Loudness war
Re: Loudness war
http://www.amazon.com/The-Piano-Guys/dp/B008XX6J4C
http://pastebin.com/raw.php?i=6HKDJCvJ :(
Strcte si to CD s prepacenim do "autocenzura"! Velmi som sa nan tesil.
http://pastebin.com/raw.php?i=6HKDJCvJ :(
Strcte si to CD s prepacenim do "autocenzura"! Velmi som sa nan tesil.
Re: Loudness war
Jest-li není lepší CD-čka raději poslouchat než měřit ;), ale nic ve zlém každý máme jiné priority.
Mimochodem v německém Stereu se v přehledu novinek společně s hodnocením kvality zvuku a kvality hudby uvádí i DR. A to že je někde vysoké DR neznamené, že zvuk je dobrý, ale také naopak (pár příkladů je i v posledním čísle). O jejich hodnocení nemám důvod pochybovat, protože mnoho s hodnocených CD vlastním a slyším to stejně.
Přirozeně i pro mne je velmi důležítá kvalita nahrávky a proto vlastním hodně XRCD, MFSL, SHM-CD aj., ale jsem jsem rád, že nejsem postižen pitváním kvality nahrávek pomoci měření a raději si užívám pohodový poslech hudby.
Když už jsem se zmínil o SHM-CD, pamatuji si na vlnu kritiky ohledně jejich ostrosti, moje zkušenost je taková, že na opravdu kvalitní sestavě se o jedná oproti klasickým nahávkám o zvukový přínos. Mimo jiné se na foru objevila legrační teorie jednoho nejmenovaného člena, který se vydával za velkého odborníka a velmi kriticky se zapojoval do mnoha diskuzí, že Japonci poslouchají na lampách a proto vydávají záměrně ostřeji nahraná CD. Podle mých zkušeností na sestavě, která postrádá schopnost dostatečného rozlišení detailů se zvuk na výškách a vyšších středech slije a pak se zvuk zdá opravdu osřejší.
Mimochodem v německém Stereu se v přehledu novinek společně s hodnocením kvality zvuku a kvality hudby uvádí i DR. A to že je někde vysoké DR neznamené, že zvuk je dobrý, ale také naopak (pár příkladů je i v posledním čísle). O jejich hodnocení nemám důvod pochybovat, protože mnoho s hodnocených CD vlastním a slyším to stejně.
Přirozeně i pro mne je velmi důležítá kvalita nahrávky a proto vlastním hodně XRCD, MFSL, SHM-CD aj., ale jsem jsem rád, že nejsem postižen pitváním kvality nahrávek pomoci měření a raději si užívám pohodový poslech hudby.
Když už jsem se zmínil o SHM-CD, pamatuji si na vlnu kritiky ohledně jejich ostrosti, moje zkušenost je taková, že na opravdu kvalitní sestavě se o jedná oproti klasickým nahávkám o zvukový přínos. Mimo jiné se na foru objevila legrační teorie jednoho nejmenovaného člena, který se vydával za velkého odborníka a velmi kriticky se zapojoval do mnoha diskuzí, že Japonci poslouchají na lampách a proto vydávají záměrně ostřeji nahraná CD. Podle mých zkušeností na sestavě, která postrádá schopnost dostatečného rozlišení detailů se zvuk na výškách a vyšších středech slije a pak se zvuk zdá opravdu osřejší.
Re: Loudness war
Vy se z toho vašeho DR jednou pose..te !
Michell Gyrodec/Orbe, SME V, Lyra Delos, RCM+step up trafo MgBeran, Esoteric DV60, Lumin U2 Mini+DAC Gustard X26 Pro, Audia Flight Strumento no4 mk II+Audia Flight FLS1,Tannoy Turnberry GR+ST100, Niagara 5000+1200, hrom, hurikán, drak a pták Ohnivák.
Re: Loudness war
Ono to s tím hodnocením DR,jak píše předchůdce, je samozřejmě trochu jinak, než to vyplývá z jeho vyznění.
Tady je originál o tomto ve Stereu.de. Je tam jasně popsáno oč jde.
Nicméně ještě podrobnější popis lze najít na Slovanetu od Velkého Boba.
Pokud je nahraná hudba na CD rozmanitá co se týče hlasitosti,tedy dynamiky, je DR číslo výmluvné celkem přesně co se týče kvality zvukové stopy.
