KAZETY
KAZETY
Tohle bych už fakt nečekal. https://nedd.tiscali.cz/vrati-se-zpatky ... ety-307805 Je vidět, že lidé chtějí doma něco pěkného a hrát si s přístrojem. Mám ještě v šuplíku asi dvacet nerozbalených kazet z devadesátých let. Už jsem dlouho neviděl, že by někdo prodával kazety, nové v obchodě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: KAZETY
Jj, návrat MC kazet na hudební trh. Jsem docela zvědavý, jak půjdou na odbyt, když se kazeťáky už hezky dlouho nevyrábějí, o těch z kategorie hifi nemluvě.
Ale zvuk nahrávek z originál kazet nebyl nikdy kvalitní, už jen z toho důvodu, že se ty pásky při výrobě množily na vysokorychlostních strojích a tudíž měly značně okleštěný kmitočtový rozsah.
Ale kdyby se zase začaly vyrábět čisté kazety s páskem CrO2 a METAL (např. od TDK, BASF nebo Sony), poběžím nadšeně do nejbližší prodejny. Pořád mi doma funguje Technics RS-BX701
Ale zvuk nahrávek z originál kazet nebyl nikdy kvalitní, už jen z toho důvodu, že se ty pásky při výrobě množily na vysokorychlostních strojích a tudíž měly značně okleštěný kmitočtový rozsah.
Ale kdyby se zase začaly vyrábět čisté kazety s páskem CrO2 a METAL (např. od TDK, BASF nebo Sony), poběžím nadšeně do nejbližší prodejny. Pořád mi doma funguje Technics RS-BX701
Re: KAZETY
Mam jich doma urcite aspoň 100 vcetne tape deck Technics na pude, ze bych to oprasil? No nevim, asi by to zvukove neuspokojilo....Mozna ze bych se toho zbavil, kdyby někdo chtěl...
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
Re: KAZETY
Mně taky odpočívá Aiwa AD-F 770. Ondyno jsem to zase vyzkoušel, není to úplně ono, ale tehdy to bylo NĚCO
Poslouchám hudbu, která se mi líbí, mám to co mám a co jsem ochoten zaplatit.
Re: KAZETY
Co je to za model? RS-M95? Nebo RS-B100?pajuna píše:Mam jich doma urcite aspoň 100 vcetne tape deck Technics na pude, ze bych to oprasil? No nevim, asi by to zvukove neuspokojilo....Mozna ze bych se toho zbavil, kdyby někdo chtěl...
Re: KAZETY
Tú som mal kedysi aj ja. Bola to naozaj špička !! Dnes modely z tejto série nevidieť ani v bazároch (F660, F770 a F990).lidumil píše:Mně taky odpočívá Aiwa AD-F 770. Ondyno jsem to zase vyzkoušel, není to úplně ono, ale tehdy to bylo NĚCO
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: KAZETY
Kupoval jsem pásky, tak jsem na zkoušku přihodil jednu kazetu. Co napsat, umí dnešní firmy ještě něco vyrábět ? Krabička prasklá, zaváděcí pásek zbytečnost a ještě zasra_né od lepidla ! A za to chtějí 6,5 EUR. Už nebudu nic kupovat, vše stojí za velké ....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4229
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: KAZETY
ATR Magnetics neznám, ale vždy ve mně budily nedůvěru "No Name" kazety s velkým nápisem Low Noise. Většinou to byly šmejdy s velkým šumem, které jen brousily hlavy Cassette Decků. Z Amerických vod jsem znal pouze Memorex a ty mi moc dobře nehrály, pro mne nepoužitelné stejně jako např. Agfa. Ty zase extrémně špinily hlavy, po přehrání jedné kazety byla vatička úplně černá.
Mark Levinson
Re: KAZETY
Tak jsem na ni nahrál Mc Intosh audiophile. Po zvukové stránce je to dost dobré, řekl bych, na úrovni chromky.
Viktore, ale byly aspoň pěkné, modré. Jelikož nebylo peněz, tak jsem většinou pásek přemazal několikrát a pak už nic moc.
Viktore, ale byly aspoň pěkné, modré. Jelikož nebylo peněz, tak jsem většinou pásek přemazal několikrát a pak už nic moc.
Re: KAZETY
Pár kazet na ukázku, co se vyrábělo v minulém století.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: KAZETY
Eurythmics ti nebyl dost dobrej, tak's ho fláknul na TDKčkovou normalku, zato Alphaville, ten si rochní na metalce....hanba!!!
Re: KAZETY
Dvader - z kterého období máš kazety, konec osmdesátých ? Já z osmdesátých nemám nic, vše jsem prodal. Určitou dobu jsem kazeťák ani neměl. Tenkrát jsem kupoval Hitachi, Panasonic, později Maxellky, Basf v Tuzexu. Poctivě jsem vypisoval i názvy písniček , dnes bych to opr_dl . Používám aplikaci.
Re: KAZETY
Kazety, co mám dnes, přes dvěstě kusů jsem kupoval v polovině devadesátých. Nakoupil jsem kazety v krátkém období, byly to už totální výprodeje. Poslední jsem nahrál tento týden, byla to stovka od Basf. Pěkně se mi na kazetu vlezl Hammer.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: KAZETY
Jo, mám ještě cca 30 kazet z osmdesátých...
Většiny jsem se zbavil, když jsem si postupně vše pořídil na CD. Těch pár nejlepších (nahrávky či samotné kazety) mám z nostalgie.
Stejně jako stále plně funkční double-deck Toshiba z Tuzexu.
Většiny jsem se zbavil, když jsem si postupně vše pořídil na CD. Těch pár nejlepších (nahrávky či samotné kazety) mám z nostalgie.
Stejně jako stále plně funkční double-deck Toshiba z Tuzexu.
Re: KAZETY
Kazeťáky mám v provozu Aiwa XK 9000, Sony KA 7ES a Akai GX-95. K tomu kotoučák Akai 747.
Asi stovku kazet metal (všechny devadesátky) a 10 pásů Maxell UD XL 35-180.
Zvuk je na tom velice slušný, ale nesmím počítat hodiny servisu, hlavně na těch kazeťákách, jestliže to chci udržovat v provozu.
Asi nejlepší kazety jsou Maxell Metal Vertex a Sony Super Metal Master. Obojí mají vynikající mechaniku kazet a nejlepší pásky té doby.
Další vynikající jsou TDK MA-XG a TDK MA-R. To je asi úplná špička co bylo tenkrát možné vyrobit.
Servisovat to není náročné na díly, ty se dají koupit i dnes, ale na práci. Např. dostat se k mechanice kazety u Akai GX-95 vyžaduje kompletní rozborku s odpojením vodičů, nejsou tam žádné konektory......
Někdo straší s prokopírováním na kazetách a pásech, ale neviděl bych to tak černě. Za rok, za dva se tomu nestane nic a nahrál jsem si to přece proto, abych to občas poslouchal (těch kazet mám více než polovinu čistých v originál balení). Stačí to samozřejmě i jenom přetočit.
Jestliže má někdo něco z té špičky kazeťáků té doby a k tomu metal kazety něco z výše uvedeného, tak bych neviděl moc limitů ve zvuku. U kotoučáku a 19, nebo 38 rychlosti už vůbec ne. Nepříjemné jsou dnes ceny. Stroje od cca 4000E výše, jestliže je to v dokonalém vizuelním stavu. Pásy se dají kupodivu sehnat i dnes za rozumné ceny, Ty špičkové kazety(nenahrané) od 100E za kousek, Nejsou ale výjimky 200E a více.
Někde tady někdo také psal, jak škodí kotoučáku provoz nastojato, jak jsou namáhaná ložiska...... Ne, jestliže je na to ten stroj určený - a to jsou skoro všechny na těch velkých cívkách s pár výjimkami profi strojů v racku.
Asi stovku kazet metal (všechny devadesátky) a 10 pásů Maxell UD XL 35-180.
