záhada B&W řady D3
záhada B&W řady D3
jako letitý fanoušek firmy B&W mi v osobně v hlavě leží tzv. "záhada řady D3".
zvuk řady D3 považuji za záhadu. nevyřešenou.
měl jsem možnost slyšet 3 modely řady D3 + 2 modely řady S2 u sebe v poslechovce...i jinde.
proto bych rád vyvolal debatu ke zjištění spektra názorů.
nikdy se mi totiž nepodařilo z těchto technologických novinek "vydolovat" zvuk poslouchatelný.
tedy takový, aby mě poslech bavil, těšil. abych se radoval z poslechu beden za statisíce.
respektive abych se radoval z tolika chválený inovací.
spíše naopak.
ač je zvuk modelů D3 technologicky dokonalý,vše je perfektní....mě osobně to do hlavy nešlo.
dlouhodobě jsem zvuk poslouchat nezvládal.
je mi jasné, že vývojáři v BW nejsou hloupí a řadu D3 udělali dokonale.
tak kde jsem udělal chybu?
proč mi ten zvuk tolik nesedl a nesedí ?
když se podívám kolik modelů D3 se prodává v téměř novém stavu...
na doplnění:
takovou B&W800 d2 považuji naopak za zvukou referenci a špičku mezi zaplatitelným TOP
zvuk řady D3 považuji za záhadu. nevyřešenou.
měl jsem možnost slyšet 3 modely řady D3 + 2 modely řady S2 u sebe v poslechovce...i jinde.
proto bych rád vyvolal debatu ke zjištění spektra názorů.
nikdy se mi totiž nepodařilo z těchto technologických novinek "vydolovat" zvuk poslouchatelný.
tedy takový, aby mě poslech bavil, těšil. abych se radoval z poslechu beden za statisíce.
respektive abych se radoval z tolika chválený inovací.
spíše naopak.
ač je zvuk modelů D3 technologicky dokonalý,vše je perfektní....mě osobně to do hlavy nešlo.
dlouhodobě jsem zvuk poslouchat nezvládal.
je mi jasné, že vývojáři v BW nejsou hloupí a řadu D3 udělali dokonale.
tak kde jsem udělal chybu?
proč mi ten zvuk tolik nesedl a nesedí ?
když se podívám kolik modelů D3 se prodává v téměř novém stavu...
na doplnění:
takovou B&W800 d2 považuji naopak za zvukou referenci a špičku mezi zaplatitelným TOP
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: záhada B&W řady D3
Zkus prosim zvuk obou generaci trochu vic popsat.
Re: záhada B&W řady D3
Kamarád má B&W 803 D3 a komponenty McIntosh, hraje to úžasně, už jsem to poslouchal desítky hodin a pořád baví, ať pustí LP nebo CD.
Re: záhada B&W řady D3
Ja som novu radu B&W nepočul ale je možné že presný "suchý" zvuk Sroll +presný tiež pravdepodobne oproti D2 " presnejší suchý "zvuk B&W typu D3 už ku sebe sa nehodí.Aj celkovo ten dizajn je už taký moc nablýskaný a preexponovaný.
Popripade nesadli u Lachima dalšie veci a hlavne to čo píšem na konci dalšej vety.
To by vysvetlovalo prečo sa ku B&W hodia muzikalnejšie prístroje typu McIntosh a použivaju ludia ak nemaju takéto zosilnovače aj Cardas káble.
Popripade nesadli u Lachima dalšie veci a hlavne to čo píšem na konci dalšej vety.
To by vysvetlovalo prečo sa ku B&W hodia muzikalnejšie prístroje typu McIntosh a použivaju ludia ak nemaju takéto zosilnovače aj Cardas káble.
Re: záhada B&W řady D3
Pgh
No prave. Byl jsem pro 803d3 předem pevné rozhodnutý. Ale musel jsem je vrátit.
Na jaké sestavě je poslouchá té? Filtrace jaká?
No prave. Byl jsem pro 803d3 předem pevné rozhodnutý. Ale musel jsem je vrátit.
Na jaké sestavě je poslouchá té? Filtrace jaká?
Re: záhada B&W řady D3
B&W designéři změnili výrazně zvuk své řady D3 oproti D2 díky novým technologickým inovacím. Odhaduji, že věrní B&W zákazníci, kteří dříve přešli od řady D k D2 mají teď "problém" se smířit se zvukovým projevem řady D3. Zase na druhou stranu řada D3 může přitáhnout nové zákazníky, kteří dříve B&W "nepřišli na chuť".
Michale, zajímalo by mě jak bys ten zvuk B&W 803D3 hodnotil dnes na Bimotore mk2 což bude znít dost jinak znít než na mk1.
Michale, zajímalo by mě jak bys ten zvuk B&W 803D3 hodnotil dnes na Bimotore mk2 což bude znít dost jinak znít než na mk1.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: záhada B&W řady D3
Tak ako pise Jimmi, je to i o zladeni celej zostavy. B&W zo starsej serii som pocul niekolko krat a napriklad s digit. Jeff Rowland 201 alebo Bel Canto 1000 to hralo velmi dobre. Znamy hral 802D2 s monoblokmi Audio Research REF210 a to bolo pre mna velmi zle.
Re: záhada B&W řady D3
Rowland, Belcanto, Nuforce ... hrají se vším velmi dobře.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: záhada B&W řady D3
nedavno jsem slysel BW 802 D3 s McIntosh MA 252 a McIntosh CD, mozna akustikou (poslechovka zaplnena dalsimi bednami a racky u prodejce), mozna kabelazi ... ale moc se mi to tam nezdalo, vysky utrzene od zbytku
neni placka, neni highend
Re: záhada B&W řady D3
kocour
nějaký lehčí "úkol" by jsi neměl?
popsat slovy, krátce a bez vysvětlování souvislostí... no.. ehm...pokusím se.
Přechod z původní, výše zmiňované žluté, kevlarové řady D2 vyžaduje jaké si odproštění se od návykové pohodovosti/„medovosti“ zvuku minulých modelů BW a přijetí faktu, že nová, „šedo-stříbrná“ membrána Aerofoil (v D3) hraje věrněji, přesněji. Lépe.
Přináší více zvukové pravdy, více reality. Zda jí není moc a zda je to dlouhodbě poslouchatelné... ?
Možná, že sluchový návyk bude TEN problém při posuzování nových modelů D3.
Já se opakovaně snažil "se odporostit" od kevlaru a nechat se očarovat Aerofoilem. Spolu s jinak udělaným výškáčem.
Snažil, snažil. Opakovaně se mi nepovedlo.
Tipuji, že někteří posluchači po poslechu D3 vstanou a označí zvuk středů za příliš technický. Naléhavý, ukřičený.
Měnič s membránou Aerofoil ( D3) sice věrněji přenáší zvuk nahrávky a nemilosrdně „zobrazuje“ zvuk úrovně připojené sestavy, ale ...
Modely D3 hrají každé to své pásmo naprosto dokonale. K basům nemám výhradu. Středy fascinující. Výšky magické. Každé jednotlivé pásmo je DOKONALÉ.
Prostor neskutečný.
Jen se mi to v hlavě nějak nechce spojovat ve ZVUK. tak, aby mě z toho za 3 hodiny nebolely uši.
Bohužel jsem měl při poslechu řady D3 zatím pocit úlevy až když se sestava vypla. Nebo zapnuly jiné bedny.
To se mi u řady D2 nikdy nestávalo. (nepočítám průserové instalace)
Ten měnič starší, kevlarový (D2) byl přeci jen (zdánlivě) pomalý, táhlý, medový… svůj.
Typicky B&W. Tedy jen do řady D3!
Na zvuk houslí, viol nebo kontrabasů s rychlým a tvrdým zesilovačem a vyřešenou filtrací sestavy...ideál. Pecka.
Kdo hledá dynamiku, výbušnost, rychlost středů a k tomu nemá filtraci + ukrutně silný zesilovač (a to i na 803D2), ten nikdy fanouškem „kevlaru“ nebyl a nebude.
Právě v podání středových kmitočtů je, dle mého názoru, rozdíl ve zvuku mezi staršími modely značky B&W a současnou generací D3 propastný.
Syčák, když teď slyšel BW803D2 na Bimotore MkII říkal, že by vůbec nedokázal určit zvuk BW. Že tenhle zvuk není typickým "žluťákem" zvuku BW.
Byl z toho výsledku překvapen. Sám asi víš, že on není fandou značky BW.
:-)
Stačí takto? dává to smysl?
nějaký lehčí "úkol" by jsi neměl?
popsat slovy, krátce a bez vysvětlování souvislostí... no.. ehm...pokusím se.
Přechod z původní, výše zmiňované žluté, kevlarové řady D2 vyžaduje jaké si odproštění se od návykové pohodovosti/„medovosti“ zvuku minulých modelů BW a přijetí faktu, že nová, „šedo-stříbrná“ membrána Aerofoil (v D3) hraje věrněji, přesněji. Lépe.
Přináší více zvukové pravdy, více reality. Zda jí není moc a zda je to dlouhodbě poslouchatelné... ?
Možná, že sluchový návyk bude TEN problém při posuzování nových modelů D3.
Já se opakovaně snažil "se odporostit" od kevlaru a nechat se očarovat Aerofoilem. Spolu s jinak udělaným výškáčem.
Snažil, snažil. Opakovaně se mi nepovedlo.
Tipuji, že někteří posluchači po poslechu D3 vstanou a označí zvuk středů za příliš technický. Naléhavý, ukřičený.
Měnič s membránou Aerofoil ( D3) sice věrněji přenáší zvuk nahrávky a nemilosrdně „zobrazuje“ zvuk úrovně připojené sestavy, ale ...
Modely D3 hrají každé to své pásmo naprosto dokonale. K basům nemám výhradu. Středy fascinující. Výšky magické. Každé jednotlivé pásmo je DOKONALÉ.
Prostor neskutečný.
Jen se mi to v hlavě nějak nechce spojovat ve ZVUK. tak, aby mě z toho za 3 hodiny nebolely uši.
Bohužel jsem měl při poslechu řady D3 zatím pocit úlevy až když se sestava vypla. Nebo zapnuly jiné bedny.
To se mi u řady D2 nikdy nestávalo. (nepočítám průserové instalace)
Ten měnič starší, kevlarový (D2) byl přeci jen (zdánlivě) pomalý, táhlý, medový… svůj.
Typicky B&W. Tedy jen do řady D3!
Na zvuk houslí, viol nebo kontrabasů s rychlým a tvrdým zesilovačem a vyřešenou filtrací sestavy...ideál. Pecka.
Kdo hledá dynamiku, výbušnost, rychlost středů a k tomu nemá filtraci + ukrutně silný zesilovač (a to i na 803D2), ten nikdy fanouškem „kevlaru“ nebyl a nebude.
Právě v podání středových kmitočtů je, dle mého názoru, rozdíl ve zvuku mezi staršími modely značky B&W a současnou generací D3 propastný.
Syčák, když teď slyšel BW803D2 na Bimotore MkII říkal, že by vůbec nedokázal určit zvuk BW. Že tenhle zvuk není typickým "žluťákem" zvuku BW.
Byl z toho výsledku překvapen. Sám asi víš, že on není fandou značky BW.
:-)
Stačí takto? dává to smysl?
Re: záhada B&W řady D3
Diky, staci. JJ vim, se Sycakem I s Machaldou jsme se myslim o BW a vubec bednach bavili hodne. O BW a rozdilu tech dvou beden by to bylo na delsi pokec, asi by to chtelo i mereni (urcite vic nez jen nejakou frekvencku), k nalezeni rozumneho vysvetleni. Ono uz jen to jejich pouziti stredaku az do 4kHz je.....zajimave.
Re: záhada B&W řady D3
Jeste dodam, ze muze byt osidne prirknout zmenu zvuku prave stredaku.
Re: záhada B&W řady D3
Zesilovac je integráč 8900 a SACD 550 oboje Meca a filtrace od Casea.lachim píše:Pgh
No prave. Byl jsem pro 803d3 předem pevné rozhodnutý. Ale musel jsem je vrátit.
Na jaké sestavě je poslouchá té? Filtrace jaká?
Re: záhada B&W řady D3
U mě by D3 nehrály nikdy s ničím. Jak se mně něco nelíbí dyzajnově, nehraje to, ani kdyby čert na koze jezdil.
A propos, nikdy jsem D3 neslyšel. Ale zato jsem mockrát slyšel D2, D ale i N. I starý Matrixy. Z nových serií D a D2 jsem měl vždy rozporuplný pocit. Roztrhaná pásnma, uječené zabarevené středy. ze zvuku čišela nervozita a neučesanost. POsloucháno na ledasčem, např. Accuphase 460, jakési Classé krávy za půl mega, Pass, ale i můj Bryston 4 a pak 14B-SST. Mně BW nesedla a poslední s čím jsem léta žil, byly staré 801mkII Matrixy. Novější řady byly pro mě vždy jen k horšímu. Skoro se děsím, až někde natrefím na D3. Ale třebas černé klapky na oči to vyřeší.-)
A propos, nikdy jsem D3 neslyšel. Ale zato jsem mockrát slyšel D2, D ale i N. I starý Matrixy. Z nových serií D a D2 jsem měl vždy rozporuplný pocit. Roztrhaná pásnma, uječené zabarevené středy. ze zvuku čišela nervozita a neučesanost. POsloucháno na ledasčem, např. Accuphase 460, jakési Classé krávy za půl mega, Pass, ale i můj Bryston 4 a pak 14B-SST. Mně BW nesedla a poslední s čím jsem léta žil, byly staré 801mkII Matrixy. Novější řady byly pro mě vždy jen k horšímu. Skoro se děsím, až někde natrefím na D3. Ale třebas černé klapky na oči to vyřeší.-)
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: záhada B&W řady D3
add. často kritizovaný zvuk BW.
jde o mnoho vlivů. jeden z hlavních je "4m" výkon a s tím spojená "masivnost" zesilovače.
neumím si osobně představit krmit např. BW800D2 ničím menším než 2x600w/8. tedy např. z bimotore.
spíše to však považuji za alias spodní hranici.
802d2 pak 2x600/w považuji za optimum.
803d2 jsou například na 4x110w/8 (denon poa) zcela neposlouchatelné. pak ten zvuk vypadá tak jak píše zdeny.
s bimotore se naopak poslouchají výborně. mohu tvrdit bo mám k tomu 30 svědků
:-)
slyšel jsem 800d2 s 4 x mc1201. pecka! pak jsme odpojili 2 monobloky. neuvěřitelné zhoršení zvuku.
ač by každý znás považoval zvuk s 2xmc1201 za dokonalý, v přímém provnání s 2x2 mc1201 to bylo již "4m" neposlouchatelné.
tudíž považuji již dlouhé roky poslech modelů bw800 a 802 na integráčích a "čajových" sestavách za totální ztrátu času a
zabití zvuku referenčních beden.
add. můj názor na D3 a technická měření.
slyšel jsem od "bastlířů", co rozumí audio-fyzice pár kritických postřehů právě ke konstrukci bedny.
v podobném duchu jako kocour píše o střeďáku do 4 kHz.
např. o velmi zjednodušeném uchycení výškáče a modelaci toho konusu.
marlanová hlava verzus současný hliník
konstrukce ozvučnice modelu D3 versusu D2 a viditelném šetření na výrobních nákladech atd.
jenže to jsou aspekty které jsou mě osobně při poslechu šuma-fuk.
(samozřejmě bych o tom s kocourem rád debatoval u kafe třeba 4 hodiny. zajímavé 100%)
poslech je buď zábava a odpočinek nebo je to trápení , kdy posluchač má chuť se "jít nadechnout do předsíně".
jestli ten ZVUK dělá špatný střeďák nebo cokoliv jiného... to nepitvám. buď je to pecka a v 2hnd nejdou téměř koupit nebo je to průser a pak je jich na prodej (hifishark) třeba 20 modelů.
jde o mnoho vlivů. jeden z hlavních je "4m" výkon a s tím spojená "masivnost" zesilovače.
neumím si osobně představit krmit např. BW800D2 ničím menším než 2x600w/8. tedy např. z bimotore.
spíše to však považuji za alias spodní hranici.
802d2 pak 2x600/w považuji za optimum.
