Stránka 3 z 3

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 07:27
od terahera
P.S.2 A zřejmě hodně hustej matroš :smile:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 08:49
od Mikipetr
To PavelDosko + terahera....už jen podle toho na čem doma posloucháte %-( ....značí o vašich skvělých hudebních zkušenostech...můžete si tu psát co chcete....jen do toho pánové....ať se druzí :thumbup: poučí

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 08:56
od Frogyman
:roll:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 09:36
od Dasta
Mikipetr,
Netlač tolik na pilu.
Nevím, jak si vyložit Tvůj poslední příspěvek, ale věz, že hudební zkušenost
nemá s cenou sestavy, nebo samostatných komponentů společného vůbec nic.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 11:52
od terahera
Mikipetr píše: 03 říj 2020 08:49 To PavelDosko + terahera....už jen podle toho na čem doma posloucháte %-( ....značí o vašich skvělých hudebních zkušenostech...můžete si tu psát co chcete....jen do toho pánové....ať se druzí :thumbup: poučí
Už jen podle toho,že z podpisu poznáš z poza klávesnice,jak to komu hraje a jaké má hudební zkušenosti,značí o tvých skvělých zkušenostech :thumbup: A dle tvých příspěvků si nás poučil už dost :cool:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 13:26
od PavelDosko
mikipetr : ok, kolikrat jsi slysel BestIa bedny ?

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 18:38
od PavelDosko
mno Sonus Faber Cremona .. smekam, ty moje staly vic jen v soucastkach a stovky hodin k nim, ale klidne se ofrnuj dal ...

hele vyhybka do BestIA (dival jsem se, ze ses zajimal o stavbu beden), vsadim se o cokoliv, ze toto v Sonus Faber fakt nebude
Obrázek

pokud budes chtit inspiraci, napisu ti co je co (napr. ty velke civky jsou Jantzen WaxCoil AWG12), ve finalni verzi jeste odpory Jantzen Superres nahrazeny odpory PathAudio

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 18:46
od PavelDosko
ale uznavam, ze Cremony bych napriklad radeji stehoval misto tech mych, preci jen vazi kus o metrak mene nez ty moje bestie

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 03 říj 2020 18:47
od PavelDosko
tak uzivej a i nadale sud neco cos v zivote nevidel ani neslysel, nejenom u mne, ale i u ostatnich

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 04 říj 2020 07:44
od aretax
Mikipetr píše: 02 říj 2020 23:29 Ještě poznámka to ARETAX...
1. bohužel pro tebe - slovenštině rozumím velmi dobřě ...
2. jestli jsi někdy hrál na nějaký nástroj a jestli ne - tak tě můžu pokládat za technokrata , můžeš se připojit k té hrstce tzv. měřičů a zkoumačů.....jako na již výše zmíněném hifislovanetu....
k 1. Tvoje komentáre k mojim príspevkom tomu nenasvedčujú, alebo celkovo nevieš čítať a podkladáš mi niečo, čo som nenapísal
k 2. =)) ...tak to mi ešte nikto nenapísal. "Odborníci" na susednom fóre sa určite "potešia"...

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 04 říj 2020 19:44
od Jiri
Tak to mě opravdu pobavilo, označit Aretaxe za technokrata a měřiče a poslat ho na Slovanet :crazy:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 04 říj 2020 21:02
od whisp
Tak tu vintage zostavu teda zamerne popis nech sa podelis o skusenosti.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 říj 2020 14:48
od zappa
Jěště by mne zajímalo, co je starý a co nový stroj, jaké je kriterium?

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 říj 2020 15:41
od aretax
Starý som ja a noví sú moji vnuci =))
(alebo že by sme boli večne mladí?)

