SROLL Lyric Mini
SROLL Lyric Mini
Vysla recenzia k novemu integrovanemu zosilnovacu Sroll Lyric Mini. Viacej ludi tu na fore ho uz mala moznost aj pocut,tak sa mozte v klude vyjadrit .
http://www.svetaudia.cz/sroll-lyric-min ... ilovac/125
http://www.svetaudia.cz/sroll-lyric-min ... ilovac/125
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: SROLL Lyric Mini
To naozaj nie je žiadna recenzia, iba opis zosilňovača tak, ako ho podáva výrobca.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: SROLL Lyric Mini
Tak prepacte ...nazvyte to ako chcete,mna ine nenapadlo ...ako by ste to nazvali?
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: SROLL Lyric Mini
adrian nenapisal nic nespravne. Profil/recenzia je vzdy jedneho komponentu alebo setu bez priamej konfrotacie s konkurenciou a je jedno ako sa to nazve. Nie je to test! test to moze zacat byt ak sa v tom vyskytne napr. meranie (Stereophile) to co je k tomu napisane (hrajuce farebne, ciernobielo, chrumkavo, kyslo...- je irelevantne z hladiska objektivity. Urcitu vypovedajucu hodnotu ma profil/recenzia len ak aj vztiahnuta k urcitej referencii (referencia nemusi byt objektivne kvalitna ale je urcitou vztaznou urovnou)
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: SROLL Lyric Mini
O konfrontaci nejde. Jde o to, ze ten clanek, jak sam autor clanku uvadi, pouze papouskuje vyjadreni vyrobce a jako bonus obsahuje jednu vetu vlastniho nazoru. Az bude pristroj autorovi clanku k dispozici a autor clanku sepise sve poznatky na zaklade sveho "souziti s pristrojem", tak pak to bude mozne povazovat za recenzi.
Dieter Burmester
Re: SROLL Lyric Mini
No, myslim, ze cilem byla informace o tomto pristroji, který stoji urcite za zminku.
Kdyz uz jste tu diskuzi zacali, tak recenze je urcite hodnoceni neceho...viz. nize z wikipedie
Recenze (z lat. re-censeó, (znovu) posoudit, zhodnotit) je písemný kritický posudek uměleckého nebo vědeckého díla. Autor recenze je recenzent. Recenze může být určena k publikaci, anebo naopak jako podklad recenzního řízení, v němž se o publikaci rozhoduje.
Kdyz uz jste tu diskuzi zacali, tak recenze je urcite hodnoceni neceho...viz. nize z wikipedie
Recenze (z lat. re-censeó, (znovu) posoudit, zhodnotit) je písemný kritický posudek uměleckého nebo vědeckého díla. Autor recenze je recenzent. Recenze může být určena k publikaci, anebo naopak jako podklad recenzního řízení, v němž se o publikaci rozhoduje.
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: SROLL Lyric Mini
Nebudeme se dohadovat o nesmyslech, hlavni je, ze to Ludkovi hraje Zvukem to sice neni uplne muj hrnek kakaa, ale ze vsech tech CS kutilu to dotahnul nejdale
Dieter Burmester
Re: SROLL Lyric Mini
este raz a naposledy sa k tomu pokusim vyjadrit: je jedno ci sa to vola profil ci reklamny blabol ci recenzia: ked je tam len jeden produkt ci jedna zostava, je to vzdy o tom istom. To je princip fungovania casopisov. Hovoria len o tom : "som tu ,takto vyzeram ,tolko stojim, a par dalsich info plus minus to je tak vsetko" viac za tym necitajte lebo to tam nema ako byt. bez vztaznej urovne ci ak chcete referencie ci porovnania s niecim aspon nieco v duchu: "je to kusok lepsie od krystalky" (co by asi nebola pochvala hifi zariadenia:-)
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: SROLL Lyric Mini
Ja by som to nazval "Predstavenie nového zosilňovača".adrian píše:Tak prepacte ...nazvyte to ako chcete,mna ine nenapadlo ...ako by ste to nazvali?
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: SROLL Lyric Mini
Klucii, co se to zase děje? Ta novinka byla utrpení, neboť jsem musel přelouskat oslavné ódy a "mezihvězdných" technologiích.
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: SROLL Lyric Mini
Tento rok sem na výstave nebol. Mohol by niekto, kto tento zosilňovač počul popísať jeho zvuk? Zaujímalo by ma ako hral pri komornom jazze - jednotlivé akustické nástroje, ale aj pri veľkých orchestroch (symfonický orchester, big band a pod.)
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: SROLL Lyric Mini
Konecne neco k tematu .aretax píše:Tento rok sem na výstave nebol. Mohol by niekto, kto tento zosilňovač počul popísať jeho zvuk? Zaujímalo by ma ako hral pri komornom jazze - jednotlivé akustické nástroje, ale aj pri veľkých orchestroch (symfonický orchester, big band a pod.)
