Jiri
Jiri
Ahoj,
hudbu a hifi sleduji už asi 15let takže pamatuji doby kdy časopisy Stereo&Video ale hlavně AudioVideoRevue a později ještě Audio se opravdu věnovali tomuto hobby a člověk si tam mohl přečíst zajímavé testy a recenze od našich nejzkušenějších odborníku. Bohužel ta doba je pryč a sdílení informací o našem koníčku se přeneslo na web. Asi 5let sleduji různá hifi fóra ale nějak mě nepřesvědčila k tomu se představit až teď HighEnd Forum mi přijde nejsympatičtější.
Dříve jsem poslouchal převážně rock (všechny US grunge kapely, R.H.C.P., Radiohead, Neil Young, Eric Clapton,...) a postupně se dostal k akustické hudbě, hlavně hrající vokalisty (-ky) jako třeba Tori Amos, Tracy Chapman, Sheryl Crow, S.Vega, PJ Harvey, Norah Jones, Kari Bremnes, Tom Waits, Sara K, ...
Z moderního jazzu mám rád E.S.T, Avishai Cohen, Manu Katche, ... a občas mám chuť i na klasiku kde jsem začínal s Jordi Savall a snažím se dál objevovat.
S hifi jsem začínal někde kolem r.2000 s koncovým zesilovačem DPA380 který mi postavil kamarád na VŠ a k tomu jsem si pořídil základní řadu JM Lab Chorus 710 a CD player Denon DCD-1450 s regulovatelným výstupem. Časem jsem Focaly vyměnil za dospělejší sloupky AudioPhysic Yara a lepší player Harman Kardon HD970 (s digitálním vstupem takže jsem začal i s pokusy s computer audio) a předzesilovač BVaudio P1SE. Následovalo stěhování a větší obývák už sloupky Yara nezvládaly ozvučit a také jsem toužil již po plnorozsahovém ale při zachování užasné prostorovosti přednesu a volba padla na Tannoy D700 s koax. měničem. D700 sice super zvládly hrát od nízkých kmitočtů a i prostor byl dobrý ale protože neposlouchám jen rock tak u akustických nahrávek mi chyběli detaily hlavně na středech. Navíc jsem byl nucen opustit obývák a hifi umístit do menšího pokoje. V té době jsem se také definitivně rozhodl pro computer audio (pořídil si rozestavěný pasivně chlazený hFX Mini) a prodal celou sestavu HD970 & DPA380 & BVa P1SE kterou nahradil jediný přístroj, Lyngdorf TDA2200 s digitálním vstupem a manuální korekcí akustiky. Bohužel ani potom jsem nebyl s Tannoy úplně spokojený a pokorně se vrátil k AudioPhysic ale vyšší model Virgo III se subem Luna II, které mi poskytly ten detailní přednes středního pásma co mám rád ale zase jsem měl problém s umístěním subu který byl dost velký a vyzařoval do boku. Stále jsem hledal plnorozsahový přednes (bez subwooferu) s dostatkem detailů. Našel jsem starší JM LAB FOCAL MEZZO UTOPIA a bylo rozhodnuto. Lyngdorf nebyl adekvátním partnerem a byl nahrazen DAC CASEA SIRIUS SYNCHRO a integrovaným zesilovačem MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3. Mezitím jsem provedl některé akustické úpravy místnosti (zatlumení snížilo dobu dozvuku). Dosáhl jsem svého požadovaného zvukového grálu a věřil, že jsem došel na vrchol svého hifi kopce což znamená, že doma jsem schopen se vcítit jako bych opět byl na koncertě. Z tohoto omylu mě ještě vyvedl Bery když mi přivezl na porovnání novinku od p.Vrány a to DAC CASEA ORION LITE, no nebylo co řešit a p.Vrána mi za doplatek upgradoval můj SIRIUS na ORION LITE.
Takže teď to celé vypadá následovně:
digitální transport: hFX Mini s ESI Juli@ (clock dig. výstupu synchronizovaný s DAC)
- sám jsem si sestavil z komponentů
- kompletně pasivně řešené PC
DAC: CASEA ORION LITE (master clock)
- vynikající DAC a naprosto skvělý přístup od výrobce p.Vrány s možností budoucího upgradu
Integrovaný zesilovač: MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3
- 2 boxové řešení: 1. box obsahje jen 3 napájecí trafa a 2.box obsahuje samotný integrovaný zesilovač
- obsahuje lampový předzesilovač kde jsem nechal vyměnit všechny kondenzátory za nové a co nejkvalitnější
- konc. zesilovač má změřený výkon přes 2x500W do 4ohm
http://www.stereophile.com/integratedamps/201mf/
Reprobedny: JM LAB MEZZO UTOPIA
- 3 pásma s 11palc. basákem
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/953/
Jo a ještě foto (sorry za nekvalitu):
Zesilovač a reprobedny jsou zhruba stejně staré tj. cca 10let ale řekl bych, že kvalita HIFI z přelomu tisíciletí ještě bývala velmi vysoká a zaplatitelná než dnes.
Moje cesta byla dlouhá ale bavilo mě si vše vyzkoušet a protože jsem se převážně pohyboval v 2nd hand Hifi tak i finanční ztráta byla relativně rozumná.
Před pár měsíci jsem měl možnost porovnání špičkové kabeláže (Nordost, Kimber, AudioQuest) a prostě TO SLYŠEL. Nikdy jsem to s kabelama nějak nehrotil ale teď už vím, že se to nesmí podcenit. Mám už 2 měsíce signálový kabel Nordost Tyr mezi DAC a zesilovačem a zkoušel nahradit stávající Paolo reprokabel opět Nordost ale typ Frey. Náramně přibylo detailů a narostl prostor ALE vylezly mi také nepříjemné sykavky. Chápu, že prostě občas udělá zvukař chybu ale chtěl bych aby i taková nahrávka se dala poslouchat.
Takže teď se vydávám na pro mě neprobádanou cestu hledání kvalitního reprokabelu který ale trochu umí být schovívavý k usyčeným výškám v nahrávkách a rád bych si od vás nechal poradit jakým směrem se podívat, určitě by to měl být materiál čistá měď.
hudbu a hifi sleduji už asi 15let takže pamatuji doby kdy časopisy Stereo&Video ale hlavně AudioVideoRevue a později ještě Audio se opravdu věnovali tomuto hobby a člověk si tam mohl přečíst zajímavé testy a recenze od našich nejzkušenějších odborníku. Bohužel ta doba je pryč a sdílení informací o našem koníčku se přeneslo na web. Asi 5let sleduji různá hifi fóra ale nějak mě nepřesvědčila k tomu se představit až teď HighEnd Forum mi přijde nejsympatičtější.
Dříve jsem poslouchal převážně rock (všechny US grunge kapely, R.H.C.P., Radiohead, Neil Young, Eric Clapton,...) a postupně se dostal k akustické hudbě, hlavně hrající vokalisty (-ky) jako třeba Tori Amos, Tracy Chapman, Sheryl Crow, S.Vega, PJ Harvey, Norah Jones, Kari Bremnes, Tom Waits, Sara K, ...
Z moderního jazzu mám rád E.S.T, Avishai Cohen, Manu Katche, ... a občas mám chuť i na klasiku kde jsem začínal s Jordi Savall a snažím se dál objevovat.
S hifi jsem začínal někde kolem r.2000 s koncovým zesilovačem DPA380 který mi postavil kamarád na VŠ a k tomu jsem si pořídil základní řadu JM Lab Chorus 710 a CD player Denon DCD-1450 s regulovatelným výstupem. Časem jsem Focaly vyměnil za dospělejší sloupky AudioPhysic Yara a lepší player Harman Kardon HD970 (s digitálním vstupem takže jsem začal i s pokusy s computer audio) a předzesilovač BVaudio P1SE. Následovalo stěhování a větší obývák už sloupky Yara nezvládaly ozvučit a také jsem toužil již po plnorozsahovém ale při zachování užasné prostorovosti přednesu a volba padla na Tannoy D700 s koax. měničem. D700 sice super zvládly hrát od nízkých kmitočtů a i prostor byl dobrý ale protože neposlouchám jen rock tak u akustických nahrávek mi chyběli detaily hlavně na středech. Navíc jsem byl nucen opustit obývák a hifi umístit do menšího pokoje. V té době jsem se také definitivně rozhodl pro computer audio (pořídil si rozestavěný pasivně chlazený hFX Mini) a prodal celou sestavu HD970 & DPA380 & BVa P1SE kterou nahradil jediný přístroj, Lyngdorf TDA2200 s digitálním vstupem a manuální korekcí akustiky. Bohužel ani potom jsem nebyl s Tannoy úplně spokojený a pokorně se vrátil k AudioPhysic ale vyšší model Virgo III se subem Luna II, které mi poskytly ten detailní přednes středního pásma co mám rád ale zase jsem měl problém s umístěním subu který byl dost velký a vyzařoval do boku. Stále jsem hledal plnorozsahový přednes (bez subwooferu) s dostatkem detailů. Našel jsem starší JM LAB FOCAL MEZZO UTOPIA a bylo rozhodnuto. Lyngdorf nebyl adekvátním partnerem a byl nahrazen DAC CASEA SIRIUS SYNCHRO a integrovaným zesilovačem MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3. Mezitím jsem provedl některé akustické úpravy místnosti (zatlumení snížilo dobu dozvuku). Dosáhl jsem svého požadovaného zvukového grálu a věřil, že jsem došel na vrchol svého hifi kopce což znamená, že doma jsem schopen se vcítit jako bych opět byl na koncertě. Z tohoto omylu mě ještě vyvedl Bery když mi přivezl na porovnání novinku od p.Vrány a to DAC CASEA ORION LITE, no nebylo co řešit a p.Vrána mi za doplatek upgradoval můj SIRIUS na ORION LITE.