803d2 jsou například na 4x110w/8 (denon poa) zcela neposlouchatelné. pak ten zvuk vypadá tak jak píše zdeny.
s bimotore se naopak poslouchají výborně. mohu tvrdit bo mám k tomu 30 svědků
:-)
slyšel jsem 800d2 s 4 x mc1201. pecka! pak jsme odpojili 2 monobloky. neuvěřitelné zhoršení zvuku.
ač by každý znás považoval zvuk s 2xmc1201 za dokonalý, v přímém provnání s 2x2 mc1201 to bylo již "4m" neposlouchatelné.
tudíž považuji již dlouhé roky poslech modelů bw800 a 802 na integráčích a "čajových" sestavách za totální ztrátu času a
zabití zvuku referenčních beden.
add. můj názor na D3 a technická měření.
slyšel jsem od "bastlířů", co rozumí audio-fyzice pár kritických postřehů právě ke konstrukci bedny.
v podobném duchu jako kocour píše o střeďáku do 4 kHz.
např. o velmi zjednodušeném uchycení výškáče a modelaci toho konusu.
marlanová hlava verzus současný hliník
konstrukce ozvučnice modelu D3 versusu D2 a viditelném šetření na výrobních nákladech atd.
jenže to jsou aspekty které jsou mě osobně při poslechu šuma-fuk.
(samozřejmě bych o tom s kocourem rád debatoval u kafe třeba 4 hodiny. zajímavé 100%)
poslech je buď zábava a odpočinek nebo je to trápení , kdy posluchač má chuť se "jít nadechnout do předsíně".
jestli ten ZVUK dělá špatný střeďák nebo cokoliv jiného... to nepitvám. buď je to pecka a v 2hnd nejdou téměř koupit nebo je to průser a pak je jich na prodej (hifishark) třeba 20 modelů.
Re: záhada B&W řady D3
Jeliman
Ze bude na muj nazor na zvuk bw ve vztahu k vykonu sestavy jen 1 reakce a to jeste pozitivni...
treba napise nekdo kdo take zkousel 2x200 versus 2x500/8?
Ze bude na muj nazor na zvuk bw ve vztahu k vykonu sestavy jen 1 reakce a to jeste pozitivni...
treba napise nekdo kdo take zkousel 2x200 versus 2x500/8?
-
- Příspěvky: 134
- Registrován: 28 čer 2018 13:22
Re: záhada B&W řady D3
lachim je to tak na vsetko treba silu , snad nepojdem tahat kamion a naves s autom o objeme motora 0,98.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: záhada B&W řady D3
Ono to není primárně o té síle, tedy výkonu. Ty bedny mají kolem devadesáti decibelů citlivost, takže na běžnou vyšší hlasitostní úroveň na kterou se poslouchá(95dB) stačí 5W, a na nahrávky klasiky s velkou dynamikou to chce na pokrytí 118dB špiček 600W. A protože jsou bedny většinou 4 ohmové, tak se jedná o výkon 600W/4 Ohmy a s bednami o citlivosti 90dB dosáhneme tímto výkonem reálné hlasitosti symfoňáku. Problémem je, že bedny se dvěma a třemi basáky klesají impedančně nízko, BaW 800 ke třem ohmům a to chce stabilní koncový stupeň se silným zdrojem.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: záhada B&W řady D3
Je tu ale jeden problém, kolik které bedny dokáží před svou limitací akustického tlaku.
Stereoplay v testech uvádí kolik která bedna dokáže (Maximalpegel)
Tak například velké KEF Muon mkII podle tohoto časopisu jen 106dB, výrobce udává Maximum Output 118dB.
Běžná úroveň poslechu je u většiny hifistů kolem 85dB, a hodně nahlas 95. Výrazně víc to je už jen když si někdo hraje na rockový koncert, nebo symfoňák ve forte.
Stereoplay v testech uvádí kolik která bedna dokáže (Maximalpegel)
Tak například velké KEF Muon mkII podle tohoto časopisu jen 106dB, výrobce udává Maximum Output 118dB.
Běžná úroveň poslechu je u většiny hifistů kolem 85dB, a hodně nahlas 95. Výrazně víc to je už jen když si někdo hraje na rockový koncert, nebo symfoňák ve forte.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: záhada B&W řady D3
Už jsem tady nechtěl psát ale musim, reálnou hlasitost a forte u symfonického orchestru ti nezahraje žádná bedna a zesilovač. Asi jsi neslyšel živě orchestr jinak bys takovou blbost nemohl říct!
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: záhada B&W řady D3
Zdá se, že píšeme každý o něčem jiném.
Já o autentickém akustickém tlaku okolo 118dB, což není zdaleka nereálné pro citlivou a zatížitelnou velkou bednu krmenou patřičně silným zesilovačem provozované v poslechové místnosti normálních rozměrů, a Ty zřejmě o celkovém zážitku ze zvuku živého tělesa v dokonalé akustice sálu.
Přirozeně je vždy kvalitativní rozdíl mezi špičkovou reprodukcí zaznamenaného zvuku a samotným živým vystoupením, o tom zde ale řeč přece není. Ten rozdíl začíná už samotným zaznamenáním kdy není možné přenést zejména reálnou dynamiku takového tělesa a pokračuje přes zkreslení audio sestavy a místnosti v které se zvuk reprodukuje.
Já o autentickém akustickém tlaku okolo 118dB, což není zdaleka nereálné pro citlivou a zatížitelnou velkou bednu krmenou patřičně silným zesilovačem provozované v poslechové místnosti normálních rozměrů, a Ty zřejmě o celkovém zážitku ze zvuku živého tělesa v dokonalé akustice sálu.
Přirozeně je vždy kvalitativní rozdíl mezi špičkovou reprodukcí zaznamenaného zvuku a samotným živým vystoupením, o tom zde ale řeč přece není. Ten rozdíl začíná už samotným zaznamenáním kdy není možné přenést zejména reálnou dynamiku takového tělesa a pokračuje přes zkreslení audio sestavy a místnosti v které se zvuk reprodukuje.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: záhada B&W řady D3
NA
ať se vrátíme zpět k tématu.... (PGH utekl úplně "mimo mísu")
lze pohledem konstruktéra beden a jeho erudicí nějak řešit mou záhadu se zvukem D3?
lze někde něco vyčíst? odhadnout důvody?
kocour poukázal na střeďák hrající do 4kHz. je to ještě běžné nebo je takový rozsah střeďáku zcela vyjímečný?
máš nějaký nápad, tušení, odhad a chtěl bys to rozepsat?
a mimochodem... před každým model řady D3 bych rozhodně upřednostil kterýkolv model ze tvé "stáje".
ať se vrátíme zpět k tématu.... (PGH utekl úplně "mimo mísu")
lze pohledem konstruktéra beden a jeho erudicí nějak řešit mou záhadu se zvukem D3?
lze někde něco vyčíst? odhadnout důvody?
kocour poukázal na střeďák hrající do 4kHz. je to ještě běžné nebo je takový rozsah střeďáku zcela vyjímečný?
máš nějaký nápad, tušení, odhad a chtěl bys to rozepsat?
a mimochodem... před každým model řady D3 bych rozhodně upřednostil kterýkolv model ze tvé "stáje".
Re: záhada B&W řady D3
Já mimo misu určitě nejsem, zajděte si na koncert velkého symfonického orchestru a žadné bedny na světě vam tento zvuk nesprostředkují. Já na koncerty chodim a mám nekolik přatel s velice kvalitni aparaturou za opravdu hodně peněz a žádná se tomu nemuže rovnat.Znamej má nejvyší TAD bedny podpořené dvěma nejvyšími subwofery od velodyne, deleny mark Levinson a upravenou mistnost ani tak se nechytá, ale jinak to hraje FANTASTICKY. Konečně se s tim smiřte že v domácích podminkách to nejde tak jak v kocertni sini.
Re: záhada B&W řady D3
LAchim, ja zkusim odpovedet, berte to pouze jako pohled na vec, nerad bych, aby se to zvtlo v "co takovej nymand muze vedet a vedci v BW + jejich rozpocet prece vi co delaji".
Urcite zkusenosti mam z upravy a mereni BW 805S (uz prece jen letita vec) a mereni stredaku z BW CDM9NT (neni to ten jejich nej, ale zakladni charakteristiky budou stejne, protoze sdili stejna konstrukcni reseni):
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.ph ... 2&start=10
1. 6-7" stredak deleny na 4kHz je uz opravdu hodne vysoko. Za prve tam uz hodne smeruje, a v pripade toho mnou mereneho uz opravdu hodne. Za druhe tam uz nekde stopro je nejaky breakup, ikdyz asi pomerne kontrolovany, diky mekkosti materialu. To co jsem mel v ruce bylo jak papir. Smerovani udela mimo osu vykonove diru nekde mezi 1-3kHz, a jelikoz neposlouchame pouze osou charakteristiku, tak to prispiva k celkovemu charakteru.
2. Vyskac, aspon co jsem videl a mel v ruce, vzhledem k mereni moc pekna vec, malo to smeruje, ALE, nema to temer zaves, nelze to tedy delit dostatecne nizko, kolem 2kHz, protoze to nema vychylku. Toto vse je jeste zhorseno tim, ze vyskac nema akustickou oporu v ozvucnici.
3. Je dost mozne, ze pouzivaji vyhybky treba BW 3.radu, repra u tohoto typu nejsou sfazovane, a co jsme mel moznost slyset, neni to zvukove dobre.
4. Repra k sobe dost mozna materialove nesedi. Papir, kevlar nebo co to je, a hlinik, hmmmmmmm.
5. Ne vzdy co dobre meri i dobre hraje, opet nekolikrat osobni zkusenost primo s myma vecma. Cim to, to doposud nejsem schopny uplne jasne vysvetlit. Tzn. to ze jsou obe generace dost podobne a asi podobne meri, jeste neznamena, ze budou hrat stejne.
6. Urcita tupost, lenost, deka a odtrzenost basu je z me zkusenosti problem stredaku ci vyskace, ne basu (pokud tedy neni pouzity basak total blato). Toto se pak casto vytlouka kabely a vetsim zesilovacem. Me treba v jednom pripade pomohla zmena vyskace za jiny typ, technicky bylo vse v poradku. Zde bych si mozna i tipnul na prave projev te vykonnove diry vysoko deleneho stredaku.
7. Dva basaky potrebuji delicku pomerne nizko, tak 300Hz, a tam uz muze ten stredak, ktery ma linearni vychylku tak +-1mm a to dost mozna ani ne, mit problem, a pomerne skokove tam muze rust zkresleni.
Abych to shrnul, BW ma velmi dobre zmaknute repra sama o sobe, ale integrace do bedny podle me neni vhodna. Jednotliva reseni chapu a jsou vyborne, ale nejde to k sobe.
Delicka stred/vyska by potrebovala posunout na 2kHz, a vzhledem ke smerovani stredaku pouzit vyskac v nejakem mensim WG, klidne neco jako Seas DXT (Sroll bedny).
Stredaku dat malinko lepsi schopnosti dole.
Stredaku dat nejakou ozvucnici kolem.
BW samozrejme jejich resenim sleduji urcite cile, ale prijde mi to jako soustredit se na detail, kdyz mi unika mnohem vetsi problem. Ono ale jejich stredak i vyskac uz jsou v podstate jejich znamka, pristup k bednam, tzn toto nelze jen tak zmenit.
Obe generace dost mozna uz delal trochu jiny team, nebo uz prislo jine zadani, to vse do toho bude promlouvat.
Urcite zkusenosti mam z upravy a mereni BW 805S (uz prece jen letita vec) a mereni stredaku z BW CDM9NT (neni to ten jejich nej, ale zakladni charakteristiky budou stejne, protoze sdili stejna konstrukcni reseni):
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.ph ... 2&start=10
1. 6-7" stredak deleny na 4kHz je uz opravdu hodne vysoko. Za prve tam uz hodne smeruje, a v pripade toho mnou mereneho uz opravdu hodne. Za druhe tam uz nekde stopro je nejaky breakup, ikdyz asi pomerne kontrolovany, diky mekkosti materialu. To co jsem mel v ruce bylo jak papir. Smerovani udela mimo osu vykonove diru nekde mezi 1-3kHz, a jelikoz neposlouchame pouze osou charakteristiku, tak to prispiva k celkovemu charakteru.
2. Vyskac, aspon co jsem videl a mel v ruce, vzhledem k mereni moc pekna vec, malo to smeruje, ALE, nema to temer zaves, nelze to tedy delit dostatecne nizko, kolem 2kHz, protoze to nema vychylku. Toto vse je jeste zhorseno tim, ze vyskac nema akustickou oporu v ozvucnici.
3. Je dost mozne, ze pouzivaji vyhybky treba BW 3.radu, repra u tohoto typu nejsou sfazovane, a co jsme mel moznost slyset, neni to zvukove dobre.
4. Repra k sobe dost mozna materialove nesedi. Papir, kevlar nebo co to je, a hlinik, hmmmmmmm.
5. Ne vzdy co dobre meri i dobre hraje, opet nekolikrat osobni zkusenost primo s myma vecma. Cim to, to doposud nejsem schopny uplne jasne vysvetlit. Tzn. to ze jsou obe generace dost podobne a asi podobne meri, jeste neznamena, ze budou hrat stejne.
6. Urcita tupost, lenost, deka a odtrzenost basu je z me zkusenosti problem stredaku ci vyskace, ne basu (pokud tedy neni pouzity basak total blato). Toto se pak casto vytlouka kabely a vetsim zesilovacem. Me treba v jednom pripade pomohla zmena vyskace za jiny typ, technicky bylo vse v poradku. Zde bych si mozna i tipnul na prave projev te vykonnove diry vysoko deleneho stredaku.
7. Dva basaky potrebuji delicku pomerne nizko, tak 300Hz, a tam uz muze ten stredak, ktery ma linearni vychylku tak +-1mm a to dost mozna ani ne, mit problem, a pomerne skokove tam muze rust zkresleni.
Abych to shrnul, BW ma velmi dobre zmaknute repra sama o sobe, ale integrace do bedny podle me neni vhodna. Jednotliva reseni chapu a jsou vyborne, ale nejde to k sobe.
Delicka stred/vyska by potrebovala posunout na 2kHz, a vzhledem ke smerovani stredaku pouzit vyskac v nejakem mensim WG, klidne neco jako Seas DXT (Sroll bedny).
Stredaku dat malinko lepsi schopnosti dole.
Stredaku dat nejakou ozvucnici kolem.
BW samozrejme jejich resenim sleduji urcite cile, ale prijde mi to jako soustredit se na detail, kdyz mi unika mnohem vetsi problem. Ono ale jejich stredak i vyskac uz jsou v podstate jejich znamka, pristup k bednam, tzn toto nelze jen tak zmenit.
Obe generace dost mozna uz delal trochu jiny team, nebo uz prislo jine zadani, to vse do toho bude promlouvat.
Naposledy upravil(a) -Kocour- dne 04 srp 2018 13:50, celkem upraveno 1 x.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: záhada B&W řady D3
802D2/802D3
Vycházím z měření zveřejněném ve Stereophyle. Pokud budu vycházet z toho, že bedny byly měřené za stejných podmínek i když testy dělí 11 let, tak už pohled na průběh celé bedny je více než výmluvný. D3 má vůči středům a výškám málo energie v basech.
https://www.stereophile.com/content/bw- ... asurements
https://www.stereophile.com/content/bow ... asurements
Jsou tam hodně jinak naladěné basy. Starší D2 má basreflex naladěn skoro o 10Hz výš a ještě širokopásmově tak, že pomáhá dost i nad 50Hz. Dělení se střeďákem je níže a díky tomuto v součtu má na basech bouli.
D3 májí basreflex podladěn, je na 20Hz a dost úzce, nepomáhá tedy moc nad 35Hz. Dělící frekvence střeďáku jsou jiné, u D2 je celé jeho pokrytí o několik stovek Hz níž. Horní dělení střed/výška nejde přesně určit, není tam měření vrchního překřížení, takže mohu soudit pouze z průběhu impedancí, že u novější D3 je o trochu výše. Jestli je to až na těch 4kHz těžko říci, ale opravdu není optimální dělit takto velký střeďák nad 2,5- 3kHz. Vysoké dělení bude z důvodu neschopnosti toho jejich výškáče jít dostatečně dolu. Ale obě bedny jsou na tom v tomto dost podobně, takže v tom bych Tvůj problém nehledal.
Zejména to dost rozdílné naladění basů vypovídá o tom, že novější D3 musí znít tenčeji a dotěrněji. Pokud by se zachovalo původní nastavení basů, a použily se k tomu ty nové měniče, nebyl by rozdíl sice tak do uší bijící (což mohl být záměr výrobce), ale pravděpodobně pozitivně přijatý.
Bude to obdobný problém jako jsi měl s Thiel 3,7. Ty bedny by jistě dokázal šikovný návrhář přeladit ku spokojenosti, stejně jako nové BaW. U těch by šlo udělat jednoduché snížení hlasitosti u výškáče, k tomu stačí dva odpory. Nezměnil by se tím poměr basy/středy, ale znát by to bylo dost, a mohlo by to i stačit.
Vycházím z měření zveřejněném ve Stereophyle. Pokud budu vycházet z toho, že bedny byly měřené za stejných podmínek i když testy dělí 11 let, tak už pohled na průběh celé bedny je více než výmluvný. D3 má vůči středům a výškám málo energie v basech.
https://www.stereophile.com/content/bw- ... asurements
https://www.stereophile.com/content/bow ... asurements
Jsou tam hodně jinak naladěné basy. Starší D2 má basreflex naladěn skoro o 10Hz výš a ještě širokopásmově tak, že pomáhá dost i nad 50Hz. Dělení se střeďákem je níže a díky tomuto v součtu má na basech bouli.
D3 májí basreflex podladěn, je na 20Hz a dost úzce, nepomáhá tedy moc nad 35Hz. Dělící frekvence střeďáku jsou jiné, u D2 je celé jeho pokrytí o několik stovek Hz níž. Horní dělení střed/výška nejde přesně určit, není tam měření vrchního překřížení, takže mohu soudit pouze z průběhu impedancí, že u novější D3 je o trochu výše. Jestli je to až na těch 4kHz těžko říci, ale opravdu není optimální dělit takto velký střeďák nad 2,5- 3kHz. Vysoké dělení bude z důvodu neschopnosti toho jejich výškáče jít dostatečně dolu. Ale obě bedny jsou na tom v tomto dost podobně, takže v tom bych Tvůj problém nehledal.
Zejména to dost rozdílné naladění basů vypovídá o tom, že novější D3 musí znít tenčeji a dotěrněji. Pokud by se zachovalo původní nastavení basů, a použily se k tomu ty nové měniče, nebyl by rozdíl sice tak do uší bijící (což mohl být záměr výrobce), ale pravděpodobně pozitivně přijatý.
Bude to obdobný problém jako jsi měl s Thiel 3,7. Ty bedny by jistě dokázal šikovný návrhář přeladit ku spokojenosti, stejně jako nové BaW. U těch by šlo udělat jednoduché snížení hlasitosti u výškáče, k tomu stačí dva odpory. Nezměnil by se tím poměr basy/středy, ale znát by to bylo dost, a mohlo by to i stačit.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: záhada B&W řady D3
NA, kocour
Dekuji panove. Super cteni.
Jen...pavle, ten prvni odkaz je na model D. Ten stary pred D2. co ja vim, tak d a d2 se zvukove vyrazne odlisuji prave na stredech a stredo basech
Dekuji panove. Super cteni.
Jen...pavle, ten prvni odkaz je na model D. Ten stary pred D2. co ja vim, tak d a d2 se zvukove vyrazne odlisuji prave na stredech a stredo basech
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: záhada B&W řady D3
Omlouvám se, to jsem přehlédl, ale byl mi ten odstup 11 let ohledně nové modelové řady u komerčního výrobce podezřelý.
D2 tento časopis netestoval, takže se nemám čeho chytat.
D2 tento časopis netestoval, takže se nemám čeho chytat.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: záhada B&W řady D3
Jak by rekl Jyrka alias element, do milionu lepsi bedny nez 800D3 nekoupite
Dieter Burmester
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: záhada B&W řady D3
Moc bych si pral moci u někoho prave 800 d3 "prostudovat".
Kez bych přišel na to, ze se ukrutně pletu a je to uzasne dobra bedna.
Ma záhada by tim byla vyresena. V BW preci nejsou ani hloupí, ani hlusi
Kez bych přišel na to, ze se ukrutně pletu a je to uzasne dobra bedna.
Ma záhada by tim byla vyresena. V BW preci nejsou ani hloupí, ani hlusi
Re: záhada B&W řady D3
Kocour
Add. Bod 4.
Zcela rozdílné materiály měničů problém nebude.
Osobni a nejlepsi zkušenost mam s repro Avalon Indra, time,
Diamant, keramika, gumopapir.
Nebo kharma. Také zcela rozdílné materialy. Staré martens. Úžasné bedny. Všechno mix materialu.
Naopak tvého názoru mam od bastlire od Frankfurtu, ze v dobre bedne prave musí byt měniče z různých materiálu.
Zkrátit jeho zkusenost = Na výšky diamant, na stredy keramiku, na basy papír.
Takže osobně nemyslím, ze by u d3 byl problém ve vyberu materiálu na měniče.
U rady d2 je to také slyšet. S typem zesilovače se zásadně mění charakter zvuku.
I ten rohacelovy Středak uz jsem slysel "nemedovat". Tzn. Hrát tvrde a rychle.
Add. Bod 4.
Zcela rozdílné materiály měničů problém nebude.
Osobni a nejlepsi zkušenost mam s repro Avalon Indra, time,
Diamant, keramika, gumopapir.
Nebo kharma. Také zcela rozdílné materialy. Staré martens. Úžasné bedny. Všechno mix materialu.
Naopak tvého názoru mam od bastlire od Frankfurtu, ze v dobre bedne prave musí byt měniče z různých materiálu.
Zkrátit jeho zkusenost = Na výšky diamant, na stredy keramiku, na basy papír.
Takže osobně nemyslím, ze by u d3 byl problém ve vyberu materiálu na měniče.
U rady d2 je to také slyšet. S typem zesilovače se zásadně mění charakter zvuku.
I ten rohacelovy Středak uz jsem slysel "nemedovat". Tzn. Hrát tvrde a rychle.
Re: záhada B&W řady D3
Bod 4 je je spis mene dulezity nez ty ostatni, a tyka se spis predchozich generaci. Rekl bych, ze cim nizsi deleni a zmena materialu repro, tim mensi problem to potencialne bude, Takze bych videl jako potencialni problem prave u stredak-vyskac. Nemam s tim konkretni spatnou zkusenost, protoze jsem se jeste nejak neodvazil namichat napr papir na stredech a kov na vysce. Jinak kombinace papir stred a koc na basech jsem uz delal a je to bez problemu.
Take je to spis o urcitych skupinach materialu, kov-keramika-diamant asi budou mit podobny zvukovy projev. S timto ale nemam vylozene zkusenosti, a vlastne kdo poradne ma, protoze porovnavat to jiz v hotovych bednach uz je osemetne.
Tedy, vysky diamant, stred keramika, papir dole vidim jako bezproblemovou kombinaci. Keramika a diamant si budou hodne blizko.
Tento bod se nejvice asi tyka kombinace hlinik na vyskach a zluty kevlar na stredech, tyhle materialy jsou si myslim na opacnych stranach spektra. Myslim, ze to nekde drive i zminoval Pistole nebo Dawsoo.
Take je to spis o urcitych skupinach materialu, kov-keramika-diamant asi budou mit podobny zvukovy projev. S timto ale nemam vylozene zkusenosti, a vlastne kdo poradne ma, protoze porovnavat to jiz v hotovych bednach uz je osemetne.
Tedy, vysky diamant, stred keramika, papir dole vidim jako bezproblemovou kombinaci. Keramika a diamant si budou hodne blizko.
Tento bod se nejvice asi tyka kombinace hlinik na vyskach a zluty kevlar na stredech, tyhle materialy jsou si myslim na opacnych stranach spektra. Myslim, ze to nekde drive i zminoval Pistole nebo Dawsoo.
Re: záhada B&W řady D3
Jeste dodam, ze to jsou jen uvahy, takovy zvednuty prst, pozor i zde by mohl byt problem. Dokud clovek neco proste neudela, nezapoji, a neposlechne, tak se o vysledku da jen spekulovat, nicmene s realizovanymi projekty prichazi i urcita zkusenost a schopnost vysledek trochu odhadnout.
Re: záhada B&W řady D3
D3 byly naladěny tak jak si žádá trh ... na 20 minut oslnit a pak vypnout. D2 byly výjimkou a pro mě vcelku poslouchatelné bedny (snad až na malé 805/804 ... od 803 docela fajn). D3 si asi do Špalku zajdu poslechnout, akorát je otázka na čem ... problém je taky akustika.lachim píše:Moc bych si pral moci u někoho prave 800 d3 "prostudovat".
Kez bych přišel na to, ze se ukrutně pletu a je to uzasne dobra bedna.
Ma záhada by tim byla vyresena. V BW preci nejsou ani hloupí, ani hlusi
Re: záhada B&W řady D3
Já si myslím, že může teoreticky skutečně hrát roli kabeláž. Michal má atypickou kabeláž a napájení. Možná částečně i zesilovač. Březina píše v recenzi že jsou citlivé na kabely. - jsou velmi citlivé zejména na kabely
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... ins-803-d3
A jeden můj známý, který má taky atypickou kabeláž, zcela jinou koncepčně než Michal (téměř všechno komplet v solid měďi) je provozuje ke spokojenosti, samozřejmě s jiným zesikem než sroll. Hraje je s Parasound JC1 resp A21.
To už je dost indicií.
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... ins-803-d3
A jeden můj známý, který má taky atypickou kabeláž, zcela jinou koncepčně než Michal (téměř všechno komplet v solid měďi) je provozuje ke spokojenosti, samozřejmě s jiným zesikem než sroll. Hraje je s Parasound JC1 resp A21.
To už je dost indicií.
Re: záhada B&W řady D3
koukám, že tady v recenzi na ty Parasoundy jsou taky dokonce 803D3 (vzádu). To už je dost náhod. Protože s tím mým známým ta recenzovaná sestava nemá nic společného.
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... -1-jc-2-bp
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... -1-jc-2-bp
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: záhada B&W řady D3
..takže mě to navádí, že si to prostě u Michal k sobě jen nesedlo, jak kabeláž, tak zesilovač vs.bedny. Když bych asi měl udělat nějaký závěr na dálku.
Re: záhada B&W řady D3
Sorry za OT:
B&W bedny neznám, ale ozvučení od nich jsem měl v Maserati. Koukám do faktury, připlácelo se za to 3.500€ bez DPH (duben 2014).
Poháněly to zesilovače v kufru u rezervy, na kterých bylo napsáno Harman.
A hrálo to úplně stejně, jako jak to auto jezdilo
B&W bedny neznám, ale ozvučení od nich jsem měl v Maserati. Koukám do faktury, připlácelo se za to 3.500€ bez DPH (duben 2014).
Poháněly to zesilovače v kufru u rezervy, na kterých bylo napsáno Harman.
A hrálo to úplně stejně, jako jak to auto jezdilo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: záhada B&W řady D3
jesteze ma tahac navesu mensi spotrebu nez Maserati, usetris
neni placka, neni highend