Fyziologické křivky stejné hlasitosti jsou sice realita a fakt, ale jejich výklad není takhle jednoduchý. Když hraje orchestr potichu, tak se žádné basy ani výšky nezdůrazňují, aby to hrálo tonálně stejně jako ve fortissimu. Prostě jiná tonalita (a i dynamika v pásmech) k tomu patří. Řečeno jinak, zdůrazňovat basy a výšky při tichém poslechu, aby se zdánlivě docílil vjem jako při velké hlasitosti, nedává smysl a ani výsledný efekt není dobrý.
Akustika místnosti
Re: B.M.C.G.
Re: B.M.C.G.
Tomu rozumím, mluvím ale o domácím poslechu, ne o koncertě.
Fortissimo doma může být 60 nebo 90 dB(A), právě dle nastavení "volume".
Takže pokud má být frekvenční rozložení zvuku vnímáno stejně, nějaká ekvalizace je nutná.
To byla podstata mého komentáře.
Fortissimo doma může být 60 nebo 90 dB(A), právě dle nastavení "volume".
Takže pokud má být frekvenční rozložení zvuku vnímáno stejně, nějaká ekvalizace je nutná.
To byla podstata mého komentáře.
Re: B.M.C.G.
Klasika, dojdou argumenty, tak ... "ja se tu o ničem dohadovat nebudu".B. M. C. G. píše: ↑07 kvě 2024 15:09 Asi jsi to nepochopil, nevadí. :-?
Ja se tu dohadovat o ničem nebudu. :crazy:
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
No len si daj bacha,aby s toho nebola zavislost,lebo poznam takych co v tom urtatili majland a stale nie su spokojní.Clovek by mal najist kompromis a povedat si dost.Ako povedal p.Kišš s Enigmy,tiez znaly veci - chlapi ale uz tu hudbu aj pocuvajte a nespekulujte furt :crazy:B. M. C. G. píše: ↑07 kvě 2024 14:24 No, ano i ne. Měl jsem tu hodně beden, a da se říct že jich hrála slušně většina. Ale rozhodně ne dobře, podle mých přísných kritérií. Trávím hodně času poslechem, baví mě to již přes 22 let. Osobně pro mě nastalo největší zklamání u repro Estelon YB (cena/výkon). Pro většinu lidí ale asi super. Pro mě nedostačující až špatný. Každý si musí uvědomit že každý ma jinou úroveň náročnosti na zvuk. Pokud napíšu že ještě nejsem spokojen, tak 95% lidi po poslechu u mě přesto spokojených bude. Já rád zvuk vyvážený, pevný, šťavnatý, dynamický, prostorový, hmatatelný, objemný, barevný. A stejně hrající od malého vol večer, az přes koncertní řev přes den.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: B.M.C.G.
Ja by som to poopravil: skoro žiadne bedne nehrajú dobre.Jano hifista píše: ↑07 kvě 2024 08:42 Ono v podstate kazde bedne hraju dobre,len je potreba ich spravne vyladit + mat k nim adekvatnu miestnost.Inak to bude bud ukricané,alebo naopak prebasovane ci neviem aké.
Ozaj dobrých boxov je žalostne málo…
Re: B.M.C.G.
Vše je to o vnímání zvuku a vliv akustiky místnosti je pro to zásadní. Postupně jsem si pročetl veškeré příspěvky po mé poslední ranní reakci. DjRix moje veřejné sdílení s akustikou označuje jako panoptikum. Buď nepochopil smysl veřejných fór a nebo prostě mu nesedl můj za mě objektivní příspěvek na akustiku u B.M.C.G. - typoval bych, že B je správně. Nevím jak to má on, ale já akustiku nedokážu doladit najednou a postupuji uváženými kroky. Mojí snahou je akustiku vyvážit a doladit co nejlépe na mé ucho.
U Stonehenge jsou za mě výšky lepší jak u Virtuosy, tak to vnímám. Nemohu však souhlasit, že mám rád ostrý zvuk. Na ten jsem velice citlivý a nesnesl bych ho. Při mých hrátkách s akustikou, kdy si místnost snažím doladit a naučit se jak se chová (často slepé uličky), jsem se dostal do stavu, kdy jsem měl silně přetlumeno a zvuk byl nezáživný a mrtvý a naopak jinou změnou se zvuk otevřel až na hranici, kdy to bylo nesnesitelné - hodně odrazů.
Za mě to jinak než na ucho a zkoušením doladit nejde - nebo to alespoň já jinak nedokážu. Výjimkou jsou basy, které se dají účelně doladit rezonátory - toď má zkušenost.
Z reakcí některých chápu, že se jich dotýká moje reakce na přetlumenou místnost, ale tak to prostě za mě je a nevidím jediný důvod to napsat jinak. Bylo to i za cenu, kdy mi bylo jasné, že mě dotyčný bude napadat a označovat za agenta, nebo že si mám zajít na ušní - alespoň si může nezaujatý čtenář udělat obrázek
Je to také dáno tím, že každý, kdo zde reaguje, u mě nebyl a tím i nemůže zcela pochopit, co mám namysli a jaký zvuk preferuji. Věřte mi ale, že se nejedná o žádný převýškovaný nebo ostrý zvuk - naopak čistota, rozlišení, detail, přirozenost, barva nástrojů, čisté přirozené středy, klidné a prokreslené basy a samozřejmě emoce jsou to, co ve zvuku hledám.
A také nikomu nic netlačím kluci, vždyť je to skvělý koníček - jen jsem napsal jiný názor, toď vše.
Přeji Vám ať máte z poslechu radost jako já, potom nebudete mít potřebu rozdílný názor negovat, věřte mi :smile:
U Stonehenge jsou za mě výšky lepší jak u Virtuosy, tak to vnímám. Nemohu však souhlasit, že mám rád ostrý zvuk. Na ten jsem velice citlivý a nesnesl bych ho. Při mých hrátkách s akustikou, kdy si místnost snažím doladit a naučit se jak se chová (často slepé uličky), jsem se dostal do stavu, kdy jsem měl silně přetlumeno a zvuk byl nezáživný a mrtvý a naopak jinou změnou se zvuk otevřel až na hranici, kdy to bylo nesnesitelné - hodně odrazů.
Za mě to jinak než na ucho a zkoušením doladit nejde - nebo to alespoň já jinak nedokážu. Výjimkou jsou basy, které se dají účelně doladit rezonátory - toď má zkušenost.
Z reakcí některých chápu, že se jich dotýká moje reakce na přetlumenou místnost, ale tak to prostě za mě je a nevidím jediný důvod to napsat jinak. Bylo to i za cenu, kdy mi bylo jasné, že mě dotyčný bude napadat a označovat za agenta, nebo že si mám zajít na ušní - alespoň si může nezaujatý čtenář udělat obrázek

Je to také dáno tím, že každý, kdo zde reaguje, u mě nebyl a tím i nemůže zcela pochopit, co mám namysli a jaký zvuk preferuji. Věřte mi ale, že se nejedná o žádný převýškovaný nebo ostrý zvuk - naopak čistota, rozlišení, detail, přirozenost, barva nástrojů, čisté přirozené středy, klidné a prokreslené basy a samozřejmě emoce jsou to, co ve zvuku hledám.
