repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Takže se kapacita zvedla.. což může mít vliv na vysoké frekvence? I když, při těch malých hodnotách.. Ale určitě zajímavý poznatek z měření, že se tam s tím stíněním něco mění.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 890
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Je jasné, že se přidáním stínění silně zvýší kapacita, zejména pokud je izolace kabelu PVC. A je také jasné jakým směrem se zvuk posune, tedy alespoň někomu.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Pytel
Dotaz od netechnika: když se měří u upraveného kabelu +-, tak zem je v luftě, nebo
někde zapojena?
NA
A můžeš nám netechnikům naznačit jasný směr, který zminuješ?
Dotaz od netechnika: když se měří u upraveného kabelu +-, tak zem je v luftě, nebo
někde zapojena?
NA
A můžeš nám netechnikům naznačit jasný směr, který zminuješ?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Kapacitu kabelu jsem měřil bez zapojení stínění , ano bylo v luftě .
Jak píše NA bude to mít určitě vliv na vysoké frekvence. Bohužel u mě nemohu zapojit a vyzkoušet , je to tak tlustá hadice , že bych musel celý ponk rozdělat abych je zapojil.
Pamatuji si jak jsme zastínil Valhallu 1, zvuk se posunul níže a pásma se uklidnila.
Půjčil jsem si kousek povídaní od VB o kapacitě , jentakový náznak :
Jak píše NA bude to mít určitě vliv na vysoké frekvence. Bohužel u mě nemohu zapojit a vyzkoušet , je to tak tlustá hadice , že bych musel celý ponk rozdělat abych je zapojil.
Pamatuji si jak jsme zastínil Valhallu 1, zvuk se posunul níže a pásma se uklidnila.
Půjčil jsem si kousek povídaní od VB o kapacitě , jentakový náznak :
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
nebo tady:
https://vyvoj.hw.cz/teorie-a-praxe/doku ... abely.html
Velká kapacita i indukčnost mají vliv na reprodukci vysokých kmitočtů - dochází k jejich utlumeni (kapacita vysoké frekvence zkratuje k zemi a indukčnost se k nim chová jako odpor - zvětší se výkonová ztráta na vysokých kmitočtech)
Že to Míra změřil, je fajn ověření v praxi.
https://vyvoj.hw.cz/teorie-a-praxe/doku ... abely.html
Velká kapacita i indukčnost mají vliv na reprodukci vysokých kmitočtů - dochází k jejich utlumeni (kapacita vysoké frekvence zkratuje k zemi a indukčnost se k nim chová jako odpor - zvětší se výkonová ztráta na vysokých kmitočtech)
Že to Míra změřil, je fajn ověření v praxi.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
neni placka, neni highend
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Protože se na mne hrnou dotazy z více stran, jak se projevilo stínění u kabelu TriVista, napíši to sem:Pytell píše:Dnes jsem zastínil TriVistu .. 2 x stínění, váha se zvedla 5.5 kg za kus, je to pořádná hadice
Ještě bohužel nevím.
Sice mám kabel už pár dní doma, ale pořád jsem nenašel dostatek času k výměně, protože u mne nejde jednoduše odpojit starý a dát nový. Musím rozebrat celou sestavu, abych se dostal ke šroubům na kostru koncáků. A to vyžaduje spoustu času a také partnera, který pomůže oddělat a pak dát zpátky cca 120kg ponk. Takže to bude ještě chvilku trvat...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Tak to bychom mohli zmastit toho 20.3.,když u tebe budu.Večer pořádně pojím,ať jsem plný síly a mužem tahat ponk
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
terahera
Může být, celý den si plánuji jako nepracovní, tak pokud po poslechu stávajícího stavu ve všech variantách (MCH, stereo, veškerý analog) zbude čas, můžeme to spolu zrealizovat. Dřív se k tomu stejně nejspíš nedostanu - přes týden mám pracovní povinnosti a protože má v pátek v Alpách vydatně sněžit, tak na víkend určitě vyrazíme s kámošem někam do Rakous zablbnout.
kychtax
Nosič se dá vždy najít, ať syn nebo soused. Jen chybí čas, který bych tomu chtěl nyní věnovat. Když nějaký volný mám, raději něco poslechnu. Anebo do toho něco nepředpokládaného vletí. Jako třeba tento víkend - měl jsem v plánu kabel zapojit, ale našim kazašským sousedům se narodila dcera a šťastný dědeček, který přiletěl z Astany, mi změnil plány, když do mne raketovým tempem nahrnul několik stakanů "na zdarovje vnůčky".
Může být, celý den si plánuji jako nepracovní, tak pokud po poslechu stávajícího stavu ve všech variantách (MCH, stereo, veškerý analog) zbude čas, můžeme to spolu zrealizovat. Dřív se k tomu stejně nejspíš nedostanu - přes týden mám pracovní povinnosti a protože má v pátek v Alpách vydatně sněžit, tak na víkend určitě vyrazíme s kámošem někam do Rakous zablbnout.
kychtax
Nosič se dá vždy najít, ať syn nebo soused. Jen chybí čas, který bych tomu chtěl nyní věnovat. Když nějaký volný mám, raději něco poslechnu. Anebo do toho něco nepředpokládaného vletí. Jako třeba tento víkend - měl jsem v plánu kabel zapojit, ale našim kazašským sousedům se narodila dcera a šťastný dědeček, který přiletěl z Astany, mi změnil plány, když do mne raketovým tempem nahrnul několik stakanů "na zdarovje vnůčky".
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Tak včera nastal den "D" a já se skoro dvou měsících dokopal k tomu, vyzkoušet stíněnou TriVistu. Stínění je provedeno jako dvojnásobné s vyvedením kabelu na straně koncáku (zapojuje se na kostru).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Zde je průběžný report:
FÁZE 1) Aktuálně jsem hrál v BI-AMPU. TriVistu na výšky a Kapton na basy. Veškeré níže popisované změny jsou vztaženy k této kombinaci.
FÁZE 2) Abych mohl porovnat, zapojil jsem nejdřív jako singl - nestíněná TriVista na basy a propojení s výškami přes Nordost jumper NORSE.
- zvuk podstatné zhoršení - basy lehce máznuté, výšky bez kontury Ale to jsem čekal, toto zapojení jsem před časem vyloučil jako nevyhovující. Je to však jediný způsob, jak relevantně posoudit přínos stínění.
FÁZE 3) Zapojení stíněné TriVisty na basy + propojka na výšky
- z počátku úlek - basy úplně zmizely!
- po chvilce údiv - ony nezmizely, jsou jen přesně konturované, nezvykle tvrdé a velký posun v dynamice!
- výšky pořád neuspokojivé, máznuté
FÁZE 4) Vyhození jumperů, zapojení zpět na BIAMP - stíněná TriVista na basy, nestíněná na výšky.
- Zde návrat ke zvuku na výškách, jaký jsem znal z kombinace Kapton/Trivista. Ovšem velká změna na středech a basech - mnohem větší přesnost, tvrdost a razance, neskutečná dynamika. PARÁDA!
Tak to bylo doteď vše, ještě teď vyzkouším následující kombinace:
FÁZE 5) Stíněná TriVista na výšky, nestíněná na basy
FÁZE 6) Kombinace Kapton + stíněná TriVista - dvě varianty - výška/basy a basy/výšky
A pak mne čeká poslední krok - nechat zastínit další sadu TriVista. To ale bude zase nejspíš nějakou dobu trvat. No a pak varianty:
FÁZE 7) Kombinace 2x stíněná TriVista v Biampu
FÁZE 8) A úplně nakonec zkusím variantu přepnout zesák do můstku a 2x stíněnou TriVistu zapojím do BiWiringu. Jen u této varinanty bude nejspíš nutné udělat drobnou úpravu koncáků, protože do stávajících terminálů určitě nezapojím dvě stíněné trivisty společně. Buď to bude znamenat výměnu terminálů za nějaké masivní, nebo jejich zdvojení. Ale to bude ještě nějakou dobu trvat...
A nějaké aktuální zhodnocení a shrnutí?
- TriVista - stínění se rozhodně vyplatí, přínos je velký! Nárůst čistoty, pevnosti a dynamiky je opravdu zásadní. Alespoň v mém případě!
- Manipulace je fakt šílená! Pokud se někomu zdá, že je se standart TriVistou se blbě dělá, tak se stíněnou je to násobně horší...
- Jumper Norse je v mém případě brzdou, pošlu jej nejspíš do světa
Pozn.: Popsané testování proběhlo pro urychlení s CD/SACD. Teď budu zkoušet ještě i vinyl, ale nepředpokládám, že by se něco zásadně měnilo.
FÁZE 1) Aktuálně jsem hrál v BI-AMPU. TriVistu na výšky a Kapton na basy. Veškeré níže popisované změny jsou vztaženy k této kombinaci.
FÁZE 2) Abych mohl porovnat, zapojil jsem nejdřív jako singl - nestíněná TriVista na basy a propojení s výškami přes Nordost jumper NORSE.
- zvuk podstatné zhoršení - basy lehce máznuté, výšky bez kontury Ale to jsem čekal, toto zapojení jsem před časem vyloučil jako nevyhovující. Je to však jediný způsob, jak relevantně posoudit přínos stínění.
FÁZE 3) Zapojení stíněné TriVisty na basy + propojka na výšky
- z počátku úlek - basy úplně zmizely!
- po chvilce údiv - ony nezmizely, jsou jen přesně konturované, nezvykle tvrdé a velký posun v dynamice!
- výšky pořád neuspokojivé, máznuté
FÁZE 4) Vyhození jumperů, zapojení zpět na BIAMP - stíněná TriVista na basy, nestíněná na výšky.
- Zde návrat ke zvuku na výškách, jaký jsem znal z kombinace Kapton/Trivista. Ovšem velká změna na středech a basech - mnohem větší přesnost, tvrdost a razance, neskutečná dynamika. PARÁDA!
Tak to bylo doteď vše, ještě teď vyzkouším následující kombinace:
FÁZE 5) Stíněná TriVista na výšky, nestíněná na basy
FÁZE 6) Kombinace Kapton + stíněná TriVista - dvě varianty - výška/basy a basy/výšky
A pak mne čeká poslední krok - nechat zastínit další sadu TriVista. To ale bude zase nejspíš nějakou dobu trvat. No a pak varianty:
FÁZE 7) Kombinace 2x stíněná TriVista v Biampu
FÁZE 8) A úplně nakonec zkusím variantu přepnout zesák do můstku a 2x stíněnou TriVistu zapojím do BiWiringu. Jen u této varinanty bude nejspíš nutné udělat drobnou úpravu koncáků, protože do stávajících terminálů určitě nezapojím dvě stíněné trivisty společně. Buď to bude znamenat výměnu terminálů za nějaké masivní, nebo jejich zdvojení. Ale to bude ještě nějakou dobu trvat...
A nějaké aktuální zhodnocení a shrnutí?
- TriVista - stínění se rozhodně vyplatí, přínos je velký! Nárůst čistoty, pevnosti a dynamiky je opravdu zásadní. Alespoň v mém případě!
- Manipulace je fakt šílená! Pokud se někomu zdá, že je se standart TriVistou se blbě dělá, tak se stíněnou je to násobně horší...
- Jumper Norse je v mém případě brzdou, pošlu jej nejspíš do světa
Pozn.: Popsané testování proběhlo pro urychlení s CD/SACD. Teď budu zkoušet ještě i vinyl, ale nepředpokládám, že by se něco zásadně měnilo.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
to admin
Nevím proč, ale když jsem dal fotky v kontextu do textu, tak se přeházely...
Tak zde jako jeden souhrn.
Nevím proč, ale když jsem dal fotky v kontextu do textu, tak se přeházely...
Tak zde jako jeden souhrn.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Tak ses konečně dokopal Ta manipulace musí být úplně šílená,mně odradila už manipulace u klasické verze a vzhledem k tomu,že jsem tvé stíněné viděl při předání,tak si to dokážu představit O kolik se ti po tomto testu zvětšil objem bicepsu
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Je to masakr, mám docela obavy o terminály. Toto zapojení bylo téměř nemožné... Nechám to chvilku a pak odpojím.
Musím vymyslet, jak terminálům odlehčit, pokud na nich budou viset dvě stíněné TriVisty. Tady je vidět, že klasická Trivista je oproti stíněné docela střízlík
Musím vymyslet, jak terminálům odlehčit, pokud na nich budou viset dvě stíněné TriVisty. Tady je vidět, že klasická Trivista je oproti stíněné docela střízlík
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
@zabiny007: Tento výsledek mne moc nepřekvapuje. Použít pro jumpery zcela odlišný typ kabelu než je repro kabel nutně vnese do signálu jiný typ zkreslení.. a to je prostě problém navíc. Myslím, že bych verzi jednoho kabelu + jumper na základě provedeného testu a priori neodsuzoval. Pokud máš možnost, zkus jako jumper použít nějakou "krátkou tri vistu".zabiny007 píše:Zde je průběžný report:
FÁZE 2) Abych mohl porovnat, zapojil jsem nejdřív jako singl - nestíněná TriVista na basy a propojení s výškami přes Nordost jumper NORSE.
- zvuk podstatné zhoršení - basy lehce máznuté, výšky bez kontury Ale to jsem čekal, toto zapojení jsem před časem vyloučil jako nevyhovující. Je to však jediný způsob, jak relevantně posoudit přínos stínění.
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Naim Superuniti + KEF RDM One
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Kabel kde povest předchází kvalitu
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
F2014
Ano, to by bylo dokonalé, ale neexeistuje. Podle mne je to ale pro porovnání stíněný vs. nestíněný nepodstatné, jaký jumper byl použit.
Jirka33
nějak mi uniká smysl toho, co jsi napsal..
Ano, to by bylo dokonalé, ale neexeistuje. Podle mne je to ale pro porovnání stíněný vs. nestíněný nepodstatné, jaký jumper byl použit.
Jirka33
nějak mi uniká smysl toho, co jsi napsal..
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 890
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
„Použít pro jumpery zcela odlišný typ kabelu než je repro kabel nutně vnese do signálu jiný typ zkreslení.. a to je prostě problém navíc.“
Nevidím žádný problém v použití jumperů z jiného materiálu, jiného výrobce.
V bedně jsou také vždy nějaké jiné kabely, a jumper je technicky pouze kabeláž bedny, akorát je umístěna venku, a dá se uživatelsky jednoduše vyměnit, nebo nepoužít při připojení reprokabelu bi-wire.
Navíc 50mm2 kabel z Tri Visty použít na 25cm kratičký Jumper?
Osobně mi přišlo divné použití High-endového kabelu Sroll na spodek a tlustou dvoulinku na vršek. Ale pak jsem si uvědomil, že v tomto případě nejde u spodního vedení o pásmo pouze basů, protože to nejsou 3-4 pásmovky. Jsou to 2p. bedny, kde je spodek vlastně důležitější, protože je to pásmo od spodu až nad 2kHz, a vršek jsou už jen výšky.
Nevidím žádný problém v použití jumperů z jiného materiálu, jiného výrobce.
V bedně jsou také vždy nějaké jiné kabely, a jumper je technicky pouze kabeláž bedny, akorát je umístěna venku, a dá se uživatelsky jednoduše vyměnit, nebo nepoužít při připojení reprokabelu bi-wire.
Navíc 50mm2 kabel z Tri Visty použít na 25cm kratičký Jumper?
Osobně mi přišlo divné použití High-endového kabelu Sroll na spodek a tlustou dvoulinku na vršek. Ale pak jsem si uvědomil, že v tomto případě nejde u spodního vedení o pásmo pouze basů, protože to nejsou 3-4 pásmovky. Jsou to 2p. bedny, kde je spodek vlastně důležitější, protože je to pásmo od spodu až nad 2kHz, a vršek jsou už jen výšky.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Ano, u ProAc D30 je basový, resp. středobasový reproduktor mnohem důležitější. Výrobce neuvádí nastavení děličky, ale podle měření ve Stereophile, které proběhlo u jeho předchůdce D28, to vychází na nějakých 3,1kHz. Myslím, že D30 na tom bude podobně.
V kontextu tohoto se není čemu divit, že mi vycházel Kapton lépe na "basy" a TriVista na výšky. Už si ale nejsem jist, že to bude tak jednoznačné v případě porovnání se stíněnou TriVistou. No, sám jsem na to docela zvědav...
V kontextu tohoto se není čemu divit, že mi vycházel Kapton lépe na "basy" a TriVista na výšky. Už si ale nejsem jist, že to bude tak jednoznačné v případě porovnání se stíněnou TriVistou. No, sám jsem na to docela zvědav...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
@NA: "Problém" jako takový to není = funguje to. Nicméně, měl jsem možnost se přesvědčit, že výměna jumperu slyšet je, a není to úplně zanedbatelný rozdíl. Každý kabel v systému považuji za prvek degradující zvuk. Typově jiný jumper než je reprokabel anebo interní kabelář v reprosoustavě považuji za další zbytečný potenciální problém. Ideální by možná bylo i sladění interní kabeláže v reprosoustavě s reprokabelem.NA-Noble Audio píše:„Použít pro jumpery zcela odlišný typ kabelu než je repro kabel nutně vnese do signálu jiný typ zkreslení.. a to je prostě problém navíc.“
Nevidím žádný problém v použití jumperů z jiného materiálu, jiného výrobce.
V bedně jsou také vždy nějaké jiné kabely, a jumper je technicky pouze kabeláž bedny, akorát je umístěna venku, a dá se uživatelsky jednoduše vyměnit, nebo nepoužít při připojení reprokabelu bi-wire.
Ber to jako můj čistě osobní náhled na věc - stejně tak nejsem příznivcem biwiringu a už vůbec ne varianty s odlišným typem kabelu na různých svorkách. Netvrdím, že to nemůže hrát dobře, ostatně spousta zde přítomných to tak používá k plné spokojenosti. Jen to vidím jako obecně složitější systém a jako takový je složitější jej doladit.
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Naim Superuniti + KEF RDM One
- PavelDosko
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
u mne nakonec vyhrala kombinace TriVista na basy a na stredovysky Acoustic Revive TripleC
neni placka, neni highend
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Mně se zdá, že by měl být jumper vždycky raději o dost lepší než reprokabel. Protože je to právě další potenciální zdroj vnesení změny do zvuku a problémů, hodně kontaktů.. a riziko problémů je tak vyšší.. Už nevím kdo mi to říkal.F2014 píše:@NA: "Problém" jako takový to není = funguje to. Nicméně, měl jsem možnost se přesvědčit, že výměna jumperu slyšet je, a není to úplně zanedbatelný rozdíl. Každý kabel v systému považuji za prvek degradující zvuk. Typově jiný jumper než je reprokabel anebo interní kabelář v reprosoustavě považuji za další zbytečný potenciální problém. Ideální by možná bylo i sladění interní kabeláže v reprosoustavě s reprokabelem.NA-Noble Audio píše:„Použít pro jumpery zcela odlišný typ kabelu než je repro kabel nutně vnese do signálu jiný typ zkreslení.. a to je prostě problém navíc.“
Nevidím žádný problém v použití jumperů z jiného materiálu, jiného výrobce.
V bedně jsou také vždy nějaké jiné kabely, a jumper je technicky pouze kabeláž bedny, akorát je umístěna venku, a dá se uživatelsky jednoduše vyměnit, nebo nepoužít při připojení reprokabelu bi-wire.
Ber to jako můj čistě osobní náhled na věc - stejně tak nejsem příznivcem biwiringu a už vůbec ne varianty s odlišným typem kabelu na různých svorkách. Netvrdím, že to nemůže hrát dobře, ostatně spousta zde přítomných to tak používá k plné spokojenosti. Jen to vidím jako obecně složitější systém a jako takový je složitější jej doladit.
Ale slyšel jsem i zcela jiný názor. pochází od fundovaného člověka, nebudu jmenovat.. o to víc zajímavý. Stačí koupit v elektru 6mm nebo 10mm solid měděný drát, ODIZOLOVAT po celé délce. Naštípat. A propojky jsou na světě ..
Jinak je to bohužel.. Interní kabeláž v bedně a interní kabeláž v zesilovači, reprokabel, interní kabeláž XLR od konektoru k desce v zesilovači, XLR kably.. je toho dost a dost.. .. možná proto taky spíš nejsem přesvědčen pro biwiring. Přesně to co píšeš. Víc kablů, atd..
Mám jednu trivistu půjčenou, jsem zvědav co se bude dít u mne. PLánuji zapojit jako single wire. Nemám biwire terminály v bedně ani zesu. Dal jsem je pryč.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Sašo ,
díky za report, klobouk dolů , zapojit ty tlusté a těžké hadice.
Třeba časem uděláme ještě další pár.
Honzo,
jestli máš fungl novou nehranou, počítej minimálně 14 dnů.
díky za report, klobouk dolů , zapojit ty tlusté a těžké hadice.
Třeba časem uděláme ještě další pár.
Honzo,
jestli máš fungl novou nehranou, počítej minimálně 14 dnů.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Jj,je pravda,že Tri Vista je po rozehrání v podstatě jiný kabel,vyzkoušeno na vlastní kůži
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Před nějakou dobou jsem se dostal k reprokabelům TriVista. Po velice příjemné debatě jsem obdržel k nim i propojení ke komponentům originál TriVista.(Luboš je z jiné planety )Byl to opravdu poslední pár rca pouze asi 20 cm dlouhé kabely, takže komponenty musí být opravdu blízko u sebe v racku. Mám pro někoho možná blbou otázku a za to se omlouvám. Daly by se použít jako jumpery? Děkuji za odpověď.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Sorry-mělo tam být 2 páry rca...
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 dub 2019 09:14
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Já bych se toho nebál, najít polohu, aby nevznikala velká páka a oni se sami od podlahy udrží bez velkého tahu na terminály. A potvrzuji, že jejich zvuk se časem mění před očima, teda před ušima:)zabiny007 píše:Je to masakr, mám docela obavy o terminály. Toto zapojení bylo téměř nemožné... Nechám to chvilku a pak odpojím.
Musím vymyslet, jak terminálům odlehčit, pokud na nich budou viset dvě stíněné TriVisty. Tady je vidět, že klasická Trivista je oproti stíněné docela střízlík
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Tak včera se u mne na chvilku zastavil Valderon, abych na něm vyzkoušel různé kombinace kabelů Trivista stíněná vs. nestíněná a vs. Sroll Kapton. Nebudu popisovat celý průběh a jednotlivé poznatky, to se možná rozepíše Jarda, ale v kostce:
Nejdříve proběhlo „naladění“ uší poslechem stíněné Trivisty na basech a nestíněné na výškách.
Následně poslech jednotlivých kabelů, zapojených na středobasech a s jumperem na výšky s výsledkem:
- stíněná TriVista je o řád (možná o nejeden) lepší kabel než nestíněná. Z pohledu stíněné se až chce říct - jak jsem mohl zbytečně ztratit tolik času poslechem nestíněné?
- Kapton je o řád lepší kabel, než TriVista a to i stíněná (ale také stojí násobně víc).
Tedy v podstatě výsledek předpokladatelný. Pak už proběhl jen test se stíněnou TriVistou a Kaptonem a výsledem je, že stíněná TriVista skončila na basech a Kapton na výškách.
A sumarizace?
- TriVista je kabel se skvělým potenciálem, ale používat jej nestíněný je jak jezdit se zataženou ruční brzdou. Ale to si člověk neuvědomí, dokud nemá přímé srovnání.
- Než používat Kapton v singl s jumpery, je lepší použít kombinaci Kapton + Trivista do biampu.
- Kombinaci dvě stíněné Trivisty v biampu jsme nezkoušeli, ale můj odhad je, že by to byla lepší kombinace, než singl Kapton s jumpery. A za cca poloviční náklady...
________________________
Pod čarou, už možná patří jinam, ale napíšu i sem...
- Dokonalé řešení v mém případě, za stávající situace, by bylo mít dva Kaptony. Do toho se mi ale nechce investovat, dokud nebudu mít "final" bedny, po kterých koukám. Tam totiž může být vše jinak (například jen Singl terminál, možnost Triampingu atd).
- Protože pojedu kombinaci stíněná TriVista/Kapton, mám jeden pár nestíněné TriVisty navíc (resp. k tomu mohu pustit i jeden sólo kabel pro centr). Kdyby měl někdo zájem, ozvěte se do SZ.
VŠE VÝŠE UVEDENÉ SE VZTAHUJE POUZE K MÉ SESTAVĚ. U NĚKOHO JINÉHO MŮŽE BÝT VŠE JINAK.
Nejdříve proběhlo „naladění“ uší poslechem stíněné Trivisty na basech a nestíněné na výškách.
Následně poslech jednotlivých kabelů, zapojených na středobasech a s jumperem na výšky s výsledkem:
- stíněná TriVista je o řád (možná o nejeden) lepší kabel než nestíněná. Z pohledu stíněné se až chce říct - jak jsem mohl zbytečně ztratit tolik času poslechem nestíněné?
- Kapton je o řád lepší kabel, než TriVista a to i stíněná (ale také stojí násobně víc).
Tedy v podstatě výsledek předpokladatelný. Pak už proběhl jen test se stíněnou TriVistou a Kaptonem a výsledem je, že stíněná TriVista skončila na basech a Kapton na výškách.
A sumarizace?
- TriVista je kabel se skvělým potenciálem, ale používat jej nestíněný je jak jezdit se zataženou ruční brzdou. Ale to si člověk neuvědomí, dokud nemá přímé srovnání.
- Než používat Kapton v singl s jumpery, je lepší použít kombinaci Kapton + Trivista do biampu.
- Kombinaci dvě stíněné Trivisty v biampu jsme nezkoušeli, ale můj odhad je, že by to byla lepší kombinace, než singl Kapton s jumpery. A za cca poloviční náklady...
________________________
Pod čarou, už možná patří jinam, ale napíšu i sem...
- Dokonalé řešení v mém případě, za stávající situace, by bylo mít dva Kaptony. Do toho se mi ale nechce investovat, dokud nebudu mít "final" bedny, po kterých koukám. Tam totiž může být vše jinak (například jen Singl terminál, možnost Triampingu atd).
- Protože pojedu kombinaci stíněná TriVista/Kapton, mám jeden pár nestíněné TriVisty navíc (resp. k tomu mohu pustit i jeden sólo kabel pro centr). Kdyby měl někdo zájem, ozvěte se do SZ.
VŠE VÝŠE UVEDENÉ SE VZTAHUJE POUZE K MÉ SESTAVĚ. U NĚKOHO JINÉHO MŮŽE BÝT VŠE JINAK.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Skvělý report Sašo!!!!!
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Sašo,
prosím jaké jumpery si používal při tom včerejším testování?
prosím jaké jumpery si používal při tom včerejším testování?
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Stejné, jako minulé - viz výše. Jsou lepší než originál, ale dvojitá Valhalla to není...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Jasně, už to vidím. To i jednoduché Valhalla propojky musí být lepší než tyto Norse Jumpers.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
To určitě, ale o tom testík nebyl a na základní porovnání kabelů stínění/nestíněný/jiný to vliv nemá. Změnit by to mohlo jedině finální část zda singl s jumperem, nebo Biamp s kombinací kabelů.
Ale je to bezpředmětné - řešil jsem situaci u sebe při dané sestavě a s možnostmi co mám. A protože se spousta majitelů TriVisty ptá, volá a píše, jak "to dopadlo" , přišlo mi smysluplnější to napsat veřejně, ať nemusím Xkrát dokola povídat to stejné.
A opět připomínám to, co jsem psal úplně na závěr:
Je to platné u mne v sestavě jakou mám a s možnostmi jaké mám. U někoho jiného (kdo má např. propojky Valhalla) to může dopadnout jinak.
Ale je to bezpředmětné - řešil jsem situaci u sebe při dané sestavě a s možnostmi co mám. A protože se spousta majitelů TriVisty ptá, volá a píše, jak "to dopadlo" , přišlo mi smysluplnější to napsat veřejně, ať nemusím Xkrát dokola povídat to stejné.
A opět připomínám to, co jsem psal úplně na závěr:
Je to platné u mne v sestavě jakou mám a s možnostmi jaké mám. U někoho jiného (kdo má např. propojky Valhalla) to může dopadnout jinak.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Jasně, rozumím. Měl jsem na mysli v budoucnu vyzkoušet řešení s kvalitnímy propojkami proti 2 párům reprokabelů, kdy to asi vždy bude dražší řešení.
Je dobře, že sdílíš své testování aby si i ostatní mohli udělat představu. Přínos stínění na Trivista reprokabelu musí být logicky přínosem tak je super mít to potvrzeno i testovacím poslechem.
Je dobře, že sdílíš své testování aby si i ostatní mohli udělat představu. Přínos stínění na Trivista reprokabelu musí být logicky přínosem tak je super mít to potvrzeno i testovacím poslechem.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Sašo, děkuji za uvedení
Co dodat, když jsi vše shrnul? Byl jsem zneužít pro tvé pokusy
Bylo těch kombinaci tolik, že jsem mnohdy nevěděl, co zrovna hraje. Musím přiznat i to, že jsem byl trochu nervózní. To víte, jsem pocitář.
V první řadě musím říct, že to Sašovi prostě... Hraje... Vymazlena sestava natolik, že identifikovat změnu zvuku díky drátu není problém. Tu více, tu méně. Ale vždy tam rozdíl byl. Protože jsem pocitář, budu to teď tak i popisovat. Proto to tak i berte, prosím. Nestinena trivista mě nezaujala. Dokonce nechápu, proč je kolem ní tolik povyku. Vedle stíněné je zvuk mdlý, zdechlý, neznělý. Stíněná? Naprosto jiný kabel, mnohem lepší zvuk. Znelost středů i výšek včetně lepšího rozlišení. Bas konturni, přesnější. Hudba baví. Mnohem větší živost, drajv. Tak jsem to citil, ale nebojte, i slyšel.
Kapton... Co já vim? Jednoduše, všeho vic. Rozlišení na výškách se mi moc líbilo, spoustu luftu, dozvuků. Zvuky bedny střílely rychle, naléhavě. Detaily "někde" v hudbě zni v plné síle, přehledně. Prostě to hraje jakoby "mimochodem", levou zadní. Přirozeně a nenuceně. Poslouchal jsem hudbu, ne jen atributy. Ano je dražší, ale už je to ten rozdíl, který člověk zaplatí, protože tak to prostě hraje. Jak Saša podotkl, malý krůček pro člověka, velký skok pro hifistu. A tak to je. Tento malý krůček je už dražší, ale zásadní pro zvuk.
Kombinace Kapton a stíněné Trivisty bylo... už jen najít tu třešničku na dortu. Tady je to jen o preferencích. Takže zbytečné něco dodávat.
Pro mě super zkušenost. Nikdy bych nevěřil, že stínění může udělat až tolik.
Takže, teď jsem popsal jednoduše své pocity, jak jsem je vnímal při poslechu na sestavě u zabiny007. Jsem si vědom, že jinde může být vše jinak.
Co dodat, když jsi vše shrnul? Byl jsem zneužít pro tvé pokusy
Bylo těch kombinaci tolik, že jsem mnohdy nevěděl, co zrovna hraje. Musím přiznat i to, že jsem byl trochu nervózní. To víte, jsem pocitář.
V první řadě musím říct, že to Sašovi prostě... Hraje... Vymazlena sestava natolik, že identifikovat změnu zvuku díky drátu není problém. Tu více, tu méně. Ale vždy tam rozdíl byl. Protože jsem pocitář, budu to teď tak i popisovat. Proto to tak i berte, prosím. Nestinena trivista mě nezaujala. Dokonce nechápu, proč je kolem ní tolik povyku. Vedle stíněné je zvuk mdlý, zdechlý, neznělý. Stíněná? Naprosto jiný kabel, mnohem lepší zvuk. Znelost středů i výšek včetně lepšího rozlišení. Bas konturni, přesnější. Hudba baví. Mnohem větší živost, drajv. Tak jsem to citil, ale nebojte, i slyšel.
Kapton... Co já vim? Jednoduše, všeho vic. Rozlišení na výškách se mi moc líbilo, spoustu luftu, dozvuků. Zvuky bedny střílely rychle, naléhavě. Detaily "někde" v hudbě zni v plné síle, přehledně. Prostě to hraje jakoby "mimochodem", levou zadní. Přirozeně a nenuceně. Poslouchal jsem hudbu, ne jen atributy. Ano je dražší, ale už je to ten rozdíl, který člověk zaplatí, protože tak to prostě hraje. Jak Saša podotkl, malý krůček pro člověka, velký skok pro hifistu. A tak to je. Tento malý krůček je už dražší, ale zásadní pro zvuk.
Kombinace Kapton a stíněné Trivisty bylo... už jen najít tu třešničku na dortu. Tady je to jen o preferencích. Takže zbytečné něco dodávat.
Pro mě super zkušenost. Nikdy bych nevěřil, že stínění může udělat až tolik.
Takže, teď jsem popsal jednoduše své pocity, jak jsem je vnímal při poslechu na sestavě u zabiny007. Jsem si vědom, že jinde může být vše jinak.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Chlapci, děkuji za report, po kompletaci jsem ji doma nezapojil, neboť by se mi stíněná nevešla za ponk, ale třeba tu moji časem tak zastíním. Z praxe vím jak to pomohlo, např. i Valhalle, atd... Minulý týden jsem stínil Paolův pletánek na zahradní hadici, po zapojení mi Lachim volal , že pecka.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Ve čtvrtek si byl jeden hifista pro předrátovaný gramofon a když viděl TriVisty , povídá proč hraji na měděné trubky na rozvod plynu , až dle omaku zjistil , že je to lícna . Každému říkám , že hraji na startovací kabely a zvukem jsem plně spokojen.
Re: repro kabel Musical Fidelity Tri-Vista
Mirku, už jsi si ty startovací kabely zastinil? Když si uvědomím ten super posun a to, že ty to umíš?... Vážně to stojí za to.