AudioQuest repro kabely
AudioQuest repro kabely
Má někdo z Vás zkušenosti s tímto výrobce. Hlavně by mě zajímaly názory na vyšší modely s "krabičkami" ( od CV 4 výš).
Re: AudioQuest repro kabely
Ak Ti nevadi, ze su vyrobenev cine a tajwane ( a to len na zakazku u NoName firmy pretoze vlastnu fabriku tam nemaju ani neplanuju mat), pretoze AQ nikde inde kable nevyraba, ak Ti nevadi, ze skutocna (moralna a zvukova)hodnota kabla je cca 20% jeho predajnej ceny, ak Ti nevadi, ze konektory su uz na novom kabli v mnohych pripadoch skorodovane a ak Ti nevadi, ze ich konektory sa lamu a praskaju aj ked s nimi nijak casto alebo nesetrne nezaobchadzas, a v neposlednom rade ak Ti nevadi, ze ich zvuk uz pred 6-8 rokmi predbehli iny vyrobcovia, tak si ich kludne kup.
Caka Ta
extremen sklamanie ( na prvy sluch Ta zaujmu ale rychlo Ta zacnu unavovat)
extremne strata ked ich budes chciet predat
extremne prekvapenie ked vybalis novy kabel z krabice a bude mat skorodovane alebo spinave konektory
estremna nepoddajnost, pretoze AQ reprokable su dost tvrde
A ked uz Ta neodradi ani toto, tak si kup kable AQ s vudlickami, nie s bananmi, pretoze tie banany su v zdierkach terminalov mnohych repro tak volne, ze s nim stracaju kontakt.
Proste SHIT na pohladanie.
osobne by som Ti radil aby si sa vydal inou cestou. Kablov, kvalitnych, je n atrhu dost.
Caka Ta
extremen sklamanie ( na prvy sluch Ta zaujmu ale rychlo Ta zacnu unavovat)
extremne strata ked ich budes chciet predat
extremne prekvapenie ked vybalis novy kabel z krabice a bude mat skorodovane alebo spinave konektory
estremna nepoddajnost, pretoze AQ reprokable su dost tvrde
A ked uz Ta neodradi ani toto, tak si kup kable AQ s vudlickami, nie s bananmi, pretoze tie banany su v zdierkach terminalov mnohych repro tak volne, ze s nim stracaju kontakt.
Proste SHIT na pohladanie.
osobne by som Ti radil aby si sa vydal inou cestou. Kablov, kvalitnych, je n atrhu dost.
Re: AudioQuest repro kabely
Moje zkušenost je s AQ Qibraltart, koupeno od jednoho místního člena.
Délka kabellu v mém případě je cca 1,6m.
Provedení: jde o kabel s drátem, nikoliv lankem. proto ta tvrdost. Uvnitř jsou 4 vodiče na každou žílu. (Na rozdíl od plagiátů, kterých je na trhu nekonenčě a ty mají lanka).
Konektroy v mém případě jsou "dutinky podélně zubatě rozříznuté" - fakt je, že nejsou nic moc a já - jsou lajdák - jsem dosud po víc než roce nezakoupl lepší - roztahovací banánky - ale napravím to, slubuji:-)
Mám je v sestavě s Matrix 801a Brystonem. Zkoušel jsem je v druhé sestavě s DA Special 25 a Pass X150. Jako porovnání mám starý slušný Shark MD (mnozí se asi usmějou, ale za půl darma stále dobrý). U sestavy s DA jsem jej mohl porovnat i se speciálním kabelem Transcorrect.
Když vezmu, za kolik jesm svůj AQ-G koupil já (asi 1/8 průměrné hrubé mzdy v ČR), mohu říct - neskutečný poměr cena vs. UH. A k tomu - pro mě a mé setaupy - výborný zvuk.
Neshledal jsem nic, co by mi na zvuku vadilo - konkretní basy, velice detailní a panoramatické středy a - hlavně ve spojení s DA Special 25 a Pass - nekonečně jemné a detailní výšky. Fakt - za tu cenu 10*/10*.
Měl jsem doma krátce zapůjčený plagiát - s lankem. Stejné označení - tedy AQ-G, cena v přepočtu asi stejná, jako můj SH kabel.
Zvuk ve všech ohledech horší - ale přesto- za ty prachy - stále dobrý poměr.
Když už o tom píšu, tak musím napsat, jak slyším dnes i onen asi 9 let starý SHark MD. SLyším to tak, že dnes za cenu 1700 Kč a délku 2x2m nekoupím lepší kabel. Zvuk má trochu ostřejší středovýšky - ale nic zásadního.
