Stránka 2 z 3

Re: Marillion

Napsal: 16 zář 2017 06:49
od pajuna
Pridavam se k nazoru, ze alba s Fishem jsou neprekonatelna. Jeho hlas je specificky, tak jako rada jinych hlasu v jinych kapelach, kde se take tezko daji nahradit. U me vedou dve zasadni desky - Fugazi a Misplace Childhood.

Re: Marillion

Napsal: 18 zář 2017 11:49
od jirie
S Marillion jsem se poprvé setkal z nahrávek na kazetách. Prakticky okamžitě jsem jim propadl. Vzhledem k tomu, že jsem tehdy neměl ani tušení o chronologisckém pořadí alb, ani jejich názvech, dlouho jsem si to užíval jen tak. Úžasná hudba s obrovským nábojem a navíc hlas zpěváka mi připomněl Petera Gabriela z Genesis.
Ještě na vojně jsem si na Bratislavké burze koupil jejich novinku Misplaced childhood, kterou jsem si pak odvezl domů jako svátost. Fishovy texty mi doslova učarovaly. Velmi hořká poezie se spoustou nádherných slovních obratů a hříček. Jeho teatrálnost a skvělá choreografie také připomínala Gabriela v počátcích Genesis. V těch osmdesátých letech to všechno působilo jako malý zázrak v pustině heavy metalu, popíku a punku. Většina progresivních kapel byla v jakési hibernaci, a tak Marillion zářili.
Těžko se mi objektivně hodnotí ta čtyři Fishovská alba. Všechna jsou neskutečně hudebně i textově vyvážená. Přestože jsem si pořídil i několik post-Fish alb, dál jsem jejich tvorbu přestal sledovat. Sólová alba byla rovněž obsahově zajímavá, ale hudební rukopis toho "zbytku" Marillion mi tam podprahově schází dodnes, přestože v jeho doprovodné kapele se střídají skvělí hráči.
Obaly jejich LP to je kapitola sama pro sebe. Velkou měrou se na nich svými nápady podílel právě Fish. Jako průvodce symbolikou a různých detailů výborně poslouží kniha The Masque, jejímž spoluautorem je zákonitě Mark Wilkinson, který všechna alba i singly Marillion vybavil svými jedinečnými výtvory. Pozornému fandovi určitě neunikly mimo jiné zobrazení alb Pink Floyd (A saucerful of secrets a The wall) na LP Script... a Fugazi. Na Fugazi Petera Hammilla ( Fool's mate a Over). Fugazi je zvláštní také tím, že jsou v té koláži použity i obrazy jiné umělkyně.

Alespoň ty první tři albová díla jsem si pověsil doma na zeď.
Script.JPG
Fugazi.JPG
Misplaced.JPG

Re: Marillion

Napsal: 26 zář 2017 23:27
od artrock
Skoro po roce poslouchání F.E.A.R jsem našel těch pozitivních věcí vícero a líbí se mi. Stále však by výhrady byly! Kdybych to mohl ovlivnit, přál bych si příští album méně éterické, melancholické, prostě aby to příště mělo "větší koule".
Pro fanoušky raných Marillion bych si dovolil doporučit tyto bandy: Credo, Comedy Of Errors, Galahad.

Re: Marillion

Napsal: 27 zář 2017 13:35
od jirie
... a nebo Pendragon :thumbup:

Re: Marillion

Napsal: 30 zář 2017 12:05
od lidumil
:thumbup: :clap: obzvláště pak CD The Masquerade Overture, Not Of This World, The World a The Window Of Life .

Re: Marillion

Napsal: 30 zář 2017 12:48
od Dasta
Dovolil bych si doporučit PALLAS " The Sentinel", vydáno 1992 - Centaur CENCD 001, souputníci Marillion, krásný progrockových, stojí za to poslechnout.

Re: Marillion

Napsal: 30 zář 2017 14:28
od jirie
Když se doporučují souputníci Marillion, tak i odpadlíci Marillion: ARENA

Re: Marillion

Napsal: 04 říj 2017 15:49
od jirie
Dnes jsem poprvé pustil BD z nové reedice Misplaced Childhood.

První vydání na CD jsem si tenkrát koupil ještě před Listopadem a nemohl se ho nabažit. Koncem 90. let přibyl i double CD s bonusy a 24 bit remasterem, který jsem prakticky ani neslyšel. Nakonec jsem pořídil i Japan repliku v přesvědčení, že je to definitivní zvuková podoba alba v mé sbírce. Bohužel právě tohle Japan album mě v přímém porovnání s prvním neremastrovaným vydáním velmi zklamalo. Basy místy přecházely v jakési unavující hučení. Pro mne v podstatě neposlouchatelné. Docela tvrdá kritika se na remaster snesla i na Steve Hoffmanforum:
(1- I'm not at all a fan of the 1998 remasters. To my ears they are awful. I would go as far as saying they are an example of some of the worst remastering work ever executed - boomy bloated bass, sucked out midrange, hyped up treble, over use of no-noise. Lets hope the rest of the Marillion reissues are remastered to the same high standard as the deluxe Misplaced Childhood. As you say, this smashes the previous effort out of the ball park!)
2- But it's good to hear the SW remaster is much better than the (awful) 1998 Peter Mew remaster.


Zpráva o chystaném boxu mě velmi potěšila, ale vzápětí vyšlo najevo, že S.Wilson provedl jen MultiCh remix, ale stereo už nikoliv :???:
Už na první poslech jsem byl spokojen. Rozhodně nic z negativních atributů staršího remasteru nebo Japan vydání. Subjektivně se mi zdá, že nahrávka má docela vylepšený prostor. MultiCh bohužel neprovozuji, ale ohlasy na 5.1 jsou velmi příznivé.

Re: Marillion

Napsal: 04 říj 2017 21:35
od Mark Levinson
jirie píše:Dnes jsem poprvé pustil BD z nové reedice Misplaced Childhood.

První vydání na CD jsem si tenkrát koupil ještě před Listopadem a nemohl se ho nabažit. Koncem 90. let přibyl i double CD s bonusy a 24 bit remasterem, který jsem prakticky ani neslyšel. Nakonec jsem pořídil i Japan repliku v přesvědčení, že je to definitivní zvuková podoba alba v mé sbírce. Bohužel právě tohle Japan album mě v přímém porovnání s prvním neremastrovaným vydáním velmi zklamalo. Basy místy přecházely v jakési unavující hučení. Pro mne v podstatě neposlouchatelné.
Zpráva o chystaném boxu mě velmi potěšila, ale vzápětí vyšlo najevo, že S.Wilson provedl jen MultiCh remix, ale stereo už nikoliv :???:
Už na první poslech jsem byl spokojen. Rozhodně nic z negativních atributů staršího remasteru nebo Japan vydání. Subjektivně se mi zdá, že nahrávka má docela vylepšený prostor. MultiCh bohužel neprovozuji, ale ohlasy na 5.1 jsou velmi příznivé.
Ahoj Jirie,
prosím Tě je tady řeč o japonském vydání Marillion - Misplaced Childhood vydané u Toshiba TOCP-67786?

Re: Marillion

Napsal: 05 říj 2017 08:49
od RedBaron
jirie píše:Zpráva o chystaném boxu mě velmi potěšila, ale vzápětí vyšlo najevo, že S.Wilson provedl jen MultiCh remix, ale stereo už nikoliv :???:
Taky mě to zajímalo, ale v rozhovoru Steven Wilson zmiňuje, že nový stereo mix nezahrnul, protože proti originálnímu mixu nevidí žádný přínos:
Steven Wilson píše:The original stereo mix is absolutely the way it should be, I matched at as close as I could before doing the 5.1, but I felt nothing would be gained by including it.
viz http://www.superdeluxeedition.com/inter ... childhood/

Re: Marillion

Napsal: 27 lis 2017 22:00
od adrian
Ahojte...
neporadite nejaky online obchod,ktory predava cd album Misplaced Childhood este z roku 1985,neremasterovane,pokial mozno UK EMI ale kludne aj US ? Trapim sa stym cez dve hodiny...vsetko len pouzite...vopred dakujem,kludne aj do spravy.