A také nikomu nic netlačím kluci, vždyť je to skvělý koníček - jen jsem napsal jiný názor, toď vše.
Přeji Vám ať máte z poslechu radost jako já, potom nebudete mít potřebu rozdílný názor negovat, věřte mi :smile:
SPaudio-P1(S)+A400(S)+D1(S), STRANKA GT2
ROON Nucleus,Parasound JC3+/ProJect RPM10 (own edition)
Ortofon SPU Royal N, Audio-Technica AT33MONO
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA SILVER (power+RCA),Roth Orfeo,PSaudio AC-12
akustika M.Vitvar
STRANKA RBS
ROON Nucleus,Parasound JC3+/ProJect RPM10 (own edition)
Ortofon SPU Royal N, Audio-Technica AT33MONO
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA SILVER (power+RCA),Roth Orfeo,PSaudio AC-12
akustika M.Vitvar
STRANKA RBS
Re: B.M.C.G.
Nepovažuju používání fyziologické hlasitosti v Hi-Fi za šťastné. Je to spíš relikvie z doby, kdy technika byla na nižší úrovni. Souhlasím, že některé bedny mohou těžit z ekvalizace, příklad mě napadá, nechám si ho pro sebe. Ale taková ekvalizace bude nezávislá na hlasitosti, opravující chyby na středech a výškách. Nikoliv závislá na hlasitosti.
- Subumbra - SPaudio
- Příspěvky: 285
- Registrován: 07 říj 2023 08:59
Re: B.M.C.G.
Toto je trochu problém ve vnímání domácí reprodukce....... je třeba jí vnímat jako iluzi plnou kompromisů, nikoli snahu vytvořit věrnou podobu živé hudební produkce, to není běžně ani v plánu hudebníků, producentů a zvukových inženýrů.
Tak jak nakousl NA ale i DSOTM je značná disproporce mezi reálnými akustickými výkony nástrojů v živé a reprodukované hudbě.
Chceme všechny atributy zvuku grand piana ve fff(reálně 100-105dB) ale při domácímu poslechu v úrovni 65dB, vnímání barev i textur v fff jsou úpně jiné než v reálném mp-mf (což cca odpovídá 60-65dB) a stejně tak to bude u činelů a dalších akustických nástrojů.Pak pro dotvoření iluze v tichém poslechu fyziologická regulace hlasitosti může asi napomoci, sám ji ale rovněž odmítám.
Roli hraje i rozlišení, pokud je celý řetězec schopen přenést bez nabalení "bordelu" hudební informaci kvalitně zpracované nahrávky k finálnímu článku tedy reproduktoru s vysokým rozlišením , tak je tento schopen předat dobře "čitelný" hudební obsah posluchači i v nižší poslechové úrovni a to je to o čem psal MANA, není to o objemu na výškách nebo světlejším ladění reprobedny, GT2 je velmi rovná až do konce.
Vliv akustiky je samozřejmě zásadní, a zde souhlasím s BMCG, že dozvuk pokud je, tak je v nahrávce a není žádoucí násobit ho dozvukem místnosti, přinese to vždy ztrátu rozlišení, tlumení prostoru je ale dost složitá věc a kde je to optimum? Myslím, že jde hodně o rovnoměrnost účinku tlumení a difuze. Zkoušeli jsme hodně zatlumit podlahu, co to udělá, už vstup do toho prostoru mi děsivě zmátl mozek,(to co psal Yiakubou) po chvíli mě zaléhaly uši, hlava začala bolet, mozek nebyl schopen zpracovat vjem z prostředí s minimem odrazů, dozvuky v reprodukci ale nezmizely, Trio Music Live in Europe znělo výborně, dozvuky právě grand piana byly skvělé, jen se tam moc nedalo být, opak jsem zažil doma, kde mám pouze obývák nikoli poslechovku, dozvuk cca 450-480ms ale prakticky v celém pásmu, basů mám spíš méně a dozvuk ve spodním pásmu nemám vyšší jak bývá obvykle, strop mám 6m, místnost 5x6m, repro čela cca 1,50 od zadní dřevem obložené stěny,mezi repro(2,40) na stěně televize, zkusili jsme na ní zavěsit 2ks Vicoustic difuzorů(60x60cm?) a zvuk okamžitě umřel, v centru na panoramě bylo vše zaostřené mnohem lépe než před zavěšením, ale zmizela kompletně živost 2-ma difuzory!
Samozřejmě jsem neměřil dozvuk při této změně ale nepředpokládám(možná se mýlím) že dva 60-ti centimetové difuzory udělaly zásadní změnu v celém pásmu, takže dozvuk v podstatě zůstal, ale poslouchat se to už nechtělo.
BMCG …..pak mě ještě zaráží, že s tím co máš za sebou nedokážeš upustit od hodnocení toho co jsi neslyšel,
před nějakým časem jsi zde školil NA cituji:
“S tvým názorem nesouhlasím protože si to u mě neslyšel.”
“Ono jde nepochopit co napsal? Já to chápu, jen s tím né úplně souhlasím. Nemám jen rád soudy od klávesnice.”
Nyní děláš ale to samé, hodnotíš GT2 a samozřejmě jsi je neslyšel, ještě nazýváš MANA agentem SPaudia, to se opravdu nemůžeš ovládnout, jak jsi kdydi psal? Nebo je pro Tebe názor “agenta” XY roven vlastní zkušenosti? Názor člověka který není schopen vůbec zhodnotit vliv akustiky na zvuk v daný moment?
Škoda že se neumíš ovládat a Tvoje reakce jsou občas na pokraji hulvátství, myslím,že kdybys dokázal komunikovat kultivovaně, bude s Tebou spousta zajímavé diskuse, zkušeností máš evidentně mnoho.
Tak jak nakousl NA ale i DSOTM je značná disproporce mezi reálnými akustickými výkony nástrojů v živé a reprodukované hudbě.
Chceme všechny atributy zvuku grand piana ve fff(reálně 100-105dB) ale při domácímu poslechu v úrovni 65dB, vnímání barev i textur v fff jsou úpně jiné než v reálném mp-mf (což cca odpovídá 60-65dB) a stejně tak to bude u činelů a dalších akustických nástrojů.Pak pro dotvoření iluze v tichém poslechu fyziologická regulace hlasitosti může asi napomoci, sám ji ale rovněž odmítám.
