A ukázat fotku, co se testujekazzatel píše:Tak co bude s tím vyfocením tý limitace ? Těmahle kecama to nezachráníš, vím moc dobře, proč se tomu bráníš....
Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Z wikipedie:
;),aj keď s tým záverom som skeptický....v závěru sePytlíkovo dílo obrací proti němu a on před nevděčnou nenávistí hmyzu a drobného zvířectva prchá do neznáma a zatrpkle zanechává veškerých aktivit....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) BVaudio dne 02 srp 2014 12:10, celkem upraveno 1 x.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
On to bude asi elektretový, elektrónka by zvuk snímať nemala, aj keď sú niektoré dosť citlivé na otrasy ("mikrofočnosť"-nežiadúca vlastnosť). Že zosilňujú signál z kondenzátorových a prípadne elektretových mikrofónov je niečo úplne iné..Ano,pocul som o elektronkovych mikrofonoch .
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Nie,nie pan Bunta,hovorim elektronkovych studiovych mikrofonoch napr.Behringer,M-audio a ine ... napr. elektrónka typu 12AX7 ci 6205M .BVaudio píše:On to bude asi elektretový, elektrónka by zvuk snímať nemala, aj keď sú niektoré dosť citlivé na otrasy ("mikrofočnosť"-nežiadúca vlastnosť). Že zosilňujú signál z kondenzátorových a prípadne elektretových mikrofónov je niečo úplne iné..Ano,pocul som o elektronkovych mikrofonoch .
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Ta elektronka zesiluje, nesnímá zvuk. Zvuk snímá elektroakustický měnič, v uvedených případech kondenzátorový.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
to som ani netvrdil...je pouzita v predzosilovacej casti ( napr. M-audio )PMA píše:Ta elektronka zesiluje, nesnímá zvuk. Zvuk snímá elektroakustický měnič, v uvedených případech kondenzátorový.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
napr.elektronka EL34 je pouzita vo vykonovej casti komba ( napr.Marshall Signature Edition )Kite19 píše:Pretože pri elektrickej gitare sa skreslenie využíva, je potrebné, renomovaní gitaristi využívajú viacero nástrojov a opakovane s nimi dosahujú želaný zvuk. Pravdepodobne bude elektrónka kresliť lepšie ako tranzistor a preto sú medzi gitaristami obľúbenéadrian píše:Este by ma zaujimalo,ked uz su tie lampy tak "ZLE" preco vela umelcov svetoveho formatu hra na gytarovych kombach s lampami ( Jimi Hendrix, Pete Townshend, Eric Clapton, Jeff Beck )
http://sk.wikipedia.org/wiki/Gitarov%C3%BD_efekt
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
BVaudio píše:On to bude asi elektretový, elektrónka by zvuk snímať nemala, aj keď sú niektoré dosť citlivé na otrasy ("mikrofočnosť"-nežiadúca vlastnosť). Že zosilňujú signál z kondenzátorových a prípadne elektretových mikrofónov je niečo úplne iné..Ano,pocul som o elektronkovych mikrofonoch .
PMA píše:Ta elektronka zesiluje, nesnímá zvuk. Zvuk snímá elektroakustický měnič, v uvedených případech kondenzátorový.
Nesnažte se být chytřejší než historie, je to tři čtvrtiny století běžně užívaný název, bez ohledu na to co je akusticko-elektrickým měničem, za tu dobu jste o tom již mohli alespoň slyšet a nemuseli se tak divit. Žádný polovodič to nezvládne jak elektronka.
AKG C 12 VR elektronkový studiový mikrofon http://www.music-city.cz/akg-c-12-vr-el ... -6300.html
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Adrian:
Ten argumet s gitarou, bol z tvojej strany úplne mimo, ja sa tu s nikým nejdem hádať ani si dokazovať svoje pravdy.
Prajem ti spokojnosť s tým čo máš a nech ťa čo najdlhšie baví, verím ti že si so zvukom spokojný
A čo sa elektróniek týka (nie som vzdelaný v odbore), ale skreslenie elektróniek akceptujem ako fakt, tak isto ako iné veci, ktoré sú danné a polemika o nich nezmení ich vlastnosti.
Návrat k elektrónkam, gramofónom(sám som vlastníkom a rozširujem zbierku LP), mi príde ako správne načasovaný marketingový ťah hifi priemyslu :D Keby sa vrazilo toľko peňazí do vývoja, koľko sa vrazí do reklamy, už by sme možno nepolemizovali o tom aký si zosilňovač kúpiť, aké reprá a podobne.
Nepáči sa mi, že v reakcii, na kritiku tvojho zosilňovača, ty kritizuješ prácu iného človeka. Je rozdiel medzi kusom elektroniky a prácou, tak duševnou ako aj manuálnou.
Ani ja, ale ani ty nemáme toľko skúseností aby sme mohli fundovane polemizovať a aby naše argumenty niekomu pomohli, pretože vygúglené útržky niečoho, robia z ľudí ešte väčších blbcov ako sú.
A ak ti ide len o hádku, tak ti poviem, že hádka sa dá vyhrať aj bez argumentov - zaoberá sa tým eristika(mám to zmáknuté)
To že sa ti páči zvuk Lebenu, to ti nikto neberie, ale zároveň musíš akceptovať to že čo sa týka vernosti zvuku, tebou uvažovaný accuphase by bol asi lepším riešením.
Písal si o tom, že akustiku nemáš úplne zlú, tak napíš čo si urobil pri jej riešení, mne tým pomôžeš viac ako argumentmi o skreslení elektrických gitár. O tomto je veľa dokumentov so svetoznámymi gitaristami a zvukármi a aj o tom ako to dosahujú - konkrétny zvuk pri konkrétnom nástroji.
BVa: asi sa k vám vyberiem na posluch, obdivujem s akou trpezlivosťou vysvetľujete banálne veci, mne určite pomôžete a pri vašej trpezlivosti veľa vecí vysvetlíte a ja možno aj čo to pochopím
Ten argumet s gitarou, bol z tvojej strany úplne mimo, ja sa tu s nikým nejdem hádať ani si dokazovať svoje pravdy.
Prajem ti spokojnosť s tým čo máš a nech ťa čo najdlhšie baví, verím ti že si so zvukom spokojný
A čo sa elektróniek týka (nie som vzdelaný v odbore), ale skreslenie elektróniek akceptujem ako fakt, tak isto ako iné veci, ktoré sú danné a polemika o nich nezmení ich vlastnosti.
Návrat k elektrónkam, gramofónom(sám som vlastníkom a rozširujem zbierku LP), mi príde ako správne načasovaný marketingový ťah hifi priemyslu :D Keby sa vrazilo toľko peňazí do vývoja, koľko sa vrazí do reklamy, už by sme možno nepolemizovali o tom aký si zosilňovač kúpiť, aké reprá a podobne.
Nepáči sa mi, že v reakcii, na kritiku tvojho zosilňovača, ty kritizuješ prácu iného človeka. Je rozdiel medzi kusom elektroniky a prácou, tak duševnou ako aj manuálnou.
Ani ja, ale ani ty nemáme toľko skúseností aby sme mohli fundovane polemizovať a aby naše argumenty niekomu pomohli, pretože vygúglené útržky niečoho, robia z ľudí ešte väčších blbcov ako sú.
A ak ti ide len o hádku, tak ti poviem, že hádka sa dá vyhrať aj bez argumentov - zaoberá sa tým eristika(mám to zmáknuté)
To že sa ti páči zvuk Lebenu, to ti nikto neberie, ale zároveň musíš akceptovať to že čo sa týka vernosti zvuku, tebou uvažovaný accuphase by bol asi lepším riešením.
Písal si o tom, že akustiku nemáš úplne zlú, tak napíš čo si urobil pri jej riešení, mne tým pomôžeš viac ako argumentmi o skreslení elektrických gitár. O tomto je veľa dokumentov so svetoznámymi gitaristami a zvukármi a aj o tom ako to dosahujú - konkrétny zvuk pri konkrétnom nástroji.
BVa: asi sa k vám vyberiem na posluch, obdivujem s akou trpezlivosťou vysvetľujete banálne veci, mne určite pomôžete a pri vašej trpezlivosti veľa vecí vysvetlíte a ja možno aj čo to pochopím
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
PMA píše:Ta elektronka zesiluje, nesnímá zvuk. Zvuk snímá elektroakustický měnič, v uvedených případech kondenzátorový.
Zvuk NEsnímá elektroakustický měnič.
Nejenom gramaticky, ale i obsahově je správně Akusticko-elektrický měnič, neboť vstupní veličinou je akustický tlak, či jeho změna a výstupní veličinou je elektrická veličina, vesměs napětí či proud a jejich změna, čemuž se převážně říká mikrofon. Elektronkový se říká proto, neboť elektronka má velmi malou vstupní kapacitu, zvládá stovky voltů a nelze ji připojit prostřednictvím vedení, čímž by se úplně znehodnotil signál vytvořený kapacitou mikrofonu, proto musí být v těsné blízkosti kapacitní vložky, nelze je tedy od sebe více vzdálit či oddělit.
Elektroakustický měnič mění elektrickou veličinu, většinou proud či napětí na veličinu akustickou, tedy akustický tlak a to je nejčastěji sluchátko či reproduktor.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Hadat sa vobec nepotrebujem,nedehonestujem jeho pracu ani vyvoj,vyjadroval som sa len k zvuku PA300SSE,ako byvali majitel.Skreslenie elektroniek nepopieram,tiez som sa vyjadroval len ku zvuku. Co sa tyka komba a mikrofonu,chcel som len poukazat,ze sa vyskytuju aj v profi aj studiovej oblasti,nie je to len hifi-bizuteria .Kite19 píše:Adrian:
Ten argumet s gitarou, bol z tvojej strany úplne mimo, ja sa tu s nikým nejdem hádať ani si dokazovať svoje pravdy.
Prajem ti spokojnosť s tým čo máš a nech ťa čo najdlhšie baví, verím ti že si so zvukom spokojný
A čo sa elektróniek týka (nie som vzdelaný v odbore), ale skreslenie elektróniek akceptujem ako fakt, tak isto ako iné veci, ktoré sú danné a polemika o nich nezmení ich vlastnosti.
Návrat k elektrónkam, gramofónom(sám som vlastníkom a rozširujem zbierku LP), mi príde ako správne načasovaný marketingový ťah hifi priemyslu :D Keby sa vrazilo toľko peňazí do vývoja, koľko sa vrazí do reklamy, už by sme možno nepolemizovali o tom aký si zosilňovač kúpiť, aké reprá a podobne.
Nepáči sa mi, že v reakcii, na kritiku tvojho zosilňovača, ty kritizuješ prácu iného človeka. Je rozdiel medzi kusom elektroniky a prácou, tak duševnou ako aj manuálnou.
Ani ja, ale ani ty nemáme toľko skúseností aby sme mohli fundovane polemizovať a aby naše argumenty niekomu pomohli, pretože vygúglené útržky niečoho, robia z ľudí ešte väčších blbcov ako sú.
A ak ti ide len o hádku, tak ti poviem, že hádka sa dá vyhrať aj bez argumentov - zaoberá sa tým eristika(mám to zmáknuté)
To že sa ti páči zvuk Lebenu, to ti nikto neberie, ale zároveň musíš akceptovať to že čo sa týka vernosti zvuku, tebou uvažovaný accuphase by bol asi lepším riešením.
Písal si o tom, že akustiku nemáš úplne zlú, tak napíš čo si urobil pri jej riešení, mne tým pomôžeš viac ako argumentmi o skreslení elektrických gitár. O tomto je veľa dokumentov so svetoznámymi gitaristami a zvukármi a aj o tom ako to dosahujú - konkrétny zvuk pri konkrétnom nástroji.
BVa: asi sa k vám vyberiem na posluch, obdivujem s akou trpezlivosťou vysvetľujete banálne veci, mne určite pomôžete a pri vašej trpezlivosti veľa vecí vysvetlíte a ja možno aj čo to pochopím
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
pre Pytlíka
Mimochodom, ako je to s tým "vrcholom"? A "funkcia" V7 v tej schéme? Už svitá, alebo stále tma?
2 Kite 19
Každý je vítaný.
Meničom je kondenzátor (zmeny jeho kapacity zmenou vzdialenosti elektród vplyvom zvuku, z toho zmeny napätia na kondenzátore). Elektrónka len zosilňuje vysokoimpedančný výstup z toho meniča. A dokážu to aj Fety, už dobrých 40 rokov..Hovoríme aj o elektrónkovej gitare, ak ide cez elektrónkové kombo?neboť vstupní veličinou je akustický tlak, či jeho změna a výstupní veličinou je elektrická veličina, vesměs napětí či proud a jejich změna, čemuž se převážně říká mikrofon. Elektronkový se říká proto, neboť elektronka má velmi malou vstupní kapacitu, zvládá stovky voltů a nelze ji připojit prostřednictvím vedení
Mimochodom, ako je to s tým "vrcholom"? A "funkcia" V7 v tej schéme? Už svitá, alebo stále tma?
2 Kite 19
Každý je vítaný.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Ukázka toho, jak učitel Federmann nezvládá ani jednoduchý text, který by měl vyučovatFedermann píše: Zvuk NEsnímá elektroakustický měnič.
"Elektroakustický měnič přeměňuje elektrický signál v akustický nebo naopak."
http://www.roznovskastredni.cz/~fuchs/d ... ustika.pdf
Myslím, že je to vhodný podňet pro školní inspekci.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Dodatok pre Pytlíka
Pojem "Akusticko-elektrický menič" nikde nenájdete, je to výmysel a "objav" rovnako prevratný asi ako HQQF..Ono tie meniče sú totiž tak nejako "obojsmerné".
Edit
danhard ma predbehol
Zdroj- wikipediaElektroakustický menič je zariadenie meniace energiu zvukového vlnenia na elektrický signál (mikrofón) a naopak zariadenie meniace energiu elektrického signálu na zvukové vlnenie (reproduktor).
Pojem "Akusticko-elektrický menič" nikde nenájdete, je to výmysel a "objav" rovnako prevratný asi ako HQQF..Ono tie meniče sú totiž tak nejako "obojsmerné".
Edit
danhard ma predbehol
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Federmann píše:signál vytvořený kapacitou mikrofonu,.
Čemu prosím oponujete? Mikrofon je mikrofon a kondenzátor je kondenzátor, mikrofon je měnič, který má kapacitu a kondenzátor je pasívní součástka, která má taky kapacitu, ale jejich konstrukce jsou poněkud odlišné.BVaudio píše:pre PytlíkaMeničom je kondenzátor (zmeny jeho kapacity zmenou vzdialenosti elektród vplyvom zvuku, z toho zmeny napätia na kondenzátore). Elektrónka len zosilňuje vysokoimpedančný výstup z toho meniča.neboť vstupní veličinou je akustický tlak, či jeho změna a výstupní veličinou je elektrická veličina, vesměs napětí či proud a jejich změna, čemuž se převážně říká mikrofon. Elektronkový se říká proto, neboť elektronka má velmi malou vstupní kapacitu, zvládá stovky voltů a nelze ji připojit prostřednictvím vedení
Jinak opravdu bez komentáře.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Wikipedie to vysvětluje, podívejte se na citace.com, jakou má věrohodnost, stejnou jako vy.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
to BV audio...
Chcem sa len opytat,ako je mozne,ked ide o skreslenie 0.7% pri 10W oproti Elektrocompaniet Eci5Mk2 nastala lepsia zrozumitelnost v recovom pasme,na spodku sa krasne odlisila basova kytara,jednotlive nastroje (piano,akustick.kytara,husle...) su lepsie oddelene,zneju vzdusnejsie,pokojnejsie a dynamickejsie .(?)
Chcem sa len opytat,ako je mozne,ked ide o skreslenie 0.7% pri 10W oproti Elektrocompaniet Eci5Mk2 nastala lepsia zrozumitelnost v recovom pasme,na spodku sa krasne odlisila basova kytara,jednotlive nastroje (piano,akustick.kytara,husle...) su lepsie oddelene,zneju vzdusnejsie,pokojnejsie a dynamickejsie .(?)
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Je to subjektivní.
Někdo jiný to může vnímat naopak.
Navíc si myslím, že na těch basáčkách, co máš v bednách nemůžeš plnohodnotě testovat basy.
Někdo jiný to může vnímat naopak.
Navíc si myslím, že na těch basáčkách, co máš v bednách nemůžeš plnohodnotě testovat basy.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Pisem co pocujem...co sa tyka basackov,myslim,ze danej miestnosti,kde pocuvam,mi tie 2x6.5" stredobasy stacia ...Basstl píše:Je to subjektivní.
Někdo jiný to může vnímat naopak.
Navíc si myslím, že na těch basáčkách, co máš v bednách nemůžeš plnohodnotě testovat basy.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
http://www.roznovskastredni.cz/~fuchs/d ... ustika.pdf
"Elektrostatický měnič
Elektrostatický měnič využívá ve funkci přijímače změn napětí na kondenzátoru
při změnách jeho kapacity a konstantním náboji."
"Elektrostatický měnič
Elektrostatický měnič využívá ve funkci přijímače změn napětí na kondenzátoru
při změnách jeho kapacity a konstantním náboji."
Federmanne, neměl by jsi se řídit především schválenými učebními texty, nebo nemáš tušení, jak takový mikrofon funguje ?Federmann píše:signál vytvořený kapacitou mikrofonu,.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Každýmu stačí něco jinýho. :Dadrian píše:Pisem co pocujem...co sa tyka basackov,myslim,ze danej miestnosti,kde pocuvam,mi tie 2x6.5" stredobasy stacia ...Basstl píše:Je to subjektivní.
Někdo jiný to může vnímat naopak.
Navíc si myslím, že na těch basáčkách, co máš v bednách nemůžeš plnohodnotě testovat basy.
Důležitý je, že ti to tak vyhovuje a jsi se zvukem spokojený.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Basstl píše:Každýmu stačí něco jinýho. :Dadrian píše:Pisem co pocujem...co sa tyka basackov,myslim,ze danej miestnosti,kde pocuvam,mi tie 2x6.5" stredobasy stacia ...Basstl píše:Je to subjektivní.
Někdo jiný to může vnímat naopak.
Navíc si myslím, že na těch basáčkách, co máš v bednách nemůžeš plnohodnotě testovat basy.
Důležitý je, že ti to tak vyhovuje a jsi se zvukem spokojený.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
týmto chaoticky formulovaným blbostiamČemu prosím oponujete?
Ten zaužívaný názov je preto že elektronka je zosilňovací prvok použitý za meničom na zosilnenie signálu, nie preto že ma "malou kapacitu" a blbosti potom..neboť vstupní veličinou je akustický tlak, či jeho změna a výstupní veličinou je elektrická veličina, vesměs napětí či proud a jejich změna, čemuž se převážně říká mikrofon. Elektronkový se říká proto, neboť elektronka má velmi malou vstupní kapacitu, zvládá stovky voltů a nelze ji připojit prostřednictvím vedení
Proti "vynálezu" nového technického oboru, "akustoelektriky"... Že o vierohodnosti wikipedie pochybuje "kovaný wikipedista",, ktorý na svoje "múdrosti" na wikipedii odkazoval (keď sa to hodí), je paradox. O moju vierohodnosť obavy nemajte, fakty a skutky hovoria jasne. Apropo, čo limitácia a V7 ? Nič? Tma?Zvuk NEsnímá elektroakustický měnič.
Nejenom gramaticky, ale i obsahově je správně Akusticko-elektrický měnič
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Federmann nezná základy elektroakustiky ani elektroakustických měničů, nemá smysl se s ním dohadovat. Snaží se jen machrovat před úplnými laiky.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
adrian
Je to ako píše Basstl, čiste subjektívna vec. Pridanie harmonických -skreslenie- pridá "prezenc" v rečovom pásme, stúpne "priebojnosť" zvuku, subjektívne sa to môže páčiť, ale dobre (technicky) to nie je, mení to počuteľne farbu zvuku akustických nástrojov proti posluchu naživo.
Rovnako na basoch, viackrát som písal, že sa používa(l) v PA praxi tzv. Bass ehnancer. Princíp je jednoduchý, naše uši sú skúsenosťou zvyknuté na určitý pomer základného tónu a jeho harmonických (farba zvuku) pri nástrojoch. Ak sa pridá v basovom pásme k zvuku skreslenie-harmonické- ucho+mozog to vyhodnotí ako nárast hlasitosti na basoch ("domyslí" si základný tón v pomere, na ktorý sme zvyknutí), vrátane základného tónu, ktorý sa ale vôbec nezmení, môže sa aj potlačiť. Pomáha to malým boxom , ktoré neprenesú basy vzbudiť dojem basov, reálne basy to nie sú.
Je to ako píše Basstl, čiste subjektívna vec. Pridanie harmonických -skreslenie- pridá "prezenc" v rečovom pásme, stúpne "priebojnosť" zvuku, subjektívne sa to môže páčiť, ale dobre (technicky) to nie je, mení to počuteľne farbu zvuku akustických nástrojov proti posluchu naživo.
Rovnako na basoch, viackrát som písal, že sa používa(l) v PA praxi tzv. Bass ehnancer. Princíp je jednoduchý, naše uši sú skúsenosťou zvyknuté na určitý pomer základného tónu a jeho harmonických (farba zvuku) pri nástrojoch. Ak sa pridá v basovom pásme k zvuku skreslenie-harmonické- ucho+mozog to vyhodnotí ako nárast hlasitosti na basoch ("domyslí" si základný tón v pomere, na ktorý sme zvyknutí), vrátane základného tónu, ktorý sa ale vôbec nezmení, môže sa aj potlačiť. Pomáha to malým boxom , ktoré neprenesú basy vzbudiť dojem basov, reálne basy to nie sú.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Adrian:
zrovna ke kapsli se elektronka jako zesilovací prvek hodí. Má veliký vstupní odpor a dlouhou převodní charakteristiku, na které se poměrně lineární kousek dá najít. Elektronka se nehodí jako koncový stupeň výkonového zesilovače, tam má samé nevýhody. Pokud to není zesilovač pro muzikanty, tam se využívá její specifické zkreslení přímo jako tvorba zvuku.
zrovna ke kapsli se elektronka jako zesilovací prvek hodí. Má veliký vstupní odpor a dlouhou převodní charakteristiku, na které se poměrně lineární kousek dá najít. Elektronka se nehodí jako koncový stupeň výkonového zesilovače, tam má samé nevýhody. Pokud to není zesilovač pro muzikanty, tam se využívá její specifické zkreslení přímo jako tvorba zvuku.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Speciálně pro Federmanna (pro doplnění znalostí) a pro Adriana (pro všeobecnou orientaci v problematice). Pramen - skripta prof. Merhauta, DrSc., ČVUT-FEL.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
ok...ale k tymto basom ste popisoval,ze ich pocut nie citit,to ale tento pripad nie je ... to recove pasmo skutocne je dobre rozlisene,vela urobila zmena elektronky z electronu kt66 na 6p3s-e( nastroje maju telo,lokalizaciu,lahkost ) . Ludske ucho vnima skreslenie od 0.3% ,kedze to casto pocuvam tak na 5-7W som na tej hrane...kazdopadne tie plusy co popisujem u Lebena je pocujem z prechodu eci 5mk2...teraz,ked kupim GEC KT66,jedny z najlepsich KT66 elektroniek a zvuk sa zlepsi...ako to mam chapat ;)BVaudio píše:adrian
Je to ako píše Basstl, čiste subjektívna vec. Pridanie harmonických -skreslenie- pridá "prezenc" v rečovom pásme, stúpne "priebojnosť" zvuku, subjektívne sa to môže páčiť, ale dobre (technicky) to nie je, mení to počuteľne farbu zvuku akustických nástrojov proti posluchu naživo.
Rovnako na basoch, viackrát som písal, že sa používa(l) v PA praxi tzv. Bass ehnancer. Princíp je jednoduchý, naše uši sú skúsenosťou zvyknuté na určitý pomer základného tónu a jeho harmonických (farba zvuku) pri nástrojoch. Ak sa pridá v basovom pásme k zvuku skreslenie-harmonické- ucho+mozog to vyhodnotí ako nárast hlasitosti na basoch ("domyslí" si základný tón v pomere, na ktorý sme zvyknutí), vrátane základného tónu, ktorý sa ale vôbec nezmení, môže sa aj potlačiť. Pomáha to malým boxom , ktoré neprenesú basy vzbudiť dojem basov, reálne basy to nie sú.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Je to o dost složitější. Pokud na tom trváte, prosím o citaci nebo odkaz na odborný pramen (hifi recenze nebo marketingové brožurky mezi ně nepatří).adrian píše:Ludske ucho vnima skreslenie od 0.3% ,
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Je to čiste subjektívny pocit, či basy skutočne pribudli (amplitúda základného tónu na basoch) by ukázalo jedine meranie v obidvoch prípadoch(rôzne konce) pri rovnakej hlasitosti, ale technicky je to vylúčené. Horšia kontrola basového reproduktora (vyšší výstupný odpor zosilňovača) spôsobí subjektívne rovnaký pocit, basy viac "dunia", doznievajú dlhšie a amplitúdová charakteristika sa zvlní podľa impedancie reproboxov, tým sa niektoré kmitočty zvýraznia. Ak to je náhodou na rezonancii miestnosti, "basov " môže byť až-až.. Niekedy stačí posunúť boxy o pol metra, a všetko je inak.ale k tymto basom ste popisoval,ze ich pocut nie citit,to ale tento pripad nie je..ako to mam chapat
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Vsetky zmeny co popisujem nastali po zmene zosilnovaca,akustika taka ista a vobec si nemylim definiciu spodku s hucanim a uz vobec nie so zlou akustikou,to uz je trapne .BVaudio píše:Je to čiste subjektívny pocit, či basy skutočne pribudli (amplitúda základného tónu na basoch) by ukázalo jedine meranie v obidvoch prípadoch(rôzne konce) pri rovnakej hlasitosti, ale technicky je to vylúčené. Horšia kontrola basového reproduktora (vyšší výstupný odpor zosilňovača) spôsobí subjektívne rovnaký pocit, basy viac "dunia", doznievajú dlhšie a amplitúdová charakteristika sa zvlní podľa impedancie reproboxov, tým sa niektoré kmitočty zvýraznia. Ak to je náhodou na rezonancii miestnosti, "basov " môže byť až-až.. Niekedy stačí posunúť boxy o pol metra, a všetko je inak.ale k tymto basom ste popisoval,ze ich pocut nie citit,to ale tento pripad nie je..ako to mam chapat
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Nakolko si v Irsku, predpokladam, ze mas moznost navstivit bez problemov naslapane hifi studio. Odosobni sa od vsetkych predsudkov a chod si vypocut poriadnu 3-pasmovu, alebo 4-pasmovu reprosustavu s tranzistorovymi koncakmi a predkom. Ale nech to ma basaky aspon 12", idealne 15" (a viac). Uplne idealne aktivne riesenie, aby si nebol zatazeny "zlym skombinovanim" komponentov. A sprav si nazor sam. Mimimalne budes o nieco mudrejsi. Pisat o tom na 100 stran nema zmysel. Treba si to odskusat. Narovinu - ja mat tvoj rozpocet, spravil by som to uplne inak a bol by som vysmiaty Ale to som ja . . .
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Hmmmm, tak to už musím taky reagovat. Netvrdím, že EC je nějaký zázrak, ale že by měl nedostatek na basech? Mám naprosto opačné zkušenosti. win
NAS QNAP TS-439 ProII+->Meitner MA3->Electrocompaniet AW250R->Dynaudio Confidence 20, Zappiti Reference, IsoTek Sigmas GII, Nordost Valhalla, XLO 10b AC...
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
V tomto bych si dovolil, s veškerým respektem, nesouhlasit. Pokud se k čistému basovému tónu přidají harmonické složky, jdeme směrem trojúhelník, pila, obdélník. Z původního, čistě basového tónu (např. nezkreslený sinus 40Hz) dostaneme bzučivý tón, který basy vůbec nepřipomíná a je vnímaný jako středy. Daleko spíš souhlasím s hypotézou, že zvětšení výstupního odporu zesilovače změní Q basového repro a výsledek je často rezonance v pásmu 50 - 120 Hz a subjektivní nárůst basové složky.BVaudio píše: Rovnako na basoch, viackrát som písal, že sa používa(l) v PA praxi tzv. Bass ehnancer. Princíp je jednoduchý, naše uši sú skúsenosťou zvyknuté na určitý pomer základného tónu a jeho harmonických (farba zvuku) pri nástrojoch. Ak sa pridá v basovom pásme k zvuku skreslenie-harmonické- ucho+mozog to vyhodnotí ako nárast hlasitosti na basoch ("domyslí" si základný tón v pomere, na ktorý sme zvyknutí), vrátane základného tónu, ktorý sa ale vôbec nezmení, môže sa aj potlačiť. Pomáha to malým boxom , ktoré neprenesú basy vzbudiť dojem basov, reálne basy to nie sú.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Nikde som nepisal,ze basov pribudlo,len ze ich je dostatok a ta dynamika,samotne tony basovej kytary ci kontrabasu zneju velmi dynamicky, detto piano,cize aj stredy,viac sa uz nevyjadrujem ... cele je to tu trapne.adrian píše:Musim potvrdit,ze pri danych lampach 6p3se je definicia basovej zlosky podstatne niekde inde nez u Electrocompaniet-u ,konecne spodok hra,je pevny,prekresleny,ma to dynamiku .To len potvrdzuje,ze som si vybral velmi dobre a Mini Two DMD su famozne bedne a Leben CS-660P je svetovyVlado222 píše:HM. Veď práve to.
Adrian neber to osobne čo som vyššie napísal, ale najprv si mal delenca BVA, u ktorého si postrádal basy, Potom Electrocompaniet u ktorého si ich nepostrádal.
Hľadáš ešte lepšiu basovú zložku za pomoci lamp. zosíka?
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Pro plnohodnotonou reprodukci nízkých kmitočtů stačí IMHO bas. měniče i o menším průměru, tj. 8" - 10" v adekvátně velké (objemné) ozvučnici. Větší nízkotonové reproduktory jsou zpravidla osazovány do reprosoustav, které již předpokládají odpovídající velikost poslech. místnosti, tj. cca od 20 m² výše..
Pokud jde o Adrianovy bedny, tak test s měřením je zde.. Z měření vyplývá, že reálný nástup basů při poklesu -3dB začíná asi na 56 Hz.. Tudíž spodní hranice kmit. rozsahu 28 Hz (-3dB), kterou deklaruje výrobce ve svých tech. specifikacích, je naprostý výmysl a marketing. oblbování zákazníka...
Pokud jde o Adrianovy bedny, tak test s měřením je zde.. Z měření vyplývá, že reálný nástup basů při poklesu -3dB začíná asi na 56 Hz.. Tudíž spodní hranice kmit. rozsahu 28 Hz (-3dB), kterou deklaruje výrobce ve svých tech. specifikacích, je naprostý výmysl a marketing. oblbování zákazníka...
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
BVaudio píše:týmto chaoticky formulovaným blbostiamČemu prosím oponujete?Ten zaužívaný názov je preto že elektronka je zosilňovací prvok použitý za meničom na zosilnenie signálu, nie preto že ma "malou kapacitu" a blbosti potom..neboť vstupní veličinou je akustický tlak, či jeho změna a výstupní veličinou je elektrická veličina, vesměs napětí či proud a jejich změna, čemuž se převážně říká mikrofon. Elektronkový se říká proto, neboť elektronka má velmi malou vstupní kapacitu, zvládá stovky voltů a nelze ji připojit prostřednictvím vedeníProti "vynálezu" nového technického oboru, "akustoelektriky"... Že o vierohodnosti wikipedie pochybuje "kovaný wikipedista",, ktorý na svoje "múdrosti" na wikipedii odkazoval (keď sa to hodí), je paradox. O moju vierohodnosť obavy nemajte, fakty a skutky hovoria jasne. Apropo, čo limitácia a V7 ? Nič? Tma?Zvuk NEsnímá elektroakustický měnič.
Nejenom gramaticky, ale i obsahově je správně Akusticko-elektrický měnič
Ale zná, ale jiní ne, ta čeština ....PMA píše:Federmann nezná základy elektroakustiky ani elektroakustických měničů, nemá smysl se s ním dohadovat. Snaží se jen machrovat před úplnými laiky.
Elektroakustika, Základní měniče
1. Přeměna akustické energie na elektrickou energii – Akusticko-elektrické měniče (Mikrofony) http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektroakustika
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Zase ty bezcenný bláboly...Cimrmane, ty cokoliv rozmažeš jako hovno po posraný košili, jen abys odpoutal pozornost: TAK CO BUDE S TOU FOTKOU LIMITACE ?
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Odkaz na wikipediu (zaujímvé, teraz sa to hodí?), na stránku, kde sa píše:
Argument na podporu vlastnej blbosti odkazom na svoje vlastné predchádzajúce blbosti. Hodné :o) .Stránku jsem založil právě proto, aby spojila AKUSTIKU a ELEKTRONIKU, ukázala na souvislosti, ale také na zpracování akustického signálu za pomocí elektroniky, tedy v elektrické podobě, nikoliv v akustické, viz chybná snaha o zpracování akustického signálu v Komprese dynamiky úvodní věta „Komprese dynamiky zvukového signálu“
--Federmann
Re: Uvahy clenu o novych komponentech a jejich realizace
Od té doby, co na wikipedii přispívají patologičtí lháři se nedá všemu věřit
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?tit ... id=1960154
Měl by jsi se Federmanne držet těch schválených učebních textů, ty jsou pro tebe závazné.
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?tit ... id=1960154
Měl by jsi se Federmanne držet těch schválených učebních textů, ty jsou pro tebe závazné.