Re: Marillion

Napsal: 27 lis 2017 22:17
od Frogyman
A zkoušel jsi discogs? Tam je toho docela dost, jak jeté, tak i zabalené

https://www.discogs.com/Marillion-Mispl ... ort_order=


Zde by měl být výběr jen zabalených z roku 1985:

https://www.discogs.com/sell/list?forma ... &year=1985

jsou tam tři kousky - jeden vydaný v US, druhý v CH a třetí ve Fr.

Pokud bys bral i jeté, je toho mnohem víc...

Re: Marillion

Napsal: 27 lis 2017 22:26
od adrian
Skusal,vsetko su to pouzite...chcel by som nove.
Amazon,ebay,vsetko ak nove tak z r.2000 a viac poprípade vinyl z 1985. Cd ziadne. Pritom pred dvoma mesiacmi som ho nemal problem najst.

Re: Marillion

Napsal: 27 lis 2017 23:01
od Frogyman
Koukám, že ten US nový jsi buď hned koupil ty, nebo jej někdo vyfoukl, protože už tam není... No pokud jsi to nebyl ty, příště raději pošlu do SZ.

Re: Marillion

Napsal: 27 lis 2017 23:36
od adrian
Pisany je ako novy,no pri obale a medii ma zase mint ,tak neviem. Kupil som ho,vdaka. :thumbup:

Re: Marillion

Napsal: 01 led 2018 15:41
od Mark Levinson
Máte někdo vydání mini LP japan EMI-Toshiba TOCP-67786? Toto vydání se mi jeví jako zvukově nejlepší jaké kdy kdo vydal a to jsem samozřejmě měl doma i původní verzi z roku 1985 jak uvádí Adrian.
2017-12-05 17.57.21.jpg

Re: Marillion

Napsal: 01 led 2018 16:55
od vitek
Mám to mini LP od japončíka a taky LP, které vyšlo na konci loňského roku, na které bohužel ještě nebyl čas...

Re: Marillion

Napsal: 01 led 2018 19:55
od jirie
Ano Viktore, mám ho už léta, ale přiznám se, že jsem jej slyšel jen jednou nebo dvakrát.
U mě doma se to zkrátka nedá poslouchat. Jak jsem psal výše je to přebasované :sad:

Re: Marillion

Napsal: 19 led 2018 10:54
od jirie
9. března vychází další album Marillion, které remixoval do 5.1 Steven Wilson:
http://www.marillion.com/shop/albums/brave2018cd.htm
http://www.marillion.com/shop/albums/brave2018vinyl.htm

Wilson je workoholik, jinak si nedovedu vysvětlit jeho pracovní tempo :mrgreen:

Re: Marillion

Napsal: 19 led 2018 13:57
od Mark Levinson
Škoda, že to nevyjde i na SACD, zrovna Brave bych si asi pořídil.

Re: Marillion

Napsal: 19 led 2018 19:40
od jirie
Mark Levinson píše:Škoda, že to nevyjde i na SACD, zrovna Brave bych si asi pořídil.
Navzdory tomu, že poslední album na SACD vyšlo, S. Wilson zásadně preferuje DVD-A (Blu ray) nebo alespoň DVD 24/48.
Nevím, zda o tom, na jakém nosiči to vyjde vrcholově rozhoduje on sám, ale jak K.Crimson, tak Porcupine Tree, Jethro Tull i Yes na SACD nevyšlo nic :???:

Re: Marillion

Napsal: 20 led 2018 01:18
od merhaut
Komu se líbí raní Marillion, nechť si poslechne Neuschwanstein - Battlement z roku 1979, to jsou prostě Marillion před Marillion. Vřele doporučuji začít skladbou Beyond The Bugle, na tu jsem od počátku osmdesátých let dostával do kolen každého osiřelého fandu Gabrielových Genesis.
https://www.youtube.com/watch?v=tW63y1vpJvA&t=1323s