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 04 lis 2021 23:43
od Pitbull
Četl jsem to "desatero" a zdá se mi, že autor (toho desatera) viděl max. hifivěž v ceně cca 1000 Kč v hluboké totalitě.
Že se konstruují dnes zesilovače na jiné úrovni než před xx rokama je snad každému jasné. Dříve vůbec neexistovaly DAC, streamery.....
Ale přístroje střední třídy?
Dříve to bylo solidní mechanické provedení, dnes plast s vlastnostmi tak do pěti roků používání. To je realita.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 04 lis 2021 23:56
od Pitbull
PTK píše: 26 srp 2020 19:21 Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:

1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.

2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.

3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.

4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.

5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.

6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.

7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.

8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.

9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.

10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.


Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…

Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.

Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.

Ale pak bych si šel domů pustit ty současné… :smile:

Myslel jsi třeba toto:
https://www.ebay.com/itm/294482828287?h ... SwOU1hefHi

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 10:31
od dvader
=)) :clap:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 14:12
od Dieter Burmester
820ku stejne nebrat, je moc vybirava na pasky :thumbdown:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 14:38
od Pitbull
Kdo má tohoto Studera, nebude mít problém s páskama
(Si myslím já)

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 15:51
od Dieter Burmester
A proto se rika, ze myslet je 💩 vedet. Kdo tohoto Studera ma, tak jen a pouze pi*uje. Taky jsem ho mel, ale A80ce se to rovnat nemuze, nechutna tomu vetsina pasku, musis to furt serizovat, je to cerna ovce Studer rodiny.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 16:51
od Pitbull
Psal jsem k "problému" s páskama pro A820. Neporovnával jsem A80 a A820.
Když už to tak ale dopadlo, tak asi takhle:
A820 byl udělaný pro postprodukční práci. Hlavně pro synchronizaci s filmem. Z toho plyne ta mnohem vyšší složitost obvodů, procesory atd.
Údržba a servis? Je to profesionální stroj. Když bude nový, v amatérských podmínkách pojede hodně dlouho bez jakéhokoliv náročnějšího zásahu.
Nový je nesehnatelný a to co je v nabídkách jsou právě ty stroje z profi studií co už mají něco najeto. Předpokládám, že ten, kdo si tohle kupuje o tom už něco ví a je schopný to řešit.
Takže kdo porovnává A820 a A80 chce srovnat nesrovnatelné.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 17:41
od Dieter Burmester
Boze, aretax No. 2 :lol:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 17:55
od Pitbull
Došli argumenty ?

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 18:31
od Vienna
Malé pravopisné okénko: Pokud v podmětu není žádné jméno rodu mužského životného, pak píšeme v příčestí tvrdou koncovku y.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 05 lis 2021 23:17
od Pitbull
Omlouvám se za pravopisnou chybu, snad se mi to už v životě nikdy nestane :sad: :sad: :sad:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 18 čer 2022 22:21
od jirkash
Mé ucho je spokojené se vsemi stroji v pokoji. Žádný neodpočívá a nehádaj se mezi sebou. Začíná to rokem 1978 a končí rokem 2020. :thumbup:

Obrázek

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 19 čer 2022 08:13
od komak
Pekné :thumbup:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 19 čer 2022 20:27
od YamahaMan
jirkash píše: 18 čer 2022 22:21 Mé ucho je spokojené se vsemi stroji v pokoji. Žádný neodpočívá a nehádaj se mezi sebou. Začíná to rokem 1978 a končí rokem 2020. :thumbup:

Obrázek
Fuuu,.. máš môj obdiv. Závidím, v dobrom. Ako z výkladu najväčšieho Tuzexu v Prahe.
Radosť pozerať a určite aj počuť.
Niekedy si z nostalgie prezriem katalógy techniky z 80tych rokov a keď vidím tie ceny, tak sa teraz len usmejem.
:thumbup:

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 07 srp 2022 17:50
od Jirka77
PTK píše: 26 srp 2020 19:21 Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:

1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.

2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.

3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.

4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.

5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.

6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.

7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.

8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.

9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.

10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.


Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…

Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.

Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.

