BRYSTON
Napsal: 29 črc 2014 12:32
Je s podivem, že tato značka není v seznamu značek. Tak to napravím.
Někdy v roce 1999 jsem koupil jeden z prvních zesilovačů od pavla Dudka pod tehdejším názvem Vector- S ním jsem žil po dobu asi 4-5 let a v průběhu doby jsem jej nechal upravit na verzi SE. Přínos ve zvuku proti non-SE verzi byl , sice ne markantní, ale přeci. Hrál jsem tehdy na Dynaudio Focus, pak Aries a nakonec Contou 1,3mkII.
Nějak jsem po lůetech zatoužil po změně, znáte to, hon vás mlsná a nevíte, co byste a jak byste. Zesilovač od renomované značky byl vždy můj sen, ale jaký vybrat? Přes koketování s firmou NAD, Denon, Fox Audio a asi i další, jsem se dostal ke značce Bryston - šlo o náhodu, dealer Dynaudií v Olomouci byl dealer, této značky. Přístroj 4B-SST a BP25 jsem dostal na zápůjčku domů - a po víkenud putoval finanční obolus na konto prodejce. Od té doby jsem hrál spokojeně na Brystoba v kombinaci s řadou reproduktorů, namátkou BW 801 Matrix II, Dynaudio Special 25, projekt Stealth, který mám dnes v obýváku. Samosbou o Brystonu jsem is ledacos přečetl na webu, mj, i to, že je hojně používán ve studiích zvučných jmen po celém světě. Naslouchal jsem i názorům česko. morvaské hifikomunity a zde jsem narážel na verbální hodnocení někdy zásadně odlišné od toho, co se píše v odborných magazínech typu Stereophile a pod. A totiž to, že Brystoj je uječný, sterilní a bez barev. No pravda, mohu povtdit, že proti DPA380SE působí zvuk v prvních oamžicích jako sterilní, až nezáživný, bez emocí. Zato vyniká v podání basové části, kde je naopak rytmický, tvrdý a úderný, ovšm nikoliv nabubřelý (jako byly některé kontrukce od NADu). Občas jsem si zahrával s myšlenkou, že mi ve zvuku něco chybí, špatné nahrávky dostaly ještě horší zvuk, naopak výborné nahrávky jsou lahůdkou. Postupem doby jsem nabyl zkušenost, že tato kombinace Brystonů je naopak velmi zdařilá, to bylo po té, co jsem se časem oprostil od svých špatných návyků, kdy jsem hledal v hudbě to, co tam vůbec být nemá a začal jsem is čímd ál tím více vědomovat, že Bryston je vlastně velmi dobrý zejména proto,že do hudby zanáší minimum svých zvukových artefaktů. S kombinací 4B-SST a BP25 jsem žil střídavě, kdy jsem dle nálady střídal na postu preampu velmi dobrý Pass X2.5 a který dodnes v kombinaci s Brystonem zůstal.
Tak to bylo do minulého týdne. Jenže ten minulý týden se mi dostal do ruky Bryston 14B-SST. Samosebou se udělal hned poslechový test na sestavě s Dynaudio C5 a Esoteric DV60, kde jsem podvědomně očekával posílení basového projevu u jinak excelentních C5. K podivení bylo to, že 14B-SST přidal zvuku nejvíce ve středním a výškovém pásmu, kde jednozančně přibylo kvantum informací, ale velmi markantně se rozšířil i prostor a celý zvukový obraz získal na realitě. Složité nástrojovéa vokální aranže se staly více čitelnými, rozlišenými, bas se o něco pročistil. Po pravdě, na basech jsem čekal více. Po chvíli testování putovala 14B-SST do pokoje na velké bedny a zde dostala hudba ten pravý šmak - opět středy a výšky, to samé, jako u C5, k tomu větší kontrolu na basech. Dynamika, zejména ve středním pásmu, je nyní přímo ukázková a je radost vychutnat projev velkých beden. 14B-SST je vlastně dvojice v můstku zaopjených 4B-SST. Výkon rozhodně nění to, co by bylo omezujícím parametrem tohoto 40kg zesilovače, ovšem proti 4B-SST zvuk získal ve všech směrech. Osobně si nejvíce cením právě nárůstu množství informací ve středním a výškovém pásmu, šíře báze a lokalizace nástrojů - tady je velmi markantní rozdíl proti 4B-SST. Stačí si pustit Gabriela - CD UP, nebo Waterse - ATD, kd ynádherně vynioknou jeho Q-sound efekty. Hlas Moniky Načevy je daleko reálnější, přítomnější a větší. To vše, aniž by člověk podvědomě přidával na hlasitosti (ač to k tomu velmi svádí). Jak se o 4B-SST vyjádřilo několik lidí z jisté jihomoravské metropole, že je Bryston uječený, tak věřím, že tento atribut by dotyčným u 14B-SST nepřišel ani na mysl.
Po pár dnech porovnávání zakotvil 14B-SST na trvalo (na jak dlouho ta trvalá bude??) v pokoji v kombinaci s velkými bednami. Těším se na poslech muziky, rock má drajv a bezmeznou sílu, ale sklady takového Mikea Oldfielda v jeho Tubular Bells mají kouzlo jenosti a velikého rozlišení nejjemnějších dosud ukrytých detailů.
Je třeba ještě delší dobu sžívání se s tímto zesilovačem, udělám ještě znovu test s C5 (jen, co začně už konečně pršet a budu na to mít čas), abych si udělal ucelenou představu. Zatím ale hodnotím přínost zvuku v mé sestavě jako velmi velmi pozitivní.
A že by byl Bryston nějak uječený? Cokoliv bych byl ochoten připustit, ale tuto vlastnost opravdu ne.
Někdy v roce 1999 jsem koupil jeden z prvních zesilovačů od pavla Dudka pod tehdejším názvem Vector- S ním jsem žil po dobu asi 4-5 let a v průběhu doby jsem jej nechal upravit na verzi SE. Přínos ve zvuku proti non-SE verzi byl , sice ne markantní, ale přeci. Hrál jsem tehdy na Dynaudio Focus, pak Aries a nakonec Contou 1,3mkII.
Nějak jsem po lůetech zatoužil po změně, znáte to, hon vás mlsná a nevíte, co byste a jak byste. Zesilovač od renomované značky byl vždy můj sen, ale jaký vybrat? Přes koketování s firmou NAD, Denon, Fox Audio a asi i další, jsem se dostal ke značce Bryston - šlo o náhodu, dealer Dynaudií v Olomouci byl dealer, této značky. Přístroj 4B-SST a BP25 jsem dostal na zápůjčku domů - a po víkenud putoval finanční obolus na konto prodejce. Od té doby jsem hrál spokojeně na Brystoba v kombinaci s řadou reproduktorů, namátkou BW 801 Matrix II, Dynaudio Special 25, projekt Stealth, který mám dnes v obýváku. Samosbou o Brystonu jsem is ledacos přečetl na webu, mj, i to, že je hojně používán ve studiích zvučných jmen po celém světě. Naslouchal jsem i názorům česko. morvaské hifikomunity a zde jsem narážel na verbální hodnocení někdy zásadně odlišné od toho, co se píše v odborných magazínech typu Stereophile a pod. A totiž to, že Brystoj je uječný, sterilní a bez barev. No pravda, mohu povtdit, že proti DPA380SE působí zvuk v prvních oamžicích jako sterilní, až nezáživný, bez emocí. Zato vyniká v podání basové části, kde je naopak rytmický, tvrdý a úderný, ovšm nikoliv nabubřelý (jako byly některé kontrukce od NADu). Občas jsem si zahrával s myšlenkou, že mi ve zvuku něco chybí, špatné nahrávky dostaly ještě horší zvuk, naopak výborné nahrávky jsou lahůdkou. Postupem doby jsem nabyl zkušenost, že tato kombinace Brystonů je naopak velmi zdařilá, to bylo po té, co jsem se časem oprostil od svých špatných návyků, kdy jsem hledal v hudbě to, co tam vůbec být nemá a začal jsem is čímd ál tím více vědomovat, že Bryston je vlastně velmi dobrý zejména proto,že do hudby zanáší minimum svých zvukových artefaktů. S kombinací 4B-SST a BP25 jsem žil střídavě, kdy jsem dle nálady střídal na postu preampu velmi dobrý Pass X2.5 a který dodnes v kombinaci s Brystonem zůstal.
Tak to bylo do minulého týdne. Jenže ten minulý týden se mi dostal do ruky Bryston 14B-SST. Samosebou se udělal hned poslechový test na sestavě s Dynaudio C5 a Esoteric DV60, kde jsem podvědomně očekával posílení basového projevu u jinak excelentních C5. K podivení bylo to, že 14B-SST přidal zvuku nejvíce ve středním a výškovém pásmu, kde jednozančně přibylo kvantum informací, ale velmi markantně se rozšířil i prostor a celý zvukový obraz získal na realitě. Složité nástrojovéa vokální aranže se staly více čitelnými, rozlišenými, bas se o něco pročistil. Po pravdě, na basech jsem čekal více. Po chvíli testování putovala 14B-SST do pokoje na velké bedny a zde dostala hudba ten pravý šmak - opět středy a výšky, to samé, jako u C5, k tomu větší kontrolu na basech. Dynamika, zejména ve středním pásmu, je nyní přímo ukázková a je radost vychutnat projev velkých beden. 14B-SST je vlastně dvojice v můstku zaopjených 4B-SST. Výkon rozhodně nění to, co by bylo omezujícím parametrem tohoto 40kg zesilovače, ovšem proti 4B-SST zvuk získal ve všech směrech. Osobně si nejvíce cením právě nárůstu množství informací ve středním a výškovém pásmu, šíře báze a lokalizace nástrojů - tady je velmi markantní rozdíl proti 4B-SST. Stačí si pustit Gabriela - CD UP, nebo Waterse - ATD, kd ynádherně vynioknou jeho Q-sound efekty. Hlas Moniky Načevy je daleko reálnější, přítomnější a větší. To vše, aniž by člověk podvědomě přidával na hlasitosti (ač to k tomu velmi svádí). Jak se o 4B-SST vyjádřilo několik lidí z jisté jihomoravské metropole, že je Bryston uječený, tak věřím, že tento atribut by dotyčným u 14B-SST nepřišel ani na mysl.
Po pár dnech porovnávání zakotvil 14B-SST na trvalo (na jak dlouho ta trvalá bude??) v pokoji v kombinaci s velkými bednami. Těším se na poslech muziky, rock má drajv a bezmeznou sílu, ale sklady takového Mikea Oldfielda v jeho Tubular Bells mají kouzlo jenosti a velikého rozlišení nejjemnějších dosud ukrytých detailů.
Je třeba ještě delší dobu sžívání se s tímto zesilovačem, udělám ještě znovu test s C5 (jen, co začně už konečně pršet a budu na to mít čas), abych si udělal ucelenou představu. Zatím ale hodnotím přínost zvuku v mé sestavě jako velmi velmi pozitivní.
A že by byl Bryston nějak uječený? Cokoliv bych byl ochoten připustit, ale tuto vlastnost opravdu ne.