Ja ti konkretni poznatky bohuzel nepopisu, sedel jsem jen chvili vzadu. Mam pouze komplexni hodnoceni, obdobne tomu, co kazdy rok. Sroll s Vivid mi vzdy do usi hraje, pro me jedna z nej sestav.
Sedel tam vpredu lachim, tak treba on bude mit chut popsat zvuk detailneji.
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
Re: SROLL Lyric Mini
Jen si dovolím připomenout, že máme Lyric mini k poslechu v Praze, tak se klidně ozvěte a domluvte si poslech.
Náš e-shop: hifina.cz - iFi Audio, AURALiC, Thrax, AudioSolutions, PerfectSound, Chisto
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: SROLL Lyric Mini
Tak jsem po letech spokojeného používání komba Parasound Halo JC2 a A21 přešel na nový stroj Sroll Rhythm neboli Rytmus.
Jak mnozí vědí, ten spatřil světlo světa letos na jaře a byl představen na High-End Praha ještě pod pracovním názvem Lyric Mini.
Oproti předešlému modelu Lyric nemá vestavěný DAC a má zhruba poloviční výkon a zcela jinou cenu.
Tento nový zesilovač se cenou pohybuje výrazně niž než předešlé modely, je v obdobné relaci mého dělence, a je to koncepčně něco velmi netradičního.
Tato fakta vyprovokovaly mou zvědavost. Musím napsat, že mě téměř šokoval pohled na zveřejněnou fotku vnitřku přístroje.
Celý kanál zesilovače na malém plošném spoji! to je opravdu nevídané, z konvenčního pohledu to vzbuzuje pochybnosti, k čemuž se přidávají i další skutečnosti jako je malý klidové odběr (já tomu říkám studený zesilovače). Takové přístroje přeci nedosahují vysoké čistoty a kvality zvuku. Ale já si rád dělám vlastní praktické zkušenosti, takže padlo rozhodnutí zase si po čase vyzkoušet nějaký zesilovač .
Dokud jsem jen poslouchal zapůjčený zesilovač a nepřehodil zpět na Parasoundy měl jsem dojem, že je zvuk velmi podobný tomu na co jsem doma zvyklí. Soustředil jsem se zejména na sledování jestli při přehrávání transparentních a exponovaných nahrávek nebude patrné něco z toho co by člověk očekával od zesilovače s malým klidovým proudem. Jsou totiž dva základný tábory zesilovačů. Ty transparentní, také označované jako čisté a technicky správné, většinou s velmi nízkým naměřeným zkreslením a na druhé straně jsou zesilovače, které více či méně hůře dopadají při měření a zvuk podávají gentlemansky a s různou mírou přidané hřejivosti. Je potřeba se pohybovat někde uprostřed, protože čím více se pohybujete k jedné ze stran, tím více je to zvukově problematické, přirozeně zcela jiným způsobem.
Při poslechu přes Srolla mě nic netahalo za uši, ani sykavky u vokálů ani expresivně sejmuté housle nebo hammondky, projel jsem většinu mých „problematických“ nahrávek. (rozuměj ne špatných nahrávek, ale těch které se v některých případech jako špatné jeví či odhalí problémy v sestavě)
Po několika hodinách jsem konstatoval, že mi na zvuku absolutně nic nevadí. Pak jsem přehodil na své zesilovače a následně pro kontrolu nabytého dojmu zase zpět na Srolla. To jsem ještě několikrát opakoval při jiných nahrávkách. Po tomto procesu bylo jasné, že i když jsem si to při samotném poslechu zkoušeného zesilovače neuvědomoval, tak ten hraje výrazně více čistě, přesně a pevně než mé stávající Parasoundy. Ty v porovnání se novým Rhythmem přidávají bez diskuse falešnou hřejivost, změkčení a jakési zašumění či rozostření. I basové nástroje nezněly tak konturně a dynamicky.
Za ta léta co mam Parasoundy jsem je porovnal s několika předky a koncáky, tak mohu konstatovat, že hlavní díl „zašpinění“ signálu má na svědomí koncák A 21. Ten je sice ve své cenové kategorii do 100.000,- bezesporu mimořádný, přesto dost zaostává za schopnostmi výborného předku JC2.
Nezanedbatelný prvek při použití každého dělence je propojení a mnou použitý stříbrný Krautwire 4LTD (předchůdce modelu Cameo) není ještě absolutně transparentní, ale není to ani žádný kazič. Po mých dosavadních praktických testech zesilovačů vím, že toto kombo Parasound je v ceně kolem 200.000,- celkem výjimečné. Proto mohu nového Srolla ohodnotit jako pravděpodobně nejlepší přístroj ve své cenové kategorii, a řekl bych, že i o hodně výš. Ale to nemohu v současné době podepřít osobní zkušeností.
Zvukové popisování je problematické a proto použiji ještě příměr. Zvuk přes Srolla bych přirovnal k pohledu do právě vyleštěného zrcadla,
člověk vidí svou tvář naprosto realisticky, jasně, každý pór kůže, přesný odstín kůže, barvu očí a vlasů.
Zvuk přes Parasoundy nebyl sice jako pohled do totálně zamlženého zrcadla po koupání, ale do silně zaprášeného, nebo trochu zamlženého.
V ne zcela čistém zrcadle se také bezpečně poznáte, je jasné, že tam nevidíte souseda, jsou vidět hlavní rysy a barvy, ale po použití ručníku se vám ukáže přeci jen kvalitativně jiný odraz. Také to bude tak, že když se budete každý den prohlížet přes konstantně celoplošně nečisté- matné zrcadlo neuvědomíte si problém. Až když vám dá někdo vedle zrcadlo dokonalé a budete moci bezprostředně na sebe koukat přes jedno i druhé uvědomíte si ten rozdíl.
Po řádném otestování jsem několik dní prostě jen konzumoval muziku přes zapůjčený zesilovač a nedostavily se žádné nepříjemné momenty.
Ať jsem soustředěně poslouchat nebo měl zvuk jen jako kulisu při práci. Stává se, že zesilovače označované za čisté a technicky správné přinášejí menší či větší dávku syntetičnosti či podobných nepříjemných atributů. Zde jsem ani po týdnu provozování nic takového necítil, zvuk neinklinuje k ostrosti.
V mé nové a velké poslechovce využívám občas poměrně velkou hlasitost a měl jsem obavy jak to bude se zesilovačem o výkonu necelých 100W do osmy
(mé Chorusy i prototypy nového modelu jsou osmi ohmové) když A21 má 250W. A přirozeně s výkonem jdou ruku v ruce i silnější zdroj a výstup.
Nemám přesnou představu v jakém výkonu se při onom koncertním hraní přesně pohybuji, ale nastavil jsem podle akustického měření růžovým šumem stejnou hlasitost na Srollu a pustil si pár nahrávek pln zvědavosti a upřímně trochu s obavami. Ale byl jsem mile překvapen, nezaznamenal jsem totiž žádný problém. Rhythm se zřejmě již pohyboval blízko svých limitů, ale neslyšel jsem nic co bych očekával u zesilovače, který jede nadoraz.
Nekonalo se nic z atributů jako je: zdrsnění, ječení, rozsypání ani změknutí basů. Takže bylo jasné, že i občasného „řádění“ bych se při výměně nemusel vzdát. Pokud to spočítám podle citlivosti beden, tak tento zesilovač vytvoří s mými bednami již celkem úctyhodnou hlasitost okolo 110dB.
Nakonec jsem ještě párkrát přehodil na Parasound a zpět a to mě jen utvrdilo v rozhodnutí ke změně, tím se jednoznačně posunout v kvalitě prezentace mých beden a ještě tím podpořit místního tvůrce mimořádného přístroje.
1.Jako přednost krom toho hlavního a to je výborný zvuk bych hodnotil absenci výstupních relé, takže zcela odpadá možnost případného problému se zhoršeným zkreslením při opálení kontaktů, které se již v praxi u zesilovačů objevilo. Je to nenápadný a zákeřný proces.
Dále je to nízká spotřeba, ale hlavně nízké vyzářené teplo. Kombo Parasound mělo klidový odběr nějakých 130W, takže v létě dokázalo již citelně zvýšit už tak vysokou pokojovou teplotu.Není nutná investice do kvalitního a tedy nákladného propojovacího kabelu mezi předek a konec.
2.Ani tento přístroj není imunní vůči použitým kabelů (linkové, reproduktorové i síťové) jsou slyšet u všech velké rozdíly a pomohlo mu k lepšímu výsledku i předřazené mé filtrační jednotky.
3.Za mínus se může jevit celkem obyčejné šasi přístroje vzhledem k jeho ceně, a absence vizuální kontroly nastavení hlasitosti. Není zde klasický potenciometr a otočný ovladač na čelním panelu tedy pouze svým otáčením ovládá relátkové řízení hlasitosti, proto kolem něj není žádná stupnice. Není zde ani display který je jediným možným řešením při tomto nekompromisníma naprosto přesném řízení hlasitosti. Aby hlasitost po případném hlučném hraní minulého dne neučinila šok, nastaví po zapnutí zesilovač hlasitost na nízkou úroveň. Při běžném uživatelském použití nevidím absenci ukazatele hlasitosti za zásadní, při používání zesilovače při různém testování a jeho vypínání to přinese jistý ne komfort. Podle informací které jsem dostal, se připravuje ještě „luxusní“ varianta, která bude mít honosnější kabát i display, za tu se bude muset ale sáhnout hlouběji do kapsy.
PS: Pokud nejste ochotni či schopni investovat těch necelých 200.000,- nepůjčujte si raději tento zesilovač. Pokud okolnosti vaší sestavy nebudou neblahé a dají mu opravdu možnost ukázat jaký je, vystavíte se riziku učarování které by vás přivedlo do finančních dilemat.
Jak mnozí vědí, ten spatřil světlo světa letos na jaře a byl představen na High-End Praha ještě pod pracovním názvem Lyric Mini.