Zvuk je na tom velice slušný, ale nesmím počítat hodiny servisu, hlavně na těch kazeťákách, jestliže to chci udržovat v provozu.
Asi nejlepší kazety jsou Maxell Metal Vertex a Sony Super Metal Master. Obojí mají vynikající mechaniku kazet a nejlepší pásky té doby.
Další vynikající jsou TDK MA-XG a TDK MA-R. To je asi úplná špička co bylo tenkrát možné vyrobit.
Servisovat to není náročné na díly, ty se dají koupit i dnes, ale na práci. Např. dostat se k mechanice kazety u Akai GX-95 vyžaduje kompletní rozborku s odpojením vodičů, nejsou tam žádné konektory......
Někdo straší s prokopírováním na kazetách a pásech, ale neviděl bych to tak černě. Za rok, za dva se tomu nestane nic a nahrál jsem si to přece proto, abych to občas poslouchal (těch kazet mám více než polovinu čistých v originál balení). Stačí to samozřejmě i jenom přetočit.
Jestliže má někdo něco z té špičky kazeťáků té doby a k tomu metal kazety něco z výše uvedeného, tak bych neviděl moc limitů ve zvuku. U kotoučáku a 19, nebo 38 rychlosti už vůbec ne. Nepříjemné jsou dnes ceny. Stroje od cca 4000E výše, jestliže je to v dokonalém vizuelním stavu. Pásy se dají kupodivu sehnat i dnes za rozumné ceny, Ty špičkové kazety(nenahrané) od 100E za kousek, Nejsou ale výjimky 200E a více.
Někde tady někdo také psal, jak škodí kotoučáku provoz nastojato, jak jsou namáhaná ložiska...... Ne, jestliže je na to ten stroj určený - a to jsou skoro všechny na těch velkých cívkách s pár výjimkami profi strojů v racku.
Re: KAZETY
Několik typů kazet o kterých si myslím, že řadí k tomu nejlepšímu co se dá použít. (všechny jsem zkusil, vlastním je)
Sony:
Super Metal Master
Metal Master
Metal ES ( přednostně r.v. 1985,86,87 to jsou ty se širším oknem, r.1988 už má užší okno kazety)
Metal SR
TDK:
MA-R
MA-XG ( přednostně černozelená kazeta s malým okénkem)
MA-X
MA -EX
MA
Maxell:
Vertex
MX-S
MX
Ještě několik méně známých značek, přesto vynikajících:
Nakamichi ZX
Thats Suono
Thats MR-X90 PRO
Thats MG-X90
Realistic Supertape M IV
FUJI FR Metal
Sony:
Super Metal Master
Metal Master
Metal ES ( přednostně r.v. 1985,86,87 to jsou ty se širším oknem, r.1988 už má užší okno kazety)
Metal SR
TDK:
MA-R
MA-XG ( přednostně černozelená kazeta s malým okénkem)
MA-X
MA -EX
MA
Maxell:
Vertex
MX-S
MX
Ještě několik méně známých značek, přesto vynikajících:
Nakamichi ZX
Thats Suono
Thats MR-X90 PRO
Thats MG-X90
Realistic Supertape M IV
FUJI FR Metal
Re: KAZETY
Ja sam mam ku kazetakom nekriticku nostalgiu a suhlasim ze sa z tych spickovych a spravne zoservisovanych da dostat vyborny zvuk. Ale:
1.Co je zdrojom nahravky? CD? LP? Ak jedno z tohoto, nema vyznam to mat pri tych cenach spickovych zoservisovanych kazetakov a hlavne ako aj sam pises, pri tych cenach Metal tape radovo 100-200,- Eur/ks. Kedze lepsie ako zdroj to asi nebude len sa k tomu da primiesat signatura daneho decku a pasky. (netvrdim ze ta signatura nemusi byt “nelubiva”.
2.Ak je zdrojom nahravky master pas alebo nebodaj sa robi ziv- nahravka - tu nahravanie na kvalitnu a aj drahu pasku a deck zmysel vidim
Celkovo vsak je otazka pri tych poctoch ci sa jedna o pocuvanie hudby alebo len sa “hranie” s “hrackou”. Kazdopadne chapem aj toto pokial ide o take tapedecky a pasky ako spominas. Ja sam som si “zakaza” tapedecky a aj s kazetami predal asi 3-4roky dozadu (z dnesneho pohladu za smiesne ceny jak Akai GX95 tak Sony TC K 730ES aj s cca 120ks paskami), lebo som si to presne takto vyhodnotil - ze to jr lrn prr hnanie sa s peknou tecchnickou hrackou. Tidal Hifi mi cez streamer a DAC hral lepsie ako tie pasky, tak som si to pustil len tak z nostalgie raz za dlhu dobu a vacsinu casu len utieral prach z tapedeckov. Zial tak to vidim. Ale chapem aj ked to ma niekto inak.
1.Co je zdrojom nahravky? CD? LP? Ak jedno z tohoto, nema vyznam to mat pri tych cenach spickovych zoservisovanych kazetakov a hlavne ako aj sam pises, pri tych cenach Metal tape radovo 100-200,- Eur/ks. Kedze lepsie ako zdroj to asi nebude len sa k tomu da primiesat signatura daneho decku a pasky. (netvrdim ze ta signatura nemusi byt “nelubiva”.
2.Ak je zdrojom nahravky master pas alebo nebodaj sa robi ziv- nahravka - tu nahravanie na kvalitnu a aj drahu pasku a deck zmysel vidim
Celkovo vsak je otazka pri tych poctoch ci sa jedna o pocuvanie hudby alebo len sa “hranie” s “hrackou”. Kazdopadne chapem aj toto pokial ide o take tapedecky a pasky ako spominas. Ja sam som si “zakaza” tapedecky a aj s kazetami predal asi 3-4roky dozadu (z dnesneho pohladu za smiesne ceny jak Akai GX95 tak Sony TC K 730ES aj s cca 120ks paskami), lebo som si to presne takto vyhodnotil - ze to jr lrn prr hnanie sa s peknou tecchnickou hrackou. Tidal Hifi mi cez streamer a DAC hral lepsie ako tie pasky, tak som si to pustil len tak z nostalgie raz za dlhu dobu a vacsinu casu len utieral prach z tapedeckov. Zial tak to vidim. Ale chapem aj ked to ma niekto inak.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: KAZETY
1. Pro mě je zdrojem SACD, FLAC......, pochybuji, že by se někdo z nás dostal k těm originálním master páskám.
Tidal Hifi - streamer a DAC :
Mám solidní streamer i DAC. I z toho nahrávám. Už z principu nemůže být nahrávka na pásku lepší než ta zdrojová. Ty řeči jak to analog krásně změkčí, hudba je zábavnější ....... jsou o ničem.
Na druhou stranu mám hodně hudby, kterou neposlouchám "of-line" a mám to na různých mediích, mimo jimé i na těch kazetách a pásech.
Když bych to vzal do detailu, tak i ten gramec je dnes nostalgie, protože se dá dostat k lepšímu zdroji snadněji.
Ano, kazety, tape decky a i ty gramofony musí brát člověk jako hračku, protože k tomu musí občas vstát a není to taky bezúdržbové.
Ale když přijde nějaký "hifista" na návštěvu, svítí Accuphase DP78, na stolku leží obal od SACD .... a on konstatuje: "To je vidět, že SACD je přece jenom jinde !" Tak přemýšlím, jesli ho hodně nas.ru, když mu řeknu, že to hraje z AIWy XK9000, protože to nahrávám a mám přepnuto na TAPE.
Tidal Hifi - streamer a DAC :
Mám solidní streamer i DAC. I z toho nahrávám. Už z principu nemůže být nahrávka na pásku lepší než ta zdrojová. Ty řeči jak to analog krásně změkčí, hudba je zábavnější ....... jsou o ničem.
Na druhou stranu mám hodně hudby, kterou neposlouchám "of-line" a mám to na různých mediích, mimo jimé i na těch kazetách a pásech.
Když bych to vzal do detailu, tak i ten gramec je dnes nostalgie, protože se dá dostat k lepšímu zdroji snadněji.
Ano, kazety, tape decky a i ty gramofony musí brát člověk jako hračku, protože k tomu musí občas vstát a není to taky bezúdržbové.
Ale když přijde nějaký "hifista" na návštěvu, svítí Accuphase DP78, na stolku leží obal od SACD .... a on konstatuje: "To je vidět, že SACD je přece jenom jinde !" Tak přemýšlím, jesli ho hodně nas.ru, když mu řeknu, že to hraje z AIWy XK9000, protože to nahrávám a mám přepnuto na TAPE.
Re: KAZETY
Pitbull: v tom pripade suhlas.
Gramec mi dal vacsi zmysel ako doplnok k digitalnym zdrojom, ale len preto ze nieco mam len na LP a kazety su vzdy uz len kopia FLAC, CD, SACD alebo LP
Gramec mi dal vacsi zmysel ako doplnok k digitalnym zdrojom, ale len preto ze nieco mam len na LP a kazety su vzdy uz len kopia FLAC, CD, SACD alebo LP
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: KAZETY
Určitě,
ale je třeba zvažovat, jestli mám možnost se na tom gramci dostat k LP zvukové kvality jako někde na netu ve Flac, apod.
Potom se klidně může stát, že na AKAI 747 to bude ve výsledku lepší.
ale je třeba zvažovat, jestli mám možnost se na tom gramci dostat k LP zvukové kvality jako někde na netu ve Flac, apod.
Potom se klidně může stát, že na AKAI 747 to bude ve výsledku lepší.
Re: KAZETY
Dnes došlo třicet kazet po padesáti korunách v nádherném stavu. Slušnost prodejce , žádný klondaik.
chromky
chromky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: KAZETY
To je téma, zrovna ho "řeším"... Měl jsem dva walkmany Panasonic s radiem, už se ale netočí. Neměl jsem pocit, že mi na hudbě něco chybělo, poslouchal jsem oblíbenou hudbu-pásky jsem kupoval nahrané. Pak jsem babičce koupil věž Philips ve výprodeji, nakonec mi zůstala. Tak jsem ji nedávno testnul na kazety, připojenou na zes. Marantz a bedny. No hrozné, to i to radio hrálo líp. Myslím si správně, že poslech kazet je třeba zase jinak "vyladit" než dnešní poslech CD ?
Re: KAZETY
Nikoliv, uz se u tveho Philipse jedna o nekvalitni prehravac kazet, pokud chces slyset kvalitu kazet, musis mit nejaky kvalitnejsi vintage, ne pozdejsi věže, kde byla hruzna nejlevnejsi cinska mechanika a mizerne hlavy. Samozrejme i kazetovy prehravac perfektne serizen a udrzovan.
Od vintage až po současnost.. Linn Nexus, Monitor Audio, Yamaha, Sony, Onkyo, Teac, Technics, Dual, JVC.
Re: KAZETY
Ono kupované, nahrané kazety neměly nikdy kvalitní nahrávky. Osobně jsem za celý život koupil jen jednu. Důvod je duplikační mašina, která nahrává hodně vysokou rychlostí. Většinou, hlavně středy se rozpadávaly.
Re: KAZETY
No, si pamatuju, že jsem tehdy nebyl líný si udělat test na pásky typu I a II. Dvojky hrály slyšitelně lépe. Takže bych si tipnul, že to co, se tady prodávalo, bylo na typu I. Ale víc tomu nerozumím...
Re: KAZETY
Ono veľmi záležalo kde si nahranú kazetu kúpil. Moja skúsenosť je, že ČSSR vydania boli na kvalitu slabšie. Preto som chodil na nahraté /aj čisté/kazety do Pešti a kvalita za mňa super. Mal som vtedy Aiwu AD-R 470. Teraz po 30tich rokoch som to šupol na Yamahu a s polovičkou nám padla sánka....