Zesilovače na bázi LM3886
Zesilovače na bázi LM3886
Protože se mnohým z Vás líbí zvuk zesilovače Moonriver 404 (jež je z velké míry dán použitým obvodem LM3886), dávám zde pro inspiraci odkazy na jiné varianty. Design Moonriver 404 nemusí sedět všem.
Tento obvod je oblíben mezi bastlíři - DIY v cz i zahraničí. Stavebnici nabízí i česká firma ezk. Samotný obvod je levný (cca 6 eur) a jeho použití je bezproblémové, stavbu zvládne i laik.
Protože největším limitem je to, že vše je naňahnáno na malé ploše čipu (cca 15x10mm) řešením je řadit obvody paralelně.
Tento obvod se nebojí používat ani Jeff Rowland http://www.shine7.com/audio/jeff.htm
fa Neurochrome produkuje moduly ve speciálním zapojení které mají lepší vlastnosti (snižují zkreslení, mají větší výkon, dodají větší proud..)
https://neurochrome.com/collections/pow ... odulus-686
Pro DIY-ery podrobná kuchařka
https://www.circuitbasics.com/design-hi ... er-lm3886/
Tento obvod je oblíben mezi bastlíři - DIY v cz i zahraničí. Stavebnici nabízí i česká firma ezk. Samotný obvod je levný (cca 6 eur) a jeho použití je bezproblémové, stavbu zvládne i laik.
Protože největším limitem je to, že vše je naňahnáno na malé ploše čipu (cca 15x10mm) řešením je řadit obvody paralelně.
Tento obvod se nebojí používat ani Jeff Rowland http://www.shine7.com/audio/jeff.htm
fa Neurochrome produkuje moduly ve speciálním zapojení které mají lepší vlastnosti (snižují zkreslení, mají větší výkon, dodají větší proud..)
https://neurochrome.com/collections/pow ... odulus-686
Pro DIY-ery podrobná kuchařka
https://www.circuitbasics.com/design-hi ... er-lm3886/
Re: Zesilovače na bázi LM3886
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Konečne niečo konštruktívne. Ale potvrdzuje to moju dlhoročnú skúsenosť, že jedna súčiastka nemôže charakterizovať celý zosilňovač. Ako píšeš, aj Jeff Rowland používa LM3886 a predsa hrá diametrálne odlišne, ako napr. Moonriver, alebo iné zosilňovače s týmto obvodom. Obdobne platí, keď si kúpiš auto Ssangyong, ktorý má motor Mercedes, nikdy nebudeš mať Mercedes. Preto som sa aj v téme Moonriver vyjadril, že z obrázkov a písaného textu môžeme posudzovať akurát disajn, ale bez počutia na základe výpovede hocikoho by som si nikdy nedovolil posudzovať zvuk. Pričom aj pri disajne, ale aj pri zvuku platí: "Koľko ľudí, toľko chutí...!.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
...@aretax...odzadu, Tvé srovnání s tím autem je ale fakt mimo mísu . Jinak LM3886 je v zesilovači opravdu významnou součástkou, která má své limity. A navíc, to Tvé "konečně" pramení víš z čeho...?
Ale to všechno samozřejmě automaticky neznamená, že to hraje blbě (to je možná silné slovo)...jenom to má k tomu, bohužel, nakročeno. A to ať se to někomu líbí, nebo ne.
Jediné rozluštění záhady by bylo, postavit DIY dva konce (L+R), napojit je na "předek" Moonriveru a udělat test
Ale to všechno samozřejmě automaticky neznamená, že to hraje blbě (to je možná silné slovo)...jenom to má k tomu, bohužel, nakročeno. A to ať se to někomu líbí, nebo ne.
Jediné rozluštění záhady by bylo, postavit DIY dva konce (L+R), napojit je na "předek" Moonriveru a udělat test
Re: Zesilovače na bázi LM3886
LM3886 je elektricky a zvukově nejpovedenější integráč- proto je tak populární. Funguje v AB třídě. Tyto obvody jsou postupně nahrazovány spínanými v T, D třídě(s vyšší učiností)..
Na podobném integrovaném obvodu LM4780 (což je 2x 3886 v jednom pouzdře) postavil zesilovač i Pavel Dudek:
https://sjostromaudio.com/pages/index.p ... -gainclone
https://www.digilidi.cz/pa03-stavba-zes ... acatecniky
Výroba LM4780 ale byla ukončena.
Jsou to ale všechno jen integované obvody určené pro jednoduché nanáročné aplikace, diskrétní zapojení (z tranzistorů) je překonávají. Fyziku neokecáš..
Na podobném integrovaném obvodu LM4780 (což je 2x 3886 v jednom pouzdře) postavil zesilovač i Pavel Dudek:
https://sjostromaudio.com/pages/index.p ... -gainclone
https://www.digilidi.cz/pa03-stavba-zes ... acatecniky
Výroba LM4780 ale byla ukončena.
Jsou to ale všechno jen integované obvody určené pro jednoduché nanáročné aplikace, diskrétní zapojení (z tranzistorů) je překonávají. Fyziku neokecáš..
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Jasně, nehraje jedna součástka ale celek, lze zkazit spoustu věcí, třeba návrh plošného spoje atd. Ale jsou 2 roviny:
-technická- měřitelné parametry, to člověk neokecá, fyziku neokecá..v tom být 3886 slabota /v porovnání s diskrétní konstrukcí/
-zvuková - hudbu vyhodnocuje mozek, který máme každý jiný..hrát roli může i podvědomí (krááásný design - /budíky, modrý podsvit../pochvalné recenze, vysoká cena, renomé značky, doporučení prodejce..ale to jen spekuluju :), vkus, typ poslouchané hudby..
Z tohoto pohledu, za mě,
- Moonriver -slabota
-Jeff Rowland - dobrý
-Neurochrome - velký dobrý
-moduly z aliku/ ebay - slaby (neznám všechny ale používání padělků součástek)
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Roberto, z toho hodnotenia, čo si napísal:
1. počul si aj niektoré modely hrať, alebo si závery urobil na základe grafov a fotografií?
2. Píšeš o meraniach - aj si niektoré modely zmeral?
3. Sú tu 4 druhy hifistov:
a. tí, ktorí si kupujú prístroje kvôli zvuku
b. tí, čo chcú mať na papieri perfektné merania a na obrázkoch dokonalé zapojenia.
c. tí, ktorí chcú mať pekní disajn a dobrý zvuk, prípadne disajn a merania
d. tí, ktorých nezaujíma nič z toho, iba to, v akej cenovej kategórii sa daná značka nachádza (to však nie sú hifisti).
Každý má svoje hobby, netreba odsudzovať ani jednu stranu. Aj autá si ľudia kupujú z rôznych dôvodov - niekto preferuje účelnosť, druhý výkon, tretí disajn a pod. Ak niekto hodnotí technickú stránku, nekomentujem to, pretože patrím do prvej skupiny. Disajn detto, buď sa mi páči, alebo nie. Ale naozaj sa mi zdá "cez čiaru", aby niekto písal o zvuku, ktorý nikdy nepočul, iba ho hodnotí na základe obrázkov a zverejnených meraní. Pritom aj hodnotenie zvuku na základe vlastných skúseností nikdy nemôže byť objektívne. Dá sa zverejniť iba vlastný, neobjektívny názor. Už som niekde písal: Koľko ľudí, toľko chutí (ale aj toľko výrobcov).
Quentin: Práve naopak, to porovnanie s autami bolo presné a výstižné.
1. počul si aj niektoré modely hrať, alebo si závery urobil na základe grafov a fotografií?
2. Píšeš o meraniach - aj si niektoré modely zmeral?
3. Sú tu 4 druhy hifistov:
a. tí, ktorí si kupujú prístroje kvôli zvuku
b. tí, čo chcú mať na papieri perfektné merania a na obrázkoch dokonalé zapojenia.
c. tí, ktorí chcú mať pekní disajn a dobrý zvuk, prípadne disajn a merania
d. tí, ktorých nezaujíma nič z toho, iba to, v akej cenovej kategórii sa daná značka nachádza (to však nie sú hifisti).
Každý má svoje hobby, netreba odsudzovať ani jednu stranu. Aj autá si ľudia kupujú z rôznych dôvodov - niekto preferuje účelnosť, druhý výkon, tretí disajn a pod. Ak niekto hodnotí technickú stránku, nekomentujem to, pretože patrím do prvej skupiny. Disajn detto, buď sa mi páči, alebo nie. Ale naozaj sa mi zdá "cez čiaru", aby niekto písal o zvuku, ktorý nikdy nepočul, iba ho hodnotí na základe obrázkov a zverejnených meraní. Pritom aj hodnotenie zvuku na základe vlastných skúseností nikdy nemôže byť objektívne. Dá sa zverejniť iba vlastný, neobjektívny názor. Už som niekde písal: Koľko ľudí, toľko chutí (ale aj toľko výrobcov).
Quentin: Práve naopak, to porovnanie s autami bolo presné a výstižné.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Jsou asi 2 přístupy jak přistupovat k hifi :
-preferovat přístroje co hrají co nejčistěji, nejvěrněji - při akustické hudbě, klasice, zvuk nástrojů co člověk zná z koncertů jako chello, housle.., realističnost hlasů, kožený buben, dřevěné paličky, metličky atd. Je slyšet i nejmenší detaily (mnohdy nechtěné jako nádech muzikanta, klapky klarinetu, vrznutí židle, hukot klimatizace..) Obvykle se pak ukáže že mají velmi malá různá zkreslení- THD, IMD ...
-preferovat zvuk líbivý, muzikální, který je deformovaný (víc či mín patlá a matlá) -na prvni poslech může pusobit zajimave, ale po čase je nudný protože díky zkreslení něco ubírá (detaily) a přidava (své zkresleni, šum). Před takovýto stroj lze dat nejlepsi zdroj signalu na svetě, nejlepší předzesilovač, limitujici ale bude pořád ten nejslabší článek..
Různá důvěryhodná měření lze dohledat
https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.6443/
Komerčních strojů co používají LM3886 je minimum
Arcam FMJ-A19
Cambridge Audio A1 mk3
Akitika-gt-102
Proč asi?
-preferovat přístroje co hrají co nejčistěji, nejvěrněji - při akustické hudbě, klasice, zvuk nástrojů co člověk zná z koncertů jako chello, housle.., realističnost hlasů, kožený buben, dřevěné paličky, metličky atd. Je slyšet i nejmenší detaily (mnohdy nechtěné jako nádech muzikanta, klapky klarinetu, vrznutí židle, hukot klimatizace..) Obvykle se pak ukáže že mají velmi malá různá zkreslení- THD, IMD ...
-preferovat zvuk líbivý, muzikální, který je deformovaný (víc či mín patlá a matlá) -na prvni poslech může pusobit zajimave, ale po čase je nudný protože díky zkreslení něco ubírá (detaily) a přidava (své zkresleni, šum). Před takovýto stroj lze dat nejlepsi zdroj signalu na svetě, nejlepší předzesilovač, limitujici ale bude pořád ten nejslabší článek..
Různá důvěryhodná měření lze dohledat
https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.6443/
Komerčních strojů co používají LM3886 je minimum
Arcam FMJ-A19
Cambridge Audio A1 mk3
Akitika-gt-102
Proč asi?
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Tahle planá teorie o černobílém světě "věrných" a "patlajících" komponentech je už 1000x ohraná. To je velmi začátečnické vidění problematiky.
Každý komponent má svou zvukovou signaturu, tedy každý "patlá". Myšlenka, že sestava postavená z komponent s co nejmenším zkreslením (už to je samo o sobě problematický termín) ve vybraných izolovaných parametrech, bude vždy hrát špičkově, je tak vzdálená realitě, jak jen může být. Může to tak být ale taky může taková sestava znít suše, bez života, nereálně.
Navíc obrovskou roli hraje akustika a vkus posluchače.
V hifi jde o to, poskládat si sestavu tak, aby majiteli zněla co nejblíže jeho vnímání reálných nástrojů, tomu, co pro jeho uši zní jako přirozené. Ohánět se při hodnocení kvality komponent jen měřením je až moc zjednodušující. Měření velmi přesně popíší elektrické chování komponent v několika málo vybraných izolovaných parametrech. Ale jsou příliš nedokonalá na to, aby se z nich dal popsat charakter zvuku daného komponentu v jeho celistvosti. O tom, jak moc toho současná měření nedovedou zachytit, zřetelně vypovídá i fakt, že i mezi dvěma komponenty, které mají všechny měřitelné parametry objektivně hluboko pod rozlišovací schopností ucha, je slyšitelný rozdíl v jejich reprodukci.
A dávat ASR s jeho mnohokrát nesprávnými měřeními a závěry, o kterých se napříč komunitou hojně diskutuje, jako etalon důvěryhodnosti, no nevím...
Každý komponent má svou zvukovou signaturu, tedy každý "patlá". Myšlenka, že sestava postavená z komponent s co nejmenším zkreslením (už to je samo o sobě problematický termín) ve vybraných izolovaných parametrech, bude vždy hrát špičkově, je tak vzdálená realitě, jak jen může být. Může to tak být ale taky může taková sestava znít suše, bez života, nereálně.
