Věř, že s tuto řadou bys oproti C5 nic nezískal, spíše ztratil. Měl jsem doma měsíc C2 II, tak vím, co píšu.lubos píše:Ak by si chcel C5 vymenit a ist vyssie, je tu velmi zaujimava ponuka.
http://elektro.bazos.sk/inzerat/3297347 ... nce-C2.php
Zdeny
Re: Zdeny
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Zdeny
Monte: ne, Titany jsem neměl, protože v době, když jsem s tímhle začínal blbnout, jsem vydělával asi 4 hrubýho ěmsíčně, ženu měl na mateřský a NM půjčka padla na bydlení:-) Proto jsem šel cestou "levného odporu". tedy metodou pokus omyl.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Zdeny
C5 jsou reálnější. Nemají "nafouklý" bas. Mqají detailnější středy, což je dáno oszaneím excelentního středvého měniče.
Horší jsou C5 v hladkosti, C2 II jsou hladší, sametovější, rozdíl ale není velký. C5 mají celkově podstatně méně basů co do objemu, ale jejich bas je přesnější.
POZOR! tady mluvím o tom, jak jsem slyšel já C2 II nejposlednější variantu, která se dnes prodává za bratru 330.000Kč. Pak je namístě doplnit, že C5 v top stavu lez sehnat za 90 tisíc (jako ové, jak by právě sjely z linky) a rozdíl 230.000kč tam tedy musí (by měl být) vidět. Jenže ...
Měl jsem nutkání ty C2 II vzít (to jsou ty, nad kterými se tu někdo nedávno pohoršoval ve smyslu "praní peněz", ale vždy, když jsem si řekl - doplatíš takovou dardu, pak ne. Cena v inzerci je více, než vstřícná, ale i tak bych musel domáznou 140-150 litrů a to zlepšení zvuku je diskutabilní, záleží, co kdo chce a čeká.
Ještě k prostoru- C2 II mají občas nereálnou bázi, širokou, která je sice působivá, ale neodpovídá realitě. V tomto duchu půjde čistě jen o posouzení konkretním jedincem, jak se mu to bude líbit.
Prostě za sebe- zůstávám u C5.
Jen poznámku k basům: C4 cca 6 let staré (doufám, že se nepletu) byly na tom na basech tak, že mě prostě vadily. Příliš moc basů a navíc takového nafouknutého, měkého, v tomot ohledu dost zklamání (S přihlédnutím k ceně).
Prostě C5 mi připadá vyváženější navzdory slyšitelěn menšímu objemu basů. Bas tam je a hodně dobrý, ale ten, kdo čeká vlakvykolejující bas, tens e nedočká. Ovšem, pokud v nahrávce je subbas (např. Amused to death od R.W.), ten ten tam je jasný a precizní. C5 navíc dost výrazně reagují na připojený zesilovač, o čemž jsem se sám přesvědčil několikrát.
Horší jsou C5 v hladkosti, C2 II jsou hladší, sametovější, rozdíl ale není velký. C5 mají celkově podstatně méně basů co do objemu, ale jejich bas je přesnější.
POZOR! tady mluvím o tom, jak jsem slyšel já C2 II nejposlednější variantu, která se dnes prodává za bratru 330.000Kč. Pak je namístě doplnit, že C5 v top stavu lez sehnat za 90 tisíc (jako ové, jak by právě sjely z linky) a rozdíl 230.000kč tam tedy musí (by měl být) vidět. Jenže ...
Měl jsem nutkání ty C2 II vzít (to jsou ty, nad kterými se tu někdo nedávno pohoršoval ve smyslu "praní peněz", ale vždy, když jsem si řekl - doplatíš takovou dardu, pak ne. Cena v inzerci je více, než vstřícná, ale i tak bych musel domáznou 140-150 litrů a to zlepšení zvuku je diskutabilní, záleží, co kdo chce a čeká.
Ještě k prostoru- C2 II mají občas nereálnou bázi, širokou, která je sice působivá, ale neodpovídá realitě. V tomto duchu půjde čistě jen o posouzení konkretním jedincem, jak se mu to bude líbit.
Prostě za sebe- zůstávám u C5.
Jen poznámku k basům: C4 cca 6 let staré (doufám, že se nepletu) byly na tom na basech tak, že mě prostě vadily. Příliš moc basů a navíc takového nafouknutého, měkého, v tomot ohledu dost zklamání (S přihlédnutím k ceně).
Prostě C5 mi připadá vyváženější navzdory slyšitelěn menšímu objemu basů. Bas tam je a hodně dobrý, ale ten, kdo čeká vlakvykolejující bas, tens e nedočká. Ovšem, pokud v nahrávce je subbas (např. Amused to death od R.W.), ten ten tam je jasný a precizní. C5 navíc dost výrazně reagují na připojený zesilovač, o čemž jsem se sám přesvědčil několikrát.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Zdeny
Musím se podělit o radost, kterou mi přinesla celkem dost zásadní změna v aparátu.
Před nedávnem jsem do sestavy II v pokoji zařadil koncám Bryston 14B-SSt na místo 4B-SST. Rozdíl byl přímo obrovský. Muzika dostala lesk, draj, prostor, detail ve středech a výškách,basy se dostaly ještě pod pevnější kontrolu, na současných bednách Stelath od Fifiho to začalo hrát zase o kus reálněji.
Nicméně, další větší změna přišla s výměnou CD přehrávače Teac Esoteric DV60 za Lindemann 820S. Opět nárůst informací ve středním a vysokém pásmu, ale vše se uhladilo, zklidnilo, prosotor nabyl neskutečným způsobem a co je zajímavé, začínám věřit i na tzv. předozadní rozměr:-) Hlasy nabyly sametovost, přirozenost, zvuk činelu se prohloubil smerem k nízkým kmitočtům. Muzika baví.
Ovšem třešničkou na dortu jsou nyní použití (zatím zapůjčené) kabely Audioquest K2. Mohu prohlásit, že nyní již aparát podává asi maximum toho, co je schopen podat. Proti Transparent cable Music Link (PC asi 45.000,-) se pročistilo basové pásmo, bas je tvrdý, úderný, rychlý, velmi konturovaný, občas se vysknytnuvší zadunění zmizelo, basa šlape jako blázen kopák nabyl na razanci, le hlavně bez doznívání. Středy a výšky se ještě zcela prokazatelně vyčistily, tóny jsou ještě více zřetelnější, odseparované, prosotor se ještě roztáhnul mimo bedny, za to solový nástroj nebo zpěvák se skutečně "zhmotnil" na jednom bodě n abázi mezi bednami.
Nestačím hledět, jsem opravdu nadšen, že konečně po letech mi muzika hraje tak, jak mě uspokojuje bez zásadních výhrad, prostě nevnímám rušivé vjemy.
Těším se na každé CD. Je s podivem, kolik dosu utajených zvuků se objevilo v albu Tubular Bells II, o kterém jsem si myslel, že ho znám pozpátku zpaměti. Nebo na ATD od R.W. nyní pes štěká o kus dál, na zahradě, prostě paráda, Qsound efekt oprvadu funguje.
Pravda, obměny mě stály nemalý peníz, ale stálo to za to. Musel jsem se podělit o radost.
Před nedávnem jsem do sestavy II v pokoji zařadil koncám Bryston 14B-SSt na místo 4B-SST. Rozdíl byl přímo obrovský. Muzika dostala lesk, draj, prostor, detail ve středech a výškách,basy se dostaly ještě pod pevnější kontrolu, na současných bednách Stelath od Fifiho to začalo hrát zase o kus reálněji.
Nicméně, další větší změna přišla s výměnou CD přehrávače Teac Esoteric DV60 za Lindemann 820S. Opět nárůst informací ve středním a vysokém pásmu, ale vše se uhladilo, zklidnilo, prosotor nabyl neskutečným způsobem a co je zajímavé, začínám věřit i na tzv. předozadní rozměr:-) Hlasy nabyly sametovost, přirozenost, zvuk činelu se prohloubil smerem k nízkým kmitočtům. Muzika baví.
Ovšem třešničkou na dortu jsou nyní použití (zatím zapůjčené) kabely Audioquest K2. Mohu prohlásit, že nyní již aparát podává asi maximum toho, co je schopen podat. Proti Transparent cable Music Link (PC asi 45.000,-) se pročistilo basové pásmo, bas je tvrdý, úderný, rychlý, velmi konturovaný, občas se vysknytnuvší zadunění zmizelo, basa šlape jako blázen kopák nabyl na razanci, le hlavně bez doznívání. Středy a výšky se ještě zcela prokazatelně vyčistily, tóny jsou ještě více zřetelnější, odseparované, prosotor se ještě roztáhnul mimo bedny, za to solový nástroj nebo zpěvák se skutečně "zhmotnil" na jednom bodě n abázi mezi bednami.
Nestačím hledět, jsem opravdu nadšen, že konečně po letech mi muzika hraje tak, jak mě uspokojuje bez zásadních výhrad, prostě nevnímám rušivé vjemy.
Těším se na každé CD. Je s podivem, kolik dosu utajených zvuků se objevilo v albu Tubular Bells II, o kterém jsem si myslel, že ho znám pozpátku zpaměti. Nebo na ATD od R.W. nyní pes štěká o kus dál, na zahradě, prostě paráda, Qsound efekt oprvadu funguje.
Pravda, obměny mě stály nemalý peníz, ale stálo to za to. Musel jsem se podělit o radost.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
-
- Příspěvky: 641
- Registrován: 17 dub 2011 21:07
- Bydliště: Ostrava
Re: Zdeny
Jiz dlouho zde nikdo neprojevil a nepopsal nadseni ze zmen v sestave. gratulace
CA, MFA, DYNAUDIO,PROJECT,FURUTECH,SUPRA,REL.......OSTRAVAR,BERNARD,ROHAN a jiné, hlavně hodně dobrého, nežli málo špatného.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4230
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: Zdeny
Taky se musím připojit, gratulace.
Lindemann 820S dobře znám, je to jeden z nejlepších playerů a to jak CD tak i SACD.
Dobře znám ten pocit, kdy si člověk s chutí pouští další a další placky ze své sbírky. Jak už bylo mnohokrát řečeno a napsáno, zdroj je v řetězci velmi důležitý. Samozřejmě i změna konce 14B-SST musí být hodně znát.
Zdeny, gratulace.
Lindemann 820S dobře znám, je to jeden z nejlepších playerů a to jak CD tak i SACD.
Dobře znám ten pocit, kdy si člověk s chutí pouští další a další placky ze své sbírky. Jak už bylo mnohokrát řečeno a napsáno, zdroj je v řetězci velmi důležitý. Samozřejmě i změna konce 14B-SST musí být hodně znát.
Zdeny, gratulace.
Mark Levinson
Re: Zdeny
gratuluji :)
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Re: Zdeny
Zdeny,
gratuluju k dalsimu posunu . Je pekne slyset, ze kazda zmena je znat a bavi. Radost mi taky dela popis na mych dvou oblibenych deskach. Tubular Bells ma spoustu cinkrlatek a nastroju a Amused to Death je pro me opravdu z hlediska prostoroveho podani nej. Jelikoz me pes steka hned za oknem, mam jeste co zlepsovat ;) .
At ti to hraje a priho casem foto.
Pavle (Paul),
nechces vyrazit na poslech a podat zpravu???
gratuluju k dalsimu posunu . Je pekne slyset, ze kazda zmena je znat a bavi. Radost mi taky dela popis na mych dvou oblibenych deskach. Tubular Bells ma spoustu cinkrlatek a nastroju a Amused to Death je pro me opravdu z hlediska prostoroveho podani nej. Jelikoz me pes steka hned za oknem, mam jeste co zlepsovat ;) .
At ti to hraje a priho casem foto.
Pavle (Paul),
nechces vyrazit na poslech a podat zpravu???
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
Re: Zdeny
Není problém, je to jen o čase....
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Zdeny
sa ani nedivim ze nepopisal, kedze to co niekto pocuje pri akejkolvek zmene u neho doma je proste kombinacia prilis vela faktorov na to aby to malo exaktnu hodnotu a to sa tu proste nenosi. kazdy konicek stoji peniaze a je len dobre ked investovane peniaze do konicka prinasaju radost. Radost je emocia a to sa asi tiez pocita. Pre konstruktera cisteho pragmatika je dolezite nieco ine ale neznamena ze to jedine je u konicka vseobecne platna cesta. ja som nedavno riesil vymenu auta pre zabavu a nevybral som si v tej cene absolutne najrychlejsie ale to ktoreho soferovanie vo mne vzbudilo najlepsie emocie (bez ohladu na prakticnost, univerzalnost, spotrebu, maximalny vykon, cas na Nurburingu... proste meratelne kriteria). takze Zdeny uprimne gratulujemmartinowsky píše:Jiz dlouho zde nikdo neprojevil a nepopsal nadseni ze zmen v sestave. gratulace
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
Re: Zdeny
blesk666 píše:sa ani nedivim ze nepopisal, kedze to co niekto pocuje pri akejkolvek zmene u neho doma je proste kombinacia prilis vela faktorov na to aby to malo exaktnu hodnotu a to sa tu proste nenosi. kazdy konicek stoji peniaze a je len dobre ked investovane peniaze do konicka prinasaju radost. Radost je emocia a to sa asi tiez pocita. Pre konstruktera cisteho pragmatika je dolezite nieco ine ale neznamena ze to jedine je u konicka vseobecne platna cesta. ja som nedavno riesil vymenu auta pre zabavu a nevybral som si v tej cene absolutne najrychlejsie ale to ktoreho soferovanie vo mne vzbudilo najlepsie emocie (bez ohladu na prakticnost, univerzalnost, spotrebu, maximalny vykon, cas na Nurburingu... proste meratelne kriteria). takze Zdeny uprimne gratulujemmartinowsky píše:Jiz dlouho zde nikdo neprojevil a nepopsal nadseni ze zmen v sestave. gratulace
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Nové postřehy
Delší dobu jsem pozoroval, že se mi zvukový obraz lehce posunuje do levého kanálu. Hovořím o tzv. velké sestavě, tedy o bednách Stealth. Kabeláž mezi bednami a zesilovačem (vystřídáno Bryston 4b-sst, 14b-sst, Audia 100 mkII, Pass X150) tvoří Audioquest K2 s originálními banánky. Jde o podélně naříznuté kulatiny z masivu, povrchově něčím upravené (snad se to tváří jako zlato, ale lučavkou jsem to raději nezkoušel). Při nedávném laborování se zesilovači jsem měl doma zapůjčený monstrózní koncák Audia 100, pracující v čisté třídě A s váhou přes 50kg. No a zde jsem pozoroval, že banánky jdou do konektorů zesilovače podezřele lehce. Když jsem jednoho večera neměl co dělat, kabely jsem vzal a podrobil jsem je malé úpravě. Ta spočívala v demontáží banánků a jejich náhradě za roztahovací porhodiované Furutech v ceně asi 1400/2 páry, takže relativně levné. Nicméně, protože jsem měl jen na jednu stranu, na druhé zůstaly originály. Ty jsem aspoň napružil. A zde právě nastala ta věc, co zmiňuji v nadpisu. Zvuk se zase vrátil přesně na střed. Tady nemohu jednoznačně říct, co pomohlo, zdali napružení originálů, nebo rovnou jejich náhrada. Ale jisté je, že ve spoji nebyl dostatečný kontakt a ten se projevil posunem obrazu doleva.
Takže varování - pokud není opravdu pevný kontakt v reprokonektoru, může se zvuk opravdu plíživě zhoršovat.
Květen byl u mě celkem pestrý, co se týče různých kombinací a testování. Díky jendomu kamarádovi hifistovi z nedalekého města jsem mlě možnost důkladně otestovat koncák AUdia 100 mkII (udávaný výkn 100W, třída A, poctivý kus materiálu s váhou přes 50kg, navíc velmi účinně suplující ústřední topení). Poprvé jsem jeho zvuk zaslechnul krátce ve spojení s reprosoustavmi ACR 400 v poslední variantě s bezzávěsovými basovými měniči. Mj, jde o výtečně hrající bedny s opravdu výborným jemným zvukem, s basovou extenzí do sklepních prostorů, kam se dnešní masová produkce ve stejné ceně, jako tento SH model, nemá šanci ne jen dostat, ale ani přiblížit. Holt 4x12´´ dělá své. Tak za těch ACR 400 Audia předáděla velmi decentní jemný neagresivní zvuk. Domluva padla a Audia se na týden nebo ještě déle nastěhovala ke mně do baráku, kde prošla přes obě sestavy v různých kombinacích. Na C5 sice bylo cíti, že výkonuby to chtělo více, ale na druhcýh už to hrálo parádně. Zvuk se zjemnil na středech, tam to bylo nejvíce patrné, jakoby se vyhladil a zklidnil, zpěv dostal samtový nádech a například UP od P.Gabriela jsem vyposlouchla až do konce, aniž bych se přestal soustředit na detaily, který tato deska nabízí nekonečně mnoho. A to je co říct, udržet pozornost ve střehu hodinu a nepolevit. Střídal jsem nahrávky jednu za druhou, až jsem si podvědomně všimnul, že vybírám ty, kde je více akustických nástrojů a celkově jde o méně rockové skladby. Já jsem odchovanec rocku, té klasiky, jako DP, LZ atd, ale Audia mě donutila vyndávat různé věci D.McLeod, P.Perkins, N.Jones a dlaší. Tady Audia opravdu exceluje. jenže nedalo mi a vynadl jsem staré "kusy" jako Firabell od DP, nevo 1-4 od Rush, straé Zeppelíny. Bohužel, AUdia tyto nahrávky tak dokonale vyhladila, že pro mě - podotýkám, že popisui můj velmi subjektivní dojem- muzika ztratila čstečně takové to napětí a jistou drsnot, razanci, které k rocku patří. Například ACDC s B.Scottem zněly, jakoby zpěvák prodělal léčebnou kůru hlasivek. Dlouho jsem prohazpval všechny v té době u mě se nacházející koncáky, tedy 14b-sst, X150 a Audii a nemohl jsem se rozhodnout, zdali si ji ponechat či ne. Až jeden okamžik, zcela náhodný a nepředvídatelný rozhodnul o tom, že jsem Audii vrátil, ale dodnes mám trošku maličký otazníček v hlavě. Tou náhdou bylo, že přehazování kabelů bylo obtížné díky tomu, že koncák nešel zasunout nikam do racku, aniž bych neměl krátké XLR kabely. Proto jsem vyzkoušel vyřadit ze systému předzesilovač (pass X2.5) a zprovoznit regulovaný XLR výstup z CD Lindeman820S. To bylo zrovna v okamžiku, kdy se srovnávalo s Passem X150. Stručně řečeno, zvuk se výrazně zlepšil, až jsem si říkla, zdali si něco nevsugerovávám. Nastalo přehazování koncáků, ale i vracení předzesilovače, nakonec to samé na C5 a vždy se stejným výsledkem. Prostě Lindeman820S na přímo hraje oravdu skvěle a to tak, že X2.5 není monetálně zapojen. Co se změnilo nejvíce? Výšky. Zjemnění, vyjansněí, obejmově jich lehce přibylo a v hudbě se objevilo ještě více detailů. Toto se povtrdilo na všech kncových zesilovačích. Další nezanedbatelnou změnou byl důarz, sjakým naszaují basové tóny. Třeba velký buben "vyplaval" ze směsi bysových tónů, sólově hraná basová kytara získala na detailu a údernosti. Nejde o změnu ve smyslu , že by bys§ objemově přibylo (jako u výšek), ale dostaly důraz a více šlapou. No a poslední změna směrem k lepšímu je ve vyjádření prostoru. Opět ne velká, ale jasně patrná.
Pár dní jsem byl nyní bez muziky díky práci a pak i několik dnů, kdy jsme s manželkou bloumali po horách, takže nebyl čas. Až po nějakých 5 dnech jsem si zase večer něco poslechnul a můj první dojem se jasně potvrdil. Muzika na přímo bez předzesu hraje prostě lépe. Abych vyloučil klam, zařadil jsem do cesty Bryston BP-25 a znovu jsem si povtrdil své dojmy. Takže nyní jsem odhalil nejslabší článek své současné konfigurace a to jsou oba předzesilovače. Tím ale neříkám, že by byly špatné Rozhodně ne, ale ten, který se stará o regulaci signálu z Lindemana je prostě lepší. Nedovedu se rozhodnout, který necht v druhé sestavě, tedy na C5, které nyní "pohání" 14b-sst a zdroj tvoří teac DV50, oba hrají výborně, ale každý má jiný zvukový charakter. Ve spojení s gramcem lépe sedí Brytson, ve spojení s CD zase Pass.
Nyní se zdá, že jsem ze všech možných kombinací, které doma ohu vytvořit, dostal maximum a mohu prohlásit, že jsem vcelu spokojen. Uvidíme, jak dlouho mi tento stav zůstane:-)
Takže varování - pokud není opravdu pevný kontakt v reprokonektoru, může se zvuk opravdu plíživě zhoršovat.
Květen byl u mě celkem pestrý, co se týče různých kombinací a testování. Díky jendomu kamarádovi hifistovi z nedalekého města jsem mlě možnost důkladně otestovat koncák AUdia 100 mkII (udávaný výkn 100W, třída A, poctivý kus materiálu s váhou přes 50kg, navíc velmi účinně suplující ústřední topení). Poprvé jsem jeho zvuk zaslechnul krátce ve spojení s reprosoustavmi ACR 400 v poslední variantě s bezzávěsovými basovými měniči. Mj, jde o výtečně hrající bedny s opravdu výborným jemným zvukem, s basovou extenzí do sklepních prostorů, kam se dnešní masová produkce ve stejné ceně, jako tento SH model, nemá šanci ne jen dostat, ale ani přiblížit. Holt 4x12´´ dělá své. Tak za těch ACR 400 Audia předáděla velmi decentní jemný neagresivní zvuk. Domluva padla a Audia se na týden nebo ještě déle nastěhovala ke mně do baráku, kde prošla přes obě sestavy v různých kombinacích. Na C5 sice bylo cíti, že výkonuby to chtělo více, ale na druhcýh už to hrálo parádně. Zvuk se zjemnil na středech, tam to bylo nejvíce patrné, jakoby se vyhladil a zklidnil, zpěv dostal samtový nádech a například UP od P.Gabriela jsem vyposlouchla až do konce, aniž bych se přestal soustředit na detaily, který tato deska nabízí nekonečně mnoho. A to je co říct, udržet pozornost ve střehu hodinu a nepolevit. Střídal jsem nahrávky jednu za druhou, až jsem si podvědomně všimnul, že vybírám ty, kde je více akustických nástrojů a celkově jde o méně rockové skladby. Já jsem odchovanec rocku, té klasiky, jako DP, LZ atd, ale Audia mě donutila vyndávat různé věci D.McLeod, P.Perkins, N.Jones a dlaší. Tady Audia opravdu exceluje. jenže nedalo mi a vynadl jsem staré "kusy" jako Firabell od DP, nevo 1-4 od Rush, straé Zeppelíny. Bohužel, AUdia tyto nahrávky tak dokonale vyhladila, že pro mě - podotýkám, že popisui můj velmi subjektivní dojem- muzika ztratila čstečně takové to napětí a jistou drsnot, razanci, které k rocku patří. Například ACDC s B.Scottem zněly, jakoby zpěvák prodělal léčebnou kůru hlasivek. Dlouho jsem prohazpval všechny v té době u mě se nacházející koncáky, tedy 14b-sst, X150 a Audii a nemohl jsem se rozhodnout, zdali si ji ponechat či ne. Až jeden okamžik, zcela náhodný a nepředvídatelný rozhodnul o tom, že jsem Audii vrátil, ale dodnes mám trošku maličký otazníček v hlavě. Tou náhdou bylo, že přehazování kabelů bylo obtížné díky tomu, že koncák nešel zasunout nikam do racku, aniž bych neměl krátké XLR kabely. Proto jsem vyzkoušel vyřadit ze systému předzesilovač (pass X2.5) a zprovoznit regulovaný XLR výstup z CD Lindeman820S. To bylo zrovna v okamžiku, kdy se srovnávalo s Passem X150. Stručně řečeno, zvuk se výrazně zlepšil, až jsem si říkla, zdali si něco nevsugerovávám. Nastalo přehazování koncáků, ale i vracení předzesilovače, nakonec to samé na C5 a vždy se stejným výsledkem. Prostě Lindeman820S na přímo hraje oravdu skvěle a to tak, že X2.5 není monetálně zapojen. Co se změnilo nejvíce? Výšky. Zjemnění, vyjansněí, obejmově jich lehce přibylo a v hudbě se objevilo ještě více detailů. Toto se povtrdilo na všech kncových zesilovačích. Další nezanedbatelnou změnou byl důarz, sjakým naszaují basové tóny. Třeba velký buben "vyplaval" ze směsi bysových tónů, sólově hraná basová kytara získala na detailu a údernosti. Nejde o změnu ve smyslu , že by bys§ objemově přibylo (jako u výšek), ale dostaly důraz a více šlapou. No a poslední změna směrem k lepšímu je ve vyjádření prostoru. Opět ne velká, ale jasně patrná.
Pár dní jsem byl nyní bez muziky díky práci a pak i několik dnů, kdy jsme s manželkou bloumali po horách, takže nebyl čas. Až po nějakých 5 dnech jsem si zase večer něco poslechnul a můj první dojem se jasně potvrdil. Muzika na přímo bez předzesu hraje prostě lépe. Abych vyloučil klam, zařadil jsem do cesty Bryston BP-25 a znovu jsem si povtrdil své dojmy. Takže nyní jsem odhalil nejslabší článek své současné konfigurace a to jsou oba předzesilovače. Tím ale neříkám, že by byly špatné Rozhodně ne, ale ten, který se stará o regulaci signálu z Lindemana je prostě lepší. Nedovedu se rozhodnout, který necht v druhé sestavě, tedy na C5, které nyní "pohání" 14b-sst a zdroj tvoří teac DV50, oba hrají výborně, ale každý má jiný zvukový charakter. Ve spojení s gramcem lépe sedí Brytson, ve spojení s CD zase Pass.
Nyní se zdá, že jsem ze všech možných kombinací, které doma ohu vytvořit, dostal maximum a mohu prohlásit, že jsem vcelu spokojen. Uvidíme, jak dlouho mi tento stav zůstane:-)
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 893
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdeny
Chtěl bych jen upozornit, že s vypuštěním předzesilovače došlo k vypuštění ze signálové cesty i jednoho linkového kabelu. Pokud ten kabel není opravdu výborný bude mít na svědomí nemalé procento zhoršení při použití předzesilovačů.
Kdo si hraje nezlobí.
Kdo si hraje nezlobí.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Zdeny
SACD přehrávač Lindemann 820S má kvalitní variabilním výstup (s čistě analogovým ovládáním hlasitosti tzn. není to snižováním bitové hloubky jak bývá obvyklé) takže věřím, že nahradí i kvalitní separátní předzesilovač.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Zdeny
Zdeny : koukal jsem na ten rozprodej ... doma ti ale hlavni sestava zbyla, ze jo ?
neni placka, neni highend
Re: Zdeny
ANo, nechal jsem jen jeden aparát a ze starého si nechám nejspíše toho teca DV50 na video (po shlédnutí filmu Bohemian Rhapsody jsem usoudil, že občas nějaký koncert neuškodí:-) ).PavelDosko píše:Zdeny : koukal jsem na ten rozprodej ... doma ti ale hlavni sestava zbyla, ze jo ?
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Zdeny
uz jsem se lekl, ze z nejakeho nepekneho duvodu koncis ... mimochodem OL neni tak daleko ...
neni placka, neni highend
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4230
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: Zdeny
Ne, je to starý DVD player :-)Mark Levinson píše:Jen malá technická, ten TEAC DV 50 umí i Bluray?
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4230
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava