ron
ron
Zdravím vespolek,
Po krašej odmlke som sa rozhodol vrátiť k svojmu koníčku a začnem svojou zostavou.
Aktuálne mi robí radosť áčkových 18 wattov od Alamrra A318B, s elektrónkami z produkcie Sophia Electric. Strieborné placky prehráva už tretím rokom CD2VR od Canoru.
Hlavným zdrojom hudby je u mňa ale gramofón. Základom je dnes už tridsaťtriročné Micro Seiki DD40, o predzosílenie sa stará vynikajuce phono Camtech (dnes vyrábané pod značkou Audiolab PPA).
Prenosiek mám viacero, mením/skúšam podľa nálady. Analóg ma baví a spolu s ním i objavovanie rôznych prenosiek, takzvaná prenosková archeológia. V zbierke mám Philips EPC-205EX, Ortofon VMS 30, MC10 Supreme, MC15 Super MK2; Audio Technica AT95e/PRO, AT DS5, ATN3100XE; Azden YMP20e, Acutex 312STR a 415STR, Stanton 500, SUPEX SD901e, Denon DL303, a k tomu mám i peknú zbierku vymeniteľných headshellov.
Najčastejšie hrám s Denonkou DL303 "the phono killer" alebo Ortofonkou MC15 MK2. A ešte občas Acutex 312STR na poloautomate od Dualu.
Mám ešte malý sekundárny systém, MHI Evidence a Sophia Electric Baby, živené z lacného dacanu, ale tiež mi robia radosť.
Po krašej odmlke som sa rozhodol vrátiť k svojmu koníčku a začnem svojou zostavou.
Aktuálne mi robí radosť áčkových 18 wattov od Alamrra A318B, s elektrónkami z produkcie Sophia Electric. Strieborné placky prehráva už tretím rokom CD2VR od Canoru.
Hlavným zdrojom hudby je u mňa ale gramofón. Základom je dnes už tridsaťtriročné Micro Seiki DD40, o predzosílenie sa stará vynikajuce phono Camtech (dnes vyrábané pod značkou Audiolab PPA).
Prenosiek mám viacero, mením/skúšam podľa nálady. Analóg ma baví a spolu s ním i objavovanie rôznych prenosiek, takzvaná prenosková archeológia. V zbierke mám Philips EPC-205EX, Ortofon VMS 30, MC10 Supreme, MC15 Super MK2; Audio Technica AT95e/PRO, AT DS5, ATN3100XE; Azden YMP20e, Acutex 312STR a 415STR, Stanton 500, SUPEX SD901e, Denon DL303, a k tomu mám i peknú zbierku vymeniteľných headshellov.
Najčastejšie hrám s Denonkou DL303 "the phono killer" alebo Ortofonkou MC15 MK2. A ešte občas Acutex 312STR na poloautomate od Dualu.
Mám ešte malý sekundárny systém, MHI Evidence a Sophia Electric Baby, živené z lacného dacanu, ale tiež mi robia radosť.
Re: ron
Dekuji za predstaveni
Laska k muzice vyjadrena pres lampy a analog . At ti to dobre hraje
Laska k muzice vyjadrena pres lampy a analog . At ti to dobre hraje
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: ron
RON ,
Almarro A318B dobře znám a je to vynikající zesilovač a musím říct, že ve skutečnosti vypadá mnohem lépe než na fotkách. Zpracování je perfektní, prostě japonec. Tu sbírku přenosek ocení asi jen znalec. Jinak pěkný přehled, jen jsem nepostřehnul jaké krmíš bedny?
Almarro A318B dobře znám a je to vynikající zesilovač a musím říct, že ve skutečnosti vypadá mnohem lépe než na fotkách. Zpracování je perfektní, prostě japonec. Tu sbírku přenosek ocení asi jen znalec. Jinak pěkný přehled, jen jsem nepostřehnul jaké krmíš bedny?
Mark Levinson
Re: ron
Hej, almarro je pohodový zvuk. Prežilo niekoľko obmien zostavy a po tom čo začal štrajkovať delenec od Audionetu, som ho opäť vytiahol z krabice. Lampy sa k analogu hodia, od absolútnej vernosti majú asi ďaleko ale to ma netrápi.
Krmím tým talianske regálovky Aliante On.
Krmím tým talianske regálovky Aliante On.
Re: ron
V predchádzajúcom príspevku som sa preklepol, jedná sa o Aliante One.
Stojanové repro osadené výškáčom Scanspeak D2905 a stredobasom od Seasu, výhybka so strmosťou 6 dB na oktávu. Rigidná ozvučnica je tvorená z MDF dosiek o hrúbke 35 až 60 mm, masívne bočnice sú z orechového dreva a hmotnosť jedného kusu dosahuje trinásť a pol kila.
Výrobcom je talianska firma Aliante a odtiaľ pochádza i môj pár. V našich končinách neznámy výrobca, ktorého poznal jediný človek s ktorým som sa bavil, i to bol talián. Ani na webe toho o nich veľa nie je, našiel som recenziu na enjoythemusic a tnt.
Stojanové repro osadené výškáčom Scanspeak D2905 a stredobasom od Seasu, výhybka so strmosťou 6 dB na oktávu. Rigidná ozvučnica je tvorená z MDF dosiek o hrúbke 35 až 60 mm, masívne bočnice sú z orechového dreva a hmotnosť jedného kusu dosahuje trinásť a pol kila.
Výrobcom je talianska firma Aliante a odtiaľ pochádza i môj pár. V našich končinách neznámy výrobca, ktorého poznal jediný človek s ktorým som sa bavil, i to bol talián. Ani na webe toho o nich veľa nie je, našiel som recenziu na enjoythemusic a tnt.
-
- Příspěvky: 641
- Registrován: 17 dub 2011 21:07
- Bydliště: Ostrava
Re: ron
Ahoj. Za aparátem máš něco jako absorbcni matraci? Z čeho to je? Jináč moc pěkné!
CA, MFA, DYNAUDIO,PROJECT,FURUTECH,SUPRA,REL.......OSTRAVAR,BERNARD,ROHAN a jiné, hlavně hodně dobrého, nežli málo špatného.
Re: ron
Skenspík je parádní, údajně má velejemný hladký zvuk. Já ho mám vyosený pro jednodušší vyhybku.
Seas polypropylén mám podobný s otočeným závěsem, jen asi nižší model.
Bedny jsou moc pěkné.
Seas polypropylén mám podobný s otočeným závěsem, jen asi nižší model.
Bedny jsou moc pěkné.
Zvuk dobrý - všechno dobré
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: ron
Aliante je opravdu "u nás" méně známá značka, ale bedny vpadají opravdu dobře. Ostatně jako všechny Italské výrobky, prostě skvělý design. Jaký průměr má ten středobas od Seasu?
Mark Levinson
Re: ron
Paráda taková sbírka - přesně tohoto chci časem taky dosahnout, ale zatím kolabuji na tom, že se mi pod ruce dostávají raménka bez možnosti výměny headshell-u - v současnosti Rega RB300, za pár dní přemontuji na Nottingham Analogue Ace Space Arm a po renovaci Kuzma Stogi S...tak snad časem. Každopádně tvůj systém se mi moc líbí ;)
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
Re: ron
Dík, ono to nie je žiadna veľká zbierka, z väčšej časti staršie prenosky ktoré sa mi až na pár výnimiek podarilo zohnať nepoužívané v netknutých obaloch. Ortofon MC10 a MC15 sú dokonca z novej produkcie, vyrobilo sa len pár kúskov zo starých zásob. Inak v zbierke nemám žiadne drahé kúsky, ale každý je niečím zaujímavý. Denon má jeden z najmenších diamantov a najľahších armatúr, Acutexka má sice plastový vzhľad ale technicky je to unikát. ATN3100 je MC s vymeniteľným hrotom.
Pevné ramienko nemôže byť prekážkou ;-) Aj keď meniť často prenosky na kuzme by bolo asi utrpenie. S ramienkom MA-505, keď už je prenoska v headshelli nastavená, je výmena otázkou chvíľky. Keď nie je treba dolaďovať VTA, tak to zvládnem do jednej minúty. Ale aj tak poškuľujem po gramofóne ktorý umožňuje pripevnenie viacerých ramienok a namontovať i nejaké low-mass ramienko. taká Acutexka na stredne ťažkom proste nehraje.
Pevné ramienko nemôže byť prekážkou ;-) Aj keď meniť často prenosky na kuzme by bolo asi utrpenie. S ramienkom MA-505, keď už je prenoska v headshelli nastavená, je výmena otázkou chvíľky. Keď nie je treba dolaďovať VTA, tak to zvládnem do jednej minúty. Ale aj tak poškuľujem po gramofóne ktorý umožňuje pripevnenie viacerých ramienok a namontovať i nejaké low-mass ramienko. taká Acutexka na stredne ťažkom proste nehraje.
Re: ron
Trocha sa hrám s prenoskami a zisťujem, že mám nedostatok voľných headshellov na skúšanie, každý už má svoju prenosku. Aby som otestoval nehranú Ortofonku MC-10 Supreme pred odoslaním do kamarátových rúk, muselo zopár prenosiek dole.
Denonka DL-303 teraz putuje späť na headshell Sony Wega. Môj obľúbený, dobre sa nastavuje.
Denonka DL-303 teraz putuje späť na headshell Sony Wega. Môj obľúbený, dobre sa nastavuje.
Re: ron
Zajímavé. Poznal jsi po této korekci nějaký rozdíl ve zvuku?
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: ron
U Denon Dl-303 sa oplatí pohrať s nastavením, inak je dosť náchylná na skreslenie u stredu dosky. U nastavenia na fotkách hore by som asi na väčšine mojich dosiek rozdiel nepoznal. V minulosti ma ale Denonka vedela poriadne potrápiť a pomohla až šablóna z vinylengine s upraveným presahom ramienka. Rád by som ju niekedy vyskúšal s nejakým ľahším, papierovo to s MA-505 nie je úplne ideálna kombinácia..
Re: ron
Rado pujčil Ortofon MC 10 Supreme. Je jako nová nehraná, kvalita zvuku je velká, charakter je jemně dynamický, bez zabarvení.
Raduji se snadné změně přenosek pomocí headschellu a díky kvalitnímu phonu s nastavením pro Ortofony doporučené, 10 Ohmů je každý detail zřetelný.
Raduji se snadné změně přenosek pomocí headschellu a díky kvalitnímu phonu s nastavením pro Ortofony doporučené, 10 Ohmů je každý detail zřetelný.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: ron
Rado už je nastavený? A furt je Acutex nespokojený?
Kenwood je masivní fešák. Má standard SME heaschell ? Právě sjíždím Simon & Garfunkel jen od Suprafonu, ale je to milé.
Poloautomat ti schvaluju.
Vinyl je parádní.
Kenwood je masivní fešák. Má standard SME heaschell ? Právě sjíždím Simon & Garfunkel jen od Suprafonu, ale je to milé.
Poloautomat ti schvaluju.
Vinyl je parádní.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: ron
Acutexka je malá mrcha a hraje nervózne i na Kenwoode. Myslím že potrebuje ramienko s ešte nižšou efektívnou hmotnosťou. So svojou poddajnosťou 36cu bude spokojná až na ultraľahkom SME S3.
Ken je zatiaľ v procese, už ho mám nastavený a hraje, ale ešte sa na zopár vecí chystám. Príde kvalitnejší RCA kábel aj s konektormi, bo ten pôvodný je napevno a je to taká obyč tkanička. Horizontálne ložiská v ramienku sú tiež zrelé na výmenu, k tomu už mám nachystané keramiky Spec 9. Uvažujem i o výmene trafka aby som to nemusel hnať cez step down (je to Japonec 110V)
Headshell nie je SME typ, ale mu veľmi podobný s menším priemerom. Takže kým nezoženiem kompatibilný, asi sa budem musieť spokojiť s jednou prenoskou :)
Ken je zatiaľ v procese, už ho mám nastavený a hraje, ale ešte sa na zopár vecí chystám. Príde kvalitnejší RCA kábel aj s konektormi, bo ten pôvodný je napevno a je to taká obyč tkanička. Horizontálne ložiská v ramienku sú tiež zrelé na výmenu, k tomu už mám nachystané keramiky Spec 9. Uvažujem i o výmene trafka aby som to nemusel hnať cez step down (je to Japonec 110V)
Headshell nie je SME typ, ale mu veľmi podobný s menším priemerom. Takže kým nezoženiem kompatibilný, asi sa budem musieť spokojiť s jednou prenoskou :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: ron
Ahoj rOn,
gratulujem k peknemu kusku. Ako by si popisal zvuk Kenwood oproti Micro Seiki ?
gratulujem k peknemu kusku. Ako by si popisal zvuk Kenwood oproti Micro Seiki ?
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: ron
K Micro Seiki DD40 som sa dostal pred piatimi rokmi keď som s analógom ešte len začínal. Kenwooda som si zohnal len nedávno, pretože ma lákala automatika.
Ken je poloautomat, po dohratí platne sa ramienko zdvihne a vypne sa pohon ale ramienko sa už nevracia do východzej polohy. Automatika je riešená optickým členom, takže ramienku nekladie odpor žiaden mechanizmus. Takže komfort obsluhy je jednoznačné plus.
V pohone má navrch tiež Kenwood. Má ťažší tanier, silnejší pohon (na stabilných 33.3 mu stačí menej ako sekunda),otáčky si kontroluje sám (quartz lock) takže žiadne hranie sa s potenciometrami a má i magnetickú brzdu. Pohon je neskutočne tichý, DD40 bolo z malej vzdialenosti trocha počuť, u Kena ani ťuk.
Micro má ale neprekonateľné ramienko. VTA on the fly, dynamický prítlak a antiskating, je oveľa rigidnejšie a headshell má istejšie uchytenie (a štandardný SME mount). Aj zasadenie ramienka do šasi je u DD40 vyriešené oveľa lepšie. Okrem toho je jeho S-kové rameno i o necelý palec dlhšie, takmer 9 a pol palca oproti 8.6" u Kenwoodu. Ken má antiskating riešený pomocou malého závažíčka, VTA ide nastaviť zmenou jeho montážnej výšky (nie je to moc user friendly, ale stále to beriem u automatu ako plus).
Zvukovo má navrch Micro Seiki. Na Kenwoode som vyskúšal 4 prenosky, ale mám pocit že ťažké MC uňho nemajú zmysel. Najlepšie sa to porovnávalo s Ortofonkou VMS30 a MC15 Super, jedna MM a druhá MC, obe s hrotom Fine Line. DD40 osadená VMS30kou prehrala MC15tku na Kenwoode a naopak to bolo len výraznejšie. Jednoznačne lepší priestor, atmosféra, plnšie basy.
Ken je poloautomat, po dohratí platne sa ramienko zdvihne a vypne sa pohon ale ramienko sa už nevracia do východzej polohy. Automatika je riešená optickým členom, takže ramienku nekladie odpor žiaden mechanizmus. Takže komfort obsluhy je jednoznačné plus.
V pohone má navrch tiež Kenwood. Má ťažší tanier, silnejší pohon (na stabilných 33.3 mu stačí menej ako sekunda),otáčky si kontroluje sám (quartz lock) takže žiadne hranie sa s potenciometrami a má i magnetickú brzdu. Pohon je neskutočne tichý, DD40 bolo z malej vzdialenosti trocha počuť, u Kena ani ťuk.
Micro má ale neprekonateľné ramienko. VTA on the fly, dynamický prítlak a antiskating, je oveľa rigidnejšie a headshell má istejšie uchytenie (a štandardný SME mount). Aj zasadenie ramienka do šasi je u DD40 vyriešené oveľa lepšie. Okrem toho je jeho S-kové rameno i o necelý palec dlhšie, takmer 9 a pol palca oproti 8.6" u Kenwoodu. Ken má antiskating riešený pomocou malého závažíčka, VTA ide nastaviť zmenou jeho montážnej výšky (nie je to moc user friendly, ale stále to beriem u automatu ako plus).
Zvukovo má navrch Micro Seiki. Na Kenwoode som vyskúšal 4 prenosky, ale mám pocit že ťažké MC uňho nemajú zmysel. Najlepšie sa to porovnávalo s Ortofonkou VMS30 a MC15 Super, jedna MM a druhá MC, obe s hrotom Fine Line. DD40 osadená VMS30kou prehrala MC15tku na Kenwoode a naopak to bolo len výraznejšie. Jednoznačne lepší priestor, atmosféra, plnšie basy.
Re: ron
rOn,
dakujem za obsirny popis Kenwoodu .A nepomohlo by tomu ine ramienko? Predpokladam,ze si ho nechavas a DD40 ide do sveta.
dakujem za obsirny popis Kenwoodu .A nepomohlo by tomu ine ramienko? Predpokladam,ze si ho nechavas a DD40 ide do sveta.
Marantz SA-11 S1 - Acoustic Revive Triple C - Leben CS-660P ( Matsushita 6cs7 x 6p3s-E ) Cerabase Slimline - ? - Harbeth Super HL 5 - Filtracia Noble-Audio - Isol8 Isolink Wave - rack Noble-Audio
Re: ron
Kenwoodu by lepšie ramienko prospelo, ale prišiel by som tým o automatiku. Výber trocha limituje jeho dĺžka, efektívna je 222mm s montážnou vzdialenosťou 207mm. Keby som ale narazil na krátku verziu MA505 od Micro Seiki, tak by som neváhal.
DD40 už šiel do sveta. Mám v pláne adekvátnu náhradu, inak by som ho asi nepredal. Hlavne po tom, čo som ho pár týždňov prevádzkoval vedľa Kenwooda.. Tým nevravím že Kenwood hraje zle, skôr naopak, ale pri priamom porovnávaní bolo patrné že MS má navrch.
DD40 už šiel do sveta. Mám v pláne adekvátnu náhradu, inak by som ho asi nepredal. Hlavne po tom, čo som ho pár týždňov prevádzkoval vedľa Kenwooda.. Tým nevravím že Kenwood hraje zle, skôr naopak, ale pri priamom porovnávaní bolo patrné že MS má navrch.
Re: ron
Pokračujem v prenoskovej archeológii s novým prírastkom do rodinky Acutex, 410e LPM.
Oproti shibate na 312 a 415 má táto len eliptický hrot ale zato stále špičkový odstup kanálov, 28 dB pri 1kHz. Pri bližšom pohľade vyzerá stylus ako ulomená špička z pentelky oproti krásnemu nude shibata diamantu u 415tky, odhadol by som to na "bonded elliptical". Ešte si ju musím popočúvať, ale prvý pokus dopadol výborne.
Oproti shibate na 312 a 415 má táto len eliptický hrot ale zato stále špičkový odstup kanálov, 28 dB pri 1kHz. Pri bližšom pohľade vyzerá stylus ako ulomená špička z pentelky oproti krásnemu nude shibata diamantu u 415tky, odhadol by som to na "bonded elliptical". Ešte si ju musím popočúvať, ale prvý pokus dopadol výborne.
Re: ron
Hezký, rOne.
Jak si vysvětluješ, že tahle přenoska není ostrá? Je to jen tvarem hrotu?
Nebo použili jinou pryž na chvějku, která vydržela celá ta léta neztvrdnout ? Na Vinylengine k Acutex zkušenosti nejsou.
Stejně je pro mně nejlepší objev Ortofon MC 10 Supreme.
Barvičky jako z Valencia, bas více a tmosféra nahrávek jako na dlani. Pěkná kazeta.
Jak si vysvětluješ, že tahle přenoska není ostrá? Je to jen tvarem hrotu?
Nebo použili jinou pryž na chvějku, která vydržela celá ta léta neztvrdnout ? Na Vinylengine k Acutex zkušenosti nejsou.
Stejně je pro mně nejlepší objev Ortofon MC 10 Supreme.
Barvičky jako z Valencia, bas více a tmosféra nahrávek jako na dlani. Pěkná kazeta.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: ron
Oprášil som Dual CS-435 a nahodil 410tku na jeho ľahké rameno. Vyzerá to že si táto kombinácia náramne sadla, bez náznaku ostrosti, žiaden mistracking a pocitovo dobrá dynamika. Asi tam už ostane.
Ja by som to tipol na kvalitu použitého damperu, Acutexka 415 bola ostrá na všetkom čo som vyskúšal. Rád by som skúsil ultralight ramienko (SME Series 3) ale veľmi tomu neverím ked to neoblo dobré ani na 9gramovom P-J ani na tvojej Tesle.efičák píše:Hezký, rOne.
Jak si vysvětluješ, že tahle přenoska není ostrá? Je to jen tvarem hrotu?
Nebo použili jinou pryž na chvějku, která vydržela celá ta léta neztvrdnout ? Na Vinylengine k Acutex zkušenosti nejsou.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava