PMA
Re: PMA
Po 13-ti letech provozu výměna původních no-name bipolárních elektrolytických kondenzátorů ve výhybce Quadral Ascent 90 za Mundorf ECap.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
A jak vnímáš změnu
Atoll in 200signature
Oppo 103d pro-ject dac box rs
Technics sl-1200 mk2
JJ electronic 283
Pro-ject tube box ds2 rix lineár
Ortofon st7
Pro-ject the Classic limited edition White rix lineár
Noble audio sunrise v3
Spendor a4
Oppo 103d pro-ject dac box rs
Technics sl-1200 mk2
JJ electronic 283
Pro-ject tube box ds2 rix lineár
Ortofon st7
Pro-ject the Classic limited edition White rix lineár
Noble audio sunrise v3
Spendor a4
Re: PMA
Ty 13 let staré elyty se, pro mě docela překvapivě, za dobu provozu téměř nezměnily. Pokud to někoho zajímá, níže je srovnání nového elytu Mundorf E-Cap 47uF/100V a původního noname YC 47uF/63V. Určitý rozdíl je v sériové indukčnosti a v dielektrických ztrátách. Hlavní důvod výměny bylo prodloužit životnost beden.
Jinak, prosím, nevkládejte mi do úst necitované výroky ("Stejné hodnoty, rovná se stejný zvuk").
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
ZESILOVAČE
Návrh a stavba zesilovačů je mým koníčkem od sedmdesátých let minulého století. Začalo to jako jediná schůdná cesta, jak se tehdy dopracovat, za přijatelné peníze, ke kvalitnímu zesilovači pro věrnou reprodukci zvuku, vzhledem k silně omezené tehdejší nabídce na domácím trhu. Po roce 1989 se situace změnila, ale koníček zůstal a prvotní účel do jisté míry také. Stále je to ekonomicky efektivnější cesta, jak se dostat k přístroji podle vlastních představ, doplněná radostí z vlastní návrhové práce a stavby.
Pokud budu mluvit o zesilovačích s pro mě dostatečným výkonem, tak po roce 2000 jsem postavil 4 typy zesilovačů, o kterých má, podle mého názoru, smysl se zmínit.
První byl PA4 („Big Brother“) z roku 2011, vyrobený tehdy v malé sérii 4ks, zesilovače jsou dodnes v provozu (zde blesk 666). Šlo o zesilovač 2 x 330W/4ohm s topologií podle Johna Curla, se symetrickým vstupem, komplementárně-diferenciálním JFET vstupním obvodem a čtyřmi páry 16A výkonových bipolárních tranzistorů na kanál. Byl to jediný výkonový zesilovač, který jsem vyrobil nejen pro sebe, ale i v malé sérii na prodej. S ohledem na pracnost kusové výroby, časovou náročnost a tudíž mizivý ekonomický efekt jsem ale myšlenku výroby zesilovačů na prodej rychle opustil, zvláště když jsem byl schopen se jako konzultant ve speciální technologii velmi dobře uživit.
Další byl PMA-CFA, výkonový zesilovač 2 x 200W/4ohm s proudovou zpětnou vazbou, z roku 2016.
Následoval A250W4R, 2 x 250W/4ohm s topologií podle Douglase Selfa, z roku 2021, v provozu dodnes. Z předchozích jmenovaných má nejnižší harmonické a intermodulační zkreslení.
Pokrok v topologiích a parametrech zesilovačů třídy D (zásluhou konstruktéra Bruna Putzeyse, zesilovače Ncore a Purifi) mě dovedl k názoru, že další vývoj a budoucnost již rozměrným a těžkým zesilovačům ve třídě AB a A nepatří. Zmíněné zesilovače Ncore a Purifi je parametrově dohnaly a ve většině případů i předčily, při mnohem nižší hmotnosti a energetické náročnosti. Zvědavost mě dohnala postavit tentokrát zesilovač ve třídě D.
Výkonový zesilovač PMA-NC252MP
Byl postavený v prosinci 2021 na bázi modulu Hypex NC252MP. Častou slabinou implementace tohoto modulu bývá použití malé skříňky s nedostatečným chladicím účinkem. Svádí k tomu nižší provozní teplota a příkon zesilovačů ve třídě D. Pro spolehlivou dlouhodobou funkci a zaručení neomezeně dlouhého provozu na plný výkon je ale potřeba zajistit podobně účinné chlazení, jako pro zesilovač ve třídě AB a nepodlehnout pokušení použít (z cenových důvodů) malou skříňku bez chladiče.
Hypex NC252MP OEM modul obsahuje jak kompletní zesilovač, tak napájecí zdroj v modulu o rozměrech 170 x 105 x 42mm, hmotnost 575g. Modul má pouze symetrický vstup, pro nesymetrický zdroj signál je potřeba použít adapter kabel RCA==>XLR. Přikládám několik fotografií modulu.
Kompletní zesilovač PMA-NC252MP je zabudovaný v hliníkové skříni o rozměrech 430 x 390 x 160mm, s postranními žebrovanými chladiči.
Vstupní konektory jsou standardní Neutrik NC3FDM3-L-B-1. Reproduktorové terminály jsou typu Elecaudio BP-206, na repro kabelech používám roztahovací Nakamichi.
Technické údaje
* vstupní impedance symetricky | 94 kohm
* kmitočtový rozsah | 10 Hz - 50 kHz (+0/-3dB)
* výkonová šířka pásma | 20 Hz - 35 kHz
* šumové napětí na výstupu | 36uVrms (20Hz-22kHz bez vážení)
* ekvivalentní šumové napětí na vstupu | 1.8uVrms (20Hz-22kHz bez vážení)
* odstup S/N při 250W/4ohm | 118.8 dB
* výstupní výkon | 2 x 250 W/4 ohm
* výstupní výkon při buzení jednoho kanálu | 300W/4ohm/1kHz/THD 1%
* THD a THD+N | 0.0005% a 0.0008% při 100W/4ohm/1kHz (BW 16Hz - 22kHz)
* CCIF IMD 19+20kHz | 0.0025%/20W/4ohm
* zesílení | 26 dB
* rozměry | 430 x 390 x 160 mm
* hmotnost | 11 kg
Zvukově - zesilovač vyniká kontrolou na basech. Středy i výšky jsou výborně rozlišené, neagresivní. Zesilovač výborně zvládá podání velkého koncertního tělesa i na nahrávkách, na kterých se zvuk velkého tělesa nebo klavíru poněkud slévá na klasických velkých zesilovačích ve třídě AB, i na velkých reprosoustavách.
Návrh a stavba zesilovačů je mým koníčkem od sedmdesátých let minulého století. Začalo to jako jediná schůdná cesta, jak se tehdy dopracovat, za přijatelné peníze, ke kvalitnímu zesilovači pro věrnou reprodukci zvuku, vzhledem k silně omezené tehdejší nabídce na domácím trhu. Po roce 1989 se situace změnila, ale koníček zůstal a prvotní účel do jisté míry také. Stále je to ekonomicky efektivnější cesta, jak se dostat k přístroji podle vlastních představ, doplněná radostí z vlastní návrhové práce a stavby.
Pokud budu mluvit o zesilovačích s pro mě dostatečným výkonem, tak po roce 2000 jsem postavil 4 typy zesilovačů, o kterých má, podle mého názoru, smysl se zmínit.
První byl PA4 („Big Brother“) z roku 2011, vyrobený tehdy v malé sérii 4ks, zesilovače jsou dodnes v provozu (zde blesk 666). Šlo o zesilovač 2 x 330W/4ohm s topologií podle Johna Curla, se symetrickým vstupem, komplementárně-diferenciálním JFET vstupním obvodem a čtyřmi páry 16A výkonových bipolárních tranzistorů na kanál. Byl to jediný výkonový zesilovač, který jsem vyrobil nejen pro sebe, ale i v malé sérii na prodej. S ohledem na pracnost kusové výroby, časovou náročnost a tudíž mizivý ekonomický efekt jsem ale myšlenku výroby zesilovačů na prodej rychle opustil, zvláště když jsem byl schopen se jako konzultant ve speciální technologii velmi dobře uživit.
Další byl PMA-CFA, výkonový zesilovač 2 x 200W/4ohm s proudovou zpětnou vazbou, z roku 2016.
Následoval A250W4R, 2 x 250W/4ohm s topologií podle Douglase Selfa, z roku 2021, v provozu dodnes. Z předchozích jmenovaných má nejnižší harmonické a intermodulační zkreslení.
Pokrok v topologiích a parametrech zesilovačů třídy D (zásluhou konstruktéra Bruna Putzeyse, zesilovače Ncore a Purifi) mě dovedl k názoru, že další vývoj a budoucnost již rozměrným a těžkým zesilovačům ve třídě AB a A nepatří. Zmíněné zesilovače Ncore a Purifi je parametrově dohnaly a ve většině případů i předčily, při mnohem nižší hmotnosti a energetické náročnosti. Zvědavost mě dohnala postavit tentokrát zesilovač ve třídě D.
Výkonový zesilovač PMA-NC252MP
Byl postavený v prosinci 2021 na bázi modulu Hypex NC252MP. Častou slabinou implementace tohoto modulu bývá použití malé skříňky s nedostatečným chladicím účinkem. Svádí k tomu nižší provozní teplota a příkon zesilovačů ve třídě D. Pro spolehlivou dlouhodobou funkci a zaručení neomezeně dlouhého provozu na plný výkon je ale potřeba zajistit podobně účinné chlazení, jako pro zesilovač ve třídě AB a nepodlehnout pokušení použít (z cenových důvodů) malou skříňku bez chladiče.
Hypex NC252MP OEM modul obsahuje jak kompletní zesilovač, tak napájecí zdroj v modulu o rozměrech 170 x 105 x 42mm, hmotnost 575g. Modul má pouze symetrický vstup, pro nesymetrický zdroj signál je potřeba použít adapter kabel RCA==>XLR. Přikládám několik fotografií modulu.
Kompletní zesilovač PMA-NC252MP je zabudovaný v hliníkové skříni o rozměrech 430 x 390 x 160mm, s postranními žebrovanými chladiči.
Vstupní konektory jsou standardní Neutrik NC3FDM3-L-B-1. Reproduktorové terminály jsou typu Elecaudio BP-206, na repro kabelech používám roztahovací Nakamichi.
Technické údaje
* vstupní impedance symetricky | 94 kohm
* kmitočtový rozsah | 10 Hz - 50 kHz (+0/-3dB)
* výkonová šířka pásma | 20 Hz - 35 kHz
* šumové napětí na výstupu | 36uVrms (20Hz-22kHz bez vážení)
* ekvivalentní šumové napětí na vstupu | 1.8uVrms (20Hz-22kHz bez vážení)
* odstup S/N při 250W/4ohm | 118.8 dB
* výstupní výkon | 2 x 250 W/4 ohm
* výstupní výkon při buzení jednoho kanálu | 300W/4ohm/1kHz/THD 1%
* THD a THD+N | 0.0005% a 0.0008% při 100W/4ohm/1kHz (BW 16Hz - 22kHz)
* CCIF IMD 19+20kHz | 0.0025%/20W/4ohm
* zesílení | 26 dB
* rozměry | 430 x 390 x 160 mm
* hmotnost | 11 kg
Zvukově - zesilovač vyniká kontrolou na basech. Středy i výšky jsou výborně rozlišené, neagresivní. Zesilovač výborně zvládá podání velkého koncertního tělesa i na nahrávkách, na kterých se zvuk velkého tělesa nebo klavíru poněkud slévá na klasických velkých zesilovačích ve třídě AB, i na velkých reprosoustavách.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
Ako dopadla tvoja anabaza z meraniami na ASR?
Chvilu som sledoval, ako sa hadas s amirom, k comu ste nakoniec dosli?
Inac podla mna tieto Ncory 250W su vyrazne horsie ako Purifi, urcite co sa tyka spolahlivosti, Mam ich 7 na podstropove repro a uz mi 2 kanaly odisli, obidva v zaruke. Ale zase jeden kanal vyjde na 300 euro aj zo zdrojom, tak to neni az taka tragedia. Mam stale jeden monoblok v zalohe.
Chvilu som sledoval, ako sa hadas s amirom, k comu ste nakoniec dosli?
Inac podla mna tieto Ncory 250W su vyrazne horsie ako Purifi, urcite co sa tyka spolahlivosti, Mam ich 7 na podstropove repro a uz mi 2 kanaly odisli, obidva v zaruke. Ale zase jeden kanal vyjde na 300 euro aj zo zdrojom, tak to neni az taka tragedia. Mam stale jeden monoblok v zalohe.
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: PMA
Purifi jsou určitě lepší. Co se týče spolehlivosti, tak klíč je v chlazení, ve velkém chladiči, co používám. Trápil jsem ten zesilovač neskutečně, třeba hodinu na plný výkon, nebo v můstku (moje stránky), zatím bez sebemenších problémů nebo změny parametrů.
BTW, líbí se mi tvůj přístup k audiu, Fidji99. ASR mě trochu přestalo bavit, máme s Amirem dost různé názory na testování zesilovačů.
BTW, líbí se mi tvůj přístup k audiu, Fidji99. ASR mě trochu přestalo bavit, máme s Amirem dost různé názory na testování zesilovačů.
Re: PMA
Ja som si tam na zaklade tej vasej diskusie ( spominali sa tam elektrostaty) trochu do hlbky prebehol svoj system, a nakoniec som skoncil pri tom silnejsom Purifi 1ET7040 s Weiss opampami. Ta klasicka 1ET400 sa mi zdala na hrane.
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: PMA
Na skoro čistě kapacitní zátěž kolem 2uF se Ncore opravdu nehodí, ale to platí o spoustě dalších zesilovačů. Ncore aspoň neshoří. Ta 1ET7040 je na tom podstatně líp.
Re: PMA
To se strašně těžko posuzuje, protože BB už 7 let nemám, krabici s trafy a zdroji jsem použil na další vývoj zesilovačů. Řekl bych, ale je to dojem na vodě, že Ncore je lepší v podání přehlednosti velkého orchestru.
Re: PMA
Bohužel je v tom zatím více marketingu než reálného přínosu rychlých součástek. Je to všechno o implementaci, samotná rychlejší součástka nestačí.
Nevalná implementace např. toto:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28115/
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.27118/
Lepší:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... nts.24202/
nebo něco od Orchard Audio. Ale pořád je to daleko za Purifi a i za Ncore.
Nevalná implementace např. toto:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28115/
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.27118/
Lepší:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... nts.24202/
nebo něco od Orchard Audio. Ale pořád je to daleko za Purifi a i za Ncore.
Re: PMA
Pro zajímavost, vzhledem k diskusi v jiném vlákně, tohle je fotka vnitřku jednoho z mých přehrávačů, Marantz SA7001. I z dnešního pohledu jej považuji za velmi dobrý přístroj.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
Jo, měl jsem ho před 15ti lety taky a byl jsem rád, když jsem se ho zbavil. Kvalita přehrávání CD byla mizerná a SACD hrálo jako CD na kvalitním CD přehrávači té doby.
Je smutné, pokud si dělal vývoj a poslechové testy kvalitních zesilovačů s tímto zdrojem signálu a ještě i dnes ti jeho zvuk přijde zajímavý.
Je smutné, pokud si dělal vývoj a poslechové testy kvalitních zesilovačů s tímto zdrojem signálu a ještě i dnes ti jeho zvuk přijde zajímavý.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: PMA
Dávám tuto mini recenzi do svého vlákna, jelikož předpokládám, že většina členů nepokládá podobné výrobky za HighEnd. Já ale ano, zejména co se týče parametrů na špici současného stavu obvodové techniky i zvuku. Nedomnívám se, že HighEnd určuje cena a hmotnost a naleštěný kov.
Topping DX5 DAC převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač
Topping DX5 je kombinovaný DAC převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač. Je dodáván v docela elegantní krabici s výraznou texturou.
Na čelním panelu jsou 2 sluchátkové výstupy, 4-pin XLR a 6.3mm TRS, oba pro nesymetrické připojení. Uprostřed je multifunkční OLED displej. Vpravo je multifunkční knoflík přepínače módu funkce s otočným regulátorem hlasitosti.
Na zadním panelu zprava je síťový vypínač, IEC konektor pro síťovou šňůru, dále digitální vstupy koaxiální a optický, USB konektor a konektor pro Bluetooth anténu. Dále analogová sekce s nesymetrickými výstupy RCA a symetrickými XLR.
Napájecí zdroj je SMPS na bázi AC/DC převodníku Meanwell IRM-20-15.
USB vstup používá XMOS XU208 USB kontrolér. Bluetooth připojení zajišťuje obvod Qualcomm QCC5125. Pro D/A převod jsou použité dva dvoukanálové DAC převodníky ESS Sabre ES9068AS 32-bit. Zesílení pro sluchátkový výstup zajišťují lineární zesilovač NFCA na bázi TPA6120.
Blokové schéma je následující:
Ovládací prvky & Funkce
Nastavení módů funkce, vstupů, výstupů, filtrů, hlasitosti je možné buď multifunkčním knoflíkem na čelním panelu, nebo pomocí dodávaného dálkového ovladače.
Parametry
Komplexní měření provedl Amir na ASR a potvrdil tak výrobcem udávané parametry
https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.32179/
Zvuk
Testoval jsem zatím přístroj v režimu PRE a ovládáním hlasitosti a se symetrickým výstupem XLR. Jako zesilovač byl použitý PMA-NC252MP s rovněž symetrickým XLR vstupem. Symetrické propojení považuji za nutnost, je to jediná cesta (kromě optiky), jak se zbavit vlivu rušivých proudů po signálových zemích. Zvukově je přístroj excelentní ve všech pásmech, výborné je i podání prostoru. Zapomeňme na všechny historické CD přehrávače, dnes už patří na smetiště dějin a použít je lze tak leda jako transport. V podání velkého orchestru a přehlednosti scény nemají šanci konkurovat. Co se týče podání celého spektra, platí to o jakémkoliv žánru.
Topping DX5 DAC převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač
Topping DX5 je kombinovaný DAC převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač. Je dodáván v docela elegantní krabici s výraznou texturou.
Na čelním panelu jsou 2 sluchátkové výstupy, 4-pin XLR a 6.3mm TRS, oba pro nesymetrické připojení. Uprostřed je multifunkční OLED displej. Vpravo je multifunkční knoflík přepínače módu funkce s otočným regulátorem hlasitosti.
Na zadním panelu zprava je síťový vypínač, IEC konektor pro síťovou šňůru, dále digitální vstupy koaxiální a optický, USB konektor a konektor pro Bluetooth anténu. Dále analogová sekce s nesymetrickými výstupy RCA a symetrickými XLR.
Napájecí zdroj je SMPS na bázi AC/DC převodníku Meanwell IRM-20-15.
USB vstup používá XMOS XU208 USB kontrolér. Bluetooth připojení zajišťuje obvod Qualcomm QCC5125. Pro D/A převod jsou použité dva dvoukanálové DAC převodníky ESS Sabre ES9068AS 32-bit. Zesílení pro sluchátkový výstup zajišťují lineární zesilovač NFCA na bázi TPA6120.
Blokové schéma je následující:
Ovládací prvky & Funkce
Nastavení módů funkce, vstupů, výstupů, filtrů, hlasitosti je možné buď multifunkčním knoflíkem na čelním panelu, nebo pomocí dodávaného dálkového ovladače.
Parametry
Komplexní měření provedl Amir na ASR a potvrdil tak výrobcem udávané parametry
https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.32179/
Zvuk
Testoval jsem zatím přístroj v režimu PRE a ovládáním hlasitosti a se symetrickým výstupem XLR. Jako zesilovač byl použitý PMA-NC252MP s rovněž symetrickým XLR vstupem. Symetrické propojení považuji za nutnost, je to jediná cesta (kromě optiky), jak se zbavit vlivu rušivých proudů po signálových zemích. Zvukově je přístroj excelentní ve všech pásmech, výborné je i podání prostoru. Zapomeňme na všechny historické CD přehrávače, dnes už patří na smetiště dějin a použít je lze tak leda jako transport. V podání velkého orchestru a přehlednosti scény nemají šanci konkurovat. Co se týče podání celého spektra, platí to o jakémkoliv žánru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
Toppingy hraji ciste a detailne, ale tence a bez schopnosti rozvibrovat. Mel jsem zesilovace Hypex NC500 i Purify a zvuk to ma lehce synteticky a nedobry na nizsi hlasitosti. Mnohem lepsi jsou digitaly zalozene na TPA3255, treba nove Eversolo AMP F2, ktery jsem mel ted moznost testovat. Tam uz nevyhody digitalu nejdou najit. Presto Amir Eversolo - Starke Sound hodnotil hure nez Purify a Hypex. Amir neslysi a take zrejme nemeri dulezite parametry ktere se nemeri. Dobre lampy jsou ale zvukem stale trochu dale i kdyz meri ne moc dobre. Zrejme je treba navrhnout dalsi zpusoby mereni zejmena prechodovych jevu.
Re: PMA
S novými způsoby měření se začíná blýskat na lepší časy. Zde příklad, jak měření dalšího parametru dokáže prokázat lepší či horší zvukové parametry u dosud stejně měřících součástek:
https://audioxpress.com/article/r-d-sto ... io-clarity
https://audioxpress.com/article/r-d-sto ... io-clarity
Re: PMA
Měření rezonance dokážeme už dlouho, v tom nevidím nic nového :)elfton píše: ↑21 úno 2024 12:42 S novými způsoby měření se začíná blýskat na lepší časy. Zde příklad, jak měření dalšího parametru dokáže prokázat lepší či horší zvukové parametry u dosud stejně měřících součástek:
https://audioxpress.com/article/r-d-sto ... io-clarity
Velká škoda je, že při zaměření se na potlačení rezonance (což ve výsledku není nic jiného, než parazitní indkučnost daného kondenzátoru v interakci s kapacitou) se tito highend výrobci nezaměří na těch svých "state of the art winding machine" také na to, aby ty kondenzátory měly lepší toleranci než +-3%. To má totiž ve výsledku taky nemalý vliv na výsledek v konstrukci výhybky, mnohem větší než to, zda kondenzátor například v basové sekci výhybky začne rezonovat na 20kHz.
Bohužel chybí jakákoliv korelace mezi vlivem rezonance součástek na vysokých frekvencích a výsledným zvukem.
Re: PMA
Vidím, že to leckoho zaujalo, tak přidám další informace
Klíč k úspěchu nové generace DACů, cca po roce 2019, tkví podle mě i v neuvěřitelně čistém spektru na výstupu, bez obvyklého VF smetí, jaké jsme vídali u skoro všech stolních CD přehravačů a donedávna i u stolních DAC převodníků a všech zvukových karet. Tím pádem zmizela pověstná závislost na linkové kabeláži (každý kabel to smetí změní jinak a každý následující zesilovač to smetí ovlivní jinak), což platí dvojnásob pro symetrické propojení.
Nulovka je zcela čistá jak v časové, tak kmitočtové oblasti (měřeno d 10MHz).
Filtry mají 3 varianty (měřeno pro Fs = 96kHz)
.... čísté do 10MHz
K tomu příslušné impulsní charakteristiky
Test v RightMark analyzéru:
https://pmacura.cz/RightMark%20Audio%20 ... %20DX5.pdf
(není nad to si rozšiřovat obzory .... )
Klíč k úspěchu nové generace DACů, cca po roce 2019, tkví podle mě i v neuvěřitelně čistém spektru na výstupu, bez obvyklého VF smetí, jaké jsme vídali u skoro všech stolních CD přehravačů a donedávna i u stolních DAC převodníků a všech zvukových karet. Tím pádem zmizela pověstná závislost na linkové kabeláži (každý kabel to smetí změní jinak a každý následující zesilovač to smetí ovlivní jinak), což platí dvojnásob pro symetrické propojení.
Nulovka je zcela čistá jak v časové, tak kmitočtové oblasti (měřeno d 10MHz).
Filtry mají 3 varianty (měřeno pro Fs = 96kHz)
.... čísté do 10MHz
K tomu příslušné impulsní charakteristiky
Test v RightMark analyzéru:
https://pmacura.cz/RightMark%20Audio%20 ... %20DX5.pdf
(není nad to si rozšiřovat obzory .... )
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
"Klíč k úspěchu nové generace DACů, cca po roce 2019, tkví podle mě i v neuvěřitelně čistém spektru na výstupu,"
A čím to je způsobeno - chipy anebo tím okolo?
A čím to je způsobeno - chipy anebo tím okolo?
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Naim Superuniti + KEF RDM One
Re: PMA
PMA
Opravdu sis udělal poslechové testy referenčního DACu z r 2018 proti referenci z r 2023, oba v kategorii 10tis Kč?
Opravdu to je zvukově takový posun?
Opravdu sis udělal poslechové testy referenčního DACu z r 2018 proti referenci z r 2023, oba v kategorii 10tis Kč?
Opravdu to je zvukově takový posun?
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: PMA
Ještě bych přidal pár poznámek k zatlumení místnosti. Narozdíl od řady názorů, které jsem tady na HEF četl, preferuji poslech akustiky, která je na nahrávce (poslouchám převážně akustickou, klasickou a jazzovou hudbu), před spoustou odrazů a přidaného hlukového pozadí, které přidá nezatlumená odrazivá místnost. Ono to může s odrazy znít efektně, ale původní akustika jde pryč a prostor a lokalizace se změní a určí ji poslechovka. Musím konstatovat, že přehlednost, prostor a lokalizaci, jakou mám z nahrávek doma, neslyším skoro u nikoho.
Konkrétně, jak se to projevuje v měření, je vidět níže. “Živá” místnost je měření u MANY, “zatlumená” u mě. Měřeno při stejné vstupní citlivosti. Všimněte si, kolik živá místnost přidává hlukového pozadí z odrazů. Ve skutečnosti tak rozlišení nezvyšuje, ale snižuje, i když se to tak subjektivně nemusí jevit.
Živá místnost
Zatlumená místnost Nicméně, každému, co mu vyhovuje, samozřejmě
Konkrétně, jak se to projevuje v měření, je vidět níže. “Živá” místnost je měření u MANY, “zatlumená” u mě. Měřeno při stejné vstupní citlivosti. Všimněte si, kolik živá místnost přidává hlukového pozadí z odrazů. Ve skutečnosti tak rozlišení nezvyšuje, ale snižuje, i když se to tak subjektivně nemusí jevit.
Živá místnost
Zatlumená místnost Nicméně, každému, co mu vyhovuje, samozřejmě
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
Přesně tak, naprostý souhlas s tlumením.
Sám mám odzkoušené se stejnými atributy a na stejném typu hudby, co píšete.
Před nějakým časem jsem viděl rozhovor se zvukařem, co dělá mastering a ten říká jednoznačně - pokud chcete dělat mastering na špičkové úrovni (a týká se to i poslechu) a pracujete v místnosti, která není extrémně! velká, tak jediná cesta je tlumit.
Samozřejmě každému vyhovuje něco, někomu právě odrazy a hluk pozadí přijde jako živost nahrávky. Zatlumenou místnost považuje za "mrtvou" bez jiskry. Holt každý to vnímáme jinak a musíme si to udělat především pro svůj dobrý pocit, ne pro to "co tomu řekne Franta".
Sám mám odzkoušené se stejnými atributy a na stejném typu hudby, co píšete.
Před nějakým časem jsem viděl rozhovor se zvukařem, co dělá mastering a ten říká jednoznačně - pokud chcete dělat mastering na špičkové úrovni (a týká se to i poslechu) a pracujete v místnosti, která není extrémně! velká, tak jediná cesta je tlumit.
Samozřejmě každému vyhovuje něco, někomu právě odrazy a hluk pozadí přijde jako živost nahrávky. Zatlumenou místnost považuje za "mrtvou" bez jiskry. Holt každý to vnímáme jinak a musíme si to udělat především pro svůj dobrý pocit, ne pro to "co tomu řekne Franta".
A: PJ 2Xperience - AT95ML/O-Quintet - PJ DS2
D: RPí Tidal streamer DIY (nulová SW manipulace s daty) - EverSolo Z8
HK-970 mods pre + A-800 reference - Shan 330mk2
D: RPí Tidal streamer DIY (nulová SW manipulace s daty) - EverSolo Z8
HK-970 mods pre + A-800 reference - Shan 330mk2
Re: PMA
Ano, s tím úplně souhlasím. A přesně, ne každému to musí vyhovovat, zejména pokud jde o poslech převážně synteticky vytvořené hudby nebo popu.
Ještě jedna poznámka, sedím dost blízko repro, takže převažuje přímý zvuk.
Ještě jedna poznámka, sedím dost blízko repro, takže převažuje přímý zvuk.
Re: PMA
Skoro se divím, že ještě nepřišel dotaz na kabely
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: PMA
Taky provozuju poslech v blízkém poli, aktuálně trojúhelník s odvěsnama cca 1,3m, tím se zvuk ještě zaostřuje a je presnější lokalizace.
A: PJ 2Xperience - AT95ML/O-Quintet - PJ DS2
D: RPí Tidal streamer DIY (nulová SW manipulace s daty) - EverSolo Z8
HK-970 mods pre + A-800 reference - Shan 330mk2
D: RPí Tidal streamer DIY (nulová SW manipulace s daty) - EverSolo Z8
HK-970 mods pre + A-800 reference - Shan 330mk2
Re: PMA
V posledních měsících často poslouchám klasickou hudbu z Tidalu, nyní konkrétně
https://tidal.com/album/139738828
https://tidal.com/album/139738828
Re: PMA
Moc se mi libi ten objektivni technicky pristup ;)
Kdyz bys mel moznost promerit mistnost v REW, tak spektrogram (normalizovany, staci do 500 Hz), RT60 (T30, Topt.) a fr. charakteristika v MLP by me hodne zajimala, kor v navaznosti na popis ak. uprav v mistnosti.
Jinak pro stereo je podle me nearfield nejsnazsi a nejlevnejsi cesta k dobremu podani sceny.
Kdyz bys mel moznost promerit mistnost v REW, tak spektrogram (normalizovany, staci do 500 Hz), RT60 (T30, Topt.) a fr. charakteristika v MLP by me hodne zajimala, kor v navaznosti na popis ak. uprav v mistnosti.
Jinak pro stereo je podle me nearfield nejsnazsi a nejlevnejsi cesta k dobremu podani sceny.
Re: PMA
Svoji místnost změřit v REW určitě, to není problém. Zatím jsou data místnosti dílčí, protože jsou jen "byproduct" z měření reprobeden.Luikas píše: ↑19 dub 2024 11:31
Kdyz bys mel moznost promerit mistnost v REW, tak spektrogram (normalizovany, staci do 500 Hz), RT60 (T30, Topt.) a fr. charakteristika v MLP by me hodne zajimala, kor v navaznosti na popis ak. uprav v mistnosti.
Jinak pro stereo je podle me nearfield nejsnazsi a nejlevnejsi cesta k dobremu podani sceny.
Re: PMA
Vychází to takhle (obrázek), ale není v tom zakreslený nábytek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.