Takže teď to celé vypadá následovně:
digitální transport: hFX Mini s ESI Juli@ (clock dig. výstupu synchronizovaný s DAC)
- sám jsem si sestavil z komponentů
- kompletně pasivně řešené PC
DAC: CASEA ORION LITE (master clock)
- vynikající DAC a naprosto skvělý přístup od výrobce p.Vrány s možností budoucího upgradu
Integrovaný zesilovač: MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3
- 2 boxové řešení: 1. box obsahje jen 3 napájecí trafa a 2.box obsahuje samotný integrovaný zesilovač
- obsahuje lampový předzesilovač kde jsem nechal vyměnit všechny kondenzátory za nové a co nejkvalitnější
- konc. zesilovač má změřený výkon přes 2x500W do 4ohm
http://www.stereophile.com/integratedamps/201mf/
Reprobedny: JM LAB MEZZO UTOPIA
- 3 pásma s 11palc. basákem
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/953/
Jo a ještě foto (sorry za nekvalitu):
Zesilovač a reprobedny jsou zhruba stejně staré tj. cca 10let ale řekl bych, že kvalita HIFI z přelomu tisíciletí ještě bývala velmi vysoká a zaplatitelná než dnes.
Moje cesta byla dlouhá ale bavilo mě si vše vyzkoušet a protože jsem se převážně pohyboval v 2nd hand Hifi tak i finanční ztráta byla relativně rozumná.
Před pár měsíci jsem měl možnost porovnání špičkové kabeláže (Nordost, Kimber, AudioQuest) a prostě TO SLYŠEL. Nikdy jsem to s kabelama nějak nehrotil ale teď už vím, že se to nesmí podcenit. Mám už 2 měsíce signálový kabel Nordost Tyr mezi DAC a zesilovačem a zkoušel nahradit stávající Paolo reprokabel opět Nordost ale typ Frey. Náramně přibylo detailů a narostl prostor ALE vylezly mi také nepříjemné sykavky. Chápu, že prostě občas udělá zvukař chybu ale chtěl bych aby i taková nahrávka se dala poslouchat.
Takže teď se vydávám na pro mě neprobádanou cestu hledání kvalitního reprokabelu který ale trochu umí být schovívavý k usyčeným výškám v nahrávkách a rád bych si od vás nechal poradit jakým směrem se podívat, určitě by to měl být materiál čistá měď.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Jiri
Jiří,
nádherné a detailní představení. Když čtu mezi řádky, slyším, jak máš spoustu, spoustu věcí zmáknutých. Osobně za mě chválím řešení akustiky (věřím, že je dobrý i výsledek), MF série NuVista je profláknutá svou muzikálností... Kabeláž jak píšeš je velmi důležitá, alespoň já to tak cítím. FREY2 (určitě i FREY) je bohužel nemilosrdný. Na mnoha CD sykavky prostě jsou, na mnoha CD nejsou. Čistá měď je cesta, jistě. Hledání bude dlouhé. Jistě znáš rozsáhlou recenzi na Audidroomu k reprokabelům střední třídy. Mnohé může napovědět. Pro Tebe (za mě) bych doporučil zkusit nějaký levnější model od Cardase. Např.: takový Crosslink je naprosto beze sklonu k agresivitě i na problémových nahrávkách...takhle si ho pamatuji alespoň já.
