Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Zdravím zdejší komunitu nadšenců kvalitního zvuku. Rozhodl jsem se postavit si pořádný budky. Proč postavit?
- poměr cena / kvalita zvuku
- nejde mi tolik o vzhled a na nóbl značku si nepotrpím
- na nějaký hotový projekt si troufnu (kdysi po vojně jsem něco stavěl z TVM, Beyma, RCF, B&C Speakers, aj., samozřejme stavebnice)
Požadavky:
- výborně vykreslený prostor (reálně, detailně)
- analytický přednes, který neschová žádný detail v nahrávce
- slušná citlivost, ale rozhodně ne PA systém
- špičkově zfázované drivery
- kvalitně odladěná výhybka z kvalitních součástek
- co nejlépe hrající drivery
- na konkrétním materiálu membrán netrvám, slyšel jsem hrát keramiku, PP, hliník i jiné kovy, pokud to byl dobrej měnič, pro mé ucho v pohodě
- NEPOTŘEBUJU NEJNIŽŠÍ BASY (viz dále)
- ideálně 3 pásmo
Proč 3 pásmo?
- u 2 pásma se středobas zpravidla snaží zahrát něco, co už fyzicky zahrát nemůže; basy nedá vůbec a výšky zkreslují, směrují (píšu zpravidla)
- 4 pásmo je nákladnější, složitější aj., aj.
- v sestavě bude zapojen SUBbas Velodyne DD15, takže o nejspodnější pásmo je postaráno, navíc s elektronickou korekcí, která částečně řeší módy místnosti
Hlavní kandidát je, jak už název uvádí, AudioTechnology 3-Way Classic od Troelse. link ZDE
Alternativou je SBAcoustics 10, též od Troelse. Ale SBA10 má kompromisnější měniče a střeďák je 6", což už se mi na střed u 3-pásma zdá moc.
Ale proč zakládám toto vlákno?
- hlavně bych tento počin rád konzultoval s někým, kdo od Troelse už nějaký projekt stavěl (na slovanetu nejsem registrován, ptám se místních)
- a taky bych rád zjistil, jak se přesně realizuje koupě stavebnice na http://www.jantzen-audio.com (+nějaká zkušenost s dobou dodání?)
To je prosím prozatím vše.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Od Troelse jsem stavel Ekta Grande, az na vice basu na muj vkus jsem nemel zadne vytky. Ma je ted jeden clen, treba sem napise.
Projekt jsi vybral slusny, a mozna ze naznas, ze sub ani neni treba. Menice jsou v tom paradni, vyhybky ma Troels zvladnute, takze vysledek pak uz bude spise jen o vkusu posluchace nez o dobre/spatne navrzene vyhybce.
Z jeho projektu se mi rada 3W Classic libi snad nejvic, strizlivy design, ozvucnice snadno vyrobitelna, dobre kombinace menicu. Sam jsem neco takoveho stavel, ovsem menice z opacneho cenoveho spektra.
MW16P je na muj vkus taky uz vetsi na pozici stredaku, proto k nemu davam vyskac v malem WG. Nicmene s tim delam i 2-pasmo bez WG, tak jsem zvedavy na srovnani.
Odkud jsi? Tohle bych pak rad slysel az to dokoncis.
Projekt jsi vybral slusny, a mozna ze naznas, ze sub ani neni treba. Menice jsou v tom paradni, vyhybky ma Troels zvladnute, takze vysledek pak uz bude spise jen o vkusu posluchace nez o dobre/spatne navrzene vyhybce.
Z jeho projektu se mi rada 3W Classic libi snad nejvic, strizlivy design, ozvucnice snadno vyrobitelna, dobre kombinace menicu. Sam jsem neco takoveho stavel, ovsem menice z opacneho cenoveho spektra.
MW16P je na muj vkus taky uz vetsi na pozici stredaku, proto k nemu davam vyskac v malem WG. Nicmene s tim delam i 2-pasmo bez WG, tak jsem zvedavy na srovnani.
Odkud jsi? Tohle bych pak rad slysel az to dokoncis.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Děkuju za reakci Kocoure.
Přesně z této obavy o nadbytek basů jsem vybral relativně malé třípásmo :)-Kocour- píše:Od Troelse jsem stavel Ekta Grande, az na vice basu na muj vkus jsem nemel zadne vytky.
Z Milevska. Poslech není problém.-Kocour- píše:Odkud jsi? Tohle bych pak rad slysel az to dokoncis.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Zde kontaktni formular, napises jakou verzi a jaky kit chces:
http://www.jantzen-audio.com/contact/co ... aker-kits/
Zde si vyberes co vlastne chces, maji vice verzi podle kondenzatoru, vyskacu a s/bez menicu:
http://www.jantzen-audio.com/wp-content ... prices.pdf
http://www.jantzen-audio.com/contact/co ... aker-kits/
Zde si vyberes co vlastne chces, maji vice verzi podle kondenzatoru, vyskacu a s/bez menicu:
http://www.jantzen-audio.com/wp-content ... prices.pdf
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
OT:
Tohle je sice 14 let staré, ale docela zajímavé hlavně cenově:
http://www.seas.no/images/stories/diyki ... Review.pdf
U těchto DIY stavebnic je dobré, že konstruktér má vše pod kontrolou a ohlídá si tak kvalitu komponentů a hlavně zpracování
Tohle je sice 14 let staré, ale docela zajímavé hlavně cenově:
http://www.seas.no/images/stories/diyki ... Review.pdf
U těchto DIY stavebnic je dobré, že konstruktér má vše pod kontrolou a ohlídá si tak kvalitu komponentů a hlavně zpracování
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Pavel, už nejaký čas spolu komunikujeme. Ja si nemyslím, keď postavíš tie sústavy od Troelsa, že budeš horšie reprosústavy, ako keď ich kúpiš od nejakého výrobcu za 5-cifernú sumu. Ako vieš, aj ja mám repro od Troelsa a zatiaľ ma žiadne bedne v kategórii cca 20000 € nepresvedčlli o tom, že by hrali lepšie. Ja som fandom Scan Speaku - resp.zvuku z ich meničov. Na trhu som v triede do 20000 € nenašiel nič, čo by ma zvukovo uspokojilo. Práve preto som pristúpil k vlastnej výrobe. Audio Technology patria k tomu najlepšiemu, čo sa vyrába. Ak ich poriadne urobíš, budeš spokojný dlhý čas. Troels má niekoľko variánt výhybiek, nešetri na nich, kúp si tú najlepšiu. Je lepšie teraz priplatiť pár stoviek, ako v budúcnosti upgradovať za tisícku. Myslím, že Tvoja voľba je výborná. Držím palce !!!
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Milý Aretaxi, právě nad tím přemýšlím, jakou variantu výhybky a variantu výškového měniče.aretax píše:Troels má niekoľko variánt výhybiek, nešetri na nich, kúp si tú najlepšiu.
Jak odkazuje Kocour:
http://www.jantzen-audio.com/wp-content ... prices.pdf
Tak samozřejmě kit s drivery. To jsou 3 varianty:
1. Kondenzátory hliníkové (dle Troelse dělají křišťálovější výšky a detailnější přednes středovýškové sekce). S Beryliovým výškáčem - 3.091 €
2. Kondíky "pouze" silver + Berylium výškáč - 2.840 €
3. Kondíky silver, výškáče obyč - 2.534 €
Je pravda, že ušetřit pár stovek na součástkách výhybky a pak si říkat, že to mohlo být lepší... raději vezmu rovnou ty lepší kondíky.
Ale co s tím Beryliovým výškáčem? Troels se k tomu nijak zvlášť nevyjadřuje...
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Tezka volba, nejlepe si ty Berylia nekde poslechnout, to se ale asi nezadari.
Pragmatik ve me rika ze postaci ring radiatory, ale hlodala by zvedavost, jake by asi mohly byt ty Berylia.
Tak jsme mrknul na mereni techto vyskacu.
R3004 - smerovky vice padaji smerem k vyssim kmitoctum, a to znatelne vice, oproti D3004. Obcas slycham ze ring radiatory jsou takove mdle, prave diky smerovkam. Sam jsem slysel jen XT25 a rozhodne jsem s tim nemel problem.
D3004 - ma o malinko cistejsi CSD.
Pokud by rozpocet dovolil, volil bych D3004 Be.
http://www.troelsgravesen.dk/D3004-604010.htm
http://www.troelsgravesen.dk/Test-SS-R6 ... 602010.htm
Pragmatik ve me rika ze postaci ring radiatory, ale hlodala by zvedavost, jake by asi mohly byt ty Berylia.
Tak jsme mrknul na mereni techto vyskacu.
R3004 - smerovky vice padaji smerem k vyssim kmitoctum, a to znatelne vice, oproti D3004. Obcas slycham ze ring radiatory jsou takove mdle, prave diky smerovkam. Sam jsem slysel jen XT25 a rozhodne jsem s tim nemel problem.
D3004 - ma o malinko cistejsi CSD.
Pokud by rozpocet dovolil, volil bych D3004 Be.
http://www.troelsgravesen.dk/D3004-604010.htm
http://www.troelsgravesen.dk/Test-SS-R6 ... 602010.htm
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Ano, vlastním více než rok soustavy od Kocoura - Ekta Grande. Před nimi jsem měl Dynaudio Confidence 5, Dynaudio Special 25, Dynaudio Contour 1,3mkII...
nikdy jsem neměl soustavy se Scan Speaky, léta jsem žil s mnoha modely od Dynaudio, které jsem nevyjmenoval všechny. Dá se říct, že jejich zvuk jsem měl hluboko pod kůží. Důvodem, proč jsem prodal C5, byl fakt že na rock my chyběl takový hutnější basový základ. C5 hrály skvostně, absolutně detailně, prostorvě, hladce, prostě byl to extrovní model-ale bas byla jejich slabá stránky. Byl sice precizně definovaný, ale chyběl mu drajv a údernost a nevyřešil to ani 700W zesilovač. Pak přišla nabídka na Ekty. Našel jsem na netu kupu vláken o těchto DYI soustavách a upřímně řečeno, "chytil" jsem se na vzhled těch, co nabízel Kocour - na amatérské řešení jde o špičkovou práci a dodnes
Nicméně, podstatný by měl být zvuk. Bedny jsem u Kocoura slyšel, ale vždy až domácí poslech v klidu odhalí, o co kráčí. Tak to bylo i s poslechem u Kocoura. Na první dojme nelze příliš sázet - bylo tam trochu více basů, než by jeden chtěl, ale po lehkých basech C5 jsem si říkla, že tohle doladím. Středy velmi dobré, výšky spíše v pozadí, to také doladím. Doma jsem je nainstaloval do malé poslechovky o 12,5m2, zatlumené, aby DA nebyly moc ostré. Zde hrály napřed s Pass X150/X2,5 a Teac DV60. proti C5 jasně přibylo objemu na basech a paradoxně i na středech, ovšem šlo o pomezi nejnižších středů a vyšších basů. Řada nástrojů jako by zvětšila svůj objem, výborně to šlo pozorovat na akustické kytaře, violoncellu, saxofonech atd. Trochu se stáhnul prostor, ale to je spíš jen nuance. Záměrně zatím nepíši nic o vysokých kmitočtech. Muzika se musí poslouchat přesně ve sweet spotu, jakmile člověk odchýlí hlavu , pozoruje zásadní propad na výškách. Jak jsem byl dříve zvyklý při poslechu hudby číst se skloněno hlavou, nyní konec. Muzika okamžitě ztratí brilanci a detail. A nyní k těm výškám. Kdo zná cokoliv od Dynaudia z vyšších řad Contour nebo Confidence, tak ví, že jejich výšky jsou excelentní. Detailní,. lehké, nenásilné, malebné - ale dokáží i potrápit, to když se setká DA s nějakým nevycválaným zesilovačem. Pak to může znamenat utrpení. naštěstí zesilovač Pass v tomto směru nebyl žádným problémem a vysoké kmitočty zvládala tato kombinace na jedničku. S odstupem doby musím hodnocení poopravit a napsat, že jej zvládala na dvojku. proč? Protože teprve po poslechu Ekta Grande a levného výškáče od Vify musím uznat, že ač na nejjemnější detail chudší projev vysokého pásma je zvuk z Vify realističtější. Přes obejmový útlum vysokých kmitočtů je zvuk více podobný reálu - zejména činely mají správný kovový zvuk - hlubší, objemnější a jde opravdu cítit, že činel je z kovu. Co se týká dynamiky, je to zajímavé. Ač objemově méně výšek, tak úder do činelu v nějaké rockové nahrávce má prostě větší drajv. DA to dokázalo nějak zahladit, zateplit, zjemnit. Ale každý ví, že činel je nástroj, který dokáže jemně šustit (štětky) až řezat do uší a-e vždy musím cítit ten kov. A to jsem poznal až po letech, že DA v tomto ohledu nebyly 100%.
Muzika jako celek je z Ekta Grande posazená celkově jakoby níže a to právě po roce soužití s nimi začínám chápat jako jejich výhodu. Dají se totiž poslouchat dlouho. Mají vyšší citlivost, než cokoliv od DA, jež jsem vlastnil, takže dokáží podat vyšší dynamiku nebo akustický tlak, DA žraly výkon jako čert.
Zajímavost: po nějaké době jsem Ekty přestěhoval do obýváku, kde jsem měl dosud velké soustavy (projekt Stealth od Fifiho, osazený kombinaci Accutone, Eton) a ty jsem přetáhnul do malé poslechovky. Cílem bylo, abych v poslechovce, kde jsem poslouchal muziku většinu času, dostal o něco více té brilance, kterou jsem měl dosud v uších z dob DA a co Stealth parádně umí. V pokoji jsme s Ektami nečekal žádný zázrak, přeci jen je to menší bedna ve větším prostoru a tím pádem by mělo mé očekávání býti slněno. Nebylo. Paradoxně v pokoji je zvuk z Ekta Grande lepší. Jde zřejmě o následekm menšího utlumení nejvyššího pásma oproti mé poslechovce proto i reprodukce vysokých kmitočtů netrpí takovým útlumem. Asi 14 dní jsem laboroval s jejich usazením "na pozici" - proti čemukoliv, co jsem vlastnil před tím, jsou Ekty obrovsky citlivé na to, jak jsou umístěny a stačí fakt jen posun o pár cm a zejména vysoké pásmo se silně mění. Dnes se dá říct, že jsem z nich dostal asi maximum. Možná se mýlím, buď jsem našel ten "pravý" bod a nebo se bedny nějak rozehrály, ale oproti tomu, jak jsem je vnímal před rokem, nyní nemám nejmenší pocit, že by mi chyběly výšky. Možná, že je jeich objemově stále méně, než z dob DA, ale to je bohatě nahrazeno jejich reálnějším zvukem a barvou. To, v kombinaci s bohatšímu středy (viz výše), položené na basovém základě, dává muzice jninou barvu a vnímám to pozitivně. Například hlas je lepší z Ekta Grande. Je plnější, ženský vokál není uječený, jak bylo občas slýchávat z DA. K basu: objemově je jich více. 5ešeno použitím ucpávek do spodního BR otvoru. Kupodivu našel jsem parádní molitanové ucpávky profi výroby zdarma:-) Jde o vložky, které najdeme v balení léku Wobenzyme:-) Přesné, precizní, sedí špičkově, funkci plní. K tomu jsem polaboroval s kabeláží (jako reprokabel mám Audioquest K2 ) a ty pomohly na středních vyšších a nejvyšších kmitočtech (Gibraltar není tak brilantní a proto jej mám na Stealth). Bryston 14B-SST je opravdu dobrý zesilovač (po předchozí 4B-SST jasně vyplynuly slabiny nižšího modelu, ale i tak to byl dobrý konec) a muzika se velmi výrazně pročistila ve všech ohledech a to i podání L-P prostoru,detailu, věrnějších barev atd...No a poslední změnu přinesla náhrada přehrávače DV60 za Lindemana 820S a to bylo posunutí o třídu. Kdysi jsem zvažoval náhradu výškáču Vifa za Scan Speak - mé označení je "Ještěd" , ale zatím nejsem přesvědčen o tom, zdali to má smysl, potažmo i cena ještědů je vysoká. Muzika mě baví a více poslouchám nyní v pokoji, než v poslechovce a to je vizitka sama o sobě.
nikdy jsem neměl soustavy se Scan Speaky, léta jsem žil s mnoha modely od Dynaudio, které jsem nevyjmenoval všechny. Dá se říct, že jejich zvuk jsem měl hluboko pod kůží. Důvodem, proč jsem prodal C5, byl fakt že na rock my chyběl takový hutnější basový základ. C5 hrály skvostně, absolutně detailně, prostorvě, hladce, prostě byl to extrovní model-ale bas byla jejich slabá stránky. Byl sice precizně definovaný, ale chyběl mu drajv a údernost a nevyřešil to ani 700W zesilovač. Pak přišla nabídka na Ekty. Našel jsem na netu kupu vláken o těchto DYI soustavách a upřímně řečeno, "chytil" jsem se na vzhled těch, co nabízel Kocour - na amatérské řešení jde o špičkovou práci a dodnes
Nicméně, podstatný by měl být zvuk. Bedny jsem u Kocoura slyšel, ale vždy až domácí poslech v klidu odhalí, o co kráčí. Tak to bylo i s poslechem u Kocoura. Na první dojme nelze příliš sázet - bylo tam trochu více basů, než by jeden chtěl, ale po lehkých basech C5 jsem si říkla, že tohle doladím. Středy velmi dobré, výšky spíše v pozadí, to také doladím. Doma jsem je nainstaloval do malé poslechovky o 12,5m2, zatlumené, aby DA nebyly moc ostré. Zde hrály napřed s Pass X150/X2,5 a Teac DV60. proti C5 jasně přibylo objemu na basech a paradoxně i na středech, ovšem šlo o pomezi nejnižších středů a vyšších basů. Řada nástrojů jako by zvětšila svůj objem, výborně to šlo pozorovat na akustické kytaře, violoncellu, saxofonech atd. Trochu se stáhnul prostor, ale to je spíš jen nuance. Záměrně zatím nepíši nic o vysokých kmitočtech. Muzika se musí poslouchat přesně ve sweet spotu, jakmile člověk odchýlí hlavu , pozoruje zásadní propad na výškách. Jak jsem byl dříve zvyklý při poslechu hudby číst se skloněno hlavou, nyní konec. Muzika okamžitě ztratí brilanci a detail. A nyní k těm výškám. Kdo zná cokoliv od Dynaudia z vyšších řad Contour nebo Confidence, tak ví, že jejich výšky jsou excelentní. Detailní,. lehké, nenásilné, malebné - ale dokáží i potrápit, to když se setká DA s nějakým nevycválaným zesilovačem. Pak to může znamenat utrpení. naštěstí zesilovač Pass v tomto směru nebyl žádným problémem a vysoké kmitočty zvládala tato kombinace na jedničku. S odstupem doby musím hodnocení poopravit a napsat, že jej zvládala na dvojku. proč? Protože teprve po poslechu Ekta Grande a levného výškáče od Vify musím uznat, že ač na nejjemnější detail chudší projev vysokého pásma je zvuk z Vify realističtější. Přes obejmový útlum vysokých kmitočtů je zvuk více podobný reálu - zejména činely mají správný kovový zvuk - hlubší, objemnější a jde opravdu cítit, že činel je z kovu. Co se týká dynamiky, je to zajímavé. Ač objemově méně výšek, tak úder do činelu v nějaké rockové nahrávce má prostě větší drajv. DA to dokázalo nějak zahladit, zateplit, zjemnit. Ale každý ví, že činel je nástroj, který dokáže jemně šustit (štětky) až řezat do uší a-e vždy musím cítit ten kov. A to jsem poznal až po letech, že DA v tomto ohledu nebyly 100%.
Muzika jako celek je z Ekta Grande posazená celkově jakoby níže a to právě po roce soužití s nimi začínám chápat jako jejich výhodu. Dají se totiž poslouchat dlouho. Mají vyšší citlivost, než cokoliv od DA, jež jsem vlastnil, takže dokáží podat vyšší dynamiku nebo akustický tlak, DA žraly výkon jako čert.
Zajímavost: po nějaké době jsem Ekty přestěhoval do obýváku, kde jsem měl dosud velké soustavy (projekt Stealth od Fifiho, osazený kombinaci Accutone, Eton) a ty jsem přetáhnul do malé poslechovky. Cílem bylo, abych v poslechovce, kde jsem poslouchal muziku většinu času, dostal o něco více té brilance, kterou jsem měl dosud v uších z dob DA a co Stealth parádně umí. V pokoji jsme s Ektami nečekal žádný zázrak, přeci jen je to menší bedna ve větším prostoru a tím pádem by mělo mé očekávání býti slněno. Nebylo. Paradoxně v pokoji je zvuk z Ekta Grande lepší. Jde zřejmě o následekm menšího utlumení nejvyššího pásma oproti mé poslechovce proto i reprodukce vysokých kmitočtů netrpí takovým útlumem. Asi 14 dní jsem laboroval s jejich usazením "na pozici" - proti čemukoliv, co jsem vlastnil před tím, jsou Ekty obrovsky citlivé na to, jak jsou umístěny a stačí fakt jen posun o pár cm a zejména vysoké pásmo se silně mění. Dnes se dá říct, že jsem z nich dostal asi maximum. Možná se mýlím, buď jsem našel ten "pravý" bod a nebo se bedny nějak rozehrály, ale oproti tomu, jak jsem je vnímal před rokem, nyní nemám nejmenší pocit, že by mi chyběly výšky. Možná, že je jeich objemově stále méně, než z dob DA, ale to je bohatě nahrazeno jejich reálnějším zvukem a barvou. To, v kombinaci s bohatšímu středy (viz výše), položené na basovém základě, dává muzice jninou barvu a vnímám to pozitivně. Například hlas je lepší z Ekta Grande. Je plnější, ženský vokál není uječený, jak bylo občas slýchávat z DA. K basu: objemově je jich více. 5ešeno použitím ucpávek do spodního BR otvoru. Kupodivu našel jsem parádní molitanové ucpávky profi výroby zdarma:-) Jde o vložky, které najdeme v balení léku Wobenzyme:-) Přesné, precizní, sedí špičkově, funkci plní. K tomu jsem polaboroval s kabeláží (jako reprokabel mám Audioquest K2 ) a ty pomohly na středních vyšších a nejvyšších kmitočtech (Gibraltar není tak brilantní a proto jej mám na Stealth). Bryston 14B-SST je opravdu dobrý zesilovač (po předchozí 4B-SST jasně vyplynuly slabiny nižšího modelu, ale i tak to byl dobrý konec) a muzika se velmi výrazně pročistila ve všech ohledech a to i podání L-P prostoru,detailu, věrnějších barev atd...No a poslední změnu přinesla náhrada přehrávače DV60 za Lindemana 820S a to bylo posunutí o třídu. Kdysi jsem zvažoval náhradu výškáču Vifa za Scan Speak - mé označení je "Ještěd" , ale zatím nejsem přesvědčen o tom, zdali to má smysl, potažmo i cena ještědů je vysoká. Muzika mě baví a více poslouchám nyní v pokoji, než v poslechovce a to je vizitka sama o sobě.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Podľa mojej skúsenosti, klasické textilné kaloty Scan Speak hrajú prirodzenejšie, ako Be. Kondenzátory jednoznačne Silver.Pavel M. píše:Milý Aretaxi, právě nad tím přemýšlím, jakou variantu výhybky a variantu výškového měniče.aretax píše:Troels má niekoľko variánt výhybiek, nešetri na nich, kúp si tú najlepšiu.
Jak odkazuje Kocour:
http://www.jantzen-audio.com/wp-content ... prices.pdf
Tak samozřejmě kit s drivery. To jsou 3 varianty:
1. Kondenzátory hliníkové (dle Troelse dělají křišťálovější výšky a detailnější přednes středovýškové sekce). S Beryliovým výškáčem - 3.091 €
2. Kondíky "pouze" silver + Berylium výškáč - 2.840 €
3. Kondíky silver, výškáče obyč - 2.534 €
Je pravda, že ušetřit pár stovek na součástkách výhybky a pak si říkat, že to mohlo být lepší... raději vezmu rovnou ty lepší kondíky.
Ale co s tím Beryliovým výškáčem? Troels se k tomu nijak zvlášť nevyjadřuje...
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Pavle, podle toho jak jsi náročný posluchač a jen tak nějaká bedna se ti nelíbí tak jít "naslepo" do takového projektu mi přijde dost riskantní. Jak jsem ti už psal mailem, následná prodejnost takových TOP diy reprosoustav by byla s velkým prodělkem (pokud vím tak i Aretax se ty své snažil prodal - neúspěšně) a pokud si tu truhlařinu budeš dělat sám tak budou zcela neprodejné.
Za mě doporučuji:
1. jeď si někam poslechnout soustavy osazené AudioTechnology měniči (v Brně jsou jedny na prodej) a nějaké soustavy s BE výškáčem ať víš do čeho jdeš.
2. truhlařinu nech na profíkovi a nešetři ani na povrchové úpravě (musí to i vypadat)
Rád potom přijedu na poslech.
Držím palce.
Za mě doporučuji:
1. jeď si někam poslechnout soustavy osazené AudioTechnology měniči (v Brně jsou jedny na prodej) a nějaké soustavy s BE výškáčem ať víš do čeho jdeš.
2. truhlařinu nech na profíkovi a nešetři ani na povrchové úpravě (musí to i vypadat)
Rád potom přijedu na poslech.
Držím palce.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Zdeny, dik za detailni popis, rikal jsem si ze jsi asi od upgradu na SS7000 upustil. A jsem rad ze se stale libi.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Kluci moc děkuju všem za příspěvky. Vezmu to popořadě.
ale pozor, tento graf má stupnici do 30 kHz, aby to nemátlo
..
a D3004-604010 Berylium:
Mám dojem, že kromě celkově vyšší citlivosti u Be verze jsou na tom oba drivery s poklesem podobně.
Ale jestli se vyplatí Be verze??? Slyšet je vedle sebe nejlépe ve stejných bednách, takové podmínky asi neseženu.. :))
Právě na to Troelsovo měření koukam. R3004-602010:-Kocour- píše:R3004 - smerovky vice padaji smerem k vyssim kmitoctum, a to znatelne vice, oproti D3004.
...Pokud by rozpocet dovolil, volil bych D3004 Be.
ale pozor, tento graf má stupnici do 30 kHz, aby to nemátlo
..
a D3004-604010 Berylium:
Mám dojem, že kromě celkově vyšší citlivosti u Be verze jsou na tom oba drivery s poklesem podobně.
Ale jestli se vyplatí Be verze??? Slyšet je vedle sebe nejlépe ve stejných bednách, takové podmínky asi neseženu.. :))
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Podivej se na smerove charakteristiky, tam je videt pokles na vyssich kmitoctech mimo osu, ktery jsem mel na mysli. Troels je ma pro 0, 10, 20, 30 a 40 stupnu. Porovnavejme na 10kHz, R3004 je pro 40stupnu dole o priblizne o 14dB, D3004 jen o 6dB. D3004 bude mene nachylny na zmenu poslechoveho mista.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Prosím Ťa, nevyjadruj sa k niečomu, o čom nič nevieš. Za náklady sa DIY bedne vždy predajú, ak sú dobre urobené. Od predaja som odstúpil ja. Záujemcovia sú stále. Matematika hovorí jasne: Ak kúpiš značkové bedne za cca 10000 €, po pár rokoch ich ťažko predáš za polovicu. Teda tratíš 5000 €. Ak si postavíš DIY bedne s nákladmi 4000 € a po pár rokoch ich predáš za polovicu, tratíš 2000 €. Ak ich aj vyhodíš, stále strácaš "iba" 4000 € a nie 5000 €. DIY bedne v cene cca 4000 € ak sú dobre urobené môžu zvukovo konkurovať násobne drahším značkovým bedniam. Mal som už doma všeličo, ale ostal Troels.Jiri píše:Pavle, podle toho jak jsi náročný posluchač a jen tak nějaká bedna se ti nelíbí tak jít "naslepo" do takového projektu mi přijde dost riskantní. Jak jsem ti už psal mailem, následná prodejnost takových TOP diy reprosoustav by byla s velkým prodělkem (pokud vím tak i Aretax se ty své snažil prodal - neúspěšně) a pokud si tu truhlařinu budeš dělat sám tak budou zcela neprodejné.
Za mě doporučuji:
1. jeď si někam poslechnout soustavy osazené AudioTechnology měniči (v Brně jsou jedny na prodej) a nějaké soustavy s BE výškáčem ať víš do čeho jdeš.
2. truhlařinu nech na profíkovi a nešetři ani na povrchové úpravě (musí to i vypadat)
Rád potom přijedu na poslech.
Držím palce.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Každý kdo se v HighEndu pohybuje tak asi ví co je Audio-markt.de nebo Hifishark.com kde je možné celkem přesně vidět za jaké ceny lze určitou reprosoustavu koupit. Nevidím důvod proč porovnávat cenu DIY s ceníkovou cenou nových reprosoustav. Pokud je člověk soudný tak si raději koupí 3-4 roky starou reprosoustavu renomovaného výrobce (mrkni do inzerce za kolik se teď v ČR nabízejí Revel Salon 2 nebo Dynaudio C4) kde přesně ví jakou má prodejní cenu při případném dalším upgradu. Z mého pohledu se stavbou DIY definitivně odsuzuješ k tomu, že prostě ty bedny už ti zůstanou protože ti bude líto na nich tolik tratit.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Děkuji Aretaxi, Kocoure a Zdeny za příspěvky. Nechávám na sebe všechny informace působit a zařadit ke zkušenostem, které jsem za svůj hifi život nasbíral.
- A přesto jdu zas do DIY z důvodu poměru cena/kvalita. - A právě proto si to tentokrát chci udělat sám, tím minimalizovat náklady a maximalizovat poměr užitné hodnoty. Ten Troels se zdá být jako poslaný z nebe.
Doma jsem nějakou dobu měl ty Revely vytuněné od Luďka Šrolla. (Tam se právě zrodil nápad s třípásmovkou.) Ty Revely maj hliníkovej vejškáč, - bez problému.
V tom s tebou Jirko souhlasim, na předchozích DIY jsem prodělal 80k, ale nedělal jsem je já.Jiri píše:Pavle, podle toho jak jsi náročný posluchač a jen tak nějaká bedna se ti nelíbí tak jít "naslepo" do takového projektu mi přijde dost riskantní... prodejnost takových TOP diy reprosoustav by byla s velkým prodělkem...
- A přesto jdu zas do DIY z důvodu poměru cena/kvalita. - A právě proto si to tentokrát chci udělat sám, tím minimalizovat náklady a maximalizovat poměr užitné hodnoty. Ten Troels se zdá být jako poslaný z nebe.
I proto jsem zakládal toto vlákno. Ale ty brněnský AT jsou jenom bas a středobas 7". To je od mého projektu dost vzdálené. Přesto ti děkuji za nápad ke zvážení. Beryliové výškáče jsem slyšel a nevadily.Jiri píše: ...jeď si někam poslechnout soustavy osazené AudioTechnology měniči (v Brně jsou jedny na prodej) a nějaké soustavy s BE výškáčem...
Doma jsem nějakou dobu měl ty Revely vytuněné od Luďka Šrolla. (Tam se právě zrodil nápad s třípásmovkou.) Ty Revely maj hliníkovej vejškáč, - bez problému.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Pavle,
takže Sroll vytuněné Revel plně vyhovovali po zvukové stránce bez výhrad?
Pochopím když někde uslyšíš konkrétní komerční bedny a budeš si chtít sám postavit (bez kompromisů) něco co se bude těmto blížit (stejné nebo velice podobné měniče, stejná velikost a koncepce). Jaký poslech komerční bedny tě přivedl k tomuto projektu od Troelse? Šance někde u nás slyšet tento projekt již zrealizovaný je nulová.
Opravdu bych to všechno ještě zvážil.
P.S.: za posledních 8 let jsem 3x upgradoval reprosoustavy bez prodělku.
takže Sroll vytuněné Revel plně vyhovovali po zvukové stránce bez výhrad?
Pochopím když někde uslyšíš konkrétní komerční bedny a budeš si chtít sám postavit (bez kompromisů) něco co se bude těmto blížit (stejné nebo velice podobné měniče, stejná velikost a koncepce). Jaký poslech komerční bedny tě přivedl k tomuto projektu od Troelse? Šance někde u nás slyšet tento projekt již zrealizovaný je nulová.
Opravdu bych to všechno ještě zvážil.
P.S.: za posledních 8 let jsem 3x upgradoval reprosoustavy bez prodělku.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Pavle, Martin Vitvar ma tripasma s AT 15H SDKM (Troels tam ma SDKAM myslim, coz je jen rozdil v materialu formeru), a vyskac Eton 26HD1, coz je kov/keramika. Zvukove by ti to mohlo alespon naznacit. Mel je na AKELu minuly rok.
Vyhoda DIY je ze si tam muzes doladit detaily zvuku podle sebe, uroven vysek/stredu. Takze ikdyz ti nebude neco lehce sedet, da se s tim neco delat.
Vyhoda DIY je ze si tam muzes doladit detaily zvuku podle sebe, uroven vysek/stredu. Takze ikdyz ti nebude neco lehce sedet, da se s tim neco delat.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Srollí Revely byly v mnoha ohledech to nejlepší, co jsem doma měl. - Vyrovnaná charakteristika, přesné a detailní, zvládly i velmi slušnou hlasitost bez sebemenšího (mým uchem) slyšitelného zkreslení. Středovýškovou část jsme naladili dle mé poslechovky a neměl jsem k tomu žádnou výtku. K basům jsem doladil Velodyne a bylo vymalováno. Vím, co se skrývá uvnitř; téměř nekompromisní výhybka (hádej značku součástek) a hlavně perfektně naladěná na hliníkové měniče. Ta "bezdozvuková" komora střeďáku je famózní! Nejslabším článkem jsem spatřoval právě ten Revel - budku, vlastně jediné co po tuningu zbylo. Ale to byl můj osobní spíše principielní problém, než zvukový. No a myšlenka je na světě...Jiri píše:Pavle, takže Sroll vytuněné Revel plně vyhovovali po zvukové stránce bez výhrad?
No a myšlenka je na světě - udělat si svoje budky s podobně odladěným vnitřkem a pořádnou ozvučnicí.Jiri píše:Jaký poslech komerční bedny tě přivedl k tomuto projektu od Troelse?
U DIY jako obrovské plus vidím možnost si doladit výhybku na své ucho a na svou poslechovku (udělej to Focálama, Vividama a spol.!)
Nejsem ještě 100% rozhodnut, ale 95% jo. Navíc už bych nekoupil nic, co si nemůžu doma pár dní poslouchat.Jiri píše:Opravdu bych to všechno ještě zvážil.
Za tu možnost jsem mimochodem hodně vděčný L. Šrollovi i majiteli Revelů a ostatním nejmenovaným za zapůjčení nebo poslech u nich.
Přidanou hodnotou je, že si teď ten výběr náramně užívám - i tohle je radost z hifi.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Myslím tím samozřejmě komerční produkci. U diy projektu je to samozřejmě to riziko, ale snížené na co nejnižší cenu.Pavel M. píše:Navíc už bych nekoupil nic, co si nemůžu doma pár dní poslouchat.
Tím myslíš toto? http://www.vmaudio.cz-Kocour- píše:Pavle, Martin Vitvar ma tripasma s AT 15H SDKM...
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Jsou na foto zde (ty svetle), tehdy jeste bez povrchovky:
http://www.vmaudio.cz/clanky_pokracovani/akel2015.php
http://www.vmaudio.cz/clanky_pokracovani/akel2015.php
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Že by si ma tak dobre poznal ? :-jJiri píše: Z mého pohledu se stavbou DIY definitivně odsuzuješ k tomu, že prostě ty bedny už ti zůstanou protože ti bude líto na nich tolik tratit.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
To bylo pro Pavla ale asi to bude platit obecně.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Zdeny píše:Ano, vlastním více než rok soustavy od Kocoura - Ekta Grande. Před nimi jsem měl Dynaudio Confidence 5, Dynaudio Special 25, Dynaudio Contour 1,3mkII...
nikdy jsem neměl soustavy se Scan Speaky, léta jsem žil s mnoha modely od Dynaudio, které jsem nevyjmenoval všechny. Dá se říct, že jejich zvuk jsem měl hluboko pod kůží. Důvodem, proč jsem prodal C5, byl fakt že na rock my chyběl takový hutnější basový základ. C5 hrály skvostně, absolutně detailně, prostorvě, hladce, prostě byl to extrovní model-ale bas byla jejich slabá stránky. Byl sice precizně definovaný, ale chyběl mu drajv a údernost a nevyřešil to ani 700W zesilovač. Pak přišla nabídka na Ekty. Našel jsem na netu kupu vláken o těchto DYI soustavách a upřímně řečeno, "chytil" jsem se na vzhled těch, co nabízel Kocour - na amatérské řešení jde o špičkovou práci a dodnes
Nicméně, podstatný by měl být zvuk. Bedny jsem u Kocoura slyšel, ale vždy až domácí poslech v klidu odhalí, o co kráčí. Tak to bylo i s poslechem u Kocoura. Na první dojme nelze příliš sázet - bylo tam trochu více basů, než by jeden chtěl, ale po lehkých basech C5 jsem si říkla, že tohle doladím. Středy velmi dobré, výšky spíše v pozadí, to také doladím. Doma jsem je nainstaloval do malé poslechovky o 12,5m2, zatlumené, aby DA nebyly moc ostré. Zde hrály napřed s Pass X150/X2,5 a Teac DV60. proti C5 jasně přibylo objemu na basech a paradoxně i na středech, ovšem šlo o pomezi nejnižších středů a vyšších basů. Řada nástrojů jako by zvětšila svůj objem, výborně to šlo pozorovat na akustické kytaře, violoncellu, saxofonech atd. Trochu se stáhnul prostor, ale to je spíš jen nuance. Záměrně zatím nepíši nic o vysokých kmitočtech. Muzika se musí poslouchat přesně ve sweet spotu, jakmile člověk odchýlí hlavu , pozoruje zásadní propad na výškách. Jak jsem byl dříve zvyklý při poslechu hudby číst se skloněno hlavou, nyní konec. Muzika okamžitě ztratí brilanci a detail. A nyní k těm výškám. Kdo zná cokoliv od Dynaudia z vyšších řad Contour nebo Confidence, tak ví, že jejich výšky jsou excelentní. Detailní,. lehké, nenásilné, malebné - ale dokáží i potrápit, to když se setká DA s nějakým nevycválaným zesilovačem. Pak to může znamenat utrpení. naštěstí zesilovač Pass v tomto směru nebyl žádným problémem a vysoké kmitočty zvládala tato kombinace na jedničku. S odstupem doby musím hodnocení poopravit a napsat, že jej zvládala na dvojku. proč? Protože teprve po poslechu Ekta Grande a levného výškáče od Vify musím uznat, že ač na nejjemnější detail chudší projev vysokého pásma je zvuk z Vify realističtější. Přes obejmový útlum vysokých kmitočtů je zvuk více podobný reálu - zejména činely mají správný kovový zvuk - hlubší, objemnější a jde opravdu cítit, že činel je z kovu. Co se týká dynamiky, je to zajímavé. Ač objemově méně výšek, tak úder do činelu v nějaké rockové nahrávce má prostě větší drajv. DA to dokázalo nějak zahladit, zateplit, zjemnit. Ale každý ví, že činel je nástroj, který dokáže jemně šustit (štětky) až řezat do uší a-e vždy musím cítit ten kov. A to jsem poznal až po letech, že DA v tomto ohledu nebyly 100%.
Muzika jako celek je z Ekta Grande posazená celkově jakoby níže a to právě po roce soužití s nimi začínám chápat jako jejich výhodu. Dají se totiž poslouchat dlouho. Mají vyšší citlivost, než cokoliv od DA, jež jsem vlastnil, takže dokáží podat vyšší dynamiku nebo akustický tlak, DA žraly výkon jako čert.
Zajímavost: po nějaké době jsem Ekty přestěhoval do obýváku, kde jsem měl dosud velké soustavy (projekt Stealth od Fifiho, osazený kombinaci Accutone, Eton) a ty jsem přetáhnul do malé poslechovky. Cílem bylo, abych v poslechovce, kde jsem poslouchal muziku většinu času, dostal o něco více té brilance, kterou jsem měl dosud v uších z dob DA a co Stealth parádně umí. V pokoji jsme s Ektami nečekal žádný zázrak, přeci jen je to menší bedna ve větším prostoru a tím pádem by mělo mé očekávání býti slněno. Nebylo. Paradoxně v pokoji je zvuk z Ekta Grande lepší. Jde zřejmě o následekm menšího utlumení nejvyššího pásma oproti mé poslechovce proto i reprodukce vysokých kmitočtů netrpí takovým útlumem. Asi 14 dní jsem laboroval s jejich usazením "na pozici" - proti čemukoliv, co jsem vlastnil před tím, jsou Ekty obrovsky citlivé na to, jak jsou umístěny a stačí fakt jen posun o pár cm a zejména vysoké pásmo se silně mění. Dnes se dá říct, že jsem z nich dostal asi maximum. Možná se mýlím, buď jsem našel ten "pravý" bod a nebo se bedny nějak rozehrály, ale oproti tomu, jak jsem je vnímal před rokem, nyní nemám nejmenší pocit, že by mi chyběly výšky. Možná, že je jeich objemově stále méně, než z dob DA, ale to je bohatě nahrazeno jejich reálnějším zvukem a barvou. To, v kombinaci s bohatšímu středy (viz výše), položené na basovém základě, dává muzice jninou barvu a vnímám to pozitivně. Například hlas je lepší z Ekta Grande. Je plnější, ženský vokál není uječený, jak bylo občas slýchávat z DA. K basu: objemově je jich více. 5ešeno použitím ucpávek do spodního BR otvoru. Kupodivu našel jsem parádní molitanové ucpávky profi výroby zdarma:-) Jde o vložky, které najdeme v balení léku Wobenzyme:-) Přesné, precizní, sedí špičkově, funkci plní. K tomu jsem polaboroval s kabeláží (jako reprokabel mám Audioquest K2 ) a ty pomohly na středních vyšších a nejvyšších kmitočtech (Gibraltar není tak brilantní a proto jej mám na Stealth). Bryston 14B-SST je opravdu dobrý zesilovač (po předchozí 4B-SST jasně vyplynuly slabiny nižšího modelu, ale i tak to byl dobrý konec) a muzika se velmi výrazně pročistila ve všech ohledech a to i podání L-P prostoru,detailu, věrnějších barev atd...No a poslední změnu přinesla náhrada přehrávače DV60 za Lindemana 820S a to bylo posunutí o třídu. Kdysi jsem zvažoval náhradu výškáču Vifa za Scan Speak - mé označení je "Ještěd" , ale zatím nejsem přesvědčen o tom, zdali to má smysl, potažmo i cena ještědů je vysoká. Muzika mě baví a více poslouchám nyní v pokoji, než v poslechovce a to je vizitka sama o sobě.
Velmi oceňuji tento příspěvek, krásné podělení se o své praktické zkušenosti, a projev vyzrálosti, ke které patří uvědomění si faktu, že nápadnější a prezentnější podání výšek není shodné z přirozenou realističností. Že méně je v některých případech více se v tomto oboru moc nepřipouští.
Takové puštění světla na značku Dynaudio od letitého zaníceného obhájce této značky si zaslouží smeknutí.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Takhle nějak to vypadá. Je to umělecké dílo!!! Je to pozoruhodný souběh estetického a užitného hlediska.NA-Noble Audio píše:Zdeny píše:Ano, vlastním více než rok soustavy od Kocoura - Ekta Grande. Před nimi jsem měl Dynaudio Confidence 5, Dynaudio Special 25, Dynaudio Contour 1,3mkII...
nikdy jsem neměl soustavy se Scan Speaky, léta jsem žil s mnoha modely od Dynaudio, které jsem nevyjmenoval všechny. Dá se říct, že jejich zvuk jsem měl hluboko pod kůží. Důvodem, proč jsem prodal C5, byl fakt že na rock my chyběl takový hutnější basový základ. C5 hrály skvostně, absolutně detailně, prostorvě, hladce, prostě byl to extrovní model-ale bas byla jejich slabá stránky. Byl sice precizně definovaný, ale chyběl mu drajv a údernost a nevyřešil to ani 700W zesilovač. Pak přišla nabídka na Ekty. Našel jsem na netu kupu vláken o těchto DYI soustavách a upřímně řečeno, "chytil" jsem se na vzhled těch, co nabízel Kocour - na amatérské řešení jde o špičkovou práci a dodnes
Nicméně, podstatný by měl být zvuk. Bedny jsem u Kocoura slyšel, ale vždy až domácí poslech v klidu odhalí, o co kráčí. Tak to bylo i s poslechem u Kocoura. Na první dojme nelze příliš sázet - bylo tam trochu více basů, než by jeden chtěl, ale po lehkých basech C5 jsem si říkla, že tohle doladím. Středy velmi dobré, výšky spíše v pozadí, to také doladím. Doma jsem je nainstaloval do malé poslechovky o 12,5m2, zatlumené, aby DA nebyly moc ostré. Zde hrály napřed s Pass X150/X2,5 a Teac DV60. proti C5 jasně přibylo objemu na basech a paradoxně i na středech, ovšem šlo o pomezi nejnižších středů a vyšších basů. Řada nástrojů jako by zvětšila svůj objem, výborně to šlo pozorovat na akustické kytaře, violoncellu, saxofonech atd. Trochu se stáhnul prostor, ale to je spíš jen nuance. Záměrně zatím nepíši nic o vysokých kmitočtech. Muzika se musí poslouchat přesně ve sweet spotu, jakmile člověk odchýlí hlavu , pozoruje zásadní propad na výškách. Jak jsem byl dříve zvyklý při poslechu hudby číst se skloněno hlavou, nyní konec. Muzika okamžitě ztratí brilanci a detail. A nyní k těm výškám. Kdo zná cokoliv od Dynaudia z vyšších řad Contour nebo Confidence, tak ví, že jejich výšky jsou excelentní. Detailní,. lehké, nenásilné, malebné - ale dokáží i potrápit, to když se setká DA s nějakým nevycválaným zesilovačem. Pak to může znamenat utrpení. naštěstí zesilovač Pass v tomto směru nebyl žádným problémem a vysoké kmitočty zvládala tato kombinace na jedničku. S odstupem doby musím hodnocení poopravit a napsat, že jej zvládala na dvojku. proč? Protože teprve po poslechu Ekta Grande a levného výškáče od Vify musím uznat, že ač na nejjemnější detail chudší projev vysokého pásma je zvuk z Vify realističtější. Přes obejmový útlum vysokých kmitočtů je zvuk více podobný reálu - zejména činely mají správný kovový zvuk - hlubší, objemnější a jde opravdu cítit, že činel je z kovu. Co se týká dynamiky, je to zajímavé. Ač objemově méně výšek, tak úder do činelu v nějaké rockové nahrávce má prostě větší drajv. DA to dokázalo nějak zahladit, zateplit, zjemnit. Ale každý ví, že činel je nástroj, který dokáže jemně šustit (štětky) až řezat do uší a-e vždy musím cítit ten kov. A to jsem poznal až po letech, že DA v tomto ohledu nebyly 100%.
Muzika jako celek je z Ekta Grande posazená celkově jakoby níže a to právě po roce soužití s nimi začínám chápat jako jejich výhodu. Dají se totiž poslouchat dlouho. Mají vyšší citlivost, než cokoliv od DA, jež jsem vlastnil, takže dokáží podat vyšší dynamiku nebo akustický tlak, DA žraly výkon jako čert.
Zajímavost: po nějaké době jsem Ekty přestěhoval do obýváku, kde jsem měl dosud velké soustavy (projekt Stealth od Fifiho, osazený kombinaci Accutone, Eton) a ty jsem přetáhnul do malé poslechovky. Cílem bylo, abych v poslechovce, kde jsem poslouchal muziku většinu času, dostal o něco více té brilance, kterou jsem měl dosud v uších z dob DA a co Stealth parádně umí. V pokoji jsme s Ektami nečekal žádný zázrak, přeci jen je to menší bedna ve větším prostoru a tím pádem by mělo mé očekávání býti slněno. Nebylo. Paradoxně v pokoji je zvuk z Ekta Grande lepší. Jde zřejmě o následekm menšího utlumení nejvyššího pásma oproti mé poslechovce proto i reprodukce vysokých kmitočtů netrpí takovým útlumem. Asi 14 dní jsem laboroval s jejich usazením "na pozici" - proti čemukoliv, co jsem vlastnil před tím, jsou Ekty obrovsky citlivé na to, jak jsou umístěny a stačí fakt jen posun o pár cm a zejména vysoké pásmo se silně mění. Dnes se dá říct, že jsem z nich dostal asi maximum. Možná se mýlím, buď jsem našel ten "pravý" bod a nebo se bedny nějak rozehrály, ale oproti tomu, jak jsem je vnímal před rokem, nyní nemám nejmenší pocit, že by mi chyběly výšky. Možná, že je jeich objemově stále méně, než z dob DA, ale to je bohatě nahrazeno jejich reálnějším zvukem a barvou. To, v kombinaci s bohatšímu středy (viz výše), položené na basovém základě, dává muzice jninou barvu a vnímám to pozitivně. Například hlas je lepší z Ekta Grande. Je plnější, ženský vokál není uječený, jak bylo občas slýchávat z DA. K basu: objemově je jich více. 5ešeno použitím ucpávek do spodního BR otvoru. Kupodivu našel jsem parádní molitanové ucpávky profi výroby zdarma:-) Jde o vložky, které najdeme v balení léku Wobenzyme:-) Přesné, precizní, sedí špičkově, funkci plní. K tomu jsem polaboroval s kabeláží (jako reprokabel mám Audioquest K2 ) a ty pomohly na středních vyšších a nejvyšších kmitočtech (Gibraltar není tak brilantní a proto jej mám na Stealth). Bryston 14B-SST je opravdu dobrý zesilovač (po předchozí 4B-SST jasně vyplynuly slabiny nižšího modelu, ale i tak to byl dobrý konec) a muzika se velmi výrazně pročistila ve všech ohledech a to i podání L-P prostoru,detailu, věrnějších barev atd...No a poslední změnu přinesla náhrada přehrávače DV60 za Lindemana 820S a to bylo posunutí o třídu. Kdysi jsem zvažoval náhradu výškáču Vifa za Scan Speak - mé označení je "Ještěd" , ale zatím nejsem přesvědčen o tom, zdali to má smysl, potažmo i cena ještědů je vysoká. Muzika mě baví a více poslouchám nyní v pokoji, než v poslechovce a to je vizitka sama o sobě.
Velmi oceňuji tento příspěvek, krásné podělení se o své praktické zkušenosti, a projev vyzrálosti, ke které patří uvědomění si faktu, že nápadnější a prezentnější podání výšek není shodné z přirozenou realističností. Že méně je v některých případech více se v tomto oboru moc nepřipouští.
Takové puštění světla na značku Dynaudio od letitého zaníceného obhájce této značky si zaslouží smeknutí.
Už dvě noci se mi špatně usíná
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Tak už jsem s Martinem V. v kontaktu. Ten střeďák AudioTechnology má v reprosoustavě VMA-V a zítra si to jedu poslechnout.-Kocour- píše:Pavle, Martin Vitvar ma tripasma s AT 15H SDKM (Troels tam ma SDKAM...
BTW o tomto 5" střeďáku píše: "Podle mých měřítek, zkušeností a po přímém srovnání se Scanspeaky, Etony, SB Acoustics, Vifami a já už ani nevím, co jsem tu všechno měl, je to nejlepší dostupný 150mm střeďák na světě."
No, tak uvidíme, nebo spíše uslyšíme .
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
cca 2 roky spat, bol som si u znameho vypocut DIY projekt , ktory mal nasledne osadenie :
výška - Scan-speak d3004-660000
stred - Audiotechnology C-Quenze 15 H 52
2xbas -Audiotechnology C-Quenze 18 H 52
Prevedenie zebrano palisander v klavirnom laku , rozmer 20x40,5x103, vaha 45 kg a co sa tyka zvuku, bol velmi presny a suchy.
výška - Scan-speak d3004-660000
stred - Audiotechnology C-Quenze 15 H 52
2xbas -Audiotechnology C-Quenze 18 H 52
Prevedenie zebrano palisander v klavirnom laku , rozmer 20x40,5x103, vaha 45 kg a co sa tyka zvuku, bol velmi presny a suchy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
to Jirie
Povrchové provedení těch tvých Ekta Grande je opravdu na profi úrovni Nemohu uvěřit, že je to DIY.
Povrchové provedení těch tvých Ekta Grande je opravdu na profi úrovni Nemohu uvěřit, že je to DIY.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Podle té fotky se to zdá být pěkné, ale skutečný stav dokonalosti se podle takto udělané fotky nedá vůbec posoudit, a hlavně se ta dokonalost velmi obtížně realizuje, o tom něco vím.
Tvarové provedení čelní desky přináší funkční řešení, a jsou to elegantně štíhlé a vyšší bedny padnoucí do oka zejména milovníkům žen typu modelka.
Proti těmto bednám je ta první fotka ve vlákně s měniči Audio Technology a stupňovitou čelní stranou jen špalek, ale mnoho lidí s tím nebude mít problém a najdou se i tací, co by toto i preferovali.
Tvarové provedení čelní desky přináší funkční řešení, a jsou to elegantně štíhlé a vyšší bedny padnoucí do oka zejména milovníkům žen typu modelka.
Proti těmto bednám je ta první fotka ve vlákně s měniči Audio Technology a stupňovitou čelní stranou jen špalek, ale mnoho lidí s tím nebude mít problém a najdou se i tací, co by toto i preferovali.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Probůh, aby nedošlo k omylu.Jiri píše:to Jirie
Povrchové provedení těch tvých Ekta Grande je opravdu na profi úrovni Nemohu uvěřit, že je to DIY.
To NEJSOU MOJE Ekta Grande!!!
Hodil jsem tu jen foto.
Jsou to ty, o kterých je recenze Zdenyho.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Sice tu Pavlovi lezeme s tema Ektama do vlakna, ale napisu to sem.
Ty Ekty nejsou dokonale, ale diky laku a kontrastu cerna a svetla dyha ty nedokonalosti snadno "zmizi". Dnes bych to uz delal jinak, respektive uz by to delal nekdo jiny. Veskere mdf jsem delal a lepil jen s normalnim rucnim naradi, vyrabel jsem sablony a frezoval vse podle nich, steny jsou lepene 8x3mm MDF. Dyha oliva, lepena ve vyhrivanem lisu. Na ty amaterske podminky jsem ale byl s vysledkem velmi spokojeny, ikdyz, jakozto tvurce, tam samozrejme vsechny vady hned vidim.
Jakekoliv zaobleni, zkoseni, zakloneni celou konstrukci nasobne zeslozituje.
Ty Ekty nejsou dokonale, ale diky laku a kontrastu cerna a svetla dyha ty nedokonalosti snadno "zmizi". Dnes bych to uz delal jinak, respektive uz by to delal nekdo jiny. Veskere mdf jsem delal a lepil jen s normalnim rucnim naradi, vyrabel jsem sablony a frezoval vse podle nich, steny jsou lepene 8x3mm MDF. Dyha oliva, lepena ve vyhrivanem lisu. Na ty amaterske podminky jsem ale byl s vysledkem velmi spokojeny, ikdyz, jakozto tvurce, tam samozrejme vsechny vady hned vidim.
Jakekoliv zaobleni, zkoseni, zakloneni celou konstrukci nasobne zeslozituje.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Když už se to tu k mé velké radosti zvrhlo v diskuzi o Ekta Grande, snažně prosím admina o založení jejich vlastního vlákna
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
No říkal jsem si, jestli je to nějakej bojkot tématu? Kladu si např. otázku: proč zkušený konstruktér reprosoustav nepřidá nějakou dobře míněnou radu pro kolegu, místo komentáře zvuku Dynaudií... Ale to jsou ta očekávání :).-Kocour- píše:Sice tu Pavlovi lezeme s tema Ektama do vlakna, ale napisu to sem...
Nicméně nastínil jsem tu plánovaný poslech AT 5". Ten se uskutečnil. VMA-V, které Martin Vitvar postavil, hrají velmi slušně. Je mi jasné, že nelze činit resultáty v jiné poslechovce, s jiným železem aj., ale přesto: Middriver od AudioTechnology mě přesvědčil, že ho mám chtít ve svých budoucích budkách a že se mám těšit na poslech.
Jinak kluci, pokud se vrátíte k tématu, budu rád, (Troelsovo bedny, diy, měniče, součástky výhybky, zkušenosti se stavbou...) za cokoli takového budu vděčný.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Ber to jako reference na zvuk troelsovych beden a ring radiatoru.
Uz ses rozhodl pro vyskac, nebo se alepson k nekteremu priklanis?
Co se tyka konstrukce, souhlasim ze pekny kabatek je potreba a pripadnemu prodeji urcite jen pomuze. Bedna je to jinak celkem jednoducha, projdi peclive vsechny instrukce a fotky co tam Troels ma napsano. Napriklad si dej pozor na dostatecne zkoseni za zapustenim stredaku, ma velky magnet, a pokud ho das do siroke desky, tak ho v podstate uzavres.
Zkus taky najit nekoho kdo ti to premeri. Je dobre vedet ze je vse jak ma byt. Vady menicu se nevyhybaji ani spickovym vyrobcum, a chybu ve vyhybce nebo prefazovani menicu clovek udela hned.
Nevim jestli budes delat stolarinu sam, ale kousek od Prahy dela bedny Ales Bily.
Jinak v kitu od Jantzenu myslim dostanes vse potrebne, tak se vyhnes premysleni co kde sehnat a placeni postovneho vicekrat. A samozrejmne kit i s menicema, nevim jestli si na tom Jantzen neco prirazi. Muzes zkusit poslat poptavku primo do AT a pak porovnat. Ale mohlo by se ti stat ze na menice budes dele cekat.
Uz ses rozhodl pro vyskac, nebo se alepson k nekteremu priklanis?
Co se tyka konstrukce, souhlasim ze pekny kabatek je potreba a pripadnemu prodeji urcite jen pomuze. Bedna je to jinak celkem jednoducha, projdi peclive vsechny instrukce a fotky co tam Troels ma napsano. Napriklad si dej pozor na dostatecne zkoseni za zapustenim stredaku, ma velky magnet, a pokud ho das do siroke desky, tak ho v podstate uzavres.
Zkus taky najit nekoho kdo ti to premeri. Je dobre vedet ze je vse jak ma byt. Vady menicu se nevyhybaji ani spickovym vyrobcum, a chybu ve vyhybce nebo prefazovani menicu clovek udela hned.
Nevim jestli budes delat stolarinu sam, ale kousek od Prahy dela bedny Ales Bily.
Jinak v kitu od Jantzenu myslim dostanes vse potrebne, tak se vyhnes premysleni co kde sehnat a placeni postovneho vicekrat. A samozrejmne kit i s menicema, nevim jestli si na tom Jantzen neco prirazi. Muzes zkusit poslat poptavku primo do AT a pak porovnat. Ale mohlo by se ti stat ze na menice budes dele cekat.
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Jo jo, Ekta G. od Troelse, to je stále k tématu. Konstrukce a tak, to je ok.
A co jsem vybral? Od začátku mám tak nějak chuť na ten Beryliovej vejškáč, tak u něj asi zůstane. Jen musím ještě najít, kde tam psal o porovnání těch kondenzátorů. Stříbrný jsou špička, ale ty hliníkový (novinka) mají být ještě lepší..? No dvě stovky už mě nezabijou.
Koukal jsem, že je dost lidiček v Čechách, který podle Troelse stavěj, namátkou:
http://www.troelsgravesen.dk/DTQWT_Tomas.htm
http://www.troelsgravesen.dk/JenzenAccu_Jara.htm
http://www.troelsgravesen.dk/EktaG_jiri.htm
http://www.troelsgravesen.dk/EktaG_Petr.htm
A co jsem vybral? Od začátku mám tak nějak chuť na ten Beryliovej vejškáč, tak u něj asi zůstane. Jen musím ještě najít, kde tam psal o porovnání těch kondenzátorů. Stříbrný jsou špička, ale ty hliníkový (novinka) mají být ještě lepší..? No dvě stovky už mě nezabijou.
Koukal jsem, že je dost lidiček v Čechách, který podle Troelse stavěj, namátkou:
http://www.troelsgravesen.dk/DTQWT_Tomas.htm
http://www.troelsgravesen.dk/JenzenAccu_Jara.htm
http://www.troelsgravesen.dk/EktaG_jiri.htm
http://www.troelsgravesen.dk/EktaG_Petr.htm
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Jo díky za odkaz. Ta věta, kterou jsem hledal je u popisu zvuku jeho SBA10:
"Řekl bych, že hliníkové kondenzátory jsou dokonce lepší, než nákladnější stříbro-zlaté a jsou levnější, (...)
věřte tomu nebo ne."
"Řekl bych, že hliníkové kondenzátory jsou dokonce lepší, než nákladnější stříbro-zlaté a jsou levnější, (...)
věřte tomu nebo ne."
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Já bych zase čekal, že začneš svůj první příspěvek tím, že po roce a půl po smazání svého osobního vlákna a svého účtu zde si zakládáš účet nový a představíš se, aby letitý členové věděli o koho jde.Pavel M. píše:
No říkal jsem si, jestli je to nějakej bojkot tématu? Kladu si např. otázku: proč zkušený konstruktér reprosoustav nepřidá nějakou dobře míněnou radu pro kolegu, místo komentáře zvuku Dynaudií... Ale to jsou ta očekávání :).
Dobře míněné rady jsem už vyčerpal v naší emailové komunikaci, která proběhla před založením tohoto vlákna. Vycházejí z mé osobní praktické zkušenosti. Ty se ptáš na mé rady, ale ignoruješ je, a zde si říkáš o další. Mělo by Ti už dojít, že nemáš zažitou zkušenost, která by mohla dát váhu mým radám, takže jsou pro Tebe zbytečné, a proto se jimi také neřídíš. Vím to, také jsem Ti to v tomto duchu napsal. Co bys tedy chtěl "slyšet" od konstruktéra, kterého to zaválo od špičkových kalot od Dinaudio a Scan Speak,keramiky a AMT od Mundorfa ke zcela jiné filozofii konstrukcí? Jak se mám vyjádřit k dilematu jestli berilliový nebo hadrový výškáč, když jsem sám dospěl k zcela jiným kvalitám a technickým řešením, které přináší odlišná koncepce než použití tweeteru od nějakých 2-3kHz a tím pádem zasahování do pro sluch choulostivé frekvenční oblasti?
V roce 1994 jsem na tom byl obdobně jako Ty, nechtěl jsem dát balík peněz za už pořádné tovární bedny, tak jsem se rozhodl pro stavbu existujícího projektu "podle kuchařky" Ano, pořízení vyšlo levněji, ale protože jsem výběr projektu mohl postavit pouze na nějaké teorii a mé intuici, a nemohl jsem bedny dopředu slyšet, natož na mé sestavě a v mé místnosti byl zvuk překvapením a u těch beden jsem nezůstal. To, že je projekt pro vnímání dané osoby z kvalitních měničů a komponent vyhybky ještě nic neznamená ohledně možné spokojenosti, protože konstruktér do ladění promítl svůj osobní vkus a také to naladění ovlivnila jeho používaná sestava a místnost. Toto si mnoho lidí neuvědomuje, a proto taky třeba Kocourovi ty Ekta Grande po postavení zřejmě ne zcela vyhovovaly.
Každopádně přeji co nejšťastnější volbu, ať to dopadne jakkoli bude to cenná osobní zkušenost, to je jasné.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Troels Gravesen AudioTechnology 3-Way Classic
Pavle,
v tebou zmíněné komunikaci jsem od tebe dostal v podstatě jediné doporučení, a to vyhnout se komerčním bednám. Což jsem udělal.
Na HE foru jsem pouze požádal o radu/zkušenosti s projektem od dánského konstruktéra Troelse.
Nic víc, nic míň.
-
Za rady, doporučení a sdílené zkušenosti všem, tedy i tobě, děkuji.
v tebou zmíněné komunikaci jsem od tebe dostal v podstatě jediné doporučení, a to vyhnout se komerčním bednám. Což jsem udělal.
Na HE foru jsem pouze požádal o radu/zkušenosti s projektem od dánského konstruktéra Troelse.
Nic víc, nic míň.
-
Za rady, doporučení a sdílené zkušenosti všem, tedy i tobě, děkuji.