Obrázek

Neuschwanstein

Neuschwanstein není jen uchvacujícím symbolem ušlechtilého bláznovství, tyčícím nad bavorským městečkem Füssen, ale i skupina, která stvořila jednu z nejkrásnějších artrockových desek co znám. Je to i příběh o tom, jak je vše relativní, a jak málo znamená být novým prorokem, když nejste ve správnou dobu na správném místě…
---
V roce 1971 zjistili v německém Saarlandu dva studenti, Thomas Neuroth a Klaus Mayer, že mají společnou zálibu v symfonickém artrocku i klasické vážné hudbě. Netrvalo dlouho, a založili skupinu Neuschwanstein, pojmenovanou podle pohádkově romantického zámku Ludvíka II. Thomas se ujal kláves, a Klaus flétny plus syntezátoru. Dalšími členy se stali: baskytarista Uli Limpert, kytarista Udo Redlich, bubeník Thorsten Lafleur a houslista Theo Bush.
V prvním období se instrumentální skupina zaměřila na přehrávání osvědčeného repertoáru britských ikon klávesového classical rocku, mezi jinými Ricka Wakemana. Během krátké doby ale Thomas s Klausem začali skládat vlastní muziku. S muzikálovou adaptací Alice In Wonderland, podle předlohy Lewise Carrolla, dokonce mladíci v roce 1974 vyhráli místní hudební klání.
Tento úspěch, při kterém se divadelně pojatá jevištní prezentace – s kostýmy, iluminacemi, nápaditým osvětlením, kouřovým suchým ledem – stala nedílnou součástí vystoupení, nasměroval skupinu k novým horizontům.
Původní sestavu opouští Lafleur, nahrazuje jej Hans-Peter Schwarz, sound nakrátko obohacuje mellotron Rity Altmayer, náhrady za Theo Busche. Zakrátko odchází Udo Redlich i Uli Limpert, kterého nahrazuje Rainer Zimmer. Novicem je kytarista Roger Weiler (Oxymoron, Lykorn), se kterými se nějaký čas mládenci potkávali na různých vystoupeních.
Další dva roky skupina absolvuje řadu vystoupení v Německu a Francii, účastní se například festivalu v Sierck-Les-Bains v roce 1976, kdy vedle pasáží z Alenky v říši divů, s vloženými recitativy v němčině, zazní poprvé i Zartlicher Abschied, závěrečná skladba alba Battlement.
Aspoň zvukový „obrázek“ o provedení Alenky si můžeme udělat z CD Alice In Wonderland, vydaném třicet let poté u firmy Musea.

Přichází zásadní posun. Členem Neuschwanstein se stává Weilerův kolega ze studentských If, potažmo Lykorn, čerstvý navrátilec z vojny, hlavně však zpěvák a multiinstrumentalista Frederic Joos. Sexteto je kompletní, jak je známe z Battlement.
Mladý Francouz se stal okamžitě zásadním členem souboru. Jeho gabrielovsky teatrální hlas a perlivá akustická kytara umožnili kapele posunout celý projev k opravdovému plnokrevnému artrocku v duchu starých Genesis.
Rostoucí renomé skupiny stvrdil support známým Novalis při jejich koncertu na půdě Saarbruckenské univerzity v únoru 1977, i objevení se Ulli Reicherta, místního promotéra. V říjnu 1978 začalo nahrávání ve známém studiu Dietera Dierkse. Malou pozorností mladé skupině bylo zdvořilostní zabubnování Hermanna Rarebella (Scorpions) v úvodní Loafer Jack.
LP Battlement, vydané počátkem roku 1979, mělo všechno, co má artrock mít, vice viz mé samostatné povídání. Vyšlo však bez větší promo podpory u pidifirmy Racket Records a navíc v nejhorší možné době, všude kolem řádil punk a navíc se na trh a do médií zdola vyvalila německá nová vlna … celkem se ho prodalo 6000 kousků, jeden si koupil i jakýsi Merhaut.
Krátce po dokončení a vydání alba se ale skupina pozvolna rozpadá, a mládenci se z ekonomických důvodů rozutíkávají ke svým civilním zaměstnáním. Frederic Joos opouští muziku úplně a stává se designerem, dnes je renomovaným ilustrátorem dětských knížek. Následuje jej Rainer Zimmer. Autor všemi oceňované lyriky – Roger Weiler – se dává na publicistiku…

O nenahraditelný hlas a textařský mozek vykleštění Neuschwanstein se vrátili ke kostýmní instrumentální produkci, svou hudbu zintimněli, dá se říci po vzoru Steve Hacketta, nebo ještě trefněji Antonyho Phillipse. Svou Saarlandskou popularitu si stále drželi, otevírali kupříkladu koncerty Novalis i Lucifer´s Friend. Členy se v té době stali Michael Kiessling a Wolfgang Bode z místní kapely Trier. V léte 1980 ale Neuschwanstein definitivně končí. Thomas a Michael pokračují s muzikou jako koníčkem, Hans-Peter a Klaus dokončují studia a budují mimohudební kariéru, Roger Weiler se vrací ke skupině Nightbirds, hrajcí sixties covery, Wolfgang Bode hraje jazz 

Shrnuto a podtrženo. Ani sebelepší muzika v duchu nejlepších tradic nezaručuje úspěch. Je smutným paradoxem, že o pár let později Marillion s tímtéž vzorcem zvedli praporec se znakem Genesis a dobyli s ním bezmála svět. Když si jako svůj první song od Neuschwanstein pustíte Beyond The Bugle, a po zurčivé předehře uslyšíte lkavým chvějivým hlasem Frederica Joose podaný úvodní verš „Beyond the mountain, a wandere spent the night…“ neuvěříte, že tohle někdo mohl zapět 3 roky před Fischem. I hudební svět umí být hodně nespravedlivý, krutý. Napravte to aspoň trochu, pořiďte si CD Battlement a vzdejte poslechem hold zapomenutým muzikantům. Ať se jim párkrát škytne
Jaromír Merhaut

Thomas Neuroth – klávesy (A, B, C, D, E)
Klaus Mayer – flétna, klávesy (A, B, C, D, E)
Uli Limpert – baskytara (A, B)
Udo Redlich – kytara (A, B)
Thorsten Lafleur – bicí (A)
Theo Bush – housle (A)
Hans-Peter Schwarz – bicí (B, C, D, E)
Rita Altmayer – mellotron (B)
Roger Weiler – kytara (C, D)
Rainer Zimmer – baskytara (C, D)
Frederic Joos – zpěv, kytara (D)
Michael Kiessling – kytara (E)
Wolfgang Bode – baskytara (E)

Diskografie:
Battlement (1979, Racket Records, RRK 15.002) (D)
CD reedice: Musea (FGBG 4063.AR, 1992) s vloženou skladbou Midsummer Day
-
Alice In Wonderland (2008, Musea) (C)

JM

Re: Marillion

Napsal: 02 úno 2018 14:25
od lidumil
+1 - nezbývá než souhlasit. :thumbup:

Re: Marillion

Napsal: 15 črc 2018 09:32
od matori
Jaké jsou nahrávky a kvalita alb (CD) přímo z ofic. stránek Marillion?

Re: Marillion

Napsal: 21 črc 2018 16:32
od Mark Levinson
matori píše:Jaké jsou nahrávky a kvalita alb (CD) přímo z ofic. stránek Marillion?
Marillion vyšel v mnoha vydáních a zrovna to co se dá objednat z jejich stránek asi nikdo doma nemá. Zkus se kouknout po japonských vydáních, ja jsem s nimi spokojen, ale nevyšlo na nich všechno.

Re: Marillion

Napsal: 24 črc 2018 21:41
od matori
Tak dneska mi přišlo CD Battlement. ÚŽASNÉ. Jsem z toho příjemně překvapený. Díky za tip.

Re: Marillion

Napsal: 24 črc 2018 23:33
od merhaut
ARK
Kdykoliv si chci poslechnout nejříznější z klonů MARILLION, sáhnu po albu „Spiritual Physics“ (1993) skupiny ARK. Anthony Short zpívá vroucně jak Fish, kapela hraje na tisíc způsobů, od jemných pavučin po metalické kovářské riffy, skladby mají švih, spád, zapamatovatelnou melodii, energii.
Písně z těžce sehnatelných mini LP „The Dreams Of Mr. Jones“ (1988) a „Cover Me With Rain“ (1992) vyšly v roce 2010 na kompilaci „Wild Untamed Imaginings“. Neuvěřitelný drajv & hammond sound raných nahrávek posunuje ARK v některých skladbách směrem k hardrockovým ikonám typu URIAH HEEP. Jinak ale samozřejmě azimut MARILLION/GENESIS. Skupinou prošel jako basák již zmíněný John Jowitt (IQ).
http://ark.eology.org
https://youtu.be/zL9lXOtFJBM

ObrázekObrázek

Re: Marillion

Napsal: 07 zář 2018 00:03
od soundgarden
FB_IMG_1536271240614.jpg

Re: Marillion

Napsal: 07 zář 2018 18:21
od soundgarden

Re: Marillion

Napsal: 07 zář 2018 18:46
od RedBaron
Tenhle remix není od Wilsona, jasně to tam píšou, ovšem nechme se překvapit, třeba bude stejně dobrý \:D/

Re: Marillion

Napsal: 07 zář 2018 19:24
od Dasta
V roce 2017 vyšlo remasterované elpíčko "Misplaced Childhood"
(Parlophone 01902958255 15), které remasteroval Michael Hunter.
Koupil jsem ho v domnění, že se jedná o dílo S.Wilsona, neboť jsem byl mylně informován.
Zvuková kvalita je na nejvyšší úrovni, srovnatelná s prvním anglickém vydáním
( EMI MRL2 EJ 24 0340 1).
Vřele doporučuji ke koupi, po technické stránce je též vše v pořádku.

Re: Marillion

Napsal: 28 lis 2018 13:44
od jirie
Clutching at straws CD BD Box Jen letmo BD 48kHz/24 bit stereo. Nerad bych se unáhlil, protože jsem neměl čas na srovnávání, ale zní to famózně!

Re: Marillion

Napsal: 28 lis 2018 23:32
od matori
Kde to?

Re: Marillion

Napsal: 29 lis 2018 11:55
od jirie

Re: Marillion

Napsal: 29 lis 2018 13:05
od jirie
jirie píše:Clutching at straws CD BD Box Jen letmo BD 48kHz/24 bit stereo. Nerad bych se unáhlil, protože jsem neměl čas na srovnávání, ale zní to famózně!
Clutching At Straw 1987 Release = DR13 :thumbup:
Clutching At Straw 1999 Remaster = DR11 :???:
Clutching At Straws 2018 Remix = DR9 :evil: :thumbdown:

Tak už vím proč to znělo "famózně"

Re: Marillion

Napsal: 29 lis 2018 13:09
od jirie

Re: Marillion

Napsal: 31 led 2020 17:35
od jirie
Tak další boxy z Fishovské éry jsou v plánu začátkem dubna. Tentokrát konečně Script for a jester's tear. Jsem zvědav. Není to remix S. Wilsona takže na zázraky nevěřím.
Script-CD_BLU-RAY-visual-scaled.jpg
Script-LP-3D-visual.jpg

Re: Marillion

Napsal: 31 led 2020 20:00
od Dasta
Myslím, že by Wilson, i kdyby dělal remix z prvních čtyř řadových alb s Fishem, nic nevytáhl k lepšímu.
Všechny jsou provedeny naprosto dokonale, myslím, že to i ví, možná to je důvod, proč to nedělá.

Re: Marillion

Napsal: 31 led 2020 20:19
od jirie
Zní to logicky :angel:
Nakonec i tohle mnohé napovídá http://dr.loudness-war.info/album/view/122972 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Snad by udělali lépe kdyby na BD dali flat transfer a HiRes verzi alba z původní master tape.

Re: Marillion

Napsal: 03 úno 2020 07:52
od RedBaron
Ale Wilson to už u Misplace Childshood sám říkal, že mělo zvuk takový, že dělat znovu stereo vydání nemělo žádný smysl, dělal se jen multikanál.

https://www.superdeluxeedition.com/inte ... childhood/