Orion je jistě velmi zajímavá záležitost...uvažuji také o zapůjčení od p. Vrány.
Přeji pohodové chvíle zde a příjemný poslech. Vítej.
nádherné a detailní představení. Když čtu mezi řádky, slyším, jak máš spoustu, spoustu věcí zmáknutých. Osobně za mě chválím řešení akustiky (věřím, že je dobrý i výsledek), MF série NuVista je profláknutá svou muzikálností... Kabeláž jak píšeš je velmi důležitá, alespoň já to tak cítím. FREY2 (určitě i FREY) je bohužel nemilosrdný. Na mnoha CD sykavky prostě jsou, na mnoha CD nejsou. Čistá měď je cesta, jistě. Hledání bude dlouhé. Jistě znáš rozsáhlou recenzi na Audidroomu k reprokabelům střední třídy. Mnohé může napovědět. Pro Tebe (za mě) bych doporučil zkusit nějaký levnější model od Cardase. Např.: takový Crosslink je naprosto beze sklonu k agresivitě i na problémových nahrávkách...takhle si ho pamatuji alespoň já.
Orion je jistě velmi zajímavá záležitost...uvažuji také o zapůjčení od p. Vrány.
Přeji pohodové chvíle zde a příjemný poslech. Vítej.
Hudba je ticho mezi notami...hraje mě to k pláči, ale i tak mám často husí kůži
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
Re: Jiri
Gratuluji ke Tvému rozhodnutí.
Vypadá to esteticky dotažené "skoro" na maximum. Ty uvozovky jsou jen jako fakt, že skutečný hifista všechno neustále zdokonaluje
Tvé řešení dokazuje, že se dá vytvořit skvělý poslechový prostor, aniž by si hifista uzurpoval celý obývací pokoj.
Vypadá to esteticky dotažené "skoro" na maximum. Ty uvozovky jsou jen jako fakt, že skutečný hifista všechno neustále zdokonaluje
Tvé řešení dokazuje, že se dá vytvořit skvělý poslechový prostor, aniž by si hifista uzurpoval celý obývací pokoj.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4229
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: Jiri
Ahoj Jirko,
vítám Tě a jsem rád, že jsi se nakonec rozhodnul nám představit svou sestavu. Jestli se nepletu, tak jsme spolu komunikovali ohledně kabeláže emailem. Mně je sympatické, že jsi s tím měl odvahu vyjít veřejně na HEF . Další sympatie máš za to, že jsi vlastníkem Focalů, neznám zvukově kombinaci s amplifikací MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3, ale dost chvály se o tomto zesilovači napsalo a Focaly potřebují silný a stabilní zesilovač, protože jejich impedanční křivka u mnohých modelů padá až někam na 2,5 ohmů.
Pěkná sestava, akustické úpravy = příjemný a kvalitní poslech. Držím palce při výběru vhodného kabelu k dosažení vytouženého zvuku a doufám, že se tady dál budeme dočítat o posunech při výběru kabelů či výměně komponentů.
Tak ať Ti to pěkně hraje.
P.S.pokud by jsi chtěl slyšet Focaly s Cardasem, tak jsi zván na poslech.
vítám Tě a jsem rád, že jsi se nakonec rozhodnul nám představit svou sestavu. Jestli se nepletu, tak jsme spolu komunikovali ohledně kabeláže emailem. Mně je sympatické, že jsi s tím měl odvahu vyjít veřejně na HEF . Další sympatie máš za to, že jsi vlastníkem Focalů, neznám zvukově kombinaci s amplifikací MUSICAL FIDELITY NUVISTA M3, ale dost chvály se o tomto zesilovači napsalo a Focaly potřebují silný a stabilní zesilovač, protože jejich impedanční křivka u mnohých modelů padá až někam na 2,5 ohmů.
Pěkná sestava, akustické úpravy = příjemný a kvalitní poslech. Držím palce při výběru vhodného kabelu k dosažení vytouženého zvuku a doufám, že se tady dál budeme dočítat o posunech při výběru kabelů či výměně komponentů.
Tak ať Ti to pěkně hraje.
P.S.pokud by jsi chtěl slyšet Focaly s Cardasem, tak jsi zván na poslech.
