Životnost přenosky a co dál?

Gramofony a jiné analog. zdroje včetně příslušenství kromě phono předzesilovačů.
Odpovědět
valderon
Příspěvky: 775
Registrován: 18 bře 2014 19:11

Životnost přenosky a co dál?

Příspěvek od valderon »

Napadlo mě, protože o tomto moc nevím, založit toto vlákno. Mám sice konkrétní dotaz, ale bylo by super udělat všeobecné vlákno, kde bychom napsali druh přenosky, typ, její cenu, jakou má udávanou životnost a jaké jsou možnosti retipu(repasu). Životnost se udává v hodinách. Ale co se stane, až ty hodiny přetáhnu? Slyšel jsem, že se omezí výšky. Ještě něco? A je možné dál takovou přenosku provozovat? Řekněme, že s těma výškama je to pravda a mě jejich úbytek nevadí. Může se poškodit např. Lp? Nebo hrot? Vnitřek přenosky? Takto bych mohl psát dotazy pořád, ale jistě mě chápete, o co mi jde. Pokud jsem něco napsal spatne, omluvte mě a opravte mě. Zkoušel jsem hledat na netu, ale buď jsem nemehlo, nebo nic není. Pokud jsou tedy stránky, prosím o odkaz.
Konkrétně mě zajímá životnost Lyra Delos. Možnosti repasu, kde, za kolik atd. Údajně je životnost cca 3000 hodin, což je asi dobrá hodnota, nebo ne?
Uživatelský avatar
Dieter Burmester
Příspěvky: 3299
Registrován: 16 říj 2012 13:19

Re: Životnost přenosky a co dál?

Příspěvek od Dieter Burmester »

Priznavam, ze jsem liny na vse odpovidat, ale zrovna cena repasu u Lyry je snadna odpoved, staci se podivat zde: https://www.fastaudio.com/workspace/med ... yra_vk.pdf
Dieter Burmester
Dasta
Příspěvky: 1449
Registrován: 25 zář 2016 15:08

Re: Životnost přenosky a co dál?

Příspěvek od Dasta »

Měním přenosku vždy každé tři roky před Vánocemi.
Hraju poměrně často, tak si myslím, že je to tak akorát.Používám už řadu let Dynavector DV20x, dříve vysokovystupové, nyní už dvakrát po sobě nízko vystupovouDV20xmk2.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
efičák
Příspěvky: 660
Registrován: 15 říj 2012 16:32
Bydliště: Ostrava Jih

Re: Životnost přenosky a co dál?

Příspěvek od efičák »

Je to už mocičky roků, co jsem byl svědkem opravdu ohraného, až zdemolovaného hrotu gramo přenosky Ortofon.
To když u nás ve Slezku investovali po revoluci naivní rakušané a zrenovovali jednu barabiznu na taneční klub, byla to událost široko daleko.

Vytvořili dvoupatrový klub snů se špičkovým zvukem a světly, až mladíkům se zbytky uhlí v řasách oči přecházely.
Děvuchy se nafukaly fačkem, natlaskaly šminkami a kupily nove bombarďaky bo ty modni fialove zářivky byly fakt husté.
Veksláci neznajíce svou budoucnost stavěli na odiv solventnost a kdokoli opustil výkon trestu byl králem večerů, kde tekl likér Bols a Balantinka proudem.

Rakušáci nakoupili hromady vynilů, jak maxi singlů, tak normálních hifi desek s taneční hudbou. Naši hráči uměli pouštět muziku z desek a každý večer ty dobré odnášeli domů, takový český národní rys. Kromě toho ještě ochranka chodila s tržbou domů, což kladlo velké překážky návratu investic, neboť i lidé na baru měli drobná vylepšení provozu typu malá domů. Prostě desetiletí zkušeností z Vítkovic a jiných národních podniků, to byl náš vklad do společného podniku.

Platy a další náklady, jako elektřina a spoustu dalších věcí, jako právě přenosky bylo nemožné utáhnout a tak se v tom dolním patře, kde se hrála dobrá nezávislejší scéna s soulem, jazzem a načernalým zvukem začala hrát hudba strašně zkresleně. Na deskách s taneční hudbou je dobré, že má velké drážky a dají si hodně líbit. Ale když je hrot vybroušený prachem a cigaretovým kouřem do takového tvaru, až zkreslují sykavky, je to špatné.
DJs´který přerušil studium na VŠ, protože za víkend vydělal víc, než absolvent za měsíc krčil rameny, že přenosku nekoupí, protože to není jeho klub.
Tanečníkś trpěl zvláště když byl zvykly na alespoň tu základní normu hifi DIN 45 500, kterou splňovala i hifi přenoska Tesla ze šáska HC16.

Jasně že to nejde srovnávat s punťičkářskou audiofilií, ale cítit s každou deskou, jak ubývá kvalita a blíží se ta nepříjemná nutnost vyklopit balík peněz a ještě čekat na retip a strachovat se, zda to pošta neztratí, to je druhá strana požitku z vinylového obřadu.

Abych Valderonovi nekazil vlákno, moje nejoblíbenější MC, Ortofon Valencie hrála opravdu hodně, kdykoli to jen trochu šlo. Hrot byl fajnový Fine Line s ramínkem RPM9 a pak Kuzma Stogi dával pěkný výsledek. Není to jako brusy Audiotechnica MicroLine, které jsou na levnější přenoskách a kdo má rád přesnost, užije si dosyta.

Na Analogové akademii měl Rowing mikroskop, dostal sem za uši za olepený hrot, po vyčištění na něm nebyla známka opotřebení. Takže věřím, že se dá zrát bez změny i přes 1000 hodin jak píší.

Obrázek
Zvuk dobrý - všechno dobré
PGH
Příspěvky: 3179
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Životnost přenosky a co dál?

Příspěvek od PGH »

Nekdy v roce 2000 jsem kupoval gramofon Pro-Ject přimo u vyrobce v Července a byl tam starší pán ktery tam na gramofonech pracoval cely život a řikal mě že ještě nevidel ohranou přenosku, přece diamant se nemuže zničit o měkký vinyl. Asi po 16 letech mě kamarád prohledl hrot přenosky mikroskopem a je jak nový, už jsem ji sice vyměnil ale jen proto že jsem chtěl lepší.
Odpovědět