Oproti předešlému modelu Lyric nemá vestavěný DAC a má zhruba poloviční výkon a zcela jinou cenu.
Tento nový zesilovač se cenou pohybuje výrazně niž než předešlé modely, je v obdobné relaci mého dělence, a je to koncepčně něco velmi netradičního.
Tato fakta vyprovokovaly mou zvědavost. Musím napsat, že mě téměř šokoval pohled na zveřejněnou fotku vnitřku přístroje.
Celý kanál zesilovače na malém plošném spoji! to je opravdu nevídané, z konvenčního pohledu to vzbuzuje pochybnosti, k čemuž se přidávají i další skutečnosti jako je malý klidové odběr (já tomu říkám studený zesilovače). Takové přístroje přeci nedosahují vysoké čistoty a kvality zvuku. Ale já si rád dělám vlastní praktické zkušenosti, takže padlo rozhodnutí zase si po čase vyzkoušet nějaký zesilovač .
Dokud jsem jen poslouchal zapůjčený zesilovač a nepřehodil zpět na Parasoundy měl jsem dojem, že je zvuk velmi podobný tomu na co jsem doma zvyklí. Soustředil jsem se zejména na sledování jestli při přehrávání transparentních a exponovaných nahrávek nebude patrné něco z toho co by člověk očekával od zesilovače s malým klidovým proudem. Jsou totiž dva základný tábory zesilovačů. Ty transparentní, také označované jako čisté a technicky správné, většinou s velmi nízkým naměřeným zkreslením a na druhé straně jsou zesilovače, které více či méně hůře dopadají při měření a zvuk podávají gentlemansky a s různou mírou přidané hřejivosti. Je potřeba se pohybovat někde uprostřed, protože čím více se pohybujete k jedné ze stran, tím více je to zvukově problematické, přirozeně zcela jiným způsobem.
Při poslechu přes Srolla mě nic netahalo za uši, ani sykavky u vokálů ani expresivně sejmuté housle nebo hammondky, projel jsem většinu mých „problematických“ nahrávek. (rozuměj ne špatných nahrávek, ale těch které se v některých případech jako špatné jeví či odhalí problémy v sestavě)
Po několika hodinách jsem konstatoval, že mi na zvuku absolutně nic nevadí. Pak jsem přehodil na své zesilovače a následně pro kontrolu nabytého dojmu zase zpět na Srolla. To jsem ještě několikrát opakoval při jiných nahrávkách. Po tomto procesu bylo jasné, že i když jsem si to při samotném poslechu zkoušeného zesilovače neuvědomoval, tak ten hraje výrazně více čistě, přesně a pevně než mé stávající Parasoundy. Ty v porovnání se novým Rhythmem přidávají bez diskuse falešnou hřejivost, změkčení a jakési zašumění či rozostření. I basové nástroje nezněly tak konturně a dynamicky.
Za ta léta co mam Parasoundy jsem je porovnal s několika předky a koncáky, tak mohu konstatovat, že hlavní díl „zašpinění“ signálu má na svědomí koncák A 21. Ten je sice ve své cenové kategorii do 100.000,- bezesporu mimořádný, přesto dost zaostává za schopnostmi výborného předku JC2.
Nezanedbatelný prvek při použití každého dělence je propojení a mnou použitý stříbrný Krautwire 4LTD (předchůdce modelu Cameo) není ještě absolutně transparentní, ale není to ani žádný kazič. Po mých dosavadních praktických testech zesilovačů vím, že toto kombo Parasound je v ceně kolem 200.000,- celkem výjimečné. Proto mohu nového Srolla ohodnotit jako pravděpodobně nejlepší přístroj ve své cenové kategorii, a řekl bych, že i o hodně výš. Ale to nemohu v současné době podepřít osobní zkušeností.
Zvukové popisování je problematické a proto použiji ještě příměr. Zvuk přes Srolla bych přirovnal k pohledu do právě vyleštěného zrcadla,
člověk vidí svou tvář naprosto realisticky, jasně, každý pór kůže, přesný odstín kůže, barvu očí a vlasů.
Zvuk přes Parasoundy nebyl sice jako pohled do totálně zamlženého zrcadla po koupání, ale do silně zaprášeného, nebo trochu zamlženého.
V ne zcela čistém zrcadle se také bezpečně poznáte, je jasné, že tam nevidíte souseda, jsou vidět hlavní rysy a barvy, ale po použití ručníku se vám ukáže přeci jen kvalitativně jiný odraz. Také to bude tak, že když se budete každý den prohlížet přes konstantně celoplošně nečisté- matné zrcadlo neuvědomíte si problém. Až když vám dá někdo vedle zrcadlo dokonalé a budete moci bezprostředně na sebe koukat přes jedno i druhé uvědomíte si ten rozdíl.
Po řádném otestování jsem několik dní prostě jen konzumoval muziku přes zapůjčený zesilovač a nedostavily se žádné nepříjemné momenty.