Roli hraje i rozlišení, pokud je celý řetězec schopen přenést bez nabalení "bordelu" hudební informaci kvalitně zpracované nahrávky k finálnímu článku tedy reproduktoru s vysokým rozlišením , tak je tento schopen předat dobře "čitelný" hudební obsah posluchači i v nižší poslechové úrovni a to je to o čem psal MANA, není to o objemu na výškách nebo světlejším ladění reprobedny, GT2 je velmi rovná až do konce.
Vliv akustiky je samozřejmě zásadní, a zde souhlasím s BMCG, že dozvuk pokud je, tak je v nahrávce a není žádoucí násobit ho dozvukem místnosti, přinese to vždy ztrátu rozlišení, tlumení prostoru je ale dost složitá věc a kde je to optimum? Myslím, že jde hodně o rovnoměrnost účinku tlumení a difuze. Zkoušeli jsme hodně zatlumit podlahu, co to udělá, už vstup do toho prostoru mi děsivě zmátl mozek,(to co psal Yiakubou) po chvíli mě zaléhaly uši, hlava začala bolet, mozek nebyl schopen zpracovat vjem z prostředí s minimem odrazů, dozvuky v reprodukci ale nezmizely, Trio Music Live in Europe znělo výborně, dozvuky právě grand piana byly skvělé, jen se tam moc nedalo být, opak jsem zažil doma, kde mám pouze obývák nikoli poslechovku, dozvuk cca 450-480ms ale prakticky v celém pásmu, basů mám spíš méně a dozvuk ve spodním pásmu nemám vyšší jak bývá obvykle, strop mám 6m, místnost 5x6m, repro čela cca 1,50 od zadní dřevem obložené stěny,mezi repro(2,40) na stěně televize, zkusili jsme na ní zavěsit 2ks Vicoustic difuzorů(60x60cm?) a zvuk okamžitě umřel, v centru na panoramě bylo vše zaostřené mnohem lépe než před zavěšením, ale zmizela kompletně živost 2-ma difuzory!
Samozřejmě jsem neměřil dozvuk při této změně ale nepředpokládám(možná se mýlím) že dva 60-ti centimetové difuzory udělaly zásadní změnu v celém pásmu, takže dozvuk v podstatě zůstal, ale poslouchat se to už nechtělo.
BMCG …..pak mě ještě zaráží, že s tím co máš za sebou nedokážeš upustit od hodnocení toho co jsi neslyšel,
před nějakým časem jsi zde školil NA cituji:
“S tvým názorem nesouhlasím protože si to u mě neslyšel.”
“Ono jde nepochopit co napsal? Já to chápu, jen s tím né úplně souhlasím. Nemám jen rád soudy od klávesnice.”
Nyní děláš ale to samé, hodnotíš GT2 a samozřejmě jsi je neslyšel, ještě nazýváš MANA agentem SPaudia, to se opravdu nemůžeš ovládnout, jak jsi kdydi psal? Nebo je pro Tebe názor “agenta” XY roven vlastní zkušenosti? Názor člověka který není schopen vůbec zhodnotit vliv akustiky na zvuk v daný moment?
Škoda že se neumíš ovládat a Tvoje reakce jsou občas na pokraji hulvátství, myslím,že kdybys dokázal komunikovat kultivovaně, bude s Tebou spousta zajímavé diskuse, zkušeností máš evidentně mnoho.
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
No dobre,len to aj nieco stojí,napr.take YG acoustics ci Tidal piano G3....ale to su bedne pre "hornych 10000".Tie uz hraju ale aj to za predpokladu ze to dobre zladís.Tak co vlastne hladas ? resp.uz si nasiel tie bedne co naozaj dobre hraju ? :smile:
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
MANA prihliadnuc k tvojej zostave,tak to uz musí nejak hrat a verím ze aj hrá.Ja by som sa uz radsej zameriaval na to CO pocuvam,nez na to skrz co to pocuvam.Lebo to by bolo donekonecna a to nema zmysel stale nieco riesit.Vy*er sa na to a užívaj....MANA píše: ↑07 kvě 2024 17:29 Vše je to o vnímání zvuku a vliv akustiky místnosti je pro to zásadní. Postupně jsem si pročetl veškeré příspěvky po mé poslední ranní reakci. DjRix moje veřejné sdílení s akustikou označuje jako panoptikum. Buď nepochopil smysl veřejných fór a nebo prostě mu nesedl můj za mě objektivní příspěvek na akustiku u B.M.C.G. - typoval bych, že B je správně. Nevím jak to má on, ale já akustiku nedokážu doladit najednou a postupuji uváženými kroky. Mojí snahou je akustiku vyvážit a doladit co nejlépe na mé ucho.
U Stonehenge jsou za mě výšky lepší jak u Virtuosy, tak to vnímám. Nemohu však souhlasit, že mám rád ostrý zvuk. Na ten jsem velice citlivý a nesnesl bych ho. Při mých hrátkách s akustikou, kdy si místnost snažím doladit a naučit se jak se chová (často slepé uličky), jsem se dostal do stavu, kdy jsem měl silně přetlumeno a zvuk byl nezáživný a mrtvý a naopak jinou změnou se zvuk otevřel až na hranici, kdy to bylo nesnesitelné - hodně odrazů.
Za mě to jinak než na ucho a zkoušením doladit nejde - nebo to alespoň já jinak nedokážu. Výjimkou jsou basy, které se dají účelně doladit rezonátory - toď má zkušenost.
Z reakcí některých chápu, že se jich dotýká moje reakce na přetlumenou místnost, ale tak to prostě za mě je a nevidím jediný důvod to napsat jinak. Bylo to i za cenu, kdy mi bylo jasné, že mě dotyčný bude napadat a označovat za agenta, nebo že si mám zajít na ušní - alespoň si může nezaujatý čtenář udělat obrázek![]()
Je to také dáno tím, že každý, kdo zde reaguje, u mě nebyl a tím i nemůže zcela pochopit, co mám namysli a jaký zvuk preferuji. Věřte mi ale, že se nejedná o žádný převýškovaný nebo ostrý zvuk - naopak čistota, rozlišení, detail, přirozenost, barva nástrojů, čisté přirozené středy, klidné a prokreslené basy a samozřejmě emoce jsou to, co ve zvuku hledám.
A také nikomu nic netlačím kluci, vždyť je to skvělý koníček - jen jsem napsal jiný názor, toď vše.
Přeji Vám ať máte z poslechu radost jako já, potom nebudete mít potřebu rozdílný názor negovat, věřte mi :smile:
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: B.M.C.G.
Já ten názor respektuji, určitě je možné dostat frekvenčně vyrovnaný zvuk v poslechovém místě (a to je základ všeho) jen za pomoci vhodně zvolených komponent a akustických úprav místnosti. Je to dnes snadnější než kdysi, jakkoliv stále náročné - nejen finančně.PMA píše: ↑07 kvě 2024 17:55Nepovažuju používání fyziologické hlasitosti v Hi-Fi za šťastné. Je to spíš relikvie z doby, kdy technika byla na nižší úrovni. Souhlasím, že některé bedny mohou těžit z ekvalizace, příklad mě napadá, nechám si ho pro sebe. Ale taková ekvalizace bude nezávislá na hlasitosti, opravující chyby na středech a výškách. Nikoliv závislá na hlasitosti.