Jinak já jsem člověk, co na černou magii v kabelech NEVĚŘÍM a nevěřím, že když do svého aparátu zapojím kabely za 20-30tCZK a něndko mi je 2-3x naslepo prophodí, že tefím, co bude hrát, Pro mě - z ytečně předržaené kabely = vyhozené peníze. Samosebou nutno respektovat určité zásday - jako je fyxzikálně opodstatněná konstruklce kabelu a jeho zakončení, celková aparatura atd. Pak na super káble za stovky tisíc ba ani za hodně desítek tisíc prostě nevěřím.
Resp., nevěřím tomu, že ř=írůstek v kvalitě zvuku bude lineárně úměrný jejich ceně. to tedy fakt a myslím, že racionálěn uvažujících lidí, jako já, je tu jistě více.
PS: s jinýmo modely AQ mám podobnou zkušenost, konkretně bedrock. Za ty prachy super zvuk.
PS: nevěřím tomu, že řada značkových kabelů je vyrobená jinde než v HKG, Taiwanu či Číně.
Délka kabellu v mém případě je cca 1,6m.
Provedení: jde o kabel s drátem, nikoliv lankem. proto ta tvrdost. Uvnitř jsou 4 vodiče na každou žílu. (Na rozdíl od plagiátů, kterých je na trhu nekonenčě a ty mají lanka).
Konektroy v mém případě jsou "dutinky podélně zubatě rozříznuté" - fakt je, že nejsou nic moc a já - jsou lajdák - jsem dosud po víc než roce nezakoupl lepší - roztahovací banánky - ale napravím to, slubuji:-)
Mám je v sestavě s Matrix 801a Brystonem. Zkoušel jsem je v druhé sestavě s DA Special 25 a Pass X150. Jako porovnání mám starý slušný Shark MD (mnozí se asi usmějou, ale za půl darma stále dobrý). U sestavy s DA jsem jej mohl porovnat i se speciálním kabelem Transcorrect.
Když vezmu, za kolik jesm svůj AQ-G koupil já (asi 1/8 průměrné hrubé mzdy v ČR), mohu říct - neskutečný poměr cena vs. UH. A k tomu - pro mě a mé setaupy - výborný zvuk.
Neshledal jsem nic, co by mi na zvuku vadilo - konkretní basy, velice detailní a panoramatické středy a - hlavně ve spojení s DA Special 25 a Pass - nekonečně jemné a detailní výšky. Fakt - za tu cenu 10*/10*.
Měl jsem doma krátce zapůjčený plagiát - s lankem. Stejné označení - tedy AQ-G, cena v přepočtu asi stejná, jako můj SH kabel.
Zvuk ve všech ohledech horší - ale přesto- za ty prachy - stále dobrý poměr.
Když už o tom píšu, tak musím napsat, jak slyším dnes i onen asi 9 let starý SHark MD. SLyším to tak, že dnes za cenu 1700 Kč a délku 2x2m nekoupím lepší kabel. Zvuk má trochu ostřejší středovýšky - ale nic zásadního.
Jinak já jsem člověk, co na černou magii v kabelech NEVĚŘÍM a nevěřím, že když do svého aparátu zapojím kabely za 20-30tCZK a něndko mi je 2-3x naslepo prophodí, že tefím, co bude hrát, Pro mě - z ytečně předržaené kabely = vyhozené peníze. Samosebou nutno respektovat určité zásday - jako je fyxzikálně opodstatněná konstruklce kabelu a jeho zakončení, celková aparatura atd. Pak na super káble za stovky tisíc ba ani za hodně desítek tisíc prostě nevěřím.
Resp., nevěřím tomu, že ř=írůstek v kvalitě zvuku bude lineárně úměrný jejich ceně. to tedy fakt a myslím, že racionálěn uvažujících lidí, jako já, je tu jistě více.
PS: s jinýmo modely AQ mám podobnou zkušenost, konkretně bedrock. Za ty prachy super zvuk.
PS: nevěřím tomu, že řada značkových kabelů je vyrobená jinde než v HKG, Taiwanu či Číně.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: AudioQuest repro kabely
Zdeny má pravdu - naprostá většina tzv. "výrobců" hifi kabelů si je nechává vyrábět - tak to ale dnes chodí nejen s hifi kabely. Pravdou je taky, že hifi kabely jsou nestydatě předražovány. Celý ten kabelový byznys je postaven na slepé víře, že zvukový přínos hifi kabelů je přímo úměrný jejich ceně.
Re: AudioQuest repro kabely
CARDAS - USAZdeny píše:
PS: nevěřím tomu, že řada značkových kabelů je vyrobená jinde než v HKG, Taiwanu či Číně.
MIT - USA
JORMA - Sweden
SUPRA -Sweden
HMS - Germany
XLO - USA
FURUTECH- Japan
OYAIDE - Japan
CHORD - England
SHUNYATA - USA
KUBALA SOSNA - USA
HARMONIC TECHNOLOGY - USA
HARMONIX - USA
NORDOST - USA
Synergistic Research - USA
TARA LABS - USA
Tito vsetci to robia "DOMA". Napriklad
- davidm535i
- Příspěvky: 126
- Registrován: 03 úno 2012 20:45
- Bydliště: Třemošná u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: AudioQuest repro kabely
Haha, to ze posledni operace na kabelu (balit a etiketovat) se deje v miste puvodu jeste neznamena, ze se to tam skutecne vyrabi.
Prave timhle svindlem se to da legalne obejit.
D.
Prave timhle svindlem se to da legalne obejit.
D.
mp3 + špunty
Re: AudioQuest repro kabely
Ptal jsem se proto, že jsem je slyšel (bohužel jsem nestačil zjistit konkrétní typ) tento týden na levném Rotelu a B&W 802D. Byl jsem z toho úplně vedle, jak to celé hrálo. Majitel studia byl také kabelo-woodoo skeptik, ale musel přiznat, že přínos nových kabelů a kondicionéru Furman byl úžasný.
Re: AudioQuest repro kabely
Niekolko rokov som mal reproduktorový kábel od AQ a môžem povedať ,že som bol s nim velmi spokojný.Okolo r.2005 som
kúpil AQ Pikes Peak a mal som ho niekolko rokov.Predal som ho len preto,že dlžka mi v mojich nových priestoroch nevyhovovala.
Tieto káble sú velmi tvrdé a preto radšéj kupovať presnú dlžku ,keď sú dlhé je snimi problém.Ako aj anawak spomenul ,bol dosť
problém pri banánikoch.Dosť zachádzali a často sa bortili a deformovali.Vyriešil som to tak ,že som do nich vsadil drevené kolíky
-vymedzovače na mieru.Napriek týmto problémom ,ku zvuku som nemal výhrady.Ale .to bolo v tedy a už niekolko rokov ich nemám.
V tedy sa ešte tak moc neriešilo ,či sa to vyrába na východe vo firme bez mena ,alebo v Amerike. Činska výroba je v súčasnosti
svetový fenomén a zasahuje do každéj oblasti.Česť výrobcom ,ktorý bez súčiastok vyrobených v Čine vyrábajú. ;)
kúpil AQ Pikes Peak a mal som ho niekolko rokov.Predal som ho len preto,že dlžka mi v mojich nových priestoroch nevyhovovala.
Tieto káble sú velmi tvrdé a preto radšéj kupovať presnú dlžku ,keď sú dlhé je snimi problém.Ako aj anawak spomenul ,bol dosť
problém pri banánikoch.Dosť zachádzali a často sa bortili a deformovali.Vyriešil som to tak ,že som do nich vsadil drevené kolíky
-vymedzovače na mieru.Napriek týmto problémom ,ku zvuku som nemal výhrady.Ale .to bolo v tedy a už niekolko rokov ich nemám.
V tedy sa ešte tak moc neriešilo ,či sa to vyrába na východe vo firme bez mena ,alebo v Amerike. Činska výroba je v súčasnosti
svetový fenomén a zasahuje do každéj oblasti.Česť výrobcom ,ktorý bez súčiastok vyrobených v Čine vyrábajú. ;)
Re: AudioQuest repro kabely
AUDIOQUEST je výborná značka a stále patří mezi špičku. Prodával jsem je 9 let (do r. 2005) - to už se vyráběly v Číně, což by nevadilo, když se dodrží dohled na kvalitu. Jak už psal tujatuja, tak tam vyrábějí i velmi renomované firmy. Bohužel druhá strana mince je problém s "Fake", ale to samé se děje např. s Cardasem, který tam nevyrábí.
Bohužel se pak někomu dostane do ruky fake a on to posuzuje jako originál. Jako příspěvek od anawaka - naprostý nesmysl, aby měl AQ zoxidované konektory a ostatní neduhy - jasný fake. Zrovna tak jejich banánky. Pokud jsem neosazoval WBT, tak nejradši AQ krimpovací BFA banánky. Velmi kvalitní, pružné a přesto tak tvrdé, že se nezmenšovaly. Za ty roky se mi rozlámalo několik banánků WBT, ale AQ ani jeden.Oni totiž používají beryliovou měď (aby byla pružnější a tvrdší - čistá měď je měkká) a potahují zlatem, nebo mincovním stříbrem na přímo. Ostatní, levné značky nejdřív ten banánek poniklují a pak pozlatí (aby se to pořádně lesklo), ale když to párkrát zmáčknete, tak se to zlato oloupe.
Mám na mysli tyto:
Dneska se sice osazují jiné - s izolací - na šroubování (s těmi žádnou zkušenost nemám), ale tyto jsou stále v prodeji a já za ně dám ruku do ohně. tyto banánky mám na jedné své sestavě cca 8 let. jen je občas vytáhnu a namažu olejíčkem VDH a zasunu. ještě niky jsem je nemusel "roztahovat", jak se někdo obává a jak se to také děje u "no name" firem.
Jestli někoho zajímá historie značky AudioQuest - tak tady vkládám rozhovor se šéfem:
Bohužel se pak někomu dostane do ruky fake a on to posuzuje jako originál. Jako příspěvek od anawaka - naprostý nesmysl, aby měl AQ zoxidované konektory a ostatní neduhy - jasný fake. Zrovna tak jejich banánky. Pokud jsem neosazoval WBT, tak nejradši AQ krimpovací BFA banánky. Velmi kvalitní, pružné a přesto tak tvrdé, že se nezmenšovaly. Za ty roky se mi rozlámalo několik banánků WBT, ale AQ ani jeden.Oni totiž používají beryliovou měď (aby byla pružnější a tvrdší - čistá měď je měkká) a potahují zlatem, nebo mincovním stříbrem na přímo. Ostatní, levné značky nejdřív ten banánek poniklují a pak pozlatí (aby se to pořádně lesklo), ale když to párkrát zmáčknete, tak se to zlato oloupe.
Mám na mysli tyto:
Dneska se sice osazují jiné - s izolací - na šroubování (s těmi žádnou zkušenost nemám), ale tyto jsou stále v prodeji a já za ně dám ruku do ohně. tyto banánky mám na jedné své sestavě cca 8 let. jen je občas vytáhnu a namažu olejíčkem VDH a zasunu. ještě niky jsem je nemusel "roztahovat", jak se někdo obává a jak se to také děje u "no name" firem.
Jestli někoho zajímá historie značky AudioQuest - tak tady vkládám rozhovor se šéfem:
Konec hlášení. bigjoeRozhovor z Williamem Lowem-šéfem Audioqest.Myslím,že je tam hodně zajímavých názorů.To že je z roku 1999 není myslím podstatné.
Jak dlouho existuje AudioQuest a co stálo u jeho zrodu?
Impulz založit AudioQuest jako výrobce kabelů se zrodil v okamžiku, kdy jsem si pouštěl Beethovenovu Šestou symfonii... V té době jsem sice poslouchal převážně americké písničkáře, rock a folk, ale stále častěji jsem se obracel i ke klasice. A tenkrát, v dubnu 1980, jsem byl unešen interpretací Beethovena Losangeleskou filharmonií... Nešlo o nějaké propadnutí do transu, ale spíše o uvolnění. Když na mě hudba správně působí, neposlouchám ji jako takovou, spíše bych to přirovnal k unášení v řece. V řece duševní stimulace, emocí a smyslů. A právě ve chvíli takového ponoření jsem se rozhodl nevyrábět kabely pouze pro svoje studio, ale i pro potřeby jiných... No, a zrodil se AudioQuest...
Je pravda, že první kabel vznikl již o dva roky dříve, v dubnu 1978, pro moji tehdejší poslechovku v Santa Monice. Předvádění audio komponentů se tehdy odbývalo pouze po telefonickém objednání. Používaná kabeláž však byla skutečně katastrofální a popudem k prvnímu kabelu byl článek Martina Collomse v anglickém HiFi News&Record Review. Předváděl tehdejší modely kabelů, které na žádost časopisu navrhl designer zesilovačů Dave Gore. Inspirován těmito informacemi jsme ještě s jedním majitelem konkurenčního studia navrhli první reprokabel, žertem pojmenovaný jako "Originální receptura" (po vzoru tehdejší reklamy Kentucky Fried Chicken, dnes KFC). Kabel měl úspěch, ostatně mezi slepými je jednooký vždy králem, a tak jsem ho dva roky prodával dealerům v Americe, dokonce se ohlásil první zámořský distributor z Japonska. V dubnu 1980 jsem se však rozhodl radikálně změnit koncept prodeje a výroby, hlavně jsem chtěl pokročit ve vývoji kabelů. Od tohoto momentu se enormně zvýšilo moje hledání elektromagnetických zákonitostí, negativně ovlivňujících kvalitu zvuku, a začalo nekonečné zkoumání, jak tyto negativní vlivy minimalizovat... Říkám minimalizovat, neboť úplně odstranit je nelze.
Za dlouhou dobu v této branži máte jistě řadu nezapomenutelných zážitků...
...nezapomenutelné zážitky mě vždy něco naučily. Většina z toho, co dnes po více než dvaceti letech o kabelech vím, přišla nečekaně – ve formě pověstného klepnutí přes prsty, znamenajícího: "Bille, dej si pozor!"
Jeden jsem prožil s "Originální recepturou". Šlo vlastně o dvě paralelní žíly, každá sestávala ze 435 spletených měděných vodičů. První kabely jsme izolovali omotáním nylonovým vláknem, které drželo spletené drátky velice pevně pohromadě. Chtěl jsem vzhled tohoto kabelu ještě trochu vylepšit, a tak jsem obě žíly přetáhl průhlednou izolací z PVC. Vypadalo to bombasticky – jedna žíla izolovaná červeným nylonovým vláknem, druhá bílým, a přes to průhledná izolace. Problém byl ale v tom, že se kabel nedal téměř vůbec ohnout, a tak jsem začal používat měkčí PVC. Nedělal jsem to kvůli zvuku, jen jsem chtěl dosáhnout toho, aby se dal kabel smotat do prodejního balení.
V té době mě jeden výrobce reprosoustav pozval, abych mu tu svoji chloubu, tehdy už docela populární, předvedl. Přinesl jsem jeden 7,5m pár starého (a neohebného) "Receptu" a jasně s ním porazil výrobcem dosud používaný kabel... No, a s vědomím, že v hifi je kratší vždy lepší, skočil jsem do auta pro další, tentokrát třímetrový set té ohebnější verze. Se suverénním úsměvem jsem se po předchozím úspěchu rozhodl konkurenční kabel úplně dorazit. A beng, k mému obrovskému překvapení hrál krátký kabel hůř než dlouhý! Byl to pro mě jako samozvaného odborníka na kabely pěkný trapas, ale naučilo mě to, co dokáže pevná izolace. Zvukový rozdíl mezi oběma mými kabely zapříčinila pouze její tvrdost. K poznání zákonitostí elektromagnetického působení, indukčnosti, kapacity apod. mě přivedly právě všelijaké trapasy a neočekávaná překvapení.
Typická koncepce kabelů AudioQuest je používání pevných vodičů Solid Core. Je to podle vás jediná a konečná cesta k eliminaci problémů v kabelech, nebo máte pocit, že se dá v budoucnu ještě něco převratného vynalézt?
Já mám pocit, že jsme všichni jako ti tři slepí v příběhu o slepcích a slonu. Každý z nich má jiné vysvětlení pro to, co nahmatají. Nebudu předstírat, že mám absolutní recept na odstranění všech problémových zkreslení v kabelech. Nahmatal jsem onoho zmíněného slona v mnoha místech a tím jsem postupně získal velmi přínosné zkušenosti... Je to velice potřebné k tomu, abych byl se svými kabely tak daleko, jak jsem, ale stále málo k tomu, abych uměl vysvětlit každý fenomén. Hledání vědění nikdy nekončí.
Zdá se nám, že onen vytoužený perfektní zvuk se často týká spíše vnitřních pocitů a psychologie lidí, kteří se audiem zabývají nebo živí. Co si o tom myslíte? Co považujete za perfektní zvuk a jaká je ta správná cesta k němu?
To je ale komplikovaná otázka! Problém v hledání toho optimálního zvuku vždy tkví v nekonečném přemýšlení o audiosystému a o technice. To je ta nejjistější cesta k onomu omylu, kdy se poslouchá sestava a nikoliv hudba. Pokud budeme například chtít určit kvalitu skla pohledem na vzdálenou horu, musíme se skrz něj na horu podívat. Co se však velmi často v naší branži děje, je ono prohlížení si skla místo hory. Když zaostřím svůj pohled na vady, prach nebo podobné chyby na skle, nemohu vidět horu!
Audiosystém má za úkol zprostředkovat emoce. Věrnost je běžně považována za nejdůležitější atribut systému: čím je přesnější, tím větší je samozřejmě i zážitek z poslechu. Ale věrnost je jen prostředkem zážitku, nikoliv cílem. Schopnost audiosestavy reprodukovat něco (nahrávky) z minulosti nám však dává jenom možnost opakování. A opakování není nikdy živá skutečnost. Věří snad někdo, že má Rolling Stones anebo Berlínské Filharmoniky v obýváku? Já jsem velmi dobře schopen si užívat hudbu, aniž bych vyžadoval od hifi zařízení nemožné - pokud bych to vyžadoval, byl bych věčně nešťastný. Spokojenost se zařízením má více společného s postojem k němu, než s jeho kvalitou.
Myslím, že největší rozdíl mezi dobrým a špatným audiosystémem není v množství jeho chyb a v míře zkreslení, ale v tom, jak ony chyby dokážeme vnímat a do jaké míry na nás dokážou negativně působit. Nejrůznější zkreslení a rušení jsou neoddělitelnou součástí našeho života, ale některé vnímáme rušivě a některé bez problému ignorujeme. Dobří návrháři přístrojů z těchto zkušeností dokáží těžit a jsou pro ně důležité hudební vlastnosti. Elektronické testovací přístroje jsou sice nepostradatelnými pomocníky, ale správný konečný výsledek se dá dosáhnout pouze poslechem.
Řada hudebníků používá doma levné a nekvalitní přístroje (o kabelech ani nemluvě), systémy, do jakých by hifista ani nekopl... Umíte si toto chování profesionálů nějak vysvětlit?
Ach, muzikanti... To je kapitola sama pro sebe. Buď doma používají to skutečně nejhorší, anebo jdou do druhého extrému a mají tendenci vyžadovat absolutní dokonalost. Ono je to tak, všechny informace potřebné ke komponování hudebního díla, kompoziční řemeslo, rytmus a všechno ostatní, co je třeba, může být transponováno klidně po telefonu, na to hudebník nemusí investovat desetitisíce dolarů. Intelektuální informaci hudby dokáže podat i ten nejlevnější aparát. Ale pokud se chcete koupat v kvalitním zvuku, pak je třeba jisté investice. Když však chce muzikant koupit kvalitní sestavu podle jeho představ, tak žádá velmi často téměř nemožné. Já se plně ztotožňuji s cílem dosáhnout absolutní kvality, ale díkybohu jsem schopen zapomenout na kritické hledání a jednoduše si užívat muziku.
Snad každý si pamatujeme na první děvče, první auto a první přístroje... Jaké bylo vaše první stereo a co byste považoval za váš první audiofilní systém?
Krásná otázka. První skutečné hifi, první pěkné auto, první opravdový polibek... To všechno jsou věci, které nemohou být nikdy přetrumfnuty. Později v životě se honíme za zážitky, které by měly být tak dobré jako ty první - ale ono to nejde. Jenom teenager má ten dar prožívat tyto věci poprvé, a vnímat je tedy tak, jak my již neumíme. Jak život jde, tak si pořizujeme stále lepší hifi, které je schopné dát nám podstatně lepší kvalitu, ale i s tím nejlepším aparátem můžeme (když máme štěstí) dosáhnout nanejvýš stejné kvality zážitku, jako jsme dosáhli v mládí s naší první věží.
OK, můj první systém, který mě katapultoval do onoho stavu, kdy jsem cítil takové to "neuvěřitelné!!!" nebo "není nic lepšího" sestával z gramofonu Garrard Lab80 s přenoskou Empire 888PE, elektronkového předzesilovače a zesilovače Dynaco PAT-4/Stereo 70. Reprosoustavy jsem si vyráběl a osadil reproduktory z Wharfedale W-60D. Kabely byly strašné, a psal se rok 1967.
Dnes používám několik systémů a spoustu přístrojů, avšak mezi tím vším nemám nic, o čem bych mohl prohlásit, že je lepší než ten zbytek, kromě kabelů. Mám je zkrátka všechny stejně rád. Kdybych se pokoušel sestavit perfektní systém, znamenalo by to pro mě určitě permanentní neuspokojení. Mám mnoho elektronkových zesilovačů Audio Research, jako předzesilovače používám výhradně jejich výrobky, mým miláčkem je stereo koncový stupeň VT 130, ale poslouchám i tranzistory, mezi mnoha značkami mohu jmenovat ty silnější monobloky Pass Aleph. Reprosoustavy mám Vandersteen a v menší místnosti Sonus faber Concertino spolu se starým elektronkovým Luxmanem a příjemným CD přehrávačem Pioneer PL-65. S rozkoší poslouchám malý systém ve tmě a nechávám se unést krásou a smyslností hudby...
Jo, tak to by bylo asi tak všechno.
Linn Majik CD, Electrocompaniet ECI 5, Dynaudio Heritage Special, IsoTek Sigmas GII, Magnat MMS 730, Nordost Tyr 2, Nordost Frey 2, AQ Columbia, Furutech Evolution II, Furutech Alpha 3, Furutech Absolute Power 18, Audioquest NRQ Z2, Soundcare
Re: AudioQuest repro kabely
to davidm535i
Tvoja reakcia o baleni kablov ma sice zmysel a naozaj sa to tak praktizuje u vela vyrobcov, nie vsak u tych,ktorych som menoval. O relevantnosti mojho tvrdenia Ta nemam energiu presviedcat. Bolo by to hadzanie hrachu na stenu.
to Bigjoe
Len pre tvoju informovanost. Moje skusenosti s kablami Audioquest su zalozene na poznatkoch s ORIGINALMI a kupovanymi u ORIGINAL oficialnych predajcov. Takze ziadny FAKE ale original AQ. Ze Ty mas skusenost inu je mozne ale moju skusenost to nicim nezmiernuje.
Tvoje tvrdenie o tom, ze AQ je spickova znacka Ti neberiem ale nesuhlasim s nim. Su aj spickovejsie znacky ako AQ.
Je zaujimave, ze pokial by som tu napisal ze napriklad TARA LABS kable su Shit ( co vobec nie je pravda) , tak je tu tichoi ako po pesine. Akonahle tu skritizujem "popularnu" , komercnu, na marketingu zalozenu znacku, tak uz sa tu chyta za kazde slovicko a mnohi bodaju ako osi.
Je ale vseobecne problem bojovat tu s nazormi vacsiny. Takze sa radsej stahujem a viac k tejto teme nebudem nic pisat. Ja si AQ proste nikdy viac nekupim a nedoverujem tejto znacke uz vobec v nicom. Kto ano, je to jeho volba.
Tvoja reakcia o baleni kablov ma sice zmysel a naozaj sa to tak praktizuje u vela vyrobcov, nie vsak u tych,ktorych som menoval. O relevantnosti mojho tvrdenia Ta nemam energiu presviedcat. Bolo by to hadzanie hrachu na stenu.
to Bigjoe
Len pre tvoju informovanost. Moje skusenosti s kablami Audioquest su zalozene na poznatkoch s ORIGINALMI a kupovanymi u ORIGINAL oficialnych predajcov. Takze ziadny FAKE ale original AQ. Ze Ty mas skusenost inu je mozne ale moju skusenost to nicim nezmiernuje.
Tvoje tvrdenie o tom, ze AQ je spickova znacka Ti neberiem ale nesuhlasim s nim. Su aj spickovejsie znacky ako AQ.
Je zaujimave, ze pokial by som tu napisal ze napriklad TARA LABS kable su Shit ( co vobec nie je pravda) , tak je tu tichoi ako po pesine. Akonahle tu skritizujem "popularnu" , komercnu, na marketingu zalozenu znacku, tak uz sa tu chyta za kazde slovicko a mnohi bodaju ako osi.
Je ale vseobecne problem bojovat tu s nazormi vacsiny. Takze sa radsej stahujem a viac k tejto teme nebudem nic pisat. Ja si AQ proste nikdy viac nekupim a nedoverujem tejto znacke uz vobec v nicom. Kto ano, je to jeho volba.
Re: AudioQuest repro kabely
Já měl kabely AQ Bedrock i Gibraltar.
To byly ještě vyráběné v USA. Konektory (banánky) byly kvalitní a kabel nějakou dobu
sloužil ke spokojenosti. Pak došlo ke změně a zkoušel jsem jiné repro kabely.
Oyaide, vyrobené z metráže, byly lacinější neč AQ ale ten rozdíl ve zvuku byl nádherný.
Dnes, pokud to jen trochu jde, tak se čínským výrobkům vyhýbám velkým obloukem.
Oyaide jsou vyráběné v Japonsku.
To byly ještě vyráběné v USA. Konektory (banánky) byly kvalitní a kabel nějakou dobu
sloužil ke spokojenosti. Pak došlo ke změně a zkoušel jsem jiné repro kabely.
Oyaide, vyrobené z metráže, byly lacinější neč AQ ale ten rozdíl ve zvuku byl nádherný.
Dnes, pokud to jen trochu jde, tak se čínským výrobkům vyhýbám velkým obloukem.
Oyaide jsou vyráběné v Japonsku.
Re: AudioQuest repro kabely
Ja použivam zakladni dělanej z metraže TYPE 4 a koncovky X SYMPHONY a spokojenost, za ty penize.
Re: AudioQuest repro kabely
Já jsem hrál na repro kabely Gibraltar osazené roztahovacími banánky WBT cca 10 let a k plné spokojenosti. Ještě jsem měl taky Python, přes který to hrálo taky velmi dobře, ale po nějakém čase se mi stalo, že mi praskly XLR konektory na straně zesilovače (jak píše Anawak), tak jsem je nachal nahradit myslím Furutechama. Když jsem je prodal, měl jsem chvíli Colorado a pak už jsem na stěžejních místech sestavy AQ opustil a přešel jinam.
Jinak je mám ještě teď v používání na méně exponovaných místech (DVD, tuner) a nemám důvod měnit. win
Jinak je mám ještě teď v používání na méně exponovaných místech (DVD, tuner) a nemám důvod měnit. win
NAS QNAP TS-439 ProII+->Meitner MA3->Electrocompaniet AW250R->Dynaudio Confidence 20, Zappiti Reference, IsoTek Sigmas GII, Nordost Valhalla, XLO 10b AC...
Re: AudioQuest repro kabely
Měl jsem půjčené v Gibrlatar a ještě 2x nějaké jiné (už si nevzpomínám na jména), všechny s "krabičkami" a zvuk pro mně vždy v porovnání s obyčejným Kimbrem TC-10 v metráži za zlomek jejich ceny o ničem, ale možná to ani nebyly originály - prodával to jeden člověk coby vzorky ze studia v Kanadě....kdo ví.
Re: AudioQuest repro kabely
Ten člověk je Petr Němec a všude prodává FAKE kabely.Původem ze studií USA a Kanady....
Re: AudioQuest repro kabely
Jo na to si vzpomínám, (pořád ukazoval stejnou obálku z Kanady a jiné kabely) ukazoval i fotky rozebraných konektorů, které byly pájené (u AQ !!!) - byl to 100% FAKE.
Přesně takhle k tomu dochází. Někdo si koupí "novej" kabel za 30% ceny nového a myslí si jak je mazanej. Vyzkouší ho a nechápe, proč má ta firma tak dobré jméno a myslí si, že ostatní lidi jsou "autocenzura", jestli se jim tohle líbí. Potom jinej filuta nutí lidi, kteří si kabel koupili oficielně u dovozce k prodeji za ceny jako má podvodník s Fake. Tyhle "autocenzura", co to vědomě prodávají, bych veřejně věšel na náměstí.
A to jsem humanista
Přesně takhle k tomu dochází. Někdo si koupí "novej" kabel za 30% ceny nového a myslí si jak je mazanej. Vyzkouší ho a nechápe, proč má ta firma tak dobré jméno a myslí si, že ostatní lidi jsou "autocenzura", jestli se jim tohle líbí. Potom jinej filuta nutí lidi, kteří si kabel koupili oficielně u dovozce k prodeji za ceny jako má podvodník s Fake. Tyhle "autocenzura", co to vědomě prodávají, bych veřejně věšel na náměstí.
A to jsem humanista
Linn Majik CD, Electrocompaniet ECI 5, Dynaudio Heritage Special, IsoTek Sigmas GII, Magnat MMS 730, Nordost Tyr 2, Nordost Frey 2, AQ Columbia, Furutech Evolution II, Furutech Alpha 3, Furutech Absolute Power 18, Audioquest NRQ Z2, Soundcare
Re: AudioQuest repro kabely
Prej humanista.
Humanisti věšej v lese bez obecenstva. \:D/
Humanisti věšej v lese bez obecenstva. \:D/
Re: AudioQuest repro kabely
Věšet lidi jen proto,že prodávají fake kabely?Bigjoe jseš super a tak to beru jako nadsázku.Ale kdyby mi to to samé řekl někdo jiný, opáčil bych,ty vole to by museli viset téměř všichni politici(čeští).Co takhle se opřít do těch nelidských buzerantů?Sorry za Off Topic. Ale nemohl jsem jinak.ŽÍT V PRAVDĚ.Nezlobte se,začíná mi trochu hrabat,jsem fakt se svým životem spokojený,ale ne spokojený se stávající společenskou a politickou situací,a tak mám stále větší problém řešit malichernosti(i když váší naštvanosti na prodejce fake kabelů rozumím).
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Re: AudioQuest repro kabely
Tak já se taky zkusím pustit do diskuze o Audioquestu.Mám právě zapůjčený AQ Rockefeller a myslím,že to nehraje vůbec špatně.Středy jsou výrazný,basy úderný,ale ne zalitý,zdají se tak nějak rychlý.Výšky jsou možná kapku pronikavější,ale nezdá se,že by to bylo na škodu.Ještě něco o komponentech na který hraju.Zesilovač je Pathos Logos,repro Dali Ikon 8 a cd Advance Acoustik Mcd 203.
Re: AudioQuest repro kabely
jen drobný poznatek z kategorie spíš entry levelů než hig-end... zdá se mi, že na audioquest jste trochu přísní... sám mám rocket 44 bw, vystřídali cardas crosslink bw.... no zcela určitě nejsou aq (v této cenové úrovni) horší než cardas provedením a myslím (to už je jistě subjektivní) ani zvukově .... jinak u usb kabelů (z řekněme střední třídy) jsem opravdu dlouze porovnával wireworld (který sbírá hvězdičky a ocenění) s aq carbon (za stejné peníze) ...no a koupil jsem aq carbon.... možná nejsem člověk s netopířím uchem... ale .....podle mě určitě aq nezněl hůř než wireworld...
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - avm pa8.3 - bergmann modi - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy