Oppo-Tidal

Potřebujete poradit? Hifi rady všeho druhu.
F2014
Příspěvky: 533
Registrován: 05 zář 2014 14:02

Re: Oppo-Tidal

Příspěvek od F2014 »

marekg píše: 27 dub 2023 14:05 Ohladne kvality prehravania mConnect, je to pocitove alebo to ma aj technicke racio?
Pocitově mám taky pocit, že použitý control point (= ta ovládací aplikace) ovlivňuje trošičku přehrávání. Snažil jsem se odchytit komunikaci v síti mezi rendererem (=přehrávačem), serverem (v mém případě QOBUZ), v jiné konfiguraci ještě s BubbleUpNP Serverem, ale brzy mne to přestalo bavit - zjistil jsem, že bych musel dostudovat docela dost materiálu o sítích, abych to pobral - takže to je výzva pro někoho zkušenějšího. Podobně jsem dopadl s UpNP specifikací, je to taky obsáhlá oblast - ale aspoň jsem se dobral k tomu, že je teoreticky možné (nicméně v mém sledovaném případě by k tomu neměl být důvod???), že použitý control point ovlivní streaming mezi serverem a rendererem.

marekg píše: 27 dub 2023 14:05 Vsimol som si, ze ked apku na telefone zavriem, prestane hrat, cize neustale musi byt nieco do prehravaca vysielane z apky v mobile/iPade.
Ano, mConnect tohle dělá a řekl bych, že je to vlastnost konkrétní aplikace. Obecně control point nemusí být trvale v kontaktu s rendererem - lze to ověřit jednoduše použitím jiného control pointu tak, že se spustí skladba a pak se control point odpojí od sítě a skladba by měla normálně dohrát (při podpoře gapless na rendereru dokonce možná i následující skladba).

PS1: Ohledně mConnectu mohou být mé informace zkreslené, protože používám renderer s mConnect hardwarem a mám verzi aplikace "mConnect control".
PS2: Nedalo mi to, nainstaloval jsem mConnect Lite a vyzkoušel s rádiem NUMAN. Překrávání ukončí okamžitě s aplikací na mobilu.
marekg píše: 27 dub 2023 14:05 BubbleUPnP si porziem a vyskusam, dakujem.
Mobilní aplikace "BubbelUPnP for Android" je control point a funguje moc pěkně - ale pořád je to "jen" upnp control point s podporou připojení na QOBUZ a TIDAL.
Pak ještě existuje BubbleUPnp Server, který se instaluje na nějaké další zařízení v síti - třeba PC s Linuxem anebo Windows. A tady to začne být zajímavé :smile: Bubble UPnP server se použije tak, že z libovolného obyčejného upnp rendereru udělá renderer s podporou tzv. openHome standardu.
Vysvětlím na svém příkladu:
- V síti mám renderer "DSS" (nebo zde diskutované Oppo - to je úplně jedno). A toto se mi nabízí jako cíl přehrávání v control pointu BubleUPnp for Android.
- Na PC mi běží BubbleUpnp Server, kde se mi nabízí renderer "DSS" a možnost zakliknout vytvoření openhome rendereru.
- V control pointu se mi nově objeví další renderer "DSS - openhome". Jsou tam k dispozici současně s "DSS", aplikace umožňuje použít oba, ale při snaze o přehrávání přes "DSS" je uživatel upozorněn a přítomnost openhome klonu tohoto zařízení.

A k čemu je tedy ten openHome standard dobrý?
Renderer s podporou openHome standardu si sám spravuje playlist/queue/fronta (seznam skladem k přehrání). Pro vysvětlení - dle upnp (rozuměj ne openHome) je seznam skladeb k přehrání úkolem pro control point. Normálně pořád probíhá komunikace mezi rendererem - control pointem - serverem (samotná data pro playback tečou ze serveru do rendereru přímo!), přičemž control point bývá zhusta na mobilu - to znamená, nejen že komunikace přes WiFi může různě drhnout, ale také to, že musí být přítomna alespoň pro vydání pokynu k přehrání další skladby (a jak vidíme u toho nešťastného mConnectu, tak musí být přítomna pořád, což je IMHO docela blbé). Když máte renderer s openHome standardem, tak odpadá z pohledu přehrávače nutnost neustále být v kontaktu s control pointem, protože sám zná svůj playlist.

BubbleUpnpServer se jeví v celém řešení dvojakým způsobem:
- Z pohledu control pointu (BubbleUpnp for Android ... na mobilu) ovládám playlist pro renderer typu "openHome" úplně stejně jako pro obyčejný renderer. Vtip je v tom, že ve skutečnosti vídím jen obraz playlistu (dva různé telefony zobrazí stejný playlist na stejném openHome rendereru) openHome rendereru,tedy BubbleUpnpServeru. BubleUpnpServer je tedy z pohledu control pointu openHome renderer.

- Z pohledu fyzického upnp rendereru (u mne "DSS") se pak BubbleUpnpServer jeví jako control point. Je to ovšem control point připojený v lokání síti = hladká komunikace renderer - control point, žádné problémy WiFi, žádné odpojování při používání telefonu. A možná to má i pozitivní vliv na zvuk samotného rendereru, když má na control point spolehlivé spojení.

PS: Ne všechny control pointy musí nutně podporovat openHome standard, takže pak nemusí nabízet jako místo, kam se posílá výstup takové renderery, který tento standard podporují. Například mConnect lite u mne nabízí jen "DSS", "DSS - openhome" nikoli.
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Odpovědět