A pokud se převážně poslouchá na nějaké +- ustálené hladině a žánry jako klasika nebo jazz (kde je kvalita nahrávek většinově velmi dobrá) není nutno nic dalšího řešit.
Na druhou stranu, pokud mám co se týká hlasitosti rozptyl velký a pokud poslouchám i jiné žánry - zejména tedy rock, kde je tak obrovský kvalitativní rozdíl v jednotlivých nahrávkách (a často některé prostě technicky dobré nikdy nebyly a nebudou, ale hudebně jsou skvělé) - pak může být ekvalizace, resp. digitální korekce dobrou možností jak alespoň částečně dojít k přijatelnějšímu zvuku. U mě to tak je. Některé nahrávky bez ekvalizace jsou pro mě utrpením. A poslouchat stále dokola jen omezený počet kvalitativních výjimek, to by mě nebavilo.
Dnes už bych se digitální korekce nebál - stejně jako v posledních letech udělaly obrovský pokrok např. převodníky (to jsi tu myslím psal ty - a já naprosto souhlasím), to stejné platí i o systémech DRC.
Jenom aby nedošlo k omylu - píšu tu o mírných úpravách frekvenčního průběhu, ze špatné nahrávky to dobrou samozřejmě neudělá, ale alespoň snesitelnou. A při tichém poslechu je fajn, když bas alespoň trochu "broukne". Pohoda a radost při poslechu je to hlavní.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 27 pro 2021 20:35
Re: B.M.C.G.
No, ja ti nevím jak by se ti líbil zvuk beden co by ti výškáčem uřízl hlavu :mrgreen: A basy by jsi musel hledat pod sedačkou. (humor, ale ne tak úplně) :-?Jano hifista píše: ↑07 kvě 2024 21:44MANA prihliadnuc k tvojej zostave,tak to uz musí nejak hrat a verím ze aj hrá.Ja by som sa uz radsej zameriaval na to CO pocuvam,nez na to skrz co to pocuvam.Lebo to by bolo donekonecna a to nema zmysel stale nieco riesit.Vy*er sa na to a užívaj....MANA píše: ↑07 kvě 2024 17:29 Vše je to o vnímání zvuku a vliv akustiky místnosti je pro to zásadní. Postupně jsem si pročetl veškeré příspěvky po mé poslední ranní reakci. DjRix moje veřejné sdílení s akustikou označuje jako panoptikum. Buď nepochopil smysl veřejných fór a nebo prostě mu nesedl můj za mě objektivní příspěvek na akustiku u B.M.C.G. - typoval bych, že B je správně. Nevím jak to má on, ale já akustiku nedokážu doladit najednou a postupuji uváženými kroky. Mojí snahou je akustiku vyvážit a doladit co nejlépe na mé ucho.
U Stonehenge jsou za mě výšky lepší jak u Virtuosy, tak to vnímám. Nemohu však souhlasit, že mám rád ostrý zvuk. Na ten jsem velice citlivý a nesnesl bych ho. Při mých hrátkách s akustikou, kdy si místnost snažím doladit a naučit se jak se chová (často slepé uličky), jsem se dostal do stavu, kdy jsem měl silně přetlumeno a zvuk byl nezáživný a mrtvý a naopak jinou změnou se zvuk otevřel až na hranici, kdy to bylo nesnesitelné - hodně odrazů.
Za mě to jinak než na ucho a zkoušením doladit nejde - nebo to alespoň já jinak nedokážu. Výjimkou jsou basy, které se dají účelně doladit rezonátory - toď má zkušenost.
Z reakcí některých chápu, že se jich dotýká moje reakce na přetlumenou místnost, ale tak to prostě za mě je a nevidím jediný důvod to napsat jinak. Bylo to i za cenu, kdy mi bylo jasné, že mě dotyčný bude napadat a označovat za agenta, nebo že si mám zajít na ušní - alespoň si může nezaujatý čtenář udělat obrázek![]()
Je to také dáno tím, že každý, kdo zde reaguje, u mě nebyl a tím i nemůže zcela pochopit, co mám namysli a jaký zvuk preferuji. Věřte mi ale, že se nejedná o žádný převýškovaný nebo ostrý zvuk - naopak čistota, rozlišení, detail, přirozenost, barva nástrojů, čisté přirozené středy, klidné a prokreslené basy a samozřejmě emoce jsou to, co ve zvuku hledám.
A také nikomu nic netlačím kluci, vždyť je to skvělý koníček - jen jsem napsal jiný názor, toď vše.
Přeji Vám ať máte z poslechu radost jako já, potom nebudete mít potřebu rozdílný názor negovat, věřte mi :smile:
Re: B.M.C.G.
Ano, MCH je uplne ina disciplina, to je v podstate matematika a Excel. Ked mas okolo seba 16 tweeterov a 16 stredakov, tak tam treba byt precizny a "na ucho" si to uz len dotuknes podla preferencii na konci. Tam ten dozvuk a jeho vyrovnanost je uplne kriticka vec, lebo kazdy neduh sa ti znasobi. No a este je tam jeden rozdiel - na rozdiel od sterea sa v multikanale tocia naozaj velke prachy [najma v US], cize existuje okolo toho cely "custom installer/integrator" biznis a je teda moznost sa normalne formalne vzdelavat, napriklad cez CEDIA alebo HAA. [to bola aj moja cesta, lebo v CZ/SK priestore MCH nikto postavit nedokaze, alebo teda o nikom neviem]
Ono ten "posluchovkovy" zvuk je uplne iny ako "obyvackovy". 0.25 je pre mensie miestnosti [pod 30m2] uplne optimum, okolo 0.35 to uz moze byt problem, najma, ked tam trci nejake pasmo. Ta absolutna hodnota nie je az taka dolezita, skor vyrovnanost. No a to je to najtazsie.-Kocour- píše: ↑06 kvě 2024 22:03
....Dozvuk je mezi 200-1000Hz mezi 200-250ms, pod 100Hz uz roste. To nema doma kazdy, ale na ucho to neni vylozene mrtve.....
.....Kazdy to mame jinak, njn, ale je treba videt kontext, resit to spravne. Pozor na nazvoslovi, detail vs prepalenost, transparentnost vs prazdna analyticnost, atd. Casto se muze zamenit jedno za druhe, mylne.....
Ako pises - dnes je strasne modny taky ten "detail", "vzdusnost" a neviem co, pritom su to casto len prepalene vysky, ktore potesia ucho starnuceho hifistu.