Pokud bude hudba hraná ve stále stejném hlasitosti, tak samozřejmě DR o kvalitě záznamu moc nenapoví. To udělá až grafický rozbor. Ale takové hudby zas tak moc není.
Všeobecně však lze říci, že nízké DR je úměrné kvalitě zvukové stopy.
Tady je originál o tomto ve Stereu.de. Je tam jasně popsáno oč jde.
Nicméně ještě podrobnější popis lze najít na Slovanetu od Velkého Boba.
Pokud je nahraná hudba na CD rozmanitá co se týče hlasitosti,tedy dynamiky, je DR číslo výmluvné celkem přesně co se týče kvality zvukové stopy.
Pokud bude hudba hraná ve stále stejném hlasitosti, tak samozřejmě DR o kvalitě záznamu moc nenapoví. To udělá až grafický rozbor. Ale takové hudby zas tak moc není.
Všeobecně však lze říci, že nízké DR je úměrné kvalitě zvukové stopy.
Re: Loudness war
Mirku, ale to přece není o měření. Pokud jsou v nahrávce ořezané špičky, tak je to prostě slyšet. A měření to pak jenom potvrzuje. Když je to v únosné míře, tak se dá i taková nahrávka vychutnat. Jen si člověk řekne: Škoda, mohlo to být prostě lepší.Mirek píše:Jest-li není lepší CD-čka raději poslouchat než měřit ;)....... a proto vlastním hodně XRCD, MFSL, SHM-CD aj., ale jsem jsem rád, že nejsem postižen pitváním kvality nahrávek pomoci měření a raději si užívám pohodový poslech hudby...
Nic ve zlém, ale upřímně nevěřím, že i Ty by sis byl schopen pohodově vychutnat poslech nahrávky s DR4-5. To se totiž vážně nedá poslouchat. Asi máš štěstí, že ve své sbírce takové klenoty nemáš. Bohužel u nové produkce na takové skvosty narazíš dost často.
Gigawatt PF-2 EVO, Mytek, ATC SIA2-150, ATC SCM40 v2, Furutech, Oyaide, Acoustic Revive, Nordost, Supra
Re: Loudness war
Moja skusenost je taka, ze v 90%tach pripadoch DR vypoveda o CD, ako ziape. Uz pri prvom kontrolnom preklikani na notebooku sa da odhadnut, ci je to pruser, alebo nie. Meranim DR si to vacsinou uz len potvrdim.
Re: Loudness war
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Filename
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR14 -13.56 dB -31.37 dB 01 Nech je všetko postarom.wav
DR13 -1.32 dB -17.83 dB 02 Nebude to ľahké.wav
DR11 -8.47 dB -24.99 dB 03 Stryko apolinarie.wav
DR13 -0.65 dB -18.17 dB 04 Keď odchádzajú lásky.wav
DR12 -9.48 dB -25.98 dB 05 Mama.wav
DR12 -5.56 dB -20.55 dB 06 Posledná láska.wav
DR12 -0.52 dB -15.38 dB 07 Neuč vtáka lietať.wav
DR13 -6.67 dB -23.76 dB 08 Milenky Krista.wav
DR12 -2.28 dB -16.51 dB 09 Dáma so závojom.wav
DR14 -3.44 dB -21.67 dB 10 Prísne tajný život.wav
DR13 -8.06 dB -24.12 dB 11 Vianočná.wav
DR14 -6.22 dB -23.40 dB 12 Kde bolo tam bolo.wav
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 12
Official DR value: DR13
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Loudness war
-- převzato ze stránek http://www.audiodrom.cz --
KONEC VÁLKY?
4, 5, 3, 5, 6, 5 … to není hlavolam, ale smutná realita dynamiky dnešních nahrávek. Ještě před pěti lety, kdy se vzedmula vlna odporu proti dynamicky plochým remasterům na úrovni 6-8 dB, nikdo nepředvídal, že bude ještě hůře. A je. Proto potěší záblesk iniciativy, se kterou čerstvě vyrukovala dvě velká jména hudebního byznysu:
V červenci 2013 oznámil renomovaný label EARACHE Records, že v rámci nové řady remasteru pouští do světa Full Dynamic Range verzi grindmetalové klasiky CARCASS z roku 1993, alba HEARTWORK.
Horká novinka NINE IN NAILS vychází 3.září. Album HESITATION MARKS je masterováno ve dvou verzích, přičemž ta druhá z nich, Audiophile Mastered, nabízí nekomprimovanou dynamiku jako bonus pro ty, kdo album koupí prostřednicvím oficiálních stránek NIN.
Masteringový technik Tom Baker k tomu říká: Standardní verze je hlasitější a agresívnější, je průraznější a má pevnější spodek. Audiophile Mastered verze zachovává původní mixy bez kompromisu na dynamice nebo spodku. Bylo jedno, jaké hlasitosti dosáhneme, důležité bylo uchovat poměry mezi nástroji a robustní , grandiózní zvuk.
Nezbývá než doufat, že podobných aktivit začne přibývat!
KONEC VÁLKY?
4, 5, 3, 5, 6, 5 … to není hlavolam, ale smutná realita dynamiky dnešních nahrávek. Ještě před pěti lety, kdy se vzedmula vlna odporu proti dynamicky plochým remasterům na úrovni 6-8 dB, nikdo nepředvídal, že bude ještě hůře. A je. Proto potěší záblesk iniciativy, se kterou čerstvě vyrukovala dvě velká jména hudebního byznysu:
V červenci 2013 oznámil renomovaný label EARACHE Records, že v rámci nové řady remasteru pouští do světa Full Dynamic Range verzi grindmetalové klasiky CARCASS z roku 1993, alba HEARTWORK.
Horká novinka NINE IN NAILS vychází 3.září. Album HESITATION MARKS je masterováno ve dvou verzích, přičemž ta druhá z nich, Audiophile Mastered, nabízí nekomprimovanou dynamiku jako bonus pro ty, kdo album koupí prostřednicvím oficiálních stránek NIN.
Masteringový technik Tom Baker k tomu říká: Standardní verze je hlasitější a agresívnější, je průraznější a má pevnější spodek. Audiophile Mastered verze zachovává původní mixy bez kompromisu na dynamice nebo spodku. Bylo jedno, jaké hlasitosti dosáhneme, důležité bylo uchovat poměry mezi nástroji a robustní , grandiózní zvuk.
Nezbývá než doufat, že podobných aktivit začne přibývat!
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
7.5. dynamic Range Day http://dynamicrangeday.co.uk/
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
Teď mi kamarád přinesl CD Chiara- Un giorno di sole straordinario, že prý to nějak divně hraje a vskutku ano, (nejen)hlas chrčí jak sviňa. Přitom je to škoda, slušný a nenáročný popík který se líbí dokonce i mě a slečna má slušný hlas
Nevím pro koho bylo album vydáno, chrčení jde slyšet v autě, přes malé repro k PC a jediné co to trošku maskuje je repráček mobilu, bohužel toto nezachrání ani Relife. Mě osobně to hodně štve, je dost slušné hudby která se už nedá poslouchat ani v autě.
Tady je krátká ukázka.
http://ulozto.cz/xtaqdcQo/01-chiara-str ... kazka-flac
Nevím pro koho bylo album vydáno, chrčení jde slyšet v autě, přes malé repro k PC a jediné co to trošku maskuje je repráček mobilu, bohužel toto nezachrání ani Relife. Mě osobně to hodně štve, je dost slušné hudby která se už nedá poslouchat ani v autě.
Tady je krátká ukázka.
http://ulozto.cz/xtaqdcQo/01-chiara-str ... kazka-flac
DR4 -0.10 dB -5.53 dB 01. Straordinario.wav
DR5 -0.01 dB -6.04 dB 02. Un giorno di sole.wav
DR5 -0.37 dB -6.66 dB 03. Il rimedio la vita e la cura.wav
DR4 -0.10 dB -5.74 dB 04. L'uomo senza cuore.wav
DR5 -0.58 dB -8.14 dB 05. Amore infinito.wav
DR4 -0.37 dB -5.88 dB 06. La vita e' da vivere.wav
DR6 -0.45 dB -8.00 dB 07. Qualcosa resta sempre.wav
DR6 over -7.50 dB 08. Il volto della vita.wav
DR4 -0.35 dB -5.69 dB 09. Nomade.wav
DR5 -0.46 dB -7.22 dB 10. Il meglio che puoi dare.wav
DR6 over -6.85 dB 11. Siamo adesso.wav
DR6 over -7.00 dB 12. Che valore dai.wav
DR5 -0.35 dB -5.98 dB 13. Ruba l'amore.wav
DR4 -0.36 dB -5.83 dB 14. Il senso di noi.wav
DR6 over -8.00 dB 15. Titanium.wav
Re: Loudness war
Tohle je asi nejhůř poslouchatelné CD z mé sbírky (dárek). Nevím kde se ty DR hodnoty hledají, ale tady u toho musí bejt pěkně rudo. A taky se to nedá poslouchat ani v autě. Nechápu, k čemu ta nahrávka slouží. To snad nemůže poslouchat nikdo.
THURSDAY - A City By The Light Devided 2006 - kytarovka pro mladší generace
THURSDAY - A City By The Light Devided 2006 - kytarovka pro mladší generace
Ayon+MF+Tannoy
Re: Loudness war
-NIN-
http://www.dynamicrange.de/es/es/download
Album musí být ve formátu wav.
Ten grafický náhled je z programu audiacity přes klávesu printscreen a ořezal jsem jej v irfanview.
http://www.dynamicrange.de/es/es/download
Album musí být ve formátu wav.
Ten grafický náhled je z programu audiacity přes klávesu printscreen a ořezal jsem jej v irfanview.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
Povinné čítanie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
Re: Loudness war
https://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war link na normalnu nie mobilnu wikipediu
B&W CDM-7NT,Sony TA-E90ES+TA-N90ES+SCD-555ES+TC-KA6ES+ST-SA5ES,Kuzma Stabi+Stogi+Denon DL-304&Ortofon QB+P-J PhonoBoxRS&PowerBoxRS,Linn Basik+Akito+Sumiko BP2,D AH-D2000+S HD800+Creek11SE
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
Rád bych se podělil o svůj zážitek s Loudness War. Jeden z mých známých hraje v silně amatérské, regionální kapele. Horko těžko vydali první CD. Jářku, koupím, podpořím amatérskou sféru a zároveň srovnám zvuk se současnou zvukovou sračkou. V hloubi duše jsem doufal že nějaké "loudness war" je "garážovým" kapelám naprosto cizí.
Zasunu do playeru a....No hnus!!! Tak to preventivně projedu a výsledek????
DR-5 !!! Je to ku.rva vůbec možné??? CD si vydali sami ale spíš vypadá jako nějaké CD-R s nálepkou na disku, totální amatérismus, ovšem DR světové
Vidím to tak že není cesta zpět, ne kopírovači/stahovači/paliči, ale DR zabilo hudbu
(teda aspoň většinu žánrů, čest výjimkám)
Jsem zhnusen a to jak mi některé věci doma hrají mě nebetyčně S.E.R.E !!!
Moc bych se přimlouval za to, kdyby se vydávaly 2 diskové "Limitované Edice" kde by byl
"bonusový" disk v nezkur.vené podobě, rád si připlatím
Zasunu do playeru a....No hnus!!! Tak to preventivně projedu a výsledek????
DR-5 !!! Je to ku.rva vůbec možné??? CD si vydali sami ale spíš vypadá jako nějaké CD-R s nálepkou na disku, totální amatérismus, ovšem DR světové
Vidím to tak že není cesta zpět, ne kopírovači/stahovači/paliči, ale DR zabilo hudbu
(teda aspoň většinu žánrů, čest výjimkám)
Jsem zhnusen a to jak mi některé věci doma hrají mě nebetyčně S.E.R.E !!!
Moc bych se přimlouval za to, kdyby se vydávaly 2 diskové "Limitované Edice" kde by byl
"bonusový" disk v nezkur.vené podobě, rád si připlatím
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Loudness war
Zrejme se chteli vyrovnat spicce v kompresi, tedy albu Masters of Puppets od Metalkliky. A to je prece kapela svetova
Dieter Burmester
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
... mám a celkom dobré http://dr.loudness-war.info/album/view/79754
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Loudness war
No protoze jsem to popletl Mel jsem na mysli St. Anger, do je dynamicke dilo Vubec nechapu, jak mi tam vklouzl Master of Puppets
Dieter Burmester
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
Nechápem ako u Metallici mohli posledné albumy tak zorat , strašné v dnešnej technickej dobe
ale tento live 2cd má zujal má nieko skúsenosť http://www.cdjapan.co.jp/product/UICN-1046 ? Kino bolo super \m/
ale tento live 2cd má zujal má nieko skúsenosť http://www.cdjapan.co.jp/product/UICN-1046 ? Kino bolo super \m/
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: 27 led 2012 10:50
Re: Loudness war
Problém nemá jednoduché ani levné řešení.
Re: Loudness war
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Loudness war
Má Neil Young ozaj lepšiu kvalitu nahrávok na CD ako jeho žánrovo podobní interpreti ?Mate takúto skúsenosť ?
ATC SCM50 ASL,ATC CDA2 MkII
Re: Loudness war
Neil Young má reedice snad všeho co vydal k dispozici ve 24bit, na hdtrack je snad 30 desek, osobně mám jen after the gold rush a jeho best of // co se týče DR je to v pořádku, v průměru kolem 12-13. ale že by byly jeho nahrávky nějak zvukově zajímavý, to bych neřekl. ovšem, nejsem fanoušek, čili to možná nedocením.
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
Re: Loudness war
poznámka k tématu - loudness war a hudební žánry
osobně mi nijak netrhá žíly dynamický rozsah alb metallicy, všechna její alba jsou ke koupi na stránkách skupiny, a nic (ani Death Magnetic) nejde pod 6 db (uznávám, nic extra, ale…)
za opravdový neštěstí považuju DR současných “jazzových a akustických” alb - namátkou, poslední kousky - Esperanza Spalding // China Moses //Alfredo Rodriguez a Pedrito Martinez …. všechno má DR kolem 7 … tak v těchto případech už trochu nechápu, pro koho se to vlastně vydává a kdo je ten cílový zákazník, který požaduje u akustické hudby “kvalitu” vhodnou do autoradia.
osobně mi nijak netrhá žíly dynamický rozsah alb metallicy, všechna její alba jsou ke koupi na stránkách skupiny, a nic (ani Death Magnetic) nejde pod 6 db (uznávám, nic extra, ale…)
za opravdový neštěstí považuju DR současných “jazzových a akustických” alb - namátkou, poslední kousky - Esperanza Spalding // China Moses //Alfredo Rodriguez a Pedrito Martinez …. všechno má DR kolem 7 … tak v těchto případech už trochu nechápu, pro koho se to vlastně vydává a kdo je ten cílový zákazník, který požaduje u akustické hudby “kvalitu” vhodnou do autoradia.
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 06 bře 2013 08:36
Re: Loudness war
Neila Younga mám moc rád, mám od něj asi 30 alb na CD, něco na vinylu, něco v hires na NASu. Kvalita proměnlivá, platí známá pravda, kde to jednou podělal zvukaří, tam to nespraví ani remaster, ani rozlišení. Já mu ale nekriticky hodně věcí promíjím:-)
Osobně bych čekal víc, protože jeho souputníci v 70 letech mívají u tohoto žánru zvuk zajímavější. Ale zase je fajn si to různě porovnávat, jsou to doklady doby.
Pěkný zvuk má podle mě např. Prairie wind, Chrome dreams, Harvest, After the gold rush, nebo třeba kravál s Pearl Jam na Mirror Ball Občas se vyloupne perla i z postupně vydávaných živých nahrávek, já mám rád Live at Massey hall, to je velmi intimní a autentické.
Sice mu to nevyšlo s tím Pono, ale to co dělá jako archiv na svém webu, je prostě výborné, doporučují. Placený přístup umí hires všeho, dokonce je snad k dispozici i apka na telefon..
Osobně bych čekal víc, protože jeho souputníci v 70 letech mívají u tohoto žánru zvuk zajímavější. Ale zase je fajn si to různě porovnávat, jsou to doklady doby.
Pěkný zvuk má podle mě např. Prairie wind, Chrome dreams, Harvest, After the gold rush, nebo třeba kravál s Pearl Jam na Mirror Ball Občas se vyloupne perla i z postupně vydávaných živých nahrávek, já mám rád Live at Massey hall, to je velmi intimní a autentické.
Sice mu to nevyšlo s tím Pono, ale to co dělá jako archiv na svém webu, je prostě výborné, doporučují. Placený přístup umí hires všeho, dokonce je snad k dispozici i apka na telefon..