Mam otazku ..
Predstavuje to nejaky problem ak signal z CD/SACD ci BluRay prehravaca ktore maju prevodniki 192/32bit prepojim cez opticky kabel alebo Coaxial na zosilovac ...ale zosilovac ma na optike a Coax. max. prenos 192/24bit ...
alebo to nehraje ziadnu ulohu ...zdroje signalu budu trebarz klasicke CD/SACD/DVD ci BluRAy Disky...
z DAC 192/32 na optiku/Coaxial 192/24
Re: z DAC 192/32 na optiku/Coaxial 192/24
Takze ak by nahodou niekoho zaujimalo hlavne amaterou co maju hifi a nic nevedia ...
Bitova hlbka:Další parametr charakterizující digitální signál je bitová hloubka. Je spoluodpovědná za dynamiku nahrávky a množství digitálního šumu.
Mezi 16 a 24 bity je na kvalitním audio-systému ještě postřehnutelný rozdíl. Vyšší bitrate nemá z hlediska posluchače smysl a může se
uplatnit už jen jako mezistupeň v celkovém řetězci zpracování.
Celé toto povídání by mohlo zavádět k domněnce, že použijeme-li vyšší vzorkovací frekvenci a bitovou hloubku, odstraníme veškerá
úskalí digitálního signálu. SACD a DVD-audio se svými naddimenzovanými parametry tyto nedostatky skutečně odstraňují, avšak digitální
úskalí se neuskromňují pouze na proces vzorkování.
Další dvě odlišnosti již nejsou tak zřejmé a často zmiňované. Nejedná se již o odlišnosti přímého převodu analogového signálu na ten
digitální, ale jedná se spíše o povahu celého řetězce, na jehož konci je gramofonová deska popřípadě CD.
Vzorkovaci frekvence:Nyquistův-Shannonův teorém říká, že přesná rekonstrukce spojitého, frekvenčně omezeného, signálu z jeho vzorků je možná
tehdy, pokud byl vzorkován frekvencí alespoň dvakrát vyšší, než je maximální frekvence rekonstruovaného signálu. To znamená, že při běžné
vzorkovací frekvenci 44,1kHz u CD je maximální přenášená frekvence 22 kHz, která i s rezervou pokryje horní limit slyšitelnosti. Jenže…
Jedna věc je matematická teorie a druhá skutečná realizace. Za prvé nejsme schopni realizovat takto kolmý filtr, a tak v lepším případě
přijdeme o část vyšších frekvencí, v tom horším dojde k aliasingu a v nahrávce se objeví slyšitelné pazvuky. Za druhé, tento teorém řeší věc
spíše z již zmíněného aliasingu a nedívá se na přesnou rekonstrukci z hlediska člověka.
Bitova hlbka:Další parametr charakterizující digitální signál je bitová hloubka. Je spoluodpovědná za dynamiku nahrávky a množství digitálního šumu.
Mezi 16 a 24 bity je na kvalitním audio-systému ještě postřehnutelný rozdíl. Vyšší bitrate nemá z hlediska posluchače smysl a může se
uplatnit už jen jako mezistupeň v celkovém řetězci zpracování.
Celé toto povídání by mohlo zavádět k domněnce, že použijeme-li vyšší vzorkovací frekvenci a bitovou hloubku, odstraníme veškerá
úskalí digitálního signálu. SACD a DVD-audio se svými naddimenzovanými parametry tyto nedostatky skutečně odstraňují, avšak digitální
úskalí se neuskromňují pouze na proces vzorkování.
Další dvě odlišnosti již nejsou tak zřejmé a často zmiňované. Nejedná se již o odlišnosti přímého převodu analogového signálu na ten
digitální, ale jedná se spíše o povahu celého řetězce, na jehož konci je gramofonová deska popřípadě CD.
Vzorkovaci frekvence:Nyquistův-Shannonův teorém říká, že přesná rekonstrukce spojitého, frekvenčně omezeného, signálu z jeho vzorků je možná
tehdy, pokud byl vzorkován frekvencí alespoň dvakrát vyšší, než je maximální frekvence rekonstruovaného signálu. To znamená, že při běžné
vzorkovací frekvenci 44,1kHz u CD je maximální přenášená frekvence 22 kHz, která i s rezervou pokryje horní limit slyšitelnosti. Jenže…
Jedna věc je matematická teorie a druhá skutečná realizace. Za prvé nejsme schopni realizovat takto kolmý filtr, a tak v lepším případě
přijdeme o část vyšších frekvencí, v tom horším dojde k aliasingu a v nahrávce se objeví slyšitelné pazvuky. Za druhé, tento teorém řeší věc
spíše z již zmíněného aliasingu a nedívá se na přesnou rekonstrukci z hlediska člověka.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: z DAC 192/32 na optiku/Coaxial 192/24
nechces s tim zakladanim for trochu pribrzdit ?
neni placka, neni highend