Dasta
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 890
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dasta
Myslím, že jsem to napsal srozumitelně, je to konstatování o tom jak to je s hifistama kteří mají technické vzdělání a ještě žijí v představě, jak je věda už na konci svého poznání, nebo má minimálně objasněné vše potřebné pro dokonalé vysvětlení všeho ohledně našeho koníčka. Ty mezi ně rozhodně nepatříš, nijak se Tě to tedy netýká.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Dasta
NA
znám naštěstí hodně hifistů s technickým vzděláním/ dokonalou audio-erudicí, kteří na základě skutečné praxe se skutečným hifi přešli od
popíračům k kabelověrcům.
aretaxe se to bohužel zřejmě také týká. svedl přeci nesčetně bitev s inkvizitory.
:-)
znám naštěstí hodně hifistů s technickým vzděláním/ dokonalou audio-erudicí, kteří na základě skutečné praxe se skutečným hifi přešli od
popíračům k kabelověrcům.
aretaxe se to bohužel zřejmě také týká. svedl přeci nesčetně bitev s inkvizitory.
:-)
Re: Dasta
Pýtal som sa preto, lebo aj ja poznám viac vysoko erudovaných ľudí v oblasti elektrotechniky (docentov a profesorov - pôvodne mojich spolužiakov), ktorí sú ochotní a schopní vstrebávať nové poznatky a nedržia sa úzkostlivo stredoškolskej fyziky. Sú medzi nimi aj hifisti, ktorí taktiež "laborujú" s poistkami, káblami a pod. Sú veci, ktoré si ani oni nedokážu exaktne vysvetliť, ale nepopierajú, že existujú a sú reálne. A hlavne uznávajú aj iné vplyvy na výsledný zvuk, ako základné parametre prístroja, ako napr. vibrácie, prevádzková teplota, pri ktorej sa zásadne menia fyzikálne a teda aj elektrické parametre súčiastok a vodičov a pod.NA-Noble Audio píše:Myslím, že jsem to napsal srozumitelně, je to konstatování o tom jak to je s hifistama kteří mají technické vzdělání a ještě žijí v představě, jak je věda už na konci svého poznání, nebo má minimálně objasněné vše potřebné pro dokonalé vysvětlení všeho ohledně našeho koníčka. Ty mezi ně rozhodně nepatříš, nijak se Tě to tedy netýká.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Dasta
Vibrace? Vždyť do přístrojů můžeš mlátit jak chceš a kabelem práskat jako bičem, ale až do přerušení některého kontaktu nebo rozmáznutí tranzistoru kladivem se neděje absolutně nic a sestava hraje pořád stejně. Jenže ve světě nezdravého hifismu, neustále hlodajících červů a temných bažinách pavědy, kam jste za halasného se bití v prs a výsměchu rozumným od vědy ukročili, vznikl neexistující problém vibrací. Vy jste ho ovšem úspěšně vyřešili. Bohužel, tím to neskončilo, vzápětí přijde nový výmysl o dalších deset řádů nicotnější než všechny opravdu důležité vlivy na zvuk. Přijde další červ do hlavy, kterého bude třeba mezi další uvěřivší rozsét jako mor a tak to půjde pořád dokola. Je jedno kolik utratíte a kolik toho vyzkoušíte, protože jste ještě neodhalili všechny nicotnosti, co vám neustále kazí zvuk, na další budete ještě desítky let přicházet a vám to z principu do konce života už nikdy nebude pořádně hrát! :-ss
Vysoko erudovaných lidí známe všichni dost a kolik dělají krávovin. Doktor z plicního hulí dvě krabičky denně a umře v padesáti, kardiolog se užere k smrti, úspěšný podnikatel předá veškerý majetek sektě za to, že ho jednou přivítají na onom světě, vážený profesor po padesátce se zamiluje do dvacítky, pošle celoživotně budovanou rodinnou pohodu do kopřiv a jí to po utracení jeho úspor asi za třičtvrtě roku přestane bavit a je konec. Jéje! Na zbláznění se a do nezdravého hifismu speciálně, není totiž nikdy pozdě a rozumu nikdy dost!
Hudbě zdar.
Vysoko erudovaných lidí známe všichni dost a kolik dělají krávovin. Doktor z plicního hulí dvě krabičky denně a umře v padesáti, kardiolog se užere k smrti, úspěšný podnikatel předá veškerý majetek sektě za to, že ho jednou přivítají na onom světě, vážený profesor po padesátce se zamiluje do dvacítky, pošle celoživotně budovanou rodinnou pohodu do kopřiv a jí to po utracení jeho úspor asi za třičtvrtě roku přestane bavit a je konec. Jéje! Na zbláznění se a do nezdravého hifismu speciálně, není totiž nikdy pozdě a rozumu nikdy dost!
Hudbě zdar.
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
Re: Dasta
redbaron
Nenapadlo Tě někdy, že když to spousta lidí kolem řeší, že na tom opravdu něco bude? Není spíš problém v tom, že máš z principu sestavu v prostoru špatně umístěnou a díky nulovým akustickým úpravám a přehrávání z PC prostě některé věci slyšet nemůžeš?
Nenapadlo Tě někdy, že když to spousta lidí kolem řeší, že na tom opravdu něco bude? Není spíš problém v tom, že máš z principu sestavu v prostoru špatně umístěnou a díky nulovým akustickým úpravám a přehrávání z PC prostě některé věci slyšet nemůžeš?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Dasta
Saze vřou pokaždé když zabrousím sem a opět tu vidím nesmysly. A zase, posté. Rozdíl v přehrávání z PC nebo jiného vstupu a transportu? Kde by se vzal, když si DAC recklockuje vstupní data, ta jsou nachlup stejná, jejich konverze a výstupní buffer přístroje je taky nachlup stejný, PC je odděleno galvanicky takže žádný VF bordel tam roli nehraje. Ovšem vy tam máte zase rozdíl, ani se nedivím, opět bez vysvětlení kde by se měl vzít. Dokola opakujete řeči ty to neslyšíš, máš levnou sestavu, špatnou akustiku, špatné uši...Na obou sestavách, které mám, jsou slyšet i všechny nádechy, smýknutí prstů, smrkání v publiku, protivné broukání klavíristů do přehrávané hudby, přes všechny nástroje v elektronické hudbě slyším, že jeden sotva slyšitelný sampl v pozadí je z praskajícího vinylu, no prostě spousta nuancí a detailů v nahrávkách slyšet je. S umístěním v prostoru jsem si dost vyhrál a pokud zůstanu doma sám a poslouchám naplno, nejen jako kulisu, vytáhnu repro do míst, kam patří a poslouchám v podstatě v blízkém poli výhradně přímý zvuk z repro, v symetrickém rozestavení a místě, které je téměř bez basových modů. Ti-čková kalota hraje do 40kHz a jejich spodek je od 30Hz plnorozsahový s tolerancí 3dB, 20Hz je stále zřetelných, spíš cítit než slyšet. Všechny měniče i celá sestava jsou propískané signálem, hraje to odspodu až nahoru čistě naprosto vše co má. Jenže ať je nechám na origo nožičkách, postavím je na filc nebo je podložím hokejovými puky, zvuk je stále stejný. Ať dám k přístrojům PC šňůry nebo jiný kabel, stále je to nachlup stejný zvuk. Ať mám biwiring nebo originál propojky a jeden kabel, nachlup stejný zvuk. Podle mého velmi dobrý, těším se až jednou uslyším něco lepšího. Ale tady furt někdo vymejšlí nadpozemské teorie co všechno by ho mělo ovlivnit a ono se nic neděje, jsou to jednoduše bludy. A důkazem je jen "my to slyšíme a ty né". Ovšem když dojde na lámání chleba, jeden z vaší party, který bezpečně slyšel správně zahořené kabely a jednoznačný vliv podložek pod reprokabelem, musel být návštěvou po pár vteřinách hraní upozorněn, že má v "autocenzura" vejškáč. Tak to se nezlobte, ale v takových chvílích se v plné nahotě ukazuje ta obrovská kabelošaškárna, tak koukejte poslouchat a ne tlačit všude bludy
SPaudio D1 > P1 > A400 > JBL 250Ti Jubilee
Re: Dasta
Dasta promine za OT...
RedBaron má v zásadě pravdu! Já se také (opakovaně jsem psal a byl jsem za to některými ostrakizován) přikláním k fyzice, ne k Woodoo!
Má rodina pracuje v lékařství, v oboru ORL - pro ty co nevědí, je to ušní (pro šťorualy i kostní slyšení/vnímání). A proto mi některé příspěvky některých členů (záměrně nejmenovaných) přijdou tak akorát pro "Chocholouška"
A také mám poslední dobou pocit, že nejsem na fóru věnovaném HighEndu, ale na nějakém fóru DIY....dříve třeba časopis Chalupář
Na otázku zúčastněným, co si mám představit pod souslovím, že "po výměně napájecího kabelu" hraje sestava "o level" výš", dostanu odpověď, ať to tady nečtu!!!
Věřím na kvalitu (materiálu, zpracování), věřím na fyziku (průměry vodičů, vodivost, šíření a přenos (zjednodušeně) frekvencí materiálem apod., ale na Woodoo fakt ne!
A na závěr ještě jedna poznámka k příspěvkům: CHLAPI, abyste se ze samé lásky nerozlepili
Tak, a do mě!
RedBaron má v zásadě pravdu! Já se také (opakovaně jsem psal a byl jsem za to některými ostrakizován) přikláním k fyzice, ne k Woodoo!
Má rodina pracuje v lékařství, v oboru ORL - pro ty co nevědí, je to ušní (pro šťorualy i kostní slyšení/vnímání). A proto mi některé příspěvky některých členů (záměrně nejmenovaných) přijdou tak akorát pro "Chocholouška"
A také mám poslední dobou pocit, že nejsem na fóru věnovaném HighEndu, ale na nějakém fóru DIY....dříve třeba časopis Chalupář
Na otázku zúčastněným, co si mám představit pod souslovím, že "po výměně napájecího kabelu" hraje sestava "o level" výš", dostanu odpověď, ať to tady nečtu!!!
Věřím na kvalitu (materiálu, zpracování), věřím na fyziku (průměry vodičů, vodivost, šíření a přenos (zjednodušeně) frekvencí materiálem apod., ale na Woodoo fakt ne!
A na závěr ještě jedna poznámka k příspěvkům: CHLAPI, abyste se ze samé lásky nerozlepili
Tak, a do mě!
Re: Dasta
redbaron
prosím, neber to osobně. Že ti vyhovuje to co máš a jak máš je absolutně v pořádku. Každý ať má to, co chce. Ale měj trochu nadhled a toleranci k těm, kteří to mají a vnímají jinak.
Dám opět debilní příměr z aut:
Když ti borec, který má AMG a jezdí s ním na okruhu bude tvrdit, že na jízdu má vliv absolutně vše, od pneumatik až po olej a PHM a vedle toho bude frajer se slušně vybavenou škodovkou staršího data tvrdit, že je to nesmysl, protože to zkoušel na cestě do práce, ale rozdíl nepoznal - kdo má pravdu?
Oba. Ale každý má svoji zkušenost jen pro to "své" a ta je pro druhého nepřenositelná.
A teď - když budeš mít zájem jezdit také okruhy . Dáš v tomto případě na borca se škodovkou, nebo s AMG?
Chápeš?
Pokud ne, tak polopaticky pro náš koníček:
- člen A, který má samostatnou poslechovku, akusticky upravenou a dokonale dotaženou tvrdí, že má vliv pojistka, kabel i mikrovibrace
- člen B, který má mezi bednami papundeklový stolek s TV, nad tím okno a na prvním odrazu od bedny další okno, bedny položené na podlaze tvrdí, že je to hovadina.
Kdo má pravdu? Komu budeš věřit?
prosím, neber to osobně. Že ti vyhovuje to co máš a jak máš je absolutně v pořádku. Každý ať má to, co chce. Ale měj trochu nadhled a toleranci k těm, kteří to mají a vnímají jinak.
Dám opět debilní příměr z aut:
Když ti borec, který má AMG a jezdí s ním na okruhu bude tvrdit, že na jízdu má vliv absolutně vše, od pneumatik až po olej a PHM a vedle toho bude frajer se slušně vybavenou škodovkou staršího data tvrdit, že je to nesmysl, protože to zkoušel na cestě do práce, ale rozdíl nepoznal - kdo má pravdu?
Oba. Ale každý má svoji zkušenost jen pro to "své" a ta je pro druhého nepřenositelná.
A teď - když budeš mít zájem jezdit také okruhy . Dáš v tomto případě na borca se škodovkou, nebo s AMG?
Chápeš?
Pokud ne, tak polopaticky pro náš koníček:
- člen A, který má samostatnou poslechovku, akusticky upravenou a dokonale dotaženou tvrdí, že má vliv pojistka, kabel i mikrovibrace
- člen B, který má mezi bednami papundeklový stolek s TV, nad tím okno a na prvním odrazu od bedny další okno, bedny položené na podlaze tvrdí, že je to hovadina.
Kdo má pravdu? Komu budeš věřit?
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Dasta
RadBaron
Určitě to tady nehodlám hrotit, nejsem žádný kabelomaniak, podložkář a pod. Kabely však mám i u těch přístrojů Made in Japan vyměněny a to stíněné a postříbřené za něstíněné mědené originály a to si nemyslím, že za takové prachy k tomu dodávají nějaký šunt. Třeba je to v Japonsku s rozvodnou sítí a tím co tam léta vzduchem jiné. To je jedna věc.
Ale to, že dokážeš napsat: """ Jenže ať je nechám na origo nožičkách, postavím je na filc nebo je podložím hokejovými puky, zvuk je stále stejný.""", tak si o Sobě řekl vše. U těch beden je to právě nejvíce markantní a zcela zásadní rozdíl mnohokrát převyšující možné rozdíly mezi kabely. Huhlanec basů na filcové podložce a definované basy na hrotech - no to snad není možné. Tebe to hifi tak nějak míjí a můžeš v klidu poslouchat "dráťák", protože u Tebe je to fakt jedno. Promiň.
Jinak HIFI a AUDIOFILIE je o tom, co slyšíš a nikoliv o tom, co bys měl slyšet a nebo neslyšet.
Určitě to tady nehodlám hrotit, nejsem žádný kabelomaniak, podložkář a pod. Kabely však mám i u těch přístrojů Made in Japan vyměněny a to stíněné a postříbřené za něstíněné mědené originály a to si nemyslím, že za takové prachy k tomu dodávají nějaký šunt. Třeba je to v Japonsku s rozvodnou sítí a tím co tam léta vzduchem jiné. To je jedna věc.
Ale to, že dokážeš napsat: """ Jenže ať je nechám na origo nožičkách, postavím je na filc nebo je podložím hokejovými puky, zvuk je stále stejný.""", tak si o Sobě řekl vše. U těch beden je to právě nejvíce markantní a zcela zásadní rozdíl mnohokrát převyšující možné rozdíly mezi kabely. Huhlanec basů na filcové podložce a definované basy na hrotech - no to snad není možné. Tebe to hifi tak nějak míjí a můžeš v klidu poslouchat "dráťák", protože u Tebe je to fakt jedno. Promiň.
Jinak HIFI a AUDIOFILIE je o tom, co slyšíš a nikoliv o tom, co bys měl slyšet a nebo neslyšet.
Re: Dasta
Problem, nejen naseho fora je, ze se diskuze, byt nesouhlasna, casem vzdy meni na urazky, zhazovani vybaveni nebo schopnosti toho druheho, ale jak uz tady naznacil kolega s kontakty na orl... Disproporce nasich sluchovych organu jsou znacne. Nikdo z populace neslysi 100% na obe usi stejne, ucho neni merak s kalibraci.
Pri hodnoceni poslechu take nemate hlavu ve specialnim drzaku, aby jste eliminovali pohyby, ci jinou pozici posluchace... A resime podlozky treba u jbl, ktere maji 50kg jedna a stoji na standartni podlaze a ne dutem sudu, ci skrini....
Pri hodnoceni poslechu take nemate hlavu ve specialnim drzaku, aby jste eliminovali pohyby, ci jinou pozici posluchace... A resime podlozky treba u jbl, ktere maji 50kg jedna a stoji na standartni podlaze a ne dutem sudu, ci skrini....
Re: Dasta
Bláboly člověka, co se evidentně ani nesnažil udělat vlastní rešerši k tématu. Těch článků a studií včetně takových firem jako Texas Instruments je dosti přístupných i přes Google nebo alternativně přes Scopus či jiné. TI dokázal, že krystalové oscilátory jsou značně ovlivněny mechanickými vibracemi, podobně jsou studie (ovšem ne ze světa audio), že odpory i kondenzátory jsou do značné míry ovlivňovány i malými mechanickými vibracemi spolupracujících komponent. když si to celé poskládáš a nejsi totální trotl a zaslepec, tak ti dojde, že toho o vlivu vibrací na audio komponenty mnoho nevíme, ale reálný podklad to má. To, že existují firmy, co prodávají slepec 3 segmentů z eloxovaného hliníku a 6 keramických ložiskových kuliček za 10 tis. kus, to už je skutečně jiná story (a od kupců nebetyčná debilita). Ale nevěř tomu, že opakování pár blbostí rádoby expertů z českých hifi fór, kteří se neumí na nic podívat jinou optikou než optikou střední školy nebo optikou 30 let starých znalostí z tebe udělá experta, který má pravdu ...RedBaron píše:Vibrace? Vždyť do přístrojů můžeš mlátit jak chceš a kabelem práskat jako bičem, ale až do přerušení některého kontaktu nebo rozmáznutí tranzistoru kladivem se neděje absolutně nic a sestava hraje pořád stejně. Jenže ve světě nezdravého hifismu, neustále hlodajících červů a temných bažinách pavědy, kam jste za halasného se bití v prs a výsměchu rozumným od vědy ukročili, vznikl neexistující problém vibrací.
Re: Dasta
Nechci se Romanese zastávat, ale myslím, že to napsal "obrazně" a nemá smysl ho "tahat za každé slovo"...
Ale vše má své limity a sluch zrovna nepatří mezi nejsilnější lidské vjemy!
Já poznám (protože vím jak mi to hraje), když vyměním přenosku, magnetofonový pásek, vydání (vydavatele) desky, i ramínko na gramofonu, že je "něco" jinak.
Ale u kabelu jakoukoli změnu fakt nemůžu potvrdit, ale ani vyvrátit. Rozhodně ale nemůžu (a nikdy nebudu) tvrdit, že mi to po výměně kabelu hraje o level výš!
To ovšem neznamená, že všechny vyměnitelné (signálové i napájecí) používám původní přibalené. Nepoužívám! Ani jeden! Všechny mám vyměněné za Audioquest. Kromě gramofonů, tam mám VDH 501 a 502 (a to proto, že je měkčí než Audioquest a tím pádem více tlumí okolní vibrace a negeneruje rušivé napětí mezi přenoskou a phono zesilovačem (lze vyzkoušet obyčejným poklepáním na kabel).
Jinak výměnou kabelů mám pocit, že jsem nic neopomenul, ale fakt to především u síťových neslyším!
Ale vše má své limity a sluch zrovna nepatří mezi nejsilnější lidské vjemy!
Já poznám (protože vím jak mi to hraje), když vyměním přenosku, magnetofonový pásek, vydání (vydavatele) desky, i ramínko na gramofonu, že je "něco" jinak.
Ale u kabelu jakoukoli změnu fakt nemůžu potvrdit, ale ani vyvrátit. Rozhodně ale nemůžu (a nikdy nebudu) tvrdit, že mi to po výměně kabelu hraje o level výš!
To ovšem neznamená, že všechny vyměnitelné (signálové i napájecí) používám původní přibalené. Nepoužívám! Ani jeden! Všechny mám vyměněné za Audioquest. Kromě gramofonů, tam mám VDH 501 a 502 (a to proto, že je měkčí než Audioquest a tím pádem více tlumí okolní vibrace a negeneruje rušivé napětí mezi přenoskou a phono zesilovačem (lze vyzkoušet obyčejným poklepáním na kabel).
Jinak výměnou kabelů mám pocit, že jsem nic neopomenul, ale fakt to především u síťových neslyším!
Re: Dasta
Red Baron,
Ten poškozený výškáč ti leží hodně v žaludku, že? Protože o něm píšeš během krátké doby už po třetí,je vidět, že si to hodně vychutnáváš a máš z toho evidentně radost.
Jenže tvůj výrok, že je jedno, jestli je bedna na hrotu, plsti nebo puku, toto předčí o parník.Vystizně to napsal kolega Oldear, pod to nezbývá než se podepsat.
Ten poškozený výškáč ti leží hodně v žaludku, že? Protože o něm píšeš během krátké doby už po třetí,je vidět, že si to hodně vychutnáváš a máš z toho evidentně radost.
Jenže tvůj výrok, že je jedno, jestli je bedna na hrotu, plsti nebo puku, toto předčí o parník.Vystizně to napsal kolega Oldear, pod to nezbývá než se podepsat.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Dasta
Japex,
Ano, je to Audiotechnika, to vím určitě, ale přesně typ nevím.Nemůžu ani nikde pořádně zjistit řez hrotu.Ale hraje nádherně.
Ano, je to Audiotechnika, to vím určitě, ale přesně typ nevím.Nemůžu ani nikde pořádně zjistit řez hrotu.Ale hraje nádherně.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Dasta
Nechci moc pokračovat v plevelení vlákna nesmyslnýma sporama. K RedBaronově vyznání napíšu jen to, že kdysi v mých dřevních hifi dobách jsem měl regálovky postavené na stojanech. Mezi bednou a stojanem jsem měl provizorně daný utěrky :-). Z čistě estetických důvodů, aniž bych cokoliv tušil o skutečném účelu hrotů, jsem koupil levný ocelový hroty a dal je pod bedny. Doslova mě bouchlo do uší, jak se zvuk vyčistil, basy dostaly hloubku a rozlišení, přestalo to huhlat.
U mých současných "velkých" beden to platí jakbysmet, stejně jako u různých beden, co jsem měl zatím možnost slyšet nebo zkoušet.Je možné, že RedBaronova JBLka jsou výjimkou mezi všemi, i když o tom osobně pochybuju.
U mých současných "velkých" beden to platí jakbysmet, stejně jako u různých beden, co jsem měl zatím možnost slyšet nebo zkoušet.Je možné, že RedBaronova JBLka jsou výjimkou mezi všemi, i když o tom osobně pochybuju.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Dasta
Tomu věřím, že hraje úžasně! Myslím, že na ni bude vícero modifikací, než jenom výměna krytu z hliníku za dřevo...Dasta píše:Japex,
Ano, je to Audiotechnika, to vím určitě, ale přesně typ nevím.Nemůžu ani nikde pořádně zjistit řez hrotu.Ale hraje nádherně.
Já měl OC9 mkIII a ta po rozehrání na SME 309 hrála velmi dobře. Navíc jsem ji koupil na mall.cz asi za 9tis jako "poslední kus".
Re: Dasta
Porovnával jsem ji s Dynavector DV20Xmk2, projev má Yosegi více otevřený, lepší prostor.U Dynavectoru se mně zdály spodní kmitočty hutnější.
Porovnám je pořádně, až budou obě na stejném headshellu a propojkách.Yosegi mám na karbonovém headshellu se stříbrnými propojkami, Dynavector na hliníkovém s měděnými propojkami.
Yosegi je zarovnána Uni DIN, Dynavector nastaven Geo -Disc od MoFi.
Ještě chci obě porovnat s Quintet Black kterou mám na headshellu z ALU slitiny o hmotnosti 5gr.nastavenou podle japonské geometrie (52mm)
To ale až se vrátím v září z dovolené.
Porovnám je pořádně, až budou obě na stejném headshellu a propojkách.Yosegi mám na karbonovém headshellu se stříbrnými propojkami, Dynavector na hliníkovém s měděnými propojkami.
Yosegi je zarovnána Uni DIN, Dynavector nastaven Geo -Disc od MoFi.
Ještě chci obě porovnat s Quintet Black kterou mám na headshellu z ALU slitiny o hmotnosti 5gr.nastavenou podle japonské geometrie (52mm)
To ale až se vrátím v září z dovolené.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Dasta
Attention! Hluchoň detected!RedBaron píše:Vibrace? Vždyť do přístrojů můžeš mlátit jak chceš a kabelem práskat jako bičem, ale až do přerušení některého kontaktu nebo rozmáznutí tranzistoru kladivem se neděje absolutně nic a sestava hraje pořád stejně...
Dieter Burmester
Re: Dasta
Potom to máš jednoduché - Tebe stačí poriadne kladivo a zostava Ti hrá "ako víno" - gratulujem.RedBaron píše:Vibrace? Vždyť do přístrojů můžeš mlátit jak chceš a kabelem práskat jako bičem, ale až do přerušení některého kontaktu nebo rozmáznutí tranzistoru kladivem se neděje absolutně nic a sestava hraje pořád stejně.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Dasta
Po páteční domluvě se Sašou (zabiny 007) jsme v sobotu lehce po desáté hodině dojeli do pražských Letňan, podívat se na burzu LP a dalších hudebních nosičů.Pritomni byli i handlíři z Německa, Anglie, čeští prodejci, kteří jezdí po všech větších record Show po celé Evropě, pozdravil jsem se a pohovořil s prodejcem Karlem, který vystupuje na vedlejším fóru pod nickem"Drack".
K mání byly hlavně meanstreamové záležitosti z oblasti popu a rocku, objevily se i nabídky z oblasti jazzu a to i špičkové záležitosti.
Podařilo se mně získat za pakatel, taková lp, která se prodávají několika násobně dráže, pokud jsou vůbec k mání a to ve vynikající kondici, tři tituly amerických AOR kapel dokonce zapečetěné a v původním vydání.
Kromě spousty známých, které znám ještě z burz za komančů, jsme se potkali s hifi kamarády Pytlem a lachimem, se kterými jsme zašli po prohlídce a nákupu do blízké hotelové restaurace na kávu,kde jsme pohovořili o hifi.
Byla to taková audiokonference,daleko výživnější než psané příspěvky.Inu není nad osobní setkání.Pri této příležitosti nás lachim pozval k sobě na poslech sestavy s Bimotore MK2.
Hrálo se pouze ve stereu, úryvky z titulů AG Flek(DVD Koncert), Má Vlast(SaCd MoFi),Má Vlast(Esoteric), další ukázky od Esoteric, např.Dvořák, Strauss, Čajkovský a na závěr úryvek z koncertu Petera Lípy.
Od samého začátku vás ohromí rychlost a přesnost reprodukce,mnohem přesnější než z MK1, který jsem také měl možnost slyšet.
Byl jsem překvapený množstvím detailů,Vlasta Redl, jakoby zpíval přímo v poslechovce,zpěv Blanky Táborské šel až z bránice, detailnosti instrumentace doslova bere dech, úhoz do činelu krásně doznívá a je prokreslený do všech podrobností.
Klasika z sacd ( kromě AG Flek a Lipy) se hrálo výhradně z těchto nosičů, byla zvukově ještě dál.Neskutečná dynamika, neslýchaný přednes výšek, zobrazení scény, měli jste dojem, že jste v koncertní síni.Obrovská síla výkonu dodávala tak čistý a prokreslený zvuk až to ve mně vyvolávalo pocit jakési slavnostnosti, hlavně u nosičů od Esoteric.
Peter Lipa na závěr byla odlehčená třešnička na dortu po poslechu klasiky.
Nejlepší reprodukce, jakou jsem kdy slyšel, měřitelná možná s Renownovými Triangle na konci Dan d Agostino, emočně však silnější.
Nádherný zážitek,přál bych každému něco takového slyšet, zvuk dotažený akustikou, kabeláží a zkušenostmi do maximálního vrcholu.
Byl to pro mně krásně prožitý den, děkuji.
K mání byly hlavně meanstreamové záležitosti z oblasti popu a rocku, objevily se i nabídky z oblasti jazzu a to i špičkové záležitosti.
Podařilo se mně získat za pakatel, taková lp, která se prodávají několika násobně dráže, pokud jsou vůbec k mání a to ve vynikající kondici, tři tituly amerických AOR kapel dokonce zapečetěné a v původním vydání.
Kromě spousty známých, které znám ještě z burz za komančů, jsme se potkali s hifi kamarády Pytlem a lachimem, se kterými jsme zašli po prohlídce a nákupu do blízké hotelové restaurace na kávu,kde jsme pohovořili o hifi.
Byla to taková audiokonference,daleko výživnější než psané příspěvky.Inu není nad osobní setkání.Pri této příležitosti nás lachim pozval k sobě na poslech sestavy s Bimotore MK2.
Hrálo se pouze ve stereu, úryvky z titulů AG Flek(DVD Koncert), Má Vlast(SaCd MoFi),Má Vlast(Esoteric), další ukázky od Esoteric, např.Dvořák, Strauss, Čajkovský a na závěr úryvek z koncertu Petera Lípy.
Od samého začátku vás ohromí rychlost a přesnost reprodukce,mnohem přesnější než z MK1, který jsem také měl možnost slyšet.
Byl jsem překvapený množstvím detailů,Vlasta Redl, jakoby zpíval přímo v poslechovce,zpěv Blanky Táborské šel až z bránice, detailnosti instrumentace doslova bere dech, úhoz do činelu krásně doznívá a je prokreslený do všech podrobností.
Klasika z sacd ( kromě AG Flek a Lipy) se hrálo výhradně z těchto nosičů, byla zvukově ještě dál.Neskutečná dynamika, neslýchaný přednes výšek, zobrazení scény, měli jste dojem, že jste v koncertní síni.Obrovská síla výkonu dodávala tak čistý a prokreslený zvuk až to ve mně vyvolávalo pocit jakési slavnostnosti, hlavně u nosičů od Esoteric.
Peter Lipa na závěr byla odlehčená třešnička na dortu po poslechu klasiky.
Nejlepší reprodukce, jakou jsem kdy slyšel, měřitelná možná s Renownovými Triangle na konci Dan d Agostino, emočně však silnější.
Nádherný zážitek,přál bych každému něco takového slyšet, zvuk dotažený akustikou, kabeláží a zkušenostmi do maximálního vrcholu.
Byl to pro mně krásně prožitý den, děkuji.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Dasta
JJ, byl to skvělý zážitek, jen pár faktických korekcí (přeci jen má Honza blíže k rocku než folku a klasice...) - AG flek byl bez Redla, zpěv Markytán, Viktorín + Táborská a první Esoteric, co jsme poslouchali, byla famózní nahrávka Novosvětské v podání vídeňské filharmonie + István Kertész.
Za mne ke zvuku u Lachima - jako vždy úžasný zážitek, i když tentokrát trochu "dietnější", protože suby Xavian již mají nového majitele a nový mazlíčci jsou na cestě. Už se těším, až to bude komplet. Nejvíc bych přál Michalovy i co nejdřívější upgrade beden. Nový Bimotore hraje famózně, ale ve špičkách je cítit, že pro tu obrovskou porci energie jsou již 803 brzdou. Když to přeženu, tak občas jsem měl pocit, kdyby se tlak vody z hasičské hadice snažil někdo dostat přes půlcoulovou redukci ven. Ale to jsem možná zbytečně kritický, protože přes výše napsané je to pořád TOP zvuk, který si vždy rád poslechnu a o kterém si mohu jen nechat zdát.
Za mne ke zvuku u Lachima - jako vždy úžasný zážitek, i když tentokrát trochu "dietnější", protože suby Xavian již mají nového majitele a nový mazlíčci jsou na cestě. Už se těším, až to bude komplet. Nejvíc bych přál Michalovy i co nejdřívější upgrade beden. Nový Bimotore hraje famózně, ale ve špičkách je cítit, že pro tu obrovskou porci energie jsou již 803 brzdou. Když to přeženu, tak občas jsem měl pocit, kdyby se tlak vody z hasičské hadice snažil někdo dostat přes půlcoulovou redukci ven. Ale to jsem možná zbytečně kritický, protože přes výše napsané je to pořád TOP zvuk, který si vždy rád poslechnu a o kterém si mohu jen nechat zdát.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Dasta
Tak jsem to nevydržel a po včerejším navnadění u Lachima jsem si dnes dal odpolední chvilku s Dvořákem a Keretesz. Moje nahrávka je "jen" od Decca, verze Esoteric na vinylu je téměř nezaplatitelná, přesto neskutečná dynamika a skvělý poslech. Jen musím konstatovat, že Esoteric má zde opodstatnění. Neveřil bych, že toto budu schopen někdy napsat, ale musím přiznat, že poslech této konkrétní nahrávky u Lachima byl více analogový z SACD/denonu a Sroll, než u mne z gramce přes lampový preamp...zabiny007 píše:Esoteric, co jsme poslouchali, byla famózní nahrávka Novosvětské v podání vídeňské filharmonie + István Kertész.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Dasta
Zdravím kamarádi,
Dnes jsem porovnal další přenosky, které mám doma a to Dynavector 20xmk2 a Ortofon Quintet Black, vůči přenosce EAT Yosegi.Porovnání proběhlo opět na titulu
..Dohrála hudba od AG Flek.
Všechny přenosky hrály pěkně i když každá s jiným charakterem, všechny splňovaly kritéria věrné reprodukce, nebýt možnost porovnání,je člověk na výsost spokojen s každou.Na jiných ramenech, headshellech, gramofonech byl by dojem z poslechu zřejmě jiný, já porovnávali na svém Technicsu se středně těžkým ramenem (užitková hmotnost 12g. včetně headshellu).
Quintet Black.
Dvacetitisícová mc nizkovystupová přenoska, nejvyšší z řady Quintet má světlejší charakter, vynikne hlavně stredovýškové pásmo, které je podané velmi pěkně, nižší středy a basy nejsou zastoupeny v takové míře a v prokreslení, jako u dalších přenosek.Přenoska byla na lehkém headshellu SME,
zarovnána dle japonské geometrie (52mm.). Jsem přesvědčen, že na lehkém ramenu třeba Pro-Ject Carbon podá daleko lepší výsledek, její hmotnost a poddajnost jí přímo předurčují na lehká raménka.Na mojem gramofonu mně připomínala zvuk třicetitisícového cd playeru s lehce sníženými prostorem.
Quintet Black by dokázal oživit temnější sestavu, nejlepší výsledky bude zřejmě vykazovat na těžkých neodpružených gramofonech.
Dynavector 20xmk2
Nizkovystupová přenoska stejné cenové kategorie jako Quintet Black byla osazena na originál headshellu Technics z lehké slitiny, zarovnaná dle křivky podle Bearwalda na Geo Disc od MoFi.
Tato přenoska oproti předchozí má daleko lépe podany prostor, jak predo-zadní, tak pravo-levý,zvuk je prezentovaný celkově lépe v celém pásmu, hlavně basy jsou daleko čitelnější a na středech přenoska přímo exceluje, výšky jsou velmi jemné v dostatečném množství.S gramofonem a ramenem si perfektně sedla, přehrává velmi slušně všechny žánry.
EAT Yosegi
Pro mně zjevení, zvuk předtím pro mně nikdy neslýchaný, navíc s nepředstavitelnou dynamikou.
Yosegi je osazená na carbonovém headshellu PJ Signature se stříbrnými propojkami.Velmi rozšířené stredovýškové pásmo s vystřelujícími tranzienty, basy nádherně čitelné a strukturované.
Je zarovnaná podle křivky UNI DIN pomocí Smartractorem(děkuji Sašo),dle tohoto zarovnáním dosahuje nejlepší výsledky.
Takto to nějak slyším u sebe doma.
Dnes jsem porovnal další přenosky, které mám doma a to Dynavector 20xmk2 a Ortofon Quintet Black, vůči přenosce EAT Yosegi.Porovnání proběhlo opět na titulu
..Dohrála hudba od AG Flek.
Všechny přenosky hrály pěkně i když každá s jiným charakterem, všechny splňovaly kritéria věrné reprodukce, nebýt možnost porovnání,je člověk na výsost spokojen s každou.Na jiných ramenech, headshellech, gramofonech byl by dojem z poslechu zřejmě jiný, já porovnávali na svém Technicsu se středně těžkým ramenem (užitková hmotnost 12g. včetně headshellu).
Quintet Black.
Dvacetitisícová mc nizkovystupová přenoska, nejvyšší z řady Quintet má světlejší charakter, vynikne hlavně stredovýškové pásmo, které je podané velmi pěkně, nižší středy a basy nejsou zastoupeny v takové míře a v prokreslení, jako u dalších přenosek.Přenoska byla na lehkém headshellu SME,
zarovnána dle japonské geometrie (52mm.). Jsem přesvědčen, že na lehkém ramenu třeba Pro-Ject Carbon podá daleko lepší výsledek, její hmotnost a poddajnost jí přímo předurčují na lehká raménka.Na mojem gramofonu mně připomínala zvuk třicetitisícového cd playeru s lehce sníženými prostorem.
Quintet Black by dokázal oživit temnější sestavu, nejlepší výsledky bude zřejmě vykazovat na těžkých neodpružených gramofonech.
Dynavector 20xmk2
Nizkovystupová přenoska stejné cenové kategorie jako Quintet Black byla osazena na originál headshellu Technics z lehké slitiny, zarovnaná dle křivky podle Bearwalda na Geo Disc od MoFi.
Tato přenoska oproti předchozí má daleko lépe podany prostor, jak predo-zadní, tak pravo-levý,zvuk je prezentovaný celkově lépe v celém pásmu, hlavně basy jsou daleko čitelnější a na středech přenoska přímo exceluje, výšky jsou velmi jemné v dostatečném množství.S gramofonem a ramenem si perfektně sedla, přehrává velmi slušně všechny žánry.
EAT Yosegi
Pro mně zjevení, zvuk předtím pro mně nikdy neslýchaný, navíc s nepředstavitelnou dynamikou.
Yosegi je osazená na carbonovém headshellu PJ Signature se stříbrnými propojkami.Velmi rozšířené stredovýškové pásmo s vystřelujícími tranzienty, basy nádherně čitelné a strukturované.
Je zarovnaná podle křivky UNI DIN pomocí Smartractorem(děkuji Sašo),dle tohoto zarovnáním dosahuje nejlepší výsledky.
Takto to nějak slyším u sebe doma.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Dasta
Nejideálnější by bylo mít všechny přenosky na identickém headshellu, to je ale nereálné. Každopádně super report!
Už se těším na další návštěvu u tebe - mám teď domluvené další dvě přenosky, tak pak můžeme zase u tebe vyzkoušet. Bude to 2M black, na kterou všude slyším chválu a pak jsem se rozhodl vyzkoušet i mono přenosku, protože se mi hromadí desky nahrané v mono. Bude to Cadenza Mono.
Jsem moc zvědav na srovnání mono desky s přenoskami A95 vs Cadenza mono
Už se těším na další návštěvu u tebe - mám teď domluvené další dvě přenosky, tak pak můžeme zase u tebe vyzkoušet. Bude to 2M black, na kterou všude slyším chválu a pak jsem se rozhodl vyzkoušet i mono přenosku, protože se mi hromadí desky nahrané v mono. Bude to Cadenza Mono.
Jsem moc zvědav na srovnání mono desky s přenoskami A95 vs Cadenza mono
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Dasta
Dasta: K Dynavector sa vyjadriť neviem, ale Quintet Black a Yosegi poznám.ˇObidve sú doporučené k stredne ťažkým a ťažkým ramenám, teda k Tvojmu gramu pasujú. Také isté rozdiely ako Ty, som zaznamenal aj ja. Yosegi je zvukovo o niekoľko tried vyššie, ako Quintet Black. Black s uhlíkovým ramenom PJ hrá oveľa horšie, ako s tým, čo máš. Zvuk je plochý, nevýrazný a bez dynamiky. Čisté sú iba výšky. Tvoje porovnanie bolo výstižné.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Dasta
Aretax,
děkuji za informaci, žil jsem v domnění, že Quintet Black se svojí hmotností
9gr.a poddajností 15um/mN bude lepší na lehčím ramenu.
O Yosegi vím, že je doporučená na těžší ramena, ta má ale hmotnost 6gr. a poddajnost 10um/mN.
Dieter Burmester,
EAT Yosegi by měla být Audiotechnika, typu jak uvádí JAPEX.Nemůžu však nikde zjistit řez hrotu, zvukově mně připadá jako Shibata.
děkuji za informaci, žil jsem v domnění, že Quintet Black se svojí hmotností
9gr.a poddajností 15um/mN bude lepší na lehčím ramenu.
O Yosegi vím, že je doporučená na těžší ramena, ta má ale hmotnost 6gr. a poddajnost 10um/mN.
Dieter Burmester,
EAT Yosegi by měla být Audiotechnika, typu jak uvádí JAPEX.Nemůžu však nikde zjistit řez hrotu, zvukově mně připadá jako Shibata.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2