Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Ahoj. Zeptám se úplně jednoduše.
Zatímco poslech popu, jazzu,country apod. mými komponenty již celkem vyhovuje, poslech větších orchestrů se mi tam už "nevejde". Nemá to žádnou dynamiku a přesvědčivost. Předpokládám, že řešení tohoto, byť v malém, bude znamenat výdaje ve velkém. I pro menší poslechový prostor. ?. Dík.
Zatímco poslech popu, jazzu,country apod. mými komponenty již celkem vyhovuje, poslech větších orchestrů se mi tam už "nevejde". Nemá to žádnou dynamiku a přesvědčivost. Předpokládám, že řešení tohoto, byť v malém, bude znamenat výdaje ve velkém. I pro menší poslechový prostor. ?. Dík.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
V tom máš pravdu. Reprodukcia klasiky, resp. reprodukovanie veľkého orchestra je podstatne náročnejšie, ako rockovej hudby. Rocková hudba sa väčšinou "odohráva" v počuteľnom rozsahu 50 - 8000 Hz (viď frekvenčný rozsah jednotlivých nástrojov). Veľký orchester vyžaduje podstatne väčšiu rozlíšiteľnosť aparatúry, aby sa jednotlivé nástroje "nezlievali" a aj na frekvenčný rozsah je podstatne náročnejší. Hlavný problém však vidím v reprodukovaní dynamiky. Ďalším faktorom je zachovanie priestoru pri reprodukcii tak, aby bolo možné lokalizovať polohu jednotlivých nástrojov, alebo skupín nástrojov. Je to niečo podobné, ako počúvať orchestrálny jazz. Tieto problémy zvladnu naozaj iba špičkové aparatúry. U reprodukovaní komorných orchestrov a malých jazzových zoskupení je to jednoduchšie, hlavný dôraz sa pri nahrávkach kladie na vernosť reprodukcie jednotlivých nástrojov. Preto aj na výstavách sa väčšinou predvádza "šukajúci" jazz.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Půjde tam hlavně o tu dynamiku. Zatímco špičky v rockové a popové hudbě nastupují z nejtišších sotva slyšitelných pasáží v maximech o nějakých 15dB, u symfonických těles klidně o 40dB. Stav, kdy bude uspokojivě slyšitelná tichá pasáž, nelze provozovat na budkách a integráči, protože při prvním forte orchestru se jedno, druhé nebo obojí prostě rozlítne
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Pro mě osobně je nejslyšitelnějším rozdílem hlavně v podání mikrodynamiky, tzn. rozlišení, schopnost vykreslit a separovat jednotlivé nástroje/skupiny nástrojů. Aby zvuk nebyl koule, ale celek složený z jednotlivých jasně definovaných prvků. Z toho plyne i schopnost čistě reprodukovat slabší signály, které tvoří dozvuky a odrazy = dojem prostorovosti.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
pro mne je vazna hudba spolehlivym meritkem jak na tom dana sestava je, ve zkratce - zahraje-li vaznou hudbu v jeji dynamice a rozliseni nastroju a prostoru, zahraje nakonec vse. Plati o cele sestave, nejenom o reprosoustavach.
p.s. samozrejme zadna sestava vam doma neprinese to co poslech filharmonie nazivo, fyziku neosalime
p.s. samozrejme zadna sestava vam doma neprinese to co poslech filharmonie nazivo, fyziku neosalime
neni placka, neni highend
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
PavelDosko
Svatá pravda. Pouze na klasickou hudbu, ještě lépe na akustické nástroje lze hodnotit a nastavovat aparaturu. Musí to však provádět jedinec, který má zkušenosti a tzv. naposloucháno, aby mnohl srovnávat s živou produkcí. Např. některé SACD od 2L nasnímané DXD (352.8kHz/24bit) Vám pak ukážou vše. Kvalitu, popř. nekvalitu Vaší aparatury.
Svatá pravda. Pouze na klasickou hudbu, ještě lépe na akustické nástroje lze hodnotit a nastavovat aparaturu. Musí to však provádět jedinec, který má zkušenosti a tzv. naposloucháno, aby mnohl srovnávat s živou produkcí. Např. některé SACD od 2L nasnímané DXD (352.8kHz/24bit) Vám pak ukážou vše. Kvalitu, popř. nekvalitu Vaší aparatury.
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Šukací jazz hrá hlavne preto aby nebolo počuť ako blbo tá drahá aparatúra zahrá väčšie obsadenie.aretax píše:V tom máš pravdu. Reprodukcia klasiky, resp. reprodukovanie veľkého orchestra je podstatne náročnejšie, ako rockovej hudby. Rocková hudba sa väčšinou "odohráva" v počuteľnom rozsahu 50 - 8000 Hz (viď frekvenčný rozsah jednotlivých nástrojov). Veľký orchester vyžaduje podstatne väčšiu rozlíšiteľnosť aparatúry, aby sa jednotlivé nástroje "nezlievali" a aj na frekvenčný rozsah je podstatne náročnejší. Hlavný problém však vidím v reprodukovaní dynamiky. Ďalším faktorom je zachovanie priestoru pri reprodukcii tak, aby bolo možné lokalizovať polohu jednotlivých nástrojov, alebo skupín nástrojov. Je to niečo podobné, ako počúvať orchestrálny jazz. Tieto problémy zvladnu naozaj iba špičkové aparatúry. U reprodukovaní komorných orchestrov a malých jazzových zoskupení je to jednoduchšie, hlavný dôraz sa pri nahrávkach kladie na vernosť reprodukcie jednotlivých nástrojov. Preto aj na výstavách sa väčšinou predvádza "šukajúci" jazz.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Bubuxin-KILBRU power
"""Šukací jazz hrá hlavne preto aby nebolo počuť ako blbo tá drahá aparatúra zahrá väčšie obsadenie."""
Máš s tímto při reprodukci klasiky a jazzu osobní vlastní zkušenosti na vlastní " drahé aparatůře ", popř. kde jsi to tak slyšel hrát. Je to překvapující info, se kterým jsem se jako dlouholetý posluchač klasiky a jazzu a býv. prof. hudebník zatím nesetkal. Já mám např. ty jazzmany lokalizovány na stěně za bednami tak, jako kdyby stály na podiu.
Děkuji
"""Šukací jazz hrá hlavne preto aby nebolo počuť ako blbo tá drahá aparatúra zahrá väčšie obsadenie."""
Máš s tímto při reprodukci klasiky a jazzu osobní vlastní zkušenosti na vlastní " drahé aparatůře ", popř. kde jsi to tak slyšel hrát. Je to překvapující info, se kterým jsem se jako dlouholetý posluchač klasiky a jazzu a býv. prof. hudebník zatím nesetkal. Já mám např. ty jazzmany lokalizovány na stěně za bednami tak, jako kdyby stály na podiu.
Děkuji
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Nelze se domluvit, na jednotném názoru s poslechem klasiky na hifi. Každý to vnímá jinak.
Teď proběhla v Ostravě Putovní multimediální výstava - Bedřich Smetana - Má Vlast. Zvuk filharmonie byl vynikající a vím, že toho rozlišení a věrnosti nedosáhnu. Neznámá PA aparatura a zdroj zvuku v profi racku, se slečnou která nechápala, na co se ptám. :)
https://www.youtube.com/watch?v=xRcW7lG2eMo
Opravdu výborný zvuk bez obvyklé ostrosti některých PA systémů. Jen na spodkách to bylo přebuzené asi, nebo to tak má být a já naživo české filharmonii nebyl. Byl požitek slyšet jakoby skutečné plátkové nástroje, to levné hifi neumí.
Mám stejný problém jako Motýl, všechno hraje jako kráva, ale když dám do CDP klasiku z devadesátých let, hraje to jak z kelímku na limču.
Lepší je zvuk PCM z nahrávek SACD v počítači, podle kvality nahrávky.
Taky tomu pomohlo rozlišení děleného zesilovače Yamaha s kvalitníma kabelama RCA která zahrála fakt všechno co bylo v nahrávce, ale tak malé zkreslení a suchý neutrální zvuk značky mi neseděl.
Můj integráč hraje líp, mohu si nastavit celkovou zpětnou vazbu voličem u ovladače hlasitosti, podle nálady a nahrávky. Klasika je nejnáročnější disciplína. Hodně ji umí gramofon, ale to je drahý kůň. Taky se mi líbil DA převodník za 140t. Jde na něm navolit filtr analog. A to bylo vynikající.
Právě na klasiku. DSD.
Teď proběhla v Ostravě Putovní multimediální výstava - Bedřich Smetana - Má Vlast. Zvuk filharmonie byl vynikající a vím, že toho rozlišení a věrnosti nedosáhnu. Neznámá PA aparatura a zdroj zvuku v profi racku, se slečnou která nechápala, na co se ptám. :)
https://www.youtube.com/watch?v=xRcW7lG2eMo
Opravdu výborný zvuk bez obvyklé ostrosti některých PA systémů. Jen na spodkách to bylo přebuzené asi, nebo to tak má být a já naživo české filharmonii nebyl. Byl požitek slyšet jakoby skutečné plátkové nástroje, to levné hifi neumí.
Mám stejný problém jako Motýl, všechno hraje jako kráva, ale když dám do CDP klasiku z devadesátých let, hraje to jak z kelímku na limču.
Lepší je zvuk PCM z nahrávek SACD v počítači, podle kvality nahrávky.
Taky tomu pomohlo rozlišení děleného zesilovače Yamaha s kvalitníma kabelama RCA která zahrála fakt všechno co bylo v nahrávce, ale tak malé zkreslení a suchý neutrální zvuk značky mi neseděl.
Můj integráč hraje líp, mohu si nastavit celkovou zpětnou vazbu voličem u ovladače hlasitosti, podle nálady a nahrávky. Klasika je nejnáročnější disciplína. Hodně ji umí gramofon, ale to je drahý kůň. Taky se mi líbil DA převodník za 140t. Jde na něm navolit filtr analog. A to bylo vynikající.
Právě na klasiku. DSD.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Za mně klasiku na gramci dnes už né. Zvukově je to sice velice přijatelné, ale bohužel to nestíhá dynamiku a v tichých pasážích není "ticho". Dnes klasiku jedině na SACD, popř. na solidně udělaném CD.
Např. Má vlast - vlastním na SACD : https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/4928657 a https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/7112003 - zvukově technicky bez chyby,
ale nejlépe zvukově hudebně mně sedí na CD: https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/8021127 to je ta Decca jak odkazuješ na You Tube. To je česká klasika a Česká filharmonie a na té interpretaci je to znát.
Např. Má vlast - vlastním na SACD : https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/4928657 a https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/7112003 - zvukově technicky bez chyby,
ale nejlépe zvukově hudebně mně sedí na CD: https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/8021127 to je ta Decca jak odkazuješ na You Tube. To je česká klasika a Česká filharmonie a na té interpretaci je to znát.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
eficak: u mne je poslech klasiky asi prevazujici zanr a ac jsem mel opravdu dost LP desek tak to byl popud pro vybudovani slisne digi vetve = uprimne na klasice mne neduhy gramofonu stvaly vic nez u jine hudby
neni placka, neni highend
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Máte někdo zkušenosti s HiRes Novosvětské ze Supraphonline.cz
Už delší dobu si na to brousím zoubky.
Už delší dobu si na to brousím zoubky.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
za tech par korun to stoji za to, je to nahravka z roku 1972 CPO pod vedením Vaclava Neumanna, zvuk vytecny
foobar2000 1.3.15 / Dynamic Range Meter 1.1.1
log date: 2018-11-11 11:23:02
--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Antonín Dvořák / Symfonie č. 9 e moll "Z Nového světa"
--------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR13 -2.37 dB -22.04 dB 9:20 01-01 Adagio. Allegro molto
DR18 -2.09 dB -27.22 dB 12:18 02-02 Largo
DR14 -1.13 dB -22.05 dB 8:17 03-03 Molto vivace
DR12 -0.63 dB -18.35 dB 11:14 04-04 Allegro con fuoco
--------------------------------------------------------------------------------
Number of tracks: 4
Official DR value: DR14
Samplerate: 192000 Hz
Channels: 2
Bits per sample: 24
Bitrate: 9216 kbps
Codec: PCM
foobar2000 1.3.15 / Dynamic Range Meter 1.1.1
log date: 2018-11-11 11:23:02
--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Antonín Dvořák / Symfonie č. 9 e moll "Z Nového světa"
--------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR13 -2.37 dB -22.04 dB 9:20 01-01 Adagio. Allegro molto
DR18 -2.09 dB -27.22 dB 12:18 02-02 Largo
DR14 -1.13 dB -22.05 dB 8:17 03-03 Molto vivace
DR12 -0.63 dB -18.35 dB 11:14 04-04 Allegro con fuoco
--------------------------------------------------------------------------------
Number of tracks: 4
Official DR value: DR14
Samplerate: 192000 Hz
Channels: 2
Bits per sample: 24
Bitrate: 9216 kbps
Codec: PCM
neni placka, neni highend
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
jirie
Ano, mám. Je to jak píše PavelDosko. Je to stará analogová nahrávka, vůči jiné verzi to slyším lehounce "pod dekou" a mírně stereo báze doleva. Zvuk je ale opravdu velice příjemný a poslouchatelný. Mám to i ve verzi na CD z roku 1982 ( Nippon Columbia ) - stejná interpretace, ale již záznam v PCM. CD je zcela přesné, ale zdá se to takové ostřejší - prostě digitál.
Za ty kačky neprohloupíš.
Ano, mám. Je to jak píše PavelDosko. Je to stará analogová nahrávka, vůči jiné verzi to slyším lehounce "pod dekou" a mírně stereo báze doleva. Zvuk je ale opravdu velice příjemný a poslouchatelný. Mám to i ve verzi na CD z roku 1982 ( Nippon Columbia ) - stejná interpretace, ale již záznam v PCM. CD je zcela přesné, ale zdá se to takové ostřejší - prostě digitál.
Za ty kačky neprohloupíš.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Slyšel jsem hodně málo sestav, které by klasiku zahrály pro mne přijatelným způsobem. Většinou byly velice drahé. Ta moje sestava to taky neumí. Důvodem proč mne klasika nikdy nebrala je, že jsem ji vlastně nikdy pořádně neslyšel. To se v nedávné době změnilo a zajímá mne to. Znamená to ale ladit ladit ladit. A to stojí energii a peníze. Bez toho to nejde. Šukací jazz zní zajímavě skoro na všem, to je fakt.
OPPO 105DCaseaMkII., PRIMARE BD32Casea, CXU, Pannde PD-6 Elite, Cineultra V204
PRIMARE SP33Casea, 4xCAMBRIDGE 851WCasea, hlavní B&W 803D2, centr B&W HTM2D2, zadní B&W 804D2, sub 2xREL Britannia B1,TV Panasonic TX-65JZ2000E
PRIMARE SP33Casea, 4xCAMBRIDGE 851WCasea, hlavní B&W 803D2, centr B&W HTM2D2, zadní B&W 804D2, sub 2xREL Britannia B1,TV Panasonic TX-65JZ2000E
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Klasika je opravdu samostatná disciplína. A až se ten aparát povede na tu klasiku "naladit", majitel většinou zjistí, že nic jiného na tom poslouchat nemůže Taky nemám aparát, který by hrál bůhví jak, a klasiku už vůbec, z toho absolutního úhlu pohledu, ale mám ji taky a rád si ji poslechnu jak z cd, tak z lp. Je to zapeklita věc, nejlíp mít 2 sestavy . Nebo jednu, ale rozhodnout se, jakým směrem se dát. To chce zkušenosti, cesta je dlouhá plná prachu a překážek.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
proc ?valderon píše:Klasika je opravdu samostatná disciplína. A až se ten aparát povede na tu klasiku "naladit", majitel většinou zjistí, že nic jiného na tom poslouchat nemůže
neni placka, neni highend
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
To je podle mě ptákovina. A ještě k tomu to říká chlap, který má doma bedny jako dělaný na poslech klasiky, jen si je nakonec domedoval a zneschopnil něčím, s čím už klasiku nezahrajou :-)
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Proč? To nevim, proč tomu tak je, ale hodně těchto majitelů to sami přiznávají. A slyším to i od jiných členů, že klasika u pana XY hrála výborně, ale když se pustil rock, folk atd., tak to dobré nebylo. Ale proč to tak je? Možná to souvisí s tím, jak se říká, že není na světě univerzální sestava.
Mimochodem, neber to jako rýpání, tak ten příspěvek nebyl psán ani myšlen, proto i ty smajlíky...
Mimochodem, neber to jako rýpání, tak ten příspěvek nebyl psán ani myšlen, proto i ty smajlíky...
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Redbaron:
Možná máš pravdu, já se nepřu. V hifi jedu 25 let. Už jsem něco měl, prošel spoustou "zvuků '. A ten zvuk co doma mám teď, je přesně to, co chci. Ale pořád je to cesta, za 5 let budu chtít možná něco zase jinak. A klasiku mi mé bedny zahrají, pro mě. Možná ne pro tebe, nebo kohokoli jiného. Jsem si vědom toho, že mi to hraje nedostatečně. Znám mnoho sestav, které hrají líp. Ale já jsem tak spokojený...
Možná máš pravdu, já se nepřu. V hifi jedu 25 let. Už jsem něco měl, prošel spoustou "zvuků '. A ten zvuk co doma mám teď, je přesně to, co chci. Ale pořád je to cesta, za 5 let budu chtít možná něco zase jinak. A klasiku mi mé bedny zahrají, pro mě. Možná ne pro tebe, nebo kohokoli jiného. Jsem si vědom toho, že mi to hraje nedostatečně. Znám mnoho sestav, které hrají líp. Ale já jsem tak spokojený...
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Ale vždyť jo, upravil sis zvuk, na kterém v ATC makali aby byl přesný jako žiletka, k obrazu svému a já to dovedu pochopit, i to že si to takhle užíváš.
Jen trvám na tom, že mezi reprobednami jsou ty tvé na klasiku opravdu vhodné, frekvenčně vyrovnané, velmi přesné a také velmi dobře zatížitelné, prakticky do hranice ohluchnutí u nich záleží jen na koncáku jak dobře je vybudí.
Jen trvám na tom, že mezi reprobednami jsou ty tvé na klasiku opravdu vhodné, frekvenčně vyrovnané, velmi přesné a také velmi dobře zatížitelné, prakticky do hranice ohluchnutí u nich záleží jen na koncáku jak dobře je vybudí.
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Nesúhlasím. Keď je zostava dobrá, nahrávka tiež, musí zahrať každý žáner. Počúvam skoro všetky žánre (okrem hip hopu a podobných nezmyslov) a naozaj mi hrá všetko dobre. Tí, čo boli u mňa to potvrdia. Môžem povedať, že som so zvukom spokojný. Rozdiely síce sú, ale nie na základe žánrov. Včera som počúval Mahlerovu 3. symfóniu, dnes zas Led Zeppelin a Oscara Petersona (škoda, že nevydali spoločnú LP. Bolo by to zaujímavé). Spokojnosť.valderon píše:Proč? To nevim, proč tomu tak je, ale hodně těchto majitelů to sami přiznávají. A slyším to i od jiných členů, že klasika u pana XY hrála výborně, ale když se pustil rock, folk atd., tak to dobré nebylo. Ale proč to tak je? Možná to souvisí s tím, jak se říká, že není na světě univerzální sestava.
Mimochodem, neber to jako rýpání, tak ten příspěvek nebyl psán ani myšlen, proto i ty smajlíky...
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Přikláním k názoru Aretaxe. Pokud aparatura dokáže zahrát výborně klasickou hudbu tak si poradí i s jakýmkoliv jiným žánrem. Na horších aparátech potom poslech rocku nebo jazzu je stále poslouchatelný ale klasika už na tom "nebaví" poslouchat.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Dovolím si malinko z jiného soudku.
K problematice reprodukce/ živé vystoupení bych doporučil toto video
https://www.youtube.com/watch?v=_lmXi1y1fzs
a zapřemýšlet nad komentářem
hugeandy71
it sounds different, so... in a hall the band Always wins, in my house, i will go with the high end system, thank you... sorry, but i don't want these guys in my home
K problematice reprodukce/ živé vystoupení bych doporučil toto video
https://www.youtube.com/watch?v=_lmXi1y1fzs
a zapřemýšlet nad komentářem
hugeandy71
it sounds different, so... in a hall the band Always wins, in my house, i will go with the high end system, thank you... sorry, but i don't want these guys in my home
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Oldear: Jazzmanov presne lokalizovaných môžeš mať, to je skorej záležitosťou výsledného mixu ako sú nástroje uložené v priestore. Teda v prípade že sa jedná o viacmikrofónový záznam. Ja som mal na mysli to že keď začne hrať viac nástrojov naraz, tak sa to celé zosype, znepresní, nesedí veľkosť nástrojov a podobne. Takže jednoduché obsadenie v skladbe je výhodou, basa bručí, klavír cinká a dlho doznieva.....
NA-Noble Audio: Akosi nechápem čo s tým videom. Ani mne by sa domov tí hudobníci nevošli. Zaujala ma ale iná vec. Všimol si si že hudobníci hrajú niečo iné ako je následne pustené do bední?
NA-Noble Audio: Akosi nechápem čo s tým videom. Ani mne by sa domov tí hudobníci nevošli. Zaujala ma ale iná vec. Všimol si si že hudobníci hrajú niečo iné ako je následne pustené do bední?
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
""" Šukací jazz hrá hlavne preto aby nebolo počuť ako blbo tá drahá aparatúra zahrá väčšie obsadenie. """
Jo.
Ještě si zapoměl napsat na které drahé aparatúře jsi slyšel tak blbo zahrát väčšie obsadenie.
Dík.
BTW, klasiku poslouchám velmi často, velké orchestry nevyjímaje a lokalizace většinou zcela přesná. Ještě si to rozestavení pamatuji z doby, kdy jsem aktivně hrál.
Jo.
Ještě si zapoměl napsat na které drahé aparatúře jsi slyšel tak blbo zahrát väčšie obsadenie.
Dík.
BTW, klasiku poslouchám velmi často, velké orchestry nevyjímaje a lokalizace většinou zcela přesná. Ještě si to rozestavení pamatuji z doby, kdy jsem aktivně hrál.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
A co způsob nahrávání jednotlivých žánrů ? Country, bluegrass,jazz a pod. jsou takové uvolněné, tedy málo dynamické. Proto na to stačí jednodušší audiořetězec. U rocku je snad dynamika jednoduše dosažitelná dynamickým chováním bubnů, kytar a dnes již elektronických kláves. Zato nasnímat orchestr, kde nástroje plynou a jsou klasické asi bude jiná úroveň tvorby kvalitního CD. Myslím si, že dynamický rozsah hudby není totéž jako dynamika projevu lezoucí z reprobeden. "Mýliti se je lidské".
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
ja ti nevim, u tebou vzpomenutyh zanru mam nahravky s DR 16 a vys, ono to asi tak uplne presne jak pises nebude
p.s. termin sukaci jazz je pro vas presne co ?
p.s. termin sukaci jazz je pro vas presne co ?
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
p.s.motyle, byls nekdy na zivem jazzovem koncertu ktery ti pripadal malo dynamicky ???
neni placka, neni highend
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Motyl,
je to trochu nekonktretna otazka, lebo klasicka hudba je len velmi vseobecne oznacenie, zahrnajuce od starej hudby, komornu, opery, symfonie, chramova hudba atd atd. a kazda ma ine naroky na aparaturu.
Nemyslim si, ze ak ti hra naozaj dobre blues'/jazz/rock, ze bys si mal mat nejake zasadne problemy s komornou hudbou, starsiou symfonickou [baroko], klavirnymi koncertami, piesnove recitaly a tak.
Fakt je, ze neamplifikovana hudba odhali vela co sa tyka tonalnej vernosti, a tam prichadza prave to napocuvanie, ktore ti pomoze aby si sa zorientoval. Ale toto nie je nic, kde by nestacilo velmi kvalitne dvojpasmo a primerana akustika. Ja tento typ hudby pocuvam v pracovni na nearfield, cez studiove monitory, prehnane cez DSP korekcie. Jeden by sa divil, kolko o vyrovnanosti zvuku a casovej koherencii repro dokaze odhalit aj Bach a dobre temperovany klavir.
A co sa tyka velkej symfonickej alebo chramovej hudby, tak tam asi bohuzial ziadne stereo nedokaze sprostredkovat tu esenciu toho ziveho zazitku.
Priznam sa, ze som nepocul hrat aparaturu za milion euro, ale napr. zostava za 250 000 je este stale uplne mimo.
Akustiku a ambient Musikvereinu alebo Concertgebouw proste dvojkanal neda. Kto zazil, vie o com hovorim. A nejde o technicke veci, typu lokalizacia, mikrodynamika alebo transparentnost zostavy. To je pri highende od urictej cenovej urovne samozrejme.
Ak si chces vybudovat zostavu na tento typ hudby, tam by som siel asi do multikanalu, existuje relativne vela dobrej hudby na multikanal SACD, najma z oblasti klasiky. Tam uz ta iluzia existuje, ale zase je treba spickovy surround processor a DSP, ak to ma mat zmysel.
[pre mna multkanal neni, ja chodim pocuvat tento typ hudby nazivo, naposledy uzasny Prokofiev/Korsakov/Cajkovskyj]
je to trochu nekonktretna otazka, lebo klasicka hudba je len velmi vseobecne oznacenie, zahrnajuce od starej hudby, komornu, opery, symfonie, chramova hudba atd atd. a kazda ma ine naroky na aparaturu.
Nemyslim si, ze ak ti hra naozaj dobre blues'/jazz/rock, ze bys si mal mat nejake zasadne problemy s komornou hudbou, starsiou symfonickou [baroko], klavirnymi koncertami, piesnove recitaly a tak.
Fakt je, ze neamplifikovana hudba odhali vela co sa tyka tonalnej vernosti, a tam prichadza prave to napocuvanie, ktore ti pomoze aby si sa zorientoval. Ale toto nie je nic, kde by nestacilo velmi kvalitne dvojpasmo a primerana akustika. Ja tento typ hudby pocuvam v pracovni na nearfield, cez studiove monitory, prehnane cez DSP korekcie. Jeden by sa divil, kolko o vyrovnanosti zvuku a casovej koherencii repro dokaze odhalit aj Bach a dobre temperovany klavir.
A co sa tyka velkej symfonickej alebo chramovej hudby, tak tam asi bohuzial ziadne stereo nedokaze sprostredkovat tu esenciu toho ziveho zazitku.
Priznam sa, ze som nepocul hrat aparaturu za milion euro, ale napr. zostava za 250 000 je este stale uplne mimo.
Akustiku a ambient Musikvereinu alebo Concertgebouw proste dvojkanal neda. Kto zazil, vie o com hovorim. A nejde o technicke veci, typu lokalizacia, mikrodynamika alebo transparentnost zostavy. To je pri highende od urictej cenovej urovne samozrejme.
Ak si chces vybudovat zostavu na tento typ hudby, tam by som siel asi do multikanalu, existuje relativne vela dobrej hudby na multikanal SACD, najma z oblasti klasiky. Tam uz ta iluzia existuje, ale zase je treba spickovy surround processor a DSP, ak to ma mat zmysel.
[pre mna multkanal neni, ja chodim pocuvat tento typ hudby nazivo, naposledy uzasny Prokofiev/Korsakov/Cajkovskyj]
Martin Logan Renaissance 15A, Focus C18+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
Akustika GIK Snake Oil - Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Téma sa nazýva: Rozdíl v poslechu klasiky a popu. a nie je vernosti reprodukovania živého koncertu. To, že z reprodukcie nikdy nebude originál nemusím vysvetľovať ani mojim vnukom.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Klasika je previt. Jsou myslim sestavy, ktere zahraji klasiku lip. Stejne jako sestavy ktere zahraji lip techno. Od nejake cenovky uz je ten rozdil asi mensi a mensi. A samozrejme lip a hur je indivindy. U klasiky obzvlast hodne. Znam dve sestavy supr na klasiku a kazda hraje jinak. Jedna suse analyticky, druha muzikalne, nastroje s vetsim telem. Kdyz mi nekdo rekne tak to maznit a to druhe je spatne. Zrovna u klasiky je to imho nesmysl. Kazdy ma nejake usi prefetenci atd.
Jinak komponentove bych volil silnejsi zes a citlivejsi bedny, at je pretlak vykonu a kontrola. A moderni prevodnik, ktery tu celou komplexitu poradne spocita a muze upravit lip nez starsi DACy bez FPGA.
Jinak komponentove bych volil silnejsi zes a citlivejsi bedny, at je pretlak vykonu a kontrola. A moderni prevodnik, ktery tu celou komplexitu poradne spocita a muze upravit lip nez starsi DACy bez FPGA.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
To je asi každému jasné, že každá zostava hrá ináč. Ale v základných princípoch musia byť rovnaké, t.j. rozlíšenie, dynamika, detaily, priestor. Mení sa farba zvuku a prípadne pomer medzi dynamikou a detailami. Na rozdiel od Teba, ja by som doporučil menej citlivé bedne a čo možno najsilnejší zosilňovač. Takáto kombinácia lepšie prenesie dynamické kontrasty. V zásade platí, ak hrá dobre klasika, resp. veľký orchester, potom bedne zvládnu dobre aj ostatné žánre. Naopak to neplatí.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Uznávám, že jsem to trochu pomíchal dohromady do guláše, ale už to nechám být.PavelDosko píše:p.s.motyle, byls nekdy na zivem jazzovem koncertu ktery ti pripadal malo dynamicky ???
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Čím je způsobeno, že méně citlivé bedny přenesou líp dynamické kontrasty než více citlivé bedny (s totožným hodně výkonným zesilovačem)? Nijak cíleně jsem se po tom nepídil, ale taky mi více vyhovuje kombinace s víc citlivýma bednama. Zároveň ale neumím říct, jestli právě ta citlivost sama o sobě je tím důvodem...aretax píše:ja by som doporučil menej citlivé bedne a čo možno najsilnejší zosilňovač. Takáto kombinácia lepšie prenesie dynamické kontrasty.
Jinak se ze své zkušenosti taky kloním k názoru, že sestava, která zahraje dobře klasiku (velký orchestr), zahraje dobře všechny žánry.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Bedne s vysokou citlivosťou pasujú skôr k elektrónkovým zosilňovačom s nízkym výkonom. Prejaví sa to najmä v basových a veľmi dynamických pasážach, kde - volne povedané, malý výkon zosilňovača nestačí a kompenzuje sa vyššou citlivosťou bední. Bas síce zahrajú, ale menej dôrazne a s menším objemom. Niektorý z odborníkov by to určite vysvetlil lepšie (tento raz to nemyslím ironicky). Ja nie som odborník ani v akustike, ani v elektronike. Iba podávam to, čo mám overené.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Dajme tomu že v špičke požadujem 120 dB. Pri citlivosti bední 85 dB potrebujem výkon 2x2 kW aby som ho dosiahol. Naozaj nie je dôvod prečo by to mala byť správna správna kombinácia. Pri citlivosti 95 dB mi stačí výkon 2x128 W.
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
aretax:
No tohle je jasne. Pochopil jsem tvuj text jako ze i se silnym zesilovacem zahraji mene citlive bedny dynamicteji nez citlivejsi bedny.
No tohle je jasne. Pochopil jsem tvuj text jako ze i se silnym zesilovacem zahraji mene citlive bedny dynamicteji nez citlivejsi bedny.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Rozdíl v poslechu klasiky a popu.
Áno, 120 dB v špičke. Stredná posluchová hlasitosť potom bude 85 dB (-35 dB), čo zodpovedá realite veľkého orchestra. V linku nižšie sa cough pekne rozpísal. Všimnite si napr. histogram Šostakovičovej 11. symfónie.
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=280
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=280