SPaudio
Re: SPaudio
Ano, jsou tam 5532, JRC ev. NJM.
https://pmacura.cz/SONY%20CDP-337ESD%20OUT.png
Mně u těchto starých strojů vadí spousta VF smetí na výstupu, a tudíž jsou háklivé na propojovací kabeláž. Ale hoši to slyší jako to nejlepší, co zkoušeli, vyhovuje jim to, těžko jim to brát. Jiný zdroj signálu se v tu chvíli nezkoušel.
https://pmacura.cz/SONY%20CDP-337ESD%20OUT.png
Mně u těchto starých strojů vadí spousta VF smetí na výstupu, a tudíž jsou háklivé na propojovací kabeláž. Ale hoši to slyší jako to nejlepší, co zkoušeli, vyhovuje jim to, těžko jim to brát. Jiný zdroj signálu se v tu chvíli nezkoušel.
Re: SPaudio
To bude asi nějaká mýlka,já celou dobu žiju v tom,že ten CDP 337 je používán jen jako mechanika pro následný D/A převodník.
Re: SPaudio
Ale není to žádná mýlka, píše to i Pavel Stranka na předchozí stránce
Prostě je to tak, hrálo se z variabilního výstupu CDP-337ESD přímo do SPaudio A400, viděl jsem zapojení a dálkový ovladač na hlasitost jsem měl v ruce.Upřesním jen sestavu na které se hrálo: SONY CDP-337ESD napřímo do SPaudio A400S propojeno kabeláží STRANKA Silver. Napájení STRANKA SILVER MAX pro CD i A400S. Reproduktorové kabely STRANKA Silver Bi-Wi a reprosoustavy STRANKA GT1, pod všemi komponenty RBS podložky s bílým puntíkem.
Re: SPaudio
Zdravím chlapi,
také jsem se tomu divil, když jsem to poprvé v Litoměřicích při poslechu GT1 viděl. No nedalo mi to a požádal chlapi z SPaudia, zda by mi ten přístroj zapůjčili domů na víkendový poslech, abych si udělal vlastní názor (nakonec u mě zůstal bezmála 14 dní na poslech). Do budoucna totiž tzv. plackostroj budu řešit a hledám cestu. Od HH jsem dostal na zápůjčku přístroj Sony CDP-X77ES (variabilní výstup je řešený manuálním potenciometr). Přístroj měl doplněné RBS podložky a místo fixního síťového kabelu měl napájecí konektor od Furutechu-NCF. Přístroj jsem zapojil přímo do A400 opět kabely STRANKA nejvyšší řady Silver napájecí i RCA.
Zvuk se mi velice líbil a bavil mě. Byl to opravdový plnokrevný přednes se vším všudy a jako bonus s velikým klidem. O tom se mi přes můj Pioneer PD-S 904 (propojený klasickou cestou přes předzes) může jen zdát. Je asi jasné, že přehrávač Sony je dál, ale pro mé uši to bylo opravdu výborné. Líbí se mi také právě možnost toho přímého připojení s koncákem - opravdu jsem v tom nenašel chybu. Pouze to, že jsem se při změně hlasitosti musel zvednout. Od té doby tento přístroj sleduji a vidím to pro mě jako cestu. Nerozumím součástkové základně tohoto přehrávače, ale jsem přesvědčený, že právě ta krátká signálová cesta bude tím rozdílem. Za mě tedy variabilní výstup a soňák z pohledu zvukové kvality obstál a vážně o něm uvažuji.
Na základě této skutečnosti jsem CD přehrávače s variabilním výstupem začal sledovat, no a mnoho jich na trhu není, ale jsou i nějaké výjimky - např. Marantz nebo Mcintosh má některé současné modely s variabilním výstupem, což bych také rád odzkoušel.
Takže taková je moje osobní zkušenost
Přeji všem fajn poslech
MaNa
také jsem se tomu divil, když jsem to poprvé v Litoměřicích při poslechu GT1 viděl. No nedalo mi to a požádal chlapi z SPaudia, zda by mi ten přístroj zapůjčili domů na víkendový poslech, abych si udělal vlastní názor (nakonec u mě zůstal bezmála 14 dní na poslech). Do budoucna totiž tzv. plackostroj budu řešit a hledám cestu. Od HH jsem dostal na zápůjčku přístroj Sony CDP-X77ES (variabilní výstup je řešený manuálním potenciometr). Přístroj měl doplněné RBS podložky a místo fixního síťového kabelu měl napájecí konektor od Furutechu-NCF. Přístroj jsem zapojil přímo do A400 opět kabely STRANKA nejvyšší řady Silver napájecí i RCA.
