Stránka 2 z 2

Re: Flac vs Flac

Napsal: 14 říj 2014 14:55
od noaid
Je třeba také brát v potaz technický pokrok. Pokud někde někdo něco zkoušel před 15 lety a vyšlo mu, že kopie hraje jinak než originál, může to být proto, že tehdejší mechaniky byly mnohem náchylnější na chyby čtení CD než dnešní, které už dokáží číst záznamy se 100x vyšší hustotou a bez chyb. Totéž se týká vypalovaček. Velká část běžně prezentovaných názorů se týká zkušeností zastaralých. U digitální techniky je vývoj tak překotný, že staré zkušenosti jsou v podstatě k ničemu, spíše zavádějící.
U highendových "pouze CD" přehrávačů se trochu obávám toho, že může jít o zastaralé technologie mechanik, které nemají moc rády CD-R (kdysi je někdo na zakázku vyrobil v určitém počtu a pak jsou x let používány v kusovém ne příliš prodávaném highendu), a proto to může být slyšet. Moderní PC mechaniky zvládají bezchybně mnohem více něž nějaké obyčejné CD-R.

Ona i ta rada vypalovat co nejpomaleji už dnes nemusí platit. Vypalovačky i media jsou optimalizovány na určitou rychlost pálení a to dnes už spíše tu vyšší, tehdy vykazují nejméně případných chyb.

Důležité pro správnou kopii může být seřízení offsetu při grabování a pálení. Ale jist si tím nejsem.
Pak může být problém s případnou preemfází. Ale moc jsem to nestudoval.

S tím odlišným formátem má Yngwie pravdu, je to stream vs. filesystem.

Re: Flac vs Flac

Napsal: 14 říj 2014 15:06
od Yngwie
Jak pravíš ... současná média jsou navrhnuta tak, aby vyhovovala vysokým rychlostem při daném výkonu laseru a jeho vlnové délce. Sami výrobci u médií 50+ nedoporučují pálit nižší jak 16- násobnou rychlostí. Většina mechanik také ani toto nedovolí. Dobré v tom jsou drahá média MFSL Audio Ultradisc 74, která lze vypalovat nízkou 2/4x rychlostí s výkonem laseru po 10mW.

Re: Flac vs Flac

Napsal: 14 říj 2014 15:09
od Odar
Yngwie --> Ja viem, ze to nie je ako vypalene data na ISO Joliet / UDF. Ale zastavam nazor, ze pokial mam original, dostanem pri citani nejaku cifru a tuto cifru dostanem aj pri citani kopie, tak je to kopia 1:1. Na tomto je postavena filozofia EAC Test & Copy. Nikto nic lepsie doteraz nevymyslel (aspon o tom neviem). K dokonalosti to ma mozno dotiahnuty Plextor s jeho PlexTools. Ale dnes prakticky nezohnatelne zelezo.

Opakujem sa - ide mi o vysledok, co precitam z CD do DAC. Ak si viem overit, ze som precital to iste - kde je ten rozdiel? Co je tam ine? Netvrdim, ze som zozral vsetku mudrost sveta, ale toto su veci, ktore mam osahane a viem, ako sa spravaju. Nie usami, ale postupmi, ktore pouzivali kedysi (dnes to uz nikoho netrapi) servery, ktore testovali napalovacky a kvalitu medii.

Samozrejme existuje sposob, ako narocky vyrobit nieco, co sa vobec nepriblizi originalu. Ripnem to v Burst Mode napriklad v Nerovi, kde nemam absolutne ziadnu kontrolu nad tym, ako sa dostali data na disk. Nasledne vypalim na najhorsie mozne medium plnou rychlostou a este popri tom zatazujem celu masinu, aby mi narocky padal buffer a napalovacka bola nutena napalovanie pozdrzat a doplnat buffer. Alebo este lepsie, vypalim to On the Fly na 2 napalovackach na jednom EIDE kabli (co sa dnes na SATA samozrejme neriesi). Tym docielim co najviac C2jok. Ale na co by som to preboha robil?

"Argument" "ja to pocujem", "pocut to na drahom CD prehravaci" neberiem. Su to digitalne data, kde existuje sposob, ako opakovatelne overit, ci su precitane korektne, alebo nie.

Re: Flac vs Flac

Napsal: 14 říj 2014 15:35
od bh69
i kdyby tam chyby vznikaly v tak velkem mnozstvi, ze by se zmenil vysledny signal produkovany DACem, tak se to nemuze projevit potlacenim nekterych pasem - digital neni analog, kde muze dojit k utlumu / zkresleni urcitych frekvenci. Takze pokud treba nekdo tvrdi, ze vymenil USB kabel a slysel lepsi basy, tak je to jednoznacna psychoakustika :-)