Mark Levinson
-
- Příspěvky: 641
- Registrován: 17 dub 2011 21:07
- Bydliště: Ostrava
Re: Jiri
krásné, tomu říkám dlouhý a plný životní hifipříběh
ten zesák je luxusní
ten zesák je luxusní
CA, MFA, DYNAUDIO,PROJECT,FURUTECH,SUPRA,REL.......OSTRAVAR,BERNARD,ROHAN a jiné, hlavně hodně dobrého, nežli málo špatného.
Re: Jiri
Jiri --> Konecne niekto, kto na HighEnd fore nema problem prezentovat, ze hra na vybornej zostave, z vlastnorucne postaveneho PC. Vlastne sa cudujem, ze zastanci "klasiky" ti to tu este neocurali. Mas moje sympatie, pretoze ides s dobou a tak to ma byt. Nech ti to hra k spokojnosti.
- NA-Noble Audio
- Příspěvky: 892
- Registrován: 23 pro 2010 22:19
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiri
Jiri
jsi tu zcela správně, koukám, že máš už skutečný high-end a akustické úpravy k tomu patří.
jsi tu zcela správně, koukám, že máš už skutečný high-end a akustické úpravy k tomu patří.
http://www.noble-audio.webnode.cz
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Noble Audio Galaxys, Lindemann CD1SE, Sroll Rhythm, Noble Audio Stonehenge
Re: Jiri
Děkuji všem za uvítání.
Tento týden budu mít možnost si doma vyzkoušet AudioQuest Gibraltar, OCOS a zřejmě ještě InAkustik 1302 takže se moc těším ale zároveň už teď tuším, že Nordost Frey již byla hodně vysoko nasazená laťka ke které se budou tyto 3 kabely přibližovat obtížně. Spíše očekávám kabely typu Cardas Golden Ref. nebo Kimber KS-3033 které jsou ve stejné kategorii jako Frey.
Lubine, souhlasím s tebou, že Frey je tak přesný a neúprosně odhalující chyby v nahrávce ale já si prostě chci vychutnat hudbu i z méně zdařilých nahrávek. Vždy se na to zaměřuji i na koncertech abych si ověřil jestli je to prostě jen nedokonale odvedenou prací nahrávacího studia nebo prostě jsou ty sykavky slyšet i na koncertě (teď naposledy jsem se po koncertě J.Nohavici bavil s jeho zvukařem a bylo to dost zajímavé).
Co se týká mé poslechovky tak to ještě není úplně dokončené (chybí dodělat závěsy před ty basové pasti a absorbery, také ještě musím pořešit strop), chci aby to i po estetické stránce bylo hezké.
ML, naštěstí Mezzo Utopia mají min. impedancy 3,8ohm takže to není zase tak zlé. Navíc mají velkou citlivost 92.5dB takže ten velký výkon MF NuVista je spíš dobrý k tomu aby se nepřibližoval ke své limitaci. Na zahr. webech jsou lidi co hraji na Mezzo Utopia s lampáčema ve třídě A a moc si pochvalují ale já si myslím, že to prostě nebude hrát dobře basy.
Odar, hele vždycky mě trochu mrzelo, že na Slovanetu se lidi chlubili samostatně postavenýma zesilovačema, DACama nebo reprobednama takže já se mohl realizovat jen stavbou PC transportu a dalo to dost zabrat to dotáhnout k úplné spokojenosti (časem udělám samostané vlákno s fotkama toho transportu). Dokonce jsem přesvědčil p.Vránu z CASEA aby mi upgradoval ESI Juli@ a tím vznikl modul Proxima Centauri.
Tento týden budu mít možnost si doma vyzkoušet AudioQuest Gibraltar, OCOS a zřejmě ještě InAkustik 1302 takže se moc těším ale zároveň už teď tuším, že Nordost Frey již byla hodně vysoko nasazená laťka ke které se budou tyto 3 kabely přibližovat obtížně. Spíše očekávám kabely typu Cardas Golden Ref. nebo Kimber KS-3033 které jsou ve stejné kategorii jako Frey.
Lubine, souhlasím s tebou, že Frey je tak přesný a neúprosně odhalující chyby v nahrávce ale já si prostě chci vychutnat hudbu i z méně zdařilých nahrávek. Vždy se na to zaměřuji i na koncertech abych si ověřil jestli je to prostě jen nedokonale odvedenou prací nahrávacího studia nebo prostě jsou ty sykavky slyšet i na koncertě (teď naposledy jsem se po koncertě J.Nohavici bavil s jeho zvukařem a bylo to dost zajímavé).