Navíc obrovskou roli hraje akustika a vkus posluchače.
V hifi jde o to, poskládat si sestavu tak, aby majiteli zněla co nejblíže jeho vnímání reálných nástrojů, tomu, co pro jeho uši zní jako přirozené. Ohánět se při hodnocení kvality komponent jen měřením je až moc zjednodušující. Měření velmi přesně popíší elektrické chování komponent v několika málo vybraných izolovaných parametrech. Ale jsou příliš nedokonalá na to, aby se z nich dal popsat charakter zvuku daného komponentu v jeho celistvosti. O tom, jak moc toho současná měření nedovedou zachytit, zřetelně vypovídá i fakt, že i mezi dvěma komponenty, které mají všechny měřitelné parametry objektivně hluboko pod rozlišovací schopností ucha, je slyšitelný rozdíl v jejich reprodukci.
A dávat ASR s jeho mnohokrát nesprávnými měřeními a závěry, o kterých se napříč komunitou hojně diskutuje, jako etalon důvěryhodnosti, no nevím...
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Ano, je to zjednodušeně popsané, ale jde o princip, cestu. Pokud jsou celkové vlastnosti (nejenom zkreslení) tak špatné jako u toho Moonriveru je to jasná patlající varianta..stačí si to porovnat s pořádným zesilovačem (poslechem). Osobně je mi bližší přístup jako u toho tvého Parasoundu..
Je jen otázka kdy nějaký výrobce objeví že LM1875 hraje taky pěkně a těch 20W vlastně stačí a nacpe to do nějakého zesilovače za pár tisíc dolarů.
Je jen otázka kdy nějaký výrobce objeví že LM1875 hraje taky pěkně a těch 20W vlastně stačí a nacpe to do nějakého zesilovače za pár tisíc dolarů.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Třeba ten Parasound A21. Složený z diskrétních součástek, dva páry koncových tranzistorů a rozumné parametry (zkreslení, odstup, rychlost přebehu).
Ne čip o velikosti 10x10mm kde je z principu příliš mnoho kompromisů.
Ne čip o velikosti 10x10mm kde je z principu příliš mnoho kompromisů.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Parasounda A21 jsme u pitrse slyšeli s lachimem a tam už to chtělo jen doladit drobnosti, po tom, co s tím vším udělal mistr ladič. Zesilovač pecka.. co z toho lítalo za zvuk - taky pecka.
povídání vč. foto je zde.
viewtopic.php?f=15&t=6390
povídání vč. foto je zde.
viewtopic.php?f=15&t=6390
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Ale roberto to píše velmi střízlivě a objektivně a mám rozhodně pravdu v tom, že pokud některé parametry (speciálně různá nelineární zkreslení) nebudou rozumně dobré, tak to prostě hrát dobře nebude...PítrsPraha píše: ↑02 srp 2021 10:21 V hifi jde o to, poskládat si sestavu tak, aby majiteli zněla co nejblíže jeho vnímání reálných nástrojů, tomu, co pro jeho uši zní jako přirozené. Ohánět se při hodnocení kvality komponent jen měřením je až moc zjednodušující. Měření velmi přesně popíší elektrické chování komponent v několika málo vybraných izolovaných parametrech. Ale jsou příliš nedokonalá na to, aby se z nich dal popsat charakter zvuku daného komponentu v jeho celistvosti. O tom, jak moc toho současná měření nedovedou zachytit, zřetelně vypovídá i fakt, že i mezi dvěma komponenty, které mají všechny měřitelné parametry objektivně hluboko pod rozlišovací schopností ucha, je slyšitelný rozdíl v jejich reprodukci.
Zesík, co bude v reálu hrát dobře z pohledu více různých lidí, bude mít ty klíčové parametry určitě dobré
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Chápu tenhle úhel pohledu a taky jsem ho dlouhý roky zastával. Než jsem si pořídil lampáč SACD/DAC, který zvukově zadupal do země velmi dobře měřící "etalon" RME ADI-2 Pro...
Netroufám si tvrdit, jaké hodnoty kterého parametru jsou ještě "dobré" a od jaké hranice už jsou "špatné". Měření a poslech spolu ne vždy souvisejí. Proto ne vždy platí, že špičkově měřící komponent má i špičkový zvuk. Na druhou stranu, pokud jsem slyšel zesilovače, které hrály výborně, žádný neměl vyloženě špatná měření. Ale ani ne nutně vynikající a dechberoucí, viz třeba zmiňovaný A21.
Netroufám si tvrdit, jaké hodnoty kterého parametru jsou ještě "dobré" a od jaké hranice už jsou "špatné". Měření a poslech spolu ne vždy souvisejí. Proto ne vždy platí, že špičkově měřící komponent má i špičkový zvuk. Na druhou stranu, pokud jsem slyšel zesilovače, které hrály výborně, žádný neměl vyloženě špatná měření. Ale ani ne nutně vynikající a dechberoucí, viz třeba zmiňovaný A21.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Zesilovače na bázi LM3886
U strejdy který měl servis elektroniky jsem slyšel zesilovače různých značek, různých topologií, výkonů..Různé DIY cz/ sk / zahraniční. V průběhu času na různých bednách..To stejné u kamaráda který dělá tuning , i svoje věci (Ing.Rozkopal). Takže to mám ověřeno, nepapouškuju jen něco vyčtené z internetu..
Přímá uměra čím lepší měření, tím lepší zvuk určitě neplatí. Od určité urovně je to jedno. Musí jít ale o celý komplex měření, je to komplikovanější. Zdroje signálu bych do toho nemotal, tam je to ještě komplikovanější.
Přímá uměra čím lepší měření, tím lepší zvuk určitě neplatí. Od určité urovně je to jedno. Musí jít ale o celý komplex měření, je to komplikovanější. Zdroje signálu bych do toho nemotal, tam je to ještě komplikovanější.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
On je výkonový zesilovač z teoretického pohledu velmi jednoduché zařízení: Má jednoduše zesílit vstupní signál bez jakékoliv změny.
Reálné zařízení samozřejmě vždy nějak signál i pozmění a to je to, čemu říkáme obecně zkreslení...
Zkreslení, která obecně způsobí, že různé části pásma budou hrát slaběji či silněji než byl vstup, tak ta budou vnímána společně s bednami, které mají také nějakou charakteristiku, posluchači různě, podle toho, jaký kdo preferuje zvuk a má uši. Nicméně pokud nevyrovnanost pásma nebude příliš veliká, všechno to bude hrát různě dobře.
Ovšem obecně zkreslení, která tam vnášejí různé nelinearity a tudíš tam přidávají další informace navíc (harmonické atd), ty už jsou výrazně horší a budou vnímána mnohem kritičtěji...
Tedy já osobně považuji u měření a těch parametrů zásadní právě tyhle.
Reálné zařízení samozřejmě vždy nějak signál i pozmění a to je to, čemu říkáme obecně zkreslení...
Zkreslení, která obecně způsobí, že různé části pásma budou hrát slaběji či silněji než byl vstup, tak ta budou vnímána společně s bednami, které mají také nějakou charakteristiku, posluchači různě, podle toho, jaký kdo preferuje zvuk a má uši. Nicméně pokud nevyrovnanost pásma nebude příliš veliká, všechno to bude hrát různě dobře.
Ovšem obecně zkreslení, která tam vnášejí různé nelinearity a tudíš tam přidávají další informace navíc (harmonické atd), ty už jsou výrazně horší a budou vnímána mnohem kritičtěji...
Tedy já osobně považuji u měření a těch parametrů zásadní právě tyhle.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Jen pro představu, jaká je cena výkon. modulu zesilovače na bázi LM3886:
https://www.audiophonics.fr/en/amplifie ... 12659.html
https://www.audiophonics.fr/en/amplifie ... 12659.html
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Tyhle taky mají LM 3886: Cambridge Audio AXA 25, 35.
A tady se používají LM 1875. Riha Série L: Integrované zesilovače se vyrábějí ve dvou výkonových verzích 2x25W a 2x75W. Jsou osazovány výkonovými monolitickými integrovanými obvody značky Texas Instruments.
A tady se používají LM 1875. Riha Série L: Integrované zesilovače se vyrábějí ve dvou výkonových verzích 2x25W a 2x75W. Jsou osazovány výkonovými monolitickými integrovanými obvody značky Texas Instruments.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
PítrsPraha píše: ↑02 srp 2021 10:21 Tahle planá teorie o černobílém světě "věrných" a "patlajících" komponentech je už 1000x ohraná. To je velmi začátečnické vidění problematiky.
Každý komponent má svou zvukovou signaturu, tedy každý "patlá". Myšlenka, že sestava postavená z komponent s co nejmenším zkreslením (už to je samo o sobě problematický termín) ve vybraných izolovaných parametrech, bude vždy hrát špičkově, je tak vzdálená realitě, jak jen může být. Může to tak být ale taky může taková sestava znít suše, bez života, nereálně.
Navíc obrovskou roli hraje akustika a vkus posluchače.
V hifi jde o to, poskládat si sestavu tak, aby majiteli zněla co nejblíže jeho vnímání reálných nástrojů, tomu, co pro jeho uši zní jako přirozené. Ohánět se při hodnocení kvality komponent jen měřením je až moc zjednodušující. Měření velmi přesně popíší elektrické chování komponent v několika málo vybraných izolovaných parametrech. Ale jsou příliš nedokonalá na to, aby se z nich dal popsat charakter zvuku daného komponentu v jeho celistvosti. O tom, jak moc toho současná měření nedovedou zachytit, zřetelně vypovídá i fakt, že i mezi dvěma komponenty, které mají všechny měřitelné parametry objektivně hluboko pod rozlišovací schopností ucha, je slyšitelný rozdíl v jejich reprodukci.
A dávat ASR s jeho mnohokrát nesprávnými měřeními a závěry, o kterých se napříč komunitou hojně diskutuje, jako etalon důvěryhodnosti, no nevím...
MŃa by napr. zaujímalo, podľa hodnotenia Roberta, ktorá gitara hrá vernejšie, Gibson, nejaká španielka, prípadne ktorý klavír je vernejší: Petrof, Yamaha, Steinway, prípadne ktoré husle - Stradivari, alebo Guarneri? V ktorej katedrále hrá organ vernejšie - v chráme sv. Víta, alebo v Bratislavskom, alebo Košickom Dóme?
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Z mojho pohladu by nemal urobit ziadny komponent zostavy to, ze ked sa mi pacia nahravky viac “laidback” teda zosnimane jednym stereo alebo dvomi mikrofonmi viac z dialky to, ze aj ked to bolo snimane kazdy nastroj zvlast. Ze z toho spravi nahravku akoby snimanu viac z dialky. Ale ani naopak. Taktiez asi ak sa mi paci viac zvuk Gibsony, nemal by ziadny komponent zo Stratocasteru robit Gibsonu. Samozrejme chapem ze ak niekto pocuva najma rockovu scenu zo 60 tok a 70tok, tak moze mat ine ocakavania ako ten co pocuva najma vaznu hudbu.
LM3886 mam aj v Behringeroch a tam to ma ako celok plny zvuk s pomerne realnou velkostou nastrojov a hlasov, je to prehladne, dynamicke a aj pri vacsej hlasitoszi to nema velmi sklon ist do nejakej agresivity. Z absolutneho hladiska by som tomu vytkol asi trochu mensi mikrofetajl a zovrenejsi priestor viac na stred. Ale to samozrejme neurcuju len pouzite LM38886
LM3886 mam aj v Behringeroch a tam to ma ako celok plny zvuk s pomerne realnou velkostou nastrojov a hlasov, je to prehladne, dynamicke a aj pri vacsej hlasitoszi to nema velmi sklon ist do nejakej agresivity. Z absolutneho hladiska by som tomu vytkol asi trochu mensi mikrofetajl a zovrenejsi priestor viac na stred. Ale to samozrejme neurcuju len pouzite LM38886
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Špatně položená otázka..když je v nahrávce Gibson, měl bys slyšet Gibson, ne nějakou plastovou atrapu z číny atd.
Ale každého volba..někdo rád krabicové víno, někdo trochu něco lepšího..někdo kávu z kapslového stroje, někdo raděj to z pákového..
Re: Zesilovače na bázi LM3886
No, tak tohle je teda hodně přitažený za vlasy!aretax píše: ↑05 srp 2021 17:35 MŃa by napr. zaujímalo, podľa hodnotenia Roberta, ktorá gitara hrá vernejšie, Gibson, nejaká španielka, prípadne ktorý klavír je vernejší: Petrof, Yamaha, Steinway, prípadne ktoré husle - Stradivari, alebo Guarneri? V ktorej katedrále hrá organ vernejšie - v chráme sv. Víta, alebo v Bratislavskom, alebo Košickom Dóme?
NAS QNAP TS-439 ProII+->Meitner MA3->Electrocompaniet AW250R->Dynaudio Confidence 20, Zappiti Reference, IsoTek Sigmas GII, Nordost Valhalla, XLO 10b AC...
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Aretax zřejmě poukazuje na robertovy poněkud hraběcí rady odtržené od reality.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Prečo? Význam môjho príspevku bol v tom, že každý hifi prístroj má svoj zvukový charakter, ako aj každý hudobný nástroj. Je naozaj ťažko charakterizovať, ktorý hrá vernejšie. Možno som mal svoj príspevok napísať tak, že napr. tá istá španielska gitara bude hrať ináč na futbalovom štadióne, ináč v tuneli a ináč v štúdiu. Ktorý zvuk bude vernejší? A navyše - všetky hudobné nástroje sú analógové a nemyslím si, že ich digitálny prepis bude vernejší, ako analógový. Jednoduchý môj záver je taký, že pre každého bude vernejší zvuk ten, ktorý sa mu bude páčiť. Nemyslím tým extrémy, keď sa z klavíra "urobí" vibrafón a pod. (to aby niekto nebral doslova). Niekto má rád digitál, iný analóg.winelover píše: ↑06 srp 2021 13:13No, tak tohle je teda hodně přitažený za vlasy!aretax píše: ↑05 srp 2021 17:35 MŃa by napr. zaujímalo, podľa hodnotenia Roberta, ktorá gitara hrá vernejšie, Gibson, nejaká španielka, prípadne ktorý klavír je vernejší: Petrof, Yamaha, Steinway, prípadne ktoré husle - Stradivari, alebo Guarneri? V ktorej katedrále hrá organ vernejšie - v chráme sv. Víta, alebo v Bratislavskom, alebo Košickom Dóme?
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Pročítám vlákno a nechápu kam a jak se debata zvrhla. Je přece jasné, že jakýkoliv stroj, který má v základu technicky ne ideální součást, tak vždy bude mít limity, které prostě nepřekoná. Taky je podle mě bez debaty, že věrnost přenosu zvuku se nutně pojí s maximálním dobrým měřením - a nepleťme si prosím věrnost s osobní preferenci (vlivů na finální zvuk "u mě doma" je hodně a začíná kvalitou nahrávky..) A samozřejmě měření není vše, ale přeci nějaké základní parametry vycházející z měření by měly být vždy základem výběru. A schválně nepíšu hodnocení!
Každopádně k tématu - osobně mám Jeff Rowland Concentra I, který je právě na bázi LM3886 a pamatuji se, že když jsem se tím na jiném - technickém fóru pochlubil, tak se mi nejdřív vysmáli právě kvůli danému modulu, abychom se pak dostali k jádru resp. limitům modulu. Budu lovit z paměti, tak mě prosím nechytejte za slovo a prosím o shovívavost ke zjednodušení vysvětlení jak jsem jej pochopil. Jde o to, že modul rozdělí signál na 2 složky a z nějakého důvodu jednu z nich "zpozdí" - při následném spojení signálu jej již nespojí dokonale a díky tomu bude mít každý silič s tímto modulem "problém". Mě přijde, že takový problém je pak jasným limitem a nemůžu nikdy tvrdit opak. A to mám svůj zesilovač opravdu rád, zvuk se mi faaakt líbí a jsem si jistej, že je to ve své kategorii furt velmi dobrý zesilovač
Každopádně k tématu - osobně mám Jeff Rowland Concentra I, který je právě na bázi LM3886 a pamatuji se, že když jsem se tím na jiném - technickém fóru pochlubil, tak se mi nejdřív vysmáli právě kvůli danému modulu, abychom se pak dostali k jádru resp. limitům modulu. Budu lovit z paměti, tak mě prosím nechytejte za slovo a prosím o shovívavost ke zjednodušení vysvětlení jak jsem jej pochopil. Jde o to, že modul rozdělí signál na 2 složky a z nějakého důvodu jednu z nich "zpozdí" - při následném spojení signálu jej již nespojí dokonale a díky tomu bude mít každý silič s tímto modulem "problém". Mě přijde, že takový problém je pak jasným limitem a nemůžu nikdy tvrdit opak. A to mám svůj zesilovač opravdu rád, zvuk se mi faaakt líbí a jsem si jistej, že je to ve své kategorii furt velmi dobrý zesilovač
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
Re: Zesilovače na bázi LM3886
, ale radeji . Hifi nadpozemska aura se nesmi popirat.... .
Re: Zesilovače na bázi LM3886
A co je to taková hifi nadpozemská aura Nemyslím jen konkrétně zde ve vlákně,ale celkově
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: Zesilovače na bázi LM3886
ivanb_cko píše: ↑07 srp 2021 07:24 Pročítám vlákno a nechápu kam a jak se debata zvrhla. Je přece jasné, že jakýkoliv stroj, který má v základu technicky ne ideální součást, tak vždy bude mít limity, které prostě nepřekoná. Taky je podle mě bez debaty, že věrnost přenosu zvuku se nutně pojí s maximálním dobrým měřením - a nepleťme si prosím věrnost s osobní preferenci (vlivů na finální zvuk "u mě doma" je hodně a začíná kvalitou nahrávky..) A samozřejmě měření není vše, ale přeci nějaké základní parametry vycházející z měření by měly být vždy základem výběru. A schválně nepíšu hodnocení!
Každopádně k tématu - osobně mám Jeff Rowland Concentra I, který je právě na bázi LM3886 a pamatuji se, že když jsem se tím na jiném - technickém fóru pochlubil, tak se mi nejdřív vysmáli právě kvůli danému modulu, abychom se pak dostali k jádru resp. limitům modulu. Budu lovit z paměti, tak mě prosím nechytejte za slovo a prosím o shovívavost ke zjednodušení vysvětlení jak jsem jej pochopil. Jde o to, že modul rozdělí signál na 2 složky a z nějakého důvodu jednu z nich "zpozdí" - při následném spojení signálu jej již nespojí dokonale a díky tomu bude mít každý silič s tímto modulem "problém". Mě přijde, že takový problém je pak jasným limitem a nemůžu nikdy tvrdit opak. A to mám svůj zesilovač opravdu rád, zvuk se mi faaakt líbí a jsem si jistej, že je to ve své kategorii furt velmi dobrý zesilovač
Veľmi dobre vysvetlené...Myslím, že málokto tu má niečo proti meraniam, ale výsledky meraní nemôžeme považovať za absolutórium. V konečnom dôsledku je dôležitý zvuk.
"základní parametry vycházející z měření by měly být vždy základem výběru."
absolútny súhlas.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Mereni urcite nehraje, ale nelze elektrotechniku a fyziku ignorovat, tot ma reakce. Nema cenu porad hon na carodejnice ve stylu slysim/neslysim, verim/neverim. .Mir v usich!
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Jenže právě ty základní parametry má ten diskutovaný Moonriver nevalné. A na to upozorňoval Roberto a potažmo i J. Atkinson v tech. části recenze ve Stereophilu. Celkem výstižně je to shrnuto zde, (zejména v posledních dvou odstavcích). V žádném případě nejde o velmi povedený zesilovač ve své ceně, jak naznačoval ML. V dané cen. relaci jsou dostupné lepší stroje, jak už bylo řečeno v předchozích reakcích. A to i s IO LM3886.
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Je to tragédia. Zosilňovač na báze LM3886 nie je HighEnd riešenie nech je výrobcom ktokoľvek. Že sa to niekomu páči je jeho vec. Rovnako ako keď navarí špičkový šéfkuchár a ja si do toho nakydám vegetu.
Re: Zesilovače na bázi LM3886
OT
Vidíš a právě u vaření říkají ti nejlepší kuchaři, že není umění uvařit z TOP surovin, to totiž zvládne každý.
Ale udělat lahůdku z toho, co je považováno za druhořadou surovinu, to je teprve umění. To je opravdu známkou mistrovství.
Zmiňovaný zesilovač neznám, neviděl jsem, neslyšel a je i mimo oblast mého zájmu. Ale... Nemůže to být podobné, jako u těch kuchařů a surovin?
Vidíš a právě u vaření říkají ti nejlepší kuchaři, že není umění uvařit z TOP surovin, to totiž zvládne každý.
Ale udělat lahůdku z toho, co je považováno za druhořadou surovinu, to je teprve umění. To je opravdu známkou mistrovství.
Zmiňovaný zesilovač neznám, neviděl jsem, neslyšel a je i mimo oblast mého zájmu. Ale... Nemůže to být podobné, jako u těch kuchařů a surovin?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Sorry, to je ale pěkná blbost
Re: Zesilovače na bázi LM3886
Právě že není. Ale přít se s tebou o tom nebudu. Z minulosti vím, že naše názory se nikdy nepotkají...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Zesilovače na bázi LM3886
klasicku glutamanovu Vegetu pouzivaju len barbari co nevedia varit
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest