Stockfisch DMM- CD /SACD
Stockfisch DMM- CD /SACD
Výborný Label Stockfisch vymyslel fičúru ako si vypočuť zvuk LP bez zvyčajných vedlajších neželaných ruchov.
Tu je detailný popis toho ako to funguje:
http://www.i-fidelity.net/news/details/ ... vol-2.html
Je to v nemčine a velmi dlhé, nechce sa mi to prekladať , skúste gúgl....
velmi zjednodušene: Master nahrávka sa sa vyryje do medenej fólie ( presne ako ked sa robí LP ), z fólie sa odsajú nečistoty a priamo z nej sa sníme
záznam pomocou špičkovej prenosky a ramena cez lampový zosilňovač a cez A/D prevodník zdigitalizuje. Vyrobí sa master nahrávka
v SACD a CD kvalite . Všetky detaily a použité zariadenia viď link.
Neodolal som a kupil si ju.... zvuk je úžasný , nič lepšie doma nemám ...
Tu je detailný popis toho ako to funguje:
http://www.i-fidelity.net/news/details/ ... vol-2.html
Je to v nemčine a velmi dlhé, nechce sa mi to prekladať , skúste gúgl....
velmi zjednodušene: Master nahrávka sa sa vyryje do medenej fólie ( presne ako ked sa robí LP ), z fólie sa odsajú nečistoty a priamo z nej sa sníme
záznam pomocou špičkovej prenosky a ramena cez lampový zosilňovač a cez A/D prevodník zdigitalizuje. Vyrobí sa master nahrávka
v SACD a CD kvalite . Všetky detaily a použité zariadenia viď link.
Neodolal som a kupil si ju.... zvuk je úžasný , nič lepšie doma nemám ...
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Co konkrétněs koupil?
Poslouchám hudbu, která se mi líbí, mám to co mám a co jsem ochoten zaplatit.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Mám od Stockfish několik kousků CD i SACD a musím potvrdit, že jejich zvuková kvalita je vynikající.
Mark Levinson
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Mozem len potvrdit Tvoje slova. ( Brooke Miller,Allan Taylor-2 alb.,Sara K. -2 alb.,vsetko SACD )Mark Levinson píše:Mám od Stockfish několik kousků CD i SACD a musím potvrdit, že jejich zvuková kvalita je vynikající.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
kúpil som Stockfisch DMM- CD /SACD Vol.1
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Našiel som k tomu video , kde je s nemeckou precíznosťou objasnený celý postup, doporučujem pozrieť si ho zo sluchátkam....
https://www.youtube.com/watch?v=lxrF-6J ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=lxrF-6J ... e=youtu.be
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
To ovsem neni nic prevratneho, ja si takhle rezu do plechu (u DMM se tomu rika plech a ne folie, to se puziva u lacquer technologie) spoustu muziky a je pravda, ze to hraje vyborne a bez lupancu, ktere tam logicky nejsou. Jen to je ponekud narocne na zivotnost prenosky a v pripade pouziti dobreho hrotu (MicroLine/Ridge, Shibata apod.) zpetne i na zivotnost plechu, protoze ta med moc prehrani nevydrzi, pricemz v pripade siranovych plechu ten plech jako takovy vydrzi cca hodinu. Pasivaci se to da trochu prodlouzit. U pyrofosfatovych plechu to je tak tyden. Akorat nechapu ten nesmysl to zpetne digitalizovat, resp. proc vubec prohanet muziku, ktera ma koncit na diginosici, rezackou. Vlastne jo, uz chapuwolf píše:Výborný Label Stockfisch vymyslel fičúru ako si vypočuť zvuk LP bez zvyčajných vedlajších neželaných ruchov.
Tu je detailný popis toho ako to funguje:
http://www.i-fidelity.net/news/details/ ... vol-2.html
Je to v nemčine a velmi dlhé, nechce sa mi to prekladať , skúste gúgl....
velmi zjednodušene: Master nahrávka sa sa vyryje do medenej fólie ( presne ako ked sa robí LP ), z fólie sa odsajú nečistoty a priamo z nej sa sníme
záznam pomocou špičkovej prenosky a ramena cez lampový zosilňovač a cez A/D prevodník zdigitalizuje. Vyrobí sa master nahrávka
v SACD a CD kvalite . Všetky detaily a použité zariadenia viď link.
Neodolal som a kupil si ju.... zvuk je úžasný , nič lepšie doma nemám ...