Ale pak bych si šel domů pustit ty současné… :smile:

Vtipný je , že autor tohoto blábolu viz zdroj:
https://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.p ... e61ecbce34
je tento člověk:
https://www.facebook.com/groups/1521248 ... 719468844/
založil tuto skupinu:
https://www.facebook.com/groups/1521248781510558
Největší paradox je to, že dříve měl nové stroje (zesilovač Yamaha A-S1200 a další )
Nakonec to prodal a koupil zesilovač Yamaha z 80 let od překupníka z bazaru. Staré reproduktory ATL a nějakou sestavu Mitsubishi z počátku osmdesátých let a je ted hrozně spokojenej. Zamiloval si vintage staré stroje. Což je tedy paradox po tom co napsal.
Souhlasím z názorem Mikipetr na kvalitu staré HI-FI techniky. Mám doma slušnou sbírku a hraje to pro mé uši nádherně. Prošel jsem si i tím, že jsem měl nové komponenty. Ty jsem ale prodal a za zlomek ceny mám zvukově i vzhledově lepší. Třeba receiver z roku 1972 a hraje jako víno.
A to provedení nádhera. Ty masivní hliníkové přepínače a kombinace se dřevem to už se dnes nekoupí. Kvalitu z té doby dokazuje, že 50 let provozu šlape stále jako hodinky. A co jsem měřil kondenzátory tak i po těch letech mají kapacitu jako nové!!

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 07 srp 2022 18:26
od Dasta
Pan Mo...s má na to svůj názor.Syn navštěvuje jeho skupinu, posléze se mnou konzultuje jeho moudra kolem gramofonů a přenosek.Docela se u toho bavím.

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 07 srp 2022 21:19
od aretax
Dieter Burmester píše: 05 lis 2021 17:41 Boze, aretax No. 2 :lol:
Ty však svoju kópiu určite nenájdeš. Jednoducho si "originál".

Re: staré vs nové stroje

Napsal: 07 srp 2022 21:52
od blesk666
Nie vsetko stare je srot rovnako ako nie vsetko nove. Avsak aj naopak. Na CD prehravacoch/transportoch pekne viedno ze uz ich cas je za zenitom. Asi uz cca od roku 2010 sa postupne ukoncuje vyroba optik. Samotny Philips robil nn zaciatku robustne optiky a mecahniky CDM 0, a CDM 1 so sklenenou sosovkou, Ktore mnohe este dodnes funguju. Mechanizmy zasuvania sufliku, pridvihovania mechaniky k disku mavaju vsak casto uz optrebene alebo poskodene casti ( vytahane alebo stvrdnute, rorthnute remienky, poskodene plastove ozubene kolesa…). Na CDM 2-12 uz vidno urcite setrenie. Potom vsak prisli CD4/36, 53, CDM 9 Pro, CDM12 Ind, CD Pro, Pro 2, Pro 2M, Pro 2LF (vychadajuce z CDM12) ktore boli opat velmi kvalitne. Posledne zmienene sa najdu len v top playeroch az do sucasnosti. Vyhodou tych najnovsich je podstatne modernejsia elektronika a DA obvody, ktore prekonavaju v mnohych pripadoch aj “legendarne” top modely z 80-tych a 90-tych rokov, velmi casto viac ako zasadne. Z rohto pohladu maju tieto “legendarne” pristroje vyznam vacsinou pre ludi co maju hlbsie do vacku, alebo su pre nich nostalgiou na casy ked boli pre nich nedosahiteonou metou a dnes si ich mozu dovolit. Velmi vela tychto “legiend” nema hlavne s ohladom na ich uz vysoku poruchovost (sposobenu vekom a opotrebenim a u CD oˇayerov aj nezohnatelych oprik) a zaroven neumernym cenam, nemaju ziadny vyznam ich za tieto ceny kupovat.Plati obdobne aj pre ine typy pristrojov. Najdu sa vsak stale aj hodnotne “vintage” kusky, je to vsak vacsinou z technickeho pohladu naozaj len velmi malo z nich.