Ja som isiel zase naopak - od uplne zvoniacej miestnosti "velmi zivej" som to najprv ako "autocenzura" pretlmil uplne do mrtva, najma zavesmi a lacnymi akustickymi prvkami typu 2 palcove absorbery [bol som dozvukom az k 0.13]. Postupne som si uvedomil, ze "nie ma tanio i dobrze" a teda som to postupne zacal pridavat, ale stale som v 250-10k medzi 0.20-0.25, nad 1kHZ sa to snazim drzat okolo tych 0.25.MANA píše: ↑06 kvě 2024 20:43 é a v podstatě jsem začal s dejme tomu otevřenou akustikou s většími odrazy a postupně velice opatrně tlumím, abych docílil rovnováhy a pro mé ucho optimální výsledek. Jsou to hodiny práce a nesmí se to uspěchat. Tohle za mě opravdu není možné naměřit, ale jedině naposlouchat....
V podstate som to cele prestriedal 3x a ako vedlajsi priznak mam plnu pivnicu nevyuzitych akustickych prvkov :crazy:
Ale namerat sa to na 90% da, urcite najma na zaciatku, ked su v miesntosti tie problemy este velmi vyrazne. Len to je treba cele riesit ako system, najhorsie je take to nekoncepcne pridavanie jednotlivych prvkov a uprav, z toho potom vyjde taka ta klasicka pizza s tuniakom, salamom a cokoladovou polevou, ze sa cudujes, preco si sa posr...al.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
Ono za nejake tie mesiace ci dokonca roky uz musí kazdy nie len vediet,aky charakter bedni mu vyhovuje ale uz by to mal mat vsetko aj zladené.Ale ked tuná vidím poniektorych co uz maju v poradí tretiu ci stvrtu bednu a furt len spekuluju ako zlatnícky učen :lol: tak to uz nevidím ako normalne.O com to potom je ? Ale iste,predajcovia sa potesia lebo cim viac takychto bláznov tak aspon viac zarobia :mrgreen:B. M. C. G. píše: ↑08 kvě 2024 00:48 No, ja ti nevím jak by se ti líbil zvuk beden co by ti výškáčem uřízl hlavu :mrgreen: A basy by jsi musel hledat pod sedačkou. (humor, ale ne tak úplně) :-?
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: B.M.C.G.
Vnímám to stejně, možná s malou změnou příčiny. Přes všechnu nesrovnatelnost moje preference je, aby reprodukce doma tonálně aspoň částečně odpovídala zážitku z živé hudby. A kdo občas chodí na koncerty (akustická hudba, ne rock) nebo i jen poslouchá pouliční produkci, tak ví, že žádné přepálené výšky ani super vzdušnost tam nikdy nejsou. Takže moje osobní preference je vyváženější spektrum blízké živé produkci, ne vytažené nereálné detaily.Ako pises - dnes je strasne modny taky ten "detail", "vzdusnost" a neviem co, pritom su to casto len prepalene vysky, ktore potesia ucho starnuceho hifistu.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: B.M.C.G.
Souhlasím s PMA. V reálných zvucích se žádná výrazně nápadná vzdušnost nevyskytuje. Pokud se na toto zaměřím, tak si vždy uvědomím, jak je při domácí reprodukci zvuk na vrchním pásmu často zvýrazňován a jeví se aktraktivněji.
Tyhle přesvětlený reprodukce s uměle vytaženýma detailama nazývám - takový ten hifistický zvuk, který má hned zaujmout.
Tyhle přesvětlený reprodukce s uměle vytaženýma detailama nazývám - takový ten hifistický zvuk, který má hned zaujmout.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: B.M.C.G.
S tym co napisal v ostatnom peispevku PMA mozem len suhlasit. Napriek romu ze mam (uz) preferenciu zivsieho zvuku, tak si treba uvedomit presne to, ze ten mikroskopicky detajl a vacsi objem horneho konci realne v zivej reprodukcii nie je. Ano zas ak je nahravka kde to ma byt nahravka plechov na bicich v malom klube, nahrate z jedneho metra, tak musia byt tie vysky s gongovym plechovym zakladom a jasnym doznievanim, a velmi pritomne, ale ziadne sustanie. Zaroven nemaju co dominovat plechove dychove nastroje v orchestri, ked su umiestnene vzadu orchestra.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Pass Labs Int30>Marten Django XL
230V:Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
No hej,len to nie je na dlhsi posluch no.Alebo potom mat taky mekintoš MA12000-AN s osempasmovym equalizerom a nastavis si to ako chcesNA-Noble Audio píše: ↑08 kvě 2024 13:28 Souhlasím s PMA. V reálných zvucích se žádná výrazně nápadná vzdušnost nevyskytuje. Pokud se na toto zaměřím, tak si vždy uvědomím, jak je při domácí reprodukci zvuk na vrchním pásmu často zvýrazňován a jeví se aktraktivněji.
Tyhle přesvětlený reprodukce s uměle vytaženýma detailama nazývám - takový ten hifistický zvuk, který má hned zaujmout.

Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
- Subumbra - SPaudio
- Příspěvky: 285
- Registrován: 07 říj 2023 08:59
Re: B.M.C.G.
to NA PMA:
chlapi malinko bych to poupravil, to jak jste postavili vnímání požadavků na domácí reprodukci, vzdušnost nebo míru detailu je spíš zadání pro výběr nahrávky, nikoli nastavení či ladění systému. Jeden člověk ze studia mi kdysi říkal, v době kdy jsem chtěl za každou cenu aby mi to hrálo jako "na živo",že to je zásadní omyl v přístupu, hudební záznam je potřeba brát jako umělecké dílo, které odráží záměry umělce zvukových inženýrů a třeba producentů, takže ,živost nebo nereálný dozvuk některých nástrojů ale i vokálu, prostě mnohdy vytvořenou nerealistickou atmosféru nahrávky je třeba posuzovat s tímto vědomím,pak asi nebudeme chtít upravovat vlastnosti řetězce aby z takto zamýšleného díla vytvořil zvuk, který se více přiblíží živé hudební produkci.Vyjímku mohou tvořit záznamy koncertů, ale spíš asi jen akustických, protože zvukař udělá během živáku stejnou nepřirozenost jak při práci na studiové nahrávce. Jsou interpreti co přímo nechtějí aby jejich studiová alba zněla stejně jako živá vystoupení.(např.LedZep)
Kdo byl v třeba jazzovém klubu a pak si doma zvuk porovnal se studiovou plackou co si na koncertě koupil tak ví jaký je to rozdíl.....
chlapi malinko bych to poupravil, to jak jste postavili vnímání požadavků na domácí reprodukci, vzdušnost nebo míru detailu je spíš zadání pro výběr nahrávky, nikoli nastavení či ladění systému. Jeden člověk ze studia mi kdysi říkal, v době kdy jsem chtěl za každou cenu aby mi to hrálo jako "na živo",že to je zásadní omyl v přístupu, hudební záznam je potřeba brát jako umělecké dílo, které odráží záměry umělce zvukových inženýrů a třeba producentů, takže ,živost nebo nereálný dozvuk některých nástrojů ale i vokálu, prostě mnohdy vytvořenou nerealistickou atmosféru nahrávky je třeba posuzovat s tímto vědomím,pak asi nebudeme chtít upravovat vlastnosti řetězce aby z takto zamýšleného díla vytvořil zvuk, který se více přiblíží živé hudební produkci.Vyjímku mohou tvořit záznamy koncertů, ale spíš asi jen akustických, protože zvukař udělá během živáku stejnou nepřirozenost jak při práci na studiové nahrávce. Jsou interpreti co přímo nechtějí aby jejich studiová alba zněla stejně jako živá vystoupení.(např.LedZep)
Kdo byl v třeba jazzovém klubu a pak si doma zvuk porovnal se studiovou plackou co si na koncertě koupil tak ví jaký je to rozdíl.....
Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Re: B.M.C.G.
Subumbra a Jano Hifista: Myslim ze necitate s porozumenim. PMA a ja sme pisali o orchestri a ten sa obvykle “nemixuje”. Cize mikrofony zosnimaju cely orchester naraz nie jednotlive nastroje. Preto by mal byt kontrolny posluch robeny aj na nahravkach orchestru, ak chceme posudit “neutralitu”.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Pass Labs Int30>Marten Django XL
230V:Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
- Subumbra - SPaudio
- Příspěvky: 285
- Registrován: 07 říj 2023 08:59
Re: B.M.C.G.
Ahoj Blesku, nereagoval jsem vůbec na Tvůj příspěvek, ale na NA a PMA jejichž formulaci jsem vnímal spíše ako obecnou, nikoli konkrétní k technice nabírání orchestru, s kontrolou i na záznamu orchestru samozřejmě souhlasím však je to jedna z nejtěžších disciplín, možná úplně ta nejtěžší 

Luxman PD555 Gold, STRANKA Carbon 250, A95, PerWindfeld, SAEC WE308 AT33MC Mono
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Lux CL30
Lux MB3045
SUT Entre ET100
SONY CDP X77ES
Altec Lansing 605A DIY cab 560l STRANKA Silver BiWi
STRANKA Silver RCA
STRANKA Silver Power Max
STRANKA RBS
Re: B.M.C.G.
Myslim, ze si to zle pochopil - aspon teda ako to vnimam ja.subumbra píše: ↑08 kvě 2024 14:39 to NA PMA:
chlapi malinko bych to poupravil, to jak jste postavili vnímání požadavků na domácí reprodukci, vzdušnost nebo míru detailu je spíš zadání pro výběr nahrávky, nikoli nastavení či ladění systému. Jeden člověk ze studia mi kdysi říkal, v době kdy jsem chtěl za každou cenu aby mi to hrálo jako "na živo",že to je zásadní omyl v přístupu, hudební záznam je potřeba brát jako umělecké dílo, které odráží záměry umělce zvukových inženýrů a třeba producentů, takže ,živost nebo nereálný dozvuk některých nástrojů ale i vokálu, prostě mnohdy vytvořenou nerealistickou atmosféru nahrávky je třeba posuzovat s tímto vědomím,pak asi nebudeme chtít upravovat vlastnosti řetězce aby z takto zamýšleného díla vytvořil zvuk, který se více přiblíží živé hudební produkci.Vyjímku mohou tvořit záznamy koncertů, ale spíš asi jen akustických, protože zvukař udělá během živáku stejnou nepřirozenost jak při práci na studiové nahrávce. Jsou interpreti co přímo nechtějí aby jejich studiová alba zněla stejně jako živá vystoupení.(např.LedZep)
Kdo byl v třeba jazzovém klubu a pak si doma zvuk porovnal se studiovou plackou co si na koncertě koupil tak ví jaký je to rozdíl.....
Pri tomto vobec nejde o nejaku snahu o kopiu "ziveho" [hocico si pod tym predstavis] zvuku a vsetci tak nejako tusime, ze studiove veci zneju uplne inak ako v nastroje v reale a produkcia/mixing su rovnako dolezite umelecky ako cely zvysok nahravky.
Prave preto sa na odhalenie, ci nejaka bedna hra neutralne, alebo ma prepisknute vysky a vytvara ten falosny detail, ktory cloveku, co nema napocuvane lahodi [podobne ako maju pubertaci radi 140dB v subwoofweroch v aute - je to to iste] pouzivaju referencne nahravk, ktore vies presne ako maju zniet, lebo vies ako zneju na neutralnych bedniach. Idealne ziadny audiofilsky uknukany jazz, ale nahravka s vela vyskami, mozno aj ostrejsia a na hrane, ktora zdorazni vsetky problemy pri naladeni tweeteru.
Napr. na vysky je skvely St Matthew Passion - Rattle/Berliner Ph. - rovno prvy track kde ide plnou parou aj chlapcensky zbor - na prepalenej zostave ti to bude pilit usi, ale kazdy si vie najst to svoje.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: B.M.C.G.
Přesně, Docent Chocholoušek by z nás měl radost :lol:
Po letech experimentů jsem se dostal pro mě do konečného stádia diagnózy.
Celou sestavu jsem v poslední době doladil jen s jediným atributem - emoce.
Jestli to cinkne víc vlevo nebo vpravo už neřeším, vlastně to pod návalem emocí a zábavy vůbec nevnímám.
Ale zase, co přinese ty správný emoce mě, nesedí dalšímu. Každému jeho cesta.
Magnat MTT-990+O-Quintet / PJ 2Experience+AT95ML - PJ DS2 - NAD C370 upravený - Shan 330mk2 / DM-6
WIIM pro streamer / HIBY R6 III + K11 R2R / SMSL SU-1 - 2x Mackie HM400 - BD, AT, HM, Grado, Senn, Rode, Shure
WIIM pro streamer / HIBY R6 III + K11 R2R / SMSL SU-1 - 2x Mackie HM400 - BD, AT, HM, Grado, Senn, Rode, Shure
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
Hudba o tom je.Len par fanatikov stroskotalo na tom,ze sa predhanaju v tom,aky kto ma v zostave lepsi dozvuk ci tie tukance o ktorych hovoris...dokonca to aj merajú :shock: Vlastne vecsina hifistov hudbe ani nerozumie.Pocuvaju kdejake sra*ky,ale skor len za ucelom efektu,aky ocakavaju.Podstata hudby im preto uniká.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: B.M.C.G.
Jano, emoce jsou kdyz je hotovo, kdyz je vse spravne, podle daneho cloveka. Do te doby je ale mereni, ci dalsi nastroje, cesta, jsou to pomucky jak neco zlepsit.
Re: B.M.C.G.
No ono hifi je docela siroky konicek a kazdeho v nem bavi neco jineho. Z toho plyne, ze je to konicek ruznych typu lidu - od muzikantu, kteri tomu vubec nerozumi technicky po techniky s mizernym prehledem v hudbe. Dost casto ale i tech, co nehovi ani jednomu :)
Asi neni nutno vysvetlovat, ze prvni typ nikdy nepochopi, proc nekdo resi mereni a druhy nerozumi tomu, jak ti muzikanti muzou mit (nebo dokonce vychvalovat) sestavu, kde je podle objektivnich meritek vsechno spatne.
Asi neni nutno vysvetlovat, ze prvni typ nikdy nepochopi, proc nekdo resi mereni a druhy nerozumi tomu, jak ti muzikanti muzou mit (nebo dokonce vychvalovat) sestavu, kde je podle objektivnich meritek vsechno spatne.
- zappa - Mecca studio
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 23 pro 2010 21:52
- Bydliště: Vratislav
Re: B.M.C.G.
To je srandovní, jsou tu i tací, co se smějou slovu emoce. Dokonce emoce jsou skoro jako zakázaný slovo. :lol: Tady si musíš dávat pozor na to, abys náhodou neměl z hudby emoce a nenapsal to.jisk píše: ↑09 kvě 2024 20:31Přesně, Docent Chocholoušek by z nás měl radost :lol:
Po letech experimentů jsem se dostal pro mě do konečného stádia diagnózy.
Celou sestavu jsem v poslední době doladil jen s jediným atributem - emoce.
Jestli to cinkne víc vlevo nebo vpravo už neřeším, vlastně to pod návalem emocí a zábavy vůbec nevnímám.
Ale zase, co přinese ty správný emoce mě, nesedí dalšímu. Každému jeho cesta.
Clarisys Studio plus + SE-833 Challenge + Aries Cerat Impera II Reference + Helene + Pachanko MINI SE + HELEPOLIS,Sroll Purity Quantum filtrace, + 2x SoTM + Ediscreation LPS, AAI LAN, PI audio kabely, Diamond sound zemnění https://mecca-highend.cz/
Re: B.M.C.G.
Emoce jsou naprosto v pořádku a k hudbě neoddělitelně patří. Pokud ale někdo na základě emocí vytváří technicé pseudoteorie nebo přímo technické dezinformace, tak to v pořádku není.
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
Emocie mas hlavne ked to ladis :razz:
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
- Jano hifista
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: B.M.C.G.
Pocul som ze tí akoze uz high end "machri" pocuvaju uz len zvuky a nie hudbu.Rozne akoze tie kdejake efekty a meraju si komu to ma lepsí dozvuk :smile:
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: Akustika místnosti
Pocul som ze tí akoze uz high end "machri" pocuvaju uz len zvuky a nie hudbu.Rozne akoze tie kdejake efekty a meraju si komu to ma lepsí dozvuk
Už to trochu preháňaš. Neviem prečo podľa seba súdiš ostatných a podľa Teba je správne iba to, čo robíš Ty. Ty počúvaš hudbu a podľa toho, čo píšeš, je ti úplne jedno, ako to hrá. Pýtam sa, čo robíš na tomto fóre? Aj v názve je napísané: High end fórum, nie fórum o diskografii. Myslím, že väčšina ľudí je tu takých, ktorí majú radi hudbu, ale chcú ju počuť v čo najlepšej kvalite. Aspoň tí, čo ich ja poznám. Ladíme, zabávame sa s aparatúrami a samozrejme, aj počúvame. Počúvame hudbu, ale aj to, čo Ty nazývaš zvukmi, podľa mňa sú to detaily. Čím je hudba kvalitnejšie podaná, tým väčší zážitok je z jej počúvania. Ak to nechápeš, toto fórum naozaj nie je pre Teba. A že by si niektorí porovnávali dozvuky, a tom som nepočul. To by stačilo ísť do tunela. A že si chodíme vzájomne vypočuť aparatúry, vzájomne si poradiť - veď o tom by malo toto fórum byť. Možno by Ti stačilo tranzistorové rádio.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
- Check-VMAudio
- Příspěvky: 65
- Registrován: 27 zář 2012 20:27
- Bydliště: Praha
Re: B.M.C.G.
Téma akustiky v moji reakci v následujícím odstavci zcela vynechám. Dovolím si pouze poukázat, že se dopouštíš logického argumentačního faulu. Tvrzení, že MANA vyžaduje nějakou osobně abnormální stav akustiky je založené pouze na tom, že tobě někdo jiný pochválil, jak ti to hraje. Z toho usuzuješ, že u tebe je to "správně" a MANA vyžaduje "abnormální" akustiku.NA-Noble Audio píše: ↑07 kvě 2024 10:55 Problém vidím v tom, že je tu snaha udělat ze své preference ten správný zvuk obecně.
Otázka optimálního stavu zatlumení místnosti a s tím související množství místností vyrobené ambientní složky není vůbec jednoznačná na zodpovězení.
MANA byl poslouchat i u mě, a jeho konstatování bylo, že to není nahoře mrtvé jako to měl s Virtuosama, ale že s novýma GT2 se to srovnat nedá, že s nima je to více otevřené. Následně u mě byli ještě další návštěvy a ty zvuk hodnotili jako akorát, nebo, že je výšek lehce více než jsou zvyklý.
Z tohoto a všeho zde k této věci napsaného vyplývá, že MANA má své vnímání nastavené jinak než většina ostatních. Buď má vnímání na výškách otupělé, a nebo to prostě má rád ostřejší. Navíc už několikrát MANA zmínil, že mu vyhovuje, když se mu detaily vykreslují i na nižší hlasitost a nemusí se to hrát koncertní hlasitostí. To je opět osobní abnormalita, protože to jsou umělé podmínky. Správně detailní struny akustické kytary nebo činele jsou správné při autentické hlasitosti. Takže MANA to chce prostě tak jak to potřebuje a to je v pořádku, ale chce to jinak než většina ostatních, takže s vyladěním jak to máme mi nemůže být spokojený, a není důvod mu to zazlívat a není ani důvod, aby on nás přesvědčoval, že správně to je tak, jak se to zamlouvá jemu. Pokud bych u sebe na výškách ještě trochu přidal, tak už by na sebe poutaly nepřirozeně pozornost a vytratila by se vyrovnanost a poměrová přiměřenost pásem dle mého vnímání.
1/ Že ti to někdo pochválí, neznamená, že to hraje dobře. To je další logický argumentační faul.
2/ Nevíme, kdo to pochválil, kolik lidí, jakou mají zkušenost. Nevíme, kdo to pochválil u MANA. Nevíme nic.
Dále v reakci na akustiku. Usuzuješ, že 1+1 = 2, když píšeš o přidání výšek a jejich negativním dopadu. Tak to ale jednoduše v akustice neplatí. To není jednorozměrný problém, ale minimálně 4 rozměrný problém - XYZ + čas.
Píšu to s respektem k tobě a citím tvoji snahu se vyjadřovat pregnantně a citlivě na téma našeho společného mnohaletého zájmu. Tak se snažím reagovat stejným způsobem s vírou, že to povede ke konstruktivní diskusi.
Každá osobní zkušenost a osobní názor, které nejsou podepřené vědeckou metodou, zůstává osobní zkušeností a názorem. Tím neupírám takové životní zkušenosti na důležitosti a významu. Co to znamená, když to hraje "dobře", je tady každého životním hifi posláním a proto nás to nepřestává bavit.
Každopádně jsem rád, že se téma akustiky diskutuje a zejména jsem rád, že se hifisté navštěvují a poslouchají hudbu. Názorů je mnoho a nejlepší slyšet na vlastní uši. Ještě se dá názor nějak vykomunikovat na místě při ukázkách hudby, ale sdělit názor textem po internetu, aby to druhá strana správně pochopila, to pokládám za zcela nemožné. Proto pak vznikají žabomyší války z důvodů neporozumění a také skutečné války.
Re: Akustika místnosti
Velmi prehladne, aj pre uplnych zaciatocnikov, myslim, ze 6 je tam tych zakladnych videi.
https://www.youtube.com/watch?v=6Q0joik6E74
a kanal
https://www.youtube.com/@geoffgmartin
https://www.youtube.com/watch?v=6Q0joik6E74
a kanal
https://www.youtube.com/@geoffgmartin
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akustika místnosti
Checku,
po přečtení Tvé rekce jsem měl hned dojem, že reaguješ na něco, co jsem nikdy nenapsal.
Je to už delší dobu, můj příspěvek je měsíc starý, tak jsem si ho raději pro jistotu v klidu přečetl a připomněl si mé myšlenky. I potom se můj dojem nezměnil. Ty píšeš o akustice, ale já o Manově slyšení. Píšu o jeho vnímání zvuku a preferenci. Akustiku jsem zmínil pouze v jedné větě a bylo to jen zcela všeobecné konstatování k probíranému tématu.
Nepíšu tam nic o akustice v Manově obýváku. Nepíšu nic o Tvé práci které určitě rozumíš.
po přečtení Tvé rekce jsem měl hned dojem, že reaguješ na něco, co jsem nikdy nenapsal.
Je to už delší dobu, můj příspěvek je měsíc starý, tak jsem si ho raději pro jistotu v klidu přečetl a připomněl si mé myšlenky. I potom se můj dojem nezměnil. Ty píšeš o akustice, ale já o Manově slyšení. Píšu o jeho vnímání zvuku a preferenci. Akustiku jsem zmínil pouze v jedné větě a bylo to jen zcela všeobecné konstatování k probíranému tématu.
Nepíšu tam nic o akustice v Manově obýváku. Nepíšu nic o Tvé práci které určitě rozumíš.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
- Check-VMAudio
- Příspěvky: 65
- Registrován: 27 zář 2012 20:27
- Bydliště: Praha
Re: Akustika místnosti
Jasně, že píšeš o Manově názoru na tvoji akustiku. Všichni jsme tady zcela subjektivní a hifi je celoživotní koníček hledání ideálu a snu. Na to jsem reagoval.
Přišlo mi, že Manův názor neopodstatněně odmítáš. To mi přijde jako škoda i pro tebe. Možná by ti zamyšlení nad akustikou nebo návštěva u Many třeba otevřela oči.
Je zcela naprosto přirozené, že každý preferuje zvuk toho co má doma. Protože mozek je přizpůsobivý, zvykne si na to co je a považuje to za standard. Někdy ale ten standard není třeba na tak vysoké úrovni, jak si majitel myslí. To platí jakýmkoliv směrem.
Podporuji vzájemné návštevy hifistů a diskuse na místě. Chtěl bych akustické úpravy sdílet mezi zákazníky, známými a lidni, které to prlstě jenom zajímá, mnohem více. Přes internet jsou to zkušenosti naprosto nepřenositelné a nepochopitelné.
Přišlo mi, že Manův názor neopodstatněně odmítáš. To mi přijde jako škoda i pro tebe. Možná by ti zamyšlení nad akustikou nebo návštěva u Many třeba otevřela oči.
Je zcela naprosto přirozené, že každý preferuje zvuk toho co má doma. Protože mozek je přizpůsobivý, zvykne si na to co je a považuje to za standard. Někdy ale ten standard není třeba na tak vysoké úrovni, jak si majitel myslí. To platí jakýmkoliv směrem.
Podporuji vzájemné návštevy hifistů a diskuse na místě. Chtěl bych akustické úpravy sdílet mezi zákazníky, známými a lidni, které to prlstě jenom zajímá, mnohem více. Přes internet jsou to zkušenosti naprosto nepřenositelné a nepochopitelné.
Re: Akustika místnosti
Ahoj. Ze zvědavosti a také z myšlenkou že by jsem mohl ještě něco zlepšit se pokouším změřit akustiku místnosti. Jestli to dělám dobře tak mi výsledek není jasný. Především ty vysoké subbasy. Čím by to mohlo být způsobeno.? Ještě bych rád změřil dozvuk, ale nevím v RAW jak na to. Jestli máte nějaký návod či odkaz byl bych rád.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Akustika místnosti
Chtěl jsem napsat REW a citoval jsem sám sebe
Re: Akustika místnosti
Je pravdepodobne, ze ked len zacinas z REW, ze si to nemeral spravne, preto by som mozno zacal tam - videl som uz hocico - napriklad merania zo zlym kalibracnym suborom [90st vs 0 stupnov], uplne nevhodne umiestnenie mikrofonu. Trochu tomu treba venovat, aby to malo zmysel. REW je uzitocna vec, ked sa tomu povenujes a naucis sa to citat. Preto by som z toho co vidis, nerobil ziadnu dramu, aj ked to na prvy pohlad vyzera ako uplna mizeria hlavne na stredoch a vyskach ....
Internet je plny navodov na REW, ale ked uz to mas namerane - je tam skoro uplne napravo taky graf ze Spectrogram a tam mas v podstate dozvuk cez frekvencie. Co su to za repro?
Internet je plny navodov na REW, ale ked uz to mas namerane - je tam skoro uplne napravo taky graf ze Spectrogram a tam mas v podstate dozvuk cez frekvencie. Co su to za repro?
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Akustika místnosti
A máš tam aj RT60 a RT60 Decay
Qobuz,Tidal,DS918+>PC/Win10+lasso/Roon+HQPlayer(REW+DLP\FF)>
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50\SMSL D300>>ToppingPRE90&EXT90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50\SMSL D300>>ToppingPRE90&EXT90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
Re: Akustika místnosti
Teď jsem našel nějaký návod kde vysvětluje i to naklonění mikrofonu a posléze rozebírá naměřené hodnoty. Už teď vidím že
Jsem špatně kalibroval.Mikrofon mám umístěn přesně tam kde hlavu( uši). Reproduktory SHAN ICEBOX II.
Jsem špatně kalibroval.Mikrofon mám umístěn přesně tam kde hlavu( uši). Reproduktory SHAN ICEBOX II.