
staré vs nové stroje
Re: staré vs nové stroje
P.S.2 A zřejmě hodně hustej matroš 

ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Technics SL1210mk2,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,EAT Jo No 8,,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Technics SL1210mk2,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,EAT Jo No 8,,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: staré vs nové stroje
To PavelDosko + terahera....už jen podle toho na čem doma posloucháte
....značí o vašich skvělých hudebních zkušenostech...můžete si tu psát co chcete....jen do toho pánové....ať se druzí
poučí


ACCUPHASE A50V ,DENAFRIPS ATHENA,ACCUPHASE DP-55,ML SUMMIT X ,CANOR TP306 VR+,THORENS TD150+SAECW308N,VPI PRIME SCOUT+LYRA DELOS,KENWOOD KD990+MADRIGAL ,MAGNUM DYNALAB ETUDE
Re: staré vs nové stroje

TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick,MS-CF1; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AudioQuest,Townshend,VDH,Balkan
Re: staré vs nové stroje
Mikipetr,
Netlač tolik na pilu.
Nevím, jak si vyložit Tvůj poslední příspěvek, ale věz, že hudební zkušenost
nemá s cenou sestavy, nebo samostatných komponentů společného vůbec nic.
Netlač tolik na pilu.
Nevím, jak si vyložit Tvůj poslední příspěvek, ale věz, že hudební zkušenost
nemá s cenou sestavy, nebo samostatných komponentů společného vůbec nic.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: staré vs nové stroje
Už jen podle toho,že z podpisu poznáš z poza klávesnice,jak to komu hraje a jaké má hudební zkušenosti,značí o tvých skvělých zkušenostech


ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Technics SL1210mk2,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,EAT Jo No 8,,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Technics SL1210mk2,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,EAT Jo No 8,,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
- PavelDosko
- Příspěvky: 2344
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
mikipetr : ok, kolikrat jsi slysel BestIa bedny ?
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2344
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
mno Sonus Faber Cremona .. smekam, ty moje staly vic jen v soucastkach a stovky hodin k nim, ale klidne se ofrnuj dal ...
hele vyhybka do BestIA (dival jsem se, ze ses zajimal o stavbu beden), vsadim se o cokoliv, ze toto v Sonus Faber fakt nebude

pokud budes chtit inspiraci, napisu ti co je co (napr. ty velke civky jsou Jantzen WaxCoil AWG12), ve finalni verzi jeste odpory Jantzen Superres nahrazeny odpory PathAudio
hele vyhybka do BestIA (dival jsem se, ze ses zajimal o stavbu beden), vsadim se o cokoliv, ze toto v Sonus Faber fakt nebude

pokud budes chtit inspiraci, napisu ti co je co (napr. ty velke civky jsou Jantzen WaxCoil AWG12), ve finalni verzi jeste odpory Jantzen Superres nahrazeny odpory PathAudio
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2344
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
ale uznavam, ze Cremony bych napriklad radeji stehoval misto tech mych, preci jen vazi kus o metrak mene nez ty moje bestie
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2344
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
tak uzivej a i nadale sud neco cos v zivote nevidel ani neslysel, nejenom u mne, ale i u ostatnich
neni placka, neni highend
Re: staré vs nové stroje
k 1. Tvoje komentáre k mojim príspevkom tomu nenasvedčujú, alebo celkovo nevieš čítať a podkladáš mi niečo, čo som nenapísalMikipetr píše: ↑02 říj 2020 23:29 Ještě poznámka to ARETAX...
1. bohužel pro tebe - slovenštině rozumím velmi dobřě ...
2. jestli jsi někdy hrál na nějaký nástroj a jestli ne - tak tě můžu pokládat za technokrata , můžeš se připojit k té hrstce tzv. měřičů a zkoumačů.....jako na již výše zmíněném hifislovanetu....
k 2.

Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: staré vs nové stroje
Tak to mě opravdu pobavilo, označit Aretaxe za technokrata a měřiče a poslat ho na Slovanet 

Melco RZ upgrade -> Mutec MC-3+ Smart Clock USB -> MSB DAC IV Plus Signature -> MSB S200 -> Vivid B1 (SR PowerCell SX + Grounding Block ; AAI USB, Ansuz C2 XLR, HGA X64, 2x Meraki switch, AAI Maestoso ether., akust.).
Kino 7.2
Kino 7.2
Re: staré vs nové stroje
Tak tu vintage zostavu teda zamerne popis nech sa podelis o skusenosti.
Re: staré vs nové stroje
Jěště by mne zajímalo, co je starý a co nový stroj, jaké je kriterium?
Tannoy Westminster + SE-833 MX Challenge + Mola Tambaqui + Pink Faun 2.16x/ultra + Moon 740P + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Sakra + Jorma repro + Jorma Aes/ebu + AAi Maestozo 2 xlr
Re: staré vs nové stroje
Starý som ja a noví sú moji vnuci 
(alebo že by sme boli večne mladí?)

(alebo že by sme boli večne mladí?)
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: staré vs nové stroje
Četl jsem to "desatero" a zdá se mi, že autor (toho desatera) viděl max. hifivěž v ceně cca 1000 Kč v hluboké totalitě.
Že se konstruují dnes zesilovače na jiné úrovni než před xx rokama je snad každému jasné. Dříve vůbec neexistovaly DAC, streamery.....
Ale přístroje střední třídy?
Dříve to bylo solidní mechanické provedení, dnes plast s vlastnostmi tak do pěti roků používání. To je realita.
Že se konstruují dnes zesilovače na jiné úrovni než před xx rokama je snad každému jasné. Dříve vůbec neexistovaly DAC, streamery.....
Ale přístroje střední třídy?
Dříve to bylo solidní mechanické provedení, dnes plast s vlastnostmi tak do pěti roků používání. To je realita.
Re: staré vs nové stroje
PTK píše: ↑26 srp 2020 19:21 Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:
1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.
2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.
3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.
4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.
5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.
6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.
7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.
8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.
9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.
10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.
Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…
Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.
Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.
Ale pak bych si šel domů pustit ty současné…![]()
Myslel jsi třeba toto:
https://www.ebay.com/itm/294482828287?h ... SwOU1hefHi
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3178
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
Kdo má tohoto Studera, nebude mít problém s páskama
(Si myslím já)
(Si myslím já)
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3178
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
A proto se rika, ze myslet je
vedet. Kdo tohoto Studera ma, tak jen a pouze pi*uje. Taky jsem ho mel, ale A80ce se to rovnat nemuze, nechutna tomu vetsina pasku, musis to furt serizovat, je to cerna ovce Studer rodiny.
Dieter Burmester
Re: staré vs nové stroje
Psal jsem k "problému" s páskama pro A820. Neporovnával jsem A80 a A820.
Když už to tak ale dopadlo, tak asi takhle:
A820 byl udělaný pro postprodukční práci. Hlavně pro synchronizaci s filmem. Z toho plyne ta mnohem vyšší složitost obvodů, procesory atd.
Údržba a servis? Je to profesionální stroj. Když bude nový, v amatérských podmínkách pojede hodně dlouho bez jakéhokoliv náročnějšího zásahu.
Nový je nesehnatelný a to co je v nabídkách jsou právě ty stroje z profi studií co už mají něco najeto. Předpokládám, že ten, kdo si tohle kupuje o tom už něco ví a je schopný to řešit.
Takže kdo porovnává A820 a A80 chce srovnat nesrovnatelné.
Když už to tak ale dopadlo, tak asi takhle:
A820 byl udělaný pro postprodukční práci. Hlavně pro synchronizaci s filmem. Z toho plyne ta mnohem vyšší složitost obvodů, procesory atd.
Údržba a servis? Je to profesionální stroj. Když bude nový, v amatérských podmínkách pojede hodně dlouho bez jakéhokoliv náročnějšího zásahu.
Nový je nesehnatelný a to co je v nabídkách jsou právě ty stroje z profi studií co už mají něco najeto. Předpokládám, že ten, kdo si tohle kupuje o tom už něco ví a je schopný to řešit.
Takže kdo porovnává A820 a A80 chce srovnat nesrovnatelné.
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3178
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
Došli argumenty ?
Re: staré vs nové stroje
Malé pravopisné okénko: Pokud v podmětu není žádné jméno rodu mužského životného, pak píšeme v příčestí tvrdou koncovku y.
Re: staré vs nové stroje
Omlouvám se za pravopisnou chybu, snad se mi to už v životě nikdy nestane