Dieter Burmester
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
No proto!! :)Dieter Burmester píše:To ovsem neni nic prevratneho, ja si takhle rezu do plechu (u DMM se tomu rika plech a ne folie, to se puziva u lacquer technologie) spoustu muziky a je pravda, ze to hraje vyborne a bez lupancu, ktere tam logicky nejsou. Jen to je ponekud narocne na zivotnost prenosky a v pripade pouziti dobreho hrotu (MicroLine/Ridge, Shibata apod.) zpetne i na zivotnost plechu, protoze ta med moc prehrani nevydrzi, pricemz v pripade siranovych plechu ten plech jako takovy vydrzi cca hodinu. Pasivaci se to da trochu prodlouzit. U pyrofosfatovych plechu to je tak tyden. Akorat nechapu ten nesmysl to zpetne digitalizovat, resp. proc vubec prohanet muziku, ktera ma koncit na diginosici, rezackou. Vlastne jo, uz chapuwolf píše:Výborný Label Stockfisch vymyslel fičúru ako si vypočuť zvuk LP bez zvyčajných vedlajších neželaných ruchov.
Tu je detailný popis toho ako to funguje:
http://www.i-fidelity.net/news/details/ ... vol-2.html
Je to v nemčine a velmi dlhé, nechce sa mi to prekladať , skúste gúgl....
velmi zjednodušene: Master nahrávka sa sa vyryje do medenej fólie ( presne ako ked sa robí LP ), z fólie sa odsajú nečistoty a priamo z nej sa sníme
záznam pomocou špičkovej prenosky a ramena cez lampový zosilňovač a cez A/D prevodník zdigitalizuje. Vyrobí sa master nahrávka
v SACD a CD kvalite . Všetky detaily a použité zariadenia viď link.
Neodolal som a kupil si ju.... zvuk je úžasný , nič lepšie doma nemám ...
Hudba je ticho mezi notami...hraje mě to k pláči, ale i tak mám často husí kůži
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Jeste bych kratce doplnil:
Na Stockfish strankach se doctete: "However, many do not like to hear the "classic" artifacts arising from the vinyl pressing: distortion, rumble, vertical and lateral aberrations, groove noise, crackling, clicks, etc."
S tim se da celkem souhlasit, ale az na slovo "distortion". To nelze odstranit v zadnem pripade, protoze pri samotnem rezani tam zkresleni vznika a to at chceme, nebo nechceme. Napriklad uhlove zkresleni vznikle pri rezani lze kompenzovat vyssi drazkovou rychlosti, zel Neumann DMM rezacky 80, 82 a 84 (coz jsou na svete jedine typy) 78 otacek neumi, takze pouze rezem na 45 rpm. Ale i to je celkem dost. Dale treba neustala zmena vzdalenosti stycnych bodu noze s plechem (jeste horsi to je pri snimani) a tzv. zvedaci sila jsou dalsimi problemy zanasejicimi do zaznamu zkresleni. Zvedaci silu (a tim i "uzke krcky" drazky lze castecne kompenzovat mono-summingem L a R signalu pod urcitou frekvenci - typicky pod 150 Hz, ale mnohdy az pod 300 Hz. Casto je to vlastne i nutnost, protoze protifaze na tak nizkych kmitoctech zpusobi hlubokou (a tim i sirokou) drazku a nuz by se tou 100 um medenou vrstvou mohl proriznout az na ocelovou podlozku, coz ma za nasledek ulomeni spicky noze. Co to udela se stereoobrazem si nejspise dokazete predstavit. Dalsi veci je VF priklep noze slouzici ke snizeni rezneho odporu (u lakove technologie se nuz vyhriva). Ackoliv frekvence tohoto priklepu zacina vysoko nad 60 KHz, nektere hudebni signaly, resp. jejich vyssi harmonicke - napr. u smyccovych nastroju jako jsou housle - se s touto frekvenci rady "dostanou do kolize", a to se projevi jako zkresleni.
Pri prehravani prenoskou vznika zkresleni taktez, obzvlaste palcive je zakriveni okraju drazky, se kterym si poradi jen hroty nejlepsich tvaru (MicroLine aka MicroRidge aka S.A.S., Shibata, Van den Hul) s tzv. "mensim" polomerem, ktery musi byt pod 5 um. Kdyz uvazim vycinkanou kytaru Alana Taylora, hned je mi jasne, jak ta drazka bude vypadat. Sykavky jsou taktez vodou na mlyn tohoto problemu. "Cestovani" stycnych bodu a tim i zpusobenou fazovou nekoherentnost jsem zminil uz vyse. A jeste se najde urcite spousta dalsich veci, ktera me zrovna nenapada.
Takze ja bych za tim uzasnym zvukem, ktery wolf zminuje v prvnim prispevku tohoto vlakna, videl zkratka zkresleni, ktere kdyz nenabyva vyraznych hodnot, muze lidskemu uchu poskytnout prijemnejsi barvu zvuku. Zda se, ze tady u takoveho druhu prepisu to nikoho nezajima, u zesilovacu to nektere zase zajima az moc
Ze to Hendrik opravdu protlaci na trh, to by me tenkrat, kdyz mi o tom povidal, ani ve snu nenapadlo
Na Stockfish strankach se doctete: "However, many do not like to hear the "classic" artifacts arising from the vinyl pressing: distortion, rumble, vertical and lateral aberrations, groove noise, crackling, clicks, etc."
S tim se da celkem souhlasit, ale az na slovo "distortion". To nelze odstranit v zadnem pripade, protoze pri samotnem rezani tam zkresleni vznika a to at chceme, nebo nechceme. Napriklad uhlove zkresleni vznikle pri rezani lze kompenzovat vyssi drazkovou rychlosti, zel Neumann DMM rezacky 80, 82 a 84 (coz jsou na svete jedine typy) 78 otacek neumi, takze pouze rezem na 45 rpm. Ale i to je celkem dost. Dale treba neustala zmena vzdalenosti stycnych bodu noze s plechem (jeste horsi to je pri snimani) a tzv. zvedaci sila jsou dalsimi problemy zanasejicimi do zaznamu zkresleni. Zvedaci silu (a tim i "uzke krcky" drazky lze castecne kompenzovat mono-summingem L a R signalu pod urcitou frekvenci - typicky pod 150 Hz, ale mnohdy az pod 300 Hz. Casto je to vlastne i nutnost, protoze protifaze na tak nizkych kmitoctech zpusobi hlubokou (a tim i sirokou) drazku a nuz by se tou 100 um medenou vrstvou mohl proriznout az na ocelovou podlozku, coz ma za nasledek ulomeni spicky noze. Co to udela se stereoobrazem si nejspise dokazete predstavit. Dalsi veci je VF priklep noze slouzici ke snizeni rezneho odporu (u lakove technologie se nuz vyhriva). Ackoliv frekvence tohoto priklepu zacina vysoko nad 60 KHz, nektere hudebni signaly, resp. jejich vyssi harmonicke - napr. u smyccovych nastroju jako jsou housle - se s touto frekvenci rady "dostanou do kolize", a to se projevi jako zkresleni.
Pri prehravani prenoskou vznika zkresleni taktez, obzvlaste palcive je zakriveni okraju drazky, se kterym si poradi jen hroty nejlepsich tvaru (MicroLine aka MicroRidge aka S.A.S., Shibata, Van den Hul) s tzv. "mensim" polomerem, ktery musi byt pod 5 um. Kdyz uvazim vycinkanou kytaru Alana Taylora, hned je mi jasne, jak ta drazka bude vypadat. Sykavky jsou taktez vodou na mlyn tohoto problemu. "Cestovani" stycnych bodu a tim i zpusobenou fazovou nekoherentnost jsem zminil uz vyse. A jeste se najde urcite spousta dalsich veci, ktera me zrovna nenapada.
Takze ja bych za tim uzasnym zvukem, ktery wolf zminuje v prvnim prispevku tohoto vlakna, videl zkratka zkresleni, ktere kdyz nenabyva vyraznych hodnot, muze lidskemu uchu poskytnout prijemnejsi barvu zvuku. Zda se, ze tady u takoveho druhu prepisu to nikoho nezajima, u zesilovacu to nektere zase zajima az moc
Ze to Hendrik opravdu protlaci na trh, to by me tenkrat, kdyz mi o tom povidal, ani ve snu nenapadlo
Dieter Burmester
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Nedávno som sa dočítal , že nejaká rakúska firma má patentovanú technológiu, na rezanie drážky do "plechu" laserom. Možno sa nám črtajú nové obzory pri počúvaní starých dobrých placiek.Ale sa mi nejak marí , že nemajú zatial ani prototyp... hin se ukáže či budeme volačo počuť
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stockfisch DMM- CD /SACD
Ano, vyvinuli to původně Rusáci na univerzitě Lomonosově, akorát nevěděli jak dál, neboť k laserovému vyřezání těch nejvyšších (pro lidského jedince stále ještě slyšitelných) frekvencí je zapotřebí tak malé vlnové délky světla a tu "ruský" laser ze své podstaty laseru jako takového (logicky) neuměl. Tak své poznatky prodali Rakušákům, protože ti o to v té době jevili eminentní zájem. Asi s tím evidentně hnuli zase o nějaký krůček dopředu, když už si to dovolují prezentovat veřejnosti. Svého času o tom uvažoval i podnikatel všech podnikatelů soudruh Pelc, ale díky malé představivosti "vývojového" oddělení Gramofonových závodů, a.s. to pak zavrhl. Tak uvidíme, avšak i kdyby to bylo dokonalé, celé se to pokaňhá následným procesem zpracování
Dieter Burmester