Pavel Macura-Audio píše:Komponenty Burmester známe ze studia TCC Ungr (2003), popravdě Dudkův TCC201 byl v přímém srovnání u nich ve studiu lepší, než zesilovače Burmester. Je to jen další hájendová bublina/fetiš.
Rád bych se na něco zeptal. Pokud má Pavel Dudek tak vynikající zesilovač, tak proč ho nějak více nepromuje, aby otevřel oči všem magorům, kteří si kupují předražený high-end? Pořád na všech fórech čtu v různých variacích, jak se tady čeští konstruktéři plácají po zádech, ale reálný výsledek nelze koupit (možná lze, ale nevím o tom). A teď nemyslím nějaké DIY řešení v hnusném šasi ... prostě finální výrobek s promyšleným designem a rozumnou cenu.
Ja nepochybuji o tom, ze pan Dudek dela nejlepsi zesilovace na Svete, pan Federmann v nasi galaxii a pan Macura v celem znamem vesmiru. Rad bych tyto nejlepsi vyrobky mel doma, problem ale je, ze ani jeden nenabizi sortiment, ktery bych si predstavoval. CD player, predzes, phono, koncak. Ten ma to, ten ma tamto a kdyz ma jeden to i tamto, tak to ma pokazde v jine, zasadne hnusne skatuli. A to mne jako jedince narozeneho ve znameni strelce pri poslechu silne rozptyluje, protoze poslouchat hodiny se zavrenyma ocima nesvedu. Z tohoto duvodu musim i nadale trpet s produkty znacky Burmester, prestoze bych radsi produkty z ceskych luhu a haju, za ktere nasim konstrukterum doma i v zahranici zakaznici musi trhat ruce.
Yngwie: Jelikož kvalitní obvodový návrh a konstrukce je jen nutná podmínka a nedělá ani 50% předpokladu pro komerční úspěch. O úspěchu rozhodne manažer světového formátu, který umí věc dotáhnout, najít zákazníky a uplatnit se na celosvětovém trhu, + zajistí nutné finanční krytí. Já neznám v ČR žádného manažera světového formátu, který by se věnoval hájendu. A proč by to taky dělal? Je to niche, ve které se nemá význam ekonomicky angažovat. Pokud máte schopnosti, uplatníte se mnohem snáz v jiném oboru. Takže by to musela být kombinace manažera a zaníceného fandy pro hájend. Pak by mohl kvalitní konstrukci komercializovat. A musela by fungovat normální lidská komunikace mezi konstruktérem a manažerem, což vyžaduje ústupky z obou stran. Nevidím žádnou z podmínek splněnou.
Pokud mluvíte o mně, nemám pražádnou ambici o komerční realizaci zesilovačů. Pro mě je to jen hobby. Nepotřebuji nikoho přesvědčovat, že by moje konstrukce měla být nejlepší.
O úspěchu rozhodne manažer světového formátu, který umí věc dotáhnout, najít zákazníky a uplatnit se na celosvětovém trhu, + zajistí nutné finanční krytí.
A proto ty předražené výrobky = fetish
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
class A Stereophile hodnocení, 2 x 800W/4 ohm, 2 x 1200W/2 ohm, cena 6000 USD za pár monobloků.
Cena velmi rozumná, rozhodně nepřemrštěná. Daná právě i tím, že se nevyrábí v pár kusech --> to je manažerský vklad. A klidně udělejte poslechové srovnání s Macem nebo Burmesterem.
Cena je rozumná i proto, že se výrobce nevyžívá ve zlatých panelech, iluminovaných displejích a jiných ptákovinách, které se ve zvuku nijak neodrazí. Ale to už je každého volba, co chce.
Naposledy upravil(a) PMA dne 03 bře 2014 09:17, celkem upraveno 1 x.
To ja opravdu nevim, to bych se musel zeptat u vyrobce. Nicmene mam stesti, ze zde mate registraci - jelikoz vite vse, tak se mohu zeptat vas. Proc tedy?
Pavel Macura-Audio píše:Yngwie: Jelikož kvalitní obvodový návrh a konstrukce je jen nutná podmínka a nedělá ani 50% předpokladu pro komerční úspěch. O úspěchu rozhodne manažer světového formátu, který umí věc dotáhnout, najít zákazníky a uplatnit se na celosvětovém trhu, + zajistí nutné finanční krytí. Já neznám v ČR žádného manažera světového formátu, který by se věnoval hájendu. A proč by to taky dělal? Je to niche, ve které se nemá význam ekonomicky angažovat. Pokud máte schopnosti, uplatníte se mnohem snáz v jiném oboru. Takže by to musela být kombinace manažera a zaníceného fandy pro hájend. Pak by mohl kvalitní konstrukci komercializovat. A musela by fungovat normální lidská komunikace mezi konstruktérem a manažerem, což vyžaduje ústupky z obou stran. Nevidím žádnou z podmínek splněnou.
Pokud mluvíte o mně, nemám pražádnou ambici o komerční realizaci zesilovačů. Pro mě je to jen hobby. Nepotřebuji nikoho přesvědčovat, že by moje konstrukce měla být nejlepší.
Rozumím dokonce velmi dobře, protože se komercializací různých typů technologií zabývám. Na druhou stranu pokud původce (v tomto případě konstruktér) chce, tak si cestu zákonitě najít musí. Pokud původce nechce nebo to nepovažuje za svou prioritu, pak je lepší se na to hned ze startu vykašlat a neplýtvat časem obou stran. Podle mě není ani potřeba mít manažera světového formátu, ale člověk s rozumnou jazykovou výbavou, manažerským přístupem a hlavně chutí v tomto ohledu někde dosáhnout.
Ne ne o Vás jsem nemluvil konkrétně ... vzal jsem to spíše obecně z toho, jak to na mě působí.
Nechci tady zasírat vlákno o Burmestru,nicméně M.Fremer také recenzuje řadu Naim výrobků,které velmi chválí,dále recenzoval lampový Lamm kde píše: I heard excessive warmth from the WAVACs, and JA was able to measure and explain why. The ML3s sounded far more linear overall, especially at the bottom, though not as linear or as well controlled as the darTZeels, but it was close enough to call it a trade-off: the tube amp provided greater textural and harmonic detail and, especially, a more fully fleshed out midband; the solid-state amp provided greater bass control and dynamic thrust, and a bit more extension.
No doubt the Lamms will measure less well than the darTZeels but much better than most other SET amps. That said, the darTZeels didn't measure as well as some other solid-state amps, but they sure sounded a hell of a lot better than most I've heard.
Chci tím říci,jak můžeme věřit recenzentům,vždy jsou schopni překroutit kvalitu tak jak zrovna třeba.Vím je to velmi složité,některé firmy jsou poctivější v cenové politice,nicméně vždy rozhoduje zákazník páč ten je ten kdo určuje co je pro něj důležité,pro mne osobně byla volba McIntoshe zcela jasná,zvuk,design a hodnota na used marketu.Zkoušet McItosh mc2301 a porovnávat to z Parasound není třeba,i když bych se srovnání vůbec nebránil,pokud si chceš poslechnout jak hrajou MC2301 v mém řetězci jsi vítán.Bylo by velmi zajímavé co by řekl konstruktér,který má naposloucháno a který dokáže ocenit dobrý zvuk při reprodukci svého oblíbeného Sauvalla. ;)
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Pokud by padl dotaz, zda jsem slyšel Burmester x Dudek TCC201, tak mohu odpovědět kladně - ve studiu TCC Ungr, kde byly obojí komponenty k dispozici. Výkonový zesilovač byl Burmester 911 (mimochodem, výkonově se mnohem levnějšímu Halo JC-1 nemůže rovnat). Ve studiu byly k dispozici i reprosoustavy Burmester, takže nepíšu jen pod dojmy z výstav nebo na základě pročítání obrázkových audio magazínů.
velmi si vážím lidí co dokážou něco vymyslet a vyrobit. Sám jsem dokázal vyrobit akorát barevnou hudbu za pomoci startérů od zářivek a žárovek,vyhodilo to elektriku půlce města a to byl konec mých ambicí. Proto se zásadně nepletu do debat konstruktérů jednak tomu nerozumím a pak když někdo dokáže vyrobit zesilovač tak je pro mě machr. Také si ale myslím že jak název fóra HIGH END Forum napovídá jde o HE. a tam značka Burmaster patří ať se vám to líbí nebo ne.
Jde o kombinaci krásy a kvality . Byl bych velmi opatrný psát co je lepší a co horší. Slyšel jsem mnoho kvalitních sestav a pokaždé to byl krásný zážitek ale říctr
lepsí nebo horší....
Když si někdo kupuje Burmastera tak proto že ho chce! Protože se mu líbí to jak hraje a jak vypadá.
Cenu určuje výrobce a trh, Burmasteru se daří tak jaký je problém??? Asi tuším....
Gyrodec to vystihl presne - libi se mi zvuk i vzhled. Jinemu muze prijit hezci McIntosh a zvukove lepsi DPA, proc ne. Netreba resit porad dokola, proc ten ma to a jiny tamto, kdyz pohnutky ke koupi toho ci tamtoho jsou celkem jasne ;)
To máte pravdu oba. Ale přesto je informace (a také tip na Parasound) PMA veelmi zajímavá. Jen víc takových tipů. Je to objevné pro všechny a uražená ješitnost by v tom neměla hrát roli. Právě zkušenosti jsou to nejcenější v našem hobby.
Linn Majik CD, Electrocompaniet ECI 5, Dynaudio Heritage Special, IsoTek Sigmas GII, Magnat MMS 730, Nordost Tyr 2, Nordost Frey 2, AQ Columbia, Furutech Evolution II, Furutech Alpha 3, Furutech Absolute Power 18, Audioquest NRQ Z2, Soundcare
BigJoe,toto vyprovokovalo diskuzi a ne Parasoundem,ten už byl jen třešničkou na dortu nebo maskováním a zamluvením tohoto ne zrovna přátelského příspěvku v tomto vlákně,Parasound je celkem v poho,má ho NA(stereo koncák). ;)
PMA píše:Komponenty Burmester známe ze studia TCC Ungr (2003), popravdě Dudkův TCC201 byl v přímém srovnání u nich ve studiu lepší, než zesilovače Burmester. Je to jen další hájendová bublina/fetiš.
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
To by mě docela zajímalo, co je na tom výše citovaném příspěvku ne-přátelského..
Z mého pohledu jde o korektně vyjádřený názor, navíc od člověka, který je odborně na výši, tudíž lze jeho informace považovat za seriózní a důvěryhodné.. Mně se naopak líbí styl vystupování lidí, jako je PMA (BVa; Kazzatel..), kteří bez ohledu na renomé značky, upozorňují na některé jejich objektivní nedostatky. Ať už se jedná o Halcro, Bryston, Accuphase apod.. Já těmto aktivitám tleskám, neboť především díky jim se stále vědomostně nějak posouvám a současně přicházím o poslední zbytky iluzí o High-Endu.. Jen tak dál a ještě houšť pánové...
Sekal.Jsem se nesetkal na zahraničních forech s takovou taktikou,rozmlouvat lidem na čem mají poslouchat,a co by bylo pro ně lepší,zvláště když je o to nikdo nežádá.To může PMA rovnout napsat,zrušte toto hloupé forum,high end je povětšinou nafouklá bublina a fetiš.Stačí jedno forum,kde highend nemá šanci. ;) Předpokládám,že většina zdejších členů se chce bavit o svých oblíbených značkách,kdyby chtěli rady,mohli by navštěvovat jiné forum ,což by se téměř rovnalo sebemrskačství. I já si o některých značkách myslím své,ale co mi je do toho,je každého věc na čem chce pooslouchat a co se mu líbí.
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Já jsem si nevšiml, že by tady kdokoliv z konstruktérů komukoliv vnucoval rady typu, na čem mají poslouchat a co by bylo pro ně lepší. Nic takového se tady neděje, pokud vím, takže nevím, co ti tak vadí.. Není v tom spíše něco osobního (vůči PMA) ?
Já jsem vděčný, když mně špičkový odborník, jako je PMA, upozorní na některé konstruk. nedostatky určitých highendových značek, neboť vzhledem k jejich (odborné a inside) povaze bych se k nim já pravděpodobně nikdy nedostal.. Totéž platí i o jeho zkušenostech z komparativního poslechu, i když tady se definitivně rozhoduji až na základě vlastní zkušenosti.. Tyto informace jsou pro mě neporovnatelně cennější, nežli většina recenzí, kterými je zamořen celý internet, a které vesměs nejsou nic jiného než prázdné marketing. žvásty...
Hlavne je to porad dokola. Osobni nazor beru a jsem za nej rad. Akorat na foru o Ferrari nepisu, ze Oktavka ma vetsi kufr. Navic je bezpredmetny resit ceho se kolik prodava a koncovou cenu. Je takova jaka je, coz casto vychazi z osobnosti majtele firmy, nebo diferenciace znacek v hodlingu, je-li znacka soucasti takovyho holdingu, aby se pokud mozno co nejmin kanibalizovaly. Kazdopadne kdyz si nekdo koupi Ferrari, Porsche, Oktavku, Maserati, Burmestra, Naima, Marantze, NAD, tak asi vi proc a zna jejich plusy a minusy.
Kazdopande kdyz si najdu cloveka, kterymu se libi +/- stejnej zvuk, tak pak to muze byt urcity voditko, a je fajn, kdyz tu vecne napise co a jak. Druha strana to pak nesmi brat jako nejakej osobni utok, ale jenom jako subjetkivni nazor (nepocitam mereni, to je objektivni, ale jak rikam, kazdej snad vic proc si co koupil). Vlastni usi a sympatie ke znacce stejne pak rozhodujou nejvic. Ja si to napred pred koupi poslech, coz me zachranilo od hifisticky katastrofy :).
Jde o spektrum zkreslení se spoustou vyšších harmonických
které silně připomíná přechodové zkreslení laciných zesilovačů, zřejmě nevhodně řešený a nevhodně nastavený koncový stupeň
a dále spousta rušivých síťových složek
opět připomínající laciný, konstrukčně nevhodně řešený zesilovač.
Výsledkem byl, při srovnání s TCC201, mázlý a zapatlanější zvuk, což přesně odpovídá predikci z uvedených obrázků. Přičemž poslech předcházel těmto obrázkům o řadu let.
Sekal.Osobního proti PMA nemám nic,pravda,nějaké půtky v diskuzích jsme měli,ale to neznamená,že bych měl mít vůči lidem s kterým nesouhlasím nějakou averzi(a jestli nějaká byla tak je pryč ),jednám s každým stejně bez předsudku.Nelíbí se mi však způsob jakým ve svém prvním příspěvku popsal značku Burmester,je to nafouklá bublina a fetiš,je to dle mého urážející a není to slušné vůči lidem,kteří tu značku mají rádi.Následné příspěvky už mi nevadí,tam kde popisuje proč se mu Burmester nelíbí ,je zcela v pořádku.To jen pro vysvětlení a už se k tomu nebudu vyjadřovat.
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Trochu mě zaráží i to, že u předpokládatelně precizní německé firmy zesilovač nedocílil ani svůj udávaný jmenovitý výkon 350W/4ohm, který uvádí v kat. listu.
Z laboratorní zprávy - měření v linku výše:
Nennleistung @ 4 Ohm (1% THD): 291 W
Nennleistung @ 8 Ohm (1% THD): 165 W
Výkon 291W/4ohm není nijak velký, zvláště když vezmeme v úvahu řešení krabice ve stylu "chladič všude". Takže o Ferrari bych u tohoto zesilovače opravdu nemluvil, žádný z parametrů totiž není příkladný, ani šum, ani zkreslení, ani výkon. Co je tedy v tomto případě high-end? Jiná, technicky zajímavá krabice?
TCC201 byl určitě, co se parametrů týče, větší "Ferrari", než Burmester 911. Což samozřejmě v příslušném studiu nedělalo dobrotu.
zappa píše:Nelíbí se mi však způsob jakým ve svém prvním příspěvku popsal značku Burmester,je to nafouklá bublina a fetiš,je to dle mého urážející a není to slušné vůči lidem,kteří tu značku mají rádi.
Je to nadsázka - nadsázka kontroverzní, ale v předchozích příspěvcích vysvětluji věcně proč jsem ji použil. Za tu cenu bych si představoval parametry Ferrari, a pak ani neceknu o ceně, jelikož bude oprávněná. Pokud se parametry blíží východoasijské masové automobilové produkci (jestli vůbec), tak tu kontroverzní poznámku použiji.
Zappo, tu znacku mam tady rad jen ja a ja se vyrokem PMA nijak dotcen necitim (at je jakkoliv slusny nebo neslusny). Jedine, v cem muzu PMA odporovat, je, ze mne zvuk 911MK3 rozhodne mazly neprijde. V porovnani s nejakym jinym zesilovacem tomu tak klidne muze byt, ale pokud se mam vyjadrit k sestave, kterou jsem slysel v zahranici ja (2x 911MK3 jiz z tovarny jako monobloky, 088, 100, 089), tak hrala presne podle mych predstav a od te doby me zadna jina nenadchla vice.
PMA: to je prave to. Cena je takova, jaka je. Ber, nebo ne. Nekdo koupi Ferrari, nekdo Porsche, nekdo Maseratti, nekdo Chevrolet Camaro, nekdo Oktavku. Koneckoncu i soudruzi v Porsche se nekdy utnou. Nejdrasi verze 911 parkrat prej shorela a delaj svolavaci akci. Tyhle veci lidi kupujou i s jejich chybama, ktery jim nevadej, nebo jsou ochotny je akceptovat.
To je celkem trefne - pokud ty "chyby" nejsou slyset, tak nevim, proc se znepokojovat. A ja je (ani nikdo jiny) neslysim. Barva zvuku je vec druha - bud se libi nebo se nelibi. Asi jako zenska. A mne se libi.
Recenze koncového zesilovače Burmester 956Mk2 z německého Sterea (součástí je i recenze předzesilovače 935Mk2, který již dlouho není aktuálním modelem - nahradil jej o mnoho lepší model 035, jehož případnou recenzi najdou zájemci na stránkách výrobce)
Nič v zlom ,ale ak sa vyjadrím len k objektívnej časti testu s označením "labor" (merania), tak je to "silne priemerné",hlavne u koncového zosilňovača, a s ohľadom na cenu zarážajúce.
gabik píše:PMA: to je prave to. Cena je takova, jaka je. Ber, nebo ne. Nekdo koupi Ferrari, nekdo Porsche, nekdo Maseratti, nekdo Chevrolet Camaro, nekdo Oktavku. Koneckoncu i soudruzi v Porsche se nekdy utnou. Nejdrasi verze 911 parkrat prej shorela a delaj svolavaci akci. Tyhle veci lidi kupujou i s jejich chybama, ktery jim nevadej, nebo jsou ochotny je akceptovat.
Asi jsem to nenapsal dost polopatě. Porsche má excelentní výkon, rychlost, zrychlení, jízdní vlatnosti - za což se platí. Něco se nepovedlo a dělají svolávací akci. Nepříjemné, může se stát. Co má ten Burmester, o kterém mluvím, za excelentní parametry? Výkon - nic moc. Větší výkon mají i stroje za 80.000,- Kč (Parasound Halo A21, 2 x 400W/4ohm). Zkreslení - bída. Šum - nic moc. Co zůstává, co je excelentní? Pro někoho možná ta naleštěná krabice. Parametrově je to sotva na úrovni Škoda Octavia, žádné Porsche ani Ferrari.