MARTEN
MARTEN
Při brouzdání po netu mne zaujaly švédské bedny MARTEN, o kterých zde není žádná zmínka. Tedy krom reportáží z Mnichova, kde jsou opěvovány jejich TOP modely ze série Coltrane.
Nemáte někdo zkušenosti, jak hrají jejich nižší řady? Např. model Marten Django XL, popř. z řady HERITAGE MILES 5 či GETZ 2?
DJANGO XL
MILES 5
GETZ 2
Mimochodem - v jejich shopu jsem našel i prodej nosičů, tak jsem neodolat a objednal vinyl "SUPREME SESSION 2", tak jsem na něj zvědav
Nemáte někdo zkušenosti, jak hrají jejich nižší řady? Např. model Marten Django XL, popř. z řady HERITAGE MILES 5 či GETZ 2?
DJANGO XL
MILES 5
GETZ 2
Mimochodem - v jejich shopu jsem našel i prodej nosičů, tak jsem neodolat a objednal vinyl "SUPREME SESSION 2", tak jsem na něj zvědav
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
zabiny
značka snů. kamarád tady nedaleko má model birth.
skvělá bedna. malá. hraje famózně.
ceny vyšších modelů této značky jsou i v 2hnd šílené.
nejvyšší model stojí tady 440.000 Euro. ještě, že je to cena včetně DPH! tvá firma může započítat.
:-)
https://www.hifihuone.fi/tuotteet/kaiut ... supreme-2/
měl jsem možnost poslouchat coltrain 2 na halcro. raději neslyšet. ještě, že už jsem ten zvuk zapoměl!
značka snů. kamarád tady nedaleko má model birth.
skvělá bedna. malá. hraje famózně.
ceny vyšších modelů této značky jsou i v 2hnd šílené.
nejvyšší model stojí tady 440.000 Euro. ještě, že je to cena včetně DPH! tvá firma může započítat.
:-)
https://www.hifihuone.fi/tuotteet/kaiut ... supreme-2/
měl jsem možnost poslouchat coltrain 2 na halcro. raději neslyšet. ještě, že už jsem ten zvuk zapoměl!
Re: MARTEN
JJ, ceny šílené, proto se ptám na nižší modely, které se v 2handu pohybují od cca 5 do cca 10tis Euronů... Nebo třeba tebou zmiňovaný BIRD se dá koupit pod 100tis, nebo i s "podstavcem" v podobě dvou firemních subů Ellington za necelý dvojnásobek...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Velmi pěkné, ovšem ceny totálně snobské.
Byť si kupce asi nalézají ve vrstvách, kde koupit "něco" za rozumnou cenu by znamenalo společensky se znemožnit ....
Byť si kupce asi nalézají ve vrstvách, kde koupit "něco" za rozumnou cenu by znamenalo společensky se znemožnit ....
Re: MARTEN
ramones
doporučuji návštěvu audio výstavy např. v hongkong.
tvůj názor pramení z neznalosti možností/požadavků světového trhu.
to by např. "mongolský pastevec" mohl označit tvou sestavu za snobskou úplně stejně!
(předpokládám, že nemáš technics na repro hifi klub svazarmu)
nelze na tyto produkty nahlížet optikou "doktore nic neplať v mojem kšeftě" a podobně.
např. tady v praze stojí kef moon v sestavě snů. její majitel rozhodně není snob.
slyšel jsi někdy sestavu podobné úrovně u někoho doma ??? nebo při 3 hodinovém poslechu u prodejce?
(nemyslím poslech na audio show v praze)
doporučuji návštěvu audio výstavy např. v hongkong.
tvůj názor pramení z neznalosti možností/požadavků světového trhu.
to by např. "mongolský pastevec" mohl označit tvou sestavu za snobskou úplně stejně!
(předpokládám, že nemáš technics na repro hifi klub svazarmu)
nelze na tyto produkty nahlížet optikou "doktore nic neplať v mojem kšeftě" a podobně.
např. tady v praze stojí kef moon v sestavě snů. její majitel rozhodně není snob.
slyšel jsi někdy sestavu podobné úrovně u někoho doma ??? nebo při 3 hodinovém poslechu u prodejce?
(nemyslím poslech na audio show v praze)
Re: MARTEN
OPRAVA: Spletl jsem si DUKE s Birth.... :-(. Birth je cenově jinde a vypadá také velmi zajímavě. Aktuálně zrovna i jeden 2hand k prodeji na Slovensku...zabiny007 píše:JJ, ceny šílené, proto se ptám na nižší modely, které se v 2handu pohybují od cca 5 do cca 10tis Euronů... Nebo třeba tebou zmiňovaný BIRD se dá koupit pod 100tis, nebo i s "podstavcem" v podobě dvou firemních subů Ellington za necelý dvojnásobek...
https://www.audio-markt.de/_markt/item. ... 7259516902
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
krásný příklad jak "zakillovat" superbní bednu.
klasická, totálně nevyvážená sestava. koukni sám! smutný pohled
ps audio + dvoulinka + áčkový zesilovač + stolek z papíru (jako třešnička)
bedny jedou na 30% ?
dík za epesní fotku. totální ztráta času poslechem zvuku takhle ubitých beden.
klasická, totálně nevyvážená sestava. koukni sám! smutný pohled
ps audio + dvoulinka + áčkový zesilovač + stolek z papíru (jako třešnička)
bedny jedou na 30% ?
dík za epesní fotku. totální ztráta času poslechem zvuku takhle ubitých beden.
Re: MARTEN
Zde zrovna vedle sebe zleva regálovka Duke, zmiňovaný BIRD a Miles...
A zde DUKE se subem Ellington
A zde DUKE se subem Ellington
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Jen škoda, že nejedou v MCH. Tedy krom nejzákladnější řady FORM...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Mně se hodně líbí design Marten Coltrane a věřím, že to bude i skvěle hrát.
Nemám pořádnou poslechovou zkušenost, jen letmo z výstav v Mnichově.
Nemám pořádnou poslechovou zkušenost, jen letmo z výstav v Mnichově.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: MARTEN
JJ, to je model Coltrane 3, já bych se spokojil i s Coltrane Tenor. Ten vypadá podobně, ale má ještě "rozumné" rozměry (31x40x112) :-)
Narozdíl od jejich TOP modelu, který je impozantní nejen cenou, rozměry (54x59x200) a váhou (200kg), ale i osazením. Člověk chvilku přemýšlí, zda se nedívá na dva různé modely...
Narozdíl od jejich TOP modelu, který je impozantní nejen cenou, rozměry (54x59x200) a váhou (200kg), ale i osazením. Člověk chvilku přemýšlí, zda se nedívá na dva různé modely...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Lachime, ty mě prosím nedoporučuj vůbec nic.
Napsal jsem svůj subjektivní pohled na cenu reprobeden za cenu 2 velmi luxusních sedanů Mercedes.
Takže, pokud se najde snob, který neví co s penězi, ať si je koupí, ale užitná hodnota je jinde.
Takových cenových reprošíleností je po světě vícero, opravdu mne nemusíš poučovat
Napsal jsem svůj subjektivní pohled na cenu reprobeden za cenu 2 velmi luxusních sedanů Mercedes.
Takže, pokud se najde snob, který neví co s penězi, ať si je koupí, ale užitná hodnota je jinde.
Takových cenových reprošíleností je po světě vícero, opravdu mne nemusíš poučovat
Re: MARTEN
Je to jen o úhlu pohledu, jak psal Lachim. Tvé bedny budou snobárna pro ty, co poslouchají spotify v telefonu do sluchátek stejně tak, jako je pro Tebe Marten.
Kdysi jsem byl třeba přesvědčen, že je snob každý, kdo jezdí autem, když se dá všude dojet vlakem. Pak byl pro mne snob každý, kdo měl auto s automatem a vychytávkami, když stačí základně vybavené škodovka. A dnes... dnes už bych auto bez automatu a všelijakých pomocníčků nechtěl a směji se své dřívější naivitě a hlouposti.
Takže zkus akceptovat, že jsou lidé, kteří svoji pouť na audiokopec nemusí ukončit u bazarových JBL a mohou si dovolit jít ještě dál... A je to opravdu každého věc, zda si raději koupí plně vybaveného Medvěda, kterého bude po šesti letech měnit, nebo za to koupí bedny, které mu vydrží "napořád"...
Kdysi jsem byl třeba přesvědčen, že je snob každý, kdo jezdí autem, když se dá všude dojet vlakem. Pak byl pro mne snob každý, kdo měl auto s automatem a vychytávkami, když stačí základně vybavené škodovka. A dnes... dnes už bych auto bez automatu a všelijakých pomocníčků nechtěl a směji se své dřívější naivitě a hlouposti.
Takže zkus akceptovat, že jsou lidé, kteří svoji pouť na audiokopec nemusí ukončit u bazarových JBL a mohou si dovolit jít ještě dál... A je to opravdu každého věc, zda si raději koupí plně vybaveného Medvěda, kterého bude po šesti letech měnit, nebo za to koupí bedny, které mu vydrží "napořád"...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Pánové, klídek.
Nezpochyňuji ladnost a zvuk výše uvedených budek.
Má poznámka se týkala pouze "směšnosti" jejich cenovky, která s technickou hodnotou produktu nemá nic společného.
A to, že se najdou i kupci ... v dnešní době nic neobvyklého.
Ruských a čínských zbohatlíků jsou mraky
Nezpochyňuji ladnost a zvuk výše uvedených budek.
Má poznámka se týkala pouze "směšnosti" jejich cenovky, která s technickou hodnotou produktu nemá nic společného.
A to, že se najdou i kupci ... v dnešní době nic neobvyklého.
Ruských a čínských zbohatlíků jsou mraky
Re: MARTEN
...tys mě teda prolustroval:zabiny007 píše:Je to jen o úhlu pohledu, jak psal Lachim. Tvé bedny budou snobárna pro ty, co poslouchají spotify v telefonu do sluchátek stejně tak, jako je pro Tebe Marten.
Kdysi jsem byl třeba přesvědčen, že je snob každý, kdo jezdí autem, když se dá všude dojet vlakem. Pak byl pro mne snob každý, kdo měl auto s automatem a vychytávkami, když stačí základně vybavené škodovka. A dnes... dnes už bych auto bez automatu a všelijakých pomocníčků nechtěl a směji se své dřívější naivitě a hlouposti.
Takže zkus akceptovat, že jsou lidé, kteří svoji pouť na audiokopec nemusí ukončit u bazarových JBL a mohou si dovolit jít ještě dál... A je to opravdu každého věc, zda si raději koupí plně vybaveného Medvěda, kterého bude po šesti letech měnit, nebo za to koupí bedny, které mu vydrží "napořád"...
Ano - spokojeně poslouchám Spotify Premium do různých sluchátek.
Ano - pořídil jsem si před 11 léty z Rakouska JBL Ti10k (a zatím je mám napořád)
Ano - jezdím autem s automatem také již 11 let a manuál bych nechtěl.
Re: MARTEN
Nelustruji, jen vím jaký máš jinde avatar, zbytek je náhoda. Takže - mír
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
RamonesRamones píše: Má poznámka se týkala pouze "směšnosti" jejich cenovky, která s technickou hodnotou produktu nemá nic společného.
tady je pěkný příklad, zánovní Marten Design Coltrane za 28.500EUR (ceníková cena nových 83tis EUR):
https://www.ohm-audio.nl/shop/Loudspeak ... mpleet.php
Takže takto třeba já vidím jejich skutečnou technickou hodnotu a i tak mě to nechává zcela klidným.
Nechápu tu potřebu neustále kritizovat cenu opravdu dotažených highend reprosoustav což již léta jaksi patří ke koloritu CZ/SK HIFI web komunity.
No bohužel stále čekáme na tu komerční CZ/SK top reprosoustavu, která bude drtit zahraniční konkurenci kvalitou i cenou.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: MARTEN
Zabko v pohode.
Prastit se blbe do hlavy, koupim si Everesty, ty bych cenove zvladl, ale uder do hlavy je bolestivy a navic pak hrozne nadavam, takze se tomu vyhybam.
Tim vsak nechci rict, ze kdxby byly nekde za 3tinu ceny.... Jenze ony ne a ne poradne slevnit...
Prastit se blbe do hlavy, koupim si Everesty, ty bych cenove zvladl, ale uder do hlavy je bolestivy a navic pak hrozne nadavam, takze se tomu vyhybam.
Tim vsak nechci rict, ze kdxby byly nekde za 3tinu ceny.... Jenze ony ne a ne poradne slevnit...
Re: MARTEN
Cim je ta bedna az tak “zakillovana”?lachim píše:krásný příklad jak "zakillovat" superbní bednu.
klasická, totálně nevyvážená sestava. koukni sám! smutný pohled
ps audio + dvoulinka + áčkový zesilovač + stolek z papíru (jako třešnička)
bedny jedou na 30% ?
dík za epesní fotku. totální ztráta času poslechem zvuku takhle ubitých beden.
regenerator PS Audio P10, delene kombo Audia Flight Pre/100, kabelaz z fotky neviem poznat. “papierovy” rack pokial neni pod gramcom az taku tragediu z toho neurobi aby pokial nebolo v zostave nieco ine zasadne spatne zabilo 70% potencialu bedni. To je moj nazor aj skusenost
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: MARTEN
Lachim se pořád zaklíná nepoužitelností áčkových zesů ... v menším prostoru nemají elektrárny typu A-70, M-800A neo A-100 žádný problém (v běžné místnosti +-25-30m2) ... komprese není razantně znatelná ani oproti značně silnějším AB koncům ... rozdíl tam je, ale zase přinesou něco navíc (prostor, středy, výšky) něco co mě skoro žádný rozumě zaplatitelný zes v AB nikdy nedal ... teda krom lamp. Výkon je ale návykový a Lachim je asi takový wattový "narkoman"blesk666 píše:Cim je ta bedna az tak “zakillovana”?lachim píše:krásný příklad jak "zakillovat" superbní bednu.
klasická, totálně nevyvážená sestava. koukni sám! smutný pohled
ps audio + dvoulinka + áčkový zesilovač + stolek z papíru (jako třešnička)
bedny jedou na 30% ?
dík za epesní fotku. totální ztráta času poslechem zvuku takhle ubitých beden.
regenerator PS Audio P10, delene kombo Audia Flight Pre/100, kabelaz z fotky neviem poznat. “papierovy” rack pokial neni pod gramcom az taku tragediu z toho neurobi aby pokial nebolo v zostave nieco ine zasadne spatne zabilo 70% potencialu bedni. To je moj nazor aj skusenost
Mě by spíše vadil zdroj a to PS Audio, které zvuk "rozbije"... no holá zem a stěny:) V Audii bych viděl ten nejmenší problém, ale třeba se Marten s monobloky se 400W na kanál rozsvítí. .... třeba má pravdu, protože třeba Estelon krmený "class A" Luxmanem fakt nebyl to pravé ořechové.
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: MARTEN
Inu, co nejméně přidušená dynamika nahrávky reprodukčním řetězcem něco stojí
Dieter Burmester
Re: MARTEN
U Lachima je poslech absolutně jiný, než u kohokoliv jiného a z toho pramení i jeho specifické/maximalistické požadavky na každý komponent, který používá. V jeho vymazlené poslechovce lze hlasitost přidávat libovolně až téměř do "nuly" a pořád je vše srozumitelné, nic se v hudbě neztratí a právě naopak se začnou objevovat detaily, které při "normální" hlasitosti nelze slyšet. To ale vyžaduje silný a nezkreslující celý řetězec. Kdo to nezažil, nepochopí...
Nejvíc se to projeví právě při špičkově nahrané klasice, kterou si může dovolit pustit relativně nahlas už při pianissimu a když přijde fortissimo, nemusí rychle sahat po ovladači, ale může si jej opravdu plně užít. Na rozdíl od většiny ostatních, kteří klasiku bez ovladače v ruce nemohou poslouchat...
Nejvíc se to projeví právě při špičkově nahrané klasice, kterou si může dovolit pustit relativně nahlas už při pianissimu a když přijde fortissimo, nemusí rychle sahat po ovladači, ale může si jej opravdu plně užít. Na rozdíl od většiny ostatních, kteří klasiku bez ovladače v ruce nemohou poslouchat...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Mě to neříkej ... já mam min. 800 disků klasiky (CD/SACD) ... jenže skoro vždy je to něco za něco ... každý silič a bedny má své. Sroll má specifický zvuk ... mnohým asi vyhoví. Mě teď trápí nejvíce najít si čas na poslechzabiny007 píše:U Lachima je poslech absolutně jiný, než u kohokoliv jiného a z toho pramení i jeho specifické/maximalistické požadavky na každý komponent, který používá. V jeho vymazlené poslechovce lze hlasitost přidávat libovolně až téměř do "nuly" a pořád je vše srozumitelné, nic se v hudbě neztratí a právě naopak se začnou objevovat detaily, které při "normální" hlasitosti nelze slyšet. To ale vyžaduje silný a nezkreslující celý řetězec. Kdo to nezažil, nepochopí...
Nejvíc se to projeví právě při špičkově nahrané klasice, kterou si může dovolit pustit relativně nahlas už při pianissimu a když přijde fortissimo, nemusí rychle sahat po ovladači, ale může si jej opravdu plně užít. Na rozdíl od většiny ostatních, kteří klasiku bez ovladače v ruce nemohou poslouchat...
Re: MARTEN
Pokud máš sestavu AR+Leben+Harbeth tak je to určitě jiná zvuková filozofie (vice milosrdný k nahrávkám s problematickým masteringem) než mají příznivci Sroll, který nahrávky klasiky roztřídí na špičkové, průměrné a nepoužitelné.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: MARTEN
JJ, přesně jak říkáš - každý silič a každý řetězec má svá specifika a stejně tak každý posluchač.
Někdo dává přednost maximální kvalitě nahrávky a tomu podřídí celý řetězec a ve finále i výběr toho, co poslouchá.
A pro druhého je důležitější hudební obsah, než kvalita nahrávka a tak by si s "věrnou sestavou" moc radosti při poslechu neužil.
Já se řadím do té druhé kategorie a s chutí si poslechnu staré jazzové a bluesové nahrávky, ze kterých by spousta milovníků věrného zvuku měla osypky a proto myslím, že i když se mi zvuk u Lachima líbí, tak doma bych kombinace Sroll + B&W nechtěl, protože by byla pro mne spousta oblíbených nahrávek neposlouchatelná.
EDIT - koukám, že Jiří už psal něco podobného :-)
Někdo dává přednost maximální kvalitě nahrávky a tomu podřídí celý řetězec a ve finále i výběr toho, co poslouchá.
A pro druhého je důležitější hudební obsah, než kvalita nahrávka a tak by si s "věrnou sestavou" moc radosti při poslechu neužil.
Já se řadím do té druhé kategorie a s chutí si poslechnu staré jazzové a bluesové nahrávky, ze kterých by spousta milovníků věrného zvuku měla osypky a proto myslím, že i když se mi zvuk u Lachima líbí, tak doma bych kombinace Sroll + B&W nechtěl, protože by byla pro mne spousta oblíbených nahrávek neposlouchatelná.
EDIT - koukám, že Jiří už psal něco podobného :-)
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Tohle kombo by leckdo od tranzistoru nepoznal a hraje o poznaní více detailů než například áčkové Luxy nebo Accuphase:). Spolehlivě ukáže plochou nahrávku bez prostoru (lampová líbivost CS-300/660p tam absolutně chybí). Je o dost neutrálnější a detailnější (v pentodě) než AR předek a konec (REF75SE). Moje pochopení high-endu je takové, že nechci, aby vyřazoval špatné nahrávky ... chci vytáhnout maximum z mono záznamů Oistrakha/Lagoyi i z hi-ress nahrávky klasiky posledních dvou dekád, ale bez toho, aby mě systém horší nahrávky znechutil a exponoval nedostatky ... to pro mě není high-end. Samozřejmě to u mě není ideální a slabým článkem jsou ty SHL5 Plus a možná i ten CD6:) ... na moje vysněné JBL K2 S9900/DD67000 ovšem nemám Třeba časem ...Jiri píše:Pokud máš sestavu AR+Leben+Harbeth tak je to určitě jiná zvuková filozofie (vice milosrdný k nahrávkám s problematickým masteringem) než mají příznivci Sroll, který nahrávky klasiky roztřídí na špičkové, průměrné a nepoužitelné.
Nicméně, neslyšel jsem Bimotore a věřím, že výkonová rezerva může být natolik návyková, že se lehce dají přehlédnout jiné věci Samotného by mě zajímalo, jak taková sestava třeba s 800D2 a adekvátním zdrojem může hrát. Mír všem ... jdu si vzít sluchátka
Re: MARTEN
Skoro se to jeví tak, že popelka hi-fi je o věrnosti zvuku a švihák high end o hledání sympaticky sladké polevy, ať už v lampách nebo jinde, ale především takové, která i ze špatného zvuku vykouzlí příjemnou ušní malbu. Také je to cesta. Velmi podobný efekt umí například DSD128 upsampling.
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
Re: MARTEN
Tak už je to tu dost OT, co tak raději zpět k tématu MARTEN?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
blesk666
čím je tak zakillovaná?
1. akustika. ač není vidět, lze tušit, že je prostor zcela bez úprav.
2. ps audio filtrace = k této sestavě totální "dusítko" a prznič.
3. k ultra přesným birth dát měděnou dvou-linku = totální neznalost
4. k birth dát áčkový zesilovač... zřejmě majitel nevyzkoušel monobloky á 250w/8 a neposlouchá klasickou hudbu/symfonie.
s áčkem birth budou hrát pěkně, melodicky. ten výstavní jazzík a to cinky-linky ano!
ale ne novosvětskou a ne nahlas. s větší hlasitostí se ten zvuk "rozpadne", rozječí. basy zmizí.
ze zvuku zbyde uhučená koule před tou plackou.
ano....víme, že v totálně neupravené místnosti stjěn nelze hrát hlasitě atd. reaguji na ten dotaz, jak jsem došel k tomu názoru o zakillovanosti.
5. dát sestavu za +/- 700.000 Kč kolem/na stolek z ikea = opět totální neznalost. proč takhle ??? majitel netuší, že uložení komponentů ma veliký vliv na zvuk ? za bedny dal např. 300.000 Kč (2hnd). na odpovídající rack nemá 20.000 (2hnd F.E.)
6. mám kolem sebe "podobně" jedny birth. takže z praxe vím o čem píši.
zvuk sestavy přeci dělá její vyváženost. na co mít jednu část za stovky tisíc Kč a druhou za stovky Kč.
bohužel chodím po sestavách kde vidím stejný problém. superbní, drahé, úžasné bedny, pak ještě jeden drahý komponent a zbytek... většinou hrůza o 10 levelů níže.
to pak prostě nemá smysl kupovat martens birth. to stačí 6x levnější quadral montan nebo jbl 250. tyto uvádím jen jako příklad add hoc!
navíc....dle mého názoru se k ačkovým zesilovačům se hodí úplně jiné bedny než marten birth s keramikou.
yngwie
ano. výkon je návykový. ono to není asi tolik spjaté s výkonem jako s "robustností", kvalitou zesilovače.
ono 2x500/8 sínus v A/B je přeci jen jakým si ukazatelem kvality/stability zesilovače.
když jsem měl akustiku v bodě "20%", hrál jsem hlasitost z sroll bimotore třeba +15. dnes mám akustiku na 90% procentech a hraji na +40.
mít lepší bedny, hraji na +50. možná +55. nemám to jak vyzkoušet. nechci upálit bedny.
pokud tedy předpokládám, že akceptovaná hlasitost poslechu (a zabiny to popsal velmi pěkně, díky za to!) narostla o 80%... o kolik narostl potřebný výkon zesilovače? respektive, kolik potřebuji wattů, abych dosáhl akustického tlaku v místě poslechu působícího TEN zážitek ??
(třeba zabiny umí výborně popsat hlasitost poslech koncertu Police)
dnešní akustiku prostoru bych např. neměl vůbec šanci uhrát se zesilovačem sroll lyric. vyzkoušeno.
je to zřejmě o praktické zkušenosti a požadavcích na systém při poslechu.
navíc je tohle téma rozhodně na praktické ukázání. bo "ukázaná platí". takhle v písmenech a bez souvislostí...
:-)
čím je tak zakillovaná?
1. akustika. ač není vidět, lze tušit, že je prostor zcela bez úprav.
2. ps audio filtrace = k této sestavě totální "dusítko" a prznič.
3. k ultra přesným birth dát měděnou dvou-linku = totální neznalost
4. k birth dát áčkový zesilovač... zřejmě majitel nevyzkoušel monobloky á 250w/8 a neposlouchá klasickou hudbu/symfonie.
s áčkem birth budou hrát pěkně, melodicky. ten výstavní jazzík a to cinky-linky ano!
ale ne novosvětskou a ne nahlas. s větší hlasitostí se ten zvuk "rozpadne", rozječí. basy zmizí.
ze zvuku zbyde uhučená koule před tou plackou.
ano....víme, že v totálně neupravené místnosti stjěn nelze hrát hlasitě atd. reaguji na ten dotaz, jak jsem došel k tomu názoru o zakillovanosti.
5. dát sestavu za +/- 700.000 Kč kolem/na stolek z ikea = opět totální neznalost. proč takhle ??? majitel netuší, že uložení komponentů ma veliký vliv na zvuk ? za bedny dal např. 300.000 Kč (2hnd). na odpovídající rack nemá 20.000 (2hnd F.E.)
6. mám kolem sebe "podobně" jedny birth. takže z praxe vím o čem píši.
zvuk sestavy přeci dělá její vyváženost. na co mít jednu část za stovky tisíc Kč a druhou za stovky Kč.
bohužel chodím po sestavách kde vidím stejný problém. superbní, drahé, úžasné bedny, pak ještě jeden drahý komponent a zbytek... většinou hrůza o 10 levelů níže.
to pak prostě nemá smysl kupovat martens birth. to stačí 6x levnější quadral montan nebo jbl 250. tyto uvádím jen jako příklad add hoc!
navíc....dle mého názoru se k ačkovým zesilovačům se hodí úplně jiné bedny než marten birth s keramikou.
yngwie
ano. výkon je návykový. ono to není asi tolik spjaté s výkonem jako s "robustností", kvalitou zesilovače.
ono 2x500/8 sínus v A/B je přeci jen jakým si ukazatelem kvality/stability zesilovače.
když jsem měl akustiku v bodě "20%", hrál jsem hlasitost z sroll bimotore třeba +15. dnes mám akustiku na 90% procentech a hraji na +40.
mít lepší bedny, hraji na +50. možná +55. nemám to jak vyzkoušet. nechci upálit bedny.
pokud tedy předpokládám, že akceptovaná hlasitost poslechu (a zabiny to popsal velmi pěkně, díky za to!) narostla o 80%... o kolik narostl potřebný výkon zesilovače? respektive, kolik potřebuji wattů, abych dosáhl akustického tlaku v místě poslechu působícího TEN zážitek ??
(třeba zabiny umí výborně popsat hlasitost poslech koncertu Police)
dnešní akustiku prostoru bych např. neměl vůbec šanci uhrát se zesilovačem sroll lyric. vyzkoušeno.
je to zřejmě o praktické zkušenosti a požadavcích na systém při poslechu.
navíc je tohle téma rozhodně na praktické ukázání. bo "ukázaná platí". takhle v písmenech a bez souvislostí...
:-)
Re: MARTEN
Hezky napsáno Michale, vůbec celé toto vlákno se hezky čte. Osobně mám rád od každého něco. Ideálně slušný výkon spolu s barevným přednesem. Od určitého bodu to ale stojí strašný prachy po všech stránkách včetně akustiky. Naštěstí jsem tam nespadl... a tak nemám doma ani jedno :-) Bedny o nichž je vlákno jsem nikdy neslyšel, ale osobně si myslím, že jako nové jsou předražené. K tomu je slyšet nemusím. Ale keramika na středech je perfektní. Nicméně jako vše je o dobré kombinaci všeho.... škoda Sašo, že je asi nesezenes na zápůjčku ... jinak by to mohlo znamenat další dlouhé laděni...však víš......
Hudba je ticho mezi notami...hraje mě to k pláči, ale i tak mám často husí kůži
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
Re: MARTEN
Zabiny, pokud bys chtel alepson "okostovat" Accutony, tak Zdeny ma solidni bdny s keramikou na stredech a vyskach.
Re: MARTEN
- Kocour -
Pokud bys mohl zprostředkovat poslech, byl bych velice rád. Kombinace Accuton na výšky/středy + papír či něco podobného na bass by mne zajímala... Zítra zavolám, díky!
Pokud bys mohl zprostředkovat poslech, byl bych velice rád. Kombinace Accuton na výšky/středy + papír či něco podobného na bass by mne zajímala... Zítra zavolám, díky!
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Rozumím ti, co chceš říct, ale přesto bych si být tebou poslechl nějaké pěkné áčkové monobloky (třeba Accu A-200/250 nebo něco podobného ... možná jsi slyšel , nevím). Já jsem zase často v šoku, jak lidi vydávají akustické úpravy za přetlumené místnosti, kde pak skutečně na 20m2 lze hrát nahlas i Kef Blade nebo Giye G1). Netvrdím, že je to tvůj případ. Symfonika je bez debat problém pro naprostou většinu sestav .... jedny ji nezahrajou, druhé vyžehlí z barev nebo z ní udělají placku ....jelikož si občas na koncert klasiky zajdu, tak je pro mě většina sestav hifi zcela neposlouchatelná. Osobně si nedovedu představit, že bych dal přednost v ceně Lebenu tranzistoru v AB ... měl jsem takové úmysly kvůli prcka, ale musel by jít někam k hranici 400-500 tis. kouskům, které mě už neserou a mají to všechno Prostě nelze mít všechno ... tvou obsesi výkonem chápu a respektuji.lachim píše:
yngwie
ano. výkon je návykový. ono to není asi tolik spjaté s výkonem jako s "robustností", kvalitou zesilovače.
ono 2x500/8 sínus v A/B je přeci jen jakým si ukazatelem kvality/stability zesilovače.
když jsem měl akustiku v bodě "20%", hrál jsem hlasitost z sroll bimotore třeba +15. dnes mám akustiku na 90% procentech a hraji na +40.
mít lepší bedny, hraji na +50. možná +55. nemám to jak vyzkoušet. nechci upálit bedny.
pokud tedy předpokládám, že akceptovaná hlasitost poslechu (a zabiny to popsal velmi pěkně, díky za to!) narostla o 80%... o kolik narostl potřebný výkon zesilovače? respektive, kolik potřebuji wattů, abych dosáhl akustického tlaku v místě poslechu působícího TEN zážitek ??
(třeba zabiny umí výborně popsat hlasitost poslech koncertu Police)
dnešní akustiku prostoru bych např. neměl vůbec šanci uhrát se zesilovačem sroll lyric. vyzkoušeno.
je to zřejmě o praktické zkušenosti a požadavcích na systém při poslechu.
navíc je tohle téma rozhodně na praktické ukázání. bo "ukázaná platí". takhle v písmenech a bez souvislostí...
:-)
Kdo vlastně Marteny v ČR dělá? kde se to dá slyšet?
Re: MARTEN
CZ i SK jsou bez zastoupení, alespoň oficiálně. Nejblíže Varšava (soundclub.pl) nebo Gratz (gaudios.info - pro Rakousko+Německo)Yngwie píše: Kdo vlastně Marteny v ČR dělá? kde se to dá slyšet?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Sašo,
U Zdenyho by mě spíš zajímaly jeho Ekta Grande, dizajnový skvost osazený
Scan-Speakama.Zvuková signatura Scanspeaků je pro mně naprosto magická, řekl bych až návyková.Kdyby Zdeny nebyl až v Šumperku, dávno bych ho poprosil, zda bych si mohl přijet Ekty poslechnout.
Omlouvám se za Off Topic.
U Zdenyho by mě spíš zajímaly jeho Ekta Grande, dizajnový skvost osazený
Scan-Speakama.Zvuková signatura Scanspeaků je pro mně naprosto magická, řekl bych až návyková.Kdyby Zdeny nebyl až v Šumperku, dávno bych ho poprosil, zda bych si mohl přijet Ekty poslechnout.
Omlouvám se za Off Topic.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: MARTEN
Dasta
tak to se dá zvládnout oboje, ne? A pokud dojde na poslech, tak do Brna cestu znáš a dál můžeme jet spolu :-)
Oliver
Díky
Nevíš, zda je to jen katalogový prodej, nebo zda jsou i na poslech?
tak to se dá zvládnout oboje, ne? A pokud dojde na poslech, tak do Brna cestu znáš a dál můžeme jet spolu :-)
Oliver
Díky
Nevíš, zda je to jen katalogový prodej, nebo zda jsou i na poslech?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: MARTEN
Yinngwi
Dekuji za zajímavou debatu. To by chtělo u kafe, ze? ( Sašo, omluv míněn děsný offtopic, prosim)
Jen jsem se ve tvém textu nejak ztratil.
Doporučil bys mi monobloky accup a200/250. Nestojí náhodou v 2hnd bratru 500.000?
(Slysel jsem opakovaně. Na klasiku též nestacilo.'slysel jsem je treba u prodejce tady v Praze.' Doma.
Na Focal utopia se zvuk ve špičkách úplně rozpadal)
Navic....dle poučky meho kamaráda je dobre hifi Jen ze zemi, kde se mluví bravurně anglicky.
osobně bych do japonského zvuku nikdy nešel. Iracionální, vím.
(Za tu cenu zcela vyloučené)
K tem accup mono blokům preamp vyjde tak na 250? Abych využil kvality koncu chce to zase top preamp.
Kolik kabely k tomu? 100?
Takže mam za 800 famózní sestavu v acku. Budu v létě potřebovat klimatizovat, abych se neupekl?
Není tedy jednodušší požádat kluky kolem LŠ o stavbu 2 lyricu v jedné krabici? Takhle totiž vznikla ta idea.
Sam píšeš, ze bys za tranzistor 400 nedal. A tech cca 700-800 za top áčko bys dal?
Bo Lebenem bys u me v poslechovce neuhral ani sluchátka. Nadsázka, prosim.
Chápu, ze v kategorii +/- 100 je jednodušší malovat hudbu ackem nez ji poslouchat z "levného" tranzistoru.
Jenže co dělat kdyz mas omezeny rozpočet a Áčko za 700+ Kč proste nechceš ?
Bo to nepovažuješ za univerzální zesilovač pro všechna ozvučení/ případy v budoucnosti a cena je děsivá, ne?
Bimotore stále považuji za nejlepsi množinu všech požadavku.
A treba k soustavam s keramickými měniči je to dokonalá kombinace. Též mam vyzkoušeno.
Takže bych nemel obavu na slepo koupit treba repro martens!
Dekuji za zajímavou debatu. To by chtělo u kafe, ze? ( Sašo, omluv míněn děsný offtopic, prosim)
Jen jsem se ve tvém textu nejak ztratil.
Doporučil bys mi monobloky accup a200/250. Nestojí náhodou v 2hnd bratru 500.000?
(Slysel jsem opakovaně. Na klasiku též nestacilo.'slysel jsem je treba u prodejce tady v Praze.' Doma.
Na Focal utopia se zvuk ve špičkách úplně rozpadal)
Navic....dle poučky meho kamaráda je dobre hifi Jen ze zemi, kde se mluví bravurně anglicky.
osobně bych do japonského zvuku nikdy nešel. Iracionální, vím.
(Za tu cenu zcela vyloučené)
K tem accup mono blokům preamp vyjde tak na 250? Abych využil kvality koncu chce to zase top preamp.
Kolik kabely k tomu? 100?
Takže mam za 800 famózní sestavu v acku. Budu v létě potřebovat klimatizovat, abych se neupekl?
Není tedy jednodušší požádat kluky kolem LŠ o stavbu 2 lyricu v jedné krabici? Takhle totiž vznikla ta idea.
Sam píšeš, ze bys za tranzistor 400 nedal. A tech cca 700-800 za top áčko bys dal?
Bo Lebenem bys u me v poslechovce neuhral ani sluchátka. Nadsázka, prosim.
Chápu, ze v kategorii +/- 100 je jednodušší malovat hudbu ackem nez ji poslouchat z "levného" tranzistoru.
Jenže co dělat kdyz mas omezeny rozpočet a Áčko za 700+ Kč proste nechceš ?
Bo to nepovažuješ za univerzální zesilovač pro všechna ozvučení/ případy v budoucnosti a cena je děsivá, ne?
Bimotore stále považuji za nejlepsi množinu všech požadavku.
A treba k soustavam s keramickými měniči je to dokonalá kombinace. Též mam vyzkoušeno.
Takže bych nemel obavu na slepo koupit treba repro martens!
Re: MARTEN
Focal + Class A Accuphase je zvěrstvo. To prostě nehraje celkově. Když Class A, tak velmi citlivě dobrat repro ... easy to drive (8 Ohmů, vysoká citlivost) .... Utopia potřebují definitivně něco silnějšího, padají pod 3 Ohmy hluboko docela no a bez elektrárny nehrají. Osobně bych do toho nešel, ale v určitých sestavách se mi starší monobloky moc líbily (250ky tady nikde v okolí snad ani nejsou) ... JBL, Ktemy a jiné ...tam bych hledal ... s BW, Focal nebo Dynaudio bych to vůbec nepároval (byť je to k vidění často).lachim píše:Yinngwi
Dekuji za zajímavou debatu. To by chtělo u kafe, ze? ( Sašo, omluv míněn děsný offtopic, prosim)
Jen jsem se ve tvém textu nejak ztratil.
Doporučil bys mi monobloky accup a200/250. Nestojí náhodou v 2hnd bratru 500.000?
(Slysel jsem opakovaně. Na klasiku též nestacilo.'slysel jsem je treba u prodejce tady v Praze.' Doma.
Na Focal utopia se zvuk ve špičkách úplně rozpadal)
Navic....dle poučky meho kamaráda je dobre hifi Jen ze zemi, kde se mluví bravurně anglicky.
osobně bych do japonského zvuku nikdy nešel. Iracionální, vím.
(Za tu cenu zcela vyloučené)
K tem accup mono blokům preamp vyjde tak na 250? Abych využil kvality koncu chce to zase top preamp.
Kolik kabely k tomu? 100?
Takže mam za 800 famózní sestavu v acku. Budu v létě potřebovat klimatizovat, abych se neupekl?
Není tedy jednodušší požádat kluky kolem LŠ o stavbu 2 lyricu v jedné krabici? Takhle totiž vznikla ta idea.
Sam píšeš, ze bys za tranzistor 400 nedal. A tech cca 700-800 za top áčko bys dal?
Bo Lebenem bys u me v poslechovce neuhral ani sluchátka. Nadsázka, prosim.
Chápu, ze v kategorii +/- 100 je jednodušší malovat hudbu ackem nez ji poslouchat z "levného" tranzistoru.
Jenže co dělat kdyz mas omezeny rozpočet a Áčko za 700+ Kč proste nechceš ?
Bo to nepovažuješ za univerzální zesilovač pro všechna ozvučení/ případy v budoucnosti a cena je děsivá, ne?
Bimotore stále považuji za nejlepsi množinu všech požadavku.
A treba k soustavam s keramickými měniči je to dokonalá kombinace. Též mam vyzkoušeno.
Takže bych nemel obavu na slepo koupit treba repro martens!
Leben je v kategorii +- 250 :D ... o +-100 nemá smysl vůbec mluvit 100W na kanál v pentodě z KT-120 je základ ... stačí to s easy bednami. Však se někdy stav na kafe až budeš mít cestu kolem. Já naopak japonský zvuk rád ... v kombinaci s britskými elementy :).
Pokud budou lampy muset z domu, tak to AB stejně přijde ... s lampovým předkem to bude třeba stravitelné. Sto lidí sto chutí ... jenom si prostě stojím za tím, že výkon není alfou omegou spokojenosti ... co by dělal chudák Kondo, kdyby to platilo