Zvuk se mi velice líbil a bavil mě. Byl to opravdový plnokrevný přednes se vším všudy a jako bonus s velikým klidem. O tom se mi přes můj Pioneer PD-S 904 (propojený klasickou cestou přes předzes) může jen zdát. Je asi jasné, že přehrávač Sony je dál, ale pro mé uši to bylo opravdu výborné. Líbí se mi také právě možnost toho přímého připojení s koncákem - opravdu jsem v tom nenašel chybu. Pouze to, že jsem se při změně hlasitosti musel zvednout. Od té doby tento přístroj sleduji a vidím to pro mě jako cestu. Nerozumím součástkové základně tohoto přehrávače, ale jsem přesvědčený, že právě ta krátká signálová cesta bude tím rozdílem. Za mě tedy variabilní výstup a soňák z pohledu zvukové kvality obstál a vážně o něm uvažuji.
Na základě této skutečnosti jsem CD přehrávače s variabilním výstupem začal sledovat, no a mnoho jich na trhu není, ale jsou i nějaké výjimky - např. Marantz nebo Mcintosh má některé současné modely s variabilním výstupem, což bych také rád odzkoušel.
Takže taková je moje osobní zkušenost
Přeji všem fajn poslech
MaNa
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
Re: SPaudio
MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Re: SPaudio
PMA: tak potom mi zvukový charakter toho přístroje sedí a nyní už jen sehnat hezký a zachovalý kousek . Je asi logické, že pokud by převodník v přístroji nestál za nic, tak to krátká signálová cesta nezachrání. Ikdyž si myslím, že pouze jeden pár signálových kabelů je výhodou - obejdu tím předzesilovač a další pár signálových kabelů a napájecí kabel pro předzes, což je také spousta vlivu - myslím.PMA píše: ↑13 úno 2024 23:01 MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Naproti tomu tvé vysvětlení ohledně obyčejného motor potenciometru a drátů vedených k němu chápu - ikdyž tam byl zrovna manuální, ale nerozumím tomu natolik, abych si dokázal vyhodnotit, výhody/nevýhody.
Děkuji za reakci/tvůj názor
MaNa
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
Re: SPaudio
Po odeslání výše uvedeného příspěvku mě napadlo - bylo by možné potenciometr nahradit za kvalitnější a pořešit tím i dráty k němu vedené
Pokud je to blbost, tak sorry, jsem v tomto laik
Pokud je to blbost, tak sorry, jsem v tomto laik
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
Re: SPaudio
Mana mal si doma zapozicany Sony CDP X77ESD? Nie nahodou CDP X77ES? alebo to bol CDP X7ESD?
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: SPaudio
R2R Chipy TDA1541 pouzivali niektore Sony modely cca do roku 1987. Napriklad: CDP-207ESD, CDP-222ESD, CDP-307ESD, CDP-333ESD, CDP-337ESD, CDP-505ESD, CDP-507ESD, CDP-555ESD, CDP-705ESD.
Kablik ide od zadnej casti okolo celeho pristroja dopredu k potenciometru a naspat dozadu ku cinch. Nejde vsak ani tak o tu dlzku kablika a kvalitu potenciometra ale o technicky dost suboptimalne riesenie z viacerych stranok.
Pokial ide o DAC s R2R ci uz konkretne s TDA1541 alebo diskretne riesenia s odporovym rebrikom, je na trhu vela technicky a som presvedceny aj zvukovo lepsich implementacii. Ak by to malo byt aj s regulaciou hlasitosti napr Holo Audio Spring s preamp modulom (releova regulacia hlasitosti)
Kablik ide od zadnej casti okolo celeho pristroja dopredu k potenciometru a naspat dozadu ku cinch. Nejde vsak ani tak o tu dlzku kablika a kvalitu potenciometra ale o technicky dost suboptimalne riesenie z viacerych stranok.
Pokial ide o DAC s R2R ci uz konkretne s TDA1541 alebo diskretne riesenia s odporovym rebrikom, je na trhu vela technicky a som presvedceny aj zvukovo lepsich implementacii. Ak by to malo byt aj s regulaciou hlasitosti napr Holo Audio Spring s preamp modulom (releova regulacia hlasitosti)
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: SPaudio
Ten potenciometr ve variabilním výstupu má 10kohm ….., tudíž zvýšený vliv kabeláže a vstupu výkonového zesilovače je nasnadě. Krátká signálová cesta je mýtus, co to je? Jsou tam desítky součástek a stovky spojů na deskách, to zase k mýtu o škodlivosti pájení.
- Stranka Pavel-Audio
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24 úno 2011 13:56
- Bydliště: Litoměřice
Re: SPaudio
To jkb4, manev:
Z principu je nejlepší zdroj signálu přímo připojit ke koncovému zesilovači. Pokud CD nosič považujeme za relevantní a v mnoha případech to tak brát lze, tak s použitím odpovídajícího CD playeru je to jedna z nejlepších voleb. 337ESd byl druhý nejvyšší model SONY, je vybaven mechanikou BU-1 s KSS190A což je jedna z nejlepších jednotek co byly kdy vyrobené. Všechny díly jsou tlakové odlitky, broušené tyče pro vedení, lineární motor a šuplík s hermetickým utěsněním aby snímání dat nebylo ovlivněno kmitajícím vzduchem, o tom se většině konkurence ani nezdá :-)
TDA 1541A jsou jistě z dnešního pohledu překonané, ale stále ve spojení se zmíněnou mechanikou odvedou slušnou práci. Samozřejmě je třeba použít podložky pod přístroj místo originálních nožiček a drobné úpravy v napájení. Síťový kabel udělá velké změny ve zvuku, takže přístroj tak jak vyšel z fabriky v 80.letech jako ten náš opravdu nehraje. Je to ale pořád levné a velmi solidní řešení pro používání CD nosičů, pozdější sedmičkové verze (X-77, X-777)opět se zmíněnými úpravami mohou fungovat asi o trochu lépe máme ještě X-77 s pulsním převodníkem(jediný ze všech nemá motorový potenciometr pro variable out). Zvukově je o něco lepší jak 337ESd ale nic dramatického.
Pro maximální rozlišení je prostě přínosem jediné kabelové propojení a ten variabl napáchá evidentně minimum škod. Abychom se tu nechytali za slovíčka, tak vše platí samozřejmě při použití kvalitně zpracované nahrávky, koneckonců první z CD co přivezl PMA byla docela tragédie ale další dvě byly excelentní, což jen potvrzuje výše napsané. Tak že v případě třeba jazzových titulů z konce 50. a 60.let to s remasterem na CD fungovat nebude (stejně jako remastrované LP) a pak je nejlepší varianta dobové LP nejlépe 1.-2. pressing, v případě Blue Note nebo Prestige pouze americké a hold SUT a phono pre, ale to už je velká odbočka.
to Blesk:
MANA měl od nás půjčené X-77ES, které samozřejmě nemá TDA1541A ani filtr CDX1144, tento 17kg těžký stroj nemá ani zmiňovaný motorový potenciometr, byl to nejvyšší vyráběný model SONY.
Přístroj byl osazen opět naprosto špičkovou mechanikou BU-1 v tomto případě s indexem D a byla asi vrcholem geneze, laser KSS280A a poprvé použity 50MHz pulsní převodníky D/A (CXD-2552), digitální filtr CXD-1244.
Je potřeba vnímat sestavu jako celek a v tomto případě s drobnými úpravami a kvalitní kabeláží (což je ale v podstatě podmínka), je výsledek vynikající, naprosto jednoznačný profit z přímého zapojení a absence dalších mnoha komponentů(převodník, předzesilovač, 2 páry dalších kabelů a konektorů).
Jen pro úplnou představu cesta X77- A400 obsahuje 2páry RCA panelových konektorů s přechodovými jevy, jeden pár STRANKA Silver RCA kabelů s Ag konektory. Jakékoli jiné zapojení přináší dle našich zkušeností více ztrát v rozlišení a samozřejmě vliv přístrojů se také projeví, takže výsledný zvuk jsme jednoznačně vyhodnotili jako nejzábavnější nejpříjemnější ze zmíněného nejkratšího přímého zapojení. A protože nás zajímá zvuk který nás baví poslouchat, poskytuje vzrušení - emoce ale při tom neunavuje, navíc díky bezprecedentní transparentnosti poskytuje maximum informací. Preferujeme toto zapojení nejen pro poslech ale i pro všechna ladění nebo testy komponentů.
Zřejmě jsou na trhu lepší zdroje signálu o to se přít nechceme. Toto řešení vnímáme jako vynikající, každopádně vždy je potřeba vnímat sestavu jako celek spolu s vstupní kvalitou nahrávek na nosičích.
to PMA: Jestli můžeš Pavle prozradit, co je podle Tebe lepší řešení?
Z principu je nejlepší zdroj signálu přímo připojit ke koncovému zesilovači. Pokud CD nosič považujeme za relevantní a v mnoha případech to tak brát lze, tak s použitím odpovídajícího CD playeru je to jedna z nejlepších voleb. 337ESd byl druhý nejvyšší model SONY, je vybaven mechanikou BU-1 s KSS190A což je jedna z nejlepších jednotek co byly kdy vyrobené. Všechny díly jsou tlakové odlitky, broušené tyče pro vedení, lineární motor a šuplík s hermetickým utěsněním aby snímání dat nebylo ovlivněno kmitajícím vzduchem, o tom se většině konkurence ani nezdá :-)
TDA 1541A jsou jistě z dnešního pohledu překonané, ale stále ve spojení se zmíněnou mechanikou odvedou slušnou práci. Samozřejmě je třeba použít podložky pod přístroj místo originálních nožiček a drobné úpravy v napájení. Síťový kabel udělá velké změny ve zvuku, takže přístroj tak jak vyšel z fabriky v 80.letech jako ten náš opravdu nehraje. Je to ale pořád levné a velmi solidní řešení pro používání CD nosičů, pozdější sedmičkové verze (X-77, X-777)opět se zmíněnými úpravami mohou fungovat asi o trochu lépe máme ještě X-77 s pulsním převodníkem(jediný ze všech nemá motorový potenciometr pro variable out). Zvukově je o něco lepší jak 337ESd ale nic dramatického.
Pro maximální rozlišení je prostě přínosem jediné kabelové propojení a ten variabl napáchá evidentně minimum škod. Abychom se tu nechytali za slovíčka, tak vše platí samozřejmě při použití kvalitně zpracované nahrávky, koneckonců první z CD co přivezl PMA byla docela tragédie ale další dvě byly excelentní, což jen potvrzuje výše napsané. Tak že v případě třeba jazzových titulů z konce 50. a 60.let to s remasterem na CD fungovat nebude (stejně jako remastrované LP) a pak je nejlepší varianta dobové LP nejlépe 1.-2. pressing, v případě Blue Note nebo Prestige pouze americké a hold SUT a phono pre, ale to už je velká odbočka.
to Blesk:
MANA měl od nás půjčené X-77ES, které samozřejmě nemá TDA1541A ani filtr CDX1144, tento 17kg těžký stroj nemá ani zmiňovaný motorový potenciometr, byl to nejvyšší vyráběný model SONY.
Přístroj byl osazen opět naprosto špičkovou mechanikou BU-1 v tomto případě s indexem D a byla asi vrcholem geneze, laser KSS280A a poprvé použity 50MHz pulsní převodníky D/A (CXD-2552), digitální filtr CXD-1244.
Je potřeba vnímat sestavu jako celek a v tomto případě s drobnými úpravami a kvalitní kabeláží (což je ale v podstatě podmínka), je výsledek vynikající, naprosto jednoznačný profit z přímého zapojení a absence dalších mnoha komponentů(převodník, předzesilovač, 2 páry dalších kabelů a konektorů).
Jen pro úplnou představu cesta X77- A400 obsahuje 2páry RCA panelových konektorů s přechodovými jevy, jeden pár STRANKA Silver RCA kabelů s Ag konektory. Jakékoli jiné zapojení přináší dle našich zkušeností více ztrát v rozlišení a samozřejmě vliv přístrojů se také projeví, takže výsledný zvuk jsme jednoznačně vyhodnotili jako nejzábavnější nejpříjemnější ze zmíněného nejkratšího přímého zapojení. A protože nás zajímá zvuk který nás baví poslouchat, poskytuje vzrušení - emoce ale při tom neunavuje, navíc díky bezprecedentní transparentnosti poskytuje maximum informací. Preferujeme toto zapojení nejen pro poslech ale i pro všechna ladění nebo testy komponentů.
Zřejmě jsou na trhu lepší zdroje signálu o to se přít nechceme. Toto řešení vnímáme jako vynikající, každopádně vždy je potřeba vnímat sestavu jako celek spolu s vstupní kvalitou nahrávek na nosičích.
to PMA: Jestli můžeš Pavle prozradit, co je podle Tebe lepší řešení?
Re: SPaudio
Ahoj blesk666:
byl to model CDP-X77ES
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus,Pioneer PD-S904 transport
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
- Stranka Pavel-Audio
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24 úno 2011 13:56
- Bydliště: Litoměřice
Re: SPaudio
Určitě dobrá připomínka. Pokud je mi dobře známo, kvalitnější potenciometr jak modrý ALPS se již nevyrábí. Byla by otázka zda by tato výměna šla mechanicky realizovat. Výměna vnitřní kabeláže a cinch konektorů by ale určitě přinesla zlepšení. Každopádně jako celek funguje CDP velmi dobře, proto jsme se zatím k tomuto upgrade neodhodlali. Jak bude chvíle, mrkneme na to :-)
Re: SPaudio
Pavle, Vy jste si to vybrali jako řešení a jako Vaši volbu to respektuji, jak jsem napsal již dříve.Stranka Pavel-Audio píše: ↑14 úno 2024 09:16
to PMA: Jestli můžeš Pavle prozradit, co je podle Tebe lepší řešení?
Pokud se ptáš na můj technický názor, tak TDA1541 považuji za ve své době, v osmdesátých letech minulého století, za výborné řešení, ale dnes již dávno přežité. Co z toho lze dostat ukazují např. na:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.29432/
https://www.l7audiolab.com/f/measuremen ... y-cyxchen/
nebo
https://www.bramjacobse.nl/wordpress/?p=7175
Jedna věc jsou individuální zvukové preference, v tom nelze argumentovat. Ale ty jsou napříč posluchači různé, jak vidíš i tady. Druhá věc jsou parametry, a v těch je jakákoliv implementace TDA1541 řádově horší, než jakékoliv současné převodníky. Mimochodem, podle mě právě převodníky udělaly v posledních cca 15-ti letech obrovský pokrok. A to nemyslím jen parametrově.
Re: SPaudio
http://www.lampizator.eu/lampizator/ref ... ny337.html
"All in all - Sony CDP-337ESD is one of the best made CD players I ever saw.."
"All in all - Sony CDP-337ESD is one of the best made CD players I ever saw.."
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: SPaudio
Janik: treba brat s ohladom na cas kedy to bolo od Lampizator publikovane a to 2007
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: SPaudio
Treba pozriet servisny manual, ale co pamatam tak variabilny vystup u Sony CDP býval rieseny defacto ako pasívny “preamp” teda výstup priamo z potenciometra do RCA kábla a od toho odvislé aj všetky neduhy tohto typu riešenia (zmena impedancie zavisla od polohy potenciometra, subeh kanalov, pricitanie RCL parametrov kabla s moznym vplyvom na frekvencku….)
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: SPaudio
Obrázek ze servisního manuálu jsem tu dal, na této stránce
http://highendforum.cz/viewtopic.php?p=116465#p116465
10k potenciometr, z jeho běžce to jde ještě do OZ pro sluchátka. Je to nejjednodušší možné řešení. Se všemi vlastnostmi proměnné výstupní impedance. S každým natočením hlasitosti je jiná.
https://pmacura.cz/SONY%20CDP-337ESD%20OUT.png
http://highendforum.cz/viewtopic.php?p=116465#p116465
10k potenciometr, z jeho běžce to jde ještě do OZ pro sluchátka. Je to nejjednodušší možné řešení. Se všemi vlastnostmi proměnné výstupní impedance. S každým natočením hlasitosti je jiná.
https://pmacura.cz/SONY%20CDP-337ESD%20OUT.png
- Stranka Pavel-Audio
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24 úno 2011 13:56
- Bydliště: Litoměřice
Re: SPaudio
PMA: jsem si toho vědom, sám jsem k tomu propojení byl původně skeptický. Nicméně jednoduchost zapojení přináší své benefity a zvukový výsledek je skvělý. Sám jsi to Pavle slyšel, kdyby se ti to nelíbilo, určitě by jsi na to reagoval jinak :-)
Re: SPaudio
haha presneStranka Pavel-Audio píše: ↑14 úno 2024 15:30 PMA: jsem si toho vědom, sám jsem k tomu propojení byl původně skeptický. Nicméně jednoduchost zapojení přináší své benefity a zvukový výsledek je skvělý. Sám jsi to Pavle slyšel, kdyby se ti to nelíbilo, určitě by jsi na to reagoval jinak :-)
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: SPaudio
TDA1541, legenda. kedy bol koniec vyroby 1989?PMA píše: ↑13 úno 2024 23:01 MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: SPaudio
Ano. Když nestojí za nic převodník, filtr, krátká signálová cesta, tak to zachrání kabely ...MANA píše: ↑14 úno 2024 07:04PMA: tak potom mi zvukový charakter toho přístroje sedí a nyní už jen sehnat hezký a zachovalý kousek . Je asi logické, že pokud by převodník v přístroji nestál za nic, tak to krátká signálová cesta nezachrání. Ikdyž si myslím, že pouze jeden pár signálových kabelů je výhodou - obejdu tím předzesilovač a další pár signálových kabelů a napájecí kabel pro předzes, což je také spousta vlivu - myslím.PMA píše: ↑13 úno 2024 23:01 MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Naproti tomu tvé vysvětlení ohledně obyčejného motor potenciometru a drátů vedených k němu chápu - ikdyž tam byl zrovna manuální, ale nerozumím tomu natolik, abych si dokázal vyhodnotit, výhody/nevýhody.
Děkuji za reakci/tvůj názor
MaNa
Re: SPaudio
Už vidím, že to tady popsal PMA - u SONY stály ty jejich variabilní výstupy za ... i u těch dražších a drahejch mašin - mám s tím osobní zkušenost.
Re: SPaudio
Je nás víc (CDP-XA2ES). Nicméně, SPaudio má jinou zkušenost. Respektuji, že to pro ně funguje. Moje zkušenost je jiná. Technicky s tím řešením taky nesouhlasím.
Re: SPaudio
skypi píše: ↑14 úno 2024 19:14Ano. Když nestojí za nic převodník, filtr, krátká signálová cesta, tak to zachrání kabely ...MANA píše: ↑14 úno 2024 07:04PMA: tak potom mi zvukový charakter toho přístroje sedí a nyní už jen sehnat hezký a zachovalý kousek . Je asi logické, že pokud by převodník v přístroji nestál za nic, tak to krátká signálová cesta nezachrání. Ikdyž si myslím, že pouze jeden pár signálových kabelů je výhodou - obejdu tím předzesilovač a další pár signálových kabelů a napájecí kabel pro předzes, což je také spousta vlivu - myslím.PMA píše: ↑13 úno 2024 23:01 MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Naproti tomu tvé vysvětlení ohledně obyčejného motor potenciometru a drátů vedených k němu chápu - ikdyž tam byl zrovna manuální, ale nerozumím tomu natolik, abych si dokázal vyhodnotit, výhody/nevýhody.
Děkuji za reakci/tvůj názor
MaNa
Mohu se zeptat k čemu se tímto vyjadřuješ?
MANA měl půjčené CDP X-77ES, ty si to někdy slyšel s napájecím kabelem STRANKA Silver Max na RBS podložkách a přes RCA STRANKA Silver?
Re: SPaudio
Pavle při vší úctě XA2ES je trochu jiný level, z této doby ani XA7ES za moc nestojí, měl jsem ho osobně a prodal a vrátil se k výše popisovaným strojům a skončil se zmiňovanou upravenou X-77ES.
To že technicky s řešením nesouhlasíš je samozřejmě Tvé právo, ale je to pouze teorie a v praxi je to občas trochu jinak,Tvá zkušenost samozřejmě může být jiná než jsi slyšel u nás, ale ruku na srdce ani RCA kabely, ani napájení asi nebude na stejné úrovni jako jsme Ti prezentovali my,vliv RBS podložek jsi sám měl možnost slyšet když jsme je vyndali a posléze opět vrátili. Jak jsme již psali kabely i podložky jsou nejen v tomto případě víc než důležité a srovnávat zvuk stejného stroje, ale v jiných podmínkácj smysl opravdu nedává.
Re: SPaudio
Honzo, jsme v hodně subjektivní rovině. Moje zkušenost je taková, že historické stroje s variabilním výstupem jsou extrémně háklivé na změnu v zátěži, tudíž ta citlivost na kabely. Navíc, mají spoustu smetí na výstupu jak v akustické, tak nadakustické oblasti. Opět bezvadný důvod pro citlivost na kabeláž. Čím lepší převodník, tím je citlivost na kabely menší a naopak. Není to o žádných zázračných vlastnostech materiálu, ale o interakci kabelu a výstupu. Měl jsem s sebou záměrně 3 úplně jiné typy a charaktery CD nahrávek. Ujišťuju, že i ta DGG je výborná.
Re: SPaudio
Já Tvůj úhel pohledu naprosto chápu a rozhodně ho nezpochybňuji, jen je dobré občas přijmout fakt, že se v praxi ukáže jako funkční i řešení,o kterém teorie říká že by fungovat nemuselo.Hlavně my toto zapojení nikomu nenutíme, nikde jsme ho nepropagovali a necháváme na každém ať si radost z poslechu navodí konfigurací podle svého, já i naprosto chápu, že pro většinu lidí to fungovat nemusí,protože ta kabeláž s kterou jsi to Ty poslouchal je opravdu pro výsledek nepostradatelná,stejně jako RBS podložky a to trojalbum od DGG si opravdu myslím,že kvalitou zpracování nahrávky za těmi druhými dvěma zaostává, ale to je naprosto normální stav, který jsme zažili nesčetněkrát a nijak nás nepohoršuje, jen na systému s menším rozlišením se i rozdíly mezi zmíněnými disky budou zmenšovat, takže subjektivní vnímání se bude opět lišit, ale to je obecně známá věc....
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: SPaudio
To znamená že D1S a P1S stráca zmysel? Stačí CD prehrávač a koncák, teda ušetrím.Stranka Pavel-Audio píše: ↑14 úno 2024 15:30 ... Nicméně jednoduchost zapojení přináší své benefity a zvukový výsledek je skvělý.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: SPaudio
No neušetříš, neblázni.Bubuxin-KILBRU power píše: ↑14 úno 2024 22:12To znamená že D1S a P1S stráca zmysel? Stačí CD prehrávač a koncák, teda ušetrím.Stranka Pavel-Audio píše: ↑14 úno 2024 15:30 ... Nicméně jednoduchost zapojení přináší své benefity a zvukový výsledek je skvělý.
Aby "to hrálo", tak musíš pořídit minimálně "napájecí kabel STRANKA Silver Max na RBS podložkách a RCA STRANKA Silver"...
Re: SPaudio
Ty se zde prosím vyjadřuješ k čemu konkrétně?skypi píše: ↑14 úno 2024 19:14Ano. Když nestojí za nic převodník, filtr, krátká signálová cesta, tak to zachrání kabely ...MANA píše: ↑14 úno 2024 07:04PMA: tak potom mi zvukový charakter toho přístroje sedí a nyní už jen sehnat hezký a zachovalý kousek . Je asi logické, že pokud by převodník v přístroji nestál za nic, tak to krátká signálová cesta nezachrání. Ikdyž si myslím, že pouze jeden pár signálových kabelů je výhodou - obejdu tím předzesilovač a další pár signálových kabelů a napájecí kabel pro předzes, což je také spousta vlivu - myslím.PMA píše: ↑13 úno 2024 23:01 MANA: za zvukovou odlišností není ani variabilní výstup, ani zdánlivě krátká signálová cesta (mimochodem není vůbec krátká, dráty od obyčejného motor potenciometru na čelním panelu jsou pěkně dlouhé). Za jiným zvukem jsou historické převodníky TDA1541 a digitální filtr CDX1144.
Naproti tomu tvé vysvětlení ohledně obyčejného motor potenciometru a drátů vedených k němu chápu - ikdyž tam byl zrovna manuální, ale nerozumím tomu natolik, abych si dokázal vyhodnotit, výhody/nevýhody.
Děkuji za reakci/tvůj názor
MaNa
MANA měl půjčené X-77ES, ty jsi to slyšel se zmíněnou kabeláží? TDA1541 a digitální filtr CDX1144 má 337ESd
- Stranka Pavel-Audio
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24 úno 2011 13:56
- Bydliště: Litoměřice
Re: SPaudio
Ahoj Luboši, pokud je tvým jediným zdrojem signálu KVALITNÍ CDP s regulací hlasitosti, pak další přístroj nepotřebuješ. Pokud ale hraješ z PC a dalších zdrojů signálu, pak se bez předzesilovače s přepínáním vstupů a případně převodníku neobejdeš :-)Bubuxin-KILBRU power píše: ↑14 úno 2024 22:12To znamená že D1S a P1S stráca zmysel? Stačí CD prehrávač a koncák, teda ušetrím.Stranka Pavel-Audio píše: ↑14 úno 2024 15:30 ... Nicméně jednoduchost zapojení přináší své benefity a zvukový výsledek je skvělý.
Re: SPaudio
chlapi vy ste tym pohorsili hadam vsetkych hifistov v czsk uz sa to riesi hadam vsade. necudujem sa PMA lebo to je clovek ktory riesi veci hlavne z toho technickeho ci pragmatickeho hladiska. ale ostatni ktori tvrdili niekolkokrat, ze nech je v krabici hoci aj hvno dolezity je vysledky zvuk. tak nechapem teraz tejto pretvarke.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: SPaudio
To je ovšem stejná argumentace, jako že když někdo například řekne: Pokud je kvalitně zkonstruované napájení přístroje, pak nemůže mít napájecí kabel jakýkoli vliv na zvuk.Stranka Pavel-Audio píše: ↑15 úno 2024 08:57 ...pokud je tvým jediným zdrojem signálu KVALITNÍ CDP s regulací hlasitosti, pak další přístroj nepotřebuješ. Pokud ale hraješ z PC a dalších zdrojů signálu, pak se bez předzesilovače s přepínáním vstupů a případně převodníku neobejdeš :-)
Intuitivně sice v obecné rovině předpokládáme, že více součástek = více možných problémů. Ale v praxi skončíme na diskusi o tom, co je "kvalitní CDP" a zda vůbec existuje.
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Naim Superuniti + KEF RDM One
Re: SPaudio
no zřejmě víc záleží na tom kdo s tím příjde, než jak to hraje......některé ty komentáře jsou fakt úsměvnéJanik píše: ↑15 úno 2024 09:25 chlapi vy ste tym pohorsili hadam vsetkych hifistov v czsk uz sa to riesi hadam vsade. necudujem sa PMA lebo to je clovek ktory riesi veci hlavne z toho technickeho ci pragmatickeho hladiska. ale ostatni ktori tvrdili niekolkokrat, ze nech je v krabici hoci aj hvno dolezity je vysledky zvuk. tak nechapem teraz tejto pretvarke.
jinak mě těší, že vidím nové hračky pro Tvé vinyly tak doufám,že jsi si spokojený, pro to SUT jsem nechal vypálit nové piny do RCA konektorů,což budeš možná taky potřebovat,tak dej vědět přes SZ mám dost i pro Tebe.......
Re: SPaudio
Přišel jsem s tím, protože to není dobré řešení. Všechny modifikace Sony ES přehrávačů (legendární Swoboda, Casea, ...) vždy odpojí regulovatelný výstup a pracují jen s tím fixním, často dávají nové převodníky. Na sluchátka je jasně slyšet špatný souběh kanálů při nízkých hlasitostech, klidně 5-15dB, a je to přes stejný poťák, který reguluje variabilní výstup. Kdybyste napsali, že je upravena vnitřní kabeláž (když o ní prý tak jde) a že je ten potenciometr vyčištěný a repasovaný, neřeknu ani slovo. Ale tak? Odbržděné horní pásmo, výhybky od Pana sýkory, kabely za desítky ne-li stovky tisíc a pak to takto zazdíte poťákem za 5$. Posuďte sami, co tam je za drátařinu k sluchátkovému výstupu a zpět na zadní panel.
Re: SPaudio
Technicky je to mizerné řešení, o tom není sporu. A argumenty, které jej obhajují, jsou, bohužel, zcela iracionální.
Re: SPaudio
A tady je ještě X77ES, pohled zespodu, jak vedou signálové kabely přes celý přehrávač ke sluchátkovému výstupu a pak na druhý konec na zadní výstupy. Všude ty konektory navíc, tady u toho sluchátkáče vedou ještě kabely k trafům...
Re: SPaudio
Je to všechno poplatné době vzniku, 30+ let. S řešením dnešních desek moderních DAC se to nedá srovnat. Pokud někdo mluví o "krátkých signálových cestách" (marketingový slogan), tak v nových DAC skutečně jsou, pár cm na PCB a rovnou do výstupního konektoru, bez drátů. A na výsledných spektrech na výstupu je to znát, žádný bordel jako u těch archaických SONY z osmdesátých a devadesátých let minulého století.