Mono nahrávky
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Mono nahrávky
Inspirovala mne debata v jiném vlákně na toto téma se Zabinym007, jak že znějí nahrávky mono. Sám vlastním několik kvalitních nahrávek vydaných např. na SACD od Mofi a nikdy jsem z nich nebyl nadšen. Dnes jsem si znovu udělal poslechovou seanci, poslouchal jsem tyto mono nahrávky a musím říct, že znějí zajímavě. První dojem je, že to není tak dobré jako kvalitní stereo nahrávky. Po přivyknutí nato, že zvuk vychází striktně ze středu zvukového pole začnete vnímat hlubší předozadní prostor a skvělou vtahující atmosféru hudby.
Mé hodnocení se vztahuje pouze na digital, vinyl bude asi něco jiného.
.
.
.
Mé hodnocení se vztahuje pouze na digital, vinyl bude asi něco jiného.
.
.
.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mark Levinson
Re: Mono nahrávky
Také mám nějaké mono , např. Beatles --- Plaese Please Me -- 1963 Parlophone ( Mono ) nebo Rubber Soul z roku 1965 -- sice na krabičce je stereo , ale na CD mono. Oboje výborné, ale pouštím jen z nostalgie a vzpomínám jak jsem byl za mlada okouzlen Beatles.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Mono nahrávky
Je fakt, že mono už mi nic neříká. Když je deska mono, tak ji přehrají, ale to je vše. Něco hledat, ale co ? Snad jen prastaré nahrávky pro zábavu.
Re: Mono nahrávky
Monte, chápu. Soudě podle toho, co postuješ ve vlákně "co poslouchám", nebude mono pro Tebe to pravé.
Ale pro milovníky jazzu je např. tato deska vrcholem...
A pak - jak jsem psal - přehrát mono desku se stereo přenoskou není to pravé.
Přirovnal bych to k tomu, jako by jsi jezdil v terénu s land roverem na gumách pro drifting
Ale pro milovníky jazzu je např. tato deska vrcholem...
A pak - jak jsem psal - přehrát mono desku se stereo přenoskou není to pravé.
Přirovnal bych to k tomu, jako by jsi jezdil v terénu s land roverem na gumách pro drifting
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Mono nahrávky
Máš namysli, že milovníci jazzu jsou lepšolidi ? Můj první zesilovač byl elektronkový mono zesilovač Tesla, spíše bráchy. Plno mono desek a jak jsem psal, přechod na stereo byla hodně převratná věc, už jen z principu možnosti nahrávek a techniky. Tak ať mi nikdo netvrdí, že mono je něco
Re: Mono nahrávky
Nic takového jsem nepsal ani nemyslel. Jen postuješ hodně popík z 80tek, takže ti nejspíš jazz moc neříká.
A smyslem mého příspěvku bylo sdělení, že kdo má rád jazz z 50let, ocení na mono nahrávce autenticitu.
A smyslem mého příspěvku bylo sdělení, že kdo má rád jazz z 50let, ocení na mono nahrávce autenticitu.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Mono nahrávky
Také nemíním nikoho o mono přesvědčovat. To se stejně přes PC nedá. Ale každý kdo ke mne na návštěvu přijde, tak MONO ukázku absolvuje a většinou to končí stejně - rozzářený úsměv a nevěřícné kroucení hlavou.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Mono nahrávky
Dieter Burmester
Re: Mono nahrávky
jazz jsem nikdy neposlouchal, maximálně někdy v radiu , raději se vracím na začátek minulého století
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Mono nahrávky
U mono mám v plánu přejít ze stáje Ortofon do stáje Miyajima...
Ty jejich mono přenosky jsou hodnoceny jako TOP.
....I když nedávno jsem četl rozhovor s MF a ten říká že Miyajima Mono jsou super pro staré nahrávky a pro všechny, kteří vyhledávají původní OLD zvuk. Ale milovníci moderního zvuku by se měli dívat po moderně řešených přenoskách...
Sám jsem zvědav na porovnání Cadenza MONO vs. Miajima mono (pravděpodobně to bude Zero). A pokud by Cadenza měla "něco" co Miyajima mít nebude, bude na zvážení i A95mono. V podstatě mi leží v šuplíku nevyužité náhradní rameno na Graham, takže tam by sedla. A výměna ramena s A95 za A95mono by byla díky shodné hmotnosti i nastavení otázkou chvilky.
Ty jejich mono přenosky jsou hodnoceny jako TOP.
....I když nedávno jsem četl rozhovor s MF a ten říká že Miyajima Mono jsou super pro staré nahrávky a pro všechny, kteří vyhledávají původní OLD zvuk. Ale milovníci moderního zvuku by se měli dívat po moderně řešených přenoskách...
Sám jsem zvědav na porovnání Cadenza MONO vs. Miajima mono (pravděpodobně to bude Zero). A pokud by Cadenza měla "něco" co Miyajima mít nebude, bude na zvážení i A95mono. V podstatě mi leží v šuplíku nevyužité náhradní rameno na Graham, takže tam by sedla. A výměna ramena s A95 za A95mono by byla díky shodné hmotnosti i nastavení otázkou chvilky.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Mono nahrávky
https://youtu.be/WRQQdlVHSjQ
Dnešní digitální doba má i jistou výhodu. Všechny tyto záznamy lze u Supraphonu on line pořídit . Jinak asi nesehnatelné.
Dnešní digitální doba má i jistou výhodu. Všechny tyto záznamy lze u Supraphonu on line pořídit . Jinak asi nesehnatelné.
Re: Mono nahrávky
tohle si možná koupím https://www.supraphonline.cz/album/7324 ... kId=945759
Re: Mono nahrávky
MONO - tak ako uz napsal zabiny, je preodvsetkym svedectvom doby. Kto ma rad hudbu z obdobia "vrcholneho" MONO - cca 1958 az 1965, tak by si urcite mal dopriat zazitok vypocut si "as artist intended".
Vyznamna cast nasej zbierky vinylov su veci z konca 50 rokov do konca 60 tych. Vtedy uz samozrejme existovalo stereo aj technicke moznosti veci stereo nahravat aj mixovat. Pre zaujimavost mam niekolko LP vo verzii stereo aj mono. a ten MONO mix je skoro v kazdom pripade zvukovo lepsi. Ide o rozdielne mixy a mastery, kde vyrazne vacsia pozornost bola venovana mono verzii.
A nejde len o jazz - CHicago Blues, Bob DYlan, ale aj prve veci od Rolling Stones a samozrejme aj Beatles, to vsetko znie v mono verzii, povodne mixy podla mojho nazoru o triedu inde. Stereo znie casto ako spraseny digitalny remaster ;-)
Ale napriklad aj Piper at the Gates of Dawn -> mono je zvukovo super cista vec, stereo je len taky bordel.
Moj nazor - na prekonanie technickych obmedzeni mono reprodukcie, bolo treba pouzit ovela viac usilia, a preto dynamika, farba, pomer a separacia nastrojov ale hlavne zachytenie ambientu nahravacieho priestoru je uplne inde. Ale hlavne - bola to doba, kedy skveli hudobnici, nahravali skvelu hudbu a studia boli plne dobre platenych ludi, ktori vedeli co robia.
P.S> Nikdy ma neprestane bavit pozorovat vyraz ludi, ktorym prvykrat pustim Kind of Blue v mono, original vydanie.
Vyznamna cast nasej zbierky vinylov su veci z konca 50 rokov do konca 60 tych. Vtedy uz samozrejme existovalo stereo aj technicke moznosti veci stereo nahravat aj mixovat. Pre zaujimavost mam niekolko LP vo verzii stereo aj mono. a ten MONO mix je skoro v kazdom pripade zvukovo lepsi. Ide o rozdielne mixy a mastery, kde vyrazne vacsia pozornost bola venovana mono verzii.
A nejde len o jazz - CHicago Blues, Bob DYlan, ale aj prve veci od Rolling Stones a samozrejme aj Beatles, to vsetko znie v mono verzii, povodne mixy podla mojho nazoru o triedu inde. Stereo znie casto ako spraseny digitalny remaster ;-)
Ale napriklad aj Piper at the Gates of Dawn -> mono je zvukovo super cista vec, stereo je len taky bordel.
Moj nazor - na prekonanie technickych obmedzeni mono reprodukcie, bolo treba pouzit ovela viac usilia, a preto dynamika, farba, pomer a separacia nastrojov ale hlavne zachytenie ambientu nahravacieho priestoru je uplne inde. Ale hlavne - bola to doba, kedy skveli hudobnici, nahravali skvelu hudbu a studia boli plne dobre platenych ludi, ktori vedeli co robia.
P.S> Nikdy ma neprestane bavit pozorovat vyraz ludi, ktorym prvykrat pustim Kind of Blue v mono, original vydanie.
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Mono nahrávky
Zrovna dneska mi přišlo od JPC (e-mail): https://www.jpc.de/jpcng/poprock/detail ... um/9207503
Re: Mono nahrávky
@Zabiny,
este sa mi osvedcilo zmenit polohu reproduktorov specialne na mono -> trochu vytocit smerom von a sediet dalej, akoby roztiahnut zvuk, tesne pred tym, nez sa zvuk "roztrhne", ak vies co myslim.
Postavenie optimalizovane na stereo, aspon u mna, robilo zo zvuku "tenisovu lopticku", teraz je to skor ako ked clovek sedi 10 metrov od podia v malom klube ;-).
Ten zazitok sa este umocni.
este sa mi osvedcilo zmenit polohu reproduktorov specialne na mono -> trochu vytocit smerom von a sediet dalej, akoby roztiahnut zvuk, tesne pred tym, nez sa zvuk "roztrhne", ak vies co myslim.
Postavenie optimalizovane na stereo, aspon u mna, robilo zo zvuku "tenisovu lopticku", teraz je to skor ako ked clovek sedi 10 metrov od podia v malom klube ;-).
Ten zazitok sa este umocni.
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Mono nahrávky
Fidji99
jsem rád, že píšeš o tom natočení repro. Už jsem několikrát při poslechu mono přemýšlel, že zkusím bedny vytočit trochu ven, aby se zvuk ještě více rozšířil. Ale nikdy jsem se z pohodlnosti (nutnost pak zpět hledat těžce nalezenou pozici stereo) neodhodlal.
Můžeš prosím napsat, jak máš větev mono řešenu? Tuším, že jsi někde psal o Zero - a co pak dál? Klidně SZ pokud nechceš zveřejňovat.
Díky
jsem rád, že píšeš o tom natočení repro. Už jsem několikrát při poslechu mono přemýšlel, že zkusím bedny vytočit trochu ven, aby se zvuk ještě více rozšířil. Ale nikdy jsem se z pohodlnosti (nutnost pak zpět hledat těžce nalezenou pozici stereo) neodhodlal.
Můžeš prosím napsat, jak máš větev mono řešenu? Tuším, že jsi někde psal o Zero - a co pak dál? Klidně SZ pokud nechceš zveřejňovat.
Díky
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Mono nahrávky
Ahoj, tento problém riešom vylepením jedného vinkla papierovou, maliarskou páskou na palubovku.
Keď dokončím experiment s natočením a nie som spokojný, pohodlne to vrátim do poslednej polohy a odlepím bez poškodenia....