let 1953-54 byly 10" a je to také jediná nahrávka, které se Miles Davis účastní jako sideman. Frontmanem tohoto projektu byl Julian "Cannonball" Adderley, album se nahrálo 9.března 1958 samozřejmě v Hackensacku v NJ u "van Geldrových v obýváku". O této nahrávací session se psalo, že na ní vládla nesmírně uvolněná atmosféra a všichni účastníci si nahrávání užívali více jako zábavu než jako práci, a je to možná právě ta atmosféra, která se otiskla do výjimečného výsledku, do alba, které opět nemůže chybět v žádné jazzové sbírce. Nikdo asi nepochybuje o tom, že Miles Davis byť jako sideman měl velký vliv na skvělou atmosféru ve studiu a jako nesmírně respektovaný umělec citlivě vedl ostatní k famóznímu výkonu i z této vedlejší pozice. Byl to právě Miles kdo pronesl typickým chraplavým hlasem památnou větu po dohrání druhého tracku na straně dvě (One For Daddy-O)
""is that what you wanted, Alfred?" což dokresluje jeho opravdu výjimečné a respektované postavení. Tato věta zůstala součástí tracku 2 a umocňuje dnes zážitek z poslechu tohoto alba.
Věřím, že tento titul, byť v represech nebo remasterech, bude většina z Vás vlastnit a určitě se rádi dozvíme jak ho v té dané verzi vnímáte a jestli jste zažili nějaké srovnání...... těch co mají originál mono pressing bude asi méně, ale minimálně o jednom úplně prvním presu z r. 1958 mezi Vámi vím.....takže ......?
IMG_0600.jpeg
IMG_0601.jpeg
IMG_0066.jpeg
IMG_0070.jpeg
Mé dva exempláře jsou z r.1960 a 1962, obě verze jsou duplikáty původního laku, ale nikoli první stampery ani první matky. Rozdíly jsou v umístění loga Plastylite "P" a v přítomnosti značení 9M podle kterého se identifikují první matky, tomu se zkusíme věnovat někdy později.
Každopádně zvukově je rozdíl dost patrný, vždy se může projevit "pořadové číslo výlisku" z daného stamperu a u Blue Note údajně lisovali 2500 kopií z jedné sady stamperů, v tomto případě si ale myslím, že se již projevuje opakovaná galvanoplastika, půjde o možná čtvrtou matku oproti druhé, jsou to pouze dohady, ale zvuk z r.62 je měně konturovaný, náběžné hrany nejsou tak brilantní, celkově působí opravdu jako kopie z kopie, byť do té doby než jsem pořídil pres ze 60. tak jsem si plně užíval.Ale to je tak vždy, dokud není srovnání, nemáme představu o tom, jak moc to může znít lépe....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
MANA
Příspěvky: 326
Registrován: 30 zář 2021 22:17

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od MANA »

Zdravím všechny hifisty a v tomto vlákně zejména fandy jazzu 50-60 let :angel: ,
Cannonball Adderley - Somethin' Else je velice povedené album, které bude v mé sbírce jednoznačně patřit k těm zásadním jazzovým počinům 50-60 let. Je to přesně ten typ alba, díky kterému jsem velice rád, že vlastním gramofon a mám možnost si tento skvost v analogové verzi vychutnat. Je to přesně ta nahrávka, u které nepochybujete o přirozených tónech hudebních nástrojů - zejména Adderleyho alt saxofon a Milesova trubka jsou vynikající a naprosto přirozené. Zní to výborně i na stereo přenosce. Co teprve, až pořídím MONO větev - už se na to těším :smile:
Dokonce jsem jeden z těch klikařů, kteří vlastní zmíněný první press z roku 58, jak Honza zmínil ve svém příspěvku, na což jsem prostě musel zareagovat a k tomuto vlastnictví se hrdě přihlásit - díky Honzo :thumbup:

IMG_2401.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S)+A400(S)+D1(S), STRANKA GT2
ROON Nucleus,Parasound JC3+/ProJect RPM10 (own edition)
Ortofon SPU Royal N, Audio-Technica AT33MONO
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA SILVER (power+RCA),Roth Orfeo,PSaudio AC-12
akustika M.Vitvar
STRANKA RBS
Dasta
Příspěvky: 1515
Registrován: 25 zář 2016 15:08

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Dasta »

IMG_20240724_164902.jpg
IMG_20240724_165210.jpg
Mám taky dva výlisky EU2011,Jpn.1978.
Ten japonský výlisek je jedna ze zvukově nejlepších desek které mám.
Věřím,že se někdy podaří ho porovnat s nějakým ranným výliskem z USA.
Jsem ochoten pro to udělat maximum.
EU2011 není špatná,jpn.vylisku však nedosahuje.Vyzdvihl bych příkladnou technickou kvalitu.Na levný španělský label něco nevídaného.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

To Dasta:
Honzo ještě jednou díky za dnešní pokec i Tvé pravidelné příspěvky, všechny nás těší, že dokážeš podpoříš i jazzovou diskusi přesto, že jsi duší bigbeaťák :thumbup:
no jak jsem dnes naznačil, tak jsme se s Marianem shodli, že je třeba jít Tvé výzvě naproti a zorganizovat setkání milovníků vinylu a porovnat dobové výlisky s represy a remastery nejen zmiňovaného alba Somethin' Else - Cannoballa Adderlayho.

Takže všem milovníkům vinylu, jazzu zejména(není však podmínkou),sejdeme se v Praze u Mariana (jako Audio Happening) na poslech a porovnání nejen jazzových alb. Budeme porovnávat ranné presingy zejména US produkce s represy a remastery, aby si každý mohl udělat vlastní závěr a zjistit jak to doopravdy je.
Navrhujeme setkání uskutečnit v termínu 21.9.2024 - 5.10.2024 ,tj. tři možné soboty z kterých vybereme tu, která Vám bude nejlépe vyhovovat. Připravena bude samozřejmě stereo i mono větev, konkrétně AT33MC Mono na rameni SAEC WE308, SPU Royal N na karbonovém 10" ProJect a samozřejmě RPM 10 , SUT Ortofon a Entre.
Takže každý kdo bude chtít přijet, i se jen podívat a poslechnout(není podmínka vozit desky) dejte vědět zde do vlákna, nebo Dastovi, Marianovi a nebo mě přes SZ.Termín který si vyberete zde zveřejníme aby mohli případně další reagovat. Myslím, že to bude velmi zajímavá session a já jen doplním, že určitě představíme něco na čem již pracujeme a sice Lp řezaná do laku, tedy první nejčistší drážku co si lze představit a bude to "New Master" alba z konce 50.let a nejspíš Sonny Rollins, který bude pro srovnání i v originálním prvním presu.

Nyní bych se ještě vrátil k Dastově japonské kopii Somethin' Else, samozřejmě očekáváme špičkovou kvalitu výlisku a srovnání tak bude možná mít dva úhly pohledu.Jednak vlastní mastering a druhak stav a kvalitu samotného vinylu, tichost drážky a další atributy odvislé od kvality celého výrobního procesu kde jsou Japonci beze sporu na špičkové úrovni. Shodli jsme se v jedné věci, že ideální by bylo nahrát jazzik v americe v Columbii nebo u RVG a zbytek přenést do Japonska, laky řezat v bezprašných hermeticky uzavřených labech, kde se inženýři pohybují v ochranných oděvech jako v chemické továrně, žádná kontaminace tam ani zpět a špičkově vylisovat z nejlepšího japonského virgine vinylu :smile:
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Po několika předních amerických labelech je myslím třeba dát prostor i produkci jazzu v evropě. Tím pro nás nejdůležitějším labelem je samozřejmě SUPRAPHON. Jazzová scéna v ČSSR žila myslím docela čilým způsobem, jen nevím jak se dařilo tento lehce buržoazní hudební žánr prosazovat i v produkci SUPRAPHONU, ale naštěstí někdo věděl jak na to, takže se dnes můžeme těšit poslechem nemalého počtu skvělých alb.
Pokud zahrneme do jazzu i swing, tak jeho tradice u nás sahá daleko zpět do předválečných let, což právě SUPRAPHON dokládá jednou ze svých kompilací a sice Český jazz 1920-1960. Toto je ale spíše dokument o čekém jazzu než hifistická záležitost, protože nahrávky řekněme před rokem 1956-57 jsou poněkud méně zvukově zajímavé z pohledu dnešního hifisty. Když už jsem toto 2-album v kroužkované vazbě zmínil
je třeba dodat že zhruba od poloviny 4.(poslední) strany je i pár zvukově zdařileších snímků, tuto kompilaci tedy berme spíše jako k uložení do šuplíku aby sbírka Československé džezy(jazzy) byla kompletní.
IMG_0658.jpeg
IMG_0660.jpeg
Kompilace počínaje rokem 1960 vždy mapuje dění na československé jazzové scéně za uplynulý rok, byla tedy vydávána roku následujícího a zde jsou již většinou snímky ve slušné až výborné zvukové kvalitě.
Asi zajímavější budou studiová alba v té době vznikajících jazzových uskupení nebo i "běžných" orchestrů které se jazzu věnovali o něco více než ostatní.
Je třeba zmínit minimálně Orchestr Gustava Broma, Karla Krautgartnera a jeho TOČR, později Studio5 no a samozřejmě multiinstrumentalistu
Karla Velebného alias Dr.Evžena Hedvábného, který sehrál jednu ze sásadních rolí ve vývoji čekého jazzu.
Já si dnes dovolím využít první zmínky o SUPRAPHONU k uvedení alba Laca Decziho a je to samozřejmě
Laco Deczi & The Cellula Quintet* – Pietoso, 1969 Supraphon – 0 15 0596, Gramofonový Klub – 0 15 0596,
pro mne jedno ze zvukově nejlepších snímků od SUPRAPHONU, album je i obsahově podle mého pohledu na světové úrovni a skvělé zpracování nahrávky až po výlisek to jen podtrhuje.Zatím mám pouze 1. stereo a zde mě trochu překvapilo umístění trumpety v mixu. Leader obvykle bývá posazen na mono ale zde je v pravém spolu s saxofonem, což mi malinko ubírá pocitu vyváženosti zvukové scény takže bych si zřejmě ještě více užil tento snímek v monu.
I tak je ale mojí velmi oblíbenou volbou pro večerní poslech :thumbup:
IMG_0652.jpeg
IMG_0653.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Miles
Příspěvky: 607
Registrován: 16 led 2011 17:09

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Miles »

Važte si toho že máte doma album Laca Decziho Pietosa které se dnes hodně obtížně schání a je velice ceněné mezi sběrateli
mám toto album ve sbirce a jsem rád že jej doma mám , poslední věc která mě chybí je album Dobre jsme sa oženily tak snad kdyby jej doma někdo měl a chtěl se jej zbavit klidně se ozvěte určitě se domluvíme :thumbup:
PGH
Příspěvky: 3514
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od PGH »

Ano je to hodně vzácné album, ptal jsem se Laca u nas na koncertě jestli neplánuje reedici protože toto album mě jako snad jediné chybí a prý ne a sám ho považuje za velice nepovedené. Mě se ale líbí.
album Dobre sme sa oženili /1970/ je trilogie
Prečo sme sa oženili /1977/
Už sa ženit nebudeme /1981/
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

TO PGH:
Zajímavá informace o vlastním pohledu L.Decziho na toto album........myslím, že si většina z nás dovolí v tomto případě s mistrem nesouhlasit :-)
Mě se v pátek podařilo koupit i mono pres v NM stavu, takže mohu nabídnout srovnání obou verzí.
IMG_0668.jpeg
MONO je jak se dá čekat enrgičtější, kontrabas má větší objem a celkově je zvuk hutnější, co jsem si všiml až při srovnání obou verzí je to, že stereo v tuto chvíli působí trochu neuspořádaně, není tak jasný vhled do nahrávky jako v mono, asi bych to nenazval chaosem, ale řekněme, že je tu menší přehled. Při srovnání s monem vnímám asi ještě víc pocit nevyváženosti v nahrávce umístěním obou dechů na pravo.Dovedu si opravdu představit, že trubka na centru by to celé vyřešila, zkusím se zeptat "Vyšší autority" zda není dostupná informace proč byl mix takto poskládán.
S pořízením mono presu jsem se začal trochu zabývat matričními čísly SUPRAPHONU a udělal jsem si srovnání mých "modrých" labelů, je z toho patrný myslím velmi přehledný systém značení, ale pro jistotu jsem "Vyšší autoritu" požádal o přesné definování a o to se s Vámi nyní podělím.

SUPRAPHON
Laco Deczi & The Cellula Quintet* – Pietoso, 1969 Supraphon – 0 15 0596, Gramofonový Klub – 0 15 0596,

A 4870/A A A 4871/A A (mono)
E 1428/A A A 1429/A A (stereo)
418825B9-0AFB-457E-95DC-0D99B7A92993.jpeg
IMG_0670.jpeg

Vychází to z matričního čísla, které je opravdu pro každou matrici (stranu desky) unikátní, to znamená, že pro desku, která má dvě strany jsou dvě matriční čísla, podobné schema jako COLUMBIA (rozdíl třeba od Blue Note kde obě strany mají stejné číslo pouze doplněné o A nebo B). Pro komplet dvou a více desek je to podle počtu stran. Bohužel v minulosti došlo ke dvojímu přečíslování, takže se stejný master může objevit na vícero deskách pod různým matričním číslem. Původně bylo matriční číslo strany A liché a po přečíslování sudé.
Písmeno před číslem označuje o jakou se jedná desku:
A – mono 12“ 33RPM
E – stereo 12“ 33RPM
M – stereo, mono 12“ (maxi singl) 45RPM
C – stereo, mono 7“ 45RPM
O - stereo, mono 7“ 33RPM
H – stereo, mono 7“ 45RPM
B – stereo, mono 10“ 33RPM

A nyní ta velmi důležitá informace pro sběratele a lovce prvních presů !
Písmeno za lomítkem označuje pořadí řezu. Může existovat i deska, která nebude mít řez A (případně nějaké písmeno bude chybět v řadě), protože se něco nepovedlo v galvanoplastice, nebo to bylo špatně říznuté (zkreslení, vynechaná mezera apod.)To znamená, že v některých případech může být nejblíže k mastru výlisek s písmenem B za lomítkem a neexistuje lepší - bližší k mástru. Samozřejmě nemusí i tak být vždy první řez lepší než druhý, pokud tedy mezi tím nedojde k poškození nebo degradaci master tapu.Takže pro nás je možná důležitější to další volné písmeno (někde za matričním s lomítkem) a to je označení matky, ze které byl dělán lisovací nástroj.Takže zde chceme "A" !
Ani autorita neví úplně přesně datovat počátek používání další značky, ale ta je rovněž velmi důležitá. Do nějakého roku se lisovací nástroje neoznačovaly, pak se začaly označovat písmenem umístěným naproti matričnímu číslu ve výjezdové drážce.Takže opět nejlépe "A"
Ještě značení dalších labelů které se lisovali v Loděnici

OPUS
Značeno přidáním písmena O – například: OA 4870

PANTON
Značeno přidáním písmena P – například PA 4870

Je zajímavé, že většina LP OPUS mají, no jak to říci...... no neslyšel jsem dobře znějící OPUS( až na jeden ) , při nedávné návštěvě ST u mě doma jsme nějaké OPUSY zkoušeli a mezi nimi i Laca Decziho a bylo to příšerné, jak kdyby na mých Altekách byla no ne deka, ale peřina, a tak jsem hned kontroval Pietosem, tehdy samozřejmě stereo presem a rozdíl ve zvuku ?.....no asi o parník.....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Dieter Burmester
Příspěvky: 3329
Registrován: 16 říj 2012 13:19

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Dieter Burmester »

Můžu se zeptat, kdo je ta ''vyšší autorita''? :smile:
Dieter Burmester
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Dieter Burmester píše: 12 srp 2024 14:27 Můžu se zeptat, kdo je ta ''vyšší autorita''? :smile:
To je přeci tajemství, je dost lidí co nemají potřebu z celkem pochopitelných důvodů do zdejších diskusí zasahovat, já jsem rád že s nimi mohu konzultovat některé informace a protože, je v takovém případě nechci dál používat jako "vlastní moudro" tak vznikla instance "vyšší autorita".
Myslím že bys mohl občas rovněž něčím přispět, vůbec nepochybuji, že bys neměl čím :thumbup:

Ještě se krátce vrátím k tomu Lacovu pohledu na Pietoso, byl vysloven názor, a docela to znělo jako jasné přesvědčení, nikoli jako výsledek dlouhého zamyšlení, že důvodem nespokojenosti bude právě ten mix, nikoli obsahová stránka Pietosa , což mě jako lajka napadlo jako první a moc sem se s tím nedokázal ztotožnit , protože mi příjde vynikající. Ale ten pohled na zpracování nahrávky mi dává smysl, tak jsme hned diskutovali o tom co vedlo zvukového inženýra Aleše Wimmera takto to zgrupit. Možná jen někdo nepřemýšlel o výsledné vyváženosti mixu, a dechy se daly prostě vpravo a hotovo.....je fakt, že tehdy těžko někdo mohl předpokládat, že jednou bude Pietoso kultovní záležitost a fandové to budou po 56 letech pitvat.........
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Uživatelský avatar
Dieter Burmester
Příspěvky: 3329
Registrován: 16 říj 2012 13:19

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Dieter Burmester »

To asi ne. Tehle muzice moc nehovim a za prvnimi pressy se taky nehonim.
Dieter Burmester
Janik
Příspěvky: 1748
Registrován: 14 pro 2020 15:35

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Janik »

Dieter Burmester píše: 13 srp 2024 10:08 To asi ne. Tehle muzice moc nehovim a za prvnimi pressy se taky nehonim.
tak na jakeho toho to komentujes??? tam si zapni dire straits po xxx krat a uzivaj :thumbup:
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Uživatelský avatar
Subumbra - SPaudio
Příspěvky: 293
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Subumbra - SPaudio »

Dieter Burmester píše: 13 srp 2024 10:08 To asi ne. Tehle muzice moc nehovim a za prvnimi pressy se taky nehonim.
Pak tvůj vstup do diskuse rovněž nechápu, a nebo možná i chápu...........
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Odpovědět