Co se týká mé poslechovky tak to ještě není úplně dokončené (chybí dodělat závěsy před ty basové pasti a absorbery, také ještě musím pořešit strop), chci aby to i po estetické stránce bylo hezké.
ML, naštěstí Mezzo Utopia mají min. impedancy 3,8ohm takže to není zase tak zlé. Navíc mají velkou citlivost 92.5dB takže ten velký výkon MF NuVista je spíš dobrý k tomu aby se nepřibližoval ke své limitaci. Na zahr. webech jsou lidi co hraji na Mezzo Utopia s lampáčema ve třídě A a moc si pochvalují ale já si myslím, že to prostě nebude hrát dobře basy.
Odar, hele vždycky mě trochu mrzelo, že na Slovanetu se lidi chlubili samostatně postavenýma zesilovačema, DACama nebo reprobednama takže já se mohl realizovat jen stavbou PC transportu a dalo to dost zabrat to dotáhnout k úplné spokojenosti (časem udělám samostané vlákno s fotkama toho transportu). Dokonce jsem přesvědčil p.Vránu z CASEA aby mi upgradoval ESI Juli@ a tím vznikl modul Proxima Centauri.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Jiri
Moc pěkná, moderně a perspektivně pojatá sestava. Akustické úpravy jsou také příkladné.
Takže závěrem - ať ti to hraje! win
Takže závěrem - ať ti to hraje! win
NAS QNAP TS-439 ProII+->Meitner MA3->Electrocompaniet AW250R->Dynaudio Confidence 20, Zappiti Reference, IsoTek Sigmas GII, Nordost Valhalla, XLO 10b AC...
Re: Jiri
[quote="Jiri"]Děkuji všem za uvítání.
Lubine, souhlasím s tebou, že Frey je tak přesný a neúprosně odhalující chyby v nahrávce ale já si prostě chci vychutnat hudbu i z méně zdařilých nahrávek. Vždy se na to zaměřuji i na koncertech abych si ověřil jestli je to prostě jen nedokonale odvedenou prací nahrávacího studia nebo prostě jsou ty sykavky slyšet i na koncertě (teď naposledy jsem se po koncertě J.Nohavici bavil s jeho zvukařem a bylo to dost zajímavé).
Teď mě napadá...když to tak čtu...nedávno jsem si koupil jedno hodně dobře nazvučené CD. Po sykavkách ani památky. Poslední skladba je živák. Jsou tam. Prostě slyšíš, že to tam na živáku bylo i se sykavkama a tak jsou i na CD. Je to věda.. :D
Lubine, souhlasím s tebou, že Frey je tak přesný a neúprosně odhalující chyby v nahrávce ale já si prostě chci vychutnat hudbu i z méně zdařilých nahrávek. Vždy se na to zaměřuji i na koncertech abych si ověřil jestli je to prostě jen nedokonale odvedenou prací nahrávacího studia nebo prostě jsou ty sykavky slyšet i na koncertě (teď naposledy jsem se po koncertě J.Nohavici bavil s jeho zvukařem a bylo to dost zajímavé).
Teď mě napadá...když to tak čtu...nedávno jsem si koupil jedno hodně dobře nazvučené CD. Po sykavkách ani památky. Poslední skladba je živák. Jsou tam. Prostě slyšíš, že to tam na živáku bylo i se sykavkama a tak jsou i na CD. Je to věda.. :D
Hudba je ticho mezi notami...hraje mě to k pláči, ale i tak mám často husí kůži
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
PJ Classic,Vincent phono,Vincent SAT8,PS Audio BHK 300, Holo May DAC,Magnepan 3.7i,DIY filtrace,Nordost Frey,N.A. Zephyr....
Tubes: Philips,GE,EH,JJ, Valvo...
Re: Jiri
Co je nového? Měl možnost slyšet na mé sestavě různé reprokabely (z těch dražších např. Nordost Frey, Audioquest Gibraltar, HGA X32) a když se mi do sestavy podařilo otestovat Cardas Golden Presence tak jsem hned po pár taktech věděl že to perfektně sedlo mezi MF NuVista a Mezzo Utopia
Prostě Cardas Golden Presence zůstávají a zdá se mi i vhodná kombinace s Nordost Tyr který propojuje DAC se zesilovačem protože zvuk si zachovává velké rozlišení a díky Cardasu se nádherně otevřel prostor nahrávek, nástroje a vokály mají přirozenou barvu, prostě poslech vtahuje.
Na druhou stranu trochu se trochu vytratila rychlost a razance a kontury basů kterou dodával Nordost Frey, to bohužel Cardas Gold. Presence neumí ale zase jsou basy o něco objemově větší.
Určitě existují ještě mnohem dokonalejší kabely ale za šílené ceny takže pro mě Cardas skvělá volba
Prostě Cardas Golden Presence zůstávají a zdá se mi i vhodná kombinace s Nordost Tyr který propojuje DAC se zesilovačem protože zvuk si zachovává velké rozlišení a díky Cardasu se nádherně otevřel prostor nahrávek, nástroje a vokály mají přirozenou barvu, prostě poslech vtahuje.
Na druhou stranu trochu se trochu vytratila rychlost a razance a kontury basů kterou dodával Nordost Frey, to bohužel Cardas Gold. Presence neumí ale zase jsou basy o něco objemově větší.
Určitě existují ještě mnohem dokonalejší kabely ale za šílené ceny takže pro mě Cardas skvělá volba
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Jiri
Rád bych se podělil o své zkušenosti ze stavby PC transportu, který průběžně zdokonaluji již cca 4roky a teď bych řekl, že po stránce HW je pro mne již dost nekompromisní a třeba to někomu poslouží jako inspirace.
Používám hliníkový hFX Mini case s chladiči (žebrování) na které je odváděno teplo z CPU, NorthBridge a int. grafiky přes heatpipe trubice. V case je sice 1 ventilátor ale ten je nastaven tak, že se spustí jen v případě že by hrozilo přehřátí systému, což se stane jen v horkých letních dnech.
Překvapivě jsem zjistil, že velkým "nepřítelem" tichého PC transportu je hardisk takže jsem nakonec použil jen 750GB 2,5palc. co se používá v notebookách a ten jsem ještě uzavřel do hliníkového chladiče, který tlumí hluk i vibrace hardisku.
Napájení hFX transportu zajišťuje pasivní externí zdroj hFX EF28 (spínaný) a do PC potom již vede jen DC kabel. Mimochodem měřením se zjistilo, že ten spínaný zdroj zanáší rušení i do napájecí lišty, kde mám zapojené ostatní komponenty takže mám malé oddělovací trafo zapojené do jiné zásuvky ve zdi a hFX spínaný zdroj je již zapojený přes to odd. trafo.
Teď asi to nejdůležitější - samotný digitální výstup. Původně to byla zvukovka ESI Juli@ upgradovaná v CASEA s BNC coax výstupem.
Později jsem přešel na USB výstup takže jsem chtěl dotáhnout toto řešení k co nejlepšímu výsledku. Na základě pozitivních ohlasů z Computeraudiophile jsem risknul koupi vytuněného PCI-E USB řadiče od PPA z Taiwanu na který jsem si ještě sám dodělal stínění.
http://ppaproduct.blogspot.tw/2013/07/a ... -card.html
Nakonec jsem ještě chtěl kompletně zamezit průniku VF rušení z PC tak jsem pořídil externí zdroj TERADAK U9A, což je lineární napájecí zdroj s nízkým rušením.
http://www.ab-system.hk/index.php?route ... duct_id=64
Finální provoz tedy vypadá následovně, TERADAK má 2 DC výstupy 5V, jeden tedy napájí USB řadič v PC transportu aby nemusel být napájen ze zarušeného motherboardu. Ten druhý 5V výstup potom přes speciální USB konektor umožňuje napájení přímo vstupu do DACu a to tak, že pustí pouze digitální signál z USB kabelu z PC transportu ale zabrání napájení DACu z PC transportu. Lépe to bude vidět na obrázcích.
přední pohled (uprostřed je TERADAK zdroj):
celkový pohled na vzájemné propojení DACu, TERADAK zdroje a PC Transportu:
pohled na vstup do DACu:
Jinak jako SW přehrávač používám JRiver v19 a začínám laborovat s DSP abych jemně doladil reprodukci hlubokých basů (v mé malé poslechovce toto nelze vyřešit akustickými prvky.)
Používám hliníkový hFX Mini case s chladiči (žebrování) na které je odváděno teplo z CPU, NorthBridge a int. grafiky přes heatpipe trubice. V case je sice 1 ventilátor ale ten je nastaven tak, že se spustí jen v případě že by hrozilo přehřátí systému, což se stane jen v horkých letních dnech.
Překvapivě jsem zjistil, že velkým "nepřítelem" tichého PC transportu je hardisk takže jsem nakonec použil jen 750GB 2,5palc. co se používá v notebookách a ten jsem ještě uzavřel do hliníkového chladiče, který tlumí hluk i vibrace hardisku.
Napájení hFX transportu zajišťuje pasivní externí zdroj hFX EF28 (spínaný) a do PC potom již vede jen DC kabel. Mimochodem měřením se zjistilo, že ten spínaný zdroj zanáší rušení i do napájecí lišty, kde mám zapojené ostatní komponenty takže mám malé oddělovací trafo zapojené do jiné zásuvky ve zdi a hFX spínaný zdroj je již zapojený přes to odd. trafo.
Teď asi to nejdůležitější - samotný digitální výstup. Původně to byla zvukovka ESI Juli@ upgradovaná v CASEA s BNC coax výstupem.
Později jsem přešel na USB výstup takže jsem chtěl dotáhnout toto řešení k co nejlepšímu výsledku. Na základě pozitivních ohlasů z Computeraudiophile jsem risknul koupi vytuněného PCI-E USB řadiče od PPA z Taiwanu na který jsem si ještě sám dodělal stínění.
http://ppaproduct.blogspot.tw/2013/07/a ... -card.html
Nakonec jsem ještě chtěl kompletně zamezit průniku VF rušení z PC tak jsem pořídil externí zdroj TERADAK U9A, což je lineární napájecí zdroj s nízkým rušením.
http://www.ab-system.hk/index.php?route ... duct_id=64
Finální provoz tedy vypadá následovně, TERADAK má 2 DC výstupy 5V, jeden tedy napájí USB řadič v PC transportu aby nemusel být napájen ze zarušeného motherboardu. Ten druhý 5V výstup potom přes speciální USB konektor umožňuje napájení přímo vstupu do DACu a to tak, že pustí pouze digitální signál z USB kabelu z PC transportu ale zabrání napájení DACu z PC transportu. Lépe to bude vidět na obrázcích.
přední pohled (uprostřed je TERADAK zdroj):
celkový pohled na vzájemné propojení DACu, TERADAK zdroje a PC Transportu:
pohled na vstup do DACu:
Jinak jako SW přehrávač používám JRiver v19 a začínám laborovat s DSP abych jemně doladil reprodukci hlubokých basů (v mé malé poslechovce toto nelze vyřešit akustickými prvky.)
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Jiri
To není plech, ale fólie, když už. Materiál krabičky bude patrně slitina hliníku nebo něco podobného. Chtěl bych ale vidět rozložení všech prvků v PC etc.., neboť Jiri se na to odrušení při kompletaci zaměřil. Sám se chystám na něco podobného..
Re: Jiri
Tady jsou fotky celého PC. V přední části HDD v černém "silent" pouzdru a vedle je DVD-RW mechaniku v zeleném pouzdru. Před mechanikou jsou vidět pasivně chlazené 4 RAM moduly (6GB celkem). Motherboard je dnes již nevyráběný ASUS P5Q-EM.
Ano, to DIY stínění USB řadiče jsem provedl nalepením několika vrstev měděné pásky z vnějšku na plastovou kostru (myslím, že to bylo od wireless mouse) a uvnitř jsem nalepil obyčejnou elektrikářskou pásku a nedotýká se USB modulu. Vnější měděný plášt je spojen opět měď. páskou s casem. Žádná věda.
Pro připojení horizontálně uloženého USB řadiče s motherboardem jsem použil flexi PCI-E riser (zalepený opět měď. páskou a černou elektr. páskou).
Potom je tam již jen můj zbastlený stíněný kabel s MOLEX konektorem pro externí 5V napájení TERADAKem.
Ano, to DIY stínění USB řadiče jsem provedl nalepením několika vrstev měděné pásky z vnějšku na plastovou kostru (myslím, že to bylo od wireless mouse) a uvnitř jsem nalepil obyčejnou elektrikářskou pásku a nedotýká se USB modulu. Vnější měděný plášt je spojen opět měď. páskou s casem. Žádná věda.
Pro připojení horizontálně uloženého USB řadiče s motherboardem jsem použil flexi PCI-E riser (zalepený opět měď. páskou a černou elektr. páskou).
Potom je tam již jen můj zbastlený stíněný kabel s MOLEX konektorem pro externí 5V napájení TERADAKem.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).