Ať jsem soustředěně poslouchat nebo měl zvuk jen jako kulisu při práci. Stává se, že zesilovače označované za čisté a technicky správné přinášejí menší či větší dávku syntetičnosti či podobných nepříjemných atributů. Zde jsem ani po týdnu provozování nic takového necítil, zvuk neinklinuje k ostrosti.
V mé nové a velké poslechovce využívám občas poměrně velkou hlasitost a měl jsem obavy jak to bude se zesilovačem o výkonu necelých 100W do osmy
(mé Chorusy i prototypy nového modelu jsou osmi ohmové) když A21 má 250W. A přirozeně s výkonem jdou ruku v ruce i silnější zdroj a výstup.
Nemám přesnou představu v jakém výkonu se při onom koncertním hraní přesně pohybuji, ale nastavil jsem podle akustického měření růžovým šumem stejnou hlasitost na Srollu a pustil si pár nahrávek pln zvědavosti a upřímně trochu s obavami. Ale byl jsem mile překvapen, nezaznamenal jsem totiž žádný problém. Rhythm se zřejmě již pohyboval blízko svých limitů, ale neslyšel jsem nic co bych očekával u zesilovače, který jede nadoraz.
Nekonalo se nic z atributů jako je: zdrsnění, ječení, rozsypání ani změknutí basů. Takže bylo jasné, že i občasného „řádění“ bych se při výměně nemusel vzdát. Pokud to spočítám podle citlivosti beden, tak tento zesilovač vytvoří s mými bednami již celkem úctyhodnou hlasitost okolo 110dB.
Nakonec jsem ještě párkrát přehodil na Parasound a zpět a to mě jen utvrdilo v rozhodnutí ke změně, tím se jednoznačně posunout v kvalitě prezentace mých beden a ještě tím podpořit místního tvůrce mimořádného přístroje.
1.Jako přednost krom toho hlavního a to je výborný zvuk bych hodnotil absenci výstupních relé, takže zcela odpadá možnost případného problému se zhoršeným zkreslením při opálení kontaktů, které se již v praxi u zesilovačů objevilo. Je to nenápadný a zákeřný proces.
Dále je to nízká spotřeba, ale hlavně nízké vyzářené teplo. Kombo Parasound mělo klidový odběr nějakých 130W, takže v létě dokázalo již citelně zvýšit už tak vysokou pokojovou teplotu.Není nutná investice do kvalitního a tedy nákladného propojovacího kabelu mezi předek a konec.
2.Ani tento přístroj není imunní vůči použitým kabelů (linkové, reproduktorové i síťové) jsou slyšet u všech velké rozdíly a pomohlo mu k lepšímu výsledku i předřazené mé filtrační jednotky.
3.Za mínus se může jevit celkem obyčejné šasi přístroje vzhledem k jeho ceně, a absence vizuální kontroly nastavení hlasitosti. Není zde klasický potenciometr a otočný ovladač na čelním panelu tedy pouze svým otáčením ovládá relátkové řízení hlasitosti, proto kolem něj není žádná stupnice. Není zde ani display který je jediným možným řešením při tomto nekompromisníma naprosto přesném řízení hlasitosti. Aby hlasitost po případném hlučném hraní minulého dne neučinila šok, nastaví po zapnutí zesilovač hlasitost na nízkou úroveň. Při běžném uživatelském použití nevidím absenci ukazatele hlasitosti za zásadní, při používání zesilovače při různém testování a jeho vypínání to přinese jistý ne komfort. Podle informací které jsem dostal, se připravuje ještě „luxusní“ varianta, která bude mít honosnější kabát i display, za tu se bude muset ale sáhnout hlouběji do kapsy.
PS: Pokud nejste ochotni či schopni investovat těch necelých 200.000,- nepůjčujte si raději tento zesilovač. Pokud okolnosti vaší sestavy nebudou neblahé a dají mu opravdu možnost ukázat jaký je, vystavíte se riziku učarování které by vás přivedlo do finančních dilemat.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: SROLL Lyric Mini
Vynikajici shrnuti, Pavle :-)
Re: SROLL Lyric Mini
NA-Noble Audio píše:Tak jsem po letech spokojeného používání komba Parasound Halo JC2 a A21 přešel na nový stroj Sroll Rhythm neboli Rytmus.
Jak mnozí vědí, ten spatřil světlo světa letos na jaře a byl představen na High-End Praha ještě pod pracovním názvem Lyric Mini.
Oproti předešlému modelu Lyric nemá vestavěný DAC a má zhruba poloviční výkon a zcela jinou cenu.
Tento nový zesilovač se cenou pohybuje výrazně niž než předešlé modely, je v obdobné relaci mého dělence, a je to koncepčně něco velmi netradičního.
Tato fakta vyprovokovaly mou zvědavost. Musím napsat, že mě téměř šokoval pohled na zveřejněnou fotku vnitřku přístroje.
Celý kanál zesilovače na malém plošném spoji! to je opravdu nevídané, z konvenčního pohledu to vzbuzuje pochybnosti, k čemuž se přidávají i další skutečnosti jako je malý klidové odběr (já tomu říkám studený zesilovače). Takové přístroje přeci nedosahují vysoké čistoty a kvality zvuku. Ale já si rád dělám vlastní praktické zkušenosti, takže padlo rozhodnutí zase si po čase vyzkoušet nějaký zesilovač .
Dokud jsem jen poslouchal zapůjčený zesilovač a nepřehodil zpět na Parasoundy měl jsem dojem, že je zvuk velmi podobný tomu na co jsem doma zvyklí. Soustředil jsem se zejména na sledování jestli při přehrávání transparentních a exponovaných nahrávek nebude patrné něco z toho co by člověk očekával od zesilovače s malým klidovým proudem. Jsou totiž dva základný tábory zesilovačů. Ty transparentní, také označované jako čisté a technicky správné, většinou s velmi nízkým naměřeným zkreslením a na druhé straně jsou zesilovače, které více či méně hůře dopadají při měření a zvuk podávají gentlemansky a s různou mírou přidané hřejivosti. Je potřeba se pohybovat někde uprostřed, protože čím více se pohybujete k jedné ze stran, tím více je to zvukově problematické, přirozeně zcela jiným způsobem.
Při poslechu přes Srolla mě nic netahalo za uši, ani sykavky u vokálů ani expresivně sejmuté housle nebo hammondky, projel jsem většinu mých „problematických“ nahrávek. (rozuměj ne špatných nahrávek, ale těch které se v některých případech jako špatné jeví či odhalí problémy v sestavě)
Po několika hodinách jsem konstatoval, že mi na zvuku absolutně nic nevadí. Pak jsem přehodil na své zesilovače a následně pro kontrolu nabytého dojmu zase zpět na Srolla. To jsem ještě několikrát opakoval při jiných nahrávkách. Po tomto procesu bylo jasné, že i když jsem si to při samotném poslechu zkoušeného zesilovače neuvědomoval, tak ten hraje výrazně více čistě, přesně a pevně než mé stávající Parasoundy. Ty v porovnání se novým Rhythmem přidávají bez diskuse falešnou hřejivost, změkčení a jakési zašumění či rozostření. I basové nástroje nezněly tak konturně a dynamicky.
Za ta léta co mam Parasoundy jsem je porovnal s několika předky a koncáky, tak mohu konstatovat, že hlavní díl „zašpinění“ signálu má na svědomí koncák A 21. Ten je sice ve své cenové kategorii do 100.000,- bezesporu mimořádný, přesto dost zaostává za schopnostmi výborného předku JC2.
Nezanedbatelný prvek při použití každého dělence je propojení a mnou použitý stříbrný Krautwire 4LTD (předchůdce modelu Cameo) není ještě absolutně transparentní, ale není to ani žádný kazič. Po mých dosavadních praktických testech zesilovačů vím, že toto kombo Parasound je v ceně kolem 200.000,- celkem výjimečné. Proto mohu nového Srolla ohodnotit jako pravděpodobně nejlepší přístroj ve své cenové kategorii, a řekl bych, že i o hodně výš. Ale to nemohu v současné době podepřít osobní zkušeností.
Zvukové popisování je problematické a proto použiji ještě příměr. Zvuk přes Srolla bych přirovnal k pohledu do právě vyleštěného zrcadla,
člověk vidí svou tvář naprosto realisticky, jasně, každý pór kůže, přesný odstín kůže, barvu očí a vlasů.
Zvuk přes Parasoundy nebyl sice jako pohled do totálně zamlženého zrcadla po koupání, ale do silně zaprášeného, nebo trochu zamlženého.
V ne zcela čistém zrcadle se také bezpečně poznáte, je jasné, že tam nevidíte souseda, jsou vidět hlavní rysy a barvy, ale po použití ručníku se vám ukáže přeci jen kvalitativně jiný odraz. Také to bude tak, že když se budete každý den prohlížet přes konstantně celoplošně nečisté- matné zrcadlo neuvědomíte si problém. Až když vám dá někdo vedle zrcadlo dokonalé a budete moci bezprostředně na sebe koukat přes jedno i druhé uvědomíte si ten rozdíl.
Po řádném otestování jsem několik dní prostě jen konzumoval muziku přes zapůjčený zesilovač a nedostavily se žádné nepříjemné momenty.
Ať jsem soustředěně poslouchat nebo měl zvuk jen jako kulisu při práci. Stává se, že zesilovače označované za čisté a technicky správné přinášejí menší či větší dávku syntetičnosti či podobných nepříjemných atributů. Zde jsem ani po týdnu provozování nic takového necítil, zvuk neinklinuje k ostrosti.
V mé nové a velké poslechovce využívám občas poměrně velkou hlasitost a měl jsem obavy jak to bude se zesilovačem o výkonu necelých 100W do osmy
(mé Chorusy i prototypy nového modelu jsou osmi ohmové) když A21 má 250W. A přirozeně s výkonem jdou ruku v ruce i silnější zdroj a výstup.
Nemám přesnou představu v jakém výkonu se při onom koncertním hraní přesně pohybuji, ale nastavil jsem podle akustického měření růžovým šumem stejnou hlasitost na Srollu a pustil si pár nahrávek pln zvědavosti a upřímně trochu s obavami. Ale byl jsem mile překvapen, nezaznamenal jsem totiž žádný problém. Rhythm se zřejmě již pohyboval blízko svých limitů, ale neslyšel jsem nic co bych očekával u zesilovače, který jede nadoraz.
Nekonalo se nic z atributů jako je: zdrsnění, ječení, rozsypání ani změknutí basů. Takže bylo jasné, že i občasného „řádění“ bych se při výměně nemusel vzdát. Pokud to spočítám podle citlivosti beden, tak tento zesilovač vytvoří s mými bednami již celkem úctyhodnou hlasitost okolo 110dB.
Nakonec jsem ještě párkrát přehodil na Parasound a zpět a to mě jen utvrdilo v rozhodnutí ke změně, tím se jednoznačně posunout v kvalitě prezentace mých beden a ještě tím podpořit místního tvůrce mimořádného přístroje.
1.Jako přednost krom toho hlavního a to je výborný zvuk bych hodnotil absenci výstupních relé, takže zcela odpadá možnost případného problému se zhoršeným zkreslením při opálení kontaktů, které se již v praxi u zesilovačů objevilo. Je to nenápadný a zákeřný proces.
Dále je to nízká spotřeba, ale hlavně nízké vyzářené teplo. Kombo Parasound mělo klidový odběr nějakých 130W, takže v létě dokázalo již citelně zvýšit už tak vysokou pokojovou teplotu.Není nutná investice do kvalitního a tedy nákladného propojovacího kabelu mezi předek a konec.
2.Ani tento přístroj není imunní vůči použitým kabelů (linkové, reproduktorové i síťové) jsou slyšet u všech velké rozdíly a pomohlo mu k lepšímu výsledku i předřazené mé filtrační jednotky.
3.Za mínus se může jevit celkem obyčejné šasi přístroje vzhledem k jeho ceně, a absence vizuální kontroly nastavení hlasitosti. Není zde klasický potenciometr a otočný ovladač na čelním panelu tedy pouze svým otáčením ovládá relátkové řízení hlasitosti, proto kolem něj není žádná stupnice. Není zde ani display který je jediným možným řešením při tomto nekompromisníma naprosto přesném řízení hlasitosti. Aby hlasitost po případném hlučném hraní minulého dne neučinila šok, nastaví po zapnutí zesilovač hlasitost na nízkou úroveň. Při běžném uživatelském použití nevidím absenci ukazatele hlasitosti za zásadní, při používání zesilovače při různém testování a jeho vypínání to přinese jistý ne komfort. Podle informací které jsem dostal, se připravuje ještě „luxusní“ varianta, která bude mít honosnější kabát i display, za tu se bude muset ale sáhnout hlouběji do kapsy.
PS: Pokud nejste ochotni či schopni investovat těch necelých 200.000,- nepůjčujte si raději tento zesilovač. Pokud okolnosti vaší sestavy nebudou neblahé a dají mu opravdu možnost ukázat jaký je, vystavíte se riziku učarování které by vás přivedlo do finančních dilemat.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: SROLL Lyric Mini
hezky napsané a věřím, že je jistě důvod ke koupi tohoto stroje. A jsem rád, že je zmíněn v bodě 3 jako mínus vzhled přístroje - protože to je orpavdová a nefalšovaná příšernost! Škoda, že se zesilovač nepředstavil rovnou ve zmíněném "luxusní kabátku" - to by třeba ke všem spokojeným poslechovým zážitkům mělo i "wow" efekt i z fotky na NETu...
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
Re: SROLL Lyric Mini
Tiež si myslím že L. Šroll mohol trochu popracovať na designe za tie peniaze. Necelých 200Tkč nie je málo.
:smile :
:smile :
Re: SROLL Lyric Mini
Clovek si prvom rade plati za zvuk a know-how . Myslim,ze z tych 192 tis.by na krasny "kabatik" urcite vyslo . (berte to len ako nazor,nie kritiku ) .
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: SROLL Lyric Mini
to adrian: jasně, jde o zvuk. Ale ruku na srdce, auto s parametry a jizdními vlastnostmi BMW M3 v obalu Dacie Logan prostě nikdo nechce.
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: SROLL Lyric Mini
Když to bude za cenu Oktávky, tak se zájemci určitě najdou, ale nebudou to ti co mají na toho bavoráka,(a mají potřebu se předvádět) ani ti co mají sotva na tu Dáčiji. Nemá cenu toto zde rozebírat, nezměníme to. Pokud bude někdo mít tu potřebu a kačky navíc stačí si počkat. Ale já bych to raději investoval do zlepšení třeba kabeláže.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: SROLL Lyric Mini
Mas pravdu,my to nezmenime a prvom rade je najdolezitejsie,ze Ty si spokojny.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: SROLL Lyric Mini
A mě se jeho vzhled líbí nic bych na něm neměnil. V jednoduchosti je krása.
Re: SROLL Lyric Mini
Taky s tím vzhledem nemám žádný poblém. Pokud to tedy dělá nebo bude dělat i v černé. win
NAS QNAP TS-439 ProII+->Meitner MA3->Electrocompaniet AW250R->Dynaudio Confidence 20, Zappiti Reference, IsoTek Sigmas GII, Nordost Valhalla, XLO 10b AC...
Re: SROLL Lyric Mini
Nikdy se nedá zalíbit všem, ne tak zvukem i vzhledem současně, lidé naštěstí nejsou roboti s unifikovaným myšlením, názorem a citem a to je na tom to krásné.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: SROLL Lyric Mini
Tak musím konstatovat, že i po dvou měsících užívání si muziky přes nový Rhythm jsem stále nadšený a na recenzi bych neměnil ani slovo.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: SROLL Lyric Mini
SROLL bude v ČT viz viewtopic.php?f=18&t=3142
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: SROLL Lyric Mini
To je vyborna sprava...prajem Ti,Pavle,nech to aj tak ostane.NA-Noble Audio píše:Tak musím konstatovat, že i po dvou měsících užívání si muziky přes nový Rhythm jsem stále nadšený a na recenzi bych neměnil ani slovo.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: SROLL Lyric Mini
Viděno v ČT
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: SROLL Lyric Mini
Hele Federmanne, ty slizkej hade...do svýho vlákna si tuhle fotku zesilovače Sroll dal jako příklad nevhodný konstrukce proti tomu tvýmu "geniálnímu" výtvoru HQQF a teď se vtíráš sem, jakože tohle mohli lidi vidět na setkání v Český Třebový ?
Proč se Federmanne na fóru chováš jako naprostej kretén ?
Proč se Federmanne na fóru chováš jako naprostej kretén ?
Audio mini PC, napájení iFi, DAC Topping D30 PRO, zesilovač HEGEL H300, NextWaveSS PK Audio, reprokabel Kabelguru Reptilian Silver, XLR kabel Kabelguru Ultra
Re: SROLL Lyric Mini
A slyšeno též? Líbilo, nebo to nedosahuje kvalit HQQF?Federmann píše:Viděno v ČT
Re: SROLL Lyric Mini
Šeďoure, prosím Tě, zkus sem nezanášet podobné chování. Všude jinde na forech je ho dost. Myslet si můžeš co chceš, ale tyhle invektivy ničemu nepomohou.šeďour píše:Hele Federmanne, ty slizkej hade...do svýho vlákna si tuhle fotku zesilovače Sroll dal jako příklad nevhodný konstrukce proti tomu tvýmu "geniálnímu" výtvoru HQQF a teď se vtíráš sem, jakože tohle mohli lidi vidět na setkání v Český Třebový ?
Proč se Federmanne na fóru chováš jako naprostej kretén ?
Re: SROLL Lyric Mini
Tobě to přijde od něj jako normální chování ?
Audio mini PC, napájení iFi, DAC Topping D30 PRO, zesilovač HEGEL H300, NextWaveSS PK Audio, reprokabel Kabelguru Reptilian Silver, XLR kabel Kabelguru Ultra
Re: SROLL Lyric Mini
ona se sem nesmi vlozit fotka vyrobku o kterem vlakno je ?
Re: SROLL Lyric Mini
Umíš číst ?
Audio mini PC, napájení iFi, DAC Topping D30 PRO, zesilovač HEGEL H300, NextWaveSS PK Audio, reprokabel Kabelguru Reptilian Silver, XLR kabel Kabelguru Ultra
Re: SROLL Lyric Mini
Šeďour napísať si mu to mohol aj v jeho vlákne. Nechápem prečo musí byť zasraté aj to šrollové.
Re: SROLL Lyric Mini
Opravdu to nechápeš ? Nebo ti to nevadí ?? Ve svým vlákně si touhle stejnou fotkou Federmann kopne do Šrolla, jako že to je příklad nevhodně zkonstruovaný přístrojový skříně a v tomhle vlákně fotku předvádí, jako že on tam byl a udělal pro nás všechny pěknou fotku.
Pokrytec je nejslušnější slovo který mě napadá.Vám to jeho chování asi nevadí, mě rozhodně jo.Ale máte pravdu, nebudu tohle vlákno dál plevelit.
Pokrytec je nejslušnější slovo který mě napadá.Vám to jeho chování asi nevadí, mě rozhodně jo.Ale máte pravdu, nebudu tohle vlákno dál plevelit.
Audio mini PC, napájení iFi, DAC Topping D30 PRO, zesilovač HEGEL H300, NextWaveSS PK Audio, reprokabel Kabelguru Reptilian Silver, XLR kabel Kabelguru Ultra
Re: SROLL Lyric Mini
Hraje mi doma jako koncový zesilovač a je výborný, zlepšená dynamika, expresivnost a bas se zachováním pozitivních vlastností Lyricu jako je čistota a rozlišení.
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu