Samostatný síťový přívod 230V pro HiFi

Filtry, pračky, síťové zásuvky a elektrické rozvody k hifi.
Mirek
Příspěvky: 340
Registrován: 11 led 2011 23:43
Bydliště: Brno

Samostatný síťový přívod 230V pro HiFi

Příspěvek od Mirek »

V tomto případě se nejedná se o žádnou highendovou úpravu (a někomu můj příspěvek může připadat směšný), ale vzhledem k tomu, že jsem člověk panelákový a asi nejsem na fóru sám, tak možná bude pro někoho má osobní zkušenost zajímavá. Bylo mi jasné, že hlníkové rozvody nejsou asi nejlepším způsobem jak napájet mé „Accu-miláčky“, ale neviděl jsem řešení. Proto mi přišlo vhod, když v našem domě dělali nové měděné rozvody, které ale končí v každém bytě skříňkou, která má, jak jsem se dozvěděl odborný leč podle mého dost legrační název bytová rozvodnice. Před 14 dny jsem konečně ukecal syna elektrikáře aby mi k sestavě natáhl v lištách měděný kábel 3x 2,5 ukončený klasickou zásuvkou. Přemýšlel jsem o stíněném kabelu, ale nakonec vzhledem k tomu, že kabel jde úplně bokem od další instalce a spotřebičů a další napájení je od zásuvky řešeno stíněnými kabely přes oddělovací trafo až do přístrojů jsem na stíněný kabel rezignoval. Změnu instalace jsem nedělal s tím, že bych očekával nějaký posun ve zvuku, ale spíš tak nějak pro dobrý pocit.
Kabel z odd. trafa je možno zapojit, jak do původní zasuvky, tak do nové a ty nejsou daleko od sebe, takže je tu ideální prostor pro slepé testy.
A výsledek…..syn, který jako správný technik-elektrikář instalaci s despektem předělával mysleje si, cože to zase vymýšlím za blbiny…..po zapnutí překvapeně vydechl „je to možný, co udělá kus drátu“.
Co se tedy stalo ze zvukem ? Úplně první vjem je, že někdo pootočil volume doleva – důvodem je více dynamiky a s tím související zvětšené množství basů, které jdou do větší hloubky a jsou lépe konturované, také středy a výšky jsou přesnější a zvuk má větší vzdušnost a hudba zní více přirozeně.